Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Andie


Andie
őstag

Sziasztok!

Azért nyitottam ezt a topicot, mert az utóbbi időben egyre foglalkoztat, hogy picit felpiszkálom a vasat. Rengeteg ellenvélemény van, és rengeteg dicsérő hozzászólás az egyes tuningoldalak feedback részein.
Most nem részletezem ki, aki ide betalált, gondolom hasonlókkal találkozott. Valójában olyanok véleményét, tanácsát várnám, akik már átestek ilyen mod-on , és érezték, tudják, tapasztalták, hogy milyen lett, milyen volt, mi változott.
Az én autómra (2.4T) pl +45 lovat igérnek szinte mindenhol. 200-ról 245 lóra. Ez elég szép. -1 mp. 6 alatt százon lenni nem rossz teljesitmény.
Sokat nézegettem az ATC oldalát is, ott ráadásul már csináltak is ilyen volvót.

Ami igazán foglalkoztat: mennyire zavarja ez meg a gyári - elég bonyi - elektronikát? Sok helyen látni, hogy hibakódokat dobál az autó. Namost ez nem oké, mert egy párszázezres autónál még elmegy, de azér itt nem babra megy a játék. Tehát van olyan chiptuning, ami _tényleg_ a gyári türéshatárt használja ki teljesen? És nem feszegeti szét a határokat?
Aztán meg mennyire kárositja ez a motort? Csökken az élettartam? Jobban melegszik? Sürübben romlik el? Netán 2 évente kell alkatrészeket cserélnem?

Várok tisztelettel minden véleményt és ellenvéleményt, tapasztalatot, linket, cikket, de főleg a saját élményeiteket!

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#2) (Bundás) válasza Andie (#1) üzenetére


(Bundás)
addikt

Nekem sose volt bajom ezzel, tényleg hozta a papírformát és sokkal gyorsabb volt minden autó minden játékban! :D

1, mi pénzért csinálják?
2, hogy hat ez a fogyasztásra?
3, minek? :)

:R

(#3) Balinov


Balinov
félisten

üdv,bár az én kis 1,9D 205-ömön nem érdemes,azért talán tudok testközeli infót. Barátom kb fél évig ingázott Bécs-Győr között a céges 3-4 évesBMW 528TDS-szel,amin miközbe ő használta,chiptuningot csináltatott az osztrák cég tulaja.Osztrák sráccal dumáltunk 1-2x,azt mondta,hogy ez nem is igazi tuning,hanem motorvezérlés optimalizáció. A fentebb említett 528TDS-t - fejből nem emléxem - kb 30-40LE-vel és legalább ugyanennyi nyomatékkal erősítette a motorvezérlés optimalizáció. Srác saját bevallása szerint nem evett ettől sokkal többet - 0,5-1L+.Ráadásul automataváltós volt.

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#4) Andie válasza (Bundás) (#2) üzenetére


Andie
őstag

1. Az ATC-nél 70 rongy, de szombaton 50% kedvezmény van. De a nagy átlag az 70-100e ft.
2. Állitják, hogy csökken a fogyi, valami optimalizáció miatt. Ezt mondjuk kétlem, de a gyakorlati tapasztalat az +0,5-1 liter.
3. Hogy még több ellenfelet tudjak lenyomni, nameg eccer élünk, és igy tovább. (minek szép nő, mikor a csúnyában is van luk?) :DDD

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#5) Andie válasza Balinov (#3) üzenetére


Andie
őstag

Igen, általában ezt is melléirják, hogy nem csak tuning, hanem optimalizálás, a motor jobb kihasználása, amit a gyár bizonyos okokból nem tesz. Itt jön a képbe, hogyha még kevesebbet is fogyaszt, és nem is árt, akkor miért nem? Hát nyilván, hogy többet fogyaszt, nem jótündér ez, hogy plusz erőért még kevesebbet is egyen. Plusz levegő, plusz benya. Ennyi.

Node a lényeg, hogy a turbós autóknál ugye belepiszkál a gyári értékekbe, amiben meg van határozva, hogy milyen lambda feszültségnél mekkora nyomást szabaditson a turbóra. Ez egy ilyen 45 fokos grafikont ad ki. Ha bepiszkálsz mellé/helyette egy másik táblázatot, ami módositott, és pl az eddigi 3 volt helyett 3,2-öt ad a turbóvezérlőre, akkor ugye az több levegőt fog benyomni -> jobban gyorsul majd. Ekkor a vezérlés grafikon egy kb 50 fokos emelkedést mutat. Emellé a teljesitmény, lóerő görbe is szépen fokozatosan elválik a gyáritól és szépen fölé ivel.
[link]

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#6) Balinov válasza Andie (#4) üzenetére


Balinov
félisten

húvazze, a #3 -ban az uccsó mondat odaver :R :R

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#7) Balinov válasza Andie (#5) üzenetére


Balinov
félisten

jézusmárja +55LE és +90Nm!!! nyomaték! :C

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#8) #32577792


#32577792
törölt tag

akkor lehet fogyicsökkeneés, ha ugyanolyan a vezetési stílust használsz, mint előtte. oka ennek prózai: mivel nő a nyomatéka és a pillanatnyi fogyasztása, ezért jobban is gyorsul, és rövidebb ideig fogyasztja a többet, mint enélkül a kevesebbet, így jöhet ki 0,5-1l fogyicsökkenés.

a chipnél optimalizálják a motor adatait, minden motorra más és más érétkkel. a gyárban viszont nem fognak minden egyes motort más beállítással feltölteni
más kérdés, hogy mit bírnak az alkatrészek
és legvégül, adnak-e garit a chip tuning okozta esetleges problémákra ( turbó, porlasztó stb...)

[Szerkesztve]

(#9) dabadab válasza #32577792 (#8) üzenetére


dabadab
titán

Ez egy kicsit konfuz erveles :)
A nyomatek ket dolog miatt novekedhet meg:
1. tobb uzemanyag eg el
2. hatekonyabban eg el az uzemanyag

Az utobbit nagyjabol ki is zarhatjuk, a minel jobb eges annyira kardinalis kerdes egy motornal, hogy igy is agyon van optimalizalva. Azon nem nagyon lehet javitani, foleg nem ennyit es foleg nem egyszeru szoftveres buheraval.
Marad az, hogy tobb uzemanyag eg el, akkor viszont nem nagyon van mitol csokkennie a fogyasztasnak :)

[Szerkesztve]

DRM is theft

(#10) Foglalt név válasza Andie (#1) üzenetére


Foglalt név
addikt

Chiptuningnak 2 esetben van értelme.
Az első, ha butított autót vettél. Értsd ugyanez a motor létezik erősebb kivitelben, csak az elektronikával korlátozták(speedstep :D ), mostanában egyre több ilyen van.

A másik, hogy már széttuningoltad a motort, új hajtókarok, dugattyúk, vezérműtengely, szívócsonk stb. és ehhez szeretnéd igazítani a befecskendezést.

Valamennyi tartalék lehet egy gyári motorban is, de sok ráhagyás nem szokott lenni, kb. annyi hogy a gyártástechnológiából eredő szórást kompenzálják. A gyári jelleggörbékkel is játszanak elég sokat, ha tényleg az adott motor aktuális maximumát akarod kihozni, az nagy meló és ha fogyasztást, terhelést is figyelembe veszel, sok plusszra ne számíts.

Egy turbós autónál pl. lehet pluszt kihozni, sokszor akár egy csavarhúzóval is, mert elég a töltőnyomást megnövelni. Ott a plussz lóerő, nyomaték megy a gépsas, kicsit többet eszik, de kit érdekel, aztán kiderül, hogy mégsem kovácsoltvas elemekből van a motor, a hajtókar elhajlik, megszorul a dugattyú vagy törik és szétveri a blokkot. Persze ez ilyen worst case.

Szóval érdemes körüljárni, hogy mire tervezték a blokkot és utána nekiállni.
Hogy egy konkrét példávala éljek(volvoban nem vagyok otthon, maradok az opelnél). 2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált, van belőle 204 lovas. Szívó oldalról le van fojtva. Ha kap egy nagyobb szívócsonkot és normális szelepeket és utána jön a chip, kb. 170 lónál vagyunk. Ugyanebből van turbó. Abból 315 lovas tuningchip is van, ehhez viszont már új hajtókarok vannak, meredekebb a vezérműtengely stb.

Szóval nem azt mondom, hogy ez rossz dolog sőt, de tudni kell mire való :R

(#11) <>jana<>


<>jana<>
senior tag

egy octi 1.4 es tuning utáni tapasztalatok.[link]

(#12) Sytex válasza #32577792 (#8) üzenetére


Sytex
tag

Saját tapsztalat: Chipelés után, ugyanolyan vezetési stilusban +1 , +1,5 liter fogyasztás. Benzint többet adott, büdös is nagyon, és a nyomaték lentebbről jött, és szebb hangja van ha végigforgatom. (Ja a leszabályzást is kitoltás 7500ról 8700-ra). De egyszer autópályán leszakadt az egyik kipuffszelep tányérjából két kis darab, hanger megáll 3 hengerrel haza 100KM-t. Ott kiderült hogy üzemanyagelégtelenség volt a hengerben, ezért tulhevült a szelep és paff. (Igen, igen, ha kevés a benzin az melegedést hoz, mert a bebefecskendezett benzin hűti a motort amig el nem ég.) Injektorok ellenőrizve, kábelek ellenőrizve soha nem derült ki a hiba valódi oka.
Akkor vettem bele egy állitható benzinnyomásnövelőt, így a gyári 2,1-es nyomást addig huzhatom felfelé amig az AC birja. (4,2-t tud nyomni). Igy most még több naftát kap, többet fogyaszt, és jobban megy.
1.3 suzuki swift gti gyári lóerő:103. Most nemtudommennyi.
Tehát és félnék kicsit a chiptől, nehogy tönkrevágjon valamit. (4,2-es nyomásnál 20-25 litert lehet elfüstölni vele).

Szerk: amiért választ irtam a kmmentre, kihagytam.
A fogyasztáscsökkentés nekem nem magyarázza meg senki. Autóversenyző családból származom, édesapám magának épitette az autóit, most az enyémben segit. (Jelenleg az utcai automat használom versenyzésre is). Ez a kevesebb ideig kell gyorsitani és azért kevesebbet eszik....hát nem tudom, itt a ''Adott munkához szükséges befeketetett energia'' vagy ehhez hasonló fizikai okosság jut eszmbe. De azt mindenki tudja: többletlóerőhöz, többletbenzin kell......

[Szerkesztve]

- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?

(#13) <>jana<> válasza Sytex (#12) üzenetére


<>jana<>
senior tag

20-25 litert egy 1.3 as suzukiba?te őrült vagy :D :DD

(#14) Sytex válasza <>jana<> (#13) üzenetére


Sytex
tag

Na jó, akkora nyomásra csak versenyeken tekerem fel, de meghálálja, nagyon megy akkor. Utcán a gyári nyomás fölött járok 0,5 bar-al. Igy lepkelábakkal 7 liter, ólomlábakkal 12-13 liter.

- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?

(#15) dabadab válasza <>jana<> (#11) üzenetére


dabadab
titán

En mar ott elakadtam, hogy az 1.4-es Octavia 200 folott megy, meg legyorsul masokat :)
Ha meg tenyleg ilyen egyszeruen lehetne faragni ilyen sokat a fogyasztasbol, akkor minden autogyar mar reg igy gyartana a motorjait.

DRM is theft

(#16) Foglalt név válasza dabadab (#15) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ez a marketing :DDD

(#17) Andie


Andie
őstag

Gyerekek, aki nem reklámokon nevelkedett, hanem egy szőke nőnél többet ért a motorokhoz, az nem hiszi el, hogy erőtöbblet mellett kevesebbet fog fogyasztani a verda.
Ez akkor lehet igaz, ha többfázisú chippet dobunk be. Ez úgy müxik, hogy egy általad beállitott fordulat-tartományig nem csippel. Pl aszondod, hogy 2800nál mindig elváltasz mikor lazán vezetsz a városban. Akkor 2800-ig gyári értékek vannak a tuningtáblázatban is. Aztán 2800 felett meg szépen elkezdi rádobálni a plusz értékeket és 6000-re kb 20%-os erőtöbblet jelentkezik.
Ekkor hagyományos vezetési stilus mellett nyilván nem lesz többletfogyasztás, mer minden gyári 2800-ig. Felette meg nyilván arányosan.
Kevesebbet sosem fog fogyasztani, csak ha lejjebb vesszük a gyári értékeket. (pl el tudok képzelni egy kapcsolható, 3 programmal ellátott csippet. 1. papper mód: -50% teljesitmény, -50% fogyasztás. 2.: normal mód. 3: sport mód +50% teljesitmény, +50% fogyasztás)

Ami engem gyakorlati tanácsok terén érdekel, az a motorok kopása, elhasználódása. Valóban belefér a gyári türéshatárba egy 20%-os erőplusz, vagy azér ez igenis -100e km-t jelent, vagy netán még csúnyább.

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#18) Foglalt név válasza Andie (#17) üzenetére


Foglalt név
addikt

Mint mondtam volt csak chippel nem fogsz 50%-ot elérni. A 20hoz is vlmi kegyetlenül kifogott motor kell.
Az pedig, hogy mit bír motorfüggő. Egy újabb autó sokkal kevesebbet, mint egy 10 évvel ezelötti. Opeles srácok szedték szét a 2.2-es motort és azt mondták olyan falvastagsága volt, hogy ők a 100ekm-es futásteljesítményen is meglepődnek. egy 90'-es modellbe meg gond nélkül belepakolsz fél millió km-t.
Konkrétan kéne utána nézned, hogy az a motor, amit chipeltetni szeretnél, mit bír.
Arra sem árt figyelni, hogy hova viszed, ha 10 perc alatt végeznek, az annyit is ér. :U

(#19) <>jana<> válasza dabadab (#15) üzenetére


<>jana<>
senior tag

ne akaggy el az octi nekem 6.3 at fogyaszt 70%vidék 30% várossal.hosszabb vidéki út 5.8 körül jön ki.tehát sokkal nem lett kevesebb a fogyasztás:)

(#20) <>jana<> válasza Andie (#17) üzenetére


<>jana<>
senior tag

úgygondolom hogy a fogyasztás csökkenés az optimalizáció miatt van.tökéletesítik az égést. ha érezni akarod a több pacit és nagyobb nyomatékot akkor természetes hogy többet fog fogyasztani:)
a motor kopásról azt mondták nekem ha megakarom tartani a járgányt 15 éves koráig akkor ne akarjak vele sportosan járni,ha + szereted a motor hangját 5000-es fordulat környékén az pénzbe fog kerülni. sokba..:)

[Szerkesztve]

(#21) #32577792


#32577792
törölt tag

no, akkor közelítsük meg másképpen a dolgot
alapvetően 3 féle motor (erőés nyomaték tekintetében) létezik egy kasznihoz:
1. alulméretezett
2. optimális
3. túlméretezett
nyilvánvaló, hogy a középső kivételével ezek a paraméterek többlet fogyasztást jelentenek. az elsőnél azért, mert kisebb erővel kell ugyanazt a súlyt felgyosítani, a másodiknál gondolom nem kell részletezni. utazó sebességnél nagyjából azonos fogyasztás kalibrálható, minimális eltéréssel.
a tuning alapvetően arról szól, hogy optimalizálnak, ebbe beletartozik a megnövelt üzemanyag mennyiség adása a motornak.

(#22) Balinov válasza #32577792 (#21) üzenetére


Balinov
félisten

laikusként ezzel egyet tudok csak érteni,ungawa.
meg lehet nézni,melyik autómárkák mely motorral szerelt típusa esnek át a chiptuningot (is) tartalmazó motortuningon....szvsz nem az 1.1-es 55LE-s puntók és táliák,hanem van egypár jól sikerült (túlméretezett,élve szavaiddal) mocis cucc..

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#23) #32577792 válasza Balinov (#22) üzenetére


#32577792
törölt tag

saját tapasztalat
Laguna II 1.9DCi
van belőle 100, 110 és 120LE változat; valamit 2.2 150pacival
nekem a középső, ez kb 0,5l-1l-rel fogyaszt kevesebbet, mint a 100-as és ugyanannyival többet, mint a 120-as. a 2.2-es pedig 1,5-el többet, mint a 120-as.
volt tapasztalat a 110-es tuningjára, ami azonos stílus mellett hozta a 0,5-1literes csökkenést, viszont ennyivel meg is nőt, amikor kihasználta a tuningot.

ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

[Szerkesztve]

(#24) Balinov válasza #32577792 (#23) üzenetére


Balinov
félisten

kevesebbet eszik a te 110lövas verziód,mint a 100-as??

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#25) #32577792 válasza Balinov (#24) üzenetére


#32577792
törölt tag

egy picit igen, bár itt lehet, hogy már szerepet kap a váltó eltérése is - 5 vs 6 gang-
1400kiló, ahhoz kevés mindkettő :(

[Szerkesztve]

(#26) Balinov válasza #32577792 (#25) üzenetére


Balinov
félisten

ja,ezt nem írtad... :DDD én elképzelhetőnek tartom,hogy az áttételezés miatt adódik a fogyasztáskülönbség jó része... 1.9D az 1.9D...még nekem is a kis 205XRD-nél...64paci csak,de 880kg a kaszni plusz az én 100kilóm...

[Szerkesztve]

6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#27) #32577792 válasza Balinov (#26) üzenetére


#32577792
törölt tag

persze, nem kizárt, viszont a 120-asnak ugyanaz a váltója és áttétele, csak a turbója változó geometriás az enyém meg fix.
de ez most már off

(#28) #32577792 válasza Balinov (#26) üzenetére


#32577792
törölt tag

elvileg az ''korszerűtlenebb'' motor, csak nincsenek agyon szabályozva, a környezetvédelem oltárán.
a plusz 100kg - no jó, csak majdnem- nekem is megvan :O

(#29) TasiA válasza <>jana<> (#11) üzenetére


TasiA
senior tag

he-he
Vicces ez a fiú. 1.4-es Octi a mindenkit alázó, km óra kiakasztó. Tiszta Hollywood! :R
Érdekes a céges 1.9 TDI 110 lovas Octic nem akasztgatják az órákat és nem a kapható legkissebb motorral vannak szerelve, na meg nomatékban sem lepkefingnyi, mint 1.4. Arról nem is beszélve, hpgy 180-nál már röpke 13-al mutat többet mint a valós sebesség.Elképzelem mennyit csalhat 200-nál. HA az 1.4-es mindenkit ver és akasztja az órát, akkor mit megy az 1.6-os, 240-et, az 1.8 meg 300-at, az RS meg mán repül?

[Szerkesztve]

(#30) TasiA válasza Foglalt név (#10) üzenetére


TasiA
senior tag

2.0i. 115 ló. Ha chippeled, kijön belőle 130 mondjuk. Viszont az egyik legjobb blokk, amit az opel csinált,



Ez a dolog érdekelne, mivel az én masinám is C20ne mocival fut. A fizikai dolgokkal tisztában vagyok, de ez a szoftveres kicsit ködös. Kihozható C20NE-ből plussz 15 LE szoftversen? Én most hengerfej buherálásba kezdtem, de most felcsigáztad az érdeklődésemet.

(#31) Foglalt név válasza TasiA (#30) üzenetére


Foglalt név
addikt

[link] Pl.
Azért arra készülj fel, ha neten rendelsz, hogy a gyári rom be van forrasztva, tehát nem simán kiveszed és berakod. Ha már kiforrasztod, akkor viszont érdemes nem az újat, hanem egy foglalatot berakni és abba a chipet, hogy legalább a továbbiakban könnyebb legyen a csere :R

Nagy szeretettel látunk különben itt [link] és itt [link] is :)


mod.: kompresszió növelés különben nem rossz ötlet, ha meg már megbontod a motort, akkor ha jól rémlik az 1.8-as vezérműtengelye csereszabatos a c20ne-ével és meredekebb szóval lehet érdemes egy olyanra is benevezni egyből ;)

[Szerkesztve]

(#32) hobizoli válasza Foglalt név (#10) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Eleg keves gyari turbos autoba van kovacsolt dugo meg hajtokar gyarilag, en ugy tudom konkreten csak az RS Audi-knal van, a tobbi az kutya kozonseges szeria dugos-hajtokaros...a dugattyu ala vannak teve olajspiccelok, amik olajpermettel alulrol hutik a dugotetot, oszt' kivanok. Meg az a bonyolultabb elektronika is olcsobb, ami ''vigyaz'' ra, mint egy db kovidugo, nemhogy negy. Persze egy bizonyos teljestmenyszint felett mar muszaj a kovidugo meg az acel hajtokar, meg cserelni kell -szinte- mindent, de ez nem a +30-50LE-s stage1 kategoria, ezt meg a gyari setup injektorai (stb-k) is kiszolgaljak, elbirjak. Viszont csak egy csavarhuzoval nem tudsz annyit okozni egy turbos auton, hogy egybol kovacsolt cuccok kelljenek bele, de tfh, hogyha valahogy megis felhuzod a nyomast es azt birja tartani a motor teljes rpm tartomanyaban a csiga, de nincs eleg benzin hozza, akkor a kovacsolt belso cucc is el fog olvadni.

A C20NE-re meg asszem a C20SEH hengerfeje kell, azzal nagyobb lesz a kompresszio (9:1 helyett 10:1 koruli). A 204LE-s C20LET a C20XE-re epul, ami nem 8, hanem 16 szelepes, a 315LE-s EDS cucchoz meg fokent masik csiga kell, meg eleg nagy injektor, nem a vez.tengely...

Kulonben meg kar szopni a C20NE-vel, mert amibol megcsinalod 145-150LE-sre, annal olcsobban kapsz C20XE-t, ami mar egybol annyi.


hobizoli

[Szerkesztve]

több drón kell ;P

(#33) Andie válasza #32577792 (#23) üzenetére


Andie
őstag

ennek ellenére 80%-ban biztos vagyok benne, hogy nem tuningolnék. azért a ''pár'' lóerőért és nyomatékért nem akarom kockáztatni azt pár százezer forintot, ami kárt okozhat.

Végre szóba került ez a rész is :) Miféle kárt okozhat? Erről mit tudtok? :F

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#34) #32577792 válasza Andie (#33) üzenetére


#32577792
törölt tag

[link]

sok igazság és részigazság van a cikkben, persze ha ezt egy tuningos cégtől kérdezed, kinevetnek, mondván, hogy semmi baja nem lehet.

alapesetben ugye megnövelik a turbó nyomását, amit ha szerencsé, akkor lebír, ha nem,akkor felújítás/csere is játszhat 100-300k között

az üzemanyag rendszer elvileg elviseli a nagyobb nyomásértéket, általában úgyis nagyobb nyomásra vannak tervezve, az okosok szerint van bennük biztonsági tartalék

(#35) Andie válasza #32577792 (#34) üzenetére


Andie
őstag

Felhivott Kalmár úr az ATC tuningtól, és 20 percen keresztül válaszolgatott a kérdéseimre. Tudom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de igazából az, hogy rengeteg ilyen volvót upgradeltek, és neki is van egy, elég meggyőző volt.
92-ből megvan a +50 lovam. És normál városi használatnál nem terhel többet, és nem fogyaszt többet. Csak padlógáznál lép be a képbe az új csip.

Másik kérdés: Viszem a verdát a 80ezres kötelező szervizre. Milyen olajat tegyek bele? Most 0w30as castrol van benne, de félévente 1 litert megeszik a turbó. (csöpögés nincs)
Ajánlották az 5w40et, de tán tuning esetén még az 5w50 jobb is?

Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

(#36) #32577792 válasza Andie (#35) üzenetére


#32577792
törölt tag

igen, sajnos ez így van, azért is mondom, hogy az igazság valahol félúton van a cikk és a tuning cég képviselői által mondottak alapján.

én, saját autómnál inkább vennék egy változó geometriás turbót, egy másik, gyári szoftver és ezzel kapok egy új turbót, plusz 12lóerőt, egy kis nyomatékot, oszt jó napot.

(#37) TasiA


TasiA
senior tag

Köszönöm a hozzászólásokat! Örömmel fogadom a meghívást az Opelos fórumra. Ide is véletlenül találtam.Nem gondoltam, hogy a PH-n autós totyik is van. :B


ChippChupp ügyben arra lettem volna kíváncsi, hogy van-e olyan köztetek, akinek üzemel a C20NE motoros autójában ilyen szoftver? Én a saját HF-el csak annyira készülök, hogy kap egy kis síkolást (0,8mm), nekem ennyi elég, meg picit felcsiszolgatom a beömlő és kiömlő nyílásokat. Olyan, hogy C20SEH nem létezik, csak 20SEH. Nincs benne katalizátor. A nagyobb kompresszió viszony, pedig a magasabb dugattyúkból nyerték, a hf ugyan az mint C20NE(ha jól tudom), csak más a tengely benne és más a vezérlő computer szoftvere, de ez sem biztos. Motor cserével nem akarok küszködni, mert sikerült kifognom egy nagyon patent 95-ös, A Vectrát, (valós 200ezer KM) ezért kár volna szétszedni. Előző is A Vectra volt, de az csak 1.8 és picit porhanyósabb kasztnival. :DDD

[Szerkesztve]

(#38) Foglalt név válasza hobizoli (#32) üzenetére


Foglalt név
addikt

Egy kicsit beszólásnak éreztem, szóval akkor már :DDD
A 315 lovas phaseIII lotec megoldásnál igen sok mindent cserélnek, ezért szerepelt a stb. (a vezérműtengely is benne van, elég durva összenyitásokkal)
Egyébként a 20se, c20ne, seh, xe, xev... mind ugyanarra blokkra épül ;)
Ha meg már c20xe-t vesz vlki(ami egész jó választás), akkor érdemes az első évjáratból szerválni, mert ott kicsit elnézték a srácok és olyan 170 lóval gurultak le a szalagról :DDD (persze ez lehet, hogy urban legend, meg placebo, de...)

[Szerkesztve]

(#39) Foglalt név válasza TasiA (#37) üzenetére


Foglalt név
addikt

Ha jól emlékszem, akkor a c20ne-ben már újabb jetronic rendszer van és még változott pár dolog, ami miatt nem éppen csereszabatos a szoftver. :U

(#40) hobizoli válasza Foglalt név (#38) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Turbos motornal -en ugy tudom-, nem szokas az osszenyitas, mert a turbo igy ''kifujja'' a kipufogoba a benzint-levego keverek egy reszet...az elegetlen benzint meg a katalizator nem szokta kitoro lelkesedessel dijazni.


hobizoli

több drón kell ;P

(#41) tottiboy válasza Andie (#35) üzenetére


tottiboy
tag

az a 0w30as olaj kicsit sztem vékonyka... inkább 5w30 5w40...
(az én verdámban is elcsipegette az 5w-s olajat,mert ö a 10est szereti nagyon csak aszem Castrol SLX Longlife2ből nincs 10w... igaz csak ha forgatva volt akkor csipkedte)
Szal kérdésre visszatérve sztem egy kcisit vastagabb olajat próbálj tenni bele... 5w30... mondjuk

Dell Latitude D630

(#42) Agyasima


Agyasima
senior tag

Egy kis adalék, érdemes elolvasni:

''hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.

A válasz sejthetően: sehogy. Nagy valószínűséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt, hogy a turbó elolvadjon. Ha mégis, az ő baja.''


[link]

toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror

(#43) #32577792 válasza Agyasima (#42) üzenetére


#32577792
törölt tag

ismétlés a tudás anyja: #34 hozzászólás

(#44) <NewL>


<NewL>
addikt

Opel astra H 1.9cdti 150le
érdemes ebbe valami lóerőnövelő cuccot belerakni
ha beleraknék mennyivel lenne több
jó lenne alérni a 200lovas álomhatárt :)

There's an app for that

(#45) Vandit. válasza <NewL> (#44) üzenetére


Vandit.
addikt

Azon nem segít semmi sajnos. :(

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#46) KrAt válasza Vandit. (#45) üzenetére


KrAt
veterán

Azért ezzel erősen vitába szállnék :) Nagyon jókis motor az, Astrába főleg :)

Kis chippel mit lehet csinálni pl: [link] ez igaz, h Veki, de ugyanaz a motor ;)

Őhm lehet félreértettem: mármint a végsebességen nem segít semmi? :D

[ Szerkesztve ]

(#47) Vandit. válasza KrAt (#46) üzenetére


Vandit.
addikt

Tudja mire értettem. :)

A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

(#48) klambi


klambi
addikt

szevasztok!
lenne 1 érdekes kérdésem!
1 citroen berlingo-t kellene chippelni, úgy hogy a fogyasztása ne változzon, de a teljesítmény kicsit legyen több, ez mennyire oldható meg?
(ugyanez 1 peugeot 206 2.0 hdi nél is) :F :W

"Mond szépen angolul: Gyors róka!"

(#49) -NOKIA- válasza klambi (#48) üzenetére


-NOKIA-
Ármester

élesszük fel a topicot plz. ! :)

[ Szerkesztve ]

(#50) tibi666 válasza -NOKIA- (#49) üzenetére


tibi666
senior tag

mit szeretnél tudni?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.