Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #39510 üzenetére

    A kernel driver szűnt meg, de a user mód oldali dolgok megmaradtak, és ide tartozik a shader fordítás. PC-n a bináris képtelenség. Tegyük fel, hogy megadják rá a lehetőséget. A fejlesztők lefordítják a shadereket binárissá, majd azokat szállítják. Addig jó lesz, amíg nem jön egy új GPU-család, amitől kezdve viszont a játék nem fog elindulni. Arra megint fordítani kell binárisokat, majd a következőre ismét, és így tovább. De egy idő után a játékokat nem támogatják, tehát be fog következni egy olyan pont, amitől kezdve az adott játék nem futtatható többet PC-n, az új hardverekkel. Ezért van a shader fordító a meghajtókban, hogy a játékok tudjanak IR-t szállítani, ami akármeddig fordítható az új hardverekre. Persze ennek megvannak a maga hátrányai, például az, hogy ha sokat változik a shader modell, mint mondjuk a Vulkan esetében a subgroup terminológia, akkor oda elég sok munkát újra kell kezdeni, és egy új shader fordító kell az újabb IR-ekhez. Hasonló váltások voltak régen is, és az egyes gyártók jobban felkészültek rá, mint mások.

    Nem biztos, hogy azonnal sok javulást kell várni, azért shader fordítót fejleszteni nem egyszerű. Az a baj, hogy az NV-t ahhoz a szinthez méritek, amit az AMD képvisel szoftveresen az explicit API-k szempontjából, és ez borzasztóan igazságtalan ám velük szemben, amikor az AMD-nek ebben a programozási terminológiában van már lassan két évnyi tapasztalata, míg az NV-nél kb. most látták az első production ready kódokat, amik ugye szabványosak, tehát tudnak velük mit kezdeni. Két év tapasztalati háttérrel nagyon könnyű ám jobb shader fordítót fejleszteni.

Új hozzászólás Aktív témák