Hirdetés
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
A magyaroknak sokszor gyengébb minőség jut mint a nyugatnak. Ezáltal elég jó kereslet növelő hatása van annak, hogy azt mondják, a prémium üzemanyag az Ausztriából jön. Persze ezt senki sem tudja pontosan. Mert nincs rá bizonyíték. Innentől kampányokat nyugodtan. Ezért nem fogják felelősségre vonni őket. Ennyi az egész. Üzlet!
Egy olyan reklám, ami neki semmibe sem került, és bizonyíthatóan növeli a keresletét.
Egyébként mesteri.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Hiába írod ezt ide nekem. Én akkor sem hiszem el ezt az egészet.
Ez kőkemény üzlet."Elmondása szerint...és normál körülmények" között...
Ezeket emelném csak ki. Sok mindennel lehet hitegetni az embereket, de rendes bizonyíték nincs rá hogy melyik üzemanyag honnan való. És én maradok szkeptikus sajnosAz üzletük egészét vagy akár egy részét nem fogják nyilvánossá tenni. Ergo mondhatnak bármit.
Nem csak mi, hanem jószerivel más sem lát bele ezekebe az ügyletekbe.[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Morris #52496 üzenetére
"2022. augusztus 31. 16:33
Az osztrák OMV nem tud elegendő üzemanyagot behozni a saját kúthálózata ellátására a schwechati finomító leállása és a Duna alacsony vízszintje miatt, a Mol pedig a jelenlegi helyzetben nem tud többet szállítani számára. A Mol egyébként nemrég csökkentette a kisbenzinkutaknak szállított mennyiséget.
Egyre többször tapasztaljuk a helyi OMV töltőállomások lefogyását
– közölte a vállalat a hvg.hu-val, miután az elmúlt napokban több autós is sikertelenül próbált tankolni a kutakon.
Az osztrák vállalat elmondása szerint az OMV az egyetlen olyan töltőállomás-hálózat Magyarországon, amely normál körülmények között Ausztriából biztosítja üzemanyag-ellátásának nagy részét, ám jelenleg a schwechati finomító ideiglenes leállása miatt az OMV Hungária Kft. a szabadpiacról piaci áron, vagy a Moltól tudja biztosítani az üzemanyag-ellátást. A Mol pedig nem tudja növelni a szállítási mennyiséget az OMV felé, miközben az OMV Hungária Kft. forgalma jelentősen megnőtt az árplafon bevezetése óta."
Másik cikkből,
"Az OMV schwechat-i finomítójában gyártott termékeket Ausztriában és a közép-kelet-európai régió Ausztriához közel fekvő országaiban értékesíti az OMV.
Becslések szerint június és augusztus között 30 kilotonna benzint és 50 kilotonna dízelt exportálna havonta Magyarországra.
Ez azt jelenti, hogy az OMV a hazai benzinpiac 17-19 százalékát, a dízel esetében a 13-15 százalékát látja el. Az osztrákok mintegy 200 kutat üzemeltetnek Magyarországon. Mindebből arra lehet következtetni, hogy amennyiben az OMV a saját kútjait nem tudja ellátni üzemanyaggal, az ellátási gondokhoz vezethet. Az sem segít, ha csúszva ugyan, de újraindul a finomító, a magyar üzemanyagpiac dízelből ugyanis behozatalra szorul, az éves fogyasztás a teljes finomítói kitermeléstől nagyságrendileg 10-15 százalékkal nagyobb."
-
polonic
félisten
válasz MasterMark #52494 üzenetére
Nem. Az autós topikban már többször beírtam az omv válaszát.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
Omv témához, megerősíthetem a fentieket, nekem is azt mondták itt a helyi kis omv kútnál jó pár hónapja, hogy az osztrákoktól kapják a prémiumot.
-
polonic
félisten
válasz stuka20 #52489 üzenetére
Én mol 100-ast tankolok a mol move miatt, -20 ft állandó kedvezmény van rá és havonta egy-két -25 Ft-os kupon. Így ugyanannyira jön ki, mint az omv maxxmotion 95. Előtte azt tankoltam.
A minőséggel elvileg nem kéne, hogy probléma legyen egyik kúton sem.Egyébként korábban kérdeztem az omv-től az üzemanyagokról. Azt az információt kaptam, hogy a maxxmotion termékcsalád az a schwechati finomítóból jön.
[ Szerkesztve ]
-
stuka20
senior tag
Teljesen off téma, de ti hol szoktatok tankolni? (Magyarországon)
Én omv-nél egy darabig, azután mol-nál e5-ös megy bele mindig. (leginkább az applikáció és kedvezmények miatt lett preferált, de pl. legutóbbi kedvezményt kiszámolva és összehasolítva az omv áraival.. kb 1-2 forinttal volt olcsóbb a mol)
Melyik lehet minőségibb?
Néhány kolléga az M petrol kutat hazsnálja, ami olcsóbb, mint a többi. Korábban nem is hallottam/ láttam őket. -
zoli121
aktív tag
válasz bekiss #52484 üzenetére
Szia. Köszönöm ránézek. A becsületesnepper csinált egy Youtube videót a felnitisztítókról és a Lótus messze a legjobban teljesített
Ha nem áll lángokban a számítógép, akkor szoftverproblémáról lehet szó./// GTA Social Club : zoli1233 Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/zoli121
-
zoli121
aktív tag
Sziasztok!
Valaki használ ilyen röprozsdaoldó és felnitisztítót?
[ Szerkesztve ]
Ha nem áll lángokban a számítógép, akkor szoftverproblémáról lehet szó./// GTA Social Club : zoli1233 Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/zoli121
-
Petyal
tag
válasz tibbike01 #52479 üzenetére
Nekem ez a típus bevált:
link
Két hibát tapasztaltam:
- hosszú távon a ragasztó eltávolító feloldja a szívócsövet
- a literes flakon súlya miatt a nyakánál a szórófej egy idő után elkezd folyni, de ehhez sok használat kell.Egyébként ajánlom, most is van pár darab és most is ezt venném.
Előnye:
- A mérce jól látható az oldalán
- savas-lúgos anyagot jól bírja
- a ravasz meghúzására és kiengedésére is porlaszt, így könnyen és gyorsan lehet vele szert kijuttatni
- van hozzá alkatrész
- állítható a fúvóka, nagyjából bármilyen porlasztást tud produkálni.
- az anyaga nagyon strapabíró -
simonjoe
őstag
Sziasztok!
Ajánljatok már lécci valami tartós pumpás flakont mert az OBI-ból vásárolt háromezres kategória hiába néz ki jól, a bogároldós keverék rendre hazavágja.
THX!!!!
Joe
-
tibbike01
őstag
válasz Motion_Blur #52476 üzenetére
Én mezei IPA+Deszt víz keveréket szoktam használni 50-50%-ban. A legtöbb zsírtanalító szer alapja is legalább 80%-ban az IPA.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
Keménywax felvitele előtt az alapos mosás, szállórozsda eltávolítás után mivel érdemes zsírtalanítani?
Tonyin Surface Prep-et szerettem volna venni, de mindenhol out of stock.
K2 Klinet Pro jó lehet helyette?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
d4d
tag
Gyeon Eco Wash (1:15, vízmentes mosáshoz ajánlott keverék)
Ez kb két hetes kosz volt egy napi járós (tempósan járós) autón. Most csak ilyen kicsit ütött kopott tárcsa volt kéznél a teszthez. -
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Nézegettem ezeket a gumi és felnitisztítókat és olyan kérdésem lenne, hogy ez tulajdonképpen miben másabb, mintha egy jobb APC-vel tisztítanám?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Valaki lámpa szaki...rànézne az alábbi képre? Nekem úgy tűnt élőben, hogy sajna belül van a probléma, nem kívül.
-
Petyal
tag
Szia.
Én személy szerint nem ajánlom, hogy az önkiszolgáló után töröld szárazra, csak jobban osszekarcolnád a fényezést azzal a kosszal, ami rajta marad mosás után. Kézi mosás nélkül nem lesz tiszta.
Ha hatékonyan szeretnéd kezelni a dolgot, egyelőre vidd el a mosóba, ahogy tervezted.
Amikor majd oda jutsz, hogy az autókozmetikában megcsináltatod, utána érdemes majd a rákerülő védelem alapján venni az ápoláshoz szükséges cuccokat. Így tényleg hatékonyan és tartósan tudod majd ápolni. Ha a polir után valami fújható cuccal, vagy wax-szal akarják lezárni a folyamatot, azt ne fogadd el. Használós autónál ez nulla védelem. Ha már polir, akkor legyen legalább egy belépő szintű kerámia rajta. -
tKb.
tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam meg az első autómat és szeretnék egy kicsit az ápolásával foglalkozni, de közben túl sok időt/energiát nem szeretnék beletenni, viszont a színéből kifolyólag is többet szeretnék egy kicsit, minthogy lecsapatom egy kézi mosóba. Elolvastam az összefoglalót és nagyon hasznos infók voltak, úgyhogy köszönöm.
Egy 2016-os fekete színű Ford Mondeoról lenne szó és elsősorban szeretnék venni egy törölközőt szárazoláshoz. Tudnátok ajánlani olyat, ami egy hétköznapi embernek elég lehet és ilyen budget friendly kategória, de azért nagy méretű? Elegendő lehet egy Tescoban árult (autóhoz való) vagy érdemes valamit rendelni?
Ezenkívül az lenne a kérdésem, hogy van-e esetleg olyan kézi kompresszor (akkus) amivel a résekből ki lehetne fújni a cuccot meg a vizet, van-e ennek értelme mosás után?
Alapvetően simán csak kézi mosóba mosnám, de arra nincs kapacitásom, hogy vödröt meg szivacsot vigyek magammal, tehát egyelőre csak lecsapatom a programokkal. Van esetleg olyan szer, ami a makacsabb szennyeződéseket kicsit fellazítaná? Amivel csak gyorsba befújom és amíg veszem a zsetont kicsit dolgozik és utána egyszerűbben lejönne vagy muszáj volna szivacsot használni egy alapos mosáshoz?
Van esetleg olyan szer (talán gyors wax a neve), amivel időközönként, mondjuk havi 1-2x egy mosás és szárazolás után, áttudnám fújni és egy kis védelmet adna?Valamikor szeretném elvinni majd egy szakemberhez, hogy kapjon egy polírozást és külső ápolást, mert azért itt ott vannak olyan karcok és kavics felverődések, amik szerintem javíthatóak.
Köszönöm előre is!
-
hentes555
senior tag
Azért szerintem valahol rohadt igazságtalan, hogy az ember óvja, ápolja szeretett autóját, vesz ehhez eszközöket, szereket több tízezer forintért, aztán egyszer csak erre megy ki az autóhoz:
Két hete meg egy parkolóban b*szták rá horpadásig, csak azt a másik okdalról. Természetesen se cetli, se kamera a környéken...
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
tibbike01
őstag
ADBL cuccok jó áron az automosowebshopban, sőt, ha 2-őt veszel bármelyikből applikáción keresztül, akkor még lejön 30% kedvezmény. Budapesten személyesen átvehető. Szóljon valaki, ha kellene az ADBL CERAMIC QD 4580-ft-ért Budapesten.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz Petyyyyy #52462 üzenetére
Így is jól bírja, friss kép, nem akarja lemosni az eső. Bár azt hiszem itt a kilincsnél nem csináltam meg, de általában mielőtt leápolom a műanyagot átmegyek rajta gyeon preppel is.
Tibbike, én is szeretném tudni honnan lehet üresen beszerezni ugyanilyen 100 milis szórofejes palackot mert remek mini utazó szettet lehet összeállítani belőlük. Sajnos csak pár dbom van. A nanolex mintái jöttek ilyen palackokban, beltértisztító, üvegtisztító ilyesmik.
-
Petyyyyy
addikt
Az a kilincs szerintem kiváló lett.
Nem használok olyan profi cuccot műanyagokra, mint a KC, de azokat érdemes rétegezni. Látom a műanyagjaimon, hogy nem mossa le az első eső, mint régen mikor egy réteget tettem fel. Hidrofób az összes kezelt elem és több nap eső után sem fakul meg.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
d4d
tag
Itt mondjuk nem volt nehéz dolog mindig top formában tartani a felniket, jól hozzáférhető minden szempontból. Mindig volt nálam bekeverve ech2o és pár kendő. Megérdemelte, hogy jól nézzen ki, mert egy igen ritka jó állapotú, sérülésmentes, láthatóan is valós és márkaszerviz által is ellenőrzötten 100e kmt futott, 3 literes benzines, 18 éves x5-ös volt. Ettől függetlenül nem szeretném szervizeltetni még ezt sem, akármilyen jó állapotban is volt.
Ja, gondolom nem kell mondani, de wetcoat a felnik későbbi tisztán tartását is igencsak megkönnyíti.
Ha esett, ha fújt ezeknek így kellett kinézni egész nap
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz koxkids #52459 üzenetére
Amennyiben nincs a felületbe beleégett szenny, akkor megfelelnek. A klasszik "vérző" felnitisztítókat nem kell rendszeresen használni. Ha egyszer alaposan meg lett tisztítva a felni v dísztárcsa, utána már tök felesleges azzal végezni a rendszeres karbantartó tisztítást. A laza fékporhoz elég a jó előmosó is vagy egy valetpro bilberry hígítva, mittomén 1:5 arányban. Nekem volt egy időszakom amikor rá voltam kattanva a felnire.. de akkor olyan szinten tisztán tartottam, hogy ahol volt egy kis időm napközben 5-10 perc máris törölgettem v mostam. Ehhez egyebként tökéletes a fentebb is említett ech2o vagy gyeon eco wash vagy a többi rinseless/waterless szer.
-
d4d
tag
válasz koxkids #52454 üzenetére
Én elengedném a kézi habosítót, ha csak nem vmi akkus cuccról van szó. Esetleg kerekekhez jó lehet, de komplett autót beteríteni értelmes hab réteggel egy kézi pumpás permetezővel nem lesz gyerekjáték. Egy sima 2 literes Marolexet használok (nem habosítós) előmosáshoz, ez a mennyiség személyautóhoz elég. Mosószerek nálam, Bilt Hamber Touch-less v2 vagy Labocosmetica Primus 2.0. Se a koch chemie AS se a Descale nem kifejezetten előmosó szer, "csak" samponok.
-
d4d
tag
válasz tibbike01 #52453 üzenetére
1:1 arányban szoktam gumira, ez a kis szettem.
Idrosavehez kinti források, de lehet érdemesebb a hazai forgalmazókat is megkérdezni náluk van-e, lesz-e, tudnak-e szerezni.
Az olaszoknak igazából komplett rendszerük van erre az öblítésmentes mosásra, mert az idrosave mellé pár hónapja bejött a preludio acidic és alkaline is kiegészítésként.
Szerk. Hentes Úr meg is előzött.
[ Szerkesztve ]
-
hentes555
senior tag
válasz hentes555 #52455 üzenetére
Most látom, hogy kiadtak egy előmosót Preludio néven, elvileg direkt Rinseless wash mosáshoz és külön van savas illetve lúgos belőle. A lúgosra azt írta, hogy kátrány, fákból származó cuccok illetve bogármaradványok ellen van. Nekem ez pont jó lenne, mert legtöbbet az utóbbi kettővel szennyeződik az autó, lévén sajnos csillaggarázs - és sok fa - van fölötte itt a társasházak között, valamint ha hétvégén hazamegyek, akkor az legtöbbször autópályázást jelent, ahol meg a fehér fényezésen szépen látszanak a bogarak.
Szerintem ezt a kettőt fogom majd megrendelni meg valami jó szivacsot/kendőt.
Illetve néztem szintén Labonak is van SiO2 coatingja és azt éppen helyben is be tudnám szerezni.
Ez a rinseless wash már csak azért is lenne jó, mert legtöbbet itt a társasházak előtt van az autó és nem hogy magasnyomású mosó, de vízvételi lehetőség sincs, hogy legalább slaggal lecsapassam. Otthon meg a fúrott kút megint nem a legjobb cucc.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
hentes555
senior tag
Köszi a részletes választ
Tegnap vettem Perl-t, így most azzal fogok kísérletezni, kb. sose fog elfogyni, amellé már nem veszek PSS-t.
Na ez az Idrosave megtetszett, sose hallottam még róla. Múltkor próbáltam a Ductile-t előmosóként és kárpittisztítóként, meggyőző volt. Vettem Omniát is, de azt még nem sok időm volt próbálgatni.
Már csak valami jó webshopot kellene találni az Idrosavehez. Angliából mennyire necces rendelni?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
őstag
Sziasztok!
Sikerült Aliexpressről rendelni egy kézi pumpás habosítót. Ahova járok önkiszolgálo mosóba, sajnos többször előfordul hogy nem működik a habpisztoly, vagy csak fröcsköl össze vissza drága pénzért..
Gondoltam én vinném magamnak a cumót, ezzel kapcsolatban két kérdésem van, milyen szert ajánlotok? Koch AS, Carpro Descale.. ezeket találtam hirtelen..Van wax az autón, jobb ha nem szedi le
Továbbá egy ilyen pumpás cuccal körbe lehet menni az autón (kombi)? 2 literes a palack..Köszi!
-
d4d
tag
Ez akkor frissen lett lemosva Absolute-ttal, persze alapvetően extra szép állapotú autó volt. Azt viszont már meg nem mondom, hogy wetcoat volt e rajta.. talán nem.
Amúgy minimális por, szennyeződés azért belefér, nem kell feltélten előmosni. Pumpás permetezővel, bekevert öblítésmentes mosószerrel előtte lepermetezed, lemosod a felületet és utána lehet tovább haladni.
[ Szerkesztve ]
-
d4d
tag
válasz hentes555 #52450 üzenetére
Külső műanyagra inkább a PSS-t választanám a perl helyett, gumiabroncsra viszont a carprot. Házon belül a darkside is jó, tartósabb, de a gélesebb állaga miatt macerásabb a felvitele. Látványra nekem a perl hibátlan,
Rinseless/öblítésmentes mosás témában ajánlom, hogy nézz a youtubeon minél több ilyen témába vágó videót. Lehet ezt kendőkkel, spec szivacsokkal stb többféle módszerrel űzni. Jó dolog, főleg mert kb bárhol megoldható. Szokott egy félreértés lenni ezzel kapcsolatban, amikor jönnek a "karcolós emberek" akik rögtön maguk előtt látják, hogy a téli dzsuvás saras réteget törölgeted valami kendővel vagy szivaccsal a kis öblítésmentes mosószereddel.., hát nem. Ahogy samponos mosás előtt, úgy itt is ajánlott előtte előmosni az autót és érintés nélkül leszedni amit csak lehet. Utána jöhet a samponos vagy az öblítésmentes mosás. A lényeg hogy normál samponnál pl nyáron összeszorult segglyukk@l kell haladnod sietősen, nehogy rászáradjon valami az autóra, míg öblítésmentes mosásnál ez kevésbé játszik. Lehet elemenként haladni és mosás után rögtön szárazolhatsz. Samponos mosásnál mindenképp szükséges az alapos öblítés tiszta vízzel, itt ez a lépés kimarad.
Ahhoz hogy mind a mosás és főleg a szárítási folyamat élmény is legyen, ahhoz kell a minél hibátlanabb felület plusz még valami bevonat. Már a wetcoat is érezhetően könnyíti a munkát mindkét esetben. De alapvetően úgy vannak létrehozva ezek a mosószerek is, hogy amennyire lehet könnyen csússzon az a kendő v szivacs a felületen.Jó az Absolute és bár ezeket nem próbáltam, de a labocosmetica idrosave és a diy detail rinseless wash v2 is ott van a topon. De mindegyiknek érdemes utánanézni mi az erőssége stb. Pl egyik lehet jobban tisztít, a másik alatt jobban siklik a szivacs v kendő, a harmadik hagy maga után vmi fényesítő bevonatot is pluszban. Szintén jó lehet a Gyeon Eco Wash is. Nekem is van, főleg falcoknál használom, de rinseless mosószerként még nem próbáltam. Falcokhoz vízmentes arányban keverem, asszem 1:20.
[ Szerkesztve ]
-
hentes555
senior tag
Szia!
Ez hogy viszonyul a CarPro Perl hasonló célú cuccához?
Illetve most gondolkodom, hogy kipróbálom ezt a Rinseless wash dolgot. Visszaolvastam régebbi írásaidat, és ha jól gondolom, akkor a következő módon, sorrendben kellene csinálni:
- opcionálisan elmegyek egy mosóba, alaposan lecsapatom a nagyja koszt
- otthon valami jobb samponnal lemosom akar 2x is: Carpro Reset sampont tudok helyben beszerezni (ez elég vagy vegyek egy Descale-t is? nincs nagyon elhanyagolva az autó amúgy)
- kezeljem le röprozsda és kátrány oldóval
- újabb öblítés
- felvinni valami védőréteget (ebből tudok Carpro Release-t beszerezni, ezzel van tapasztalatod vagy vegyek inkább Wetcoat-ot, az a biztos)Utána ha ez meg van és újra koszos az autó, akkor mosóban nagyjából lemosni, maradékot meg falcokat pedig valami Rinseless cuccal letörölni.
Ezekből mit ajánlasz, láttam, hogy próbáltad az Ech2o-t és az Absolute-ot, ezek közül melyik vált be jobban?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
d4d
tag
Koch Chemie PSS
Nem ugyanazt a kilincset fotóztam, ahogy látható, de ugyanígy ki volt fehéredve a másik is. Szept.27.-én lett leápolva, az első két kép akkor készült, a harmadik ma. Azóta volt pár esős nap az autó kb reggeltől estig úton van. Egyszer kentem át, bár nem tudom lenne e jelentősége többször átmenni a felületen.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz Mauzes #52446 üzenetére
Most fogyott el a sima Roton. Nem volt rossz, tette a dolgát, de kellemetlen erős szagú, könnyen kijuttatható, porlasztható volt az állaga. Az Pro sűrűbb állagú, a régi pumpás flakonjából nehézkesen jön ki, és azzal porlasztani sem igazán lehet. Viszont pozitívnak találom, h nem annyira kellemetlen a szaga, és ami a lényeg, h hatékonyabb mint az elődje. Volt olyan, h a simából kétszer is fújnom kellett a felnire mire elértem a kívánt hatást. A Pro szerintem gyorsabban is reagál. Egyszer használtam még, azt érzem, jobb mint az előd, viszont vennem kell valamit amivel hatákonyabban tudom kijuttatni, mert mint írtam a sima pumpás flakonja erre alkalmatlan.
Joe
-
Drughi
addikt
Ismeri valaki esetleg ezt az oldalt: https://autokulcshaz.com
Feltűnően olcsóak a K2 tisztítószerek. Érdemes rápróbálni szerintetek?
A K2 Roton pl 1950,- Ft, ennyiért még sose láttam sehol.Xiaomi 14T
-
M0RGI
őstag
válasz DeathAdder #52442 üzenetére
Sima k2 rotont használtam röprozsda oldásra, szépen működött.
A hideg zsíroldó pedig tömény nátrium-, vagy kálium hidroxid. Az alumínium, mivel amfoter fém, simán reakcióba lép velük.
-
DeathAdder
veterán
-
KilgoreTrout
senior tag
Az allegro.hu-n úgy tűnik elég jó áron vannak autóápolási cuccok (pl. K2 Roton Pro felnitisztító gél 1L - 2500 ft).
-
AIex
tag
válasz DeathAdder #52438 üzenetére
Ismerős évekkel ezelőtt kipróbálta a well done hidegzsiroldót alufelnin, neki újra kellett lakkozni a felniket, de lehet sérült volt, emiatt kezdte meg, bár összességében én sem javaslom, az egy elég agressziv cucc, itt a topikban K2 Roton Pro ajánlják többen,
Zsiros szennyeződésre pedig a Tandil (Aldis - általuk) konyhai tisztitóként árult tisztitószerüket ajánlanám, kerékpár láncról, illetve hátsó kazetta sorról azzal takaritottam a tapadózsirt, amit magasnyomású mosó nem tudott lehozni,
tibbike01
Bár nem sampon, hanem előmosó, de elméletileg Valet Pro Snow Foam Combo2 erre van, nem tudom, itthon forgalmazzák-e.[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
válasz DeathAdder #52438 üzenetére
Az a hideg zsíroldó olyan, mint a piros hetes. Mindent visz - de szó szerint mindent.
Felnire nem használnám, nem vagyok benne biztos hogy nem vágja haza a lakkot.
Egy jó PH semleges Iron & brake dust remover nyugodtabb álmokat hoz, max lehet meg kell ismételni a felhordását többször is.Motorra maradnék a brigéciolnál, pont a gumi és műanyag alkatrészek miatt.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
DeathAdder
veterán
Üdv.
Nepper videójáról jövök, a hideg zsíroldó tényleg jó felni tisztításra? Gumi mit szól hozzá?
Ez a cucc az olajat is leszedi? Helyettesítheti a brigéciolt? Motort azzal mostam le, meg a láncfűrészt is asszal szoktam mielőtt elrakom -
stuka20
senior tag
Röprözsda eltávolítót hogyan kell használni? Begurulok a mosóba és egyből rá is fújhatom? Utána érdemes végigmenni a programokon még? Gondolom igen. (Rovareltávolítót is sajátot használnék a program helyett.)
-
bekiss
csendes tag
válasz tibbike01 #52435 üzenetére
Szia! Én aktív habból használok néha savasat kerámiával kezelt autón. Primatec savas aktívhabja valami blue vagy mi. Hát őszintén nem nagyon vettem észre hogy űber frankó lenne a cucc de mondjuk túl gyakran nem is használom.
Az ADBL nek is volt már samponja nálam ami savas nevét nem tudom nem akarok marhaságot írni. Na annál sem vettem észre hogy bármiben másabb lett volna mi t egy sima sampo ellenben jó drága… Most a tershine samponját vettem meg az parádés viszont 5 liter vízbez 3ml kell habzik mint állat (mondjuk ennek az ára vetekszik az aranyéval) és ez pont nem savas de valószínű ennek a savasát ki fogom próbálni. Ami még itthon van az a Gyeon samponja az is elég jó cucc de az szintén ph semleges. Viszont az is szuper cucc! -
tibbike01
őstag
Savas autósamponok közül próbáltatok már valamelyiket? Fussoval kezelt autót mosnék vele 2-3 havonta.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Ezzel a Wolf's Chemical, WQ 2D, Nano gyorsszárítóval van valakinek tapasztalata? Tudom már elefeledni látszik a Wolf márka, de régebben itt a fórumon is nagy kedvenc volt. A Gyeon Wet Coat-ra akarna hasonlítani, legalábbis, ami a felvitelt illeti.
-
Petyal
tag
válasz hentes555 #52426 üzenetére
Így nehéz jót mondani, nem tudom, hogy neked mit jelent a kicsit karcos, milyen autó, stb.
Általánosságban:
- Kültéri műanyagápolót ne használj beltérre
- Minél fényesebb felületet hagy maga
után az ápoló, annál több karcot tud elrejteni
- a felületet alaposan tisztítsd meg, tartósabb eredményt kapszA felsoroltak közül :
- Koch Chemie Refresh Cockpit Care - selyem fényű eredményt kapsz, korlátozottan rejti el a karcokat, enyhe szinmélyítő hatás, karcos küszöbre valszeg kevés lesz. Amúgy osszességében szép eredményt ad.
- Koch Chemie Cockpit Super Pflege - fényesebb eredmény, ami a karcokat jobban elrejti, kicsit szilikonos nepper hatás. Ha melós autó, akkor talán ez a befutó. Ez ipari kategória. A másik kettő háztáji felhasználónak készült, kevésbé tömény/tartós.
- Koch Chemie Nano Magic Plast Care - kültérre való, a belső térben felejtős. -
bekiss
csendes tag
Na igen óvatosabb leszek először a rongyra fújok csak utána megyek a kocsi felé! Amúgy polstarral szoktam mindig takarítani mióta nálam az autó tehát azt kizárnám hogy ludas lenne a dologba! A bilt az új cucc szinte 100% hogy ő a ludas! És valszeg csak ezen a fényezett vagy isten tudja milyen műanyagon hagy nyomot. Mert szerintem a rostély is kapott de azon nem látom jelét hogy megmarta volna.
-
d4d
tag
válasz bekiss #52430 üzenetére
De a pol star alapból ph semleges, egy xpress interior 8,5es, egy carpro inside ph 9-10, green star és apc társai 10 felettiek. Műanyagja válogatja, nekem a pol star fogott már meg műanyagot régi swiftnél pl az ajtókilincs és környéke, vagy chevrolet lacetti 2005 ös ablakemelő kapcsolók körüli műanyagok szintén ilyen érzékeny területek. De sehol máshol nem volt gond amúgy a beltérben. Bár nem tudon hogy ezeket tényleg az adott szer okozhatja vagy valamivel reakcióba léphet ami előtte a felületre került. Mindenestre figyelni kell.
-
bekiss
csendes tag
-
d4d
tag
válasz bekiss #52427 üzenetére
Meleg volt a felület? Én eddig ilyet nem tapasztaltam pedig fújkáltam több autónál is a szélvédő belső felét, ott is jutott belőle máshova a műszerfalra nem csak az üvegre. Egyébként a szellőző lamellákkal és a közvetlen környezetével (itt is a világosabb műanyag rész) más tisztítószerek esetében is vigyázni kell.
[ Szerkesztve ]
-
bekiss
csendes tag
-
bekiss
csendes tag
Na ha eddig dícsértem a bilthamber ablak pucolóját akkor most egy negatívumra is felhívom a topic olvasóinak a figyelmét! Mondjuk ez lehet felhasználói hiba de a belső ablak pucolásnál 3 csepp a 2007 prius szellőzőjének a felső részére ment és hiába töröltem le már késő volt! Úgyhogy csak óvatosan nem véletlen ilyen hatékony a cucc.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Kicsit karcos beltéri műanyag elemeket, műszerfalat szeretnék leápolni, illetve ha lehet akkor halványítani a karcokon. Igazából ami karcosabb, az inkább a küszöbnél a műanyag. Az alábbi termékek vannak itt a közelemben, ezek közül melyik lenne a legjobb ilyen célra?Koch Chemie Cockpit Super Pflege
Koch Chemie Refresh Cockpit Care
Koch Chemie Nano Magic Plast Care"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
simonjoe
őstag
válasz Mauzes #52424 üzenetére
Sziasztok!
Nem olyan rég kérdeztem itt, h a K2 roton pro gél kijuttatható-e a sima roton szórófejes flakonjából. Hát, sajnos nem igazán. Pontosabban ki lehet pumpálni, de nem lehet porlasztani.
A szaga viszont nem annyira kellemetlen mint az elődje. Ma használtam el az uccsó régit, majd annak adagolójába töltöttem a gélt, és próbáltam ki. Valszeg olyan spry-s flakonból lehet porlasztani aminek csúcsán van szabályzó csavar.Joe
-
czanga
őstag
válasz Petyal #52420 üzenetére
Igen egy régi 99-es GT Turbo. Akkor nem szenvedek vele azzal amit kitaláltam. A Wolf Black outtal felújítom a fekete külső műanyagokat a színüket tekintve, motortérben ténykedek picit, gyurmázást pedig hagyom. Felni tisztítót pedig akkor innentől nem merem felvinni a fényezésre, az marad a felnikre csak. Annyi lakk pattogzódás, kőnyom, apró horpadás van rajta, hogy ez szép már csak egy teljes fényezés után lenne. így sem rossz, de szerintem érthető mire gondolok.
Nem várok csodákat, csak abból ami itthon van szeretem megtenni azt amit tudok.
-
Petyal
tag
válasz polonic #52419 üzenetére
Rövid válasz : korlátozottan.
A nagyját mechanikus úton óvatosan szedd le, a kevés maradékot már viszi. A gumis gyurma korongot használ, ami a leghatekonyabb rá, még a festést is pillanatok alatt lekapja . A mostani kerekeimnél már én is az Eulex - es szívást választom és úgy viszem oda, hogy el van tavolitva. -
Petyal
tag
válasz czanga #52417 üzenetére
Szia
Az első generációs Impreza fényezése inkább kemény, a 2000 utáni inkább közepes, vagy puha, persze ha gyári. A reprozsda eltávolítása ránézésre javítani fog az autó fényén, a gyurmázás pedig rontani. Ha nem polírozol, és a találkozóra a látvány a lényeg, akkor a mosás - reprozsda oldás - mosás - ipa, vagy valami alkoholos áttörés ( gyeon Prep) - gyorswax adja majd a legjobb eredményt (valószínűleg).
Ha a matrica jó minőségű, akkor biztos nem fogja kikezdeni egy alapos mosás, arra vigyázz, hogy esetleg a színét ne bántsa.
Előny, ha lúgos sampont használsz.
A felnitisztito nem váltja ki a reprozsda oldót.
A gyors waxot az első visszatorles után egy magas GSM számú kendővel (ha van) alaposan töröld át még egyszer. -
polonic
félisten
Az eulex jó a felnin a súlyok után ott maradó ragasztóra is?
-
Petyal
tag
válasz Mauzes #52416 üzenetére
Én az ilyesmit "áztatni" szoktam. Fújok a rongyra és egy kicsit rajta tartom, ilyenkor általában le lehet törölni. Az Eulex gyorsan illan, a kendő itatást ezért gyakran kell ismétlni. Maszk mindenképpen javasolt hozzá. Amúgy a fa nedvek meglepően masszívak tudnak lenni.
-
czanga
őstag
Sziasztok.
Gondoltam az Imprezát picit rendbe szedem holnap egy találkozó előtt, és gondolkodtam röprozsda eltávolításon. A kocsi oldalán valamelyik előző tulaj által felragasztott nagy (fólia?) matrica szett van, a Subaru rally logójával.
Kérdéseim:
- Felni tisztító (Aldis) alkalmas e erre, vagy ne kísérletezzek, ha nem tudom a PH értékét? (nem találtam a dobozon) Esetleg higítva vízzel?
- Műanyag lökhárítóra mehet e, vagy mi az amit már meg mar? "Marticát" leoldalá e, feljönne tőle?Amennyiben azt mondjátok ne erőltessem, akkor maximum egy nagyon finom egyhe claybarozást kap, miután alaposan elmostam, majd a végén a spricnis gyorswaxból.
-
Mauzes
addikt
Fú, guys, egy elég kemény gyanta eltávolításon vagyok túl. A házunk előtti juhar fák, mint kiderült, eléggé eresztenek magukból valami anyagot. Nem a tipikus gyanta, ami mondjuk esőcsepp méretű és világosabb sárga színű, hanem szinte bordó színű, kicsi gombóc formájú cucc lesz belőle az autón, ami kőkemény. Bármi sampon vagy meleg magasnyomású konkrétan semmit nem csinál vele.
Na ilyenből gyűlt össze az autómon kb. fél év alatt szerintem több száz (!), a tetőn és a motorháztetőn elsősorban, szélvédőn is meg itt-ott lentebbi részeken. Eulex-et használtam rá és mondhatom, hogy jól vizsgázott.
Ezzel együtt is volt nem egy túlságosan kímélő művelet a fényezésre, mert egyrészt makacs kis gombócok voltak, nem kevés finom dörzsölés után jött fel rétegről rétegre, másrészt pedig annyira sok volt az autón, nagy felületen, hogy nem tudtam óvatosan darabonként, pont csak azon a pici helyen applikálni a dolgot, hanem szinte többtenyérnyi felületet kentem és töröltem egyszerre.
-
d4d
tag
válasz bekiss #52414 üzenetére
Én még mindig a Swiftet próbálgatom, most egy közel 20 éves a focust rázok gatyába vele. Nagyon szép eredményt lehetett elérni ennél az autónál is, tényleg amire tervezték azt tudja, gyorsan egy lépésben kicsit tisztít, kicsit ápol is. Természetesen az ecset, kefe stb emellett is ajánlott, a résekbe mindenképp be kell jutni, önmagában kendővel nem lehet szép munkát végezni.
-
bekiss
csendes tag
Srácok megjött természetesen a rendelés amit elrontottak De igazából csak azért írok hogy elmondjam hogy vannak az üveg tisztítóbak mondott dolgok amiket eddig használtam és van ez a Bilthamber ez valami álom! A többi cuccomat megkapja az asszony ebből nem adok neki mert elkobozza ! Mindenkinek nagyon ajánlom aki eddig gondolkodott ezen a drága holmi , nagyon megéri! Úgy gondolom ez most olyat tud amit a többiek nem!
-
Petyal
tag
válasz Mauzes #52411 üzenetére
Gyantára, kátrányra jó. De ragasztó eltávolításnál attól függ az eredmény, hogy milyen makacs ragasztó és mennyire van megkeményedve.
Mikroszálas kendőre szoktam tenni, közvetlenül a felületre nem fújom, mióta a Kwazar szóróflakonom csövét lebontotta.
Drága lámpára is használom óvatosan. -
d4d
tag
válasz hentes555 #52400 üzenetére
Nagy felületekhez mint a műszerfal teteje, ülésék háttámlája jobb, mert gyorsabban tudsz haladni és a műszerfalnál könnyebben odaférsz a szélvédőhöz közelebbi részekhez is, mint ecsettel. A mikroszálas kendőknél ezek a padok kicsit durvábbak. Szóval nem rossz de nem váltja ki az ecsetet, a kefét sem, inkább kiegészítí ezeket.
-
Petyal
tag
válasz Skynet258 #52407 üzenetére
Megnéztem a Homasita kínálatát, de onnan semmit nem vennék erre a célra. A Sonax gyanta eltávolító lenne még talán a legjobb, de azt maga a gyártó sem ajánlja lámpára.
Ha nem akarsz rendelni, akkor a carmonster.Hu (14.ker)
Automosowebshop.hu (11.ker) kapsz személyesen.
Nyugodtan fogadd el, amit ajánlanak, nem csak árulják ezeket, értenek is hozzá. -
Safranek
aktív tag
Tandil Multi Power Tisztítószer 1 l (All purpose Cleaner)
Én azért használtam kesztyűt.
„Attól tartok, Safranek, hogy maga gúnyolódik velem. Jöjjön közelebb!″
-
AIex
tag
válasz Skynet258 #52395 üzenetére
Szia !
Aldiban van egy sárgás - zöldes szinű tisztitószer, konyhai tisztitószer néven fut,
Én fenyőgyantát azzal szoktam eltávolitani szerszámokról, egyebekről, anyagában szinezett műanyagokon próbáltam, azzal nem csinált semmit, illetve kezedet sem marja meg, ha nem veszel hozzá kesztyűt, lehet érdemes vele tenni egy próbát.
-
Petyal
tag
válasz Skynet258 #52395 üzenetére
A denszesz oldószer is, így van rá esély, hogy leszedi. Pont emiatt nem kizárt, hogy megmarja a műanyagot. Érdemes beruházni egy gyanta eltávolítóra, mindig jól jön és amellett hogy hatékonyabb a háztartási szereknél, a felülethez általában kíméletesebb.
Ha egyébként szép a lámpa, újabb autó, stb, én nem próbálnám meg. -
KisApám
addikt
Sziasztok!
Skoda Octavia Tour, 2005, BFQ, Hatchback, 75 KW, 1.6 benzin.
A tekerős hőmérséklet szabályzó nem működik, csak forró levegőt nyom be az autóba...
(és mivel a belső szélvédő párásodik, kénytelen vagyok használni, esőben kissé lehúzott ablakokkal, meg ne süljek).
Hol kellene megszerelni, hogy rendesen működjön, mi romolhatott el benne?
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
M0RGI
őstag
Szia, még nem próbáltam. Először gondoltam a Purificat használom 1:20-ban hátha leszedi az is, de még nem volt autómosó idő mióta megrendeltem.
Pont a múltkor hallottam ilyen levegő fújóról. Szerinted számítógép vagy akkus porszívó légszűrőjének, vagy a szélvédő előtti vízelvezetőből levelek kifúvásához elég erős lehet?
De ez a Makita 50 ezer Ft??? Az elég húzós basszus...(Persze nemrég vettem ilyen célra egy Aldis táskakompresszort, de elég macerás mindig előpakolni, plusz kivinni a dolgokat a telekre a panelból.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz CharlieDrop #52399 üzenetére
Ezt a márkát itthon úgy hívják, hogy Cif. Nekem ezek a háztartási cuccok sose hozták le rendesen a makacs (régi) vízkő maradványokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest