- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rap, Hip-hop 90'
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: RTX 5060 - Az új népkártya?
- eBay-es kütyük kis pénzért
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez az a library, ami felhekkel egy bináris kódot az IMU-ra indításkor? Én játszottam egy időben sokat vele, és a raw értékekkel nem érdemes vesződni, hagyd, hogy a DMP dolgozzon! És igen, idő kell neki, hogy megálljon a drift, attól függően, hogy mennyire találod el az alap kalibrációs értékeket, 1-5 percig is tarthat. A rossz hír, hogy pontosan sosem fogod eltalálni, mert mindentől függ, főleg a chip hőmérsékletétől, ami meg ugye bekapcsolástól kezdve folyamatosan változik, a környezet hőmérsékletétől függően. Próbáld ki, ha kézbe veszed és az ujjaddal elkezded melegíteni, rögtön elkezd driftelni.
-
And
veterán
Először is fordítsuk vissza a nevezéktant. A tranzisztor állapotait egy szelephez hasonlíthatjuk: nyitva van, ha áram folyik rajta, és zárva, ha nem folyik az áram. Azon a rajzon a relé a vezérelt eszköz: ha a tranzisztor kinyit, a relé meghúz. Vagyis a relével párhuzamos dióda (gondolom ezt akartad írni) dolga nem a relé 'földre húzása'. Az a dióda csak akkor nyit ki (-> kezd el vezetni), ha a katódja negatívabb az anódnál. Belátható, hogy ez alapesetben, statikus állapotban sosem következik be, hiszen nyitott tranzisztor / meghúzott relé esetén záróirányú feszültség van rajta, zárt tranzisztor / elengedett relé mellett pedig konkrétan nulla. A dióda dolga annyi, hogy a relé behúzótekercsén a kikapcsoláskor (a relé elengedésekor) megjelenő tranziens, negatív irányú feszültségcsúcsot eltüntesse. Ezért ellenállással több okból sem lenne helyettesíthető: utóbbi egy lineáris alkatrész, nem félvezető, és a relével párhuzamosan kapcsolva csak a bekapcsolt / nyitott tranzisztoron átfolyó áramot növelné mindenféle lényegi haszon nélkül.
-
2. A kérdés ennél összetettebb. A relé bemenetének nem kell lebegni, csak lehúzó ellenállás helyett felhúzó ellenállást kell rá kötni, mivel a gpio0 magas szintet kér a boot ideje alatt. Ez viszont azt a problémát hordozza magában, hogy a relé a bootig bekapcsolva van, a bootnál megkapja a magas szintet, akkor kikapcsol, majd utána tudod a gpio-val újra bekapcsolni.
A FET-es megoldás ezt ki tudja küszöbölni, legfeljebb egy kisebb impulzust kaphat bekapcsoláskor, amit vagy elnyel a relé tekercse, vagy egy kondenzátorral ki lehet védeni. -
Miért akarod mindenképpen arra a pin-re kötni a relét? Az összes többi pin már foglalt?
Miért nem használod egyszerűen fordított logikával a relét (és kötöd a vezérelni kívánt dolgot a NO helyett a NC-re vagy fordítva), és húzod fel a pint, ami nem okozna gondot?
A FET-es megoldás a fenti megoldás egy olyan variációja, ahol a relé bekötése marad úgy, ahogy most van, a vezérlő pin logikája megfordul, amit a FET visszafordítana: magas jelszintre a FET kinyit, és földre zárja a rá kötött relét. -
Bekalibrálja magát, de indítás után időbe telik, nálam ez eleinte 1-2 perc is volt. Ezt az időt lehet csökkenteni bizonyos alap kalibrációs érték pontosításával, amivel fél perc körüli szintre sikerült leszorítani (addig csak forog körbe-körbe, egyre lassabban, végül megáll).
Az önkalibrációra szükség is van, mert nagyon hőmérsékletfüggő a cucc, kézzel melegítve is hajlamos a slip-re, tehát nem lehet permanens módon előre kalibrálni sajnos. -
Szia! A gyorsulásmérő+gyro+iránytűről tudok nyilatkozni, amivel nekem tapasztalatom van, 9dof (9axis) IMU, az nagyon pontos, de szüksége van 1-2 percre az indulásnál a kalibráláshoz. Utána meglepően pontos, egy légegeret csináltam vele, jobb lett, mint a gyári.
GPS-ről elég sok tapasztalat van itt a topikban, használd a keresőt, én még nem használtam ilyet. 20ezerből több autót is tudsz építeni, ezek a szenzorok jellemzően pár $-ba kerülnek,+ kell majd hozzá valamilyen mikrokontroller, de az is bőven belül van a kereten.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti Lenovo külső akkumulátor eladó: T470 / T480 / T570 / T580 / L470 / L480 / L570 / L580 / P51s
- Corsair Katar Elite Wireless egér eladó
- Eladó Konfig I5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD 500GB HDD RTX3070 8GB!
- EVGA SuperNova 750GT 80 Plus GOLD - 52 hónap Alza.hu Garancia / Beszámítás OK!
- Iphone 13 Midnight-128gb-90% akku-2026.10.05-ig gar
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Honor MagicBook 16 Ryzen 5 5600H 16GB 256GB FHD 144Hz
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU! 17,3Col! I7 9750H / GTX 1660Ti / 16GB DDR4
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest