2500MHz-es, s az új 6000+ pedig 3100MHz-es (de a cache csak 512KB). Ha nagyon hülye lennék, akkor azt mondanám, hogy 2500/3100=~80% , de nem így van, mert jóval kevésbé függ a CPU-tól a teljesítmény. És becslésbe meg nagyon nem akarok bocsátkozni, bár tapasztalatom szerint (ahol ez mérést jelent) - ha nincs VGA limit - akkor X% CPU órajelnövekedés X/2%-os teljesítménynövekedéssel jár, ha a másik órajelen sincs VGA limit.
Négy magnak itt semmi előnye, ez az igazság, annyi előny származik csak belőle, hogy sokáig tudod használni. Ezért ruháztam be én is ebbe a Phenomba (40K-ért vettem annó), mert kissé meguntam már a ponthajhászatot (illetőleg Vantageban már mindegy, hogy éppen mekkora az órajel, mert kevésbé függ a CPU-tól, mint a 06).
Játékokban tapasztaltam előrelépést egy 3GHz-es X2-höz képest, de minimálisat, s azt is 2.6GHz-en.
Tisztán kell látni:
Core2 architektúra, mint olyan core to core erősebb a K8-nál azonos órajelen 10-20%-kal, K10-nél 5-15%-kal. A K8 vs. K10-re sok mérés van, de a K10 igazából több magot használó környezetben használható ki teljesen.
És hogy mi az, ami kijön abból a Gurus tesztből? Az, hogy kb. mindegy CPU-d van 1280*1024-es felbontásban.Hogy egy 4850-es hogy viszonyul ehhez azt pontosan nem tudom, oda valószínűleg valamivel erősebb CPU kell, de hogy egy 3GHz-es Phenom/Core2 elég, az bizonyos.
katt777:
"Egy mindössze 2 magot kezelő játék azon a processzoron lesz gyorsabb, amelynek ez a 2 magja gyorsabban dolgozik,feltételezve, hogy nincs VGA limit."
Elméletben igazad van, aláírom bármikor, de a gyakorlatban az látszik, hogy 8800 Ultra esetében is szinte mindenhol VGA limitbe ütközik az ember.
"Ha a 4 magosod kihajtja a VGA-t, és a 2 magos is, akkor pillanatnyilag jó a 4 magos, de ha az ember a jövőre is tervez, és nem akar processzort cserélni egy új VGA-hoz, akkor olyan procit vesz, amelyben kellő tartalék van."
Na itt tér el a nézetünk, ugyanis én azt látom / úgy gondolom, hogy a programok fejlesztése a párhuzamos utasításfeldolgozás felé halad (nem érheti el a mindennapi életben egy többmagos CPU-n általában a 100%-ot, mert ez képtelenség; ha érdekel, akkor data-flow architektúra az, ami teljesen párhuzamosított, keress rá.) Úgyhogy én nagyon örülök ám annak, hogy 40K-ért hozzájuttam egy 4 magos CPU-hoz, amit jelenleg szinte semmi nem használ ki a játékok közül (ami így enyhe túlzás), azonban még így is kellően magas teljesítményt tud szolgáltatni ahhoz, hogy akadásmentesen tudjak játszani.
"És az AMD azonos órajelen sebességhátrányban van, még az újakhoz képest sebességhátrányos, előző generációs Intelekkel szemben is."
Fentebb leírtam, hogy igaz.
Tapasztalatot elfogadom, hiszen tapasztalat.
Más:
UT3-at teszteltem sokat. Használja a négy magot, s mégis CPU limites. DE!!!!!
64 botos botmatch esetén. Felbontástól majdhogynem függetlenül, mert 800*600-ban ugyanannyi FPS-t hozott, mint 1280*1024-ben. (átlag 55 körül 2.6-os Phenommal).
[ Szerkesztve ]
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W