Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Civilization VI

Hozzászólások

(#557) Warton válasza knightcross1 (#556) üzenetére


Warton
őstag

Első városnál először mostanában slingert építek. Miért?
Ahogy írtam a Monument nem sokat ér, régebben scouttal próbálkoztam, de nem ad olyan konzisztens eredményt, mint a slinger. A scout egy bizonytalan hozamot jelent. Kaphatsz belőle pár envoyt a City stateseknél, meg pár tribal villaget is, esetleg pár erascore-t a naturalwonderek felfedezésével. De lehet, hogy a citystateseket az ai előbb fedezi fel --> nem kapsz envoyt. Előfordulhat, hogy nincs tribal village a környéken vagy az AI előbb felszedi őket, vagy hülyeség van a tribal village-ben, pl. még egy scout. Komolyan volt már ilyenem, hogy nagy nehezen elkészült a scout, mentem vele pár kört, rá a tribal villagere, amiben volt még egy scout... :W A slinger ezzel szemben egy viszonylag gyenge unit, de tud inspirationt tud adni az archerre, ha megöl valakit, és idővel archer lesz belőle, ami egész jó unit, aztán pedig crossbowman lesz belőle, ami pedig egy kifejezetten erős unit. Dominationnél pl. érdemes a crossbowmanes techet grindolni, mert az borzasztó erős.

Ha meg van a slinger utána, ha már ketten vannak a városban akkor elkezdem gyártani az első telepest, utána jön a granary és utána a builder.

A további telepeseket már jó, ha egy Magnusos városban építi az ember úgy, hogy a Magnusra rá van rakva egy promotion, ami gátolja, hogy a telepes el vegyen egy lakost a városból. Plusz akkor klappol minden, ha már megvan a government plaza, amiben a telepeses upgrade van, mert úgy minden telepes mellé kapsz még egy buildert is. Persze, ha domination a cél vagy nincs szabad terület telepeseknek akkor már inkább a warlordos upgradet kell választani, mert az ad többet.

Korai játéknál érdemes rámenni a piramis wonderre, mert viszonylag olcsó, egy teljesen haszontalan sivatagi területnek ad értelmet, ad egy buildert és a további összes többi buildernek 25%-kal növeli a hatékonyságát, ami nagyon komoly előny az AI-val szemben.

Ha olyan a terep és van egy nagyobb sivatagos rész, amiben viszonylag sok (7-8) desert hill van akkor pedig a Petra wondert kell erőltetni, mert az nagyon-nagyon durva tud lenni. Egy ilyen városba raksz még egy Industrial zone-t akkor szinte garantált a tudományos győzelem, mert annyi productiont generál, hogy pikk-pakk meglesznek a szükséges fejlesztések.

Ez a két wonder az elején, amit érdemes erőltetni, a Petra az opcionális azt csak akkor ha adottak a feltételek.

Amúgy én úgy szoktam játszani, hogy minden városnak legyen valami értelme. Pl. kijelölök egy várost, ami főleg buildereket gyárt, ebbe bekerül Liang kormányzó, hogy még hatékonyabbak legyenek azok a builderek. A parti városok hajókat gyártanak, amíg nem lesz belőlük elég, utána pedig goldot termelnek. A magnusos, government plazás város pedig telepeseket. Persze ezt rugalmasan kell kezelni, mert ha pl. megtámadnak akkor már nem buildereket termelek, hanem katonákat. Ha kevés a gold akkor nyilván erre kell reagálni és commercial hubot és az ahhoz tartozó épületeket kell építeni.

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Civilization VI
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.