Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
Na akkor jövök én is:
Szintén zenész, csak nekem 1.5ILS 98-as civic sedanom van. szeretnék bele valami alap rendszert, de nem igazán utdom merre induljak el.
Amit szeretnék: jazz, acid jazz, rock szóljon rajta szépen, és nyomja el a menetzajt autópályán
-Valahol olvastam, hogy az Alpine CDA szériás fejegységei jók lennének nekem. Ennek legolcsóbb változata cca. 50e forint (Alpine CDA-9852RR/RB), illetve használtan vannak elfogadható árban ilyenek. Ezek valóban jók, esetleg létezik jobb (ne adj' Isten olcsóbb) alternatíva?
-Ha kezdetnek nem akarok valami nagy durranás zajkeltést, akkor előre 13cm komponens (elvileg ez való, de én is furcsállom, mert olyan mint ha beférne a 16-os is), hátulra pedig oválok mennének. Ez elegendő lehet? Vagy elég az elülső szett és hátra majd később vegyek erőlködőt és ládát? No meg egyáltalán mit érdemes?
-illetve az érdekelne még, hogy a rezgéscsillapításban mi az ami fontos, ha fontos-e? Elülső ajtók gondolom mindenképpen. Azon felül?Igazából tanácstalan vagyok, egy megfizethető árú kezdőszettet szeretnék, de nem igazán találtam eddig megfelelő útmutatást. Nagyon megköszönném a tanácsokat
orbano
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
gondolom olyan fejegység nincs a Világon, ami flac-ot vagy ogg-ot játszik le
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
akkor kérlek segíts mi az a legolcsóbb összeállítás, amit ismersz? alapvetően igényes vagyok a hangkeltésre, de próbálnám egyelőre a kocsiba minél kisebb költségvetésből megúszni, mert nem igazán vagyok tisztában az igényeimmel. sőt, igazából az árakkal sem vagyok tisztában. egy fejegység még oké, de egy hangfal, ami tűrhetően szól, plusz egy normális zárt mély, és mindezekhez egy erősítő mettől meddig terjed. árlistákat hiába nézek, fingom nincs mi a különbség a 15 és az 50 ezres kompozit szett között
na de most már teeee adj nekem észt légszi, mert nem szeretek nem érteni dolgokhoz
kösziA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
én pl. nem szeretem a mély hangokat zenét hallgatni szeretek. ha mély hangokat hallasz zenehallgatás közben, akkor valami nem jó a rendszerben (erre akkor jöttem rá, amikor otthon az MNC-s mélysugárzós hibrid tákolt 3 utas hangfalamat lecseréltem egy minőségi belépőszintű 2 utasra)
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
hol írtam én azt hogy nem kell basszus? azt írtam, hogy ha egy rendszeren a basszust hallod, és nem a zenédet (amiben lehet basszus) úgy, ahogy kell, akkor el van b*xva vmi. csak egy megjegyzés volt... ez olyan mint ha a bundáskenyérben nem a bundáskenyér ízét éreznéd, hanem mondjuk a lisztét, a tojásét és a cukorét/sóét külön...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
strggf fórumtársunk ajánlotta nekem a következő összeállítást. vélemények?
Fejegység: Alpine CDA9812RB MP3
erősítő: Audison LRX 4.300
Első szett: Focal 165 v2
Mélyláda: Focal 25AFőként a hangszórókra vagyok kíváncsi, azokról nem sokat hallottam még
előre is köszi
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
igazából az autógyáraknak kéne kooperálniuk, de még a saját modellpalettáikon belül is képtelenek megoldani a dolgot, nem hogy más gyártókkal egységes buszrendszert alakítsanak ki az elektronikának... báhh így sokkal lehúzósabb a dolog, és ez a lényeg ugyebár...
A vér nem válik VAZZE!™
-
-
orbano
félisten
erről tud valaki valamit? tesómnál találtam egy ilyet, nem tudom használható-e valamire
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
azért érdemes kiválasztani olyan műfajt, amit jobban szólaltasson meg a hangfal. mindennek hangszórónak van egy bizonyos karaktere, ami miatt az egyik műfajt szebben, a másikat gyengébben szólaltatja meg. olyat sosem fogsz találni, amitől elalélsz, ha meghallgatod rajta a 4 évszakot, de kiüti a szívedet a helyéről, ha beraksz egy kis astral projectiont...
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
pontosan. az autóban van fejegyseg, erosito, hangszoro, kapbel, kondi, biztositek, hangszigeteles, beepitesi korulmenyek. ezek mind meghatarozzak az ezbből _esetlegesen_ összeálló HIFI minőségét. ezt otthon készen kapod és egy MÉRNÖK állította neked össze. autóhifinél ez tényleg a user feladata lenne? csak azért mert a fejegységen/erősítőn vannak gombok a beállításra? a motorháztető alatt is van egy csomó csavar, meg bizgentyű, mégsem áll neki senki áthangolni a motorját, hanem bejáratás után elviszi szervizbe, hogy nézzék át. azért azt pedig lássuk be, hogy normálisan beállítani, vagy akár utánahangolni egy hifit, akár autós, akár otthoni sokpontegy, az szakértelmet kívánó feladat. még ha hallja is az egyszeri júzer, hogy nem 100% a hifije, talán még tudja is hogy mi hibádzik, de már nem biztos hogy tudja, hogy melyik fázist, filtert, vagy keresztváltót kell baszkurálni ahhoz, hogy működjön is. arról nem is beszélve, hogy némelyikkel azért tehet kárt a hangszórókban szerencsétlenebb esetben. és mivel nem egy rendszert vett a gyártóktól, hanem külön hangszórót, erősítőt, fejegységet, akármit, így a komplett működésükre senki sem ad garancát, kivéve, ha egy olyan szervizben rakatod össze, ahol adnak rá.
és oké, ez azért extrém eset, de attól függetlenül szerintem normális felállás az, hogy van egy x milliós kocsidban egy x százezres hifid, akkor ahogy a kocsidat a szakszervizre bízod, úgy fogod a hifidet is szakemberre bízni, mert nem értesz hozzá. főleg akkor, hogy ha műszerrel hangolt, komolyabb rendszered van.szerény véleményemet hallottátok laikusként.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
de pontosan erről van szó:
egyben veszel egy rendszert, a rendszerre szóló garival, vagy alkatrészeket veszel? ha az előbbit, akkor a rendszerbe bele nem nyúlhatsz, mert elszáll a gari, ugyanúgy, ha alkatrészt veszel, elszáll a gari, ha leveszed a VGAról a hűtést, vagy felbontod a HDD-t.
a számítógépre sem véletlenül raknak matricát hogy ne bonthasd fel: így ha BÁRMI elromlik, ők javítják. ha te utólag beleraktál még három bővítőkártyát és kicserélted a VGAt, akkor már nem "fair" bevinni az egész gépet, és rájuk bízni a hibakeresést a saját költségükön. ahogy kocsit sem viszel vissza a garanciális márkaszervizbe, ha időközben kicserélted a vezérműtengelyedet és tönkrementek a szelepek, vagy mittomén.
miért lenne ez autóhifinél pont másképp? ha alkatrészeket veszel és az egyik elrontja a másikat, a Te bajod. ha rendszert veszel, amit beállítanak, akkor pedig ne piszkálj bele olyanba, amitől baja lehet. plána ha a hangminőségre is van "garancia". ha rátenyerelsz a fázisállító menüben az egyik gombra, akkor milyen alapon reklamálsz ingyenes szervizelésért hogy állítsák vissza, mert szar a hangja a hifidnek,A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
"Ugyanis az alaplaphoz tartozik a bios es a benne levo allitasi lehetosegek.
- igy erre az egeszre szol a garancia."Igen, de ha eltekered a BIOSt, nem is az alaplapnak lesz baja általában, hanem a processzornak, vagy a memóriának. A processzoron meg vagy észreveszik majd hogy húzva volt, vagy mákod van és becserélik. Én már jártam mindkétféleképpen.
PErsze ha megúzol egy procit, az leég, és leégeti az alaplapot, megnézem mit mond neked a szervizes, ha ártatlan boci szemekkel közlöd vele, hogy Te csak a BIOSban túrkáltál kicsit...Ahogy az erősítős példában sem az erősítő a lényeg, hanem a hangszóró, amit szétbarmolhatsz vele.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Erről mi a véleményetek? Gondoltam veszek valami ilyesmit, meg egy normálisabb fejegységet, némi csillapítást a kocsiba, és egy darabig elzötymörgök vele, később meg majd bővítek valamit.
Zeneileg főképp a hangszeres dolgok fognak meg, esetleg a rock. Gitárhangra érzékeny vagyokA vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
hol írtam hogy watt a lényeg? megmondom őszintén meg sem néztem ezen információt róla. viszont sokan írták hogy elég jó érzékenysége van ahhoz hogy fejegységről normálisan menjen. csak azt nem tom milyen stílust szeret.
meghallgatni pedig mindenképpen megfogom, de amíg nem gyűlt össze a pénz és az idő, addig kénytelen vagyok neten körbeszaglászni hogy egyáltalán mit érdemes meghallgatnom és megvennem.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
válasz Oibacsi #3895 üzenetére
veszel nekem erősítőt? jelenleg nincs pénzem rá, és egy ideig sajnos nem is lesz. pénzből tudnék jó vasat építeni, de sajnos annak most híján vagyok, így valami kompromisszumos megoldást szeretnék. ez pedig egy olyan fejegységről hajtható "rendszer", ami vagy elég olcsó ahhoz hogy később ne bukjak rajta sokat és eladhassam, vagy van olyan szintű, hogy fejegységről hajtva elfogadható minőséget produkáljon, és később bővíthető legyen
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
esetleg márkát, típust tudtok ajánlani a zenei ízlésemnek megfelelően? 13 és 16-os egyaránt "játszik", mivel még nem tudom milyen körülmények között szerelhető be hozzám a 16os. Mindenképpen olyan hangszórót akarok, ami a gyári helyen a gyári burkolat alatt elfér ('98 civic sedan).
oválokról amúgy mi a véleményetek? gondolom nem fogok beleborzongani a minőségébe, de nagyon gondolkodom, hogy egyelőre csak ez lesz.
illetve a másik elképzelésem:
a kalaptartón van gyári hely két olválnak, és arra gondoltam, hogy lehetne ide olyan zárt ládát építeni, aminek a membránja az utastér felé van, úgy beépítve, hogy el legyen zárva a csomagtartó légterétől. így kisebb teljesítményű, de érzékenyebb, precízebb mélyládát tudnék produkálni elképzelésem szerint. persze mivel nem vagyok hangmérnök, fingom sincs, van-e ebben valami buktató, vagy egyáltalán helyes-e az elképzelésem.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
13-as szettel lehet normális hangzást elérni? ha otthoni hifiből indulok ki akkor azt mondanám igen, de ahogy enézem autóhifiben minden kicsit másképp van
A ládával meg az a bajom, hogy így sincs túl sok helyem a csomagtartóban, egy oválnál meg azért csak össze lehetne dobni valami jobbat ilyen felosztásban. Nyilván nem a saját fejem után menve raknék össze valami ládát, hanem rendesen, tisztességesen megtervezve. persze tudom, így sem garantált az eredmény. de valahogy inkább a tesztreszabott megoldások híve vagyok, meg szeretek kicsit barkácsolni odáig megoldott a dolog, hogy a láda kivitelezése és beszerelése szakmailag 100%osan tökéletes, úgyhogy csak a megfelelő mélysugárzón, és a megfelelő méreten múlhat a dolog. itt meg kérdés, lehet-e olyan embert találni, akinek ehhez van megfelelő szakértelme és tapasztalata. de ha nincs konkrét indok, ami miatt ez a konstrukció halálra ítélt, akkor lehet majd inkább ebbe vágnék bele.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
igen, otthoniban hallottam már felőlük, azért is gondoltam, hogy autóhifiben is tudhatnak egyet s mást. de tipikus az ilyen cégeknél, hogy alsó- és középkategóriában tudnak kritikán alulit alkotni, ha a kereskedelmi osztály úgy parancsol...
a kappa széria jól sejtem, hogy b*zi drága? amit néztem első szett az volt vagy 70-80e alaphangon ennyire rosszak ezek a REF-esek, vagy csak Te vagy nagyon maximalista? (egyelőre valami középkategóriás cuccot szeretnék, első kocsi, utcán áll, nem akarom telipakolni. majd ha kertesházam lesz, garázzsal, ahol nem rohad nyáron 120 fokban a hifim, akkor veszek jó cuccot)
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
autóhifiben félek használtat venni megmondom őszintén: kipróbálni nem tudom mit veszek, gari ritkán van, sok a lopott cucc. otthon minden cuccom használt, de egy hangfalat bárhol meg tudsz hallgatni, ahogy egy erősítő sem tud meglepetéseket okozni.
egyébként néha azért nézegetem itt-ott ha hirdetéseket, de mivel továbbra sem értek annyira a hifihez, hogy vakon össze tudjak válogatni egy rendszertm így marad az, hogy bemegyek egy boltba, meghallgatom az előzetesen szimpatikusnak vélt komponenseket és megveszem, amire pénzem telik. így a maximalizmusomat inkább abban élem ki, hogy egy adott árkategóriában megpróbálom kihozni a lehető legjobbat.[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
köszönöm a tanácsokat, nagyjából ez lesz, szerzek használtan valami kultúrált Alpine CDA fejegységet, ha beledöglök is, illetve egy tisztességes 13-as (vagy ha befér a gyári burkolat alá akkor 16os) komponens szettet, majd leszigetelem az autót. Ha ezek megvannak és minden pöpec, jöhet egy 4 csatis, vagy 2db 2 csatia erőlködő és a spéci szubláda projekt. vagy ha úgy alakul, akkor ez is két lépésben, előbb a szub, aztán az elülső szett aktív hajtása.
bár még hátra van egy komplett kipufogócsere katalizátortól lefele, egy teljes alváz és üregvédelem, hátsó sárvédőív csere és hátsó futómű felújítás. sokba lesz ezfero02: várjuk az élménybeszámolót
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
"szerintem egy láda túl massziv basszust tol"
akkor még nem hallottál igazán jót szvsz. nem csak hülyeazértnemvagyokos akciós 1000000 wattos bass reflex ládák léteznek a világon
egyébként nincs PHs autóhifis tali, ahol meghallgatjátok egymás "cuccát", tapasztalatokat cseréltek?
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
nem szokott mindig olyan vészes lenni, 8-9 körül meg pláne, innen PHról rendszeresen kimegyünk páran megnézni egymás új kipufogóját persze jól el szoktunk néha keveredni a többi hondás között. de így is van egy b*zi nagy kieső része a parkolónak, ahova nem nagyon megy senki.
no majd a többiek megaszondják, hajlandóak-e ilyen eszmecserés megmutatós, meghallgatós izére.A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Ha esetleg valakit érdekel a hangszigetelés témakör:
Konzultáltam szigetelésekkel foglalkozó ismerősömmel, és van a dynalinerhez nagyon hasonlító hőszigetelő anyag Armaflex néven fut, iparban alkalmazzák. Kapok elvileg a héten mintát, és össze fogjuk vetni a dynalinerrel, de eddig nagyon úgy néz ki hogy teljesen hasonló anyagokról van szó, csak az Armafelxből van egy olyan, ami hasonló hőtűrésű, mint a dyna, illetve egy másik ami majdnem 200 fokig kalibrált. Van belőlük enyvvel ragasztható (kapható spéci felületkezelő és ragasztó hozzá) és öntapadós is.
A normálból 6,9,13...35 miliméter vastag, 1m széles tekercsek vannak, a hightemp verzióból meg 10,13,19, 25) mm vastagok.
Én használtam ilyenből aszem 30mm körülit a két szobám elválasztására, nagyon jó volt. könnyen lehet vele manőverezni, beszani kicsi szűk helyekre, szívós, de nagyon jól összenyomható, viszont könyen kirúgja magát, így jól bennmarad a kis hézagokban is.Az ára pedig a simának 2-3 ezertől asszem kb 11k-ig megy a normál, 4-12k-ig az öntapadós, a vastagság függvényében, a hightemp verzió pedig csak ragasztandó van, 7.5k-tól 18.5k-ig.
Égési, hőtűrési szempontból az olcsóbbik ekvivalens a dynalinerrel,5-10 fokkal talán jobban is bírja (egyébként nehezén ég és önkioltó, szóval biztonságos). a 6-9-13 miliméteres szerintem kiváló lehet kocsiba, 2.5k, 3.5k,4.5k körüli négyzetméter árakon.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
és? szerinted ez nem csillapítja az alsóbb frekvenciákat? arról nem is beszélve, hogy kb. ugyanaz a felépítése, mint a dynalinernek, szinte egyezik a két technológia.
vagy szerinted egy sűrű, rugalmatlan amorf, zárt szerkezetű szivacs nem alkalmas a rezgések elnyelésére? akkor mire való szerinted?A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
az armaflexet önamgában próbáltad?
a jó hangszigetelés mindig tartalmaz egy keményebb sűrűbb, és egy lágyabb összetevőt, és ezeket ismétli minél többször egymás után, lehetőleg variálva a különböző rétegek vastagságait. az s70 nem tűnik rossznak, ott vannak mifelénk lehet egyszer kitekerek hozzájuk, de szvsz kombinálni kell egy dynaliner/armaflex ac/ht féle megoldással. bár ahogy elnézem, van nekik lágyabb komponensük is, meglássuk mit produkálnak.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Audio System X-ION 130 szett, 36k-ért. Ez a max amit költeni akarok. Ennél olcsóbban vagy azonos áron mondjatok jobbat és akkor nem veszem meg [link]
namostmár aztán legyen valami...
A vér nem válik VAZZE!™
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- HP EliteBook x360 1030 G4 i5-8365U 16GB RAM 512GB SSD világító MAGYAR bill érintő képernyő LTE modul
- AKCIÓS áron Dobozos ÚJ Asus Tuf FX506LHB /I5-10300H/16GB/512 GB SSD/GTX1650 4GB/FHD/IPS/144Hz/Gari
- HP EliteBook 830 G8 i5-1135G7 16GB RAM 512GB SSD MAGYAR BILL
- Playstation 4 Pro Spider-Man edition CUH-7116B
- KIHAGYHATATLAN áron Dobozos új Hp Pavilion Gaming! /Ryzen 5-5600H 8GB 256SSD GTX 1650 Garancia/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen