Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2020-09-11 01:06:09

LOGOUT.hu

Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9351) cintula187 válasza vzsolo2225 (#9350) üzenetére


cintula187
addikt

Köszönöm. Geryson neked is. Ki fogom próbálni köv. repüléskor.
Más. Jól gondolom eszerint, hogy cruise on hiába van marha hideg nem szükséges az anti ice, az csak a földön kell ha ott van fagy?

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9352) vzsolo2225 válasza cintula187 (#9351) üzenetére


vzsolo2225
tag

Nem a földtől, vagy a cruise-tól függ, hogy hidegben kell-e anti-ice, hanem, hogy jegesedési körülmények vannak-e.

(#9353) haky válasza RCH663 (#9339) üzenetére


haky
senior tag

Bocsánat, hogy csak most írok, de bicó túrán voltam a hosszú hétvégén.

Én kifejezetten a hangsebességkor megjelenő lökéshullámokra gondoltam, ami az áramlás leváláshoz vezet a lapát felső oldalán (Te csak megváltozásról írtál). Tehát megszűnik a felhajtóerő (jelen esetben a húzó vagy tolóerő). Ez még fontos és nem emlékszem rá, hogy olvastam volna az írásodban, ezért írtam a "majdnem"-et. :R

Az amit küldtél nem rossz. Ha van még ilyen anyagod akkor jöhet :R .

A pilóta jogsi szintet meg hagyjuk. Arra elég, hogy az ember botoljon. Igaz is nekünk fotelpilcsiknek ez bőven elég. :DDD

Ja és még valami, felőlem részecske szintre is lemehetünk. A diplomámat pont hajtóműből írtam. :B

[ Szerkesztve ]

Aki másnak retyvetyutyu...

(#9354) cintula187 válasza cintula187 (#9351) üzenetére


cintula187
addikt

Köszönöm a többieknek is a tanácsokat. mÁr nem riaszt :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9355) RCH663 válasza haky (#9353) üzenetére


RCH663
aktív tag

Pilóta szinten tudok neked válaszolni, DA/DV-20-ra van típusom. :B

:R Az anyag a jelenlegi JAR-PPL-A könyvből van, ezt kérik szakszó vizsgán.

(#9356) Đusty


Đusty
addikt

És mi a helyzet a highfly-al, volt innen egyáltalán jelentkező?
Mondjuk az időpont meglepett, így tele lehetnek foglalásokkal?

(#9357) Geryson válasza cintula187 (#9351) üzenetére


Geryson
addikt

Úgy tudom, hogy akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a harmatpont 0 fok, vagy alatta van. Mondjuk a pitotfűtés tulajdonképpen végig mehet (lásd AirFrance katasztrófa), de a szárnyakról lekapcsolják, meg úgy tudom meg is fogja (terheli) a gépet. Vagy nem terheli, csak a visszavezetett hő miatt a hajtóművek teljesítménye esik?

Esetleg egy tapasztaltabb személy viszont tényleg leírhatná, hogy "fent" miért nincs már soha fagyás, annak ellenére, hogy van vagy minusz 50 fok.

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9358) RCH663 válasza Geryson (#9357) üzenetére


RCH663
aktív tag

Akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a levegőben túlhűlt vízgőz található. A tűlhűlt vízgőz nagyon instabil, kisebb behatásra is azonnal szilárddá kristályossá válik.

A jegesedésnek három fajtája lehet:

Rime Ice: durva matt jegesedés: Túlhűlt felhőben rakódik le, repülési tulajdonságokat rontja, de lazán tapad könnyű eltávolítani,

Clear Ice: sima átlátszó jég, pl ónos eső, csapadék elemek okozzák, nehéz eltávolítani, nagyon lerontja az aerodinamikai tulajdonságokat,

E két típus kevert formában is jelen lehet.

harmadikat nem a túl hűlt víz okozza:

Frost (zúzmara): látható csapadék nélkül megy végbe, ha a hideg, negatív hőmérsékletű repülőgép nagy nedvesség tartalmú levegőben repül.

Tehát a lényeg, hogy adott nyomáson, hőmérsékleten mikor válik telítetté a vízgőz.

0 és -8 fok között minden párásságot, felhőt és csapadékot erősen jegesítő hatásúnak feltételezünk. (az is)

-8 és -40 között csak felhő és/vagy csapadék jelenlétében keletkezik jegesedés.

-40 alatt nincs jegesedés (fizikai, és légköri okok együttes hatására) (mindenképpen telítetté válik a vízgőz, és kicsapódik, "adiabatikus" folyamatok)

Jégtelenítés:

Alkoholos/fagyállós: Légcsavart, szélvédőt lehet vele jégteleníteni, bekapcsolás után folyamatosan ereszti a folyadékot a felületre, hatékony, de korlátozott az üzemidő a vegyszer mennyisége függvényében.

Felület, részegység fűtése: lehet elektromos, vagy forró levegő. Elektromos folyamatosan nem használható, mert túl hevítheti a felületeket, ami kilágyulást, deformációt okozhat. (kivétel a pitot, és egyéb jeladók fűtése, azok erre vannak tervezve) Legtöbbször relé kapcsolja ki-be, adott időközönként. Nagyon sokat fogyaszt, nagyon terheli a generátorokat.

A forró levegő nem minden esetben hatékony, vagy ha az, akkor szintén szerkezeti deformációt okozhat. Mivel a hajtóműből megcsapolt forró levegő kell neki, némileg csökkenti a teljesítményt. Dugattyús motornál hőcserélőről megy (kipufugó, olajhűtő általában)

A belépő élek jégtelenítése leghatékonyabban egy ráragasztott gumi tömlővel oldható meg, ami folyamatosan felfúvódik majd le ereszt. (ez elég kis mértékű, épp csak annyi hogy leváljon a jég, hátránya, hogy pont ott rontja a szárny aerodinamikai tulajdonságait ahol a határréteg kialakul. Le és felszállás közben épp ezért nem használható.

[ Szerkesztve ]

(#9359) Cypresss válasza Đusty (#9356) üzenetére


Cypresss
senior tag

Rajtad kívül csak Korcsi és Cintula jelentkezett. A többi kolléga gondolom elfoglalt.

Valóban tele vannak foglalásokkal, de ez ne zavarjon, megvan a helyünk, viszont hárman talán nincs nagy értelme elmenni.

Kérdezném RCH663, vzsolo2225, haky, Geryson, Hunfatal és Jorus urakat, hogy jönnek-e a hónap végi talira?

(I)(I)(#9357) Geryson:(/I)(/I) Esetleg egy tapasztaltabb személy viszont tényleg leírhatná, hogy "fent" miért nincs már soha fagyás, annak ellenére, hogy van vagy minusz 50 fok.

Nekem erre egyszer azt mondta az oktatóm, finom pikírt stílusban; "nehezen elképzelhető hogy tíz kilométer magasságban olyan legyen a levegő páratartalma, amitől jegesedik a sárkány. De ha majd egyszer ilyen szituációt találsz, akkor szívesen lezuhanok veled." :DD

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9360) Cypresss válasza cintula187 (#9343) üzenetére


Cypresss
senior tag

Az NGX nem az gép, amit az FCOM minimális átolvasása nélkül repülni lehetne. :U

A többiek pedig már elmondták a lényeget.

EFIS probléma megoldódott?

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9361) Cypresss válasza cintula187 (#9343) üzenetére


Cypresss
senior tag

Most jutott eszembe egy videó a témáról.

Egy elég részletes bemutató, nézd meg.

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9362) RCH663 válasza Cypresss (#9359) üzenetére


RCH663
aktív tag

Köszönöm, de nem fogok tudni menni.

(#9363) haky válasza Cypresss (#9359) üzenetére


haky
senior tag

Hol lesz és mikor? :R

Aki másnak retyvetyutyu...

(#9364) Jorus válasza Cypresss (#9359) üzenetére


Jorus
nagyúr

Szerintem szívesen mennék, tekintve, hogy lassan munkanélkülivé válok, rá is fogok érni. :) Mikor, hol, mi lesz? Bocs, ha már volt, és lemaradtam a részletekről!

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#9365) cintula187 válasza Cypresss (#9360) üzenetére


cintula187
addikt

Az EFIS kivételével minden megoldódott :)

[link]

Az 1-esen látszódik a GS, de a 2 esen se vor ban se app ban nem látszódik.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9366) Geryson válasza RCH663 (#9358) üzenetére


Geryson
addikt

Wow, hát ez szép, ezt nyomtatom is! :)

Cypresss: Tulajdonképpen akár jöhetek is! :) Én leszek a steward? :))

[ Szerkesztve ]

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9367) Geryson válasza cintula187 (#9365) üzenetére


Geryson
addikt

A "2-esen" nincs a bal felső sarokban semmi?

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9368) cintula187 válasza Geryson (#9367) üzenetére


cintula187
addikt

Ha jól emlékszem semmi, de megint nem vagyok a gép előtt.Azt nem értem, hogy ha a baloldali kijelző mutatja a GS-t a jobb oldani miért nem képes rá. Nem mintha így lehetetlen lenne a leszállás :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9369) Jorus válasza cintula187 (#9365) üzenetére


Jorus
nagyúr

GS, mint Glideslope, vagy GS, mint Ground Speed? :) Feltételezem az előbbi, mert az utóbbi irreleváns adat.
Az ND-n, amit 2-es számmal jelöltél nem jelenik meg a siklópálya, mivel az két dimenzióban ábrázol. Van kiegészítő hozzá, amit külön lehet rendelni a 737-esekhez, ez a VSD (Vertical Situtation Display), ez így néz ki működés közben:

A mi gépeinken (Malév) nem volt ilyen funkció, de egyébként sem sokan rendelik, tudomásom szerint. Hogy FS-ben milyen beállítás kell a használatához, illetve melyik modell tartalmazza, azt nem tudom.

Ha másra gondoltál, akkor sorry. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#9370) fatal` válasza Cypresss (#9359) üzenetére


fatal`
titán

Én biztosan nem. Jelen pillanatban sem időm, sem anyagi forrásom :(

(#9371) RCH663


RCH663
aktív tag

(#9372) cintula187 válasza Jorus (#9369) üzenetére


cintula187
addikt

Igen Glide slope-ra értettem:)

Van itt is ilyen VSD funkció,de app közben még nem néztem. Tiszteletből Malév liveryben próbálom repülni a gépet. :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9373) Korcsii válasza Jorus (#9364) üzenetére


Korcsii
őstag

Épp akartam mondani, hogy jöhetne emlékeztető, mert a sok hsz között gyorsan elvész az infó. :) [link] Ha jól tudom, eddig szombat a befutó.

(#9374) Cypresss válasza Korcsii (#9373) üzenetére


Cypresss
senior tag

Sziasztok,

Beszéltem Jánosékkal (High Fly) március 30. vagy 31.-én mehetünk délután 2 és 6 között. (Egyelőre két órát dumáltunk meg.)

Ár: ugyanannyiért kapjuk, mint az Airportal (12ezer/óra) én kifizetem az összeg egyik felét, a másikat pedig összedobjátok ti.

Remélem ez így mindenkinek megfelel.

Amiben dönteni kell, hogy 30. vagy a 31. a jobb időpont a többségnek.

Akit érdekel, és szeretne jönni, az küldjön nekem egy PÜ-t, hogy tudjam melyik időpontot foglaljam le, azt is tűntessétek fel lsz, hogy Boeing-ot vagy Airbust szeretnétek kipróbálni. Mindkettő van náluk.

Ez a korábbi HSZ és igen egyelőre mindenkinek a szombat (31.) a jobb. Annyiban módosult az időpont, hogy 12-14 között miénk a 737-es.

Akik eddig visszaszóltak privátban, vagy itt a topikban:

Cintula
Rudi
Korcsii
Jorus
Geryson

Jorust és Gerysont kérném, hogy erősítse meg PÜ-ben, hogy valóban jönnek-e.

Boeing kollégát kérdezném még, hogy van-e kedve jönni? Ő ugyanis kimaradt a megkérdezettek közül, amiért utólag is elnézést. :B

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9375) Geryson válasza Korcsii (#9373) üzenetére


Geryson
addikt

Hú szombat nálam kizárt, hétvége nekem mindig full... :(

Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz

(#9376) cintula187 válasza Cypresss (#9374) üzenetére


cintula187
addikt

Nekem jónak néz ki a 31-e. 737 inkább.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9377) cintula187 válasza RCH663 (#9371) üzenetére


cintula187
addikt

NAgyon jók a videóik.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9378) Jorus válasza cintula187 (#9372) üzenetére


Jorus
nagyúr

Na, a glideslope nem fog megjelenni az ND-n, ellenben a pálya meghosszabbított vonala igen. Ehhez meg kell adnod az FMC-nek, hogy melyik lesz a választott APP. Malév livery-ért hála. :R

OFF: ez az első hét, hogy nem kell kijárni a reptérre, elég furcsa.

Cypress: erősítő PÜ ment. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#9379) cintula187 válasza Jorus (#9378) üzenetére


cintula187
addikt

"OFF: ez az első hét, hogy nem kell kijárni a reptérre, elég furcsa." Mintha levágnák az egyik karom úgy élném át kb. :(

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9380) Đusty válasza Cypresss (#9374) üzenetére


Đusty
addikt

Akkor esetleg 2-en mennénk 12-13-ig és 2-en 13-14-ig? Nekem így logikus kis átfedéssel, hogy találkozzunk esetleg fénykép stb. mert gondolom 1-1 órát felesleges kinn ácsorogni, vagy 10 percenként helyeket cserélni.

(#9381) cintula187 válasza Đusty (#9380) üzenetére


cintula187
addikt

Én akár a pilótafülke ajtóból is nézem ahogy a másik kettő repked :)

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9382) Korcsii válasza cintula187 (#9381) üzenetére


Korcsii
őstag

Én is ezt akartam mondani, az a +-1 óra szerintem semmi (tekintve hogy nekem is kb fél óra lejutni - pedig a kerület stimmel), meg itt talán nem csak a repülés a cél, hanem hogy megismerjük személyesen is egymást, ha már ennyit jár a szánk itt. :)

(#9383) cintula187 válasza Korcsii (#9382) üzenetére


cintula187
addikt

Emígyen van bizony. :)
Végső esetben A320 is jó nekem, de akár a másodhegedűst is eljátszom egy kapitány mellett. Mindegy csak menjünk már :D

Itt hova rögzítette a csávó a kamerát? :D

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9384) boeing válasza Cypresss (#9374) üzenetére


boeing
senior tag

Köszönöm a meg hívást,de majd máskor.Thx

(#9385) cintula187 válasza Cypresss (#9360) üzenetére


cintula187
addikt

Az a baj,hogy mire anno megtanultam amikor elkezdtem FSX-ezni az md-11 volt a legelső nem default gép amit próbáltam. Aztán bejött a képbe a 747 és arra hajtottam rá. Most megtetszett a 737 és azon próbálom csiszolni a tudásom, persze mindegyik PMDG szinten hogy minél-jobban real legyen :) Hálaégnek a jestream 4100 kimaradt. Tudom, hogy sokfelé próbálom vágni a fejszémet,de de ha egyszer mindegyik gépnek megvan a maga bája, nem tudok típusra specializálódott lenni. hehe

Aminek csak lehet itt olvasok még utána.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9386) Cypresss válasza Jorus (#9369) üzenetére


Cypresss
senior tag

A Jorus kolléga által ismertetett funkció alapból benne van a NGX-ben, EFIS panelen (map állásban) a CTR gombot kétszer kell megnyomni.

(#9385) cintula187: Hú, hát az MD-11-re nekem valahogy nem áll rá az agyam. Ráadásul iszonyú bonyolult és nehéz a fligt modell is, ezért csak nagyon ritkán veszem elő.

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9387) Cypresss


Cypresss
senior tag

AZTAK....!!!

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9388) RCH663 válasza Cypresss (#9387) üzenetére


RCH663
aktív tag

(#9389) Jorus válasza RCH663 (#9388) üzenetére


Jorus
nagyúr

Besz*rás. :C Főleg a leszállás a végén. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#9390) cintula187 válasza Jorus (#9389) üzenetére


cintula187
addikt

Najóóóóóó :D

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9391) boeing válasza RCH663 (#9388) üzenetére


boeing
senior tag

Jól tolják a srácok,és az a baba a szélvédőnél. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#9392) RCH663 válasza RCH663 (#9388) üzenetére


RCH663
aktív tag

Én már rengetegszer megnéztem, és nem tudom megunni. Érdemes csak a kommunikációt figyelni, mikor mire mi a válasz, és milyen adatokat diktálnak. Amikor elkezded összerakni hogy mit milyen magasan, milyen gyorsan csinálnak, és milyen precízen...

(#9393) cintula187 válasza RCH663 (#9392) üzenetére


cintula187
addikt

Az adatok nem tiszták. Touchdown előtt egy pillanattal mi az a 100? 8:38-nál

[ Szerkesztve ]

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9394) Cypresss válasza RCH663 (#9388) üzenetére


Cypresss
senior tag

Ez egy über nagy klasszikus. Flightlevel 350-en azt hiszem külön topik volt róla.

Hula girl középen? EPIC!!!!

80 knots: My yoke, your yoke! :C :C

FO: I'm outside, majd mondja, pilcsinek, hogy a referencia pont hány óránál van. Majd: I'm back inside. Isten!

60 fokos bank angle, 45 fokos pitch??? Brutál!!!!

Fel is tettem neketek a szerveremre, aki szeretné eltenni a gépe valmelyik könyvtárába.

[Innen szedhető]

(Link időzáras, péntekig él.)

(#9393) cintula187: az kérlek a gép aktuális sebessége, 100 csomó. :DD

[ Szerkesztve ]

A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

(#9395) cintula187 válasza Cypresss (#9394) üzenetére


cintula187
addikt

JAAAA én kérek elnézést :D Állat ahogyan befékez.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9396) cintula187 válasza Jorus (#9369) üzenetére


cintula187
addikt

LHBP appon így néz ki a történet. EFFIS hiba látszik

Kép.1

A VSD mükszik.

kép.2

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9397) Jorus válasza cintula187 (#9396) üzenetére


Jorus
nagyúr

Ez konkrétan azt jelenti, ami oda van írva. :) Vagyis, hogy a beállított megközelítési mód és a frekvencia nem egyezik. Szal mondjuk betekersz egy VOR frekit, és megnyomod az APP-ot, akkor ezt írja ki, mivel az APP ILS frekit várna. Ugyanígy fordítva, tehát, ha ILS frekit adsz meg, és VOR-ra állítod az ND-t, ugyanezt fogja kiírni.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#9398) cintula187 válasza Jorus (#9397) üzenetére


cintula187
addikt

Kézzel betekertem a nav on a 31L ILS frekijét. Az FMC be a 31L ILS-t adtam meg.

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

(#9399) vzsolo2225 válasza cintula187 (#9398) üzenetére


vzsolo2225
tag

A 31L ILS frekije 111.5, nem pedig 111.05.

(#9400) cintula187 válasza vzsolo2225 (#9399) üzenetére


cintula187
addikt

:R :R :W

Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.