Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jenne

    őstag

    Na megint tanultam valamit.
    Rendőrségi közúti ellenőrzés ma délelőtt a 6-oson ...rövid volt, csak a biztonsági öv bekapcsolt állapotát, az elsősegély egységdoboz, az elakadásjelző és a láthatósági mellény meglétét ellenőrizték. Tök udvariasak volt a két fiatal és igen csak csinos rendőr nő. Viszont megdicsértek, mert 5 db láthatósági mellény volt az autóban... :) Még az előző autómból maradt 3 mellény és vettem az újhoz anno még 2-őt, így lett 5 mellény. A jogszabály azt írja elő (eddig ezt nem tudtam), hogy ahány személy ül az autóban, annyi láthatósági mellénynek kell az autóban az adott helyzetben lennie. Tehát a jogszabály értelmében az nem elegendő, ha 1 vagy 2 mellény vagy csak és mondjuk négyen ülnek éppen akkor az autóban. Mondjuk ez így logikus. :K

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz kelly416 #17780 üzenetére

    Nem tudom, de gondolom még sehol, mert biztosan mondta volna a garázs szomszédom ha lenne előrelépés a történetben. Tegnap is találkoztunk éppen, de nem említette csak kezet fogtunk aztán ment mindenki a dolgára.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Cyrin #17778 üzenetére

    Oké de én most az OMV olajokról beszéltem... :)
    Jó a Shell olaj, bár én EUROL olajat használok. Az EUROL is prémium kategória/minőség.
    Láttad is hogy Shell olaj, vagy csak kiszámlázták... Bocsi nem bántásból kérdezem.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz darvinya #17758 üzenetére

    A Castrol az csak egy márkanév, semmi egyéb. A BP (British Petroleum Oil Company) gyártja és csomagolja a Ford olajat (is) és a Castrol olajat is.
    A Castrolt a BP a Lengyelországi telephelyén, ami a közép-európai elosztójuk is egyben, ott csomagolja.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!
    Ha már szóba került a motorolaj mint téma.
    Napokban voltam a közeli OMV kúton tankolni. Na mondok ránézek az olajokra kicsit, mi a választék mert sokan álltak a pénztárnál. Alig láttam a Bixxol olajokból néhány flakonnal csak a polcon. 1-2 flakon 10w40-es meg 2 flakon 5w40 aztán ennyi. Kifelé menet kérdeztem a kútkezelőt, hogy mi ez az olajhiány. Azt mondta, hogy olyan olaj mint OMV elvileg már nincsen, helyette a Lukoil van (Lukoil megvette az OMV-t 2013-ban) de azt, mármint a Lukoil néven futó olajat a megállapodás szerint az OMV hálózata nem forgalmazhat.
    Ford-hoz a LUKOIL GENESIS SPECIAL A5/B5 5W-30 olajat javasolta, egy katalógusból gyorsan kinézve.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Nem is tudtam eddig... :((
    Akkor ezek szerint a kettő olajcserével ezelőtti OMV olaj, ami az autómban volt az nem is OMV olaj volt?
    [link] :O

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Meg tudná mondani valaki, hogy melyik olajfeltöltési adat a jó? Lehet öregszem már, de nem értem. :F
    Ford Fiesta 2006 (MKV) 1.4 TDCi az autó.
    Több helyen próbáltam nézni, azt írják, hogy :
    Feltöltési mennyiség--Kapacitás 3,8 liter--Olajszűrő kapacitása 0,4 liter
    Ez mit jelent pontosan? Hogy összesen, szűrőcserével a 3,8 liter vagy alap a 3,8 liter és plusz ha szűrő csere akkor még hozzá 0,4 liter, azaz 4,2 liter?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz flymi #17635 üzenetére

    Esetleg itt nézzétek, nem tudom mik vannak, de ezt találtam. [link]

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Az hogyan lehetséges, hogy a szervizben, utolsó garanciális szerviznél, az olajcsere után alig talán 600 métert ment az autó és már korom fekete az olaj? Ford Mondeo kombi 2016-os, 2.0 TDCi.
    A pécsi Ford szervizből kijövet (ezen a héten kedden történt), a közeli Shell kútnál tankoláskor meg lett nézve, (már csak a nyugalom érdekében is), hogy megfelelő mennyiségű olaj lett-e beletöltve?. Akkor látszott, hogy korom fekete az új, talán 600 métert megtett Magnatec Stop-Start 0W-30 olaj. Nem az én autóm, garázs szomszéddal találkoztam tegnap, Ö mondta, az Övé az autó. Szerviztől a Shell kút max. 600 méterre van.
    Természetesen azonnal visszament a szervizbe, ott reklamált, de megdumálták, hogy a dízelek azok ilyenek. Nem hagyta annyiban, jegyzőkönyvet vetetett fel és lefényképezte az olajpálcát és a kilométer órát. Kíváncsi leszek, mi lesz a történet vége.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz ReFleXx #17605 üzenetére

    Köszönöm. :R

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Pollenszűrő és aktívszén betétes is. Érdemes évente cserélni vagy elég két évente vagy csak mindig akkor, ha érezni, hogy amikor már nem szűr rendesen? Nem érezni még egy év elteltével, hogy beengedné a szagokat, érzetre még jól szűr.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz zozek #17595 üzenetére

    Mármint olajszűrő/levegőszűrő és még pollen/szagszűrő (aktívszenes) ?
    Én a Hengst vagy a MANN szűrőket használom, ezek prémium kategória, ezen gyártók termékeit javaslom. Vagy még a Purflux, ami szintén prémium kategória. Ezek első beszállítói az európai autógyáraknak.
    Éppen ma vettem a helyi partnerautónál a fiam dízel fiesztájába olaj/levegő és pollenszűrőt. Hengst-et vettem. Tavaly az Unix-nál vettem ezeket, és nagyon boldog voltam, hogy olcsóbban, unix kártyára kedvezménnyel kapom. Na a mostani végösszeg a három szűrőre (a tavalyi unix-árhoz képest) csekély 5 ezerrel volt kevesebb. Levegőszűrő egy ezressel, pollen szűrő (aktív szenes) 2500-al és az olajszűrő is bő ezressel volt olcsóbb. Ugyan azokat vettem most is, csak nem az unixnál.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz molnarpeter #17569 üzenetére

    Filtron az nem prémium minőség, "csak" a közép kategória.
    A WIX európai leányvállalata/része, alapból lengyel volt de a WIX felvásárolta, hasonlóan mint a Continental a cseh Barum gumigyárat, majd később a szlovák Matador gumigyárat is.
    A Continental sem adja át az első vonalbeli fejlesztéseit sem a Barumnak, sem a Matadornak, hiába Continental csoport tagok, csak a másod vagy talán inkább a harmad vonali fejlesztéseket. Ez az ára, ha egy nagy multi bekebelezi a kisebb gyártókat. (Lásd : Volvo/Iveco-Ikarus buszok) Én próbáltam egyszer a Filtron olajszűrőket, a család három autójából kettőben. Rábeszéltek a boltban. Mindkét autónál az olajcsere után rendszeresen fel-fel villant az olajnyomás-hiányra figyelmeztető jelzés. Tiszta ideg voltam tőle. 200 Km után nem bírtam tovább, olajszűrő cserék és megszűnt a hibajelzés. Hengst szűrőre cseréltünk vissza. Azóta is ez a márka van használva, vagy MANN vagy ritkábban a Purflux. Ezekkel eddig még sosem volt gondunk.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz gabor9991 #17565 üzenetére

    Szia!

    Köszi a választ. Inkább csak rákérdeztem erre a névre, mert még nem hallottam.. Eddig is vagy MANN vagy Hegst szűrőket használtam, (olaj/pollen/levegő) maradok ezeknél, nem akarnék váltani. A HENGST nagyon bevált eddig nálunk a családi autóinkon, mind a három területen.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    A DENCKERMANN mennyire jó minőség a szűrők terén?
    Másik kérdésem, fiestához vennék olajleeresztő csavar tömítést. A Febi tömítése (ezt néztem ki) például az Ajusa vagy az Elringhez képes "csak" 1,8 mm vastag, míg ez a másik kettő az 2,1 mm vastagok. A többi adat az megegyezik egymással. Van jelentősége a mínusz 0,3 mm-nek?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!
    Előre is elnézést a kissé offos témáért.
    Én évek óta ha csak tehetem, akkor az OMV kutakat használom és az OMV prémium dízelt tankolom. Ritkán a MOL-t ha nagyon sürgős. Most úgy adódott, hogy tankolni kellett egy hosszabb út alatt útközben és a Shell esett útba. A Prémium dízelolajat tankoltam, de azt észrevettem, hogy a motor hangja az addigi szép egyenletes duruzsolós hangból pár kilométer megtétele után átváltott valamiféle "reszelős" kerregős hangra, ami azóta is tart. Nem ehhez szokott hozzá a fülem és eléggé idegesítő. Alig várom, hogy kifogyjon a tank. Ennyire más lenne a Shell üzemanyaga? Szándékosan használtam csak a más jelzőt.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Kérdeznék sebváltó olajjal kapcsolatban. Az autó egy Fiesta 2006 májusi a gép és dízel 1.4 TDCi. Fiamé, használtan került hozzánk két éve. Most lesz benne majd 50 ezer km csak. Előző (első) tulaj nagyon keveset ment vele.
    A sebváltó nagyon könnyen kapcsolható, nincsen vele gond, de már 13 éves lesz az autó és a benne lévő olaj is, a gyári feltöltés van még benne. Érdemes vagy kell cserélni sebváltó olajat? Szervizben ez megcsinálják? Otthon én ezt nem vállalnám be. Nem a Fordra gondolok mert ott kétszeres arany áron dolgoznak.
    Pécsen tudnátok javasolni megbízható szervizt ahol ezt meg tudnánk csináltatni?

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz 7Sony7 #17082 üzenetére

    A belső égésű motornak (más néven löketdugattyús motor), mint energiaátalakító berendezésnek van egy effektív (vagy érthetőbben kifejezve) gazdasági hatásfoka. Ez azt mutatja, hogy a motor a bevitt energiának (benzin üzem) mekkora részét képes hasznosítható mechanikai munkává alakítani. A benzin motor kb. 35%-át képes hasznosítani. A maradék felszabaduló (hő)energia kábé 10%-a még a motor segédüzemi berendezéseinek működtetésére fordítódik, a többi az meg már a hőveszteség (... pl. kipufogógázokkal távozó hő, hősugárzás, hűtéssel elvont hő stb...). A dízelüzemű motoroknál a bevitt energia kábé 70-75 %-át alakítja át/hasznosítja a motor mechanikai munkává, csak a maradék többi a hőveszteség. Ezért melegszik fel lassabban a dízelmotor.
    Volt egy nagyon jó kétrészes film a Spektrumon néhány hete, éppen ezekről a motorokról, és hogy már legalább 50 éve egyébként meg már elavultnak tekinthetőek, működésüket tekintve.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz DeFranco #17067 üzenetére

    Az teljesen jó ár érte.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz DeFranco #17063 üzenetére

    Szia!

    Pécsen vitted?
    Oké értelek. Ennyire azért nem értek ehhez a témához, de igazad lehet, elfogadom. Gáz mehet vissza, ha szükséges akkor kipótolva a hiányzó mennyiséggel, az olaj meg szigorúan csak új/friss olaj!
    Viszont az is igaz, hogy a Ford-FX Pécshez nem megyek ez ügyben, két okból is. Őket kérdeztem, és azt válaszolták, hogy nekik automata gépük van ami az indítástól kezdve automatikusan végig viszi a folyamatot. A lefejtett gázt és klímaolajat leméri a gép, megjegyzi (grammra) majd a végén ezt visszatölti és csak a hiányzó mennyiséget pótolja gázból és olajból is az automatika. Bár a lefejtett olajat azt megszűri a klíma gépük, és így kerül vissza a rendszerbe "tisztán" :DDD . Ez az egyik amiért felejtősek és még azért is mert legalább az arany uncia árának a 2x-én dolgoznak. Előzetes kalkulációban valami 40-45 ezer körüli összeget mondtak erre a munkára. :O

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Anulu79 #17057 üzenetére

    Szia!

    Pontosan még nem tudom melyikhez vigyem, ezért kérdeztem itt hogy tudnak-e mondani megbízhatót.
    De vélhetően inkább szakosodott klíma szervizbe fogom vinni, mert ahova járok (két szervizbe is) ott láttam és rá is kérdeztem és nekik automata gépük van ami lefejt, összegyűjt, lemér majd a végén azt visszatölti plusz még ami hiányzik mennyiség. Na én ilyen lefejtett használt visszatöltéses dolgot azt nem akarok. Új és tiszta töltet menjen bele.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Anulu79 #17055 üzenetére

    Szia!

    Mindezt azért írtam és szeretném én is megcsináltatni, mert tanulva a szomszédomtól, aki vett tavaly ősszel egy Skoda Octaviát, LDAxxx rendszámos, első tulajtól vette, és a vásárlás után a teljes szerviznél megállapították, hogy a nyolc éves múlt autóban a klíma gáz és olaj töltet alig csak 20%-a a gyári előírtnak. Nagyon idejében vették észre mert ha a kevés olaj miatt beállt volna a klíma kompresszor az bizony húzós, több százezer forintos javítási költség lett volna.
    Ha igaz akkor a szakszerű és korrekt klíma ellenőrzés/feltöltésnél nem rátöltenek hanem az általam leírtak szerint járnak el. Még a lefejtett használt gázt és maradék olajat sem szabad visszatölteni.
    De biztosan vannak olyan sufni/olcsóbb szervizek ahol ezt kikerülik és csak rátöltenek.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Anulu79 #17053 üzenetére

    Szia!
    Bár még most is és érzetre is 1-2 perc múlva már nyomja a 6-7 fokos levegőt, mértem hőmérővel, de 12 éves múlt az autó és nem tudni mennyi még a benne lévő gáz és az olaj a rendszerben. Ha kevés az olaj az esetleg tönkre is vághatja a klíma kompresszort a nem megfelelő kenés miatt. Az meg igen csak húzós javítási költség lenne. Eddig mindig csak tisztítva volt ebben az autóban a klíma 3-4 évente. Ózonos tisztítással.
    Próbáltam utána olvasni hogy mi a folyamata egy ilyennek. Ha jól értem akkor először lefejtik a gázt és a klíma olajat, amit megmérnek hogy mennyi a mennyisége és annyi-e vagy mennyivel kevesebb mint ami elő van írva. Majd nitrogénes nyomáspróba következik, 18-20 bar nyomással, ezt követően kiengedik a 20 bar nyomású nitrogént, ami a távozásakor magával ragadja az esetleges idegen gázokat, légnedvességet a rendszerből. Utána következik a vákumolás 15-20 perc, ez légmentessé teszi a rendszert és közben ellenőrizni lehet, hogy a rendszer tarja-e a vákumot. Végül ha minden okés akkor betöltik az előírt mennyiségű, fajtájú, folyékony gázt a megfelelő súlyú klíma olajjal együtt.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!
    Tudnátok ajánlani egy jó, megbízható klímás szervizt Pécsen? Vélhetően csak egy ellenőrzés lesz majd, de mivel már 12 éves elmúlt a kicsike így szerintem egy leeresztés és újratöltés lesz majd.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Anulu79 #16896 üzenetére

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Használ valaki ilyet ?
    Nyomásmérős szelepsapka a neve, ha igaz. Érdemest ezt felrakni? Arra az autóra amire tenném, oda értékben nem igazán jó, mert oda a gyári guminyomás előírás elöl 2,1 bar hátul 1,9 bar.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz flymi #16814 üzenetére

    Szia!

    Én a helyi Marso gumiszervizben vettem a fiam Fiestájához kerékanyákat, szép fényeseket, nem azok a matt színűeket ráadásul. Nem emlékszem pontosan már hogy mennyi volt darabja, de olyan 400 forint körül volt. Kerékőrt is láttam ott.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz orosziem81 #16811 üzenetére

    Szia!

    Olaj : 5w30-as és rendelkezzen (rá legyen írva a flakonon/kannán) : Ford WSS-M2C-912A vagy WSS-M-2C 913A/B/C és ACEA A5/B5 (A1/B1). Ford WSS-M2C-912AB már nincs ezt váltotta a Ford WSS-M2C-912C/D. ACEA A1/B1 sincsen már, ezt váltotta az ACEA A5/B5. Minden ilyen elfogadású olaj jó az autódba. Aral/Castrol/Eurol/Ford-gyári/Mobil1/Total...
    Hűtőfolyadékból pedig én a Ford gyárit javasolom. [link]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Csaby25 #16730 üzenetére

    Szia!

    5w30 olaj kell az autódba, ami rendelkezik a Ford WSS-M2C913-C vagy Ford WSS-M2C913-D elfogadással és API SL valamint ACEA A5/B5 szabvánnyal.
    Például ez.
    vagy ez
    vagy ez

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz mtade #16632 üzenetére

    Sziasztok!

    A fiam Fiestájában, 2006-os 1.4 TDCi és Ghia szereltség, amely autót használtan vettük két éve, abban valami hasonló lehet, mert ilyenkor hideg napokon reggel (de máskor is ha elindulás után rá van adva a fűtés) elindulás után pár perccel már elég szépen nyomja be a meleg levegőt. A vízhőfok mutatója meg még meg sem rezdül kilométereken át.
    Na meg a szélvédő fűtés is valami szuper dolog. Nem kell kapirgálni a szélvédőt, hajnalban 2 perc motor melegítés után az ablaktörlő már leviszi a felolvadt jeget.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Van egy Fiesta 2006-os, Ghia szereltség. Elektromos ablakokkal...
    Utólag lett beépítve egy automata ablakfelhúzó modul, ez azt csinálja, hogy az ajtók bezárásakor (ha le vannak az üvegek engedve) akkor azokat is felhúzza a felső végállásig, a központi zár bezárásával egy időben. De gondolom ez tudott a számotokra és nem is ez a kérdésem. A régebbi Focusokban, talán Mk1-Mk2 (?) a könyöklőkben lévő első ablakok működtető gombjai mintha tudtak volna olyan lehetőséget, hogy ha hosszabban vannak megnyomva, vagy a második kattanásig lenyomva(?) akkor teljesen felviszik az ablakokat a végállásba vagy a teljes leengedett állásba. Nem az az autó bezárásakor értem, hanem ha benne ülök az autóban és állítanom kellene az ablakokon. Nem ismerem pontosan, hogy hogyan működnek ezek a kapcsolók, de remélem elég érthetően írtam le. A Fiestánál alapból is csak úgy működnek, hogy ameddig nyomom addig mennek le/fel az ablakok. Arra gondoltam, hogy mivel már van utólagosan beépítve egy ilyen ablakemelő modul, talán ha ki lennének cserélve az ablakemelő kapcsolók a Fiesta könyöklőjében akkor működnének-e így az ablak mozgatások? Inkább csak kényelmi kérdés, de ne lenne rossz ha megoldható lenne. Esetleg aki tud ilyenről vagy van tapasztalata írja meg nekem.
    Előre is köszönöm.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz molnarpeter #16352 üzenetére

    Acélfelnik.
    Ma közben azóta beszéltem az itteni mobil-gumiszervizessel. Ők azok, akik kijárnak a helyszínre is mozgó szervizként (felhívtam telefonon) [kép]
    Érdekeset mondott, én nem is gondoltam erre a lehetőségre. Bár igaza lehet, mert a szelepeknél nem tapasztaltam szivárgást. A felnik 10 évesek múltak, de szép állapotúak és a festésük is eléggé újszerű még. Eddig nem volt velük ilyen gond. Állítólag azért ereszt, a szervizes szerint, mert ugyan a gyári szerelésű gumik voltak még rajtuk és eddig nem voltak leszedve így azokhoz beállt a korrodáló felnihez a gumi. A Ford acélfelnik nem a kiváló alákezelésről/felületkezelésről híresek -mondta. Elég gyenge a festésük és pont ott, ahol a gumi pereme tömítene a belül a felnihez, ott szokott a festék az évek múlásával picit felhólyagosodni. Ez mindaddig nem is okoz gondot, amíg nincs a gumi leszedve a felnikről, addig tömít rendesen mert nincs mozgatva. Viszont amikor tavaly tavasszal le lett szedve a régi gumi és felment az új gumi, akkor biztos hogy jöttek onnan le apró pici festék darabkák és így már pont ott nem fekszik fel teljesen gumi a felni belső peremébe ahol a levegő zárás feladata kellene legyen és az már éppen elég arra, hogy finoman elengedjen 0.2-0.3 bar nyomást havonta. Nekem ezt mondta és ez a tapasztalatuk is. Ők minden esetben megnézik ilyenkor a felniket is belül és ha szükséges akkor ott drótkefézik simára.
    Mint írtam is az előző hsz.-emben, sajnos nem én vittem anno a gumicserére és vélhetően ezt a részt kihagyta a gumis. Mondjuk a napokban (karácsony előtt pár nappal) jártam arra és benéztem oda, hát ...nem is csodálkozok már... oda biztosan nem vinném az autómat.
    Pécs Melinda utcai műhelyek között van, Kálmándy gumiszerviz kft Melinda utca 2.
    Az, hogy oltári nagy rendetlenség van bent a műhelyben, meg majdnem átestem az oda össze-vissza dobált gumikon, meg elkezdte nekem mondani, hogy vannak nagyon jó állapotú használt téli-nyári gumijai...stb. 2007-es DOT számú Goodyear UltraGip UG7-es gumikat akart eladni... :DDD Na meg a figura sem volt valami szimpatikus egyén, így első benyomásra.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!
    Kicsit gondban vagyok. Fiam autóján 2017 tavaszán gumi csere volt, Michelin CrossClimate lett feltéve. Sajnos nem én intéztem a cseréket, és egy kis gumis szervizben, Pécsen a Melinda utcában cserélték. Én nem vittem volna oda, én a Marsohoz járok.
    Azt vettem/vettük észre, hogy azóta a gumicsere óta, kábé havonta 0,2-0,3 bar elmegy a gumikból. Szelepek is lettek akkor cserélve újakra, a hagyományos gumis szelepekre. Előtte azokon a felniken rajta lévő gumik alig eresztettek, (10 évig voltak rajta azok a nyári gumik) és elég volt 3-4 havonta ellenőrizni akkor a guminyomást és akkor is csak max. 0,1 bar hiányzott. Az lehet esetleg, hogy valamiért nem jól vannak benne azok a szelepek és ott eresztenek? Mert másra nem tudok gondolni. Mind a négy keréknél ez a jelenség! Azt nehezen hinném, hogy esetleg mind a négy gumi hibás lenne. Próbáltam azt is, hogy a szelepsapkákat levettem és (nem volt jobb ötletem) szappanos vizet tettem a szelepekre, ahol bele kell fújni a levegőt, meg a népi módszert is próbáltam, hogy nyálat tettem oda (elnézést kérek érte) és figyeltem rövid ideig, de ott nem látom hogy buborékolna vagy eresztene egyik szelep sem.
    Tudom gumis lesz a végső állomás, csak bosszant a dolog és ezért kérdeztem rá itt.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz DeFranco #15986 üzenetére

    Szia!

    Nagyon szépen köszönöm a segítséget.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Egy ilyen kulcsban szeretnék elemet cserélni. Hol kell szétpattintani? Ha szétszedhető. Nem akarnám szétbarmolni. inkább megkérdezem előtte. Azt is meg tudnátok mondani, hogy milyen típusú elem kell bele? Gondolom gomb elem, de az elem típus száma kellene.
    Köszi előre is.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz hoby36 #15869 üzenetére

    Hát jó kerregős a hangja ...
    Milyen olaj van benne?
    Én sok éven át Castrol Magnatec 5w30 olajat használtam, aztán tavaly márciusban az olajcsere után nagyon elkezdett ilyen kerregős hangja lenni a motornak. (fiamé az autó) Nem bírta a fülünk és nagyon hamar újra olajcsere lett, Castrol helyett (sok panasz is jött rá, de ezt inkább nem részletezem) ezt tettük bele és MANN olajszűrőt.
    Szépen kisímúlt a hangja, eltűnt az a kerregős varrógépes hang, csendesebb is lett kicsit, bár a dízelhang az megmaradt hiszen a PSA dízel motorja van benne. Asszony azonnal észrevételezte is a pozitív irányú változást. (jó füle van)

    (#15870) Sub-ZeRo
    Szerintem a vízpumpának, ha elkezd haldokolni, inkább sípolós hangja van...

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz 3L1T3 #15759 üzenetére

    Szia!

    Én most szeptemberben, amikor a MARSO egyik pécsi szervizében jártam, akkor ott láttam fordhoz való, gyári kerékanyákat. De más több autó típushoz is való kerékanyák kerékcsavarok is voltak.Rögtön vettem is a fiam autójára (Fiesta) tartalékba pár darabot. Jó drága volt darabja, :DDD 240 Ft/db... :O :DDD ráadásul a fényezett nem a matt acél színű. :K Ott láttam az üveges vitrinjükben dobozban kerékőröket is, több méretben is.
    Egy telefont megér érdeklődni, ha van a közeledben MARSO szerviz.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Nem akarnám szét offolni a totyikot, de...
    A szűkebb családban két Ford is van, a tágabb családban meg még plusz kettő. Az egyik egy alig 3 hetes Mondeo, szinte full szereltségű és 1.5T 165LE EU6.2 motorral manuális váltóval.
    Én is mentem vele egy rövidebb utat a napokban, nagyon tetszett. Mindaddig, amíg a tegnapi napon az én kedves barátom és annak családja meg nem látogatott a vadi új, egy hetes alig múlt Golf Variant Highline 1.5 TSI DSG váltós autójával. Na ezzel is mentünk egy kört, én vezettem. Hát sajnos azt kell mondjam, hogy a VW jobban tetszett. Sokkal. Mindenben. Vezethetőség, belső tér anyag minőség, kidolgozás, műszerfal, kormányfogás...meg úgy általában minden. A VW fehér gyöngyház metál színű volt, bár idegenkedek a fehér autóktól, magamnak nem vennék, de ezek után át kell gondolnom ezt majd, de ez a fehér gyöngyház metál így nagyon bejött.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz SG3rg0 #15626 üzenetére

    Hol vettél ilyen alacsony fagyáspontút? Én -27 fokosat vettem, ez volt a max.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz ReSeTer #15553 üzenetére

    Nekünk a család három autóján mindegyiken HELLA hagyományos ablaktörlő lapátok vannak már közel 3 éve. Tökéletesen beváltak.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz gabor9991 #15545 üzenetére

    Látom.
    Van ismerős az említett boltban és Ő mondta azt, hogy egyre több negatív visszajelzés érkezett arra az olaj márkára, ezért döntöttek úgy hogy (legalább is egyelőre) kiveszik a kínálatból.
    A kaufer az egy külön történet...
    Mondjuk én is használtam Mannolt, egyszer és csak és kizárólag mosó olajnak. Betöltés után egy 80 km-es út és máris leereszt. Több km-t nem mertem menni vele, de arra amire kellett arra elég is volt ennyi távolság.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz #27070592 #15541 üzenetére

    "...Ez most elég jó áron van, drágábbat nem akarok első olajnak..."

    Szerintem ne így állj hozzá!
    Mi az hogy első olajnak olcsó olajat bele!!! Egyébként a Mannolt én nem javaslom. Olcsónak olcsó, de vélhetően inkább többet árt mint használ. Ha már olaj, akkor mindig minőségi olaj, még elsőre is!
    Én ezt használom, nem drága, de legalább jó. Bővebb adatok.
    (Csak zárójelben írom, hogy a pécsi partnerautó az utóbbi 2 évben igen nagy forgalmat bonyolított le a mannol olajokkal, napi szinten, hordós tételekben vitték tőlük a független szervizek meg a magán vásárlók kannásban. Aztán történt valami, mert egyre több szerviz visszajelzett, hogy valamiért nem okés ez az olaj, így már nincs is a listájukon, nem forgalmazzák.)

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!
    Hátha tudja valaki ...de kicsit offos a téma
    Az hogyan lehetséges, hogy egy 12 és fél éves autónak NYCxxx rendszáma van? Használt autó kereskedésben láttam, ismerősöm akarja megvenni, vele voltam akkor láttam. A kereskedő szerint azért, mert ki volt vonva ideiglenesen a forgalomból. Szerintem ha ki volt vonva ideiglenesen, akkor utána mehet a saját rendszámával majd továbbra is, nem kell új rendszám amikor visszahelyeződik a forgalomba. Vagy rosszul tudom? Kissé fura az egész.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Prémium üzemanyagokhoz egy kis szösszenet..
    Azt tudni kell, hogy az összes üa. (benzin -gázolaj) a MOL százhalombattai lepárlóból érkezik a Mo.-i kutakra, kivéve a Shell Prémum dízele és 100-as benzinje, valamint az OMV Prémukm dízele és a 100-as benzinje. Az OMV és a Shell prémium üa.-i a sógoroktól, a Schwechat melletti lepárlóból érkeznek közvetlenül a magyar kutakra. Egyetlen kút a kivétel ez alól az elosztás alól, ez pedig a 84-es úton Sárvár és Bükkfürdő közötti az OMV kút, a Hegyfalu melletti - pár km-re van Ausztria - kútja. Hát úgy is néz ki belülről is, mintha a sógoroknál lennénk és nem itthon. Ők osztrák kézben vannak, de magyar személyzettel. Minden üa. a sógoroktól jön hozzájuk tartálykocsikban. Szerencsések a közelben lakók. A schwechati finomító sajnos van olyan szerencsés, hogy válogathat az alap kőolajok között és választhatja a nagyon jó minőségű arab kőolajat és ebből a kőolajból dolgozhat, nem pedig a szennyezettebb és az arabhoz képest rosszabb minőségű orosz kőolajból, mint a MOL. Voltunk 2017 tavaszán Schwechatban egyébb logisztikai munkák miatt és onnan tudom, hogy négy külön lepárló soron dolgoznak. A prémium dízel, a 100-as benzin, a normál dízel és a normál benzin mind-mind külön, egymástól független lepárlón készül. A MOL-nak Százhalombattán mindössze kettő lepárló sora van. Egy dízeles és egy benzines és hozzá az orosz kőolaja mint alap.
    -----------
    Más: LukOil dízelhez.
    Pár napja írtam be ide erről, nos úgy alakult, hogy a fiam 1.4 TDCi Fiestájában lassan tankolni kellett volna, de hagytuk még kicsit jobban kifogyni és (szerencsére csak) 5 ezerért tankoltunk lukoil prémium dízelt. (OMV vagy ritkábban Shell prémium dízellel jár a Fiesta)
    A változás hamar eljött. Onnan vehető volt észre, hogy - például városban - 3.-ikban 50 Km/h-ról lelassultunk ~30 Km/h-ra, vagy picit még ez a sebesség alá, akkor finom gázadásra (sebesség maradt 3.-ikban) elkezdett az autó berángatni és a lefulladáshoz hasonló hangokat produkált, meg hörgött... Vissza kellett tenni 2-esbe egyértelműen. OMV prémium dízelnél vagy Shell Prémium dízelnél ez sosem volt! Simán vitte és vette fel a fordulatot ilyen esetben. Mert szerintem jobb üa. De a motor hangja is megváltozott a lukoil prémium dízelétől. Varrógépesebb, zakatolóbb és hangosabb hang lett. Asszonynak azonnal feltűnt és rögtön mondta is, hogy milyen más hangja lett az autónak. Nem a finom duruzsolós dízel hang amit megszoktunk. Akkor lehet észrevenni egy változást, szerintem, ha a jobbról váltunk a rosszabb felé.
    Ezzel a beírásommal nem akarnék semmi vitát generálni, csupán a saját tapasztalat és észrevétel volt részemről.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz gabor9991 #15336 üzenetére

    Az nem elég ha a nevében prémium csak és ismert arc reklámozza. Lásd: Szujó Zoltán

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Mi5u #15331 üzenetére

    Ezzel teljes mértékben egyet értek. LukOil meg MobilPetrol meg hasonlókat (is) el kell kerülni.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Tsebacsi #15292 üzenetére

    Köszi. :R

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz kcsa #15289 üzenetére

    Oké ezt értem, de jelenleg ugye van kettő fajta dízel üzmanyag a kutakon. Egy prémium és egy normál. Én mindig prémiumot tankolok, de ha csak B7-el lesz jelölve akkor az melyik lesz? A normál vagy a prémium? Megszűnik a kettő választhatóból az egyik?

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Négy nap múlva már idehaza is kötelező érvényű lesz. [link]
    Tavalyi hír:-
    [link]
    A dízel autósok ezek szerint csak egyfajta dízelt vehetnek majd? A B7 jelölésűt? Mert a többi az már biodízel-keverék. :F

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Pardise #14619 üzenetére

    Szia!

    Remélem még nem későn szólok. Arról a fényezés javításról, amit a szerviz fog majd csinálni, kérj egy pontos és részletes jegyzőkönyvet! Nagyon nem mind1 miért!
    Történetesen (rokoni körben) érintett voltam egy hasonló történetben. Pár éve volt, a trélerről amikor engedték le az új, átadásra hozott autókat, ezt a rokon autóját meghúzták, a jobb oldalát, hátsó sárvédő dob, jobb oldali első-hátsó ajtók. Nem volt vészes, de picit mindenhol kellett kigittelni (vagy mi a neve). Ezt a három elemet újra fényezték, de talán csak nagyon gyakorlott szem vette volna észre, hogy már nem gyári fényezettek azok az elemek. Szerviz ezt jelezte az átadáskor, de csak ennyi és ÚJ autóként adta át és nem készült róla papír vagy ilyesmi, csak szóbeli információt adtak. Mint később kiderült, ezt a kis malört a szerviz hamar-hamar "elfelejtette", nem emlékezett rá, nem volt nyoma papíron, így csak sajnálkoztak. Lényeg, hogy a rétegvastagság mérő ezt az eltérést már kimutatta.
    Azért írom le ezeket, mert aztán kábé egy évre rá, egy éves korában ezt az autót az egyik teszkós parkolóban egy izomagyú terepjárós elég szépen meghúzta, a jobb oldalát, a terepjáró magas első lökhárítójával. Nosza biztosító, ...stb...ahogy ilyenkor lenni szokott...De a biztosító nem volt hajlandó semmit sem fizetni a javításba, mert már javítottnak ítélte (a rétegvastagság mérő mérése által) a jobb oldali ajtókat. Javítottra nem fizet! Na itt a kör bezárult, sajnos. Szerviz semmiről sem tud, biztosító nem fizetett semmit, végül maradt a saját zsebből való javítás. Nem volt olcsó a javítás, mondanom sem kell.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Azt még ki is hagytam, hogy a barátom elmondása szerint, ha bekapcsolta a klímát, főleg ha így meg voltak pakolva, hát bizony azt még plusz megérezte az autó... :DDD ... A haladás látszata :O
    Előtte a szitroennyel 5 literes fogyasztás, ha klíma ha nem, ment ahogy kellett, volt erő és erőtartalék benne.
    Mondjuk az én fogyasztásom is teljesen elfogadható volt, így megterhelve és hegyi menet sokszor és klíma végig 2.0 literes motor 5,3 literes fogyi. Fiam fisztája meg 4,7 liter. :) szintén megpakolva, plusz tetőbox. Persze ezek az adatok nem a hazai MOL dízelre értendőek. Osztrák OMV kutakon tankolva.
    Volt, hogy csak azért álltunk meg mert a Focusba már tankolni kellett (54 literes tank), mert már nagyon kifogyóban volt belőle a benzin. Mi meg még a fél tanknál (sem) jártunk. :) Ja kérem... 1 literes motor, nagy fogyasztás. Arányos ez csak fordítottan. :DDD
    Szóval ezek a picike motorok nem az igaziak valahogyan. Szerintem. Csak a reklámban azok és mint tudjuk, hogy a reklám ereje ....

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Hát nem tudom.... :(( és senkit meg nem bántva...Egy baráti családdal elvoltunk nyaralni, osztrák alpok szerpentin ...stb.
    Én és a család S-Max 2.0 dízel, fiam Fiesta 1.4 TDCi és a harmadik (barátom) autója egy fél éves Focus combi 1.0 EcoBost motoros, ráadásul még vonóhorogra is vizsgáztatva, mert van egy kisebb lakókocsijuk is. Ennek az utóbbi autónak a tulaja előtte egy Citroen Picasso 1.6 -t vezetett évekig, de most váltott. A fiestán és ezen a focuson volt egy-egy Thule tetőbox is.
    Az a focus amíg nem mentünk el nyaralni, többnyire egy személlyel volt használva, munkába járás. Pécs-Mohács/Pécs-Kaposvár és Pécs-Szekszárd. Meg ritkábban a családdal, 2 gyerek plusz asszony és nem igazán emelkedőkkel rendelkező utakon. Csak jókat mondott a barátom a kis motorról, megy mint állat meg nagyon jól gyorsul meg nem vészes a fogyasztása sem, többre számított.
    Na és itt jön be a ...hát én nem is tudom...
    Focuson tetőbox, két gyerek és a csomagokkal megpakolva. Rövidre fogva: - jöttek a hegyek, meg a szerpentinek és kezdett elmaradozni a Focus. Többször is be kellett várnunk egy- egy pihenő-parkolónál. Azt mondta a tulaj, hogy ki kell taposni a belét, hogy menjen is, és legyen ereje az emelkedőkön, pedig hát ott a turbó...de ez inkább csak (az előző Picassohoz képest) a haladás látszatának tűnik. Valahogy az 1 literes motor 180 Nm-es nyomatéka mégsem az, mint a fiam Fiestájának a 170 Nm-e. Az enyémről már nem is beszélve. A fiesta, csomagtartója megpakolva és a tetőbox-al a tetején és 2 személlyel gond nélkül ment. Az nem maradozott le.
    És igen, a fogyasztás. Itthon a turbós benzines 5,5-6 liter körül szépen elment, de ott a hegyekben alulról közelítette a 10 litert/100 km-en.
    Elnézést mindenkitől, ha nem teljesen a topik témába vágott amiket írtam.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz kcsa #14469 üzenetére

    Köszi. Ez eddig érthető is lenne, de nekem csak leengedett ablakoknál sikerült betennem ezeket a légterelőket. Ablakok felhúzott állásában esélytelen voltam. Viszont ha leengedett ablakoknál betettem, utána ha elindultak felfelé, félúton nagyon belassultak, szinte majdnem megálltak. Így hát nem sikerült felhúzni egyik ablakot sem, féltettem a motorokat nehogy leégjenek a terheléstől. Egyelőre patthelyzet alakult ki.
    Na nem mintha ez a légterelő lenne az ami miatt a Dunának megyek, csak gondoltam megkérdezem, hátha valaki jártasabb ebben a felszerelésben.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Mire kell figyelni, az első oldal ablakoknál a az első légterelők felrakásakor?
    Nekem elsőre szépen bement a helyére, meg is dicsértem magamat, milyen ügyes vagyok, és azt hittem ezzel készen is vagyok. De miután kezdtem próbálgatni az ablakokat le/fel járatni, mindkét oldalon kábé amikor félig felértek, attól kezdve belassultak és alig-alig akartak tovább menni. Lefelé könnyedén lejönnek, azzal nincsen gond. Kiszedtem majd újra visszapattintottam ezeket a légterelőket, de ugyan az a helyzet. Nem mertem tovább erőltetni, nehogy a motorok leégjenek vagy hasonló, és valami nagyobb kárt okozzak.
    Szatuna légterelők, ezek már voltak az autón, de egy ideig le voltak szedve és pihentek.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz molnarpeter #14455 üzenetére

    Nem tudom mennyi idős lehet az az akku, ha ilyen hibát okoz?
    Nem szabadna indításkor annyit esni a feszültségnek, hogy törlődjön a vezérlőmodul memória. 12 volt alá esne le az a feszültség?
    Ha kiveszik az akkut akkor szokott ilyen lenni, hogy elfelejti. Ilyenkor újra kell tanítani az ablakemelő elektronikát.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Dorien #14452 üzenetére

    Szia!

    Nem dehogyis... :N
    Csak feltűnt nekem. Fiamé a vas, Őt nem érdekli gondolom, mert eddig nem szót erről vagy észre sem vette. :)

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Az autó egy 2006-os Fiesta (MK V). Két első ablak az elektromosan emelős.
    Megkérdezem, már csak a magam megnyugtatására is. Teljesen leengedett első ablakoknál ( a vezető ülésben ülve) a vezető oldali ajtóban lévő ablaknyitó gombokat egyszerre megnyomva azt vettem észre, hogy a jobb oldali ablak az majdnem 1 másodperccel később ér fel mint a bal oldali. Kicsit lassabban megy felfelé. Tudom, hüle kérdésnek hangzik, de ez normális így vagy teljesen egyszerre kellene felérniük. Felső végállásból lefelé, ha egyszerre indítom el akkor szinte hajszálra pontosan egy időben érnek le, ott nem érezni ezt a kis idő eltérést.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Ha még nem volt...
    Mitől döglik a HDi/TDCi?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz jozsi252 #14422 üzenetére

    Szia!

    Lehet, hogy csak az egyik vagy több vezeték tört meg (szakadt) és ezért nem működik rendesen. Próbálj keresni egy autóriasztó beszereléssel és javítással foglakozó műhelyt, ott biztosan meg tudják vizsgálni és ha kell megjavítani. Ha ott is azt derítik ki, hogy a vezérlő modul a hibás akkor is még ráérsz keresni egyet.
    Az újak azok tényleg piszokul drágák. [link]

    Szerk. Googlee keresőbe beírod,autóriasztó műhely budapest. Nekem kidobott egy csomó lehetőséget.
    Sajnos én pécsi vagyok, itt alig van egy-kettő ilyen ...

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz V.T. #14417 üzenetére

    Még itt is megnézheted, lehet ez lesz a befutó.
    Ford gumi és alufelni méretek
    Bal oldali menüben görgetsz lefelé, kikeresed a Kugat, majd utána Típust és Kivitelt választ.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz V.T. #14417 üzenetére

    Ford Kuga 2016
    Ford Kuga 2017
    Ford Kuga 2018

    A linkekre kattintva, majd görgess lefelé. Minden adat ott van. Gumiméret, felniméret (szélesség/átmérő/ET szám), osztókör és furat szám, KF szám (központ furat) és a kerékanya méretei.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Remélem tud valaki segíteni.
    Az autó Ford Fiesta 2006-os. Az első kettő ablak az elektromos működésű, és utólag lett beszerelve egy Ablakemelő Vezérlő Modul. Hét éve van bent, de ez alatt éppen ma van a napja, hogy harmadik alkalommal romlik el. A bal oldali ablakot nem vezérli, és nem tolja vissza. Az ajtóban lévő emelő/nyitó gombokkal azokkal működik. Az előző két javításkor, amikor ezt a modult javították, egy nagyon kis értékű ellenállás (áramfigyelő ellenállás talán?) égett át. De mindkét alkalommal csak a bal oldali ablaknál. Valaki meg tudná mondani, hogy mekkora értékű ez az ellenállás és milyen teljesítményű? Magyarán Ohm és watt érték kellene.
    Előre is köszönöm a segítséget mindenkitől.
    Az is érdekes, hogy mindig csak a bal oldali, vezető oldali ablaknál romlik el...

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz bajnokpityu #14384 üzenetére

    Gondolom dízel üzemanyag szűrőről kérdezel.
    Igen, elvileg a gyári ajánlás az 60 ezer km, de a hazai gázolaj minősége közel nem, az mint a tőlünk nyugatra lévő kutakon. Már sok éve a Shell és az OMV is csak a MOL lepárlóból kapja a naftát sajnos. Meg is látszik a minőségen. Hiába a prémium dízel, már nem az mint régebben. A gyártó ahhoz a jó minőséghez kalkulálta a 60 ezres csere intervallumot.
    Csak megjegyzésként.- amikor a városunkban lecserélték a helyi tömegközlekedésben régi Ikarus buszokat Mercedesekre, már fél év elteltével jöttek a problémák, az üzemanyag ellátó rendszernél. Nem várt eltömődések, lerakódások, iszaposodások, injektor kokszosodások ...stb...stb.
    A gyári Mercedes szerelők (garanciálisak voltak még a buszoknak egy nagy része) fogták a fejüket. Nem a MOL gázolajának a "minőségéhez" voltak tervezve és gyártva az alkatrészek.
    Ezek fényében én is úgy gondolom és be is tartom, bár mindig és kizárólag csak a Shell vagy OMV prémium dízelét tankolom, hogy 30 ezrenként ajánlott a csere.
    Fiam Fiestájában 45 ezernél cseréltettem, miután megvettük, az elsők között volt ez a csere, előtte a tulajdonosa az nem cseréltetett, meg akarta várni az előírt 60 ezret.
    Kár hogy nem fényképeztem le a belsejét, mert szét lett bontva, csoda, hogy még szűrt. Természetesen gyári gázolajszűrő lett betéve megint, mert abba át lehetett tenni a gázolajszűrő fűtést, mert gyárban ilyet is tesznek bele. Sajnos nem mindegyik szűrőbe lehet áttenni, például a MANN-ba se. Azt hiszem a Purfluxba abba betehető, mert megvan a helye. Sok szűrőben csak a lyuk van, pontosabban egy záródugó, de más semmi.
    Sok esetben az van, hogy ha nem gyárira cserélik újból az első cserekor, akkor a szerelő eldobja a régi szűrőt, vele együtt a fűtés részét is (ha az még gyári szűrő volt) és beteszi a nem gyárit. Pontosan illeszkedik az is a helyére, csak azokban nincsen már ez a melegítő fűtés, de a legtöbbjébe nem is tehető át, aztán amikor jönnek a hidegebb reggelek, nehezen akar indulni a motor vagy éppen nem is indul, ha erősebb mínuszok vannak.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz embe #14375 üzenetére

    Én sok éven át mindig ugyanott cseréltettem olajat a család autóiban, és Castrol A5 Magnatec 5w30 -asok voltak. Mint már írtam, két éve kezdődött, hogy valami nem stimmelt az olajjal, mert cserék után is már azonnal más hangjuk lett az autóknak és szépen fogyasztották is az olajat, amit addig előtte nem igazán tettek.
    Miután váltottam a fent belinkelt olajra, megszűntek azok a problémák, és az a szerviz ahol cseréltettem is mindig, Ők is leálltak a castrollal (hordóssal is meg a flakonosokkal is) mert a régi, visszajáró ügyfeleik egyre többen kezdtek panaszkodni az olajra. Ők a Castrol helyett átálltak a Totalra.
    Két garázs szomszédom is Totalt használ, egyik egy dízel szívós Volvóban, tizenéve már, másikuk meg egy Ford S-maxban. Semmi bajuk vele, nagyon jókat mondanak az olajról.

    (#14376) tboy93
    Kíváncsi leszek majd, hogy ez az Eurol olaj, ami ( a leírása szerint) tudja a hosszított periódusos olajcsere intervallumot, bírja-e majd addig? 2 év vagy 30.000 Km. Viszont most voltam vele egy majd 4 ezer Km-es autópályás vezetésen, így már van az olajban március óta 7 ezer Km, de a 3/4 és a max állás közöttit mutat a nívópálca, talán kicsit közelebb van a 3/4-hez a szint mint a max-hoz. Azaz talán ha fogyott ennyi Km alatt 2 dl olaj. Ez az előtte használt Castrolra vetítve anno már ennyi út után bőven a fél szint alatt volt mindig.
    A garázsszomszéd, a Volvóban szigorúan 2 évente cseréli a Totalt (az is hosszított csereintervallumos olaj) bár a két év alatt kábé átlagosan csak olyan 15-16 ezret megy.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Sub-ZeRo #14371 üzenetére

    Szia!

    Azért írtam rögtön a Ford gyári szűrő után az első lehetséges és teljes értékű választásnak a Mann Filtert, mert a Mann gyártja a gyári Ford szűrőt is. Volt/van nekem mind a kettőből tartaléknak, és teljesen ugyan az mind kettő. A Mann szűrőn és a Ford szűrőn is a szűrő műanyag keretén teljesen azonosak a rajta lévő azonosító számok, még a Mann felirat is ott van a Ford szűrőn a számoknál. Csak a dobozukban különböznek. Az egyik Ford logós és fehér doboz, a másik Mann logós és zöld/sárga doboz.
    A Purflux is (szűrőkben) az egyik gyári beszállítója a Fordnak, így az is teljesen megfelelő.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz troll81 #14364 üzenetére

    Szia!

    Én éveken át a Castrol Magnatec A5 5w30 olajat használtam a három itthoni autóinkban. Dízelek. Aztán azt kezdtem észrevenni, hogy valamiért hangosabbak(?) és klattyogósabbak, varrógépesebb hangú lett a motorhang és megnőtt az addig alig-alig olajfogyasztásom is.
    Váltottam két éve (itthon mind a három autónkban) és most ez van benne. Olajfogyasztás szinte semmi, nagyon szépen jár a motor.
    De a Total is jó
    De a minőségi, lehetőleg gyári olajszűrőn azon ne sprórolj. Én mindig gyári Ford szűrőt tetetek bele, én viszem, Jó még a MAN Filter vagy a Hengst filter vagy Purflux is. Én egyszer a Filtronnal már megszívtam, de az ilyen mint Armafilt azt inkább nem javaslom, hiába nagyon olcsó.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Tankol közületek valaki (akár rendszeresen is már hosszabb ideje) a Lukoil-nál a drágábbik Nitro Premim diesel üzemanyagot? Ha igen akkor megosztaná a tapasztalatát?
    Érezhető változás van egy MOL vagy egy Shellhez képest?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz RazoR #14353 üzenetére

    Szia!

    Lehet, hogy azt a kipufogó rendszer tömítetlensége is okozhatja..
    Itt egy kis olvasni való erről

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz RazoR #14350 üzenetére

    A magad megnyugtatására mondom vagy éppen ellenkezőleg...
    Nálam, amikor bevizsgálták mi a hiba, akkor beszélgettem a két szerelővel. Azt mondták, hogy a motortérben lévő/jelentkező kipufogógáz szagot több dolog is okozhatja. Egyik például a kartergáz visszavezető cső esetleges repedése, vagy ha az EGR cső lecsúszott/meglazult, vagy a flexi cső lazulása/repedése. Ez a három alkatrész az 1.4 TDCi (PSA) motoroknál a levegőszűrő ház alatt található. Tehát szépen le kell bontogatni...Vagy esetleg még a leömlő tömítése is okozhatja, de ezek amiket felsoroltam, erre azt mondták, mindegyike nagyon kis valószínűséggel okoz ilyen hibát, a tapasztalatuk szerint. Eddig szinte minden esetben az injektor tűzkarika/tűzgyűrű átégése volt a hiba oka, mint nálam is. Ajánlott nagyon hamar orvosolni ezt a hibát, mert ha teljesen átég, és ehhez nem sok idő/kilométer kell, akkor már nagy baj is lehet. Ez egy kábé 4 mm vastagságú réz vagy bronz karika. Nem nagy az egész, szemre méretezve úgy kábé 15-16 mm külső átmérőjű lehet, és egy 6-7 mm körüli lyukkal közepén. Ennek az anyagára 500 Ft körül van, viszont ha megbontották azokat az injektorokat, akkor nagyon ajánlott nem visszatenni a régi csavarokat és leszorító villákat. Újakat betenni ezekből és gyárit(!) nem valami utángyártott mókoltakat.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz RazoR #14350 üzenetére

    Igen. A 3-as hengernél egyértelműen kifújt, a 4-esnél is kezdődött, de ott még nem annyira volt vészes. Ennek egyébként és én ahogy akkor a műhelyben néztem, látható jele nincsen, mert ez az egész a levegőszűrő ház alatti részen van valahol. Amikor nézték a műhelyben, mondták hogy sziszeg is. Emelt fordulaton vizsgálták alul-felül, én nyomtam a gázpedált, de ezt egy tapasztalt szerelő meg fogja Neked oldani. Az biztos, hogy eléggé lehetett érezni a kipufogógáz szagot, amikor leálltam az autóval és felnyitottam a motorháztetőt. Mondjuk ha nem garázsban van tartva az autó, és leállításkor a szabadban a parkolóban van mindig, akkor nehezebben észrevehető, de én (ezt már írtam is) amikor álltam be a Tesco parkolóba, az autóból kiszállás után is éreztem már.
    Én ezt a sziszegő, kifújásra utalóhangot a vezető ülésből motortér felől nem hallottam. Viszont az utastérben egy nagyon halk sziszegést szoktam hallani, azt is akkor ha járó motornál a (alapjáraton) áll az autó, de az nem ez az injektor kifújás hang. Az a fékszervo hangja, ha ilyenkor a fékpedálra lépek azonnal megszűnik az a halk sziszegő hang. Erre is rákérdeztem, és azt mondták ez természetes így. Ezzel majd akkor lesz gond, ha a fékpedálra lépve nem szűnik meg az a halk sziszegés, hanem továbbra is folyamatos marad vagy éppen még fel is erősödik. Húzós összeg annak a javítása, egy fékszervo dob csere...

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz RazoR #14348 üzenetére

    Szerintem nem látható megbontás nélkül.
    Nálam aknából is megnézték, hátha esetleg a kipufogó ereszt vagy a flekxibilis cső vagy a kartergáz cső, de aztán egyértelművé vált, hogy ez a tűzgyűrű vagy minek nevezzem a ludas. Tapasztalt szerelő nem fog hibázni a behatárolásnál.
    A motorháztetőt ha kinyitod, és jár a motor, ha fölé hajolsz akkor érezni azt a szúrós jellegzetes dízel kipufogógáz szagot. Ezt nem szabadna érezni ha hibátlan állapotban van a motor.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    (#14335) DeFranco és (#14336) RazoR

    Nagyon szívesen leírom, mert ha valaki ilyet tapasztal, mert jobb minél előbb orvosolni a hibát, a későbbi jóval nagyobb javítási költség megelőzése céljából. De kicsit hosszú leszek ...
    Vissza kell mennem az időben, hogy hogyan kezdődött, talán ezzel másoknak is segíthetek mert minél előbbi a felismerés annál előbb lehet orvosolni a bajt egy későbbi jóval nagyobb kiadás megelőzése miatt. Gondolok itt például az injektor cserére. Az autó az egy 2006-os 1.4 TDCi fiesta, PSA motor. Kicsit az bosszant az egészben, hogy alig 50 ezer km van benne és ilyen hiba jött elő. De ami elromlhat az el is romlik. ...Előbb-utóbb.
    Nos akkor tehát.... Egy ideje, 2-3 hete azt éreztem, hogy mintha bejönne az utastérbe az a szúrós dízel kipufogószag. Tudjátok mire gondolok, biztosan mindenki be tudja azonosítani azt az "illatot". Először arra gondoltam, hogy talán a résnyire lenyitott ablakon a forgalomból valamelyik autóból jön/érzem? Aztán már akkor is éreztem, igaz nem nagyon erősen, de éreztem, amikor beálltam a garázsba. Mivel mindig orral állok be a garázsba, kicsit furcsáltam, de gondoltam ez vele jár ilyenkor. Aztán egyszer már konkrét eset volt (most vasárnap), amikor mentem a Tesco parkolóban, sehol a közelben álló vagy mozgó autó, és a kanyarodáskor megint éreztem, de most már a feleségem is mondta hogy Ő is érzi. Beálltam az egyik parkolóba és talán megérzésből, felnyitottam a motorháztetőt. No ekkor már igen intenzíven érződött ez az erős szúrós kipufogószag. Legerősebben a kiegyenlítő tartály és levegőszűrő ház közötti rész felől éreztem. járattam a motort közben)[kép] Pirossal jelölve honnan éreztem a legjobban.
    És a hiba ami ezt okozta a következő volt:- a 3-as henger injektornál lévő kábé 500 forintos réz porlasztó tömítés átégett, de a megbontás után, 4-es hengernél is már kezdődő átégési nyomok voltak láthatóak. A 3-as henger injektorát nagyon nehezen tudták kiszedni, de sikerült sértetlenül. Ha ilyenkor ezt nem sikerül épen kiszedni és megsérül, vagy már beégett mert későn lett szervizbe menve az autóval, akkor injektor sajnos csere. (nem kis pénz egy ilyen injektor) Mivel meg kellett bontani az egészet, ezért - de egyébként is ezt tennék, mondta a szerelő - mind négy tűzgyűrűt/tömítést kicserélték. Kitisztították mind négy injektor fészket, teljesen új gyári csavarokat és teljesen új gyári rögzítőkapocs/rögzítő villa(?) lett visszatéve, a régiek helyett. Régit nem rakunk vissza, mondták, mert fárad az anyag ...stb. Precíz munka/hozzáállás. Jó kis munka volt egyébként, mert bő három órát tartott. Viszont a hiba megállapítás az alig volt pár perc.
    Azt tanácsolom, hogy az ilyen munkával messze kerüljétek el a Ford szervizeket! Én ott akartam kezdeni, de piszokul felhúzták az agyamat. Oda mentem az autóval, (Pécs Ford-FX) mondtam mit kellene csinálni (kijönni valakinek és megtekinteni, mert akkor még nem tudtam mi okozza ezt..). Ügyfélszolgálatos flegmán, fa arccal közölte, hogy 10 nap múlva tudják majd megnézni, addigra tud időpontot adni. Ha megvan a hiba akkor újabb időpont majd a javításra. Na ekkor már kezdtem lila hajat kapni, de amikor még azt is közölte, hogy ez a vizsgálat és csak ez(!) 0,8 rezsi óradíj lesz (15.890 Ft/órával számolva) akkor hagytam ott Őket.
    Elmentem az egyik független szerviz egyik pécsi műhelyébe, amit az ismerősöm ajánlott, ott azonnal segítettek, ráálltak aknára, egy szerelő alulról, egy másik pedig felül nézte/vizsgálta, percek alatt megvolt a diagnózis. Ez volt kedden délelőtt. Mondták, hogy ha szerdán, azaz másnap tudom hozni az autót reggel nyolcra, akkor aznap délutánra készen is lesz. Így is történt, már készen van az autó. Szervizkönyvbe beírva, dátumozva ...stb. Összesen az egész, munkadíjjal anyag költséggel volt kerek 35 ezer forint.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Jenne #14333 üzenetére

    A kérdésemre a probléma orvosolva, szerviz megcsinálta. :K :)

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Egy másik, Fiestás fórumon is kérdezem, de talán többen olvassák itt ...
    A kérdéses autó az egy Ford Fiesta 2006-os, 1.4 TDCi.
    Egy ideje kipufogógáz szagot érezni akkor amikor felnyitom a motorháztetőt. Elég erősen. Járó motornál, felnyitott motorháztetőnél próbáltam behatárolni hogy honnan jöhet a kipufogógáz szag, és egy helyen érzem nagyon erősen azt a kipufogógáz szagot, a kiegyenlítőtartály és a levegőszűrő ház közötti terület fölé hajolva. Beteszek egy képet, azon a piros színnel körülhatárolt rész felől érzem ha ott fölé hajolok.
    Más részekről nem érzem, próbáltam szagolgatni mindenütt de csak onnan érzem. Az utastérbe is érezhető de ott nem annyira mert a pollen és szagszűrő (még) megszűri, de azért érezhető, ami nem szerencsés.
    Volt nem régen egy dízelüzemanyag szűrő csere, és azt láttam hogy pont azon a részen eléggé meg lett bontva a szűrő cseréhez. Az lehetséges, hogy ott valamit nem tettek vissza vagy közben szétcsúszott és ez okozza/okozhatja azt a hibát?
    Kép nem a legjobb de talán látható melyik részre/területre gondolok. Szerviz első körben egy befecskendező tűzgyűrű cserét mondott, ami elég húzós lenne, több mint 3 órás meló, de ha az a hiba akkor természetesen meg lesz javíttatva. Csak nehezen tudom elfogadni, hogy egy alig 50 ezret ment autónál ilyen hiba legyen.
    Előre is köszönöm mindenkinek a segítségét vagy tanácsát.
    [kép]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Ford Fiesta 1.4 TDCi az autó amivel kapcsolatban kérdeznék.
    Észrevettem, és ezt az utastérből is hallani lehet, hogy halk folyamatos sziszegő hang (mintha eresztene/jönne ki a levegő valahonnan ahhoz hasonló a hang) hallható folyamatosan. Csak akkor szűnik meg ha rálépek a fékpedálra. Amint lelépek a fékről, azonnal megint hallható ez a sziszegő hang.

    Ez hiba vagy természetes? Holnap amúgy is szerviz lesz, említsem meg a szerelőnek?

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz dodopek #14248 üzenetére

    Szia!

    Amit (#14255) ReFleXx topik társunk linket, az jó lesz az autódba. Nekünk ilyen van/lett utólag beépítve a Fiestába már három éve és tökéletesen működik, 2006-os Ghia szereltségű alapból.
    Nagyon jó dolog.
    Viszont az jó lenne tudni, hogy ez az elektronika tudja-e azt is, mint a Focusoknál (csak másik ablakemelő nyomógombokat kellene betenni az ajtókba), hogy tovább nyomva vagy második kattanásig nyomva és utána elengedve a gombot, az ablak magától felmegy. Most csak addig megy fel/le az ablak amíg nyomva van a gomb. Ha elengedem akkor ott ahol éppen van ott megáll a folyamat. Sajnos. Tudom hogy ez plusz kényelmi dolog és egy ilyen kis autóban luxus de mégis...
    Mondjuk a beszerelési munkadíj az már húzósabb volt. Vezetékeket kellett pluszban behúzni, ajtó kárpitot leszedni ...stb. Reggel vittem 8 órára délután lett készen.
    15 k volt mindenestől.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz máyköl #14225 üzenetére

    Közben letelt a szerk. időm...
    Ha jól tudom akkor a vezérlés 160 ezer km vagy 8 év a csere intervallum, segédberendezés-ékszíjak: 200.000 km-enként/10 évente
    Javasolt minden képpen mindent egyben cserélni, értem ez alatt a vízpumpát is. Tapasztalatból mondom ezt a vízpumpa cserét, de egy lelkiismeretes szerelő is azonnal ezt javasolja. Ezen a vízpumpa árán nem szabad spórolni és meghálálja a későbbiekben.
    Vezérműszíj+ vezetőgörgő, vízpumpa, generátor és a klímakompresszor szíja... stb.
    Családban egyik autón kihagyták a vízpumpát cserekor, mert jó az még semmi .., aztán a nyári nyaraláskor a Velencei tóhoz menet ( a vezérlés cserét követő 800 km után) elfolyt a hűtővíz, megadta magát a régi vízpumpa. Újra kellett a teljes vezérlést cseréni mert a régit hiába volt szinte teljesen új, már nem lehet még egyszer visszatenni.
    Szerelő ismerősömnek amikor ezt elmondtam, Ő azt válaszolta, hiába kéri ilyen esetekben a vezérmű cserénél az ügyfél, hogy ne legyen kicserélve a vízpumpa, Ő ha mégis ezt kérik akkor inkább nem vállalja el azt a munkát. Megpróbál hatni az ügyfélre, ha nem akkor inkább nem vállalja el.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz máyköl #14225 üzenetére

    Szia!

    Próbálj rákeresni itt a Ford etis-nél. [link]

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    A klíma kérdéshez pár gondolat még.
    Érdekesen egybefüggő, nagyon hasonló válaszokat kaptam. Ma jártam arra felé ahová vinni szoktam az autóinkat, így rászántam pár percet és bementem. (független, de jó hírű és korrekt szerviz)
    Ott kérdeztem rá a klímára, aztán még kettő helyi, de jó nevű, jó hírű profi autóklímára specializálódott szerviznél is kérdeztem és a Marso-nál is.
    Röviden és összegezve a válaszok, melyek nagyon hasonlóak voltak. Ha hűt a klíma és érzésre még megfelelő a hőmérséklet akkor szükségtelen a megbontás és az újratöltés/ellenőrzés. Ha van szivárgás a rendszerből akkor először a gáztöltés fogyogat el szép lassan, nem az olaj. Ha kezd fogyni a gáz akkor érezni, hogy már kevésbé hűt a klíma, ekkor kell megnézetni és ilyenkor van a klíma ellenőrzés, gáztöltet és olaj leeresztés, nitrogénes tisztítás, vákuumos ellenőrzés...stb---stb.
    Azért egy mérést megejtettem itthon, klíma beindítása után (alapjáraton járt a Fiesta dízel és belső levegő keringtetésen) másfél-két perccel már nyomta a 6-7 fokos levegőt.
    12 éves a kicsike. :K

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Van a családban egy (szeptemberben lesz) 12 éves Fiesta. A klíma szerintem és érzésre jól hűt, így 12 év után is. Azt szeretném kérdezni, hogy érdemes-e vagy ajánlott-e ennek ellenére egy olyan ellenőrzés, ahol megnézik, hogy megvan-e a rendszerben a megfelelő gáz töltési mennyiség? Vagy ne bolygassuk amíg jól működik?
    Ha jól hűt még, de 12 éves a benne lévő gáz (gyári feltöltés) elképzelhető, hogy talán kevesebb már benne az olaj és nem keni a rendszert megfelelően? Ezen dilemmázunk, hogy nézessük meg vagy ne nézessük meg.
    Feleslegesen nem akarnék kidobni több ezer forintot, mert ha jól tudom akkor egy ilyen ellenőrzés valahogy új zajlik, hogy lefejtik a benne lévő hűtőközeget és a klímaolajat, majd nyomáspróba, és utána ha minden oké akkor visszatöltik a klímaolajat, pótolják ha szükséges és feltöltik a gyár által grammban megadott mennyiséggel.
    Bocs ha hosszú voltam, de ez a munka közel 10 ezres nagyságrend és ha nem szükséges akkor nem erőltetném.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Nem megbántva senkit aki Castrol olajat használ ...de...
    2016-ban év elején amikor olajat cseréltettem, feltűnt hogy a Castrol Magnatec színe (a kannából öntvén a szervizben) már nem az addig megszokott zöld színű volt, mint előtte, hanem a szokásos aranybarna szín mint a többi olaj. Akkor még, 2016 elején, jelen volt hazánkban a castrol hungária képviselet így gyorsan rá is kérdeztem náluk. Válasz,- hogy megszüntették a színezést, maradt a szokásos aranybarnás olaj szíj, mint a többi gyártónál.
    Aztán pár hétre rá kaptam egy 8 hónapos munkát Starnbergben és Rosenheimben (Németország) és ott eljött az olajcsere ideje. 2016 októberben. Legnagyobb meglepetésemre a szervizben (németországi szerviz, Rosenheim) amikor öntötték bele a motorba a castrol magnatecet, annak szép pirosas bordós színe volt. Gyorsan hamar rá is kérdeztem, hogy miért piros színű ez az olaj, hiszen előtte zöld volt és én még sosem láttam piros castrolt, és tudtommal a csatrol megszüntette a színezést. A válasz ( a német szervizben!) - hogy a zöld színezés az valóban megszűnt, de rögtön váltottak és utána lett a pirosas szín, ezzel jelzi BP, hogy eredeti Castrol az olaj. Na ez remek, mondtam a szervizben mert nálunk (Mo.-on) azt válaszolták, hogy miután megszűnt a zöld színezés utána már nem színezte a Castrol az olaját. Erre a kijelentésemre csak nagy sejtelmesen mosolyogtak a szervizben, de értettem belőle.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz xEon1337 #13871 üzenetére

    hangra nem tűnt fel változás egyik esetben sem. Persze olajcsere után egy kicsit finomabban jár talán, de ez olajfüggetlen.

    A két utolsó olajcsere után (Castrolról beszélek) már rögtön az első beindításokat követően más lett a motor hang. Azonnal halható volt, hogy hangosabb, klattyogósabb zakatolóbb lett a motorhang. Mind a három autónknál ezt tapasztaltuk.
    Tehát nem azért lettek csendesebb az új és másik olajtól az autóink, mert új friss olaj került beléjük.
    Nem akarok itt nagyon belemenni, de kábé 2-3 évvel ezelőtt Lengyelországban egy igen nagy és kiterjedt olajhamisításra derült fény. Ebben vastagon benne volt/érintett volt az ottani "MOL" is, ha jól tudom a neve ORLEN.
    A Castrolt is abban az országban csomagolják, miután már csak ott van a keleti régióban képviseletük.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz DZs #13874 üzenetére

    Én is ezt tapasztaltam, azt követően, hogy 2016-ban a castrol Hungária megszűnt, és a castrol képviselet kivonult jó néhány kelet-európai országból. Lengyelországban van az elosztó bázis, de ...

    (#13875) SzlobiG
    A gyári fordot a castrol gyártja szóval ugyanaz vagy még silányabb mint a Magnatech.

    A Castrol Magnetec és maga a castrol a BP olajvállalalt (British Petroleum) terméke. A castrol az egy márkanév, nem gyártó. A gyári Ford olajat is a BP gyártja.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz Goose-T #13868 üzenetére

    Nálunk három autó van a családban, mindháromban (dízelek) Castrol Magnatec 5w30-as olaj volt éveken át. Csak az.
    Azért váltottunk róla, mert az utolsó két olajcsere után azt tapasztaltuk, hogy megváltozott a motorok hangja, klattyogósabb, varrógépesebb lett a hangjuk és jobban is kezdték fogyasztani az olajat. Az utolsó Castrolos olajak alig 2 ezer km után lettek lecserélve, mert már kezdtük megsajnálni az autóinkat a fura motorhang miatt. Erre az olajra váltottunk, tökéletesen bevált. Nagyon szépen mennek a motorok azóta, szép durúzsolós hangjuk lett azonnal.
    Szomszédom is Castrolt használ, Skoda Octavia, de Ő is kezd panaszkodni rá. Garázs szomszédom Volvóban Castrolt használt, de amikor beszélgettünk, hogy nekem mik a tapasztalataim mostanában a castrollal azt mondta hogy Ő is tapasztalta ezt, hogy hangosabb, zakatolóbb, klattyogósabb lett a motor hang. Váltott Totalra, azóta megjavult nála is.
    Ezzel nem a Castrolt akarom fikázni, csak egy tapasztalatot írtam le.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz kcsa #13594 üzenetére

    Köszönöm. :R

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Tudna valaki segíteni? Egy 2004-es Ford Fiesta (talán MK IV?) benzines és 1.4 -es motor. Ez a motor láncos vagy szíjas vezérlésű?
    Ehhez is az 5W30-as viszkozitású és a Ford WSS-M2C913-C szintű olaj kell bele?
    Köszi előre is.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz SPeti1984 #13417 üzenetére

    Szia!
    "...fogja bírni valamennyire, néha azért érdemes bemelegíteni és megjáratni rendesen..."

    Ezt a bemelegítést/ megjáratást ezt a kettős tömegűre érted? Én mindig úgy indulok el - és a családban is mindenkibe bele sulykoltam ezt, mert dízel autóink vannak -, hogy indítás után várni alapjáraton 15-20 másodpercet és csak utána elindulni, és max. közepes fordulaton tartva a motort egy ideig. Nyáron is, de télen minden képpen így.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz OPiiPO #13414 üzenetére

    Köszi.

    DPF nincs az általam említett Fiestában, kettős tömegűre figyelek. Taxis barátom Skoda SuperB-vel taxizik, most cserélte le a régi taxit, 5 évesen, 210 ezer km-el, kettős tömegűnek nincs baja, szervizes átvizsgálás után - eladás előtt, pedig taxis üzemmód volt. Tudom, hogy majd lesz vele gond, de ha taxi módban ennyi km-t kibírt, akkor normál üzemben még többet is.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz SzlobiG #13407 üzenetére

    Szia!

    Pár évig én is WAX-oltam, jól elfáradtam mindig a suvickolásban :DDD és sokáig is tartott.
    Aztán gondoltam egy merészet és a szomszéddal berendeltünk egy ilyet. Feleződött a költség, úgy már bőven megérte. Ha mégsem válna be akor sem bukunk akkorát, így hát belevágtunk a rendelésbe. A reklám tényleg nem hazudik szerintem, mert miután a mosóban lemosattam az autót és megszáradt, ezzel könnyedén lekezeltem. Csak rá spricceltem és szépen szárazra töröltem. Nagyon szép fényt ad, sokáig megmarad a kezelés és hamar készen lettem. Nem is fáradtam el egyáltalán.
    Miután kifogytam, berendeltem belőle egy utántöltőt. Ezt is feleztem a szomszéddal, így megint csak jó áron jöttünk ki.
    Nem akarom reklámozni, de tényleg elég jó cucc. Ha koszolódik az autó, elég csak nagynyomású tiszta vízzel lemosnom valamelyik (pl) OMV kútnál. Én tavasz elején és tél előtt/nagyon ősz végén kezelem ezzel az autót, ez a két kezelés évente bőven elég.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz OPiiPO #13404 üzenetére

    Tudnád kicsit részletezni, mik lesznek a gondok. Érdekelne.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz bajnokpityu #13383 üzenetére

    Egy picit a dízel védelmében... :K
    Fiamnak vettünk egy 1.4-es TDCi Fiestát tavaly tavasszal. Az autó most lesz május 5.-én 12 éves. Első tulajtól vettük, alig 50 ezer km-el. Az autó most volt műszakin, tökéletes állapotban van motorikusan (is), kiváló értékeket mértek.
    Most a lányom hajtja az autót, mert fiam kint dolgozik külföldön, tavaly augusztus óta. Ott kapott céges autót is, így a Fiesta itthon maradt.
    A lányom csak beül, megy vele és ritkán, de tankol. :) Napi szinten használja, igaz csak rövid utakra, dolgozni oda-vissza, bevásárolni ...stb. Semmi gond az autóval a rövid városi utakon (sem). Öt liter alatti picivel a fogyasztása a Fiestának városban, de országúton 90-100-as tempónál meg inkább csak 4,5-4,6 körül van.
    Elnézést de kikívánkozott belőlem.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz lajafix #13317 üzenetére

    Szia!

    Ha megnyerném a lottó öttalálatost, az biztos, hogy nem ebben az autóban gondolkodnék, de Fordban sem. :N Valamelyik japán gyártó autójában.
    Mint mondtam, ültem benne, de valahogy nem igazán jött be. Túl alacsonyan láttam ki az ülésből a szélvédőn, pedig nem vagyok egy alacsony ember, a magam 188 centijével. Maga az ülés az kényelmes volt, Recaro Sport ülések, de a küszöb is nagyon magas volt oldalt, kiszálláskor (megszokva az én autómat) félig ki is estem a Mustangból, mert beleakadt a cipőm a magas küszöbbe. :DDD
    Bármennyire is kényelmesek voltak azok az ülések, közel 15 millát nem érnek meg nekem. :N

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz troll81 #13311 üzenetére

    Én ezt használom.
    Éveken át a család két, majd már mind a három autójában Castrol volt, de valahogy sosem voltam elégedett azzal az olajjal.
    Ez most tökéletes és szerintem az ára is baráti ár.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Sziasztok!

    Hátha van valakinek ötlete hol lehet venni...
    A napokban az egyik parkolóban, egy autóban láttam. A vezető oldali ajtónál, a kárpit tetején ahol az üveg kezdődik (elnézést a láma megfogalmazásért) ott volt egy külön könyöktámasz, ami szélesebb volt az ajtó kárpitjánál.. A bal kart lehet azon pihentetni vezetés közben ha jól gondolom.
    Hol lehet ilyet vásárolni? Tud valaki segíteni? Gondolom van több méretben is.
    Előre is köszi a segítséget.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    Azt el is felejtettem mondani, hogy amíg vártam az ügyfélváróban, megnéztem a kiállított Ford Mustang GT-t. Nem ez az autó volt, de a színe ilyen volt. 470 LE, 5000 ccm ....stb. Bele is ültem.. :K
    Az ára az nem volt kitéve, ezért megkérdeztem az értékesítőt - mert odajött hozzám amikor nézegettem a Mustangot - mennyi pénzt kérnek egy ilyenért. Akcióban az a kiállított autó az most potom 13.898.000 Ft. Egyébként a listás ára éppen alig 15 milla alatt van pár ezressel. Normál tempónál, 90 Km/h-nál és városi használatban átlagban olyan 18-20 liter/100 Km a fogyasztása. :)
    Kérdeztem az értékesítőt, hogy nyugdíjas kedvezmény van-e rá, :DDD mert akkor elhozom az öregemet és az Ő nevére vesszük meg a vasat. Neki már van nyugdíjas szelvénye.
    Sajnos jelenleg nincs ilyen kedvezmény a Mustangra, így nem lett üzlet belőle.
    (mondjuk az árát inkább elfogadtam volna)

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz embe #13293 üzenetére

    Nálunk is volt, sok-sok éven át, de két éve megszűnt a helyi kirendeltség. :O :O

    Például a Ford az MK V Fiestaban (szervizben a monitoron a katalógusukban láttam, mert megmutatta az ügyfeles), a 2005.-ik év végén pár alkatrészt megváltoztatott. Pici eltérésekkel, de más lett pár méret. Például ezt a dízel üzemanyagszűrőt is módosította a Ford. A fiam Fiestájában, amiben most cseréltettem ilyen szűrőt (is), még nem a módosított kellett volna, bár az már 2006-os tavaszi gyártás. Ez a gyártási évből és a típusból nem derül ki egyértelműen, csak az alváz szám alapján azonosítható be pontosan. Sajnos ezért szükséges néha mégis csak a Ford szerviz. Ez a Fiesta a múlt héten egy teljes szervizen volt az egyik független helyi szervizben, és nem a módosított szűrő kellett bele, mint aztán kiderült. Ezekben az újabb, módosított utángyártott szűrőkben is - már amelyikben - megvan a helye ugyan (furata-menete) a melegítő egységnek, de a menet eltér az előtte lévő sorozathoz képest, vagy éppen nincs is menet csak a furat ledugózva egy műanyag kupakkal, mint például a Mann szűrőben, így nem tehető vissza az a melegítő, a régiből kivéve az újba, a szűrő cserekor. Ezzel szembesültünk amikor a független szervizbe vittem a Fiestát. A szerelő amikor már a harmadik szűrőt vitte vissza az Unixhoz (Mann, Hengst, Purflux mert gyári Ford az nem volt), akkor döntöttem úgy, hogy hagyjuk ki ezt a szűrő cserét és inkább kiadok pár ezressel többet, de a Ford szervizben biztos tutira azt teszik bele ami oda belevaló. És azt a melegítő egységet is át tudják tenni a régiből az újba. Így is történt a mai napon. Amikor a múlt héten időpontot kértem a Fordnál, akkor megrendelték ezt a szűrőt mert nem volt ebből raktáron, csak az újabbak a módosított eltérő méretűek voltak.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

  • Jenne

    őstag

    válasz embe #13289 üzenetére

    Ismerem a Cromax árait. De csak óvatosan velük, mert van ami nem az teljesen mint aminek látszik.
    Üzemanyag szűrővel jártunk úgy, hogy megrendeltük a beírt autó típusa és évjárata alapján és mégsem passzolt. Dízel szűrő volt. Elég nehezen sikerül elintézni visszavásárlást, de végül megoldódott. Az oda-vissza postai költség a miénk volt, így már ha eredetileg is a ford szervizbe mentünk volna, az sem lett volna drágább. Kiderült, hogy a Ford 2005 és 2006 között is változtatott picit. Legjobb ilyenkor a szerviz, ott pontosan azt rakják bele ami oda való.

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés