Minden jó, ha a vége jó! Meg van a CF teszt. Illetve „fél CF” teszt?!
Mint mondottam korábban az egyik PCI-E slot az csak x4-es.
4200+ X2@2.5Ghz
GA-MA69G-S3H
2x1GB DDR800
WinXP SP2
7.12 catalyst
2 x ati 3850 256MB (crossfire-ben)
Játékokkal nem tudtam tesztelni, mert nem állnak rendelkezésemre, csak a Mohaa Airborne, mellyel játszottam kb. 15 percet, hogy megnézzem fut-e játék (később írok róla) is a markon kívül. A mark06 tesztek 1024x768-ban készültek, mert a monitorom még 60Hz-en sem viszi az 1280x1024-et (ami érdekes, mert az 1024-et 85Hz simán).
Előkészületek:
A 7.12-es driver pöcc-röff felment, kártyák bedugva, crossfire híd a helyén. A CCC-ben megjelenik egy crossfire elem a baloldalon. Bepipáltam az „Enable CrossFire” opciót, mire nagy warning, hogy „húha, mentsen el mindent, nem tudjuk mi lesz”. Gond nélkül bekapcsolta a crossfire funkciót a driver.
A teszt:
Mark06 futtatása közben nem voltak gondok, nem volt fagyás, sem szemetelés a képen, nem akadozott, nem ugrált stb. mindaddig, míg nem kapcsoltam 8xMSAA-t és 16xAniso-t. Ha ezeket bekapcsoltam, akkor sem volt szemetelés vagy elszállás, viszont olykor-olykor ugrált a kép, mintha kimaradtak voltak frame-k, pl.: nagyot ugrott a sárkány a kanyonban vagy egyik pillanatról a másikra átszelték az erdőt a világítós „bogarak”. Amint visszavettem 8/16-ról 4/8-ra megszűntek ezek a dolgok.
3dmark06 pontok:
alap CF:---------------------alap:
SM2.0: 4206---------------SM2.0: 3915 ~7%
HDR/SM3.0: 5823-------HDR/SM3.0: 4531 ~29%
4xAA/8xAniso CF:-------4xAA/8xAniso:
SM2.0: 4101---------------SM2.0: 3136 ~31%
HDR/SM3.0: 5309--------HDR/SM3.0: 3518 ~51%
8xAA/16xAniso CF:-----8xAA/16xAniso:
SM2.0: 4063---------------SM2.0: 2614 ~55%
HDR/SM3.0: 3856--------HDR/SM3.0: 2771 ~39%
Látható, hogy szűrők nélkül nagyon sovány a teljesítménynövekedés. Ez a CPU limitemnek és a második x4-es PCI-E slotnak köszönhető véleményem szerint. Viszont szűrőkkel igencsak látványos a különbség, igaz nem 100% a növekedés, de ez csak egy x4-es slot. Úgy láttam, mintha 8xMSAA-n és 16xAniso-n kezdene megszűnni a CPU limit, legalábbis az SM3.0 igencsak visszaesik a szűrők esetén. Rejtély továbbá, hogy a SM2.0 eredmény miért nem esik vissza, fura. Voltak olyan esetek markban, hogy konkrétan megduplázódtak bizonyos pontoknál az FPS-ek például mikor berepült a léghajó, akkor 33 helyett 65 fps volt, ágyúzásnál 67 helyett 117, viszont amikor beér a léghajó a kanyonba és távolról látható a víz a köddel stb., akkor 37 helyett „csak” 50-et megy CF esetén. Szóval hol van kakaó, hol nincs.
Tanulságos volt viszont, hogy egy CF teljes kihasználásához véleményem szerint 3Ghz-es quad core dukál… És még nem is mondam sokat. Nagy erőtartalékokat látok a jelenlegi CF konfigban, csak nem tudom kiaknázni… még nem…
Hogy a játékról is szóljak néhány szót (Airborne). CF-ben első indításkor rögtön feltűnt, hogy a menüben 72 fps helyett 92 van (~27%), viszont menet közben annyira változó, hogy hol mennyit megy, hogy szinte mérhetetlen. Sok helyen egy VGA annyi fps-t tolt, mint CF esetén, de volt, ahol 10-15%-al jobban ment. Amit viszont bizton állíthatok, hogy CF-ben simábban megy a játék. Nem tudom lemérni fps-ben, de jóval kevesebbszer esik vissza a játék 23fps környékére CF-ben, mint egy VGA-val. Ehhez hozzá kell tennem, hogy a legütősebb pályát választottam, szóval nem kell rögtön leírni a 3850-et J
Remélem hasznos volt ez a kis teszt, nekem ennyit megy…
Üdv.
[ Szerkesztve ]
HP 8710p