Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#9351) cintula187 válasza vzsolo2225 (#9350) üzenetére
cintula187
addikt
Köszönöm. Geryson neked is. Ki fogom próbálni köv. repüléskor.
Más. Jól gondolom eszerint, hogy cruise on hiába van marha hideg nem szükséges az anti ice, az csak a földön kell ha ott van fagy?
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
(#9352) vzsolo2225 válasza cintula187 (#9351) üzenetére
vzsolo2225
tag
Nem a földtől, vagy a cruise-tól függ, hogy hidegben kell-e anti-ice, hanem, hogy jegesedési körülmények vannak-e.
haky
senior tag
Bocsánat, hogy csak most írok, de bicó túrán voltam a hosszú hétvégén.
Én kifejezetten a hangsebességkor megjelenő lökéshullámokra gondoltam, ami az áramlás leváláshoz vezet a lapát felső oldalán (Te csak megváltozásról írtál). Tehát megszűnik a felhajtóerő (jelen esetben a húzó vagy tolóerő). Ez még fontos és nem emlékszem rá, hogy olvastam volna az írásodban, ezért írtam a "majdnem"-et.
Az amit küldtél nem rossz. Ha van még ilyen anyagod akkor jöhet .
A pilóta jogsi szintet meg hagyjuk. Arra elég, hogy az ember botoljon. Igaz is nekünk fotelpilcsiknek ez bőven elég.
Ja és még valami, felőlem részecske szintre is lemehetünk. A diplomámat pont hajtóműből írtam.
[ Szerkesztve ]
Aki másnak retyvetyutyu...
(#9354) cintula187 válasza cintula187 (#9351) üzenetére
cintula187
addikt
Köszönöm a többieknek is a tanácsokat. mÁr nem riaszt
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
RCH663
aktív tag
Pilóta szinten tudok neked válaszolni, DA/DV-20-ra van típusom.
Az anyag a jelenlegi JAR-PPL-A könyvből van, ezt kérik szakszó vizsgán.
Đusty
addikt
És mi a helyzet a highfly-al, volt innen egyáltalán jelentkező?
Mondjuk az időpont meglepett, így tele lehetnek foglalásokkal?
Geryson
addikt
Úgy tudom, hogy akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a harmatpont 0 fok, vagy alatta van. Mondjuk a pitotfűtés tulajdonképpen végig mehet (lásd AirFrance katasztrófa), de a szárnyakról lekapcsolják, meg úgy tudom meg is fogja (terheli) a gépet. Vagy nem terheli, csak a visszavezetett hő miatt a hajtóművek teljesítménye esik?
Esetleg egy tapasztaltabb személy viszont tényleg leírhatná, hogy "fent" miért nincs már soha fagyás, annak ellenére, hogy van vagy minusz 50 fok.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
RCH663
aktív tag
Akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a levegőben túlhűlt vízgőz található. A tűlhűlt vízgőz nagyon instabil, kisebb behatásra is azonnal szilárddá kristályossá válik.
A jegesedésnek három fajtája lehet:
Rime Ice: durva matt jegesedés: Túlhűlt felhőben rakódik le, repülési tulajdonságokat rontja, de lazán tapad könnyű eltávolítani,
Clear Ice: sima átlátszó jég, pl ónos eső, csapadék elemek okozzák, nehéz eltávolítani, nagyon lerontja az aerodinamikai tulajdonságokat,
E két típus kevert formában is jelen lehet.
harmadikat nem a túl hűlt víz okozza:
Frost (zúzmara): látható csapadék nélkül megy végbe, ha a hideg, negatív hőmérsékletű repülőgép nagy nedvesség tartalmú levegőben repül.
Tehát a lényeg, hogy adott nyomáson, hőmérsékleten mikor válik telítetté a vízgőz.
0 és -8 fok között minden párásságot, felhőt és csapadékot erősen jegesítő hatásúnak feltételezünk. (az is)
-8 és -40 között csak felhő és/vagy csapadék jelenlétében keletkezik jegesedés.
-40 alatt nincs jegesedés (fizikai, és légköri okok együttes hatására) (mindenképpen telítetté válik a vízgőz, és kicsapódik, "adiabatikus" folyamatok)
Jégtelenítés:
Alkoholos/fagyállós: Légcsavart, szélvédőt lehet vele jégteleníteni, bekapcsolás után folyamatosan ereszti a folyadékot a felületre, hatékony, de korlátozott az üzemidő a vegyszer mennyisége függvényében.
Felület, részegység fűtése: lehet elektromos, vagy forró levegő. Elektromos folyamatosan nem használható, mert túl hevítheti a felületeket, ami kilágyulást, deformációt okozhat. (kivétel a pitot, és egyéb jeladók fűtése, azok erre vannak tervezve) Legtöbbször relé kapcsolja ki-be, adott időközönként. Nagyon sokat fogyaszt, nagyon terheli a generátorokat.
A forró levegő nem minden esetben hatékony, vagy ha az, akkor szintén szerkezeti deformációt okozhat. Mivel a hajtóműből megcsapolt forró levegő kell neki, némileg csökkenti a teljesítményt. Dugattyús motornál hőcserélőről megy (kipufugó, olajhűtő általában)
A belépő élek jégtelenítése leghatékonyabban egy ráragasztott gumi tömlővel oldható meg, ami folyamatosan felfúvódik majd le ereszt. (ez elég kis mértékű, épp csak annyi hogy leváljon a jég, hátránya, hogy pont ott rontja a szárny aerodinamikai tulajdonságait ahol a határréteg kialakul. Le és felszállás közben épp ezért nem használható.
[ Szerkesztve ]
Cypresss
senior tag
Rajtad kívül csak Korcsi és Cintula jelentkezett. A többi kolléga gondolom elfoglalt.
Valóban tele vannak foglalásokkal, de ez ne zavarjon, megvan a helyünk, viszont hárman talán nincs nagy értelme elmenni.
Kérdezném RCH663, vzsolo2225, haky, Geryson, Hunfatal és Jorus urakat, hogy jönnek-e a hónap végi talira?
(I)(I)(#9357) Geryson/I)(/I) Esetleg egy tapasztaltabb személy viszont tényleg leírhatná, hogy "fent" miért nincs már soha fagyás, annak ellenére, hogy van vagy minusz 50 fok.
Nekem erre egyszer azt mondta az oktatóm, finom pikírt stílusban; "nehezen elképzelhető hogy tíz kilométer magasságban olyan legyen a levegő páratartalma, amitől jegesedik a sárkány. De ha majd egyszer ilyen szituációt találsz, akkor szívesen lezuhanok veled."
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
Cypresss
senior tag
Az NGX nem az gép, amit az FCOM minimális átolvasása nélkül repülni lehetne.
A többiek pedig már elmondták a lényeget.
EFIS probléma megoldódott?
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
Cypresss
senior tag
Most jutott eszembe egy videó a témáról.
Egy elég részletes bemutató, nézd meg.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
RCH663
aktív tag
Köszönöm, de nem fogok tudni menni.
haky
senior tag
Hol lesz és mikor?
Aki másnak retyvetyutyu...
Szerintem szívesen mennék, tekintve, hogy lassan munkanélkülivé válok, rá is fogok érni. Mikor, hol, mi lesz? Bocs, ha már volt, és lemaradtam a részletekről!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Az EFIS kivételével minden megoldódott
Az 1-esen látszódik a GS, de a 2 esen se vor ban se app ban nem látszódik.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Geryson
addikt
Wow, hát ez szép, ezt nyomtatom is!
Cypresss: Tulajdonképpen akár jöhetek is! Én leszek a steward?
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Geryson
addikt
A "2-esen" nincs a bal felső sarokban semmi?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
cintula187
addikt
Ha jól emlékszem semmi, de megint nem vagyok a gép előtt.Azt nem értem, hogy ha a baloldali kijelző mutatja a GS-t a jobb oldani miért nem képes rá. Nem mintha így lehetetlen lenne a leszállás
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
GS, mint Glideslope, vagy GS, mint Ground Speed? Feltételezem az előbbi, mert az utóbbi irreleváns adat.
Az ND-n, amit 2-es számmal jelöltél nem jelenik meg a siklópálya, mivel az két dimenzióban ábrázol. Van kiegészítő hozzá, amit külön lehet rendelni a 737-esekhez, ez a VSD (Vertical Situtation Display), ez így néz ki működés közben:
A mi gépeinken (Malév) nem volt ilyen funkció, de egyébként sem sokan rendelik, tudomásom szerint. Hogy FS-ben milyen beállítás kell a használatához, illetve melyik modell tartalmazza, azt nem tudom.
Ha másra gondoltál, akkor sorry.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
fatal`
titán
Én biztosan nem. Jelen pillanatban sem időm, sem anyagi forrásom
cintula187
addikt
Igen Glide slope-ra értettem
Van itt is ilyen VSD funkció,de app közben még nem néztem. Tiszteletből Malév liveryben próbálom repülni a gépet.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Korcsii
őstag
Épp akartam mondani, hogy jöhetne emlékeztető, mert a sok hsz között gyorsan elvész az infó. [link] Ha jól tudom, eddig szombat a befutó.
Cypresss
senior tag
Sziasztok,
Beszéltem Jánosékkal (High Fly) március 30. vagy 31.-én mehetünk délután 2 és 6 között. (Egyelőre két órát dumáltunk meg.)
Ár: ugyanannyiért kapjuk, mint az Airportal (12ezer/óra) én kifizetem az összeg egyik felét, a másikat pedig összedobjátok ti.
Remélem ez így mindenkinek megfelel.
Amiben dönteni kell, hogy 30. vagy a 31. a jobb időpont a többségnek.
Akit érdekel, és szeretne jönni, az küldjön nekem egy PÜ-t, hogy tudjam melyik időpontot foglaljam le, azt is tűntessétek fel lsz, hogy Boeing-ot vagy Airbust szeretnétek kipróbálni. Mindkettő van náluk.
Ez a korábbi HSZ és igen egyelőre mindenkinek a szombat (31.) a jobb. Annyiban módosult az időpont, hogy 12-14 között miénk a 737-es.
Akik eddig visszaszóltak privátban, vagy itt a topikban:
Cintula
Rudi
Korcsii
Jorus
Geryson
Jorust és Gerysont kérném, hogy erősítse meg PÜ-ben, hogy valóban jönnek-e.
Boeing kollégát kérdezném még, hogy van-e kedve jönni? Ő ugyanis kimaradt a megkérdezettek közül, amiért utólag is elnézést.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
Geryson
addikt
Hú szombat nálam kizárt, hétvége nekem mindig full...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
cintula187
addikt
Nekem jónak néz ki a 31-e. 737 inkább.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
cintula187
addikt
NAgyon jók a videóik.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Na, a glideslope nem fog megjelenni az ND-n, ellenben a pálya meghosszabbított vonala igen. Ehhez meg kell adnod az FMC-nek, hogy melyik lesz a választott APP. Malév livery-ért hála.
OFF: ez az első hét, hogy nem kell kijárni a reptérre, elég furcsa.
Cypress: erősítő PÜ ment.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
"OFF: ez az első hét, hogy nem kell kijárni a reptérre, elég furcsa." Mintha levágnák az egyik karom úgy élném át kb.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Đusty
addikt
Akkor esetleg 2-en mennénk 12-13-ig és 2-en 13-14-ig? Nekem így logikus kis átfedéssel, hogy találkozzunk esetleg fénykép stb. mert gondolom 1-1 órát felesleges kinn ácsorogni, vagy 10 percenként helyeket cserélni.
cintula187
addikt
Én akár a pilótafülke ajtóból is nézem ahogy a másik kettő repked
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Korcsii
őstag
Én is ezt akartam mondani, az a +-1 óra szerintem semmi (tekintve hogy nekem is kb fél óra lejutni - pedig a kerület stimmel), meg itt talán nem csak a repülés a cél, hanem hogy megismerjük személyesen is egymást, ha már ennyit jár a szánk itt.
cintula187
addikt
Emígyen van bizony.
Végső esetben A320 is jó nekem, de akár a másodhegedűst is eljátszom egy kapitány mellett. Mindegy csak menjünk már
Itt hova rögzítette a csávó a kamerát?
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
boeing
senior tag
Köszönöm a meg hívást,de majd máskor.Thx
cintula187
addikt
Az a baj,hogy mire anno megtanultam amikor elkezdtem FSX-ezni az md-11 volt a legelső nem default gép amit próbáltam. Aztán bejött a képbe a 747 és arra hajtottam rá. Most megtetszett a 737 és azon próbálom csiszolni a tudásom, persze mindegyik PMDG szinten hogy minél-jobban real legyen Hálaégnek a jestream 4100 kimaradt. Tudom, hogy sokfelé próbálom vágni a fejszémet,de de ha egyszer mindegyik gépnek megvan a maga bája, nem tudok típusra specializálódott lenni. hehe
Aminek csak lehet itt olvasok még utána.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Cypresss
senior tag
A Jorus kolléga által ismertetett funkció alapból benne van a NGX-ben, EFIS panelen (map állásban) a CTR gombot kétszer kell megnyomni.
(#9385) cintula187: Hú, hát az MD-11-re nekem valahogy nem áll rá az agyam. Ráadásul iszonyú bonyolult és nehéz a fligt modell is, ezért csak nagyon ritkán veszem elő.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
Cypresss
senior tag
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
RCH663
aktív tag
Besz*rás. Főleg a leszállás a végén.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Najóóóóóó
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
boeing
senior tag
Jól tolják a srácok,és az a baba a szélvédőnél.
[ Szerkesztve ]
RCH663
aktív tag
Én már rengetegszer megnéztem, és nem tudom megunni. Érdemes csak a kommunikációt figyelni, mikor mire mi a válasz, és milyen adatokat diktálnak. Amikor elkezded összerakni hogy mit milyen magasan, milyen gyorsan csinálnak, és milyen precízen...
cintula187
addikt
Az adatok nem tiszták. Touchdown előtt egy pillanattal mi az a 100? 8:38-nál
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
Cypresss
senior tag
Ez egy über nagy klasszikus. Flightlevel 350-en azt hiszem külön topik volt róla.
Hula girl középen? EPIC!!!!
80 knots: My yoke, your yoke!
FO: I'm outside, majd mondja, pilcsinek, hogy a referencia pont hány óránál van. Majd: I'm back inside. Isten!
60 fokos bank angle, 45 fokos pitch??? Brutál!!!!
Fel is tettem neketek a szerveremre, aki szeretné eltenni a gépe valmelyik könyvtárába.
(Link időzáras, péntekig él.)
(#9393) cintula187: az kérlek a gép aktuális sebessége, 100 csomó.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
cintula187
addikt
JAAAA én kérek elnézést Állat ahogyan befékez.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
cintula187
addikt
Ez konkrétan azt jelenti, ami oda van írva. Vagyis, hogy a beállított megközelítési mód és a frekvencia nem egyezik. Szal mondjuk betekersz egy VOR frekit, és megnyomod az APP-ot, akkor ezt írja ki, mivel az APP ILS frekit várna. Ugyanígy fordítva, tehát, ha ILS frekit adsz meg, és VOR-ra állítod az ND-t, ugyanezt fogja kiírni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
cintula187
addikt
Kézzel betekertem a nav on a 31L ILS frekijét. Az FMC be a 31L ILS-t adtam meg.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
(#9399) vzsolo2225 válasza cintula187 (#9398) üzenetére
vzsolo2225
tag
A 31L ILS frekije 111.5, nem pedig 111.05.
(#9400) cintula187 válasza vzsolo2225 (#9399) üzenetére
cintula187
addikt
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.