Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Sziasztok,
Szeretnék venni valamilyen elektromos csodát, de nem igazán vagyok képben, hogy mit érdemes.
Nézegettem i3, új Leaf, Ioniq és egyebeket, de nem tudom melyik ajánlott. Max. 10M-ig. Esetleg a Plug-in hibridek is érdekesek lehetnek, de ott is teljes a káosz. Új autóknál sajnos kifújt a 2021-es állami támogatás keretösszege, és nem nagyon van infóm arról, hogy várható-e újabb. Pl. egy Hyundai Ioniq a támogatással 10-ből még egy jobb felszereltséggel is elhozható volt, most viszont a használt piacon ennyiért 3-4 évesek mennek, vagyis nem túl meggyőző.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #2627 üzenetére
Köszi! Családiházban tölteném, 3 fázis van (3x16A, de emelhető 20-ra ha kell). Alapvetően a páromnak kéne, gyerekekkel rohangálni, dolgozni járni agglomerációból Bp.-re. Külföldi utakat nem ezzel tervezzük. Alapvetően az i3 is elég lenne a 94-es vagy 120-as akkuval, de őszintén szólva, olyan áron mennek a 2-4 évesek is, hogy akkor már inkább egy nagyobb Ioniq vagy Leaf, mert azokban több hely van.
Illetve bár nem igazán tetszik mint autó, és nem is 100% elektromos csak hibrid, de elég jó áron elhozható az Outlander kifutó verziója, ami olyan 50-60km-t tud tisztán elektromosan, ami a rohangáláshoz elég is lenne, cserébe lenne egy teljes értékű autónk is általa. Csak ez meg nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #2629 üzenetére
Köszönöm a választ és a hasznos infókat!
Akkor ezek szerint igazából az Ioniq marad. Leaf-ről számos videót megnéztem, de ezt az akku "problémát" pl. nem hallottam még. Eleve jobb lenne belőle a 62kWh verzió, de azok még bőven 10M felett vannak.
Outlandert elvetettem.axioma
Az Ampera-val kvázi azonos Chevrolet Volt-ot is nézegettem, tetszene is, csak az a bajom, hogy a legfiatalabb amit most kapni az 2013-as. Ott meg már aggódnék az akkuk állapota miatt, és hogy majd mennyire tudnám eladni. Ha lenne belőle 2018-as, az nálam is opció lett volna, de nagyon ritka sajnos.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz darugep #2633 üzenetére
Nézünk élőben is természetesen. Illetve nem csak tisztán elektromosban gondolkodom, hanem Plug In-ben is, ami tud legalább 50-70km-t elektromosan. Nagyon bejött egy időben a Chevrolet Volt/Opel Ampera, de elvetettem mert csak 9-10 éveseket kapni, ráadásul az Ampera rettentő alacsony, félnék, hogy az asszony odaveri aztán csengethetnék ki milliókat javításra.
Egyébként tényleg mindegyikkel van valami. Ami műszakilag jó, az nem tetszik formára, aminek tetszik a formája az vagy nem fér bele a keretbe, vagy valami miatt nem optimális. Az Ioniq se tetszik, de egyelőre úgy néz ki, hogy annál maradunk.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Urak, akkor tisztázzuk, mert beginner vagyok EV ügyileg. Vettem egy Ioniq-t. Garázsban fogom tölteni. Mit kell itt kiépíteni ahhoz, hogy biztonságosan tudjam tölteni? Jelenleg sima konnektorok vannak, de gondolkodom azon, hogy behúzok egy külön 2,5-ös kábelt egy dedikált aljazthoz, amiről csak a kocsi fog menni. Alapvetően a házban 3x16A van. Tehát mit érdemes csinálni, mit kell venni ahhoz, hogy ne aggódjak a tűz miatt? Alapvetően este tölteném ahogy általában mindenki.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Köszönöm mindenkinek!
Azért van inveszt ezzel a dologgal, egyelőre nem jön át a "jobban megéri" életérzés, de még csak az elején járok. Autó 9M, töltő mire kiépül lesz kb. 400k. Kíváncsi leszek, elragad-e az amper szag, vagy visszatáncolok 1-2 éven belül.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Persze, ezért vettem én is ilyet. De a kiszámolósdi ennél azért összetettebb, egy autó fenntartási költségében az üzemanyag csak egy szelet, nem is a legnagyobb. Eleve a különbözet amivel többe kerül egy ilyen elektronyos, az része a költségeknek. Szintén ez az összeg állhatna mondjuk minimum állampapírban, aminek a kamatait -illetve így azok elmaradását-, szintén a költségek közé sorolom, mivel ez kvázi veszteség. (+ most a töltő kiépítése ami készülékkel, villanyszerelő munkadíjjal együtt kb. 300k lesz).
Cserlbe olcsóbb az üzemanyag, nincs parkolási díj -már ahol-, nincs súlyadó és remélhetőleg kevesebb lesz a szervizköltségem is. Ez most egy teszt, meglátjuk mit hoz ki a végén az egyenleg.
Illetőleg nem csak a megtérülés számít, alapvetően ha nyújt valami pluszt az E-autózás, akkor ez egy fontos szempont lehet. Egy terepjárónál se az lesz a szempont, hogy mennyit fogyaszt, hanem az, hogy valamiért azt szeretne venni az ember.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mosatott már valaki motort? Nem igazán merem lemosatni, ha beázik valami, akkor annyi. Viszont elég poros a motortér, 3 éves a kocsi, de már szépen felszedte a port. Az elérhető helyeket nedves ruhával letisztítottam, ott minden olyan mint az új, de lejjebb már áll a por és zavar.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Én még új vagyok egy Ioniq-al, eddig bőven elég a konnektoros cucc. Bár ennek kicsi az akku pakkja, lehet, hogy azért. Mondjuk alig fogyaszt, a tegnapi rekordom 60km-en 9,6kW-os fogyasztás, pedig nem cammogtam.
Azért egy 12A-s konnektorost venni fogok, mert a gyári csak 9A-t tud maximum...Gondolom biztonsági okokból csinálják így a gyári töltőt.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #2797 üzenetére
Nekem ez főleg városban jött össze, kb. 10km M0-ás szakasszal. Ez persze soktényezős, attól is függ, mennyire nyomja az ember, megy-e a klíma stb. Hosszabb távon több lesz az átlag nálam is, de 11-12 fölé nem szeretnék menni 1000km-en. Mondjuk én ezzel nem nagyon megyek messzire pályán, arra van egy dízel.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz joghurt #2816 üzenetére
"a "zero emission"-nek reklámozott járművek nagyon nem azok - azaz a fogyasztók megtévesztése zajlik."
Zero emission a szó szoros értelmében nincs, de vásárlók megtévesztése sincs. Az EV sokkal kevésbé szennyez, ezzel kb. nem érdemes vitázni. Az viszont tény, hogy így is szennyez valamennyit, vagyis nem 0 emissziós.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Igazság az, hogy a sedan nem pakolható jól -ez minden családos embernél probléma-, a kombiból pedig igen kevés ami szépnek nevezhető, mivel ezzel az elrendezéssel a designerek keze jelentősen meg van kötve. kb. mint anno az egyterűeknél, melyek közül talán csak 1-2 nézett ki valahogy, a többi egy összenyomott és oldalára fordított telefonfülkérte emlékeztetett. Namost tetszik vagy sem, már csak értékénél fogva is -és mert általában elég sok időt tölt egy ember az autójában-, nem nagyon szeretne milliókért senki egy vödröt venni. A SUV esetén sok legyet ütnek egycsapásra, és a fenti problémákból elég sokat megoldanak. Nincs ebben semmiféle háttérhatalmi összeesküvés...az embereknek olyan autó kell amibe befér a család, jól pakolható, az asszony se félti benne a gyerekeit és tetszetős, szép forma amibe szívesen ül be. Ezek az általános igények. Emellett viszont kapható számos egészen kicsi autó is -pl. egy Smart, vagy Fiat 500 minden, csak nem nagy-, kapható sedan, kombi és minden más is ugyanúgy. Arról nem a gyárak tehetnek, hogy nem ezek fogynak, hanem a SUV-ok. Akkor azt fognak gyártani főként és ez érthető. Nem ők generálják...Ha a kombi fogyna durván jól, akkor azzal lenne tele minden.
ON
Új fogyasztási rekordom 8.9kW, amit 150km alatt sikerült felállítanom (90% város, 10% M0-ás). A klíma részlegesen ment, amikor már jó idő volt a kocsiban akkor kikapcsoltam, aztán ismét ON, ha kellett.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezt a megtérülést én sem értem. Terepjárónál, egyterűnél, crossovernél, sportkocsinál ez szempont?
Én még csak pár hete vettem az EV-t, de már teljes a szerelem. Akár megtérül, akér nem, egyszerűen olyan szinten élvezetes vezetni, hogy nem cserélném már el semmire, pedig volt 3 BMW is, köztük egy 7er (az se volt gyenge mondjuk).
Ezt este rádugom töltőre, reggelre menetkész. Alapesetben 2-3 naponta kell tölteni. Kutat azóta nem láttam, van egy dízel még mellé, de azzal már senki nem akar menni, asszony is mindig ezzel megy ha teheti.Volt eddig életemben kb. 15 autóm, egyik se térült meg. Az autó nem erről szól. A benzines Audi, BMW, meg a többi se térül meg. Visz A-ból B-be aztán kész. Az persze érthető, hogy az EV nem való mindenkinek, akár a lakhatási körülményei (nem tudja egyszerűen tölteni), akár az ára, akár az autózási szokásai miatt.
Dehát a sportkocsi, terepjáró se való mindenkinek.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ez most nem igazán a jó választás miatt van, hanem mert az utóbbi 1-2 évben minden brutál megdrágult. Ingatlanárak rendesen duplázódtak, sőt, esetenként még ennél is nagyobb az értéknövekedés bizonyos régiókban. Autóknál is rettenet ami megy, ennek oka egyrészt az, hogy az új autó kínálat a chip hiány és egyéb okok miatt belassult -nem ritka ma már az 1-1,5év várakozási idő-, ez meglökte a használtpiacot, másrészt mélyrepülésben a forint, durvul az infláció. Reálértékben nem nagyon nyertünk ezzel, mert a pénzünk is sokkal kevesebbet ér.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ehhez mennyi delej kell az MVM-től? 3x16A van itthon jelenleg, erre gondolom nem tudom rátenni azt az 1x16A-s falit.
Egybként, a kismegszakító nem a tűztől kéne védjen?
Fi-reléből dedikált kell, vagy elég ami a házon van a 3 fázison?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Azért kérdeztem, mert ugye az egyes körökön más is van, tehát egy kimaxolt 16A-s ág a kocsinak gondolom nem járható, ha közben mondjuk arról még rámozdul a sütő vagy a klíma is adott esetben. Bár direkt behúzattam egy külön vezetéket a kocsinak az osztódoboztól, azt már a villanyszerelő sem tudta megmondani, melyik fázisról pontosan mi megy, mert nem ő építette ki anno. Erre direkt kocsi körre rakattam kismegszakítót is, de Fi-relét külön nem.
Viszont ha ez így is tűzveszélyes, akkor inkább beruházok egy fali töltőbe. 3 fázisosba biztos nem, mert felesleges a gyortöltés, ráadásul minden cikk azt írja, hogy az akkut is jobban kinyírja.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz wassermann #2936 üzenetére
4 szerelőt hívtam fel, egyik csak mérőórákat szerel mást nem, kettő legközelebb júliusban tudott volna jönni. Ez az egy jött belátható időn belül. Nem tudom, mi számít jó villanyszerelőnek, vagy azt honnan tudom, hogy akit hívok, bármiben is jobb-e, mint az aki csinálta a mostani kábelezést? Ez mindig nehéz ügy.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Jelenlegi napelem hatásfokok mellett semmi értelme nincs kocsira napelemet tenni.
Szerintem a következő nagy bumm az lesz, amikor feltalálják a 70-90% hatásfokú napelemet. Egyelőre horror áron tré teljesítményt adnak, amit még tetőre szerelve se hoz vissza 10-15évnél előbb (főleg nálunk, amióta külön megszivatták a tulajokat az áram visszavásárlással). 20éves megtérüléssel meg kell a francnak, mert addigra a rendszer is csereérett lesz.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ez jó hír, viszont hány kiállása lesz? Gondolom max. 2.
Nekem az a gondom ezzel az egésszel -és ezért tartom még mindig a dízelt is-, mert egyre több az EV az utakon, ennek megfelelően, egyre többször fordul elő, hogy azon a nyamvadt 2db kiálláson rajta lóg valaki, ha odaérek. A hülyékről nem is beszélve, akik ráállnak aztán elmennek végezni a napi dolgaikat, ami jellemzően hosszabb, mint a töltési idő, aztán próbáljunk meg ráállni a töltőre.Szerintem ennek az EV-vel való hosszú távú utazásnak akkor lesz létjogosultsága, ha legalább alap szinten garantálható lesz, hogy rá tudunk állni ha odaérünk. Ami annyit jelent, hogy nem 2db töltési helyekkel vicceskedünk, hanem minimum 10-15-el.
Shadowbull
+1. Mélygarázsnál pláne gyakori, hogy a HMCS okégyerek rááll egy csőre, aztán órákig foglalja mert úgy gondolja, hogy ez tkp. egy parkoló hely is egyben.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem konkrétan rátok értettem, hanem globálisan a hosszabb távos E-autózásra, mint lehetőségre. Egyre több az EV az utakon, nem lehet abból kiindulni, mi volt eddig.
Nekem ez jelenleg kockázatos üzem, időben és minden másban is. Az EV nekünk most az éves autózásaink 70-80%-át csodásan teljesíti otthoni töltéssel, így ezt a bizonytalan rizikófaktort (pl. foglalt nyilvános töltő), teljesen ki tudom zárni, és így az Ev egy tökéletes megoldás. A maradék távra, melyek hosszabb távokat jelentenek, én nem vállalom be az EV-t, szimplán nincs arra idegrendszerem, hogy megtervezem az utat, de aztán valahol, valami miatt nem tudok ráállni a drótra.Bp.-en sem szoktam tölteni, viszont rengeteget autózom a városban, és egyre többet látok fullos töltőket, ahol már sorba állnak a zöld rendszámosok. Vidéken talán még jobb a helyzet, de a Bp.-i állapotok jól jelzik, mi várható. És még nincs itt a 800ft-os benzin...sok ember majd csak akkor fog sokkot kapni és rohanni EV-t venni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Tud valaki megbízható Hyundai szervizt? A márkaszervizektől felforr az agyam.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ioniq Electric
Bp. Észak-Budai agglomeráció (Szentendre környéke, vagy Bp. III ker. vagy mindegy, csak értsenek hozzá).Tiédetis
Köszönöm, teszek egy próbát(Bár még garis a kocsi, tehát elvileg nem is vihetem máshova, de a márkaszervizekkel hetek óta szívok úgyhogy kezdem ezt elengedni)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz tuzpenge #3093 üzenetére
Ha leveszem a lában a gázról, koppanó hangot hallok valahol hátul. Ha a regeneratív fék be van kapcsolva. Mióta a márkaszervizek hozzányúltak és állítólag elhárították a hibát, azóta már gázadásra is csinálja és hangosabb is lett. Namost márkaszervizben időpontot kapni jelenleg 1 hónap (magyar EÜ szint). Erre sem időm, sem energiám nincs, hogy aztán ennyi időt várakozva behazudják, hogy megcsinálták, miközben rosszabb lett az autó mint volt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #3112 üzenetére
Ilyen igényekkel _jelenleg_, nem lesz könnyű dolgod, ha újat akarsz. Vagy veszel 1-2-3 éves használtat, az kapható. Egyebekben, ha ragaszkodsz az új autóhoz, akkor a jelenlegi infláció mellett még mindig érdemes berendelni és várni, mert mondjuk 1-2 év múlva hiába lesz esetleg raktáron, vagy ér ide 2 hónapon belül egy konfigolt kocsi, a brutál forint romlás ilyen összegnél már milliós bukta lesz. Amit én májusban még 9,2M-ért vettem, az most már 10-ért megy.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nem volt hosszú, cserébe olyan idióta a forma, hogy szinte kétszer annyit fogyaszt mint egy Ioniq. Én is azért vetettem el. Pályán rettenetesen tolja a levegőt, az i3 annyit megy el a 60-as akku pakkal, mint az Ioniq a 30-assal. EV-nél, amíg még nem jön el az igazán hatékony akkuk kora, a formának nagy szerepe van abban, hogy mekkora a hatótáv. Az Ioniq pl. ronda, de legalább hatékony...Persze már az is elavult, azt sem gyártják.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz Sundesz #3258 üzenetére
kb. igen, ennyit mentek fel fél- egy év alatt az árak és vélhetően még emelkedni fognak, mivel az új autókból nincs elég, kereslet pedig az egekben -még az emelt áramdíjakkal is-.
A Leaf akkuja a temperálás hiánya miatt hamarabb degradálódhat, használt vásaárlásnál erre figyeni kell.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz 7Heads Drago #3364 üzenetére
"Amikor fékezzel a guminak csak nagyon pici része érintkezik az aszfalttal."
Amiről Te beszélsz, az az eset, amikor satuféknél nincs ABS, és a kerék az adott pozícióban befeszülve megáll. Ilyen kb. 30 éve nem létezik, (maximum majd most ismét a csodás új Ladánál a szankciók miatt, mivel önerőből a tardok nem tudnak bele ABS-t fabrikálni).
A többit leírták előttem. Nekem az Ioniq-ban állítható a regeneratív fékerő, ha maxra teszem, akkorát fékez ömnagában a gázelvételnél, hogy rendesen előre dőlök az ülésben és akkor még hol van a lábam a fékpedáltól. Ez egyrészt jégen eleve hatékonyabb fékezést eredményez, mivel kvázi motorfékkel lassul a kocsi, másrészt időben is rengeteg előnyt ad a normál fékezéshez képest.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pöttyet jobb áron jöttél ki, mint hagyományossal!
Nekem most így pár hónap után, kb. 4k km-el és 80% városban számolva, nagyon jó fogyasztás jött ki eddig. 10,3 kW az átlag, pedig megy a klíma mint a b*rom. Most a héten is mentem egy 7,7-es átlagot, de azt csak 60 km-en realizáltam és csak részben klímáztam mert volt benne éjjeli menet is, amikor nem kellett. Pályán, 140-el mondjuk nem ennyi lenne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Van még rá három év gari, ha valami baja lesz, majd megjavítják."
Optimista vagy, nekem sajnos elég sz*r tapasztalataim vannak. Van egy kattanó hang a kocsimon, amikor elindulok vagy regen. fékezek. Elölről, a hajtómű felől jön. Nem igazán tetszik, szerintem ez nem normális.
A kocsi garis, így elvittem a szakszervizbe. 30eFt-ért "átvizsgálták", majd közölték, hogy az autó tökéletes, a koppanó hangot megszüntették. Ó hogyne...Amint kigurultam a szerviz kapuján, már koppant is.Namost ebben ugye az a szép, hogy ha a szerviz nem ismeri el a hibát, hibának, akkor gariban sem fogja megjavítani. Közben az idő múlik, a gari pedig előbb-utóbb le fog járni és game over.
Most viszem egy másik márkaszervizbe, de őszintén szólva, nincsenek nagy elvárásaim, szerintem onnan is ki leszek b*szva azzal a dumával, hogy semmi baja nincs. Közben meg lehet, hogy hajtóműhibás, aminek a fizetős árába inkább nem szeretnék belegondolni.
Most én userként hogyan bizonyítsam be, hogy ez egy komoly hiba is lehet amit gariban kéne javítaniuk?
Maximum meg tudom várni amíg szétesik, aztán az vagy gari időben történik és akkor már ők sem tagadhatják le, vagy nem, és akkor kb. gazdasági totálkár.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Használtan vettem a kocsit, hazai forgalombahelyezésű, én vagyok a második tulajdonosa. Végig szakszervizben volt javítva, az eredeti tulaj minden előírt izére időben vitte. Ennyit tudok róla. Mióta nálam van, kb. 7k km ment bele. Én nem cseréltettem benne olajat, mert nem kellett. Mielőtt vettem, akkor cseréltek benne valami fékolajat vagy mit, és eyebeket is, ezek a szervizkönyvben benne vannak (elektronikus). Én szívesen kicserélném az olajat, nem tétel, de félek ez már nem segít.
De itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a garancia egy dolog ha a márkaszerviz azt hazudja, hogy semmi probléma az autóval, akkor a user mi a fenét tehet azon kívül, hogy elmegy egy másik szervizbe?
Nekem ilyen milliós árakról beszéltek csere esetén, az ha nem is gazdasági totálkár, de nem szívesen költeném rá, főleg mivel garanciális még. Csak kérdés, ezt hogyan fogom átnyomni a szervizen?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz 7Heads Drago #3447 üzenetére
Az, hogy a műanyag milyen a kárpiton, nem típushiba. Maximum nem szép, amit viszont láthatsz vásárláskor is és el tudod dönteni, hogy akkor ezzel együtt kéred az autót vagy sem. Más kérdés, hogy ezeket állandóan fejlesztik és továbbfejlesztik, ami egy normális folyamat.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Hát az Ioniq-ot is úgy hívják fórumos körökben, hogy "Legenda", mert még 4-5 évesen is 100%-ra írja az akkut a mérőműszer, csak persze ez baromira nem igaz, mivel van egy adag tartalék az akkupakkban, amiről hivatalosan a szoftver kvázi nem tud, és először ebből megy a degradáció. Csak ez akkoriban még egy új trükknek szmított, ma már szerintem egyre több gyártó alkalmazza. Nincs itt kérem semmi látnivaló, szinten minden akku pont úgy degradálódik, mint a másik, persze sok múlik a temperáláson is, de alapvetően ez a tech. ennyit tud.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Tiédetis #3627 üzenetére
Pontosan. Csak itthon nincs kultúrája az autózásnak, és sokan még mindig ott tartanak, ha 200-al repesztenek akkor ők már valakik. Még a Szlovéneknél se láttam olyat, aki tépett volna mint a b*rom, halál nyugiban mennek. Aztán átértem Farhátisztánba, és máris 10 percenként süvített el valaki 180-al, ráadásul sok esetben valami ezeréves szutyokkal (de meg kell mutatni ugye, csak nem tudom mit és kinek)...
Nem zavarna amúgy, ha nem járna azzal, hogy bármikor kinyírhatja a családomat, vagy valaki más normális emberét.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen