Na, végigküzdöttem magam a játékon - írok róla pár keresetlen szót...
Nekem úgy tűnik, a Battleborn nem-sikere nem ábrándította ki a Gearboxot a MOBA műfajból - olyannyira nem, hogy második kísérletként a legsikeresebb IP-jük 3. (4.?) részét használták fel. Persze nem tisztán - míg a harcok vizuális megjelenése, az ellenfelek mozgása, az encounterek (legalábbis jó részének) működése teljesen egy MOBA-játékot idéznek, a fegyverek hozzák a tősgyökeres, némileg továbbgondolt Borderlands-élményt. Az eredmény egy egészen fluid dolog lett, a harcok pörögnek ezerrel, és valószínűleg a MOBA-kedvelők számára nagyon meggyőző az eredmény - aki pedig nem MOBA-fan, de nem kimondottan utálja a műfajt (ld. én), az is többi-kevésbé meg tudja találni benne a számítását - legalábbis ha a játék többi eleme jól működik. És itt kezdődnek a gondok...
Az egyik nagy probléma a játék UI-ja. Míg a BL2-ben fontos marketing-szempont volt a PC-s játékosok igényeinek kiszolgálása, a 3-asban olyan érzésem volt, mintha az egér-billentyűzet kombó egyfajta utánérzésként lett volna hozzácsapva a játékhoz. A billentyűk átdefiniálása nem minden képernyőn érvényesül (WTF????), az egér pedig... Akár a map-screenen, akár az inventory-ban próbáltam valamit csinálni gyorsan, jellemzően Benny Hill-zenéért kiáltó szerencsétlenkedés lett belőle, csak pislogtam, hogy hová sikerült éppen teleportálni, vagy teljesen váratlan fegyverek jelentek meg a kezemben. Nem tudom, minek kellett felborítani azt, ami az első két részben teljesen jól működött, mindenesetre az új UI nekem kinyírta a játékból a fegyverekkel való piszmogás örömét.
A másik, még nagyobb probléma az írás. A pre-sequelben már lehetett érezni, hogy az első két részben maximumon pörgő hülyeség-generátor kezd elfáradni - gondolom, nem csak én reménykedtem benne, hogy a több év szünet jót fog tenni, és a kreatív energiák feltöltődnek. Ehelyett olyanok a játékban megjenő szövegek, mintha a verbal_diarrhea.exe programmal generálták volna őket, jellemzően hosszan, néha percekig kell állni és hallgatni a hülye karakterek végeérhetetlen dumáját, amiben se érdemi információ, se érdemi humor nincs. Van persze pár jobban sikerült karakter és pár véletlenül működő tréfa, de ez sajnos csepp a tengerben. A szokásos mindent megnézős stílusban kezdtem a játékot, de rövid idő után muszáj voltam elhagyni a mellékküldetéseket - a két perces fetch-questek további 2-3 perc szófosással kiegészítve szimplán elviselhetetlenek voltak.
Vizuálisan elég jól sikerült a játék - sokszor jutott róla a Rage eszembe, de ez egyáltalán nem baj. A wildland + techno-wreckage kombináció varázsa itt is működött, és a hatalmas, félig mesterséges terek, amiket a korábbi játékokban hatalmasat dobtak az atmoszférán, itt is megvannak, és remekül működnek. Mindehhez ráadásul teljesen baráti gépigény társul - fullHD felbontásban, medium beállítások mellett szinte folyamatosan 60 FPS felett ment a játék az oroszlánnak éppen nem nevezhető GTX 1650-nel. Az egyetlen probléma a töltési időkkel van - a játék elindulásához több, mint 1.5 perc kell, ami a C64-es középkort idézi (a kazetta után, de még a gyorstöltők széleskörű elterjedése előtt). Ez egy kicsit korlátozza a gyakori ide-oda ugrálás iránti hajlandóságot is, ami pedig egy jó újítás... lenne, ha működne rendesen egérrel.
Vizuális téren talán még érdemes a nagyobb boss-okat kiemelni, helyenként rendesen elgurult a gyógyszer, és pusztán a megalomán megközelítés sokkal jobban működik humorként, mint amit az írói team produkált. Hint-hint.
A soundtrack ízlés dolga, nekem nem nagyon tetszett, de ezt a legkönnyebb orvosolni. A hangok jellemzően jók.
Summa summárum, nekem óriási csalódás a játék. Ha maga a harc idegesítene, azon túl tudnám tenni magam, mert a Gearboxnak szíve joga, milyen irányba viszik a játékukat. De ez az aspektus a MOBA-sodás ellenére is alapvetően rendben van - volt pár swarmos harc meg 1-2 boss, ami fárasztott, de ezeket egyszerűen brute force-ban le lehet tolni pár FFYL és meghalás mellett, aztán lehet továbbmenni. Viszont a hanyagul összeb***ott kezelésre, ill. a katasztrófális írásra nincs mentség, és ezek nekem teljesen tönkrevágták az élményt. Ebben a játékban is lehetett volna 80-100 óra jókedélyű fun, még ha a Borderlands 2 szintjén nem is sikerül megközelíteni - ehelyett lett 15-20 óra, vegyesen közepesen szórakoztató harc és kínlódás, és a TVHM meg a Mayhem mód minden ígérete ellenére szeretném mielőbb elfelejteni, hogy a sorozatnak van 3. része is. Bye bye, Borderlands...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...