Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Itt az új LOGOUT!
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- MárkaLánc
- eBay-es kütyük kis pénzért
- 2024 őszi fórum peca
- A gépház modding sötét oldala.
-
LOGOUT.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
senior tag
válasz Mikulásbá #25053 üzenetére
Miután a Ford gyári első beszerelését szűrőkből a legtöbb esetben a MANN Filter adja, vagy még a MAHLE, így nyugodtan. Egyébként (csak példának) amikor én MANN szűrőket használtam (levegő/olaj/pollen) a gyári Ford logós dobozban lévő olajszűrőn, a szűrőpapírt tartó két műanyag gyűrűn is a MANN Filter volt belepréselve és ugyan azok a számsorozatok mint a MANN dobozos szűrőn.
Én most egy ideje már áttértem a HENGST szűrőkre.
Próbáltak rábeszélni a szervizben a Filtronra, mert az fele annyiba kerül, mint a fentebb említettek, viszont Lengyelországban gyártják, MANN licenc alapján, de talán nem véletlen, hogy a MANN nem adja hozzá a nevét, és ezért lett a Filtron.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Kicsit offos a kérdésem, felni kérdés, de talán tud valaki segíteni aki jobban ért hozzá mint én. Fiesta acél felni gyári méretei és ez van most fenn az autón: 4x108 osztókör, 5,5 " széles, 14" átmérő és az ET száma 47,5. Lenne egy alufelni garnitura használtan, jó állapotban, minden mérete egyezik a fentiekkel, csak az alufelni ET száma 36. Nem lesz ez kicsit kevés a 47,5-höz képest?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Köszi.
Közben elvoltam az egyik profi gumisnál és a Marso-nál is. Ők is ezt mondták, mindketten, hogy a gumi külső széle kijjebb lesz / a belső széle is/ 10 mm-el a mostani állapothoz képest. Mértük, elférne a kerékdobban, de Ők mindketten azt ajánlották, hogy a gyári megadott 47,5 ET számhoz közeli felniket keressek inkább. Szerintük olyat, ami legalább 40-41 Et számú, vagy gyárit ami biztosan 47.5 ET.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Superhun #25456 üzenetére
Szia!
Csak tipp, én is úgy lestem el másoktól.
Pótkeréknek (nálam acél felnin van) egy olcsóbb kategóriás négy évszakosat tetettem fel. Bármikor használható, télen-nyáron, ha kell arra rövid időre amíg a defekteset megjavítják.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Bocsi előre is az off-ért
Az autó indítókulcs az klasszikus háromgombos buzogánykulcs. Egy hete cseréltem benne elemet, Varta 2 db-os kiszerelés, de már az elején olyan volt hogy alig érzékelte a jelet. Közvetlen az autó mellől tudtam használni. Már arra vizionáltam, hogy elb@szarintottam a kulcsot valamiért az elemcserénél. Kivettem az elemet, rámértem, de bőven jó feszültséget mutatott. Beletettem a másik elemet, azzal már jobb volt a helyzet, de pár méternél messzebbről már az is igen bizonytalan volt. Ki is dobtam mind a kettőt, meg a pénzt is amiért megvettem...
Most öt napja egy használt Duracell elem van benne, az itthoni vérnyomásmérőnkben használjuk és már lassan három éves elem, de most ideiglenesen kivettem és azzal megy a kulcs, tökéletes. A város másik végéről is érzékeli az autó a kulcsot.
Kérdésem az lenne, hogy a GB vagy a Panasonic az milyen minőséget képvisel az elemeknél? Itt a szomszéd Coop-ban van éppen, ez a kettő márka van és baráti áron is, de előtte rákérdeznék ...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz DeFranco #25709 üzenetére
Szia!
A belevaló CR2032-es elem volt. Edigitalos vásárlás: [kép]
Akkor nem akciósan 590 Ft-ért vettem és nem is a kidobott pénz bosszant. Ott mentem el a bolt előtt és gyorsan vettem mert kellett. Kár volt, lehet hogy napoztatták vagy ilyesmi, vagy olyan helyen tárolhatták...., hogy gyenge volt a leadott áram erőssége. Arra még emlékszem, hogy a vásárláskor meg is néztem rajta a dátumot, ami 2024-ig felhasználhatóságot írt.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz DeFranco #25717 üzenetére
Érintkezési hiba nem hinném hogy lett volna.
A második Varta elemmel már jobb volt a helyzet, úgy 6-7 méterről érzékelte az autó, de közel nem olyan mint kellene.
A használt 3 éves Duracell elemmel tökéletesen megy. Évekig volt benn egy Aldis (Activ Energy nevű) CR2032-es elem, 3 db /499 Ft, és azt csak azért cseréltem le mert már vagy legalább 5 éve benne volt. (sajnos ilyen Aldis elem nincs most, a járvány miatt nem jönnek a szállítmányok)
Gondoltam - mint gondos autós -, hogy megelőző karbantartásként, nehogy esetleg kezdjen majd kifolyni az elem - mivel nem tudtam mennyire tartós az az Aldis elem-, későn veszem csak észre, inkább teszek bele újat.
(#25716) darvinya
Azt honnan lehet tudni, hogy kínai klón volt az az elem? Mondjuk a csomagolása Vartának tűnt, de az sincs már meg. Nem gondolnám, hogy az Edigital, ahol vettem, hamis cuccokat adna el, de mivel néhány hónapja az Emaggal fuzionáltak/közös útra léptek ....hát nem tudom...lehet...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz darvinya #25720 üzenetére
Köszi.
Én is erre tippeltem, hogy valami ok miatt nem volt meg az előírt áram azokban a gomb elemekben. Sajnos terhelésen nem mértem meg. De az lehetett tényleg, hogy terhelve leesett a feszültség szint, ami meg már kevés volt.
Kicsit más téma, de kicsit hasonló... elektromos....
Tágabb rokonságban az egyik Fordba (2010-es Focus) akkucserénél (8 évet bírt a gyári Ford akku) 2018-ban a cserénél nem gyári Ford Silver-Calcium akkut tettek bele, hanem Exide Premium akkut. Akkus boltban rábeszélték. Kapott 2 év garit rá.
Mondanom sem kell, hogy két év 2 hónap után (éppen időben ) meghalt az akku.
Szerintem nem bírta az intelligens töltést.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Az akkor az meg milyen - és csak példának és szembe állítva kettőt -, hogy a Ford Fiestában lévő 1.4 TDCi motor és a Peugeot 307-ben lévő 1,4 HDi motor, ami az utolsó csavarig, alátétig teljesen megegyeznek egymással, mivel ezeket a motorokat - akkor még a Ford is tagja lévén -, a PSA-val közösen fejlesztették és gyártották le és tették az autókba. De ugyan ezek a motorok voltak akkor a Citroen C2-ben, a Mazda 2-ben ... stb.
Peugeotba engedi a Total olajválsztója (de a gyári szervize is) a 0w30/5w30/ vagy 0w40/5w40 olajakat többek között, de még akár a 10w40-est is!
Fiestába (ugyan az a motor!) csak az 5w30 viszkozítás a megengedett.
Fiest 1,4 TDCi
Peugeot 1,4 HDi
Nem úgy van ez, hogy a motorgyártó adja a specifikációkat és az előírásokat?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Kíváncsi leszek milyen értéket mérnek majd?
Az eredeti gyári üveg is valamennyire sötétített gondolom és biztosan 90-94% körül van csak.
A rendelet úgy szól, hogy a "B" oszlop előtti ablakoknak minimum 70% fényáteresztéssel* kell rendelkezniük. Ez a 70% az üveg és a fólia együttes mért értéke.
Sajnos van negatív tapasztatatom is. Fiam autóján (2006-os Fiesta és így vettük az előző tulajtól) az összes (mind a négy) ajtó üvegen volt fólia, a hátsó ötödik ajtón is, víztiszta, csak hővédős. Értelem szerűen az első ajtókra nem volt bizonylat, mert ott csak 64% volt a max. fényáteresztés. A többire ki volt állítva az érvényes bizonylat. Fiestán gyárilag sötétített, enyhén zöldes színű üvegek vannak.
A lényeg, hogy tavaly egy közúti ellenőrzés alkalmával a rendőr észrevette, rámértek, persze hogy nem érte el a 70 %-ot az első két ajtó üvege, hiába víztisztának mondott volt a fólia. Maga az üveg már alapból 92%-os volt, mint később rá lett mérve.
Szerencsére városon belül volt az ellenőrzés, az autót időközi műszaki vizsgára kötelezték, a forgalmi engedélyt bevonták. Na és még jött egy 30 ezer forintos bírságról szóló csekk is. Plusz az új forgalmi kiállításának a díja, mert a forgalmiba is bele volt írva a fólia száma (ez így szabályos), plusz az időközi műszaki vizsga...és a fólia szakszerű eltávolításának a díja ... na meg az ideg ami bennünk volt.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Kíváncsi leszek...mi lesz.
Alapvetően a jogszabály nem tesz különbséget sötétítő vagy hővédő fólia között, (fólia-fólia) csak az kizáró, hogy nem lehet tükröződő felületű! Na meg a százalékok a fény áteresztésre.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
A biztonságos előzéshez szükséges sebesség különbség mennyi kell legyen? Van erre valamilyen szabály?
Nevezetesen, országúton 77,6 Km/h sebességgel haladó rendőrségi járőr autót, amely semmi megkülönböztető fény vagy hangjelzés nélkül haladt, annak a megelőzése 90.0 Km/h sebességgel az még nem elegendő biztonságos sebesség különbség? Forgalom odafelé normális volt, szembe forgalom meg semmi akkor éppen, így volt bőven távolság az előzésre. Fedélzeti kamerám rögzített minden adatot az előzés megkezdése előtt, sebesség ...stb.
Szóval volt utána némi szóváltás, mert gondolhatjátok, hogy villogót azonnal bekapcsolták, miután megelőztem Őket és félre állítottak. Végeredmény: nem a rend őrei győztek az intézkedésük alatt... de volt némi nemű pengeváltás...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz gabor9991 #27202 üzenetére
Mi volt a gondjuk? Nem tudni, de szerintem lehet hogy unatkoztak vagy nem érték még el az aznapra kiadott büntetési számot... ki tudja?
Egyébként tényleg csak annyit közöltek, hogy gyorsabban haladtam az adott útra megengedett sebességnél és így ezáltal túlléptem a 90Km/h-t az előzésnél ami meg már szabálytalan. Valóban mondták, hogy van kamera az autójukban és felvették, erre mondtam, hogy én is... és meg is mutattam, hogy megnézik-e mert visszajátszom szívesen. Na ekkor kicsit elhallgattak, én meg közben közöltem velük, hogy semmi gond, vegyünk fel jegyzőkönyvet a történtekről, azzal kiegészítve, hogy Ők indokolatlanul lassabban haladtak, ezzel kicsit feltartva és előzésekre kényszerítve a mögöttes forgalmat és azt is vegyük jegyzőkönyvbe, hogy az én szabályos előzésemet követően azonnal piros villogót kapcsoltak és szirénát és leállítottak, majd ellenőrzés alá vontak. Indoka pedig: gyorshajtás miatti előzésért. Az autóm belső kamerájának a video felvétele (időpont, sebesség, az előttem haladó rendőr autó sebessége a felvételen) csatolva lesz a jegyzőkönyvhöz ...stb ...stb. Erre a válasz, hogy nem kell ehhez jegyzőkönyv, elég ha Ők intézkednek. Na ezt azért már nem. Fogtam a telefont, és elkezdtem hívni a 112 segélyhívó számot, mondtam Nekik közben hogy hívok egy másik járőrt a 112-ről, a tisztázatlan esethez és a jegyzőkönyvhöz, mert akkor a kiérkező járőr már nem lesz érintett az ügyben. Persze mindezt a legnyugodtabb semleges hangon közölve velük. Na erre már mosoly szünet a részükről, összenéztek, mondták.. nem kell másik járőr és szó nélkül beültek az autóba és elhúztak.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz gabor9991 #27217 üzenetére
Azt a módszert követtem, hogy ilyen szitukban visszafogottan, kicsit halkabban a megszokott beszéd hangerőnél beszélek. Nem felkapott, ideges hangon! Nem szabad megijedni, kis félénk nyuszinak tűnni, mert akkor azonnal éreztetem, hogy én vagyok a behódoló és Ők a vezér hím. Ez a halk, nyugodt hangnem meg szokta lepni az egyen ruhásokat. Egyébként Ők is jegyzőkönyvezni akartak azonnal, csak az az un. szóbeli meghallgatáson alapuló szóbeli jegyzőkönyv akart lenni. Jól hangzik ...ugye?
A másik ami még ide tartozik, hogy tovább offoljak: például a sógiknál ha egy rendőr félre állít az úton, akkor annak tutira oka van. Ilyen mondva csinált, csak azért hogy büntessenek vagy éppen mert unatkoznak és elüssék valamivel az időt, ilyenek nincsenek. Valahogy ott tisztelik is a rendőröket ezért.
Egyébként volt eset, 2018-ban, mentünk két autóval A1-s pálya Ausztria. Az egyik értesítő nagy elektronikus táblán a másik autót rendszám alapján kiintették a következő pihenőnél, 12 Km-re volt az a pihenő erre emlékszem még. Több rendőrségi autó és rendőr motoros is álltak ott. A kiintés oka pedig, hogy nem égett az egyik tompítottja, és csak a jobb láthatóság miatt szóltak/figyelmeztettek. (ezt már itthon is tudta a tulaj mielőtt elindultunk, de hát milyen a magyar ember...elindult így)
Udvariasan figyelmeztették, kérdezték mi az útirány, aztán ennek figyelembe vételével adtak (kinyomtatva!) egy papírt, rajta jó pár szerviz címmel, ott lehet az égőt cseréltetni. Na ez elmaradt persze mondanom sem kell (milyen a magyar ember...), haza felé szintén kiintettek bennünket, pontosabban azt az autót, kérdezték, nagyon udvariasan, miért nem lett kicseréltetve az ízzó? Mindegy is, hát ha nem, akkor most már nem figyelmeztetés hanem büntetés lett. 200 €
Na ez a szerintem egy korrekt rendőrségi eljárás, a büntetés és az összeg ellenére is.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni. Az autó egy 2006-os gyártású Ford Fiesta, 1.4 TDCi. Tudtok Pécsen olyan szerelőt, aki ért az ilyen PSA dízel motorokhoz? Ezzel a motorral volt anno szerelve a Citroën C1-C2-C3-ban vagy a Peugeot 207-ben vagy Mazda 2-esekben is. Jó megbízható szerelőt keresek, aki jó hiba behatároló is és ért az ilyen motorokhoz. (Ford szervizek nem kellenek)
Köszönöm előre is a segítséget.
A hiba egyébként egy érdekes hang, beteszek egy képet a motorról, [kép] a nyíl irányából, de lejjebb, a motor alsóbb része felől jön ez a hang. Egy ütemes, a 750-es körüli alapjáraton kábé másodpercenként 3x-4x hallható cipp-cipp-cipp hang, hideg motornál, a beindítás után és alapjáraton zárt térben (garázsban) elég jól hallható. Ha finoman emelem a fordulatszámot, akkor ez a hang is gyorsul. Az a még érdekesebb, hogy ha bemelegszik a motor akkor szinte alig-alig hallható ez a cipp-cipp-cipp. Erre keresek egy jó szerelőt, aki meg tudja biztosra mondani mi a hiba és meg is tudja javítani normális áron. Komplett vezérlés (vízpumpával együtt) volt már cserélve 2 és fél éve , vezető görgők is és azóta kábé 15 ezret ment az autó.
Köszi előre is a segítséget.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Akkus kérdésem lenne hozzátok.
Az autó egy Fiesta 2006-os TDCi. Gyári ford akku kitartott 9 évet, le lett cserélve bár még akkor is terhelésen mérve műszeresen 78%-os volt az akku. Cserélve lett egy Vartára.[link] Sajnos ez a Varta akku 3 év és 2 hónap után teljesen meghalt. Autó töltése elektronika az hibátlan.
Mit tudtok javasolni? Vegyem megint a gyári Ford Silver Calcium akkut, bár ahogy nézem igen szépen felment az ára, vagy alternatív esetleg olcsóbb, de olyan minőség más gyártótól is jó lehet ami ezüst-calciumos? Bírjon azért 6-8 évet, ha már a Ford 9 évet simán elment.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz ReFleXx #31841 üzenetére
Kijön az a matek ...
Autó a 2006-os gyártású, mi ezt az Fiestát használtan, 2009-ben vettük, de akkor egy Banner volt benne ami már halál előtti állapotban volt. Mi vettünk bele akkor, azaz a Ford FX szerviz tett bele egy Ford akkut, amit náluk vettünk. Ingyenesen beszerelték, mert 15% akció volt akkukra éppen szerencsénkre, és csak az akkut kellet fizetni. Innen számolva bírt 9 évet a Ford Calcium-Silver, majd 3 évet a Varta. A Varta héten adta meg magát végleg.
Nem gondoltam volna, hogy alig 3 év és kuka lesz.
Ötlet esetleg, hogy melyik típusút vegyünk?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Még egy kérdés akku ügyben.
Ez az EXIDE akku ez fizikai méreteiben és indítóáram/kapacitás adatokban és főként az árában, jó lenne a Fiestába, de.... ez is calcium-silver akku? Van valakinek erről tapasztalata aki használt már ilyet az autóban?
Voltam az egyik akkus szakboltban, a Bannert nem javasolják a Fordokba (első kérdés rögtön az volt, hogy milyen autóba kellene) mert nem igazán bírják a Ford változó feszültségű generátoros Intelligens töltését. Sokat visszahoztak alig 2 évesen a Bannerekből. Varta jelenleg nem volt raktáron, de nem gondolkozom Vartában ha lehet.
Figyeltem többször is a Fiesta töltését (van egy plusz feszmérő a műszerfalon kivezetve) és sokszor volt 14.7-14.8-14.8 V is. Főleg hidegebb reggeleken van a magasabb töltőfesz a motor beindítás utáni pár perceben.
Volt, hogy nyáron, melegben hosszabb úton (Horvát autópályán) meg lement a töltés 13.8V -14.0 V-ra sokáig.
Kérdés, hogy ezt a változó töltőfeszültséget az Exide az például mennyire bírja és főleg hogy meddig? Hány évig?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Azt olvastam valahol, már nem emlékszem hol, hogy Ford valamikor 2015-ben(?) kivezette, megszüntette a Calcium Silver akkut és helyette a Ford SLI akkukat adja.
Nekem (méretben egy H: 278 mm Sz: 175 mm M: 175 mm) 60h és 590A teljesítményűre lesz hamarosan szükségem, mint ami a képeken is látható, de alig találni a neten. Vagy ha igen, akkor viszont horror áron vannak. 40 ezer vagy az fölötti áron. Sajnos Cromax-nál sincsen már.
Helyette, ami jó melyik gyártótól vegyek? Talán van olcsóbb helyettesítő lehetőség is. Lehetőleg azért tudjon 5-6 évet, mert a mostani is 6 éves elmúlt, bár még bírja, de télire majd gondolkoznom kell már egy új beszerzésén. Biztos ami biztos.
Azt meg tudja mondani valaki, hogy a Ford szerviz az milyen akkura cserél? Ilyen Ford akkukat tesz bele cserekor? Vészmegoldásként esetleg talán ....[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz molnarpeter #33359 üzenetére
Köszi.
Hát nem tudom...
Van itt egy akkus bolt a közelben, korrekt és hozzáértő eladóval. Ott már érdeklődtem, egyelőre Exide amilyen nekem kellene majd , az most nincs raktáron nála.
Viszont például a Banner akkuval jártunk már úgy, tágabb család egyik autója (Ford Focus) hogy csere után másfél évvel meghalt. Gariban kaptak másikat (nem volt egyszerű eset persze) az is meghalt a 2 év garancia előtt. Végül kiderült, mert mással is járt így, hogy vélhetően a Ford spec töltés lehet az oka. Azóta a Bannert nem javasolja Fordokba. Én a Vartával jártam meg a másik autónkban. Varta Silver 12v 74ah-ás akku.
Pécs Siklósi úti Varta akkus bolt...Nagy volt az öröm, mert kaptunk rá az 1 év garin túl plusz 1 évet. Na alig letelt az 1 + 1 év, rá két hétre (mikor persze) meghalt az akku, de úgy hogy egyik percről a másikra. Éppen tankoltunk, szerencsére Pécsen, de a kútról már nem tudtunk eljönni mert be sem indult a motor. Még a világítás is alig alig pislákolt.
Persze visszamentem reklamálni, tiszta sor, cserélni már nem tudták, letelt a 2 év, és sajnálkoztak meg csodálkoztak, mert 2 év alatt nem szokott meghalni szerintük. Szóval a Varta is kiesik, ha jó ha nem, nekem inkább nem kell. Irány a Ford szerviz, kijöttek egy új akkuval, töltés tökéletes, ott lett bele egy Ford akku. Akkor még volt.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz DeFranco #33363 üzenetére
Köszi.
Az Exide premium hány évet volt használatban?
Ezen az Exide akkun a két pólusnál a képeken azok levehető védőkupakok gondolom. Ha rajtuk vannak a kábelek, a sarukkal akkor ezeket a fedeleket vissza lehet tenni a helyükre?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Csabex #33365 üzenetére
Köszi.
Nem ismerem az Opel töltési módját, de gondolom ott a hagyományos fix 14.4 V-os töltés megy.
Én szoktam figyelni, van amikor nagy hidegben indítás után felmegy 14.9V -15.3 V-ra is. Nem sokáig, pár percig de ilyen magas a töltőfeszültség. Utána visszamegy (hideg időben szokta inkább így) 14.6V körül, majd beáll 14.4 V-ra vagy ez alá kicsivel.
Amikor meleg a motor, és az idő is plusz fokos már, és mentem előtte mondjuk 100 Km-t majd rövid állási idő után indítok, a töltőfesz csak 13.8V - 13.9 V egy pár percig, majd szépen beáll a 14.4 V-ra. Autópályán nyáron, nagy melegben volt, hogy jó hosszú távon "csak" 12.9 V-al töltött ! Szóval változik a töltőfeszültség, mivel intelligens. Ezt a változó töltőfeszülséget nem tudom, hogy hogy bírja például az Exide? Ezért is kérdeztem rá. Banner biztosan nem bírja sokáig ezt az ingadozást a töltésnél.
Ismerős dolgozik autóvillamossági műhelyben, Ő mesélte: amikor a Ford behozta ezt az intelligens töltés szabályozást, a Smart Charge-t, eleinte, mivel nem tudtak erről és látták, hogy a behozott Fordnál/Fordoknál a generátor fesz szabályzója hibás lehet, mert össze vissza állítja elő a feszültséget, sorra szedték szét a generátorokat meg cserélték a fesz szabályzókat, holott semmi hibájuk nem volt.#33366 DeFranco
Köszönöm.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz molnarpeter #33369 üzenetére
Köszi.
A mostani akkumon a pozitív sarkon van egy piros fedél, ez fel/lehajtható is. Gyárilag tartozék volt az akkuhoz. Két lyukba [kép] megy bele a piros felhajtható fedél rögzítése.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
A napokban kérdeztem Tőletek akkumulátorral kapcsolatban. Először is, mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Még azt megkérdezném, hogy a Motorcraft Plus akku, ami "csak" calciumos és nem silver-calcium technológia, hogy ez is jó lenne annak ellenére, hogy csak calciumos??
Más: beszéltem ma reggel a helyi Ford-FX szervizzel, akkucsere ügyben. Elég magas árat mondtak, (lehet azért, mert még korán volt és nem ébredtek fel...? )a Ford gyári Silver-Calcium akku (60ah/590A 278x175x175 külső méretű) ami kellene, annak a szerviz ára 47.890 Ft+ 11.900 Ft munkadíj)!!! Azaz ~ 60 ezer összesen.
Ford petrányinál ugyan ez 39.900 Ft lenne most, munkadíjjal együtt, csak az a baj, hogy én Pécsett lakom.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Csabex #33411 üzenetére
Nem garanciális már ez az autó. A 11.900 Ft az úgy jött ki, hogy 40 percet számoltak volna fel munkadíjra!! 17.900 Ft/óra és 20 perces lépésekben számolnak. Mivel (szerintük) 20 percnél több a ráfordított idő, de 40 percnél nem több, így 40 percet azaz 2/3 órát számolnak fel munkadíjra. Felfelé kerekítenek.
Az első Ford akkut is én cseréltem benne, az 8 év után lett lecserélve, de még bírta volna csak inkább a biztos ami biztosra mentünk.
Akkut cserélni ebben az autóban nem nagy dolog, nekem is vagy kemény 10 percembe telt.
Azért kérdezgettem a Ford akkut, mert nem nagyon lehet találni a neten. Cromaxnál vettem a mostanit 2014-ben, de náluk sincs már. Ford Petrányival az imént beszéltem, Ők hívtak vissza (!) jó a Motorcraft is vagy alternatívának az Exide, de azt mondta, volt már több esetben is, hogy az Exide akkuk a Fordokban alig 3 évet tudtak. Tapasztalatuk a behozott régebbi autóknál. Bannerről lebeszélt.
Marad a Ford Calcium-silver, baráti a petrányi webshop ára és futárral elküldik majd. 40 ezerből ki is jön és ha leadom a vasudvarban, mint újrahasznosítható elektromos hulladékot, visszakapok 2500 ft-t.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Használ valaki szivargyújtóba tehető feszültségmérőt? Ilyenekre gondolok
Érdemes egyet beruházni? Ha igen akkor melyik javasolt ami stabil, megbízható.
Köszi előre is.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Akkus kérdés.
Kábé egy hónapig állt az autó, előtte használva volt, akkuja töltött állapotban volt. Normális állapot, hogy a kábé egy hónap állás tán az akkut mérve voltmérő műszerrel, kapocsfeszültsége csak 12,46 V? Nem kevés ez egy kicsit?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Nem teljesen Fordos a téma, bocs érte. Pár hete kérdeztem itt akkuval kapcsolatban. [link]
Használ valaki ilyen Accu aktivátort ?
Garázs szomszéd rábeszélt, Neki mind a kettő autójukon ez van évek óta (az egyik taxi) és jókat mondott róla, így én vettem egyet. Amikor itt kérdeztem az akkuról, 05.10.-én, utána vettem meg és azonnal be is szereltem. Akkor már egy hónapja nem volt használva az autó, akku kapocs feszültsége akkor 12,46V volt, ezt itt írtam is. Ekkor tettem rá ezt a kütyüt, most azóta eltelt még 17 nap. Ma mértem újra, és most magasabb feszt mértem, 12,55V-ot mértem. (12,55 és 12,56 között ugrált a műszer kijelzője) Nem ment az autó azóta, a garázsban áll, a fiamé, aki most hivatása miatt át van vezényelve és nem használja ezt az autót. Ebben az eltelt 17 napban 0,1 Voltot emelkedett az akku feszültség.Lehet, hogy mégis csak használ valamit ez a kütyü?
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Ha valaki tud, kérem segítsen.
Ford Fiesta 2006-os, MKV, erre keresek első szélvédőre külső szélvédőtakarót. Ezt a [képet] segítségnek tettem be.
Van valaki akinek van ilyen? Vagy én vagyok a béna, de szinte mindenütt 70 cm magasságú takarót találok. A szélvédő középen 90 cm-es a teljes magasság, felül 110 cm, alul az íves részen ott 135 cm széles. Ez az üveg mérete. Olyat keresek ami ennél szélességben hosszabb, hogy rá lehessen csukni az ajtókat a rögzítéshez.
Hol lehet ilyen nagyobb méretet találni?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Elnézést ha kissé offos leszek.
Olajos kérdésem lenne. Total és Eurol olajakat használtam az elmúlt jó pár évben a Fiesta 1.4 TDCi (2006-os évjárat) autóban. Most láttam, hogy megújult a Ford Formula olaj, Motorcraft 5w-30 A5 néven kapható. Gondoltam teszek egy próbát, mivel lassan egyébként is aktuális lesz az olajcsere. Van valakinek erről a Motorcraft-ról tapasztalata? Válthatok a Total olajról erre?
Van egy másik kiszemelt is, a Fuchs TITAN SUPERSYN F Eco-DT SAE 5W-30
Melyiket javasoljátok? Nem az olaj ára az ami a döntésem lesz.
Előre is köszönöm a válaszokat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Hova mentek el az árak...?
Ford-FX Pécs.
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006-os. Pollenszűrő csere munkadíja 55 perc rezsi idő van hozzá rendelve, rezsi óradíjuk 18.900 Ft. Gázpedál kiszereléses megoldású.
Én 10 perc alatt kicseréltem, pedig nem is kapkodtam és nem vagyok szakértő sem és gyakorlott szerelő sem.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Bocsi, most nézem, hogy rosszul írtam az összeget. 19.800 Ft/óra
És ez csak a munkadíj lett volna, plusz a pollenszűrő. Hozzáteszem, hogy a gyári Ford pollenszűrőt (ami egyébként Mann Filter) azt 12.765 Ft-ért akarták számlázni. Én betettem egy Hengst Filtert, aktívszenes és 4570 Ft volt. Hengst is gyári beszállító.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz dellfanboy #41124 üzenetére
Más ok miatt jártam a szervizben, beszélgettünk és rákérdeztem az ügyfelesnél.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Segítsetek nekem.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006) milyen kormányszervó olajat javasoltok cseréhez?
Mennyi időnként kell ezt az olajat cserélni?
Köszi előre is.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 TDCi 2006-os gyártási év. Ennek a motorján kell lennie vezérlés burkolatnak?
Nálunk nincs ilyen, látom a vezérműszíjat. Mint a képen is, ez nem a mi autónk, de pontosan ilyen. [kép]
Ha igaz akkor van ehhez/beszerezhető valahonnan ehhez a motorhoz alsó/felső burkolat. Szerintem jobb lenne ha lenne ilyen rajta, jobban lenne védve, főleg inkább alulról. Mit javasoltok? Nézzek utána és szerezzek be egy ilyet? Házilag is fel tudom ezt tenni vagy kell szerviz és szerelő is hozzá?
Vagy pedig hagyjam így, ne foglalkozzak ezzel?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz robertka #41730 üzenetére
Az a vezérműszíj pedig, és látszik is hogy keresztbordás. Másik [kép], ez sem a saját autóról készült, de talán jobban látható. Kinyitott motorháztetőnél szemben állva az autóval balról a szelepfedéllel nagyjából egy magasságban van, a motor jobb oldalán. Erre keresek ha van hozzá takarófedelet.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Akksi témában kérdeznék, ha tudtok segíteni.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006)
Gyári Ford akku van benne, (278*175*175 mm) és most lett 8 éves ez a második akku, de még bírja valameddig. Az első amit gyárilag raktak bele az is elment 8 évet amikor cserés lett, és bár még az is elment volna egy ideig, de biztos ami biztos, inkább cseréltettem. Kérdésem az lenne, hogy maradjak ennél a Ford akkunál továbbra is, ezt vegyek megint, vagy lehet valamelyik olcsóbb márka helyette? Például Exide? Mit javasoltok.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
#42484 radi8tor és #42485 camelferr
Köszönöm a válaszokat.
Szimpatikus ez az Exide Premium, Ezek hány évet bírnak ki? A mostani és az előző ford akku az 8 évet azt simán elment, bár én használok folyamatosan Akku-aktivátort is. Talán ezért van, hogy elmentek 8 évet az akkuk gond nélkül?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.
Egy kérdésem lenne még. A gyári Ford akku mérete az 278*175*175 mm. Jó lesz az Exide akku, de egy dilemmám van még és ebben kérnék segítséget. A gyári elektromos értékeknek ez felelne meg, ha az akku fizikai méreteit nézem akkor meg az eggyel nagyobb ez. Van Pécsen is a Partnerautónál ezekből, és a 3000 Ft különbségen nem spórolnék amúgy. Ami miatt hezitálok az az, hogy a nagyobb akkut is elbírja tölteni a Fiesta 1.4 Tdci (2006) generátora? Nem lesz vele gondja? Nem túl nagy hozzá? Nem a fizikai méreteire értem.
Köszi előre is a segítséget és elnézést ha nagyon butácska volt a kérdésem.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Még egy kicsit akkus téma. Az OmniCraft az kinek ismerős? Állítólag gyári Ford minőség lenne. Lehet, hogy a régebbi MotorCraft név helyett van? Ha igen akkor kalciumos akku.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz ReFleXx #42539 üzenetére
Köszönöm.
Ez meg aztán milyen? [kép]
Rákérdeztem, annyit tudtak csak mondani, hogy fogalmuk nincs ki a gyártó, így kapják felcímkézve, de nagyon valószínű, hogy magyar gyártó készíti. Visszajelzésekből annyit mondott, hogy átlagosan 3-4 év az élettartam és hoznak vissza garanciában is. Akkor viszont ennyiért best buy vétel...
Nagyon hajlok arra, hogy inkább adok többet egy akkuért és lesz egy harmadik Ford SLI akku majd, mert az biztosan elmegy 8 évet, vagy még talán 9-10 évet is. A mostani is 8 éves lett, megmérettem és a megadott indítási áram erősség, ami 590A és ez van az akkun is feltüntetve, most 510A -513A között jelzett a műszer, ez még 86%-os jóságot jelez. Áprilisba volt 8 éve, hogy be lett szerelve az autóba.
Viszont azt nem tudom és szeretném ha valaki megmondaná, hogy hány %-nál kell vagy érdemes már gondolkodni a cserén. 70% körüli érték már gyengének mondható?[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Érdemes lecserélni a hagyományos akkusarukat gyorszáras sarukra? Használ valaki közületek ilyet? Stabilan rajta is maradnak azok?
Ha érdemes lecserélni, akkor melyik a javasolt? Rákerestem a neten és több fajtát is látok ezekből.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Még egy picit akkus téma.
Régebben már kérdeztem, de most elvittem az egyik helyi autóvillamossági műhelybe az autót, megméretni az akkut...ott biztosan értenek hozzá.
Terhelésen mérve (motor nem járt, fogyasztó nem volt bekapcsolva) 500 A-re kérdezett a műszer. Ekkor mutatott a műszer kijelzője 81%-ot. Ford Silver-Calcium akku, 60Ah/590A amit mértünk és ez az akku most lett 8 éves. Tehát ezen mérés szerint 500A 81%-a az 400A ami még benne van.
Ez még mennyire használható? Elmegy még egy ideig, vállaljam vele a nyári utazgatásokat, vagy kezdjek körbenézni és venni egy újat?
Már arra is gondoltam, hogy veszek egy újat, elteszem a garázsba, időnként (havonta-kéthavonta) ráteszem töltőre. Ultimate Speed LIDL-s töltő, mikroprocesszoros vezérlésű, és ha elérte az akku a teljes feltöltöttséget, akkor ez a töltő átvált fenntartó/csepp töltésre, ekkor 13.2 V-on tartja az akku feszt.
Mit tanácsoltok?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen