Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz ADAM1337 #31471 üzenetére
Sok gyökér van sajna. Nekem most picit lekarcolta valaki a jobb elejét a parkolóban. Szerencsére nem vmi látványos, de kapják be.
Tegnap meg jövök árpád-hídon át, átsorolok a másik sávba indexelve egy mercis elé. Befértem, igaz szorosan, max a gázt kellett elvennie. Erre előz jobbról és ordibál Én meg épp akkor hoztam el a monitorom és semmit sem láttam jobbra, csak bemutattam neki a doboz mögül
Erre a piros lámpánál utánam jött, elkezdett full vörös ideg fejjel ordibálni, de ugye le se tojtam mit kotkodál, mert ezekkel ilyenkor beszélni sem lehet. Aztán látta h nem figyelek, és beleboxolt az oldalsó ablakba. Szerencsére semmi karc és repedés nem lett rajta (aztán még le is köpte). Aztán beállt a kocsi mögé és ott is magyarázott vmit azt nézve, hogy lesem-e a visszapillantóban. Én csak attól fostam, hogy nemám belerúg a kocsiba, mert már raknám össze a gépet, és nincs kedvem kapni egy ütést sem, márpedig ha ki kell szállnom lefotózni a kocsiját meg a képét, akkor bajban lettem volna.
Régebbi e-merci, m-es vagy n-es rendszám, kigyúrt kokszos majom, és tájszólás
Kicsit megalázó volt a szitu a részemről (meg gondolom a többi 8-10 autós és csak pisloghatott), de hát ennyit tudott tenni, sok értelme volt az egésznek, ha meg kárt tesz a kocsiban ő húzza a rövidebbet (legalábbis hosszabb távon, rövid távon lehet benyelek pár ütést, köpést ).Így utólag gondolkodtam sokat mit kellett volna másképp csinálni, de gondolom ideggyenge aluliskolázott szegényke, és sok a kaki a nyakában, és én voltam akin kiengedte a gőzt a fattya.
-
BeZol
őstag
válasz Gsx-rr #31562 üzenetére
Szerintem mindig tedd hozzá, hogy milyen városban. Nekem az 1810kg-os 30d-vel vidéken megyeszékhelyen megvan a 7,5 liter, de Budapesten a dugók miatt 8,5 litertől indul a történet, de még a legextrémebb 2 autót előre és ácsorgok 5 percet szituval is megállt 10,5 liternél a jelző a 7km alatt. Ha viszont végig tudok csorogni a rakparton, akkor max. 6,5
A 177 lovas diesel 20d ismerősnek 6,5nél nagyon ritkán evett többet. -
BeZol
őstag
válasz NyalokAA #31600 üzenetére
Pont a múltkor láttam egy hasonlót. Furcsállottam is, hogy nincs hangja, mert egy 4 kipufogós rendszernek már araszolva is hangja van, ennél pedig pont mintha dieselességet fedeztem volna fel, szóval ugyanilyen szitu volt
Most Balatonfüreden láttam homokszínű E93ast angol rendszámmal 3-4 max 20 éves lánnyal. Hát, mondanom sem kell hangja semmi, kívülről elől sima lökös, belül a lenyitott tető miatt simán látni, hogy navi sem volt, erre hátul meg látok 4 kéményt mint az m3-asnál és hozzá az m3as lököst. Közben a kocsi meg sima futóműves, és kb. terepjárónak tűnt ezzel a hátsóval. Gondolom 20d volt...
Láttam egy román rendszámú 4es coupe-t minden létező m performance-os külső idommal és matricával, ordító m-es jelzésekkel. Hátul csak 1 sima csövecske volt, talán 418d? Ettől függetlenül látványra tényleg nagyon szép volt.
Ma áttekertünk bicóval a déli partra a kompot igénybevéve , és láttam egy régi 6-os coupet. Dieselhang, de m6-os kötény + 4 kipufogó hátul, közben ezen sem volt sportfutómű, 40-50 körüli nők ültek elől, +1-2 kisgyerek hátul.
Azért BP-en is rengeteg vetítést látni, de itt a Balatonon 2 nap alatt kiégtem
Pesten múltkor egy 3gt jött a seggembe végig, úgy megelőzött jobbról amikor lehetett, hogy kb. koppant a kocsijának az alja a szar úttól úgy megküldte neki (itt már 2 csövecske volt bal oldalt, tehát akár 35d is lehetett), pedig ha vár egy kicsit rájön, hogy balra kanyarodok és marhára nem akarok vele versenyezni, de ő megmutatta ki a király
Én most azt érzékelem, hogy az m-paket már annyira nem feltétlen menő, ha látni is, akkor vagy 16d-18d-20d, vagy 35i-40i, persze utóbbi a kisebbség. Aki ezt fokozni akarja, az berendeli az m-performance-os alkatrészeket, a nagyobb problémám ezzel csak az, hogy itt eddig tényleg csak 1etlen db 435i-t láttam, az összes többi nem hogy bal oldalt 2 csöves lett volna, mindegyik sima 1db-os volt, tehát max 20d-20i. --> Tehát aki tényleg igazán ki akar tűnni, az az aktív ledes lámpával rendeli a kocsit, nem a sima xenonnal (bár néhány típusnál már a xenon is extra ), és pont ez az aktív ledes lámpa az, amit nagyon-nagyon keveset látok, pedig aki "szakért", az már 3-4 kocsinyi távolságból megmondja nappal a különbséget, este pedig kb. egyértelmű, mert akkora brutális fényárral jár egy ilyen autó.
Szerintem egyébként az a helyzet, hogy kb. 11-12 mFt-ért vesznek egy 418d-420d-t, jobbik esetben +600-700ezerért automata váltóval, erre pedig jöhet a sok külső szépség, és max. 15ből meg is áll a kocsi, jobbik esetben 14. Ha sima 3as bmw-ről van szó, akkor -1,1mFt, míg ott már 316d is lehet, ami még -400ezerFt ugyanez. Azért ezek az árak egy 25mFt-os m-paketos full extrás (de nem m-performance-os) 440xi cabrio árától nagyon messzi vannak, a kiváltott hatás pedig végül is ugyanaz lesz, az emberek 90+%-a nem fogja tudni megmondani a különbséget, aki pedig pont ezt akarja elérni, az 13-15mFt-ért el is érte a kívánt hatást HA új autóról lenne szó, DE én itt nem a faceliftes kocsikat látom N-es rendszámmal rohangálni az f30asoknál, hanem a jobbik esetben 1 éveseket, ám a többség tuti 3 éves, tehát import kocsik fél áron árulva, és lehet a kisujjukat sem mozdították ahhoz, hogy így nézzen ki a kocsi, hanem már eleve így vették meg a régi német műmájer tulajtól. Tény és való, hogy kicsit visszatetszéstkeltő a dolog, de azért a többség még így is legalább 6mFt-ot költött a kocsira, ami nem kevés pénz még így sem, viszont ez majd le fog csorogni a többség által megfizethetőbb 3mFt-os összeg alá 3 év múlva, na akkor nagy buli lesz itt
A mostani E9x-eket nézegetve ez már valóság, bár ott m-paketnál megállt a történet, a kipufogóvégek alapján még könnyen belőhető a teljesítmény, az F3x-ekkel elég nagyot bővül majd a színskála
Azért ha józanul átgondolom, akkor nekem is elég lenne a 30d helyett egy 20d, sőt még egy 18d és akár 16d is. Mostanság ritkán megyek 200felett (öregszem vagy csak már meguntam a száguldozást), és már inkább csak 140-160 között mozgok, oda pedig még a 16d is elevickélne, igaz nem úgy mint most , mert kb. egy pöccintésre ott is van a kocsi 130ról. A gyorshajtásban is már inkább csak azt látom, hogy a végén hamarabb mehetek tankolni (amit utálok), mert 100-150km-rel csökken a hatótáv, 180 felett közlekedve pedig már nem elég a gázelvétel, hanem mindig fékezés lesz a vége ha kijönnek elém, totál pazarlás. A 6henger persze minden egyes alkalommal egy öröm számomra, a teljesítmény pedig bőven jó, legyen az országúti előzés, vagy autópályán leautózás, ám a +2 henger ugye enni is kér , és az idei év már a 2. év, hogy még nyáron sem nagyon megyek sehova, tehát az élményautó faktor kb. kiesik, marad az A-ból B-be és ritkán C-be ingázgatás, ekkor pedig már más faktorok válnak fontossá. Nagyobb csomagtartó kéne, a teljesítmény feleslegesen sok, városban a 6henger lassabban melegszik be és úgy amúgy is többet kér enni. A kabriózásos részt durván 5-6 év alatt kimulattam, most már inkább olyan amolyan tudja ezt is dologgá degradálódott, és ha úgy van (rövidebb szakasz), már le se nyitom a tetejét, az ingázásos szituknál meg annyi cucc van mindig a csomagtartóban és még olykor a hátsó üléssoron is, hogy a tetőt le se nyithatom, tehát azért a jelenlegi talán évi 20 tetőlenyitásért (a régi talán 60-80hoz képest) totál felesleges azt a +200kg-os merevítés és mechanikatömeget cipelni a coupehoz képest, ami szintén kaját kér, a csomagtartóból pedig elveszi a helyet.
A rakhelyhiányra szerintem még a coupe sem lenne tökéletes (ezek a nők évről évre több cuccot pakolnak be, hihetetlen!!!, de a nagymamakoszt miatt megéri ), tehát a 3as sedán, kombi vagy gt jöhetne szóba. Ezeknek ugye egyáltalán nem sportos a formája, tehát a max. 20d motor mellé biztos választanék egy estoril kék vagy fehér színt m-pakettal megvadítva, hogy azért vmennyire legalább tetszen is és ne mint egy igás ló tekintsek rá, és akkor már el is érkeztünk a műmájerek szintjére, ahova egyszer én is biztosan megérkezem , igaz nem a magamutogatás miatt. -
BeZol
őstag
válasz stickermajom #31619 üzenetére
Sokan megveszik ezeket a 20+ milliós kocsikat, amik élményautók, nem hétköznapra valóak. A többség 30-60ezer km-t ha beletesz, majd 3-6 évesen eladják negyed-félárban, közben pedig 400km-enként mehetnek telitankolni a kocsit. Értelmetlen pénzkidobás az egész ha engem kérdeztek, persze ha valaki kisujjból kirázza, akkor miért is ne Persze még egy E92-93-as M3-asnak is elég magas ára van így közel 10 évesen is, de ha már vmennyire ésszerűbb keretek között hajtanék egy ilyen kocsit, akkor így használtan gondolkodnék benne, bár így is brutális lenne a költsége fenntartani.
Elég sok megkötéssel jár egy ilyen autó használata, és én arra jutottam, hogy x mFt felett igazából teljesen mindegy, hogy most ott az a lexus is, vagy a jaguar f-type is, és ugyan alul maradnak az összes konkurenssel szemben a teszteken, itt ez már nem tétel. Drága, látványos, és lehet h hétköznapi használatban ezerszer kényelmesebb, funkcionálisabb mint az elvileg nála jobbak, de ennyi pénzért ordas nagy különbség nem hinném h lenne, és akkor már azt veszem, ami nekem tetszik, nem azt, ami a tesztgyőztes az 1 napot használtam a kocsit bandától.2 napja sétáltam a barátnőmmel itt az utcákban, és közben egyszer csak megjegyezte, hogy "milyen gazdag itt mindenki! Csupa új-autó mindenütt és boldog emberek a kocsikban." Na ekkor előjött belőlem a szakértő, és szépen elmagyaráztam neki, hogy a többségükön eleve leasing céges rendszámtartó van, ergo céges autó, míg a másik fele ugyan új autónak tűnik (pl. új 5ösök), de ezek mindegyike facelift előtti, természetesen típusjelzés nélkül, tehát hangolódjunk inkább az 520d irányába, és legjobb esetben is 2,5-3 évesek legalább, akkor pedig az 520d-ből kiindulva fapad közeliek is lehetnek, és nagyon max újkori ár feléért vették mindet. Gyors utánajárással 5mFt-ért már bőven kapni ilyeneket, nesze neked "gazdagság". Természetesen azt hitte a bnőm, hogy mindegyik 10+ mFt-os kocsi, hát a nagy francokat
Természetesen akad mindig 1-2 kivétel, de az új X5 m-pakettal a fényezését nézve sem volt már teljesen új, hiába hirdette a rendszáma azt (természetesen itt sem volt típusjelzés). A legtöbb tényleg új új-autó az mind külföldi rendszámos volt, a magyar új-autó pedig inkább 1-3 évesen került magyar forgalomba. Azért a nem hozzáértő többség többet néz ki belőle, de mindegy is, legközelebb én is így veszek majd kocsit, bár ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy ha én vettem volna újonnan egy kocsit, miért adnám el 3-6 évesen? Annyival többet nem tud az újabb generáció, hogy legyen értelme váltani. Mi akárhányszor adtuk el a kocsinkat 3 évesnél fiatalabban, ott mindig gebasz volt a kocsival (yaris 14-15 litereket evett a végén és 150-180km-t bírt egy tankkal, de 210zel ment a kis 1.33as, autópályán sípolt a széltől, a scenicben folyton kiégtek az izzók, ami miatt mindig szervízbe kellett menni, elektronikai problémák, és a többiek számára hányingerkeltő futómű). Ami kocsik beváltak, azok meg már 12 és 8 évesek. A régi családi egyterűt pedig csak azért adtuk el 14 évesen, mert már túl sok kilométer volt benne és remegett a motor lakókocsit vontatva és már néha anélkül is, közben pedig senki nem jött rá mi a baja, hiába cserélték már ki a fél motort. Használt 5008as lett véve a helyére, hááát, már vannak furcsa bajok, nem hiába adták el azt is anno.
Tehát sajnos lutri az új autó is, és a használt autó is.
-
BeZol
őstag
válasz Highend55 #31649 üzenetére
A fogyasztás szerintem oké lesz, gondolom 300 lóerőre húzták fel. Nekem anno fél literrel csökkent a fogyi
Most tedd a szívedre a kezed, és őszintén írd le, hogy szerinted lenne-e még további értelme egy 35d motornak (50d-nek eleve nincsen mert brutális a felára a 35d-hez képest). Anno jött egy 535d az autópályán mögöttem (f10-es nem e60-as), és mire 200-210-zel mentünk 110-130 közöttről, csak akkor tudott feljönni a fenekem mögül annyira, hogy majdnem vissza tudtam sorolni mögé, tehát durván 2 autónyi táv ha kialakult. Nem sok, tekintve h valaki úgy is ki jön eléd ilyen sebességnél. Ha 200kg-mal könnyebb coupe-ban ülök, akkor gondolom még ennyire se futotta volna neki, de a lényeg pont az ebben, hogy durván 180 felettől szarul mérik fel az emberek a távot és sebességet, és kivágnak eléd. Egy átlagos forgalmú napon el se jutok 200ig, és örülök ha 160nal végig tudok menni gázelvételekkel. Nem mondom h nem örülnék, ha 35d-m lenne (e93-ból ugye nincs is), de már nagyon korlátozott még autópályán is a lehetőség arra, hogy kiautózza a kocsiból az erőtöbbletet, ami leginkább 200 felettől jelenik meg egy 30d-hez képest (legalábbis kocsikban mért távolságban ekkortól lenne szembetűnőbb).
Létezik egyébként lehetőség arra, hogy az E93-asomba egyszer egy újfatja 313 lovas 35d motor kerüljön a 8fokozatú automatával?
BMW Z4-esbe már építettek be 35d motort. Közben gyorsgoogle-zva találtam is egyet. Pont E93asba rakták az 50d motort
Vajon ki vállal ilyet Magyarországon? Egyszer sok év múlva egy bontott 50d motort váltóstul beszereltetnék azért -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #31652 üzenetére
Papiron 1810kg az én kocsim is, meg az F10-es 535d is, csak én 95%-ban 2 fővel utazok és teli csomagtartóval + a kocsi is majdnem full-extrás, szóval biztos több a valóság. Vajon hol lehetne ezt BP-en lemérni? Eskü érdekelne már.
A te kocsid papíron 1645kg, tehát +2 80kg-os embert beültetve lennénk egyenlő súlyúak, ám mivel az automata coupe 30d-hez képest 30kg-mal nehezebb vagy, az E93-asból a nem létező 35d automata váltóval 1855kg-os lenne (1825kg az automata 30d cabrio), tehát igazából 210kg-nyi súlyt kéne belepakolnod a kocsiba (tehát üljön mindenhol egy 70kg-os ember), és akkor lennénk "igazi" mércében a súlyt és a motorizáltságot illetően, meg akkor el tudnád mesélni, milyen eredményt érsz el pl. 80-200km/h (hartge videók is itt készülnek, lehetne azokhoz is mérni!) között akár videóval alátámasztva egyedül vezetve, ill. ha még +210kg-ot cipelsz, legalább tudnám mit tudna a kocsim, ha 35d-t árultak volna anno, vagy egyszer a jövőben 35d átépítést szeretnék, és azt is látnánk mennyit ront 210kg-nyi teher.
Tudom, hogy a chipelés sokat segít rajtam is, de rajtad is És nekem nem is elmeroggyant 299 lóerős változat van, hanem csak egy egészséges közepes fajta (mondjuk akkoriban csak 2 cég árult ilyen terméket).
Én továbbra is a fórumtárs gyári E93 335i-jével tudok dobálózni, ami gyárilag gyorsabb és erősebb a 335d-nél (cabrio ugye nem létezett 35d ezt tegyük még1xer hozzá, a 4esben meg már gyorsabbak a 35d-k). Az keményen 1 kocsihossznyit távolodott el 210ig, bár mire nálam 240et mutatott a mérő, már 1 kamionnyi hossz lett belőle, de ezt a 30-30km-res szakaszon egyetlen egyszer tudtuk összehozni, mert még a gyér forgalom ellenére is folyton le kellett fékezni max 220-230 környékén, ergo mire tényleg rendesen "otthagytak volna mint a sz@rt", addigra fék és vissza le 130 alá.
Hát igen, más kategória kettőnk kocsija. A kabriózásnak ára van megvételkor, súlyban, menetteljesítményben, fogyasztásban, kanyarodáskor, és mindez azért, hogy beleaszalódj a kocsiba ha 28 fok felett lesz a hőmérséklet
Haverom most h megvette a 440i-t, előtte pár héttel ült a kocsimban, pont mikor eladta az E92 320d-jét, és az első dolog mikor hozzáért a kocsihoz: "végre van súlya az ajtónak, nem ilyen pille sz@r"
Hát a merevítések ugyeHétvégén összehozok egy 80-200km/h videót, majd feltöltöm.
Ha már lúd, legyen kövér. Ha egyszer átépítésre kerülne sor, akkor 50d megy bele , de az sokára lesz, diplomám is lesz addigra, remélhetőleg zsíros állásom is, és lehet meg se tartom ezt a kocsit.
Azért egy X5-ös eleve 10litereket eszik a súlya és légellenállása miatt, tehát szerintem még simán 10 liter alatti értékek lehetségesek egy 50d-vel is, ha nem suv-ról van szó. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #31657 üzenetére
A papíron 1645kg egy 75kg-os sofőrrel, 90%-os tankkal, és minden más folyadék maxra töltve van megadva minden kocsinál.
Ezek szerint nem ültél a kocsiban? Ha a 75kg-ot hozzáadjuk, már 1667-nél járunk, a 20%-nyi üzemanyag (tehát 12-15liter) ötletem sincs mekkora súllyal járhat, de a +30kg tutira meglenne a gyári értékhez képest
Gondolom akkor ennyit a papírformáról. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #31686 üzenetére
Szuper Akkor felfele csalnak
Már több E60-ast is láttam füstölögni, talán a nagyon koraiak lehettek, vagy szimplán igénytelen volt a tulaj.
Én olyan 4800 körül érzem azt, hogy elfogy a lendület, hiába tud továbbpörögni, nálam legalábbis nincs értelme (6.-ban is itt ér véget a történet óra szerint 263-nál, ami mobilos gps szerint 253-255 ha jól rémlik) -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #31688 üzenetére
Összekockáztam a videókat. Súlyt nem mértem, de 2 fővel, kb. 40kg-nyi csomaggal és a kabrió plusszsúllyal 100-180 között az a különbség, hogy mire 180nál jársz, én 165nél járok.
A 80-200-am pont 21 másodperc (2 fő, de negyed tank, viszont vagy 40kg cucc is hátul. Az út végig vízszintes.). (hehe, őt pont megeszem még nehezen is, hiába 310 lovas)
A 100-180 kereken 15s végig 4est kihuzatva (lejtőn ugyanilyen súllyal szintén 4esben kihuzatva 11,3s), de ha beváltok 5ösbe kb. 155nél, akkor 13,1s lesz belőle. (tehát kb. 110kg-nyi rakományt levéve 11,3s is reális lehet sima egyenesben, főleg a téli 225ös hátsókkal az simán farag további 0,5 secet)
A 100-200 18,5s.
Ismétlem, ez mind-mind +110kg teherrel a korábban általam kalkulált +210kg-hoz képest is.Neked 100-180 8,25s-9s közötti (eléggé rázkódik és pont a rövid vonal a km/h)
100-200 11,2s (ez tisztábban látható).Tehát 100-180ig durván 2,5-3 másodpercet kapok. A hartge videókban egy chipelléssel általában pont 3 másodperc körüli értékkel javul a 80-200. A 3s 8-10 kocsihossz lehet, tehát ez az, amit pont kamionnyi távnak mondok, ami már nem rossz (érdemes volt chipelni, különben nem vakarnál le egyhamar)! Én is kb. pont ennyire nyomom le 180ig a 20d-ket, viszont chip nélkül nem tudnál ekkora távot ilyen hamar kidolgozni, csak 240 környékén járva (tudom, kétélű dolog ), mint ahogy a 335i kabriós kollegánál is kijött, hogy 210ig +1 kocsihossz lett csak. Veled a coupe miatt 2-3 és 8-10 kocsihossz közé, tehát olyan 5 körülre menne le ez az érték chip nélkül 210ig.
A lényeg ebből az, hogy még van értelme a 35d-nek, mert ugyan autópályán 130ról gyorsulgat az ember, mi meg 100ről méricskéltük (130-180 2s különbség köztünk, de 130-200 már 8,5s vs 14,7s. Beindul az erőtöbblet és súlyelőny rendesen, és ezen kb. 1,5-2secet foghatok, de még úgy is 4,2-4,7 előnyről van már szó, ami már tényleg rohadt sok).
Hidd el sopánkodni fogsz, ha ezek után új 35d-be ülsz át. 3-as és 4esben már csak összkerékkel adják (+100kg), és ugyanott leszel mint most. Ha 5öst veszel, akkor meg olyan nehéz leszel mint én.
Azt vágod, hogy van ac schnitzer 150D, ami 7,9 alatt tudja le a 80-180at Mienk meg eleve 100-180. Durva cucc lehet.
Ha lesz rá alkalmad, csinálj egy 80-200-at, és akkor látod a hartge videók alapján is, hogy hol vagy tényleg tizedmásodpercre pontosan. Én már tudom Olyan 19s környéke lehet egyedül menve. Neked sanszos a 14s-es idő is. Amint egyedül mennék bárhova csomagok nélkül, újra méricskélek, hogy mennyi az annyi pontosan. Az biztos, hogy 210 felett már nagyon megennél, de neked nem leszedhető a teteje (kabriózás 254-gyel? brutál hangos már egyébként )
Jó hosszú és katyvaszos lett végül, de már nem szórakozom vele, mentem aludni
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #31767 üzenetére
Cseréljen csak láncot, nekem M57TÜ2D30 170kW-os a motor (2008/05), és azt hiszem 167ezer km-nél cseréltettem a láncot. Már több mint fél cm-rel meg volt nyúlva, azt mondták max. 10ezer km és tuti elszakad, még jó h megelőzésből cseréltettem. A szerelő pedig pont egy láncszakadt 525d-t vett meg használtan.
Szóval a 3literes dieselek is szakadnak, csak nem olvasol róla annyit, mert talán tized annyit ha eladtak belőlük, és nincs akkora sírás miatta, tehát jobb ha cserélteted 300+ ezer Ft-ért. A 35d-den is kicseréltetném, azok közül is elhalt már több darab is emiatt. Az meg majd egyszer nagyon fincsi lesz, mikor 200 felett elszakad aztán se fék, se szervo
Ez egy hiba, erre költeni kell, aztán nincs para miatta. Mint a szívósor dugózás, ez is az, csak ezt nem lehet olcsón megoldani. -
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #31808 üzenetére
Ne nézzél 30d-ket, mert közel annyit fog enni, mint a 35d, közben pedig a 35d-ben ott lesz a plussz erő, amivel úgy fogsz tudni menni, mintha a mostani couped lenne egy 30d. (+200-300kg különbség lehet, attól függ xdrive-osat veszel-e, ami itt még nem kötelező kellék)
Ha 30d-t vennél mégis, akkor kb. 325d szinten fog menni, ami 2 lépcsőfok visszalépés a mostanidról, bár ahogy te is írtad, nem kell ennyi kakaó.
Az activehibrides benzines lesz, szerintem felejtős, legalábbis active 7esekről már 2 helyen is rengeteg problémát olvastam, itt is lehet probléma vele, meg ott a plusszsúly is, és csak városban ér valamit ez a hibridség, egyébként meg csak plussz teher.Szép kocsik, a kérdés talán az lehet, hogy ha nem m-pakkos, akkor utólag megoldod-e rá, és akkor melyik az olcsóbb, az utólagos vagy a gyári. A nagyobb szebb felni ugyanez. Facelift itt miben változtatott? A hátsó lámpa erősebb színű, de a többi vajon mi lehet?
-
BeZol
őstag
válasz Highend55 #31812 üzenetére
Igen, elég, de neki 200-300kg-mal könnyebb a mostani kocsija és még erősebb is mint most a tied. Tehát nem 1 fokozattal lenne visszalépés egy 530d, hanem 2-vel úgy, hogy a fogyasztás érdemben nem lesz magasabb egy 535d-vel, és akkor csak 1 fokozattal ül át gyengébb kocsiba.
Ettől függetlenül szerintem is bőven elég a 30d, a videódat nézve pedig hasonló ligában vagyunk, nem sokkal vagy gyorsabb nálam, ez pedig a súlyelőny és lóerőelőny miatt van.Már új 4est is csak összkerékkal adják, és 1700kg-ról indul akkor, tehát 35d motorral a létező legkönnyebb autóval rendelkezik most, innen egy új 4es annyival erősebb amennyivel nehezebb +összkerék ugye. Az 5-ösöket még kapni kötelező összkerék nélkül, de az is már 1800kg-on túl lesz a mostani lemért 1600kg alatt értékéhez képest, még ha chippelve több kakaó is lesz, lassabb lesz 1 fokozattal. Ezek után jönne csak a 30d kérdése, ami újabb -1 fokozat, fogyasztás meg hasonló, és nincs 2 szexi kipufogója. (új 4esekben sincs már...)
Tehát elég a 30d mert az is megy rendesen, de ha pici felárral kapni jó 35d-t, én használtan biztos azt vennék már, vagy 50d-t
Engem is csak 210 felettől kezdenek érdemben lenyomni, addig kb. semmi említésre méltó, csak hát gyakran már lehet is fékezni utána. Legutóbb hiába siettem, egy x1 20d mindig utolért a maga 180as tempójával
-
BeZol
őstag
Hát az F széria eléggé hasonló lett, most a G is ilyen lesz. Az bangle korszakban volt mindennek karaktere, legyen az pozitív vagy negatív
Azért amennyire nehéz volt eleinte megkülönböztetni az F szériás kocsikat, ma már nem is olyan vészes dolog, gondolom most a G szériánál megint el fog telni 1-2 év, mire 4-5 kocsitávolságból már rávágom ez épp 3-4-5-ös széria, viszont az új merciket a mai napig csak közelről tudom beazonosítani, na ezért tuti nem vennék mercit, legalábbis ezért sem! -
BeZol
őstag
Szerintem a start-stop a mérési ciklusoknak tesz csak jót, de nekem mit vevőnek szerintem ez inkább majd plusszköltség lesz, mint a szívosorozás is (ami szintén környezetvédelmi vacak és dugózza mindenki). Múltkor dugóban a passatosnak folyton újra-újraindult a kocsija. Azért a 2.-3. után már inkább cikinek éreztem, mint értelmesnek, mert 1000%, hogy nem spórol annyi üzemanyagot ennyi idő alatt, mint amennyivel a végén majd fizethet többet a plussz igénybevételek miatt a sok-sok indítózással. Első dolgom lenne szoftveresen kiiktatni teljesen, majd én tudom mikor állítom le: ha nagyon kevés az üzemanyagom és félnék h nem érek el így a kútig, vagy sorompónál állok.
Ami egyetlen értelmes ötlet szerintem, az a fix sebességnél a hengerlekapcsolás, azt bezzeg nem pakolják minden kocsiba, mert biztos olyan a mérési ciklus, hogy ott annyira nem jön ki, csak nagy motoroknál. Azért pl. 90-140 közötti kocsikázásnál ha leállna a 6hengerből 2, akkor 320d szintjén mehetne a motor, ergo 1,5litert lehetne fogni szerintem, de vajon szimplán 2 hengerrel mennyire menne? 1.4tsi 4hengeres és ott 2 kapcsol le ha jól rémlik. -
BeZol
őstag
válasz haddent #32780 üzenetére
Egy időzített bomba vagy közúton az írásaid alapján. Könnyű, erősebb, régi kocsi, pályázás szöveg, nulla elektronika, mindez végig közúton. Már 2xer jöttek majdnem így nekem, mert a faszagyerek éppen driftelni akart, és ha már a lámpához értem volna, akkor faszán oldalbaver, mert túlpördült, így viszont át tudtam korrigálni még a másik sávba. Ez speciell egy szakadt szar opel corsás volt, aki kézifékkel driftelt, mögötte meg jött a bmw-s haverja aki szintén az én sávomba korrigált át...
Nem mondom, hogy rossz dolgok ezek, de én is csak akkor incselkedek közúton, mikor látom, hogy a közelben nincsen egy autó sem, remélem te is így teszed.
Lehet teperni, kanyarogni, élményautózni szerpentineken, de azért itt is ért már 2 veszélyhelyzet: egyszer, egy szakadsz szar kisteherautó pont a kanyar közepén robbant le. Beláthatatlan kanyar, 60as tábla, de be lehet venni 110zel is legalább. Természetesen éppen jöttek szemből is, még jó, hogy jó volt a fék ss pont meg lehetett állni kb. 80ról padlófékezve. HA te itt gyorsabban mész, és ABS nélkül vészfékezel, akkor bele is csúszol, és még át is sodródsz a blokkoló kerekek miatt. És ne mondd nekem, hogy tudnád rendesen kontrollálni a fékezést abs nélkül, mert hidd el mikor ilyen vészhelyzet jön, tutira buknál legalább 1méter féktávot az abs-hez képest.
A másik veszélyhelyzet szintén beláthatatlan kanyarban egy kibaszott őzike volt a kanyar közepén a sávomban, ezt az élményt sem kívánom senkinek.
Ezeket mind megúsztam, mert nem élménykocsikáztam, hanem rendesen közlekedtem. Azzal, hogy te ilyen helyeken és városban is élménykocsikázol, azzal valós veszélybe sodrod magadat és másokat is, remélem átérzed már, hogy eddig szerencséd volt, és nem kéne közúton feszegetni a határokat.
Bármennyire is rosszul esik neked, de közúton a legbiztonságosabban jelenleg az autópályán tudod a legjobban kiaknázni azt, amit a kocsid tud, oda pedig kakaó kell és 200 feletti tempó. Itt már nincsen vadveszély, mint az országutakon, beláthatóak a kanyarok és az egyenesek is, csak néha kijönnek eléd, és akkor nagyot kell fékezni, viszont ez a legbiztonságosabb, ahol nem leszel időzített bomba, bááár páran itt is eltúlozzák, és tényleg nem tartanak rendes követési távolságot, és még cikázva előzgetnek is, na azokra már előre keresztet vetek, mert már 2 ilyen faszagyereket is láttam később oldalt az árokban pár kilométerrel odébb
Tehát ami neked közeli gépi érzet, és lehet vele jókat kanyarodni, élményautózni, az számomra egy megkötésekkel teli hétköznapi autó, mert normális/biztonságos keretek között nem tudom kihasználni, marad az A-ból B-be közlekedés, oda meg feleslegesen zajos, rázós, és teszem azt sokat zabál.
Tudom miről beszélek, mert van egy mini cooper s-ünk, és az ilyen, még ha elől is hajt (bár cincálja a kormányt rendesen, kész életveszély nyomvályúknál). Jót autóztam vele szerpentinen/országúton, de kb. majdnem meg is haltam közben, és csak hajtott hajtott az adrenalin h még-még-még, a végén kb. remegett a kezem mikor kiszálltam, annyira állatul mentem végig.Tehát lehet szeretni a régi autókat, lehet velük jókat autózni, lehet őket szépen babusgatni meg minden, de egyáltalán nem biztonságosak semmilyen szempontból, ezért a véleményem az, hogy "élményautózni" közúton manapság már csak autópályán lehet biztonságosan, az összes többi közúti helyszínre pedig egy olyan kocsi kell, ami vészhelyzet esetén kihúz a pácból. Legyen az egy elmért kanyar, olajfolt, vízátfolyás, karambol, vészfékezés, bármi. Legyen a kocsiban minél több biztonsági elektronika, töréstesztje is legyen csillagos ötös, amihez pont nem árt, ha nagy a súly, és pl. egy x5-x6-ban ér minket ilyen szitu, akkor a nagy sebességű baleseteket leszámítva igazából semmi bajunk nem lehet, ahhoz pedig h autópályán menjen is egy ilyen kocsi, ahhoz meg már 300+ lóerő kell. Persze ezt már túlontúl biztonságmániákusoknak ajánlanám, egyébként szerintem bármelyik modernebb bmw megfelel ezeknek a kritériumnak, csak nem vagyok képben, hogy miben mennyi elektronika volt.
Nekem eddig csak havas-jeges úton nem tudta igazán megfogni az elektronika a kocsit, úgyhogy nem kell a céges autós emberke miatt aggódnod, de majd remélem egyszer jól pofára esel, és bele vered a fejed a falba így vagy úgy.
ui.: leléptem a fórumról, lényeges emberekkel privátban megy majd a szöveg úgy is, de az elmúlt hónapok mentalitása nekem nem bejövős, csak ideg lesz bennem minden egyes olvasás alkalmával.
-
BeZol
őstag
válasz MPowerPH #36980 üzenetére
Ismerős F33 440i xdrive-ja átlag 11,2-őt eszik. 326 paci, 1925kg, és főleg városban haladgat vele többször kihuzatva, mert ugye egész jól szól sport v. sport+ módban a kipufogó. Recseg, durrog felváltásoknál és gázelvételnél is. Ugyanígy közlekedve kb. 8 literre jövök én ki az E93 330d-mel (1810kg), szóval egész jól levitték a benzinesek fogyasztását mostanra.
Igazából spritmonitor.de átlagfogyasztások +0,5-1 liter teljesen reális tempósabb haladásra.
A 231 kontra 258 lóerős 30d-k is már fél littyóval kevesebbet kérnek. -
BeZol
őstag
válasz chess001 #37391 üzenetére
Szerintem tök8.
Megy itt a duma arról is, hogy az az igazán gyors, aki kanyarban is gyors (vagy vmi ilyesmi), meg ott van a 0-100-as méregetés is, vagy éppen a végsebességekkel hülyülés.
Szerintem a 0-100 pár alkalom után unalmas és érdektelen.
Jó kanyarvadászathoz könnyű kocsi kell, aztán ha elméred, mész az árokba, jó buli... Az utak minősége pedig pocsék.
Végsebességet szerintem elég ritkán lehet elérni, az inkább németeknél játszik.Nálam az erőfölény a következő esetekben jön jól:
- sávot váltanék, és gyors be kell szúrni magamat valahova előrébb. Ha itt még váltogatnom is kellene mert nincsen meg alacsony fordulatról, akkor csak fele annyi szituban tettem volna meg.
- lámpától megindulás úgy, hogy buszsáv lesz az enyémből, és valaki direkt genyózik és látod h nem akar beengedni, akkor megnyomom neki és bemegyek elé...
- gyengébb kocsiknál tipikus eset autópályán de akár országúton is haladva, h mikor utóléred a delikvenst, akkor rágyorsít, és ha gyenge a kocsid, nem tudod megelőzni, vagy éppen előzés közben szivat le (vannak akik erre verik, nem 1-2 sztorit tudnék mesélni a honda jazz-es korszakomból)
- autópályán mész külsőben, beérsz egy kamiont v. bármi lassabb kocsit, de közben belső sávban jön egy autó 150+-szal. Sok patkány ilyenkor kivág a belső sávos elé, aki fékezhet le... Én ha ki is vágnék elé, van szufla a kocsiban, h ne kelljen lefékeznie miattam, mert pikk-pakk felgyorsulok, majd újra lehúzódok a végén és vissza 130ra.
- mennél 130cal vagy felette, de nem húzódnak le előled. Jobbik esetben lehúzódik, de rágyorsít és újra előtted lesz. Rosszabb esetben le se megy, ezért jobbról kell körbeautózni szabálytalanul, de nem tudod, mert rágyorsít. Akad 1-2 ilyen is sajna.
- aztán persze akad pár márkatárs v. más gyártótól származó delikvens, aki belemászik a seggedbe, de nem megy a sor, vagy szimplán kíváncsi mit produkálsz mert megnyomja neki ő is ha előtted volt. Na ezeket is ott lehet hagyni vagy helyre lehet tenni.Amiket fentebb felsoroltam, ez mind-mind rugalmassági kérdés, legyen az 30-100 v. 80-180.
Egy 320d 184 lóerővel a 80-180-at 21,97s alatt letudja, chipelve már 17,58s is elég, és ilyesmi értékeket az összes 2literes diesel hozni tudja más márkáktól is.
Egy 330d-nek a 80-200, tehát nem a 80-180, hamarabb megvan, konkrétan 21,12s ill. chipelve 16,46s.
Chip nélkül durván 180nál járva járhat 205 körül egy 330d, ergo simán 2 kamionnyi hosszra eltűnt már az a 30d addigra (5-6sec-et kell levonni a 80-200ból chip nélkül kb a 80-180hoz!!!), viszont ha az a 20d chipelve van, akkor végig ott fog lihegni a fenekében, és ma már szinte minden diesel megvan chipelve...Egy "szaros" 316i-nek is megvan chipelve 21sec alatt a 80-180.
Méricskélős kedvetekben vagytok, érdemes lehet megnézni, vajon a ti vasatok mit tudna, főleg ha szívó benzines pártiak vagytok (azért jelezném, hogy kb. 188 körül jár a mutató mikor gps 180 megvan).Itt egy összesítő táblázatos rész a mutatóval mért sebességet nézve alap változatokat mérve.
-
BeZol
őstag
válasz steven84 #37527 üzenetére
Ha leereszt, ottmaradsz
Ha defekttűrő a gumi, akkor jobban ráz a kocsi, nagyobb sebességű autópályás kanyarokban pedig szépen elpattogsz az ívről. Amint elkopott, megvettem a sima gumikat, és tökéletes minden. Jövő héten jönnek a télik, ami tesztet néztem, aszerint ez a legjobb az én téli felnimre. A top3-ban volt egy michelin, annak a formája nem jött be, egy dunlop volt a 3., azt ismertem, mert eddig az volt, de gondoltam most kipróbálom ezt a continentalt. -
BeZol
őstag
válasz steven84 #37533 üzenetére
Bírni fogja, nekem 1825+ kg-os E93-ason van, csak a H jelzés miatt 210km/h-ig mehetsz vele. Esetleg +4-5ezer Ft-ért vehetsz 240km/h-sat, tehát 4 gumi esetén 16-20ezer lesz az ára.
Nyárinak michelin pilot sport 4-eket használok. Gyárilag PS2 volt, defekttűrő, pattogott le az ívekről és rázott az úthibákon a kocsi. Minden tökéletes mióta megváltam tőlük, de nyárinak sok más gumi is jó. Ez drágább, de 30-40ezer km-t bírnak így a hátsók, nem 20-30ezreket, csak ott a hátsók 255ösök, tehát 65körüli darabja. -
BeZol
őstag
válasz molnarpeter #37576 üzenetére
Én egyik appot sem használom, múltkor rágták a fülemet h használjam. Rá 5 percre mértek egy helyen pesten belül. Na mondom indítsd csak el a waze-t írja-e. Hát nem írta. Részemről kuka továbbra is mindegyik , legalábbis nem ad 100%-os védelmet, ha meg ismeretlen a terep, ott úgysem teperek.
-
BeZol
őstag
Nekem van gyári ponyvám a kocsira. Télen jól jött németeknél, mert a 20+ cm-es havat pikk-pakk lerántottam a ponyváról, a ponyva alatt pedig nem volt befagyva a kocsi, ergo jeget sem kellett kaparni, ellenben a 2. évre a gumija kicsit elgyengült és egy nagyobb szél már felfújta a ponyvát a kocsi hátuljánál.
Az autóm csupa mikrokarc, de lehet azért, mert egy nyári nap papírszalvétával töröltem körbe róla a vizet -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #37653 üzenetére
Inkább hagyjuk
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #37654 üzenetére
Lesz, h nem a teljesen tiszta kocsira teszed rá. Ami retek van a kocsin, azt feltevéskor és levételkor is kicsit megmozgatod a fényezésen. Ez főleg télen cumi, ha havazás és latyakos sózott út után pakolod fel a ponyvát.
A fő problémám a ponyvával az, hogy egy idő után maga a ponyva is retkes lesz belül. Én már 2xer is megpróbáltam kitakarítani, de kb. kuka, mert a tiszta kocsira rátéve mocskot hagy maga után. Szerintem érdemes már csak a gumi elgyengülése miatt is 1 max 2 évente új ponyvát venni. Ja és ugye fixen elfoglal egy rekesznyi helyet a csomagtartóban a cucc. -
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #38218 üzenetére
Én úgy tudom, minél előbb elindulsz a kocsival, annál jobb, mert alapjáraton alig lesz fordulat és nem az igazi a kenés ilyen hidegben.
Ilyenkor mindig 1500-2200 között tartom a fordulatot. Így hamarabb bemelegszik (a fűtés is hamarabb jön össze ilyenkor), kap elég kenést is pl. egy 1200as fordulathoz képest (4. fokozat 50km/h), viszont még nem túlzott az igénybevétel.Tehát gyakorlatilag 50nél 3asban hagyom városban, és pont 2ezren pörög, ill. mindegyik fokozatnál figyelek, h azért 1500 alatt ne legyen a fordulat.
Nekem így mikor vidéken kimegyek a városból és kiérek az autópályáig, az 6,5 perc és 4,2 km. Ezzel a módszerrel már rendesen fűt ilyenkor a kocsi, és a hangja alapján be is melegedett nagyjából.
Amikor a szokásos módon vezetem, akkor ugyanitt még nincs annyira meleg a kocsiban, és mikor lepadlózóm a felhajtónál, akkor a hangján hallom, h még hideg a motor.Hosszabb távon gyilkolja a motort és eltömíti a dpf-et, ezért kell ha nem is minden hétvégén, de azért pár hetente szépen megjáratni a kocsit az autópályán, ha már sokszor mész keveset a diesel kocsival (nálam nem para, mert csak hétvégente használom kb., hétközbe még ebben a fagyban is robogóval driftelgetek néha engem is meglep a dolog , de csúszik minden mint az állat)
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #38222 üzenetére
Hiszed vagy sem, a lábaim át sem hűlnek még -15 fokban sem (minden nap megyek 13,5-13,5 km-t óbuda és a lurdy ház között, amiből 20 perc maga a robogózás. Kocsival 50-75perc a reggeli csúcsban ). Az ujjaim azok, amik lefagynak a kezemen, de már vettem ilyen belebújós szutykot. Nálam eleve nem stimmel vmi a kézfejem keringésével, extrém gyorsan áthűlnek az ujjaim egy séta során is, pedig már síkesztyűben tolom a sétákat is
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #38228 üzenetére
hát kb., ha a napi bő 2,5 óra konditermezés annak számít Oda-vissza úttal és átöltözésekkel együtt ez egy napi 4 órás program.
Áh, most fogok diplomázni ha minden jól megy (vagy rosszabb esetben júniusban), aztán kb. februártól küldözgetem az önéletrajzomat németekhez, remélem kapok vmi zsíros állást, vagy legalább idővel zsíros lesz belőle, aztán veszek egy m3 cabriót jó kis V8-val és ráköltöm a gatyámat is
Van markolatfűtésem, de ujjaim a féken vannak, mert ha netán vki kivágna elém, gyorsabb legyen a reakció.
Nekem garázsban áll a kocsi mindkét helyen, 0 fok alá sosem hűl le sehol, viszont állóhelyzeti dolog emiatt ki is van lőve, mert megfulladnék
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #38352 üzenetére
Na akkor most már én is leírom csakazértis (E93 330d 1810+ kg 231 lóerős motorverzió)
160-200-as tempo bő 50km-en keresztül, és kb. 20km város 60-90 között, persze lámpákkal tarkítva --> 8,1 liter
200-240-es tempoval 8,5-8,8 liter.
130as tempóval 6,7-7,1 liter, 140-160 között 7,5 környéke.
Azonos táv, falvakon át 50-70 és országúton 90-130 szintén 7,1 (többször kell megállni és gyorsítgatni, meg előzgetni), de ha sebesség be van tartva mindenütt, akkor 5,9-6,3 liter a forgalom függvényében
Párszor tudtam végig szó szerint padlógázzal menni, tehát óra szerint 240-263km/h között, na akkor 9,5litert kaptamÉn ahogy nézegettem, ez olyan mint a biciklizés. Tudsz egy teszem azt átlag 24km/h-s átlagot tolni órákon keresztül, de extra 10% sebességgel 26-27km/h-val tekerve pikk-pakk kifinghatsz ha nem vagy edzésben, annyival több kakaó kell hozzá.
A kocsinál ez a "normál" határ 130nál van, mert 140nél már extra fél litert-litert is bekajolhat, ugyanakkor a legjobb fogyasztást tempomat 70nel értem el balcsi körül krúzolva: 5,3 liter/100km...
Egyébként ezért is szeretek országúton közlekedni, mert a 130as tempó ott nem uncsi, csak nagyobb a vadveszély, ugyanakkor mégis még a normális értékeken mozog a fogyasztás.Ezekkel a nagyobb diesel motorokkal csak annyi bökkenő van, hogy nem kis idő, amíg bemelegszenek, addig pedig nekem pl. városban simán 9,5-11litereket írogat, de nem is városi használatra lettek tervezve, meg nem is a 130cal közlekedésre, mert arra egy 18d is megteszi
Az új 5ös bömbit sem értem minek fikázta a nép. Ha A-ból B-be kocsi kell, és mindezt prémium külső-belsővel akarod összehozni, akkor tökéletes az 520d, és ennél még nincs is annyira fapad érzése az embernek, mint pl egy alapfelszereltséges 1-es v. 3-as bmw-nél, mert ott tényleg látod, hogy extrák nélkül egy kiherélt trutyi mindkettő.
-
BeZol
őstag
válasz Highend55 #38370 üzenetére
Nekem 225ösek elől, 255ösek hátul 18", de télen 17" és 225 mind a 4. Ez -0,3-0,5litert jelent.
A termosztátom nem volt rendben, folyton nyitva volt éveken keresztül (73fokos volt a motor 90-95helyett), aztán ezredeshez került a kocsi és rendbe tette, azóta szintén minusz 0,3-0,5liter. Egyébként nálam fixen megy mindig 60-80%-os hangerővel a hifi (675W) meg a klíma is megy, ezek is mind-mind legalább 1-3 decit fogyaszthatnak. A légellenálláson segíthet, h sportfutómű van és a kocsi is "alacsony", mert szélviharban is alig lökdös a szél, de nyitott tetővel gyorsan haladva garantált az extra fél liter (és 180tól érezhetően be is lassul a kocsi ilyenkor) -
BeZol
őstag
Mini Cooper S 1.6 163 lóerő kompresszor 1230kg - átlag 10 liter.
Igaz városi 1-6km-eken van használva, viszont "közel" szobahőmérsékleten parkol, mert a házban van a garázs, tehát "szinte" üzemmeleg mindig.
Volt egy daewoo kalos-unk, 1.6 liter 100 lóerő, az is 10 litereket evett
Na ilyen tapasztalatok után kétkedve olvassa az ember, hogyan ehet egy nagyobb benzines is csak 10-12litereket, de tényleg annyi némelyiknél. -
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #38767 üzenetére
Új kora óta ennyit eszik, spritmonitor is ennyit ír rájuk
Az 1.6-os turbósok már 1 literrel kevesebbeket esznek, de mind1, mert eddig sem volt probléma.Egyébként nekem most elromlott a csomagtartóm. A bal oldali részen bezár, a jobb oldali részen viszont nem, ezért rá se húzza magát a helyére, menet közben írja h csomagtartó nyitva, és 1cm-es sávban föl-le csapkod a jobb oldalon, amit rendesen hallani bent is
Megoldás: új zárszerkezet kell -> 186ezer Ft. Juhúúú
Ja gondolom munkadíj még rámegy majd. Valahogy nem tolonganak a bontott e93-as csomagtartó zárszerkezetek. -
BeZol
őstag
Igényesebb új bmw esetén lehet 20m Ft-tal számolni.
Ebből lesz 10 éves korára talán az 1/5 értéke, kb. 4m Ft. A jobb állapotú kevesett futottak drágábbak, a többiek olcsóbbak ennél.
Nekem 0 km-res kora óta megvan a kocsi, és a következőkkel kalkuláltam:
- éves adó
- éves biztosítás
- éves autópályamatrica
- évi 1 olajcsere
- kb. 2 évente fékolaj és fékbetétcsere
- kb. 1,5 évente új téli és nyári hátsó gumik, 3 évente 4-4 zsír új gumiés ehhez jöttek a nem annyira várt kiadások, mint:
- első lengőkarok cseréje
- első és hátsó lengéscsillapítók cseréje
- klíma ventillátorának javítása (20ezerből megúsztam, egyébként ha cserés, akkor 120+ ezer Ft)
- új akksi (ez igazából mehetett volna fentre is)
- motortartó bakok cseréje
- tömítések cseréje, mert folyott az olaj le végig a váltón
- dpf-nél is volt vmi, amit cserélni kellett, mert nem tudott regenerálni
- termosztát is kuka volt
- kettőstömegű és kuplungszerkezet cseréje
- kéziváltóolaj és diffiolaj csere
- 2 évente új ablaktörlő gumik
- tetőmechanikánál egy műanyag eltörik mind a mai napig, ennek az addigi folytonos javíttatása (elment már 120ezer Ft a semmire)
- vezérműlánccsere (bő 300ezer Ft)Na azt hiszem ezek az összegek merültek fel a kalkulációmban, és így jött ki az, hogy új kora óta legalább havi 38.500 Ft-ot kellett volna félretegyek, hogy ezeket a költségeket kifizessem az eltelt 9 év alatt.
Erre jön rá a havi üzemanyagköltség, az alkalmankénti autómosások (külső és/vagy belső, épp mikor ami), és a külföldi utazások költségei.
Most 9,5 éves a kocsi, nagyon max. 6m Ft-ot ér, és van benne 194ezer km. Használtautón 3.8-5m Ft között mennek most. A poén, amikor írják h full-extra a kocsi, pedig nem...
A fényezésen is lenne mit helyreállítani (ismét) a sok kavics miatt, de a szélvédőből is jöhetne egy új. Mind a 4-4 felnin vannak padkázás nyomok, az egyik téli felnit most kellett javíttatni, mert szétrepedt.
A csomagtartózár beszart, 200+ ezer Ft lesz munkadíjastul a javíttatása.
A szívósort ledugóztatni nem fogom, kap egy újat majd, az sem lesz kevés pénz. Lassan a turbót is érdemes lesz felújíttatni, és esélyes, hogy indul az m-futómű miatt az új kör, h lengőkarok, majd lengéscsillapítók lesznek megint cserélve.
A féktárcsáim is cserések mostanra (még a gyárik vannak).A "nagyobb" költségek mind 165ezer km (kb. 7-8 évesen) utántól jelentkeztek, de főleg így 185ezer km után kezd besűrűsödni a dolog (igaz, nálam ezek is inkább megelőző jellegűek, mert simán mehetett volna 200ezer km-ig vagy amíg meg nem áll vhol a kocsi, ugye kinek milyen a hozzáállása). Simán kijelenthetem, hogy ezek a költségek (amik várnak és már megvoltak) összesítve kijönnek 2m Ft-ra, amik 165ezredik km óta vannak, és 220-240ezer km-ig bezárólag biztosan meg is kell ejteni a cseréjüket.
Na ebbe a szép "kalkulációba" jön be az, hogy használt kocsi, ismeretlen előélet, tekert km, és csodálkozik a többség, hogy akár az olcsóbb, akár a drágább kocsi miért pénztemető. Megy az "okoskodás" is látom, hogy 1 év használattal ügyesen kiszállni minimális bukóval... Lehet ügyeskedni, csak lehet előtted is ügyeskedtek már 3an a kocsival, és mindenki csak használta és "felélte".
Na ezek után is jó buli pl. egy E93 330d cabrió (tudom, pfuj diesel)? Mindegyik 200ezer km körüli, vajon cseréltek már vmit a fentebbi listából? Vajon valós a kilométer? Gondolom egyik vevő sem számít majd rá, hogy 2m Ft-ot még önthet majd bele Ja! Dehogyis! Ügyesen 1 év után eladja minimális értékvesztéssel és 0 szervízzel Közben pedig valószínűleg jól kitapossa a belét is.
És akkor nálam még nem halt le a navi, nem volt semmi elektronikai baromság, elvileg vannak, akik beáznak, egyeseknél már kb. szétmállott a bőrülés oldala, gyakran látok félig bandzsa bmw-ket, mert egyik xenon megadta magát, na nálam még ez sem volt, de majd biztos jön, és még ki tudja mik merülhetnek fel.
Az biztos, hogy ha valaki 10 év körüli bmw-t vásárol, annak nem havi 38.500 Ft lesz a fenntartása üzemanyag nélkül (az én fentebbi tematikám alapján egy 330d-re), hanem jóval-jóval több, hiszen elég a kb. 2m Ft-os szervízköltséget nézni, amire "nincs" előtte 10 év "feltankolni", igaz, cserébe nem is kell az autó értékének 4/5-ötödét leírni bukónak, szóval valamit valamiért, de a tisztánlátás végett gondoltam megosztom, mégis kb. mire számítson a többség úgy, hogy pl. az én kocsim nem is számít betegágynak!
A benzin kontra diesel témával kapcsolatosan: anno a 330d és a 335i között 300ezer Ft volt a 35i felára. Én tempósan közlekedek és 8literes fogyasztással érdemes számolnom, míg egy 35i esetén hasonló tempós közlekedéssel 13literrel. Az elmúlt közel 200ezer km alatt mondjuk 380 Ft-os üzemanyagárral számolva 3.8m Ft-tal kellett volna többet tankolni a benzines változatba. Jobb hangzás, kicsit jobb tempó (mikor már a 30d is overkill igazából ; 130-210km/h között 1 kocsihossz előnye van a 35i-nek, és mikor nálam mutatott 240-et az óra, akkor járt 1 kamionhossznyi távolságra a kollega e93 335i-je), és majdnem 2xer annyi benzinkútlátogatás.
Az 1 évig ügyeskedek egy kocsival stílus esetén simán vinném én is a benzinest (bár akkor már m3 cabrió legyen), de ha valaki hosszabb távra tervez és olyan a kocsihasználata, h alsó hangon legalább 15km-t megy minden nap egyhuzamban, annak bőven jobb vétel egy diesel kocsi.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz molnarpeter #38844 üzenetére
Itt a vin kódom: PX61198
(#38853) CharlieDrop:
Kb. évente kiég az egyik fénykarika, az úgymond nem para, mert talán 3ezer Ft egy izzó, és mindig van tartalék a kocsiban, szóval ha kiég, akkor max 3 perc és ki is cseréltem. Én a xenonra gondoltam, tudod ami "kékes" , mert azt több 10+ éves kocsinál is láttam már, hogy nem égett nekik az egyik oldalon, na és az még nem jött elő nálam, de még hátul sem halt le egy lámpa sem, nem tudom meddig bírják ezek.(#38854) htomi85:
Teljesen mind1, mert remélhetőleg sosem lesz eladva
Egy kabrió 30 éves korában is "jelenség".
Almát körtével pedig nem hasonlítunk össze.
A 3-as/5-ös limuzin és kombik tucatautónak számítanak egy coupe és főleg egy cabriohoz képest.
Visszakerestem kíváncsiságból, hogy 2007 és 2011 között miből mennyit adtak el. A cabrióból 35-55ezer db-ot évente, a coupeból 30-90ezer db-ot (értelem szerűen a ciklus vége felé voltak az alacsonyabb számok, poén h a végén több cabriot adtak el mint coupe-t), míg 3as sedan 240-310ezer, touring 70-120ezer. Ugyanez 5ösből 180-310ezer sedan, 30-85ezer touring. (z4-esek 20-25ezer környékén fogynak)
Tehát majdnem ugyanannyi 3as és 5ös bmw-t értékesítenek, és ezekhez képest alsó hangon 6-od annyi cabriot, de ha a 3as és 5ösöket egy kalap alá vesszük (sedan+touring), akkor a leggyengébb számok esetén 240+70+180+30= évi 520ezer kocsi áll évi 35-55ezer kabrioval szemben --> még szép, hogy nagyobb választék esetén nyomottabb árak lesznek a "sima" kocsiknál, mint egy ritkább típus esetén, és ez meg is látszódik a használt árakban. Persze a többségnek szóba sem jöhet egy coupe/cabrio, mert kell az 5 ajtó, nagy csomagtartó, na ezért is számít "nagyobb luxusnak" egy ilyen, meg mert ritkább is. Emellé társul, hogy a sportosabb megjelenés következtében nem öregszik olyan gyorsan a kiállása sem, meg mivel nem is lát annyit az ember belőle, úgymond szokatlan is.Az évet kiválasztva az annual report-ban keresgéljétek a számokat. Érdekes módon semmilyen google találat alapján nem találtam gyártási mennyiséget, csak m3-asokra, még jó h közgázra járok és ilyen jelentéseket kellett néha olvasgatni, és sejthető volt, hogy itt lehetnek számok
(#38865) majestic:
Nálam az m-futómű miatt (és a konstans 180+-os autópályázgatások miatt is) a lengőkarokat 115ezernél kellett cserélni, de ezen kívül semmi más nem jött elő. 165ezer km-nél vittem vezérműlánccserére, és mint kiderült már meg volt nyúlva, max 8-10ezer km-t mondott rá a szerelő, és biztosan elszakadt volna, akkor pedig jöhetett volna új motor. Olyan 150ezer km környékén érdemes lehet elpasszolni, ha nem akarsz semmi komolyabbra költeni, de vannak dolgok, amiket nem a futásteljesítmény, hanem a kor miatt kell cserélni, szóval olyan max. 8 évesen 160ezer km-nél nem többel ha elpasszolod, akkor utána lenne az, hogy még biztosan zuhanna a kocsi használt ára 1-2m Ft-ot, miközben majd szépen rá is kell önteni 1-2m Ft-ot.
Btw én 3 év alatt 112ezer km-nél jártam , csak már nem hajt úgy a vérem, hogy heti 2-3szor bulizzak az ország különböző pontjain a nyár folyamán emiatt beletekerve simán 20ezer km-t, és német egyetemre sem járok, ahonnan 3 hetente hazakocsikáztam bő 1 évig.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz CharlieDrop #38879 üzenetére
Szerintem nem azonos a coupe/cabrio-val, de egyébként simán unix-nál veszem, mert 5 perc séta.
-
BeZol
őstag
Ezeket a lekérdezéseket mindig megmosolygom kicsit. Több a semminél, az biztos, viszont most így hirtelen 2 példát hoznék fel:
Saját kocsim 0km-es óta megvan. 3. évben járt bmw szervízben 113ezer km-nél, és most 9,5 évesen 197ezerrel mentem be újra, mert muszáj volt. Te elhinnéd, hogy csak 197ezer van a kocsiban? Első 3 év alapján brutál kamu szaga lenne... Szervíztörténet pedig full ismeretlen ezek alapján!
Másik szitu, hogy 1 éves másik kocsink kapott egy őzikét, teljes jobb oldala megsérült, mert jobb első keréknél ütközött a kocsinak, majd az egész testével rácsapódott az ajtókra. Szerinted van ennek bárhol is papíron nyoma? Biztosító nem fizet, csak kötelező volt a kocsin, minden ment saját zsebből, és egy márkaszervizes szerelő intézte el maszekban.
Első esetben egy gyanús tekert kilométeres valszeg alig szervizelt kocsi képe jön le, pedig mindkettő téves.
A második esetben pedig egy hibátlan pár éves kocsi, ami közben mégis törve volt már.Az egész használtautó-vásárlás egy szerencsejáték, dehát ez van, valaki majd pár év múlva boldog tulajdonosa lesz egy "hibátlan" ámde mégis törött kocsinak
-
BeZol
őstag
válasz Silent77 #39122 üzenetére
3 fapados kocsi.
Ha már új autóra ennyire tellett, remélhetőleg szervizelni szervizelték...
Ettől függetlenül én drágállom mindegyiket.
12-13m Ft lehetett újonnan a 2db 3as bmw.
4-5 éveseket 5m Ft-ért kapod, 10 évest 2,5-ért?! Nekem ez tök error, bottal nem piszkálnám egyiket sem.
Hogy építő jellegűt is írjak, ha tényleg sok a városi használat, akkor benzinest vegyél. A keresőt használva szerintem pont a múltkor lett kitárgyalva, h ezek a benzines bmw motorok nem/sem jók amúgy. -
BeZol
őstag
válasz bulikavagyok #39435 üzenetére
Üdv a kabriósok között
-
BeZol
őstag
A kabriók nem is arra vannak, hogy gyorsan letudd A-B szakaszt
Lenyitod a tetőt, és szépen elgurulgatsz, hogy mindenki csodálhassa a kocsidat, mert legyen akármilyen motorja, bámulni fogják. Ez egy teljesen más életérzés, ami távolról taszító lehet másoknak (főleg mikor üvölt ki a zene a kocsiból ).
Teljesen rendben van a 4hengeres diesel. Hangja oké vacak, viszont 1,5 literekkel kevesebbet eszik 100on a 6hengereshez képest, és az autósok többségét ígyis otthagyod vele, tehát szerintem tökéletes "kompromisszum".
Ettől függetlenül ugyanazt tudom hozzátenni, amit haveromnak is mondtam mikor a 440i cabrióját vette, hogy vehetett volna inkább egy E93-ast, mert funkcionalitásban ugyanaz, és negyed annyiból megúszta volna.
Ugyanaz a tetőmechanika (igaz, lecsukott tetővel nem lehet kiemelni a csomagtartóból, ami jó dolog az újnál), ugyanúgy keménytető, csak minden eggyel frissebbe csomagolva. Egy e46-ról érdemes volt váltani E93-ra (vászonról keménytető lett), de E93ról 4es cabrióra sztem nem (vagy csak elfogult vagyok).
Ülésszellőztetés továbbra sincs, a nyakmelegítő ülés jó dolog, de 15fok alatt nem kabriózok, addig pedig eddig is rendben volt. Individual hifi megszűnt, a csúcshifi nem szól akkorát mint e93ban, cserébe lehelettel tisztább a hangzása. Lett egy modernebb internetes spotify-os navi, hát én mp3-azok a mai napig, és megszűnt az, hogy be van borkulva a navi, napfényben cumi a használata.
Tehát jó-jó a 4es cabrió, de kb. ugyanezeket a funkciókat megkapni egy e93-ban is, nem történt akkora előrelépés, hogy érdemes lett volna generációról generációra váltani, a következő 4es pedig már elvileg vászon lesz.
Extra pont a 4es mellett a 8fokozatú automata
Nekem továbbra is e93 m3 a projekt. Majd 1-2 év, és veszek is egy ilyet hétvégi autónak. Hétközbe meg marad az e93 330d -
BeZol
őstag
válasz bulikavagyok #39617 üzenetére
de ha garanciális problémád van, akkor már le vagy sz*rva, addig ugrálnak körbe, amíg megveszed az új kocsit, meg a kötelező szervizeket letolod, egyébként üdv MO.-on
Ismerősnek nyár óta tart a garanciális ügyintézése, és csak 5ször kellett bemennie és otthagynia a kocsit emiatt...
A legjobb az volt, mikor leadta a kocsit (én hoztam el a márkaszervízből a srácot), láttam én is hova állt, és mikor visszamentünk délután, a kocsi ugyanott állt (furán parkolt le, ezért is volt egyértelmű h nem mentek ezek vele sehova, rá se néztek). Na ezt 2szer is eljátszották vele. Szánalmas egy szalon. Nekem is megmondták, hogy oké, megcsináljuk a javítást a kocsidra, de garancia nincs rá, h jó lesz utána, nem törik el az az alkatrész x napon belül, ÉS fixen kell fizetni náluk talán 20ezer Ft-os átvizsgálási díjat, "h felmérjék" a kocsit, hiába mész konkrét hibával h ez van és ez van, ezt csinálják meg.
Új autó vásárlása miatt ajánlom, de arra bármelyik bmw szalon megteszi ahol sok autó ácsorog, az már más kérdés, hogy hol adják a legtöbb kedvezményt, mert esélyes, hogy nekem pl. ott, ahol korábban is vettük (győrben).Szóval egy belülről rothadó alma az egész hely. Persze nem csak ez a hely, a többi sem kóser, ezért járok én is ezredeshez
-
BeZol
őstag
válasz chess001 #39710 üzenetére
E93 olyan nehéz, mint egy 5ös bmw, cserébe laposabb nála.
Nem mondom, h kabrióval pont kanyarvadászkodni kéne (ugye ilyenkor számít a leginkább a súly), mert pont a táj kiélvezése lenne a lényeg, de pl. nekem m-pakettal így is bőven sportos annyira, h normál kocsikhoz képest megdöbbentő módon tud kanyarodni, és az utasok ezt rohadtul nem fogják díjazni, mert ez csak a sofőrnek élvezet, a fékek pedig egy visegrád-szentendre csapatás végére pont túl is melegednek.Szerintem a kollega keménytető párti
-
BeZol
őstag
(#39715) cOxeR:
Egyébként ez a nehezebb dolog a 3as cabrio esetén pont nem igaz, mert könnyebb mint a vászontetős A5 cabrio és E-cabrió
A roadsterek esetén nem tudom mi a szitu, ill. az új 4-es nem tudom hogyan viszonyul a mostani A5 és merci kabriókhoz hasonló motorizáltság mellett.
Korábban rákerestem a súlyokra, lehet meglepődni. -
BeZol
őstag
válasz Gsx-rr #39945 üzenetére
Hát ránéztem a 30d cabrio választékra, olyan 15ezer euro környékétől indulnak a normálisabbak, és még azokba is bele tudok kötni.
Szerintem ne ekézzétek a diesel cabriókat, mert nekem az van, és eredetileg évi 30-40ezer km-res távokra volt tervezve a használata, az már más tészta, hogy ez csak 3 évig volt így, azóta pedig csak 10-15ezrek mennek bele.
Németeknél az E93 330d drágább volt újonnan, mint a 335i, míg Magyarországon 14.6m volt a 30d, és 14.8m a 35i! Tehát ár alapján ezt a kettőt lehet összehasonlítani, h benzin kontra diesel, és ha anno 35i lett volna véve, akkor most a spritmonitor szerint 7.6 literes fogyasztás állna a 11 literessel szemben.
Én hajszál híján 200ezer km-nél tartok most, ki lehet matekozni, hogy a 35i esetén most 400 Ft-os prémium üzemannyagot tankolgatva 2,72m Ft-tal lennék szegényebb. Szebb hangja lenne, jobban menne a 35i, használtan hobbiautónak én is biztos így venném, de van az az életvitel, ami esetén teljesen rendben van dieselesként (keménytetős cabrióról beszélünk, amivel télen is ugyanúgy rodeózik az ember). Engem egyébként a benzinesekkel kapcsolatosan az bosszant a leginkább, hogy gyakrabban kell tankolgatni
Szóval jó az a diesel sor6, egy próbakört mindenképp megérdemel, mert teljesen más dimenzió, mint a 20d motorok, viszont saját tapasztalat, hogy 200ezer km környékén közel 2millát bele lehet (és darabokban kb max 240ezer km-ig kell is) önteni, h újabb 200ezer km-ig ne kelljen csak olajcserékre járni. A benzines részt nem vágom, de a poén ugye az, hogy ezeket a költségeket alsó hangon 240ezer km-ig simán meg lehet spórolni, mert nem fog alattad megállni a kocsi, csak majd olyan 300ezer környékén... Na valószínű, hogy ilyen tekert 300+ ezer km-es az az elgondolkodtató 9-13 ezer euros autóválaszték, viszont mondom, kb. 2 milla és olyan lesz mint új korában.
Annyiból ver engem a használt kocsik többsége, hogy mivel 200zal közlekedek az autópályán, nekem kapott már rendesen elől és a tükröknél a fényezés, de majd egyszer ez is orvosolva lesz (immár másodjára ) -
BeZol
őstag
válasz lali81 #39965 üzenetére
Áh, tied csak 1670kg, enyim 1825kg...
De egyébként igen, teljesen más világ, viszont ha használtan vennék cabrio-t alkalmi használatra, akkor én is sor6 v. v8 benzint nézegetnék, és nem dieselt, csak hát mivel keménytetős, pont h alkalmas hétköznapi autónak is, és akkor a diesel felé billenne a mérleg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Gumi és felni topik
- PlayStation 5
- EAFC 25
- Házimozi belépő szinten
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen monitort vegyek?
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest