Hirdetés
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- GoodSpeed: A RAMválság és annak lehetséges hatásai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- GoodSpeed: 3I/Atlas: Üstökös vagy idegen civilizáció űrhajója?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A másik topikban belinkelt videódban látszik az eltérés több helyen is. [link]
A részletek a lényegesek, mert az árnyékok raszterizálás mellett az apró részletekben csúsznak el. Egyszerűen mag a raszterizálás nem igazán alkalmas a jó minőségű megvalósításra, a frustrum tracing pedig drágább eljárás, és konzervatív raszterizálást igényel.A videóban ezeket érdemes nézni:
- 1:20-21-nél a növény a két kép közepein. RT-vel a finom geometriákon is van árnyék. Ez általánosan is látható a fákon is. A háttérben látszódó kis épület is jobban van árnyékolva.
- 1:38-nál van a jelenetben egy rakás árnyék, és nagyon jól látszik, hogy RT nélkül mennyire erősen kell alkalmazni a lágy szélű árnyékolást. A valóságban ennyire gyorsan nem vesznek el a részletek, csak sokkal messzebb vetülő árnyéknál. Az RT-s megoldás megőrzi a részleteket, de mégis lágy szélű. Ez szintén megfigyelhető több helyen is.Ezek azok az apró problémák, amelyekre raszterizálással egyszerűen képtelenség reagálni. Trükközheted napestig, de sosem éred el azt a minőségi szintet, amit az RT shadows tud adni. Ráadásul utóbbit nagyságrendekkel egyszerűbb implementálni.
Ha messzire lövöd a sugarakat, akkor az kellemetlen a LOD számára. Az RT a jelenlegi specifikációban egy memóriazabáló dolog, hacsak nem maradsz nagyon a kamera közelében, de ezt a játékot nem úgy tervezték, hogy szűk terek legyenek benne, tehát nincs különösebb választás, muszáj sokáig lőni a sugarakat. Az más kérdés, hogy lehetne low szint is, ahova elég lehetne 1 GB VRAM is, azzal nem enne az effekt 3 GB-ot, de sokkal rosszabb is lenne a minősége, hiszen előtted jelenne meg pár méterre minden árnyék. Effektíve úgyis visszakapcsolnád a raszterizált verziót, mert az lehet, hogy nem kezeli jól az árnyékokat, de legalább nem csak a virtuálisan 4-5 méteres körzetedben lesznek láthatók.
Van a Godfallban teljesen dinamikus GI, a Sony-val közösen dolgozták ki az alapul szolgáló effektet. Az RT esetében az a lényeges kérdés, hogy meg tudod-e oldani a jó minőséget nélküle. Sok eljárásra meglehet, például GI-ra height field vagy distance field GI, visszaverődésre hibrid SSSR. De árnyékra sajnos nincs semmi értelmes megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ubiquiti hálózati eszközök
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- A középkategória egyik legjobb vétele - Dreame L40 Ultra AE
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:100%
- VADIÚJ Bontatlan! Honor 400 Lite 8/256 AMOLED 120Hz Velvet Grey, Dual SIM 2év gar
- Nuki Smart KeyPad 1 okos zár kiegészítő
- Apple iPhone 15 Plus - Black - 256GB - Akku: 100% - Újszerű állapot!
- Hutt C6 ablaktisztító robot / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest

