Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Meggyi001: Eldugott helyek Párizsban, amiket jó eséllyel még nem láttál... 3. rész
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- sh4d0w: Árnyékos sarok
-
LOGOUT
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez az a library, ami felhekkel egy bináris kódot az IMU-ra indításkor? Én játszottam egy időben sokat vele, és a raw értékekkel nem érdemes vesződni, hagyd, hogy a DMP dolgozzon! És igen, idő kell neki, hogy megálljon a drift, attól függően, hogy mennyire találod el az alap kalibrációs értékeket, 1-5 percig is tarthat. A rossz hír, hogy pontosan sosem fogod eltalálni, mert mindentől függ, főleg a chip hőmérsékletétől, ami meg ugye bekapcsolástól kezdve folyamatosan változik, a környezet hőmérsékletétől függően. Próbáld ki, ha kézbe veszed és az ujjaddal elkezded melegíteni, rögtön elkezd driftelni.

-
And
veterán
Először is fordítsuk vissza a nevezéktant. A tranzisztor állapotait egy szelephez hasonlíthatjuk: nyitva van, ha áram folyik rajta, és zárva, ha nem folyik az áram. Azon a rajzon a relé a vezérelt eszköz: ha a tranzisztor kinyit, a relé meghúz. Vagyis a relével párhuzamos dióda (gondolom ezt akartad írni) dolga nem a relé 'földre húzása'. Az a dióda csak akkor nyit ki (-> kezd el vezetni), ha a katódja negatívabb az anódnál. Belátható, hogy ez alapesetben, statikus állapotban sosem következik be, hiszen nyitott tranzisztor / meghúzott relé esetén záróirányú feszültség van rajta, zárt tranzisztor / elengedett relé mellett pedig konkrétan nulla. A dióda dolga annyi, hogy a relé behúzótekercsén a kikapcsoláskor (a relé elengedésekor) megjelenő tranziens, negatív irányú feszültségcsúcsot eltüntesse. Ezért ellenállással több okból sem lenne helyettesíthető: utóbbi egy lineáris alkatrész, nem félvezető, és a relével párhuzamosan kapcsolva csak a bekapcsolt / nyitott tranzisztoron átfolyó áramot növelné mindenféle lényegi haszon nélkül.
-
2. A kérdés ennél összetettebb. A relé bemenetének nem kell lebegni, csak lehúzó ellenállás helyett felhúzó ellenállást kell rá kötni, mivel a gpio0 magas szintet kér a boot ideje alatt. Ez viszont azt a problémát hordozza magában, hogy a relé a bootig bekapcsolva van, a bootnál megkapja a magas szintet, akkor kikapcsol, majd utána tudod a gpio-val újra bekapcsolni.
A FET-es megoldás ezt ki tudja küszöbölni, legfeljebb egy kisebb impulzust kaphat bekapcsoláskor, amit vagy elnyel a relé tekercse, vagy egy kondenzátorral ki lehet védeni. -
Miért akarod mindenképpen arra a pin-re kötni a relét? Az összes többi pin már foglalt?
Miért nem használod egyszerűen fordított logikával a relét (és kötöd a vezérelni kívánt dolgot a NO helyett a NC-re vagy fordítva), és húzod fel a pint, ami nem okozna gondot?
A FET-es megoldás a fenti megoldás egy olyan variációja, ahol a relé bekötése marad úgy, ahogy most van, a vezérlő pin logikája megfordul, amit a FET visszafordítana: magas jelszintre a FET kinyit, és földre zárja a rá kötött relét. -
Bekalibrálja magát, de indítás után időbe telik, nálam ez eleinte 1-2 perc is volt. Ezt az időt lehet csökkenteni bizonyos alap kalibrációs érték pontosításával, amivel fél perc körüli szintre sikerült leszorítani (addig csak forog körbe-körbe, egyre lassabban, végül megáll).
Az önkalibrációra szükség is van, mert nagyon hőmérsékletfüggő a cucc, kézzel melegítve is hajlamos a slip-re, tehát nem lehet permanens módon előre kalibrálni sajnos. -
Szia! A gyorsulásmérő+gyro+iránytűről tudok nyilatkozni, amivel nekem tapasztalatom van, 9dof (9axis) IMU, az nagyon pontos, de szüksége van 1-2 percre az indulásnál a kalibráláshoz. Utána meglepően pontos, egy légegeret csináltam vele, jobb lett, mint a gyári.
GPS-ről elég sok tapasztalat van itt a topikban, használd a keresőt, én még nem használtam ilyet. 20ezerből több autót is tudsz építeni, ezek a szenzorok jellemzően pár $-ba kerülnek,+ kell majd hozzá valamilyen mikrokontroller, de az is bőven belül van a kereten.
Új hozzászólás Aktív témák
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Lexus, Toyota topik
- BestBuy topik
- Google Pixel topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 3410 - i3-10110U I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD Touch I HDMI I W10 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E5540 - i5-4GEN I 4GB I 240SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Olcsón Google Nest Mini 2nd Gen
- Bomba ár! Dell Latitude E5530 - i5-3GEN I 4GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD I W10 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3519
- Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Jetblack Titán dizájn, 120 Hz AMOLED, AI Pro kamera
- Samsung Galaxy S23 Ultra Green 120 Hz Dynamic AMOLED 2X, 200 MP kamera, beépített S Pen
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Phone 9 Pro 16GB/512GB telefon garanciával hibátlan működéssel
- Hutt C6 ablaktisztító robot / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

ekkold
