- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gerner1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
orkester
őstag
Agip is beszáll az E85 forgalmazásba...persze a legdrágább lesz náluk: [link]
Nem is értem, hogy akik a leginkább megtehetnék, hogy olcsóbban adják, pont ellenkezőleg teszik.
-
dokar
addikt
Vélemény?
BioETUN v3:
A BioETUN v3 rendszerrel felszerelt gépkocsiba bármikor, a tank bármilyen állapotában lehet benzint, vagy E85-öt tölteni. Az automatikus, lambda-szondára kötött üzemanyag
felismerő rendszerek jelentős késésük miatt jelenleg nem jelentenek tökéletes megoldást, ezért a BioETUN v3 elektronikát egy üzemmód kapcsolóval kell az üzemanyagnak megfelelő állásba kapcsolni. Tankolás után a vezető választhatja ki, hogy benzinnel vagy etanollal kívánja üzemeltetni a járművet, így nem történhet meg, hogy kilométereket autózik nem megfelelő keverékkel.E85power:
Bármilyen benzines hengerenkénti elektronikus befecskendezésű járműbe szerelhető. Ajánlott a keskenysávú lambdaszonda és a gázpedálállás-érzékelő potméter is, ezek a feltételei az automata működésmódnak. Hiányuk előre programozott működést tesz csak lehetővé. Az E85power kit bármilyen benzin-E85 arányt képes kezelni automatikusan, egyikről a másikra átállás során nem kell semmit sem tenni a jármű használójának.
-
dokar
addikt
szerintetek melyek a jó E85 átalakító elektronikák?
mennyire hasznos, hogy programozható legyen?
a hidegindítási program nélküliről mi a vélemény? -
orkester
őstag
Sziasztok!
Egy 2005-ös Honda Civic 1.6-om van, kb. 70km-el ezelőtt felesben tankoltam E85-benzint(95). Mostanáig semmi különbséget nem tapasztaltam, -6 foknál is elsőre indult. Ma elkezdett világítani a motor visszajelző, de semmi nem változott, az autó is döccenés mentesen halad.Beszereltetnék egy E85 kezelő készüléket is, de eddig nem találtam olyat ami ilyen áron tökéletes lenne. Jelenleg az E85Poweren filózom.
-
biker
nagyúr
Én is elkezdtem gondolkodni E85-ön, meg átalakításon is. Lehet, tavasszal beleugrom
Renault Megane Scenic I. lenne az áldozat -
Sziasztok!
Én kb 1 éve használom. Volt már átalakítós autóm is, most meg a 4 éves peugeot 206 eszi simán. igaz mostmár hideg van neki, de 10-15 fok fölött simán elmegy vele.
zöldkártyázni is így voltam vele, és minden értékem 0 volt. Nem utolsó szempont
Nomeg az ára... igaz kb 10%-al többet eszik, de 33%-al olcsóbb... Szóval én ajánlom mindenkinek! -
opel8v
tag
-
KrAt
veterán
Eddig úgy néz ki, nekem is rendben van az autó, elvoltam vele, hidegen szivatóval még nem az igazi, de melegen már jó, csak lomha wááá
Fúvókákat nem akarom / fogom átalakítani, mert max felesben használom most, míg át nem mossa, utána meg ha benzinre visszaállok, nem akarom
-
aXXon
őstag
Én a C16NZ motoros Vectrámba tankoltam felesben, próbaképpen. Minden oké, minden frankó volt.
-
opel8v
tag
nem dugul el azért kell 1000 km után kicserélni a szurot mert annyi ido alatt átmossa a rendszert a cucc. és az alapjáratom is azota atomstabil lett.
1 éve használom és semmi gond nem volt még vele dugulás szinten, és mrt egy cartárs irt hozzá progit ecura amolya chiptuning félét. már teszerli egy másik cartárs. ha beválik akkor átállok 100% e85re. -
opel8v
tag
legolcsobban a régi 7esen a maszek kuton 207ft volt az utso ára.
-
opel8v
tag
Én nissan primerával használom sr20di hengerenkénti befecsi 116ló. 40l e85 a maradék pedig benya (16-17L) nincs gondom csak ha hidegebb van akkor picit játszani kell a gázpedállal inditáskor, megy szépen, (bár egy hangyányit gyengébb). Ha tisztán járok vele akkor sem rángat, de akkor nagyon lomha a kicsike. A karbis kocsiknál csak i kell cserélni a főfúkát nagyobbra és mehet is tisztán a cuccba, benzin szurot cserélj 1000km e 85 után, mert mocskos dolgok tudnak lenni a tankban.
-
Sir Pocok
őstag
Kút kereső: [link]
Kecskeméten lehet E85 tankolni az biztos. Személyes tapasztalataim nincsenek de volt évfolyamtársam átalakítatta a kocsiját, mert neki gondja volt vele.
-
Zewa
senior tag
Nálunk ez a lehetőség nem igazán áll fent mert Pécsett és közeli környékén nem lehet Etanolt tankolni.
Am. Ha próbálnánk akkor Golf 3 1.4 44kW vagy Fábia 14 16v
-
Sipi16
őstag
Mi tettünk már pár kísérletet. A régebbi mondeók simán mennek az 50-50es keverékkel és nem is esznek annyit. A régebbi volvók érdekesen reagáltak. Az egyik csak sokat evett a másik a sokat evésen kívül rántgatott, prüszkölt egyszóval minden baja volt. Saját kocsit még nem teszteltem, de szerintem nem is fogok.
A mondeó az 2.0. Volt egy 740es 2.3-as GLT az csak zabált és volt egy 960-as 2.5-ös sorhat na annak volt minden baja. Az csak a benzint szereti.
-
KrAt
veterán
Amit az E85-ről érdemes tudni
Bizonyára már sokan találkoztak az E85-ös üzemanyaggal a sajtóban, vagy akár benzinkúton is. Mivel energiahordozóról van szó, komoly gazdasági érdekek kapcsolódnak hozzá, ezért jót és rosszat is hallhatunk. Pár éve még megváltóként emlegették a bioetanolt, de mára potenciális piaci résztvevővé válva sok vita kiváltója. Vannak, akik a Föld megmentőjét, vannak, akik elpusztítóját látják benne. Az igazság, mint általában, most is középúton van. A bioetanol nem világmegváltó, de számos előnyös tulajdonsága mellett működő és elérhető hajtóanyag, amellyel kiválthatjuk a fosszilis energiahordozók egy részét. Magyarország üzemanyagimport-függősége az etanolgyártással csökkenthető lenne. A környezet és a gazdaság érdekében fontos, hogy mindig a területi sajátosságokhoz igazítsuk a termelést, és hogy a gyártási folyamatoknál a legkorszerűbb eljárásokkal dolgozzák fel a bioalapanyagot.
Mit jelent az E85?
Az E85 szabványos alkoholbázisú üzemanyag, átlagosan 85% bioetanol és 15% benzin keverékéből áll. Szabvány írja elő az összetételét, amely a fent említett összetevőkön kívül számos adalékanyagot is meghatároz, például korróziógátlót is. A szabvány 70-86 százalékban írja elő az E85 alkohol tartalmát. Magyarországon létezik nyári, illetve magasabb benzintartalmú téli E85 is.Átalakítás nélkül használhatok-e alkoholt az autómban?
A tapasztalataink alapján az 50% benzin - 50% E85 keveréket minden autó szó nélkül elbír. Egyes típusok fedélzeti számítógépe gond nélkül kezeli a tiszta E85-öt is. Ha probléma adódik, a számítógép a Check Engine lámpával figyelmeztet a nem megfelelő működésre. Ilyen esetben mindenkit óva intünk az E85-használattól, ugyanis a szegénykeverék-képzés motorkárosodást okozhat. Kipróbálni kipróbálhatjuk, de lehetőleg csak arra felkészített járművet használjunk E85-tel. Ha a gyári rendszer kezeli is, hidegindítási nehézségeink lehetnek.Hogyan kell átalakítani?
E85-ből kb. 20%-kal többre van igénye a motornak gyújtáskompenzáció mellett. Ezt többféleképpen érhetjük el. A mechanikus átalakítások hátránya, hogy a benzin-E85 váltások körülményesen oldhatók meg. A korszerű, utólag beépíthető elektronikákkal teljes értékű benzinesként és etanolosként is használhatjuk autónkat.Milyen autó alakítható át E85-üzemre?
1908-ban a legendás Ford T-modell is először alkohollal üzemelt. Ráadásul a Ford-T-t követő A-modell univerzális hajtású, FlexiFuel jármű volt. Brazíliában nálunk is futó modelleket - mint például a WV Bogarat - vidáman hajtják tiszta alkohollal. Akadhatnak nehézségek, de ma már szinte minden benzines típus átalakítható etanolos használatra. Karburátoros autónál bele kell nyúlni a porlasztóba, ezért ott nehézkes a vegyes használat. Az univerzális üzem legkönnyebben a korszerű, injektoros rendszereknél valósítható meg. Minden esetben meg kell vizsgálni, hogy az injektorfejek alkalmasak-e az etanolelektronikához.Csak autót lehet átalakítani?
Természetesen nem. A motorkerékpártól kezdve a jetskiig minden benzinüzemű járművet.Megtartja-e a garanciát az autó, ha E85-tel autózunk?
Minden autó csak a gyár által meghatározott üzemanyaggal üzemeltethető. Ettől eltérő üzemanyaggal való használat garanciavesztést eredményez, még ha nem is az üzemanyag miatt adódik a probléma. Új autók esetén semmi esetre sem javasoljuk az E85-tel való kísérletezést. Aki környezettudatos és új autót szeretne, azoknak javasoljuk, hogy vásároljon az E85-re gyárilag felkészített modellt.Káros az E85 a motor működésére?
A tapasztalatok szerint az etanolos működés semmilyen kárt nem tesz a motorban. Mivel az alkohol kenése rosszabb, mint a benziné, ezért az üzemanyagellátó-rendszert jobban igénybe veheti, de a motor működésének semmiben sem árt. Előnyös tulajdonsága, hogy a hidegebb égés miatt az átalakított járművek kevésbé melegszenek.Az etanol 105-ös oktánszámú, ezt ki tudjuk használni?
Legtöbb esetben az etanolra átalakított autók viselkedése kis mértékben a városi használat előnyére változik. Egy gyári FlexiFuel családi autó fékpadi mérése azt bizonyította, hogy az autó alacsony fordulaton nyomatékosabbá vált, míg nagy fordulaton kicsit veszít belőle. Egy jól beállított átalakítószettel szerelt Renault Clio Sport viszont E85-tel 6000 fordulaton plusz 8 lóerőt produkált. Az E85 tuning célú használata is megvalósítható, de több átalakítást igényel.Az etanol korróziót okoz?
Az alkohol másként viselkedik a vízzel, mint a benzin. A kialakult kémiai kötések miatt nem lehet a vizet mechanikus úton elválasztani az alkoholtól, míg a benzin esetében külön fázisként kiválik a víz (például hiába áll éveken keresztül a pálinka, nem válik ki belőle az alkohol). A kereskedelmi forgalomban kapható szabványos E85 gyártásakor nagy mértékben ügyelnek a víztisztaságra. Szállításkor vagy a benzinkúton kerülhet víz az üzemanyagba, akár a levegő páratartalmából is. Az alkoholba került víz a korszerű autók üzemanyagrendszerében nem tesz kárt, viszont a motor működésére hatással lehet.Megeszi az E85 a benzincsöveket?
Ez gyakori kérdés, és valószínűleg tévesen az etil-alkohol és a metil-alkohol felcserélése áll a háttérben. Míg az utóbbi speciális üzemanyagrendszert igényel, az etanol nem olyan agresszív anyag. Amelyik autóiparban használatos üzemanyag-vezeték ellenáll a benzinnek, az az alkoholnak is ellenáll. A régi Zsigulik gyári benzincsöve is könnyedén megbirkózik az alkohollal. Ennek ellenére akadhatnak kivételek, ezért az átalakított autók üzemanyagvezetékeit alkalmanként ellenőrizni kell. Csak érdekességképpen: a Ford gyárhoz közel álló tuningműhelynek, az M-Sportnak az N csoportos Fiesta ST-hez kiadott E85-ös kiegészítő kitje is mindössze 4 nagyobb injektorból és egy átprogramozott komputerből áll. Vagyis minden más a széria benzines autó tartozéka.Milyen hibák léphetnek fel az üzemanyagrendszerben?
Az alkohol rosszabb kenési tulajdonsága révén az üzemanyagellátó-rendszer egyes alkatrészeit jobban igénybe veszi. Például az üzemanyag-szivattyúk és az injektorfejek élettartama lerövidülhet. Ennek ellenére ilyen jellegű problémával még nem találkoztunk.Kell-e üzemanyagszűrőt beszerelni?
Amennyiben gyárilag nincs ilyen szűrő, feltétlen ajánljuk. Az alkohol tökéletesen kitisztítja az üzemanyagrendszer lerakódásait, ami a karburátorba/ injektorba jutva dugulást eredményezhet. A gyári üzemanyagszűrőt az átállás után nem sokkal cseréljük, majd pár ezer kilométer után ismét. A gyakorlatban két-három szűrőcsere után már nem kell sűrűbben cserélni, mint hagyományos üzemanyagnál.Hidegben rosszabbul indul az etanolos autó?
Igen, az alkohol hidegben nehezebben ég, vagyis az etanolos autók nehezebben indulhatnak. A hidegindítási problémák miatt került 15% benzin az alkoholba. A korszerű, utólag beépíthető etanolátalakító elektronikák rendelkeznek hidegindítási programmal, vagyis hidegben a megfelelő szenzorok jelei alapján dúsítják a keveréket, így megkönnyítik az indítást.Olcsóbb-e az etanolos használat?
Az E85 jelenlegi ára lényegesen olcsóbb, mint a benziné, viszont az etanolos használat során az üzemanyag-fogyasztás 20%-kal is megemelkedhet. Saját fékpados méréseink alapján pontosan kiderült, hogy a gyári FlexiFuel autó 20%-kal fogyaszt többet E85-ből. Tapasztalataink alapján 100 kilométeren pár száz forintot spórolhatunk. Vannak pozitív példák, de véleményünk szerint ne elsősorban a költségcsökkentés végett használjuk az E85-öt.Kevésbé környezetszennyező?
A bioetanol évente megújuló növényekből előállított üzemanyag, ezért semleges az üvegház-hatásra. A növények növekedése közben szén-dioxidot kötnek meg, így a feldolgozott üzemanyag elégetésekor felszabaduló szén-dioxid (CO2) a használat során kiegyenlítődik. Vagyis a bioetanolos autóknak - szemben a fosszilis energiát használó járművekkel - nincs hozzáadott szén-dioxid-szennyezésük.Rossz az etanolgyártás energiamérlege?
A kezdetben valóban nem voltak túl jók a mutatók, de a korszerű etanolgyártás energiamérlege egyre javul. A bioüzemanyag-gyártás legnagyobb energiaigénye a hagyományos üzemanyagokkal történő szállítás és a betakarítás során lép fel. Amennyiben ezekre a folyamatokra is megújuló üzemanyagokat használnak, az energiamérleg tovább fog javulni. Érdekesség, hogy a szarvasmarha-tenyésztésnek van az egyik legrosszabb energiamérlege, de ezt senki sem kifogásolja.A bioüzemanyagok az élelmiszerek áremelkedését okozzák?
Az élelmiszerek előállítása során a mezőgazdaság rengeteg fosszilis üzemanyagot használ fel. Az élelmiszer-előállítás költségének legjelentősebb összetevője az energia ára, mivel ez a szántástól kezdve a növényvédelmen keresztül a szállításig minden fázisban megjelenik. A fosszilis energiahordozók árának emelkedése okozza az élelmiszerek árának emelkedését. A bioüzemanyagok előállítása akkor lesz nyereséges, ha a fosszilis üzemanyagok drágák (150 USD/hordó). Ennek értelmében, amikor a fosszilis energiahordozók drágulása miatt megéri a bioetanolt használni, akkor épp emiatt emelkedik az élelmiszerek ára is. Másrészről az EU agrárpolitikája az élelmiszer-túltermeléstől félve korlátozta az élelmiszerek és takarmányok termelését (a legnagyobb támogatást a mezőgazdasági területek ugaroltatása, erdősítése kapja), ezért amikor a bioüzemanyag-gyárak 2005 után gombamód épültek, alapanyag- és takarmányhiányt, illetve áremelkedést tapasztalhattunk.Fejlődhet ez valahová?
Az első generációs etanolgyártás mellett - amikor például a kukoricaszemek feldolgozásából nyerünk alkoholt - ma már az ötödik generációs kísérletek folynak. A működő technológiák nem a hasznos termést dolgozzák fel, hanem a cellulózt (például a kukorica szára), a szerves hulladékot, vagy éppen a szemetet. Az eljárás ma még igen drága, de az igény növekedésével mindennapi életünk része lehet. Gondoljunk csak az LCD monitorokra, a digitális fényképezőkre, melyek pár éve még elérhetetlenek vonlak, mára már természetes eszközeink.Forrás: [link]
[ Módosította: 7 ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Lenovo ThinkBook 14 G2 - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 12GB - 256GB SSD - Win11
- Huawei Watch GT2, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- iKing.Hu- Apple Macbook 13 M1 Pro Touchbar - 2020 - Használt, karcmentes, 22 töltés
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest