szerk. benéztem.
[ Szerkesztve ]
szerk. benéztem.
[ Szerkesztve ]
sziasztok!
tud ESETLEG valaki olyan forumot, ami:
-1 : AKTIV
-2 : van benne élet és a civ 6 -ról megy a beszélgetés game play, tippek trükkök esetleg multihoz társ etc?
Én ezt ismerem. Bár leginkább a letölthető mod-ok miatt.
Le van árazva a Rise and Fall Steamen, akinek esetleg nincs meg, most kicsit olcsóbban megveheti.
Hát igen, nemsokára itt a Gathering Storm...
Amikor kijön az új, úgyis lesz packban.
Fanaticalnál előrendelhető -20% 32eur
Az inkvizíció elindítása mire jó? Nem nagyon találtam infót ezzel kapcsolatosan.
Ha jól tudom arra van, hogy a városban levő más vallások arányát csökkentsd. Ez jól jön, ha van saját vallásod, és azt akarod dominánssá tenni.
Onnantól tudsz inkvizitorokat venni, amik megvédenek az ellenség hittérítőitől. Ha használod a töltetüket, azzal kiírtod a másik vallás híveit a saját városaidból.
[ Szerkesztve ]
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
Nem az inkviztorokról beszélek, hanem az apostolnak van egy ilyen képessége.
Arról beszélek. Ha benyomod, onnantól vehetsz inkvizitorokat.
Semmi mást nem csinál, csak ennyit.
[ Szerkesztve ]
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
Gathering Storm első benyomások:
Indításkor megmaradt a gathering storm reklám. Brrrr.
Nézzük a lényeget:
Matthias Corvinus!
Mintha valamivel tovább töltene, mint régebben
A Gathering Storm fő újdonságai:
Welcome
World Congress
Diplomatic Favor
Diplomatic Victory Points
Grievances !!!
Natural Disasters
Volcanoes
Geothermal Fissures
Fuel and Material Resources
Temperature and Sea Levels
Ready?
A felkiáltójeles ponthoz: csak nem mégis törődtek a játékosok panaszaival?
Elindul a játék és bizony fel van tüntetve, hogy a Danube folyó partján kezdek. A gameplayről később.
ami nagyon érdekelne, hogy a gép városállamokhoz való hozzáállása változott e? illetve úgy általánosságban milyen az AI, még mindig olyan hülye vagy javult valamit?
[ Szerkesztve ]
És milyen?
***
Gold edition-be nem tartozik bele a Gathering Storm dlc
Psn: Juhasz27 I Xbox: Juhasz27
Egy 40 eurós dlc-ről van szó. Szerinted?
A Rise and Fall nem érdekelt eddig, most van olyan akcióban, hogy talán megveszem. Ezt a kieget viszont most már biztos megvásárolom a hétvégén csak jókat olvasni róla.
PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832
Ezek a katasztrófák hogy működnek? Teljesen random jöhet bármi, minden előjel nélkül?
Én lehidaltam attól, hogy híres, magyar dallamokat játszik a magyar civvel játszva. Sokat dob a hangulaton.
Ja igen, az este megvettem én is, nem bírtam ki.
Egyébként a legolcsóbb itt: [link], átszámítva 31 euró
[ Szerkesztve ]
***
megvettem végül én is. nagyon eltalálták a magyar zenéket, szerintem nagyon szépek lettek. ami viszont bosszant, hogy a gép-városállamok kapcsolat semmit se javult. ugyanaz az eszetlen öldöklés az elejétől. az új bath csodát pedig nehezebb szinten lehetetlenség megépiteni. igy értelme se sok van.
Jaja, elképesztőt dob a hangulaton a Hej Dunáról fúj a szél! Összevágva 1 percbe is tuti: [link]
A vége felé az összes Amenitiest (jókedv) adó épület marha drága, a Thermal Bath sem kivétel. Mondjuk én biztosra mentem, a legelsőt csak Prince (4) nehézségen küldtem.
A gép-városállamok kapcsolatnál mi volt a hiba? Nálam volt olyan gép, aki elfoglalta a szomszéd városállamot, és ennyi. Aztán a játék vége felé volt róla szavazás, hogy függetlenné kell tennie-e. Képzeld el az mekora szívás lehet, mikor nagy nehezen elfoglalsz egy városállamot, visszaépíted, kiépíted, kifejleszted, aztán adhatod vissza.
korábban az, hogy a gép a játék elején (és igazából közben is) állandóan a városállamokat zargatta. azok viszont védtelenek. most se találtam olyan opciót, mint az 5. részben volt, hogy "bevédhető" bármelyik is. a vegzálás ugyanúgy megy. lehet a későbbiekben visszakapja a függetlenségét, de a gép attól még ugyanúgy támadja őket, sokszor csak úgy.
szerintem a start location rendszeren is piszkáltak valamit. vagy négyszer kellett újrakezdenem, mert magyarként rendszeresen berakott körém 2 aktiv vulkánt, egy halom hegyet és olyan folyót, ami a második körben(!!) elárasztotta a fővárosom. váltottam inkára, mert ők szeretik a hegyeket. egyből olyan térkép jött, ahol pusztaság volt körülöttem. az is mindegy volt, hogy "old" v "new" mapon játszom.
nagyon jó lenne, de ugyanaz a szarság megy mint eddig és a játék elején vagy lehetetlenség elindulni vagy egy sétagalopp lesz az egész.
ja igen és ami szintén változatlan: csökkentett nemzet létszám, legnagyobb térkép és mégis körém pakol legalább 2-3 szomszédot.
Az a baj a játékkal, hogy vagy tundrás sivatagos szarra rak, ahol kevés a kaja, vagy ki a pusztába, ahol nincs termelés.
Vagy nincs friss víz. Az is random mennyi barbár zargat, ugye a barbár lovasság mégnagyobb szívás. Igazából a kezdőhely rányomja a pecsétet a civilizáció sorsára egészen a végjátékig. Kapcsolgathatod a balanced kezdőhelyet, mintha semmit sem érne.
Szerencsére a politikai lapokkal és a vallással javítható a helyzet, de így is masszív hátrány van.
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
Ha ekkora problémát jelent neked a random kezdés, szedjj le valami fix, vagy szimmetrikusan balanszolt mapot és játssz azon. Szerintem sokkal hamarabb válna unalmassá a játék, ha mindig ugyanolyan helyen, ugyanazon nyersanyagokkal kezdene adott civ. Természetesen van némi 'starting bias' minden Civhez, hogy milyen területre pakolja le őket nagyobb eséllyel, de az is csak ilyen 10ből 6-7 startnál jön be. Ezzel vagy együtt kell élni (és alkalmazkodni az adott körülményekhez - mert lehet), vagy restartolni, amíg olyan kezdést nem kapsz amit jónak találsz.
Én is belestem most pár ilyen rossz kezdésbe. Első játék az Mátyással volt king difficultyn és ott semmi gondom nem volt. 2 folyó mellé spawnoltam, ami nagyon jó kis production boostot jelentett. Vulkán nálam is volt, de az tudtommal teljesen random: nincs olyan hogy bizonyos nemzet messze más meg közelebb spawnol vulkánokhoz. Sima diplomatic victory lett.
Aztán ma játszottam kicsit magasabb nehézségen, de még mindig csak emperor Mali-val. Itt már én is inkább 3szor újraindítottam, mert nem volt kedvem úgy kezdeni, hogy 1 hexnyi sivatag mellé rakott vagy egyáltalán nem is volt sivatag a látható területen. Aztán végül kifogtam egy ilyet, hogy 3. körben tudtam megalapítani a várost, de legalább elég jó helyre sikerült. A skótok elég hamar betámadtak, de szerencsére emperoron még nem olyan gáz az AI, könnyen visszaverhető volt, sőt elvettem tőle 3 várost ellentámadásban. Onnantól csak rámentem a brutál goldtermelésre, amiben nagyon erős ez a Civ és végül a science victory lett meg előbb, de rá 5 körrel jött volna újabb kongresszus, amivel megnyertem volna diplomatic victoryval, mert már az is 8/10 volt akkorra. Így 344/500 körre lett meg a győzelem: ezután. Tetszik amúgy, amit a science victoryval csináltak. Kicsit le van lassítva a vége, ami sokaknak mondjuk tuti nem fog tetszeni, de én szeretem ezt, csomó mindenre oda kell figyelni még a végén is.
Nálam egyik játékban sem volt olyan gázos a city state ellen az AI, mint amilyennek te leírod. Persze néha 1-1et megöltek, de ha így is alakul, akkor ott van rá a kongresszusban a lehetőség, hogy visszafoglaljuk őket és jutalmaz is érte a játék. Ebben az utolsó menetben mondjuk egyet öltek csak meg, mert ha jól tudom 9 az alap beállítás (és a térképen 8at látok, így utólag megnézve).
Összességében nekem nagyon tetszik a kieg, jók ezek a katasztrófák. Kis érdekesség az utolsó játékból: nem hinném, hogy ennyi energiára volna szüksége Brazíliának. 1
szerk: ja igen, még a globális felmelegedésről a tapasztalataim eddig: Amikor könnyebb nehézségen culture victory volt a célom nem volt semmi gond, nem is emelkedett az óceánok szintje, mert hamar elértem a kultúra fának a végét, és ott van olyan city project, ami csökkenti a már kibocsátott CO2-t. Mostani játékban viszont, ahol science victory volt a célom, mire elértem ahhoz a kultúra fán lévő fejlesztéshez, már maximumon állt a vízszint és a parti szakaszok víz alatt álltak. Még ki kell tapasztalni a dolgot, de szerencsére ebben a játékban nem volt olyan városom, ahol gondot jelentett volna a vízszint, így nem is foglalkoztam vele.
[ Szerkesztve ]
Találtam valamit a katasztrófák ellen:
Liang the Surveyor governor: Reinforced Materials: This City's improvements, buildings, and districts cannot be damaged by Environmental Effects.
te magad is beismerted, hogy rendszeresen újra kell kezdened a mapokat, mert szarul adja. nem csináltam mindegyikről képet, de ime pár, hogy mi is a bajom.
ez az elmúlt két napból pár gyöngyszem. nem mindegyik fotóztam le. te is láthatod, az összes map ugyanarról szól. tundra, sivatag a közelben alap, ahogy egy random civ is. teljesen mindegy mekkora térképen, mennyire csökkentett darabszámmal játszom. nekem ez unalmas és biztam benne, hogy a második nagy kiegre azért végre kezdenek valamit az elcseszett rendszerrel.
Semmi "elcseszett rendszert" nem látok a képeiden. Magyarokat főleg folyó mellé spawnolja, hogy ki tudd használni a district + building +50% extra építési sebességet a Pearl of the Danube képességből. Ennek megfelelően minden egyes képen folyó mellett kezdtél, ahogy látom. Más kérdés, hogy nem a legideálisabb helyre tetted a várost, de az mellékes.
Kanada meg tundra mellett/tundrán kezd, különben nem lenne értelme a bónuszának: "Can build Farms on Tundra tiles, and on Tundra Hills tiles with Civil Engineering. Purchasing Snow, Snow Hills, Tundra Hills, and Tundra tiles is 50% cheaper. +100% extraction rate of accumulated resources on Snow, Snow Hills, Tundra Hills, and Tundra tiles."
Azt meg nem hiszem el, hogy ne lenne elég helyed terjeszkedni. Én nem szoktam csökkenteni a civ-ek számát, vagy 6 vagy 8al játszom, a map méretének megfelelően. Persze előfordul, hogy kicsit kevés a hely, de akkor okosan kell megtervezni a városokat, kicsit közelebb egymáshoz. Illetve az első két, hármat az AI irányába, és később feltölteni az így elzárt hátramaradt területet.
https://imgur.com/a/q2m0sCC
Épp most fejeztem be egy gyors játékot, amit kisebb nehézségen (warlord), és quick speed csak azért játszottam, hogy megcsináljak 2 achit - és akkor már útközben tapasztaljam még az újdonságokat amiket a kieg hozott. Az igaz, hogy valószínű nagyon szerencsém volt a spawnnal, mert nem elég hogy rengeteg folyó volt a környéken, még a gép sem jött az irányomba. Az acsihoz kellett egy olyan város ahol mind a 4 féle tiszta erőművet egyszerre építem fel, ilyet meg csak a térkép közepén találtam, elég későn. De hála a warlord fokozatnak, még ilyen messzire is oda tudtam érni időben 2 settlerrel. A problémáidat olvasva, azokat simán megoldaná, ha inkább gyengébb nehézségen mennél. Akkor olyan lassan csinál új városokat az AI, hogy tuti lesz helyed. A sivatag, tundra, hegyek és vulkánok meg a játék részei. Ha minddel bajod van, nem is értem milyen mapot szeretnél egyáltalán látni.
[ Szerkesztve ]
Ha neked az jött le, hogy Kanadával is a tundra volt a bajom, akkor felesleges tovább folytatni a “vitát”. További jó szórakozást a játékhoz.
Nem annyi jött le, azért nem csak annyit írtam. Én próbáltam megérteni a problémádat a játékkal a képek alapján, de nem sikerült sajnos. Én nem látok "elcseszett rendszer"re semmi utalást a képeiden. Teljesen normális startnak tűnnek. Azért írtam, hogy nézd meg kisebb fokozaton mert úgy nem 2 vagy 3 settlerrel indul az AI és nagyobb területed maradhat az elején. Azon kívül nem jöttem rá, mi is a problémád, de ha nem tetszik mégsem, max nem játszol majd vele. Ez van.
Rise and Fall, vagy Gathering Storm óta ad +1 movementet a melee class Cliff mászó előléptetése?
Melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás? A tojás... mivel az reggelire volt... a tyúk meg ebédre.
RnF óta.
Az utolsó kivételével ezeket nem kezdtem volna újra. Az elsőn a hegyek zavarnak?
Kb. két napja nézegetem ezeket a képeket és eddig én se jöttem rá, hogy mi a gond pontosan.
Az utolsó tényleg elég gyenge így első városnak, ami szerintem rossz helyre lett lerakva. Én az alsó búzamezőre raktam volna. Szembe vele és a kövekkel idővel industrial zone, a folyókanyarba pedig commercial hub. Governornak Magnus és mehet a favágás. Ennek függvényébe valahova egy alibi Campus, hogy neszakadjunk le az elején nagyon.
Egy elég gyenge kezdeti játék, de annál erősebb végjáték lehetett volna, valószínűleg vallás nélkül. De az a Comm hub rengeteg zsét termelt volna, amiből ki lehetett volna pimpelni a várost.
[ Szerkesztve ]
Pont az utolsót kezdenéd újra? Az egy brutál start magyarként. A várost eggyel ha délebbre tette volna a Rába Rivernek a river feliratára, akkor 4 district is mehetett volna köré a folyók túlpartjára az 50% production boosttal. A boost nem csupán magára a districtre érvényes, hanem minden így elhelyezett kerület épületeire is. Magyarokkal én személy szerint sokkal többre értékelem ezt a gyorsabb építést, mint adott esetben 1-2 értékkel többet adó elhelyezést, de nem a várossal szemben a folyó túlpartjára lerakva. Azt a kis adjecency bonust visszanyeri bőven azzal, hogy több builderre vagy settlerre jut így idő.
Északnyugatra van még ilyen elképesztően jó pozíció magyarként, jók a folyók nagyon.
Ami még érdekes kicsit, az a Great Bath wonder. Pont emiatt a Duna gyöngye képesség miatt igazából magyarokkal nem érdemes megépíteni. A folyópartokat a különböző districtek elfoglalják így a wonder által kapható extra yield kihasználatlan marad. Az extra housing, amenity és a védelem áradás ellen persze jók, de ezek megoldhatóak másképpen később, amikor már nem a játék eleji terület foglalás/védelem a fő cél. Ilyenre elég egy gát, még jó is mert később ebben lehet vízerőművet felhúzni ami tiszta erőforrás.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok! Kipróbáltam én is az új kiegészítőt.
King fokozaton, 10 civvel, large mapon játszottam. A problémám az, hogy az AI civeknek alig vannak katonái. MIkor hadat üzent nekem 2 civ, visszatámadtam, a városai környékén volt 2-2.. katona, aztán ennyi. Alig volt valami ellenállás. Más is találkozott már ilyennel?
Illetve ami zavar, hogy ha valamit nem akarsz eladni, és elutasítod az ajánlatot, minden új körben zaklatnak vele.
Alapból egyébként jónak tartom a kiegészítőt, ötletes dolgok vannak benne, viszont az AI még mindig gyökér.
Ne is mond, háborúban állok a Creekekkel, elfoglaltam pár városát, teljes katonai túlerőben vagyok. De kicsit visszatartottam a további támadást regenerálódás céljából, meg a Loyalty erősödése érdekében. Egyszer csak az ellenség beküldött egy szem lovast (nem is corpsos) a területemre. De nem rombolni, hanem csak úgy túrázni. Nagyon kíváncsi vagyok mi volt az elképzelés. Ami nem fog kiderülni már, mert elég hamar elporladt a kartácstűzben.
[ Szerkesztve ]
(#391) dangerzone válasza dangerzone (#389) üzenetére
Jah, meg ami még tényleg mnidig zavar, hogy nem kapok normális értesítést arról, ha megtámadják a "hűbéres" városállamomat, illetve hogyha valaki szövetségese vagyok akit aztán megtámadnak, ezáltal engem is, arról sincs normális értesítés. Csak azt vettem észre, hogy egyszercsak megtámadják az egyik hajómat, mikor rámegyek az ellenségres nép vezérére, akkor látom, hogy még nem lehet békét kötni 18 körig, ergo már 7 kör óta ment a "háború" úgy, hogy nem is tudtam róla. (ugye 25 kör a default, aminek el kell telnie, hogy újra béke lehessen)
Amúgy nem is lenne túl nehéz fantasztikussá tenni ezt a játékot. Ami kellene még, pár tech, pár egység, meg picit értelmesebb AI. De valamiért mindig plusz mod-ot kell hozzá letölteni :/
[ Szerkesztve ]
Igaz, azt sem kezdtem volna újra, csak főleg arra figyeltem, amit vzarmo kiemelt, hogy minél távolabb legyen az ellen. Valóban bőven jó kezdőhely az is, ugyanúgy, mint a többi képen látható.
Te szoktál figyelni arra, hogy tiszta erőforrásaid legyenek? Nekem pont az az észrevételem, hogy nyugodtan haza lehet vágni a bolygót, mert úgyis az összes civilizáció szív miatta, így a győzelem nem lesz nehezebb.
Nemigazán szoktam én sem. Elég jelentéktelenre sikeredett szerintem ez a része a játéknak. Már az első körtől kezdve látni lehet, melyek azok a területek amik víz alá fognak kerülni adott esetben. Nagyon könnyen el lehet kerülni a dolgot annyival, hogy vagy veszni hagyjuk a hex-et - nyilván nem teszünk oda ilyenkor semmi értékes wondert vagy districtet, vagy megvédjük azt az 1 várost az ártól ahol tényleg rosszul járnánk.
Ha kultúrára gyúr valaki úgy a legegyszerűbb szinten tartani az óceánokat és megakadályozni az egész felmelegedést. Van egy future civic ami megnyit egy olyan város projectet, amit teljesítve csökkenteni lehet a saját civünk által termelt CO2 mennyiségét. Ezt jópár alkalommal megcsinálva a városokban teljesen nullára is csökkenthető a korábbi szennyezés, legalábbis a sajátunk. Egy játékban ennek köszönhetően sikerült úgy nyerni, hogy a végén a víz szintje nem is emelkedett. Persze jelentősége nem igazán lett volna, sőt igazából ehelyett a project helyett jobban jártam volna mondjuk a theather square projecttel, de kíváncsiságból megnéztem hogyan működik mégis az újdonság.
Mikor science victoryt vettem célba, ezáltal a kultúra hátrányba került, mire vége lett a játéknak még fel sem volt oldva a korábban írt CO2 csökkentés project, de a víz szintje már a maximumon volt a magas science miatt sokkal korábban kezdődő szennyezésnek köszönhetően. Persze itt is lehet olyat, hogy nem épít olyan egységet/épületet valaki, ami szennyez, de tényleg nagyon könnyen lehet védekezni helyileg abban az 1-2 városban, ahol érdemes. Fölösleges volna emiatt nem építeni erőművet.
Sziasztok!
Viszonylag régi Civilization játékosnak számítok, és meg kell mondanom imádom amit Civ 6-tal eddig csináltak a DLC-kel. Viszont a Gathering the Storm után mintha minden civilizáció elvesztette volna a harci kedvét. Gyakorlatilag úgy nyertem King fokozaton Suleimannal, hogy alig vesztettem egységet. Pedig az ellenfelek közt ott volt Németország, Suméria, USA. Ők azért eddig elég agresszívan tolták a terjeszkedést és volt bőven hadsereg is. Most meg gyakorlatilag 5-6 egységből álló hadseregeket kellett elintézni.
Szerintetek is gyengült az AI ilyen szempontból?
Én még mindössze a 2. játékomnál járok a gathering storm óta (az első Prince [4], a mostani meg King [5] nehézségű), tehát nem reprezentatív, de pont ugyanezt tapasztaltam. Jaja, szerintem is eleve kisebb sereggel operálnának a gépek, mint régen, gondolom ezért nem támadnak meg.
Yapp, 389-es hsz-ben lényegében ugyanerről panaszkodtam
Igen, amatőr módon nem olvastam vissza. Bocsi.
Azóta kezdtem egy új játékot Poundmaker-rel (ha így kell írni). A spanyolokkal dobott egy kicsi szigetre. Mire három városom lett a spanyoloknak még mindig csak a fővárosukkal operálta. Cserébe legyártott két tucat harcost meg íjászt és belegyalult a földbe. Ezek szerint harcolnak ezek, ha van rá jó okuk. Gondolom itt nem volt helye terjeszkedni, az értelmes város helyeket már befoglaltam (tényleg kicsi sziget volt).
Sziasztok!
Ha olyan mezőre éptek várost, ami majd elmerül később azt csak majd a flood barrier tudja kivédeni a computers kifejlesztése után?
Gondolom akkor 3-ik körben alámerülő mező az várhatóan védhető nemde?
[ Szerkesztve ]
Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
Igen az tud majd megvédeni. A harmadik könnyen védhető, de egy kis mázlival már az első is...