- Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- ATK Blazing Sky X1 Ultimate Metallic Red gamer egér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- GoodSpeed: Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
<Adamsky> #12965 üzenetére
pont ez a lényeg, hogy a terminál (a legnagyobb valószínűséggel) nem kap választ időben. a sikertelen fizetést maga a terminál generálja az "egyéb hiba" üzenettel, ami lényegében abból fakad(hat), hogy a terminálhoz nem ér vissza időkereten belül az információ arról, hogy minden OK
a curve-vel való fizetés lényegesen hosszabb folyamat, mint egy sima bankkártya esetén. a szerepek egyértelműek sima bankkártya esetén: van a kereskedői terminál, aminek nagyon leegyszerűsítve csak azt kell ellenőriznie, hogy a kártyához tartozó számlán van-e elég fedezet
ezzel szemben ha curve-vel fizetsz, több minden történik a háttérben. a kommunikációs lánc úgy épül fel, hogy első lépésben a curve-nek kell átvennie a kereskedői szerepet, vagyis létrejön a tranzakció közte és (mondjuk a példa kedvéért) a spar között. a spar szintén nagyon leegyszerűsítve a curve-től vonja le a pénzt, aki aztán tőled, de mindeközben gyakorlatilag ellenőriznie kell, hogy melyik kártyád van kiválasztva az appban, azon van-e elég fedezet, elfogadja-e a bankod a tranzakciót stb. közben be kell tenni az eredeti kereskedőnév elé a crv betűszót, gondoskodni kell az MCC-kód továbbításról, tényleg sokkal bonyolultabb és összetettebb folyamatról van szó. és ha mobillal vagy egyéb eszközzel fizetsz, a digitalizált kártyaszámok ellenőrzése és párosítása is szükséges. és így tovább, és így tovább. teljesen normális, hogy hosszabb ideig tart, csak az nem, hogy ha valamelyik rendszerük belassul, akkor tömegessé válnak az elutasított tranzakciók
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Automata kávégépek
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Hiány alakulhat ki az adattárolókból az AI adatközpontok miatt
- További aktív témák...
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Apple iPhone SE 2020, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- HIBÁTLAN Apple Watch Ultra 2 Natural Titanium 49mm -1 ÉV GARANCIA - 100% Akkumulátor, MS3220
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest