Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9101) RCH663 válasza haky (#9099) üzenetére


RCH663
aktív tag

Ellenőriztem, nálam nem hoz FPS-t. Aminek több oka is lehet.

A config leírásodból nem derül ki hogy I5, vagy I7 a CPU.

Ha I7 akkor hány magot tekersz, (csak 4 fizikai, vagy 8 HT-vel)

(#9102) haky válasza RCH663 (#9101) üzenetére


haky
senior tag

2500k az ott van. 2500-as csak i5-ben létezik (4mag).

Aki másnak retyvetyutyu...

(#9103) RCH663 válasza haky (#9102) üzenetére


RCH663
aktív tag

bocs én nem figyeltem. Core0 terhelése mennyi ferihegyen? (illetve affinity mask van-e a cfg-ben ?)

(#9104) haky válasza RCH663 (#9103) üzenetére


haky
senior tag

Ha a starthelyen állok akkor 1-es mag (0 core) 100% a többi 0-2%. Amikor repülök fölötte akkor mind a 4 mag 100%, 5%ingadozással. A cfg-be csak a highmemfix=1 van beírva, a többi mind gyári. Ja, és a wideview=True.

Aki másnak retyvetyutyu...

(#9105) Cypresss


Cypresss
senior tag

Hiába, az orosz pilóták nem szaroznak... :C

Kb 15 éve utazom repülővel, de ilyen szar időben még egyszer sem sikerült felszállnunk.

[link]

Ahogy látom ez konkrétan egy büdös nagy vihar, és a csürő nyitva. Nice! :F

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9106) RCH663 válasza haky (#9104) üzenetére


RCH663
aktív tag

Traffic beállítások?

Mert a scenery density össze van kapcsolva a traffic beállításokkal, Ha van traffic, akkor adott kereten belül maxra tolja a sceneryben meghatározott traffic-ot.

(#9107) RCH663 válasza Cypresss (#9105) üzenetére


RCH663
aktív tag

A spoileron lesz az :) és igen kb koppon kint van....

(#9108) Đusty válasza Cypresss (#9105) üzenetére


Đusty
addikt

Hát nem semmi, ettől érdekesebb már csak egy leszállás lett volna abban az időben.

(#9109) cintula187 válasza Cypresss (#9105) üzenetére


cintula187
addikt

Beteg népség :D

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9110) Đusty


Đusty
addikt

Srácok! Pmdg-nél a vor/loc után Land3 előtt annak helyén ha sárgán megjelenik a "Single CH" az mit jelent? Mindkét oldalon be van tekerve nav1-be ugyanaz az ILS freki és mindkét CMD bekapcsolva. Nem rémlik, hogy régebben is megjelent volna, de mostanában mindig, bármely pályánál.

[ Szerkesztve ]

(#9111) Cypresss válasza RCH663 (#9107) üzenetére


Cypresss
senior tag

Nem a külsőre gondoltam (bár olyat sem láttam még soha, hogy indulásnál koppon van a spoiler :N ), hanem a belsőre, 0:52-nél áll vissza alap poziba. A checklist, gondolom ismeretlen fogalom lehet a cockpitban. :DD

(#9108) Rudi50: Hát igen, mondjuk azt azért nem szeretném átélni.

(#9109) cintula187: Pont ezért bírom őket. :C :C Gondolom ezt a klasszikust ismered.

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9112) Cypresss válasza Đusty (#9110) üzenetére


Cypresss
senior tag

Mindkét oldalon ugyanaz a course van betekerve?

Egyébként a Single CH röviden annyit jelent, hogy nincs autoland, vagyis CAT I megközelítést tesz lehetővé a pálya ILS-e.

Tehát nincs autoland, kézzel teszed le a gépet és legkésőbb 50 vagy 100 RA magasságon robot lekapcs.

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9113) RCH663 válasza Cypresss (#9111) üzenetére


RCH663
aktív tag

Klasszikus...

Mi ezzel a baj? Minden rendeben van nem? Elment nem? Hát akkor? :)

Az a meglepő hogy rendesen megfordul, és nem tökön paszújon át a fűről mentek el.

Gondolom a maximális terhelés is biztosan a tuti tartományban volt meg minden... :C

Annó, még Ferihegyen jöttek egy olyan szakadt Il-76-al, hogy öröm volt nézni. A farok géppuska torony ablakai szó szerint be voltak bádogozva, olyan igazi kisipari módon. Az egész gép olyan szutykos volt, mintha keréken jöttek volna nagy gázon szibériából elkerülve minden szilárd burkolatot. Mivel ócsóba nyomták, nem kértek kiszolgálást, APU-be, létra ki rampa le, oszt pakolás. Az egyik zseninek beugrott, hogy itt éppen +40 fok van a betonon, a nap az APU oldalán süt, meg az APU is kerékre fúj, tehát már akkor kb rágógumi állagú volt a gumiköpeny. Bementek gyorsan a Lufi hangárhoz koldultak 4, 25 literes ballonba vizet, oszt két káposztán hizlalt hegyomlás orosz váltásba locsolta a kereket hogy ne durranjon ki.

Az hogy leállítsák az APU-t persze nem játszott.... Ki szerint keféltek volna rá nagyon, ha hűtés közben mégis megadja magát az abroncs? :W

[ Szerkesztve ]

(#9114) RCH663


RCH663
aktív tag

Ja.. és "meg nem erősített információk szerint" hallomásból tudjuk, hogy "állítólag" egy másik orosz amúgy katonai lajstromban lévő gép kapitánya annyira bekarmolt a fogadáson Ferihegyen, hogy a crew car-ból kiszállva gyarapította a helyi róka faunát, majd mivel saját navigációval nem ment, két kollégája segítségével jutott el pilóta fülkébe, ebből az egyik az első tiszt volt, aki éppen annyival volt kevésbé etilizált állapotban, hogy bár saját lábán de meglelhetős szinuszos amplitúdóval aszisztált a mutatványhoz. 10 perc múlva tankönyvien precíz felszállást produkáltak. Akik látták elhinni sem akarták, meg utólag jelenteni se....

(#9115) Cypresss válasza RCH663 (#9113) üzenetére


Cypresss
senior tag

Az a meglepő hogy rendesen megfordul, és nem tökön paszújon át a fűről mentek el.

Nekem is ez volt az első ami feltűnt, amikor legelőször láttam. És ilyenkor megfordul az ember fejében, hogy ezek a srácok, vagy annyira hülyék, hogy nem foglalkoznak olyan apróságokkal, hogy a gép vajon higyan is fog felszállni ha legurulnak a pályáról, vagy ennyire atom pontosan érzik a gépet és annak méreteit.

Mindkettőt képes vagyok elhinni róluk, ezért is tartom nagyra az orosz pilcsiket.

Volt kollégám elég sokáig dolgozott az Antonovnak (fordított nekik). Ő mesélte, hogy amikor Phuket szigetét elérte a cunami, pár nappal később érkezett meg az elsők között egy AN-124-es. A szigeten még semmi sem működött így a pályán olyan magasan állt a víz, hogy a leszállásnál nem látták a centerline egy részletét sem. Ez persze nem akadályozzta meg az ukrán srácokat, hogy használják a reversert. :Y

A guruló utat csak úgy találták meg, hogy a Marshaller egy bottal mutatta nekik, milyen ívet kövessen az orrfutó. :R

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9116) cintula187 válasza Cypresss (#9111) üzenetére


cintula187
addikt

Alapmű még innen igen :D

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9117) Đusty válasza Cypresss (#9112) üzenetére


Đusty
addikt

Szia!
A course-t nem szoktam használni mikor fmc-be programozott utat repülök, illetve azt lerepüli magától. Kellene? Az is érdekes, hogy a kiírás után végülis beugrik a Land3 és autolanddal leteszi a gépet.

(#9118) Đusty válasza Cypresss (#9111) üzenetére


Đusty
addikt

Spoiler szerintem azért van kinn, hogy földhöz nyomja a gépet amíg nem kíván felszállni és ne kezdjen el pattogni a pályán. Ez szerintem le is jön a videóról, megemel, becsuk, élvez, borzong, hány.... stb. :)
Volt részem némi dobálózás utáni, viharban, villámok közötti ferihegyi átstartolásban, nem kívánom senkinek.

(#9119) RCH663 válasza Đusty (#9118) üzenetére


RCH663
aktív tag

Nem, ez nem spoiler, hanem spoileron. Aerodinamikai kialakítása, és hatása hasonló, de más célt szolgál. A spoiler és a spoleron rendszer össze van kötve egymással. Röviden, egyszerűsítve a lényeg.

A mai modern szárnyak nagyon jól siklanak, mert az áramlás viszonylag hosszan lamináris a szárny húrhosszán ( a belépő éltől hátrafelé haladva sokáig a felület mellett egyenletes áramvonal mentén halad, így ki tud alakulni a határ réteg, ami felhajtó erőt biztosítja)

A sima csűrő kormányok (szárnyvég közelében) több okból is relatív kicsire vannak méretezve a szárnyakon. Ha a csűrő lefelé tér ki, akkor emeli a szárnyat, mert megnő a szárny íveltsége, ami növeli a felhajtó erőt.

Ezzel egy időben a másik szárnyon felfelé tér ki a csűrő, ami csökkenti a szárny felhajtó erejét, tehát a szárny lefelé mozdul el.

A két szárnyvégen ébredő erő a repülőgépet a hossz tengelye körül elcsavarja, bedönti a gépet.

Ez hagyományos szárnynál teljesen elég. Viszont a felfelé kitérő csűrővel több gond is van. A legnagyobb hogy nagyon lerontja a szárny gazdaságosságát, továbbá jóval kisebb felfelé való kitérés kell ugyan akkora nyomaték eléréséhez a szárnyon, mint lefelé kitérésnél. Ezért egy áttétel segítségével aszimetrikusan térnek ki a csűrők, felfelé mondjuk 14 fokot lefelé meg 22 fokot max. Kis sebességű, aerodinamikailag nem elcsavart (több féle profil alkalmazása a szárny bizonyos pontjain), és nem közel szimmetrikus profilig ez tök jól működik.

Viszont ezek a szárnyak nem alkalmasak a gazdaságos, nagy sebességű repülésre. A mai kereskedelmi gépek szárnyának íveltsége kicsi, hogy nagy magasságon nagy sebesség mellett is kicsi legyen az indukált ellenállás. Ezek a szárnyak viszont csak akkor hatékonyak kis sebességen, ha állásszöge van, tehát a szárny húr hossza szöget zár be az áramló levegővel. A B-737 szárnya a törzs vízszintes "vízvonalával" kb 4 fokos szöget zár be, ez kell nekifutáshoz, hogy kialakuljon a határréteg. Viszont mivel a szárny szögben áll nagyon simának kell lennie hogy az áramlás lamináris maradjon, a levegő "ragaszkodjon a felülethez" ne akarjon turbolensen leválni, ami egy nyilazott szárny esetében még további gondokat jelentene. Az ilyen szárnynak a nyilazással együtt azonban van egy fura tulajdonsága, mivel nem akar leválni róla a levegő, ezért ha a csűrőt kitérítem, akkor sem akar jelentősen csökkenni a felhajtó erő, nem akar reagálni a felfele kitérő csűrőre. Ahhoz hogy a másik csűrő nyomatéka érvényesülni tudjon, ezért "el kell rontani" a szárnyat, csökkenteni kell a felhajtó erőt. Erre van a spoiler, ami nem leszorít, hanem inkább nem enged a szárny adott szakaszán felhajtó erőt képződni az által, hogy az áramlásba kinyitva turbolenciát okoz, a turbolensen áramló levegő a spoiler mögött "megszívja" a határ réteget, ami ennek hatására hamarabb leválik a szárnyról. Minél jobban nyitom a lapot, annál hamarabb kapja el a belépő éltől az áramlást. (mint amikor egy ragasztó szalagot ragasztasz a szárny teljes hosszában az áramlás irányában a belépő éltől a kilépőig, és kilépő felől elkezded feszítve felszedni... )

Így, mivel nem a teljes ellentétes szárnyat kell leküzdenie, így már elég a nyomaték, és bedönti a gépet. A másik előnye a spoileronnak hogy aszimmetrikus megfúvás esetén (oldal szél) a "gyorsabban repülő szárnyat" (szél által jobban megfújt) aerodinamikailag le tudom lassítani ( a felhajtó erő csökkentésével kompenzálom a nagyobb levegő sebességből eredő felhajtó erőt.)

Leszálláskor meg ugye kinyitunk mindent amit lehet. Ezért van a spoler/spoileron rendszer szárnyanként több tagból. A külső 1-2 elem a spoileron rendszernek is része meg spoiler/airbrake/interceptor stb rendszereknek is, a többi beljebb pedig csak spoiler rendszer része, de még ezt is lehet fokozni... Ahány szárny, tervező, annyi megoldás.

(#9120) cintula187 válasza RCH663 (#9119) üzenetére


cintula187
addikt

BOOORING :))

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9121) RCH663


RCH663
aktív tag

Írom a tweak a cikket, de annyi mindet találtam amit le kell ellenőrizni, hogy nagyon lassan készül.

(#9122) Korcsii válasza RCH663 (#9121) üzenetére


Korcsii
őstag

Megvárjuk...
Tudjuk, hogy nem egyszerű tweakelni, már tapasztaltuk... és fel is adtuk ;] Kiartás!

[ Szerkesztve ]

(#9123) RCH663


RCH663
aktív tag

AZ alap tweak, ha egy monitor van, max hd felbontás, az nem olyan nagyon vészes, pláne ha van alá 4 fizikai mag. A Gondok a több megjelenítős megoldásoknál kezdenek tartani a végtelenbe.... :K

Én egész jól belőttem magamnak, aztán most Cypress kollégának segítve belemásztam még jobban. Csoda dolgokat találtam... Csoda hogy ezt a szart ki merték adni... :D

[ Szerkesztve ]

(#9124) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Sziasztok!
Gépfrissítés után próbálkoztam fsx-re átállni, de sajnos még mindig nem generálódik másodpercenként megfelelő mennyiségű képkocka. Szóval maradok fs9-nél.
Ezzel kapcsolatba kérnék tanácsot; milyen talajtextúra, domborzatjavító addonokat érdemes felpakolni, ami széppé varázsolja a látványt. Jelenleg ami van; REX, Real H2O, Aerosoft Bp. 1.5, LHSimulation repterek.
Mit lenne érdemes általános terepcsomagként felpakolni még? GE Pro, FSGenesis, UT Europe, ...?
Illetve traffic kiegészítőknél mi a helyzet? Skai traffic-nál van jobb esetleg?

[ Szerkesztve ]

(#9125) fatal` válasza BigBlackDog (#9124) üzenetére


fatal`
titán

GEPro érdemes és FSGlobal vagy FSGenesis. UTE-t kerüld.

Trafficből én WOAI-t használok.

[ Szerkesztve ]

(#9126) BigBlackDog válasza fatal` (#9125) üzenetére


BigBlackDog
veterán

FsGlobal 2005 vagy Fsgenesis a szebb szerinted?
Trafficból maradok Skai-nál, ahogy látom WOAI-t eléggé hosszadalmas összeszedni telepíteni.

[ Szerkesztve ]

(#9127) fatal` válasza BigBlackDog (#9126) üzenetére


fatal`
titán

Nem tudom, FSGlobal 2010-et használok.

(#9128) BigBlackDog válasza fatal` (#9127) üzenetére


BigBlackDog
veterán

FSGolbal 2010-nál lehet választani, hogy melyik területet telepítse fel? Sajnos nincs annyi szabad helyem, hogy 4-5 dvd meshet tegyek fel (pedig jó lenne :), csak az ssd sajnos korlátos méretű )

(#9129) Geryson válasza BigBlackDog (#9128) üzenetére


Geryson
addikt

Én úgy emlékszem, hogy nincs választási lehetőség. Ki is írja az elején, hogy 16 giga (vagy valami ilyesmi) kell neki.

Szerk.: rakhatod más vinyóra az FSGlobalt...

[ Szerkesztve ]

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9130) BigBlackDog válasza Geryson (#9129) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Tulajdonképpen amit telepít az FSGlobal 2010 az mind kell az FS-nek, vagy csak a beállításoknál megfelelően másol át néhány dolgot?

(#9131) RCH663 válasza BigBlackDog (#9130) üzenetére


RCH663
aktív tag

Mod-ként épül be, ami azt jelenti hogy ha az FS kéri egy terület adatait, akkor olvassa be. A scenery library-nál be tudod állítani hogy mely területeket használja, és melyiket ne, illetve hogy prioritásban hol szerepeljen. Ha az fs kéri a terület textúráját, és mesh modelljét, akkor nem a default töltődik be, hanem átirányítja az addon scenery mappába és onnan olvas.

[ Szerkesztve ]

(#9132) BigBlackDog válasza RCH663 (#9131) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szóval nem lehet törölni az fsglobal mappáját, illetve ha nem ssd-n van, akkor lassabb elérésű lesz.
Mekkora méretű mappát csinál telepítés után a gépen fs9 alatt (max 25-30 Gb szabad hely lenne)? Mivel a ~40Gb-os intsall pack nagyon nagynak tűnik (esetleg külön vannak fs9, fsx fájljai).
Látom írtad, hogy textúrák is vannak benne. Ezek szerint teljesen felesleges fs9 alatt, FS Global 2010 mellé Ground Environment Pro-t feltenni?

(#9133) macy válasza BigBlackDog (#9132) üzenetére


macy
addikt

FSX-nél ha jól emlékszem 19GB-ot telepít.

(#9134) BigBlackDog válasza macy (#9133) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Az örömteli. Gondolom FS2004-nél annál kevesebbet. Annyi hely meg azért még lesz.

(#9135) Geryson válasza BigBlackDog (#9134) üzenetére


Geryson
addikt

Én is most megnéztem 20.600 megát rak fel. Szerintem FS9 nem lesz valami sokkal kevesebb (hiszen az adathalmaz ugyan akkora)

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9136) fatal` válasza BigBlackDog (#9134) üzenetére


fatal`
titán

11G az FS9 verzió.

(#9137) BigBlackDog válasza fatal` (#9136) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Köszönöm szépen :R

(#9138) Geryson válasza fatal` (#9136) üzenetére


Geryson
addikt

Uch... :)

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9139) RCH663


RCH663
aktív tag

Az FS tweak cikk írása, és a számtalan tesztelés közepette gyanakodtam végig valamire.

Nevezetesen, hogy az FSX régi motorja valamiért nem használja rendesen a az új videó kártyák drivereit, mintha egyfajta safe mode-ban futna.

A kutakodást úgy néz ki eredmény hozott.

Az FSX könyvtárba van a display.cfg ami a directx-nek elvileg elmagyarázná, hogy milyen driveren szólítsa meg a kártyát. Aztán itt elakadtam. Később a mycockpit.org-on találtam egy pdf-et, ami ezzel a a problémával foglakozott.

Megcsináltam a módosításokat, és már sima SP1-es FSX alatt is hozott eredményt. Friss telepítésnél, default flight teszteltem eddig. Alapból billinear, no AA, és a ccc-ben apli. cont. volt beállítva.

Nem volt az igazi, AA fel, AF fel. Eredmény "stutter" jelenség, VGA lefeküdt a terhelés alat.

Ezt követően a display.cfg szerkeztésével hozzá adtam a videó kártáyt, és MEGSZÜNT A STUTTER. Hangsúlyozom, hogy friss telepítés, csak sp1 jelenleg, de működ

Próbálom berakni de nem megy, valahova feltöltöm és dobom ide a linket

[ Szerkesztve ]

(#9140) Stauffenberg válasza RCH663 (#9139) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Ez jó! :) Majd mehet a nagy tweak leírásba is! :) (Lehetne belőle egy Logout cikk amit be lehet rakni/linkelni az első hozzászólásba).

(#9141) RCH663


RCH663
aktív tag

A kendácsolás menete:

Menjünk az FSX telepítésünkbe.

Nyissuk meg egy sima txt editorral (notepad, stb..)

Nézzük végig mik vannak itt, szerepel-e a listában a videó kártyánk.

Ha igen, akkor jó nekünk mert megy, és nem jó mer öreg, és nem fog jobban menni. :)

A CFG értelmezése:

PL:

;----------------------------------------------------------------------
; NVIDIA GeForce FX 5500
;----------------------------------------------------------------------
[000010DE:00000326:nv4_disp.dll] ez a sor írja le a dx-nek a típust és a használhaó driver fileokat
Shader20Plus=0 /shader modell engedélyezése

[000010DE:00000326:nv4_disp.dll] ezek a kártyánk azonosítói

Futtassunk egy dxdiagot

save all information fül, mentsük le a txt file-t, nyissuk meg.

PL:

---------------
Display Devices
---------------
Card name: ATI Radeon HD 5700 Series
Manufacturer: Advanced Micro Devices, Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x68B8)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_68B8&SUBSYS_D132174B&REV_00
Display Memory: 753 MB
Dedicated Memory: 1010 MB
Shared Memory: 3839 MB
Current Mode: 3840 x 1024 (32 bit) (75Hz)
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: hp L1730
Monitor Id: HWP260E
Native Mode: 1280 x 1024(p) (60.020Hz)
Output Type: DVI
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: hp L1730
Monitor Id: HWP260E
Native Mode: 1280 x 1024(p) (60.020Hz)
Output Type: DVI
Monitor Name: Generic PnP Monitor
Monitor Model: hp L1730
Monitor Id: HWP260E
Native Mode: 1280 x 1024(p) (60.020Hz)
Output Type: Displayport External
Driver Name: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll
Driver File Version: 8.17.0010.1114 (English)
Driver Version: 8.930.0.0
DDI Version: 11
Driver Model: WDDM 1.1
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 12/6/2011 04:16:00, 933888 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71EE2-2BF8-11CF-A170-38F1BEC2C535}
Vendor ID: 0x1002 típus azonsító
Device ID: 0x68B8 [változat
SubSys ID: 0xD132174B
Revision ID: 0x0000

A vendor, és device sorokból a 0x nem kell tehát a két érték amit be kell majd írnunk 1002, és 68B8 ez esetben.

Hozzunk létre egy új szekciót az alábbiak szerint (egy régit crtl+c ctrl+v) aztán szerkeztjök hogy az legyen benne ami nekünk kell

;----------------------------------------------------------------------
; ATI Radeon HD 5700 Series
; 8.17.0010.1114
;----------------------------------------------------------------------
[00001002:000068B8:aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll]

A kettőspont után a Driver Name sor van

utánna:

PanelAsTexture=0
Shader20Plus=20 ha villódzó, hullámzó textúrákat látunk, akkor ezt érdemes lehet letiltani
UseShaders=1
AntiAlias=1

majd ismételjük meg úgy, hogy minden driver name után ütünk egy .1-et a teljes példa szekcó így fog kinézni:

;----------------------------------------------------------------------
; ATI Radeon HD 5700 Series
; 8.17.0010.1114
;----------------------------------------------------------------------
[00001002:000068B8:aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll]
PanelAsTexture=0
Shader20Plus=20
UseShaders=1
AntiAlias=1
[00001002:000068B8:aticfx64.dll.1,aticfx64.dll.1,aticfx64.dll.1,aticfx32.1,aticfx32.1,aticfx32.1,atiumd64.dll.1,atidxx64.dll.1,atidxx64.dll.1,atiumdag.1,atidxx32.1,atidxx32.1,atiumdva.1,atiumd6a.cap.1,atitmm64.dll.1]
PanelAsTexture=2
Shader20Plus=20
UseShaders=1
AntiAlias=1

mentés és tesztelés.

Fontos, hogy ha új drivert telepítünk, akkor a driver name sort le kell cserélni azonos lépések szerint.

Ha nem hoz eredményt, akkor nem jól csináltad :)

Sok helyen vitatják ennek a módszernek a működést. Mert hogy ez korlátozásra van, meg placebó, meg egyebek. Legyen mindenki a saját bírája, nálam úgy tűnik működik. Szerintem az ok az, hogy ez a cfg. a régi, problémás videó kártyáknak lett kitalálva. Csakhogy közben mióta a program kijött, lecserélődött a directx, meg a driverek többsége is nagyon megváltozott, így a túlhaladás okán ugyan az a kompatibilitási probléma lép fel, csak a másik irányban.

(#9142) RCH663 válasza RCH663 (#9141) üzenetére


RCH663
aktív tag

Azt esetleg meg kéne nézni valakinek, hogy az sli, illetve xfire üzemmódra ez milyen hatással tud lenni.

(#9143) RCH663


RCH663
aktív tag

Próbálom kideríteni hogy milyen kapcsolókat lehet ide becsempészni, de dokumentáltság kb alulról közelíti a nullát.....

(#9144) Stauffenberg válasza RCH663 (#9141) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

"Sok helyen vitatják ennek a módszernek a működést. Mert hogy ez korlátozásra van, meg placebó, meg egyebek."

Ezt baromi könnyen ki lehet deríteni! Le kell futtatni egy benchmarkot! Videojáték-teljesítményél nem létezik olyan, hogy placebo, mindig nagyon szépen meg lehet mérni, hogy van-e különbség a teljesítményben.

Nem tudom, hogy van-e valami beépített benchmark eszköze az FSX-nek, vagy egy mod erre, de Fraps tökéletes a célnak. Megadható, hogy a felhasználó jelzésére egy előre megadott ideig mérje a sebességet.

Pl: F2 gomb lenyomására 5 percig mérjen, majd az eredményt elmenti egy TXT-be. Itt szerepel a MAX, MIN, AVG (átlagos) fps érték. Le kell mérni előtte és utána. Csak ugye a teszt tisztasága miatt érdemes mindig ugyan azon a helyen mérni (mondjuk előre rögzíteni egy LHBP feletti körözést, hogy mindegyik tesztnél koppra ugyan az legyen a környezet).

De ha csak úgy random Budapest feletti repkedést vesszük mintának az is jó. Ha nincs szignifikáns különbség akkor amúgy is mindegy. 2-3 fps többlet miatt nem biztos, hogy megéri vele szenvedni.

(#9145) RCH663 válasza Stauffenberg (#9144) üzenetére


RCH663
aktív tag

FSXbenchmark 2011 egy küldetés file, ami automatán viszi a a gépet boston felett 7 percig, egy pdf-ben benne vannak a beállítások, és egy xcl file-ba lementi az értékeket.

[ Szerkesztve ]

(#9146) RCH663 válasza Stauffenberg (#9144) üzenetére


RCH663
aktív tag

Nem fps volt a kendács célja, hanem a táj ugrálásának a megszüntetése. FSX-nek van egy kis hibája, hogy nagy, 40-70 fps estén is ugrál, laggzik a táj. Számos oka van, hogy mitől lehet. Ez az egyik lehetőségre gyógyszer, nem mellesleg 15-20 fpst hozott nálam default flighton. De ez az érték csak ott igaz. Az fs teljesen másképp kezeli a az autogen részeket, és a costum 3d és photo real scenery-ket.

(#9147) Korcsii válasza RCH663 (#9141) üzenetére


Korcsii
őstag

.1-ezésről valami infó?

Én is találtam neten egy hasonló leírást, de abban nem volt szó ilyenről...

Amúgy nem tudom, szerintem több fps-em nem lett, de a múltkor tapasztalt érthetetlen szaggatás mindenesetre eltűnt - hogy ettől-e, vagy sem, azt nem tudom...

Amúgy én Shader20Plus=30-at olvastam, igaz HD6xxx volt a példa.

(#9148) RCH663 válasza Korcsii (#9147) üzenetére


RCH663
aktív tag

Az elvileg csak shadermod 3 esetén működne. Most azon agyalok hogy lehetne ezt összevarázsolni rendesen bojote féle shader model 3-al (mert ugye akkor két helyen van definiálva...) ráadásul az anti aliassing is lehet ,0,1,2 és nem tom' mi még ami azt jelenti hogy itt lehet paraméterezni neki (mérték, vagy mód, nem tom') továbbá a dx10 üzemmódra ez milyen hatással van....

Most épp telepíteném az acceleration-t újra, saját vinyóra kerülne az fs, de könyékig vagyok a registry-ban me uninstall után neki nincsen joga a saját bejegyzését módosítani (amit nem mellesleg neki kellet volna eltakarítani). Komolyan lenyűgöz néha ez a jól átgondolt, felhasználó barát környezet. :W

.1 nem tom', példába volt, homály fedi, logikám szerint windowed mode lehet.

[ Szerkesztve ]

(#9149) Geryson


Geryson
addikt

Urak!

Ezer év (na jó, csak egy) után szerettem volna kedvenc kisgépemmel a Cessna 441-el repülni. Betöltöttem a régi állásomat Afrika partjainál, kapcsolók fel, indítanám és semmi. Pontosabban felzúg a moci, de nem indítja be a légcsavarokat és abba is hagyja majd újból megpróbálja. Hozzá kell tennem, hogy a C441 tényleg így indul, van egy felzúgás és utána indíjta a motorokat, na hát nálam ez az utána rész nem megy.

Jól van, mondom, betöltöttem menüből a gépet, semmi. Indítok menüből egy másik gépet, Cessna, BeaverX, Boeing minden beindul, az enyém nem.

Jól van mondom megint, indítok egy másik gépet, jár minden, kiválasztom a C441-et és már áll is le a moci. :) Ja, még Engine startal sem megy (direkt visszatettem rá egy billentyűparancsot)

Ilyet még nem láttam, nem is találtam rá semmit a neten. Valakinek esetleg valami ötlete?

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9150) Stauffenberg válasza Geryson (#9149) üzenetére


Stauffenberg
nagyúr

Na most nem tudom, hogy stock géppel próbálkozol-e (melyik FS verzió?), de ha addon akkor ott előfordulhat, hogy komolyabb a gép kezelése, mint a többinek. A beépített gépek rendszerint már járó motorral indulnak.

Ellenőriztél mindent? Elektromosság, olajnyomás, stb? Velem eddig ilyen csak a levegőben volt, mikor kikapcsoltam a motort, majd ugyan ezt csinálva nem akart újra indulni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.