Hirdetés

2024. június 6., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Fogyasztóvédelem (téma lezárva)

Hozzászólások

(#151) Digital


Digital
addikt

Ma így jártam a T-mobile-nál:
Van egy Nokia 6680-am az év elején kezdődött az első hiba. A telefon kikapcsolgatott,hetente 1-2*:F Szervizbe szoft frissítés..én örül :D
Második esetben ugyanez,viszem a hívatalos Nokia szervízbe,ők küldik Pestre:F
Harmadjára a BT-al nem mindíg sikerült kapcsolódnom pc-hez,szervízbe be,ott sem megy:F Teló irány Pestre :( Kicserélték a komplett belső részét :U
Negyedik esetben a teló bekapcsolása alatt nem fogadta a hívást :(( Teló pestre,ezután minden hepi :D (a szervízes lobogtatja a mérési eredményeket)
Ötödik esetben (másfél hónapra rá,azaz ma) a telefon asztalra téve kikapcsolt :((( Megyek T-hez,azt mondják javítják :Y Mondom nem kell javítás,hoci mani :O (közben névnapomra kaptam egy T-s P990i-t,ami tök jól megy :DDD ) Szervízes el üzletvezetőhöz,aki szerint 30k-t adnának ''méltányossági alapon a telefonért :Y (én 104990huf-ért vettem 2005-ben)
Ilyet tényleg megcsinálhatnak? Párom szerint nem kell elfogadnom a javítást,és jogosult vagyok a termék teljes árának visszafizetésére!

"barackot,imádom a húsos barackot" Emlékszel a lassú internetre? Csak nyolc kép fért bele egy éjszakába...

(#152) netleo


netleo
csendes tag

Akkor beviszem a telót és kérem ,hogy cseréljék ki vagy adják vissza az árát.Neked szerintem be kellett volna írni a panaszkönyvbe ,én is azt fogom tenni ha nem akarják kicserélni.

(#153) amargo


amargo
addikt

Ma kipróbálás gyanánt betértünk a Moszkva téri Főzelékfalóba, gondolván eszünk egy jót. Nem jött össze.. Kedvesem egy salátát vett, min a dátum hirdette 2007 jún 15.-ig jó. A párás dobozkán átszűrődő zöldség darabkák gusztusosan néztek ki, ám miután leültünk asztalunkhoz jött a hideg zuhany. Penészes, láthatóan aszott darabkák furcsán vigyorogtak ránk. Kedvesnek se kellett több, mentünk panaszkodni. Elsőnek nem tudtuk kinek mondjuk.. de jött a szikra a pénztáros, Ő majd útbaigazít! Jött is a segítség hívta a szakácsot, akinek nyugtázta ''ezt jobb lesz kint elintézni''. Elmeséltük bánatunkat, meg turkálta és bizony Ő is látta, ez bizony romlott. Vissza ment helyére, de még hetykén megkérdezte: ''Nem kérnétek inkább egy másik salátát helyette?'', Kedves válasza: ''Egy újabb romlottat???''. Végső csapás lehetett, mert melegibe még kiakart jönni, de inkább visszatért posztjához, miközben a pénztáros átnyújtotta a 450ft-unkat.

“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

(#154) Ariadne válasza Digital (#151) üzenetére


Ariadne
őstag

Valóban nem vagy köteles elfogadni, sima lehúzás a dolog... Ha nem tudják javítani vagy neked jelentős kényelmetlenséget okoz a javítás (itt tkp mind2 igaz), és ugyanolyan másikra csere sem megoldható, akkor kötelesek a teljes, számlán szereplő eredeti vételárat visszaadni. Nyugodtan verheted az asztalt emiatt, de érdemes ezt az üzletben megtenni. (Nem vettem ki pontosan, egyben van-e az üzlet meg a szerviz, de itt az üzlet a hunyó, aki a számlán szerepel.)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#155) Ariadne válasza netleo (#150) üzenetére


Ariadne
őstag

Ahogy írtad is, vásárlók könyve beírás, válasz után egy példányt elhozni, ebben közölni, hogy jelentős kényelmetlenséget és többletköltséget okoz az, hogy láthatóan nem tudják megjavítani, ezért a hatályos jogszabályok alapján kéred a cserét vagy a teljes vételárat vissza. Ezt persze - ahogy az előző hsz-ben is kifejtettem - abban az üzletben kell megtenni, ahol vásároltad, ők kötelesek ilyenkor intézkedni (persze próbálkozni lehet a szervizzel is).

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#156) moam


moam
csendes tag

Üdvözletem a topik olvasóinak!

De jó hogy rátok találtam! ;)

Nagyon sok hasznosat olvastam a topikban.... Sajnos a saját bőrömön tapasztaltam meg és sajnos elég sokszor, hogy micsoda ''csatát'' kell vívni esetenként, hogy érvényesítsük a jogainkat, amikkel az emberek 80%-a szerintem nincs tisztában annyira, amennyire egyébként kellene. Épp ezt kihasználva sokszor sok helyen próbálnak átverni nap mint nap mindenkit, csak észre kell hogy vegyük. Másképp ez csak fokozódhat... :(

(#157) jolti05


jolti05
őstag

Segítséget szeretnék kérni. Jól tudom, hogy ha veszek egy új terméket akárhol, 3 napon belül kötelesek -ha úgy döntök- visszaadni a pénzem, ha visszaviszem a cuccot?
Nagyon-nagyon sűrgős!

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

(#158) moam


moam
csendes tag

Néhány országban ez teljesen normális szokás, de én úgy tudom hogy Magyarországon ez nem így van. Ha 3 napon belül meghibásodik valami, akkor kötelesek másikat adni. Nincs javítás! Csere van!
Persze nem vagyok szakértő, de én így tudom

(#159) jolti05 válasza moam (#158) üzenetére


jolti05
őstag

Köszi az infót, egyébként visszakaptam a pénzt szerencsémre. Minden jót.

A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...

(#160) Fürkész


Fürkész
tag

Sziasztok!

Megdöbbentő felfedezést tettem a Praktikeres szórólap, és ennek internetes verzióját összehasonlítva. Az ingyenes szórólapjukon olyan árakat tüntetnek fel amikben úgytűnik nem számolták bele az ÁFÁ-t
Ha megnézitek a neten a szórólapot, és kiválasztatok egy árucikket aminek a képére rákattintotok, akkor ti is láthatjátok, hogy ott már nem annyi az ára az adott árunak, hanem 20-25%-al több
http://www.prakti.hu/index.php?mod=prospektus&bc=1
Egy példa: Konyhaszekrény szorólapos ár:69990Ft
De a rákattintasz a képre, akkor a részletesebb leírás mellet egy új árat is találni
74990Ft
http://www.prakti.hu/index.php?mod=termek&bc=3&cikkszam=170249


U.I: Jelenleg a hozzászólásom a 2007.08.03.-2007.08.16-is kiadott szórólapra vonatkozik, de nem kizárt, hogy ezt eddig és ezután is így csinálják

(#161) Fürkész


Fürkész
tag

Sztorno a hozzászólás! Kiderült, hogy a szorólap tényleg az akciós árat tartalmazza, csak a neten a részletes leírásnál meghagyták a korábbi, nem akciós árat is

(#162) Nimrod válasza Fürkész (#161) üzenetére


Nimrod
addikt

Azt tudni kell, hogy a netes árak nem éppen napra készek. Én taxirendelésnél tapasztaltam ezt a kellemetlenséget. :W

(#163) zserrbo


zserrbo
aktív tag

Nem olvastam át az egész topicot, de leírok pár dolgot.
Én a számítógépemmel jártam így. 390 ezer Ft volt + a monitor 60. Szinte minden hibás volt belőle. Nem írom le az egész történetet mert kb 2 A/4-es oldalt megtöltene. A lényeg nagyobb értékű dolgot pl egy iylen árú terméket, de számítógépnél amúgy is ajánlott, csak szakértő ismerőssel vegyetek gépet, bár én értettem hozzá, de így is átverés volt bőven, de ezért is írok most. Szóval szakértővel + előtte tájékozódni a fontosabb jogokról, a vásárlóéról, az eladóéról és a nagykeréről is! Aztán, ha bármi nem tetszik jegyzőkönyvet írni. Minden termék átvételekor külön papírt + szervízbe vitelkor is, hogy ők átvették ezzel és ezzel a hibával. Aztán mikor visszakapod papíron rögzíteni hogy ezt és ezt csináltákmeg szóval egy szakvéleményt mindenképp. Számlákat, garileveleket megőrizni ez alap persze.
A 3 napos pénzvisszafizetés vagy kérhető csere, amit nem lehet megtagadni! az csak jótállásra szól, szavatosságra tudtommal nem lehet cseré kérni, bár próálkozni lehet. Ha a pénz kell elsősorban, ha nincs is jogod 1 próbát megér hogy rávedd őket.
Ha a szervízidő 15 napnál több ideiglenesen cseréterméket kell adniuk, de jobb ha már előtte adnak ugyanis 90% több lesz, mint 15 nap. ha 30 napot is túllépték cseretermékkel is visszakérheted a pénzed, ha nem adják akkor jegyzőkönyv mint már említettem. A visszafizetett pénz nem az épp aktuális termék ára, hanem a vételkor kifizetetté!
Ha nem írnak alá egy jegyzőkönyvet akkor megírod magad és ezt feltűnteted + egy aláírási helyet. Aztán ajánlott téritvényt adsz fel neki, ha nem teszik azt ami ilyenkor szokás, erre már nem emlékszem pontosan akkor neked van igazad és ők elismerték az ott írottakat.

Fő mottó: A Szó elszáll, az írás megmarad.

u.i: saját magának kell az embernek intézkednie, mert a fogyasztóvédelemnél is megszűnt már rég az egyéni ügyintézés, meg amúgy is alig van már joga a vásárlóknak. Szóval ki kell állni az igazatokért.

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

(#164) (Kolombusz)


(Kolombusz)
veterán

Hi all!

Bedöglött a vga-m, ugyanilyen tipusra nem tudnak már cserélni. Azt mondja az eladó, hogy nem nézik, hogy én mennyiért vettem annak idején, csak egy hasonló teljesitményűt kaphatok cserébe. Vagy jóváirást.
Na most nekem ez gyanús. Én úgy tudtam, hogy az eredeti vételárat levásárolhatom ilyen esetben.

(#165) Lortech válasza (Kolombusz) (#164) üzenetére


Lortech
addikt

Ne fogadd el a hasonló teljesítményűt, hacsak nem éri meg neked. Ha nem tudják javítani vagy cserélni ugyanarra, akkor kérheted vissza az eredeti vételárat kp-ban. (Nem kötelezhetnek a levásárásra sem!)

Thank you to god for making me an atheist

(#166) demars válasza Lortech (#165) üzenetére


demars
addikt

ez biztos? :F
én úgy tudom, h ez üzlettől is függ!
az az , ha aban az üzletben úgy működik a garancia érvényrsítése, h csak levásárolhatja a garis termék árát, akkor csak azt tudja tenni...
vagy rosszul hiszem? :F

Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!

(#167) vazimódó


vazimódó
senior tag

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
kb másfél hónapja vásároltam Debrecenben egy samsung tft-t amiről bekapcsolás után azonnal kiderült hogy függőleges irányban a képernyő közepétől kicsit balra erős bevilágítás tapasztalható egy fehér csík formájában.
Az egy dolog hogy felül meg alul is bevilágít,de hogy középen? :Y :W
Sötét háttárnél iszonyat zavaró és állandóan arra figyel az ember.
Vissza is vittem a monitort 2 nap után a boltba.
Megnézték és látták rajta a hibát,sőt további két apróbb oldalsó bevilágítást is észrevettek.
Azt mondták hogy felküldik Pestre a nagykernek a szervízébe.
4hétig volt itt ezen a helyen a monitor,majd visszahozták ugyanúgy mondván hogy a szervíz szerint a monitor nem hibás. :W
Kérdezem a debreceni boltos gyereket hogy mit lehet ilyenkor csinálni? Hát azt mondja,hogy: fogalma sincs. :W
Erre én: Akkor vigyék el másik szervízbe.
Úgy is lett.
Elvitték egy másik szervízbe.
3hete hogy odavan a monitor.
Ma kaptam a választ sokszori telefonálgatás után hogy a monitor NEM hibás.Ezért visszaküldik.
Azt mondja a boltos gyerek hogy látták rajta a függőleges bevilágítást,de az nem hiba hanem ez az összes 2232BW samsung tft-nél jelen lévő dolog.
Na ez az amit nem hiszek el.
Lassan másfél hónapja hogy oda van a monitorom és erre kiderül hogy vissza akarják adni úgy hogy még csak meg sem javították.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Érdekes hogy a bolt ahonnan vettem észrevette a hibát,de a pesti szervízek egyikében sem találták hibásnak.
Fogyasztóvédelemhez fordultam tanácsért.
Szakvéleményt kell kérnem azt mondták.
Ezek szerint a kermi-vel kell bevizsgáltatnmi a terméket...ami újabb 1 hónap...meg egy valag pénz...és akkor a végén meg majd kiderül hogy visszakapom ugyanolyan szaron a 80K-s monitoromat.
Jogom lenne cserét kérni vagy vissza a vételárat?
Elég sok kellemetlenséget okoztak nekem ezzel a sok várakozással,nem beszélve a telefonszámlámról sem.
Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat. :R

[ Szerkesztve ]

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#168) ragazzo válasza vazimódó (#167) üzenetére


ragazzo
őstag

Szia!

Én úgy tudom, hogy ha három napon belül a termék meghibásodik, vagy már eleve hibás volt,akkor kérheted:a termék cseréjét,vissza a zsetont,vagy értékegyeztetéssel másik terméket. Szerintem be kellett volna írnod a Vásárlók könyvébe is, mert akkor jobban nyoma van.Szerintem ezek tudták, hogy a monitor szar, de mégis eladták.Valszeg azért sem szarakodtak veled nagyon, és ezért küldték rögtön szervízbe. Ezzel is időt nyertek, és áthárították az egészet a szervízre.Hiszen a szervíz mondta ki azt, hogy a monitor nem hibás. Nekem ez a magánvéleméányem.

Linux hogyanok kezdőknek közérthetően http://linuxhogyanok.blogspot.com

(#169) vazimódó válasza ragazzo (#168) üzenetére


vazimódó
senior tag

Szia!
Először is köszönöm hogy időt szakítottál rám és válaszoltál. :R :R
Sokkal erőszakosabban kellett volna fellépnem így már utólag ezt a következtetést szűrtem le.
Nem értem hogy manapság miért nem lehet kultúráltan,ész érvekkel,normális beszédstílussal elérni hogy igazat adjanak az embernek.
A Vásárlók könyvébe utólag is beírhatok? Mit érek ezzel egyébként?Milyen következménye lesz?
Szerdán megyek vissza a monitorért és ragaszkodni fogok a pénzvisszafizetéshez. Tovább nem fogok szórakozni velük.
Lehetséges hogy az történt amit írtál,mindenesetre elég szemét dolog tőlük. :(((

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#170) vazimódó válasza vazimódó (#169) üzenetére


vazimódó
senior tag

Fejlemény:
Múlt héten bementem az említett boltba és beszéltem a főnökkel. Teljesen készséges volt és telefonálgatott jobbra-balra. Közben kiderült hogy eddig a két szervíz amelyekbe elküldték a monitoromat HP szevizek voltak. :W :F
Most felküldték egy Samsung szervízbe. Jövé hét szerdára kiderül mi lesz a monitorommal.
Egyébként megkérdtezte a főnök hogy nem járok véletlenül Pesten? Mert akkor nekem kéne bemennem a szervízbe és megmutatnom a hibajelenséget. Az lenne a legjobb. :F
Ha más ne lsz akkor kénytelen leszek felmenni miatta Pestre,de remélem erre nem lesz szükség és jövő héten már derűsebb sorokat írhatok az új monitorom társaságában.
Üdv mindenkinek!

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#171) Ariadne válasza vazimódó (#170) üzenetére


Ariadne
őstag

Most láttam csak ezt a problémát, a Garancia kérdés topik felé sűrűbben járnak segítőképes személyek. :)

A lobogtatható jogszabályok a következők:
Ptk.
151/2003. Korm. rendelet
49/2003. GKM rendelet

3 munkanapon belül ha visszaviszed, nem javíthatják, hanem kötelesek kicserélni egy másik ugyanolyanra, ha ez nincs vagy nem teszik meg olyan határidőn belül, ami még nem okoz "számottevő kényelmetlenséget" neked, akkor a teljes vételárat visszafizetni kötelesek.
Nomármost jótállási idő alatt csak akkor mentesülnek a csere/pénzvisszafizetséi kötelezettség alól, ha bizonyítják (ők, az ő költségükre), hogy nem gyártási hibás a termék, ami legtöbbször kb. lehetetlen. Ők most valszeg arra játszanak, hogy ha azt mondják, hogy nem hibás, te nem sok mindent tudsz tenni. De. Itt egy szemmel látható és egyértelmű hibáról van szó, ezért jó lenne tudni, leírták-e esetleg, hogy szerintük "mindegyik ilyen", mert azzal már lehet kezdeni valamit, ugyanis attól, hogy mindegyik ilyen, téged még zavarhat, és akkor az bizony hiba...

mod: Késő bánat ugyan, de tft monitort különösen nem szabad kipróbálás nélkül venni, pont ezért...

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#172) vazimódó válasza Ariadne (#171) üzenetére


vazimódó
senior tag

Szia!
Nagyon köszönöm a segítséget és a linkeket. :R
Szerdán megyek vissza a boltba a monitor ügyében érdeklődni. Remélem hogy széles mosollyal az arcomon és az új monitorral a hónom alatt fogok kilépni az ajtón. :)
Ha nem cserélik ki a monitort akkor ragaszkodni fogok a vételár visszafizetéséhez.
Remélem szerdán már jó hírekkel szolgálhatok.
Köszi még1x hogy benéztél és nagy segítségemre voltál a hasznos tanácsokkal.
Üdvözletem!

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#173) Ariadne válasza vazimódó (#172) üzenetére


Ariadne
őstag

Szívesen. :) Az újat mindenképp próbáld ki, mielőtt elviszed, most hirtelen nem tudom, miben van benne, de kötelesek biztosítani, hogy kipróbálhasd, ráadásul egy ilyen hiba után pláne érthető, ha nem viszed el látatlanban... ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#174) vazimódó válasza Ariadne (#173) üzenetére


vazimódó
senior tag

:R Ok. Meglesz. Mindenképpen kipróbálom. Holnap írok a fejleményekről.
Üdv! :R

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#175) Sas madár


Sas madár
őstag

Pont erre szokták azt válaszolni nekik "nincs idejük itt próbálgatni hanem erre szolgál a 3 nap cseregar".
Persze amikor vissza viszed akkor nem vagy kedves és jó vásárló. :)

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#176) vazimódó válasza Sas madár (#175) üzenetére


vazimódó
senior tag

Hát igen,sajna a mai világban ez így megy. :R
De hiába vittem vissza a mostanit is 3 napon belül azóta 2 hónapja tart a garimizéria. :W
Az előbb hívtam egyébként a boltot és sajna még semmi hírük arról hogy a pesti Samsung szervízbe mit mondanak a monitorra. Megint egy hét várakozás. :W

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#177) Ariadne válasza Sas madár (#175) üzenetére


Ariadne
őstag

Erre szoktam én azt mondani, hogy viszlát, majd becsukom az ajtót magam mögött. ;)
Ráadásul nem erre szolgál, jogosult vagyok vásárlás előtt kipróbálni a terméket, végülis azért nem neten veszem, hogy megtapogathassam és kipróbálhassam, különösen a pixelhiba miatt, ami olyan gyakori dolog. Egy korrekt cégnél ez nem jelent gondot... A többi meg haljon éhen. :DDD

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#178) Sas madár


Sas madár
őstag

Tegnap volt kis időm betértem egy boltba érdeklődni és azt vettem észre nem én kapom az információt hanem én magyarázok alapvető dolgokat az eladónak. :Y
Ott állítólag amiket bámulnak bemutató darabokat a boltban még 1en sem találtak pixel hibát :F
Lehet az is csak az eladott darabokhoz tartozik hozzá.

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#179) Sas madár válasza vazimódó (#176) üzenetére


Sas madár
őstag

Eleve nem értem az időhúzást mivel a 3 nap eleve úgy szól csere gar.akkor mire kell 2 hónapo várni.??? :Y

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#180) Sas madár


Sas madár
őstag

Csak utóirat:azóta nem csak te nem látod a monitorod hanem ott sem nézi senki.Az idő telik meg a púpod is :(((

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#181) Ariadne válasza Sas madár (#178) üzenetére


Ariadne
őstag

Naiv vagy, persze, hogy azt mondják, ha megkérdezed... ;)

A három munkanapon belüli cserénél a három munkanap a visszavitel határideje, nem magáé a helyzet megoldásáé. Ha nem tud azonnal nyilatkozni, 3 napja van, hogy megmondja, cseréli ugyanolyan másikra vagy visszapengeti a teljes vételárat.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#182) Sas madár


Sas madár
őstag

Szép,igazán szép még utána ezzel is kicsit lehet a boltban tartani embereket ...:)
Mivel aki az üzlet előtt sétál annak nem nyilvánvaló,hogy az csak egy bosszankodó és magáért éppen ott "JÓT ÁLLÓ" :o

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#183) Sas madár


Sas madár
őstag

És nem elhanyagolható,az illúzió sem....ha sokat jársz oda te már nagyon elégedett visszatérő vásárló lehetsz. :O

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#184) vazimódó


vazimódó
senior tag

Na gyerekek. Kicsereltek a panel a moncsimba es ma meg is kaptam a monitort.
Ugy orulok neki mint majom a farkanak. :DDD :C
El is felejtettem hogy cirka 3honapomba telt hogy megtortenjen a csoda.
Most itt van es ez a lenyeg.
Szep tiszta a kepe,semmi bevilagitas. :R

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#185) Sas madár válasza vazimódó (#184) üzenetére


Sas madár
őstag

Igy igazi az ünnep.. :C

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#186) Sas madár


Sas madár
őstag

SZÉP,BÉKÉS KARÁCSONYT MINDENKINEK.!!

Úgy bánj másokkal, ahogy te is szeretnéd, hogy veled bánjanak.

(#187) vazimódó válasza Sas madár (#185) üzenetére


vazimódó
senior tag

:)) Koszi.Neked is.Bar mar lemeradtam.

"Mar elegem van a sok belpolitikabol,szoval itt van ez hiszen en se vagyok fabol"

(#188) Ariadne válasza vazimódó (#184) üzenetére


Ariadne
őstag

Gratulálok! :C Lényeg, hogy összejött, éljen! :)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#189) Termi16


Termi16
őstag

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy kb fél éve vettünk a MediaMarkt-ban egy kávéfőzőgépet, 70-80k lehetett az ára. Namost a fél év alatt 4-5-ször járt már szervízben, nagyon gyakran meghibásodik. Az lenne a kérdésem, hogy esetleg ki lehetne-e cserélteti a MediMarkt keretein belül egy másik (más típusú) készülékre, vagy esetleg a pénzt visszaigényelni/levásárolni?
Mintha hallottam volna vmi olyasmi törvényt, hogy 5 meghibásodás után van ilyesmire lehetőség, vagy nagyon félreértettem vmit?

Köszi előre is! :R

Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!

(#190) Ariadne válasza Termi16 (#189) üzenetére


Ariadne
őstag

Szia!
Nincs olyan szabály, hogy x hiba után ki kell cserélniük. Olyan viszont van, hogy ha rendszeresen hibás, és ugyanaz a hibája, akkor tkp ez azt jelenti, hogy nem tudják megjavítani. Ezért kérhetsz cserét (ugyanolyan másikra), de ha típushiba, akkor ezzel se mész sokra, illetve a vételárat vissza. MM esetében és a való világot figyelembe véve :U érdemes a teljes vételár levásárlására rámenni, ez mindenkinek jó megoldás lehet, de erre téged nem kötelezhetnek, és ők sem kötelesek beleegyezni.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#191) Mr. Teddy


Mr. Teddy
őstag

Helló!
Remélem itt tudtok segíteni nekem, fogyasztovedelem.com annyira nem pörgős.
Volna itt nekem egy Olympus fényképezőgéppel egy kis garanciális problémám.
Decemberben lett vásárolva, az EDigitalban.
Szilveszteri fotókon látszódott, hogy rossz képeket csinál, fehér pöttyök vannak a képen, rossz minőségűek, illetve egy pixelhiba is van az LCD kijelzőjén.
Elvittem a kettőből a közelebbi olympus szervizátvevőhelyre, ahol átvették, és kipostázták Prágába javíttatni, a hibákat természetesen elmondtam. Eleve egy hónapos határidőt jelöltek meg, beleszólni nem tudtam, mire mondtam a 15 napos dolgot+törekedni kell rá, erre csak széttették a kezüket. 25nap elteltével visszajött a gép, elvileg ccd-t cseréltek rajta, de az lcd-n a pixelhibát nem csinálták meg. Majd pát hét használat, továbbra is homályos a kép, meg fehér pöttyök is vannak a képen.
Másodszorra elvittem az edigitalba, ahol vettem, mondtam, hogy javítás után ugyanazok a hibák, vagy cseréljék ki, vagy had vásároljam le (levásárlás is jó volna nekem, ennyi kompromisszura kész vagyok) de nem, nem ő dönti el, el kell küldeniük mindenképp a szervízbe, átveheti, de postázná is tovább, de vigyem el személyesen, és akkor jobban el tudom mondani a problémámat, mint ő leírva továbbküldi.
Ma haverommal elmentünk az olympus képviselethez (korábban egy kisebb boltba vittem, de hivatalos átvevő volt az is) ahol elmagyaráztam a problémám, szintén a szokásos, ők nem tehetnek róla, bevizsgálásra el kell küldeniük Prágába a szervízbe. A pixelhibát az lcd kijelzőn elismerték (tehát elsőre is kellett volna javítani), a foltokra azt mondták porszemekről a vaku fénye visszaverődött és azért hagyott a képen fehér pöttyöt. Illetve mondtam, hogy életlen képeket készít. Jeleztem, hogy cserét kérek, ezt elintézték azzal, hogy majd Csehországban eldöntik, ha tudják javíthák, ha nem akkor cserélik ki. Aztán kérdeztem, hogy akkor 3 napon belül telefonálnak, hogy cserélik vagy javítják? Erre egy szimpla nem szolgált válasz gyanánt. Kérdeztük, hogy telefonon nem lehet kitelefonálni, hogy cseréljék ki, mert már 2.szorra küldöm el? Erre is nem.
Itt is egy hónapos javítási határidőt írtak, mire visszakapom.

A tapasztaltabb kolegákat kérdezném, hogy mit tegyek? Unom már elvinni mindenhova, a gépemet kb megvétele óta rendesen nem tudtam használni, mert alapból rossz képeket csinál. Egy hibát kétszer kell beljelentenem, hogy egyszer megcsinálják, mindkétszer 30napos határidővel vállalják. (elsőre hamarabb kész lett, de vagy 25 nap volt). Ha nettó két hónapot nézzük amit szervízben tölt (tölteni fog), ez alatt a két hónap alatt az edigitalban az ára is esett, értéke csökkent. 3 napon belül előre mondták , hogy nem tájékoztatnak, hogy cserélik, vagy javítják, ugyanakkor helytelenül a nő azt írta nekem a jegyzőkönyvbe, a határozott csereigényemnek ellentmondva, hogy "Érvényesíteni kívánt igény: Garanciális javítás" Valószínű más opció nem volt a számítógépben a programban.

Sajnos kicsit hosszúra sikeredett a hozzászólásom, de ezt mind fontosnak tartottam leírni. Kérem, aki érdemben tudja, hogy mit lehetne tenni, és pontosan mi módon, az írja meg.
Köszönöm szépen.

(#192) tlac válasza Mr. Teddy (#191) üzenetére


tlac
nagyúr

inkább ebben a topikban kérdezd, jobban pörög ;)
ott találsz hasonló eseteket is, ha használod a keresőt

(#193) Mr. Teddy válasza tlac (#192) üzenetére


Mr. Teddy
őstag

Köszi, oda akkor átmásolom amit itt írtam!

(#194) G@ben


G@ben
addikt

Sziasztok!

Nem tudom, hogy mennyire tartozik ide a kérdésem, de talán témába vág. Május elején beköttettünk egy 4Mbit-es netet, ami azóta 4,6Mbit lett. A probléma az, hogy néha nagyon gyors, azaz 500kbyte/s fölött megy, de gyakran 200kbit/s alatt és nagyon ugrál a sebesség. A szolgáltató válallása, hogy 99%-ban rendelkezésre áll, de ha a maximális sebesség 20%-a alá esik a sebesség, azt nem tekinti rendelkezésre állásnak és ugye a 4600-nak a 20%-a 920kbit/s, nem pedig 200.
Már szóltunk nekik mailben, hogy ez így nem oké, de válaszra sem méltattak. A kérdés, hogy felmondhatjuk-e következmények nélkül a netet, ha 1 évre írtunk alá?

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#195) G@ben válasza G@ben (#194) üzenetére


G@ben
addikt

UP!

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#196) Thulcandra válasza G@ben (#194) üzenetére


Thulcandra
senior tag

Bizonyítanod kell, hogy a szolgáltatás minősége nem a szerződésben meghatározottak szerint alakult. Azt viszont már ne kérdezd mindez miként zajlik, nem vettem még ilyenben részt.

" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "

(#197) G@ben válasza Thulcandra (#196) üzenetére


G@ben
addikt

No igen, ezt bizonyítani nem tudom, hogy lehetne.

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#198) looser


looser
addikt

Hahó Ifjak,
szerintetek mit lehet tenni annak érdekében, hogy ha az általánosan bevett gyakorlat szerint számtech eszközökre egybeöntött számlát és garanciát kaptam (3 eszköz, 1 számla, 1 garpapír), de én szeretném az egyik eszközt - ami még jócskán garanciális - eladni, s vele a garanciapapírt, de a megmaradó két eszköz miatt nekem is szükségem lenne rájuk.
Létezik-e utólag számlabontás és garanciabontás (új számla és garancia kiállítása az eredeti vásárlási dátummal)?

Mindent tudok a rákászszakmáról...

(#199) Dr. Romano


Dr. Romano
veterán

Sziasztok!

Most rendelünk 18 db Asus monitort, de a gyártó a pixelhibára nem ad garanciát! :F Ez hogy működik? Pixelhibásan miért nem lehet gartiztatni hisz az is hardveres gond?

Most ha megjönnek és "mittudomén" 5 pixelhibás, akkor azok rámmaradnak? :Y Szerintetek?

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#200) tlac válasza Dr. Romano (#199) üzenetére


tlac
nagyúr

inkább ez a megfelelő topik:

Garancia kérdés

(#201) Dr. Romano válasza tlac (#200) üzenetére


Dr. Romano
veterán

köszi ;)

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#202) Meta


Meta
tag

Hali

Olyan problémám van, hogy a T-mobilenál vettem egy PDA-t még két éve. Szegénynek most járt le a garija augusztus elején, azonban előtte már meghibásodott. (kijelző csikozódás). Beadtam még lejárat előtt szervizbe, a szerviz nem tapasztalta a hibát, csatlakozót tisztitott meg sw reset. Átvettem, majd természetesen ugyanúgy rosszul működött. Elvittem hát újra, azonban átvételnél megint nem produkálta a hibát. Elküldték szervizbe, ahol ugyanaz történt mint korábban.(csatlakozó tisztitás, sw reset) Visszajött, azonban már lejárt a garancia. Átvételkor bekapcsolta a srác aki intézte, és hibásan múködött. Mondta akkor ez megy vissza, és hiába járt le a gari, még nem adta ki a készüléket.

Ma kaptam smst hogy elkészült. A kérdésem a következő: Ha megint csak csatlakozó tisztitás és sw reset lesz, tehát nem cserélnek alkatrészt, nincs érdembeli javitás, akkor mondhatom-e hogy nem veszem át a készüléket, mert eddig is ezt csinálták és nem a hibát szüntették meg? Avagy ha átveszem (ugye már lejárt a garancia) azonban ugyanúgy hibásan működik mint ahogy garancia ideje alatt a szerviz kiadta, akkor követelhetem-e a kijavitását? Illetve ha nem veszem át, kérhetem-e a készülék cseréjét?
Előre is köszi!

(#203) schumi


schumi
aktív tag

üdv !

következő problémám van...

vettem egy hdd-s lejátszós asztali felvevőt... időm rendesen nem volt utánna nézni de néztem h felvevős hdd-s 35 e hdd nélkül mondom simán elképzelhető és az ár is jó... bementem és mivel bizonytalan voltam és nem tudtam h hogyan vesz fel a készülék rögtön megkérdeztem az eladót, hogy simán beledugom a coaxiális vagy antenna v milyen kábelt és úgy vesz fel ? mire ő hát ő ezt nem tudja "nem erre specializálódott" na mondom mind1, ha már megvan hírdetve h felvevős nem lesz semmi átverés...

hazamegyek beizzítom, és ott kellett rájönnöm h nincs benne semmi tuner v hasonló, ami segítségével tudna felvenni a gép... tehát kéne vmi video vagy hasonló kompozit kimenetű cucc amit bele dugok... na dehát azért vesz az ember hdd-s felvevőt h ne kelljen vhs felvevőt venni...

tehát... 3 napon belül vagyok még, elvileg visszaviszem a terméket - még a védőfoliát sem vettem le- és elvileg kötelesek visszafizetni az árát...

((mondjuk alapból már már a megtévesztő reklám fogalmát is súrolja a dolog, mert úgy van hirdetve hogy felvevős lejátszó, de azt nem írják h felvenni csak kompozitról tud és nincs benne tuner... mert aki nem túl pro a témában az honnan tudja h mi kell hozzá fel tudjon venni - persze ezért is kérdeztem az eladót... dehát ő "nem erre szakosodott" vagy mia a szösz :s ...))

Jól tudom ezt ? Ha minden igaz kérdés nélkül ki kéne cserélniük ...

előre is kösz
üdv

[ Szerkesztve ]

Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing

(#204) schumi válasza schumi (#203) üzenetére


schumi
aktív tag

egyébként maga a lejátszó nagyon jó, tetszik is jó a design is... de 20e.el drágább mint egy sima ugyanilyen lejátszó, csak azért mert felvevő az +20... de gyakorlatilag csak lejátszó funkcióját tudom így kihasznállni...

Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing

(#205) Ariadne válasza schumi (#203) üzenetére


Ariadne
őstag

Nem jól tudod, az a fajta megoldás már megszűnt. Amire kötelesek, az a másik ugyanolyanra való kicserélés ilyenkor, ha hibás a cucc. De ez nem hibás, hanem félretájékoztattak, amit viszont nem tudsz bizonyítani. Érdemes neten utánanézni vásárlás előtt.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#206) 5teve


5teve
senior tag

üdv.
ha a nagybecsű hypermarket a panaszkönyvbe beírtakra 30 napja nem hajlandó választ adni mi a teendő?

tel: 7o-373-oo29 *** NO SMS!!! *** brit tudósok szerint 10 fogorvosból 8 az 2.

(#207) Barney™


Barney™
aktív tag

Segítséget szeretnék kérni:

Az egy hónapja vásárolt cipőm, belseje elkezdett kikopni, és szétszakadni. A vásárláskor azt mondtálk 6 hónap garancia van rá. Visszavittem, felvettek róla egy jegyzőkönyvet, melyben cserét, vagy kártérítést kértem. Pár nap múlva, megkerestek telefonon, és közölték, hogy a beszállító elutasította kérelmet, nem cserélik ki, nem javítják meg, és nem kárpótolnak semmilyen formában sem. Továbbá közölték, hogy lehetőségem van a fogyasztóvédelemhez fordulni, de a bevizsgálás költségét (6500HUF) nekem kell fizetni.
Azt szeretném megkérdezni, hogy szerintetek, mit lehet iylen esetben tenni??
:R :R :R

Előre is köszönöm a segítségeteket

(#208) Ariadne válasza Barney™ (#207) üzenetére


Ariadne
őstag

Ők kötelesek a szavatossági idő első 6 hónapján belül saját maguk bizonyítani, hogy te tetted tönkre a cipőt. Ha hoznak egy xy kft által készített "szak"véleményt, azt nem vagy köteles elfogadni, sőt tkp semmilyet nem vagy köteles elfogadni, de kermiset érdemes (olyat viszont nem szoktak készíttetni, vajon miért).
Kényszeríteni bármire őket viszont csak bíróság által tudod - ha nem akarnak tenni semmit, nem fognak. Vásárlók könyvébe beírni lehet még, fogyasztóvédelemnek panaszkodni (akik tenni nem fognak semmit, nem is tehetnek), békéltető testülethez menni (ingyenes, de nem kötelező). Ez van.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#209) Ariadne válasza 5teve (#206) üzenetére


Ariadne
őstag

Helyi önkormányzat jegyzőjéhez lehet fordulni, ő bírságolhat, meg a fogyasztóvédelem felé is jelezheted, bár sok haszna nem lesz.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#210) Rellind


Rellind
senior tag

Mondom a történetet:
2007.júliusában vettem egy Msi laptopot ~200ezerért.2009.áprilisában megadta magát.Bekerült az Albacomp szervizébe ahol 45 napot töltött.Nem tudták megcsinálni.Kértem a jóváírást.Kaptam egy csereutalványt,amit elvittem a Bestbyte partner cégéhez.Ők el kezdték intézni az ügyet. Szerettem volna visszakapni a pénzemet mert a Bestbyte nem tud ua. a típusu Msi-t adni,másikat meg inkább máshol vennék mert jóval olcsóbb. Azt mondták pénzt vissza nem adnak,válasszak valamit.

Mit tehetek? Választottam egyet,(amire már lassan 3 hete várok,mert állítólag az Msi központjából még várnak valami papírt és azért nem küldik) ,de azt inkább máshol venném meg..
Előre is köszönöm. :R

(#211) Rellind válasza Rellind (#210) üzenetére


Rellind
senior tag

Fejlemény:Holnapután mehetek az új gépemért :) Csak egy nagyon ordítós telefon kellett fogyasztóvédelemmel fenyegetőzve és lám megy ez, mint a karikacsapás :DDD :DDD :DDD

(#212) tlac válasza Rellind (#211) üzenetére


tlac
nagyúr

az jó hír
máskor inkább ebbe a topikba írjál, ott valószínűleg kaptál volna választ is :)

(#213) Racecam


Racecam
MODERÁTOR

A topicot zárom, illetve összevonom a már meglévő Garancia kérdés, fogyasztóvédelem topiccal. A további kérdéseket hozzászólásokat abban a topicban ejtsétek meg.

Com'è diverso il mondo visto da qui

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Fogyasztóvédelem (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.