Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz proci985 #47594 üzenetére

    Igen, az eredeti teszt is játék-fókuszú volt. :)
    De fenntartom az eredeti állításom, miszerint igazából bármilyen felhasználásnál nem várható nagy különbség 24, 33 és 36MB L3 között, különösen nem, ha gyors DDR5 memória-alrendszer van mellette.

    És mivel a 7950X3D-n a játékok (jól beállítva a CPU-t, lásd: [link] ) az X3D-s CCD-t használják, így gyakorlatilag egy picivel emelt órajelű 7800X3D a végeredmény játékokban, ahogy írod is. :)
    Rendkívül érdekesek egyébként a TPU eredményei, ahol azt kapcsolgatták, melyik CCD-n fusson a játék a 7950X3D-n: [link] .
    Annak sajnos semmi értelme, hogy mindkét CCD-t használja a játék, már a Zen2 idején világosan látszott (magam is teszteltem, tapasztaltam a saját 3600-asomon) hogy a CCD-közti kommunikáció eléggé elrontja a skálázódást a késleltetésre hagyományosan érzékeny játékokban. Főleg, hogy a mai játékok közül kevés képes 8 erős magon felül is skálázódni. Ezen nyilván lehetne processzor specifikusan optimalizálni, de nem lenne sok értelme, amikor 6-8 erős mag elérhető olcsón, egyben, és elég is.

    A cache egyébként szerintem nem igazán igényel célzott optimalizációt, a nagyobb méret "magától" is jól működik, ha egyébként a kód jó és akkora adathalmazon dolgozik, ami nem fér bele a kisebb L3 méretbe.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés