Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- SpeedCsiga: Beépíthető konnektorok – A modern konyhák és irodák láthatatlan hősei
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Yézi: Blekk Frájdéj
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- potyautas: Kiküldetésben a szép Juhásznénál
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Te mondod, hogy innentől kezdve a Turingra lehet tervezni. Én pedig azt mondom, hogy nem, mert az egy dolog, hogy a Turing mostantól kevésbé érzékeny azokra a dolgokra amelyekre a Pascal, tehát egy Microsoft ajánlásai szerint megírt alkalmazás hasonló hatékonysággal futhat NV-n, mint Intelen és AMD-n, de a Pascal ezt a hatékonyságot sosem fogja elérni a mostani implementációval, szóval kb. semmit sem fog változni az NV ajánlása. Kivéve persze, ha nagyon ki akarják végezni a Pascalt, akkor borzalmasan sokat tudnak rontani a hardveren, de erre egyrészt nincs különösebb okuk, másrészt elég sokan elfogadták, hogy az NV ajánlásai az AMD-nek és az Intelnek irrelevánsak, tehát amíg a Pascal tényező, addig miért is ne lenne érdemes ennek kedvezni, ha a többi másik architektúrának ez nem fáj?
Nagyon egyértelmű, hogy hol mutatkozik meg. Ha nem lenne gond a driverrel, akkor milyen hardvere az NV-nek kb. úgy futna, ahogy az új Tomb Raider alatt. Ehhez képest ha csak egy picit nem követed az NV ajánlásait, akkor a Strange Brigade már hatékonyságot veszít, noha itt azért van még egy Vulkan leképező, tehát annyira azért nem volt hely a specifikus optimalizálásnak, de ott van még a Forza Horizon 4, illetve nemrég a World of Warcraft DX12 módja, ahol annyira nem működik az NV drivere, hogy amíg Intelen és AMD-n a DX12 a default, addig NV-n a DX11. Egészen egyértelmű, hogy amíg az AMD és az Intel implementációja az esetek jó részében működik, addig az NV implementációja borzalmasan kényes.
Itt nem ellene történő optimalizálásról van szó. Azért a Microsoft nem véletlenül ajánlja azt, hogy a root signature-ben ne legyen buffer view. Ennek az oka, hogy az API-t úgy alakították ki, hogy ezeket a leírótáblákba helyezzék a fejlesztők. Emiatt egy csomó SRV és UAV nem is helyezhető direkten a root signature-be, hiába írja a saját ajánlásába az NVIDIA, hogy számukra kritikus, hogy itt legyenek ezek az erőforrások. Tehát amikor azt látod, hogy egy alkalmazás nem az NVIDIA, hanem a Microsoft ajánlásait követi, lásd a World of Warcraft DX12 módja, akkor az azért van, mert olyan erőforrás-formátumokat használnak, amiket az API el sem helyezni a root signature-ben. Szóval nem az NV-nek akarnak keresztbe tenni, hanem úgy írták meg a motort, hogy az nem igazán működik az NV ajánlásaival. És tudják nagyon jól, hogy ezzel az NVIDIA rengeteg sebességet veszít, de nem tudnak ellene tenni. Az NV valamiért a DX12 implementálásának ezt a módját választotta, biztos megvolt rá nekik is az okuk, de ez bizonyos felépítésű programoknál eléggé rossz hatásfokú. Ezzel hardveres szinten nem tudnak mit kezdeni, a meghajtót kellene valahogy átírni, hogy jobban igazodjon a Microsoft ajánlásaihoz. Ez igazából a Pascal gondjait is megoldaná, csak most vizsgáld ezt a problémát az NV szemével. Az AMD régóta eléggé kész és eléggé gyors DX12/Vulkan implementációt kínál. Az Intel gyakorlatilag utolérte őket a Vulkan API-ban, és most megint nekifogni átalakítani a dolgokat, hát eléggé necces. Ma már több szól ellene, mint mellette, inkább megéri egy rakás erőforrást beleölni a specifikus trükkökbe. Sokkal bonyolultabb lesz a driver, tesztelni is sokkal nehezebb lesz, de nem kell újrakezdeni.
A Forza Horizon 4 problémája eléggé egyszerűen kezelhető. Ott egyszerűen kell még processzormag. Jövőre jönnek a 16-magos mainstream Ryzenek. Szóval az alapvetően megoldja magát. De egy 16-magos Threadripperrel már nincs az a limit, ami a mainstream CPU-knál tapasztalható. Ott már gyorsabb a Vega 64-nél az 1080 Ti, igaz nem sokkal, de picit gyorsabb. Ezért tesztelt az AMD négymagos CPU-val, amikor kiküldték a review guide-ot. Tudják, hogy az NV DX12-es drivere több processzorerőt igényel, mint a saját driverük, ami ebből a szempontból eléggé hatékony. Nyilván nem hülye cég az AMD. Tudják, hogy ha Threadrippert toltak volna az NV alá, akkor jóval kisebb lett volna a Vega fölénye. Ezekre érdemes felfigyelni, mert az ördög a részletekben rejlik.
Mi is emiatt alakítjuk át a teszplatformot, hogy jövőre könnyen tudjunk 16 magra ugrani, mivel úgy tudjuk, hogy az NV-nél a DX12 és a Vulkan alatti nagyobb processzorigény tartós lesz. Nyolc maggal egy Forza Horizon 4 simán limites, de jövőre 16 maggal már jóval kellemesebb lesz. Erről egyébként nagyon sok duma van a háttérben, hogy a Ryzen "3000"-et az NV nagyon várja, mert erőből megoldja a driverük egyik gondját, tehát azzal nem kell foglalkozni. Emiatt sem éri meg most nekik újraírni, mert aránytalanul nagy befektetést igényelne, miközben fél évre vannak az új procik, amelyek a mostaninál sokkal erősebbek. -
Raymond
titán
"Egy egy játékra alapozni bármit is értelmetlen. jelenleg a Vega 56= GTx 1070TI már ahol. És ez így is fog maradni. Egy pár napon belül kijön a javítás Forzához is, ahol bottleneckel a játék Nvidiával."
A masik dolgo hogy ez a GameGPU-rol van amirol mar egy-ket hete gyozkodnek itt hogy szar es nem ernek semmit a szamok

Egyebkent ezt mertek:
Ami erdekes, mert nalam a GF1070 kartya 2000Mhz GPU es 8800Mhz RAM beallitasokon 81.8 - 98.2 - 120.3 (min-avg-max) ugyazokkal az Ultra beallitasokkal 1080p-ben. Igy nez ki a tobbi felbontas nalam:
Ultra Min Avg Max
---------------------------
2160p 40.4 - 48.2 - 56.3
1440p 64.4 - 76.0 - 91.1
1080p 81.8 - 98.2 - 120.3Egy igy a 2160p:
2160p Min Avg Max
--------------------------
Ultra 40.4 - 48.2 - 56.3
High 54.6 - 59.9 - 65.5
Medium 58.2 - 63.3 - 69.2Ami erdekes hogy a jatek siman jatszhato azzal a 48FPS atlaggal is es nincs keptores se kikapcsolt vsync mellett. A min es max kozott van kulonbseg, de menet kozben a kilengesek nagyon kicsik igy az iranyitasnal se nagyon erzeheto az a klasszikus problema hogy az egyik pillanatrol a masikra sokkal rosszabbul iranyithato lenne az auto.
Szerk:
Ja, es olvastam az oldalon ezt:
"Для тех, кто будет пользоваться бенчмарком напоминаем: для теста FPS мы использовали программу MSI Afterburner и начинали замер частоты кадров раньше, чем это делает сам бенчмарк."
Csak nem tudom ennek mi ertelme. Mindek az FPS merni amikor meg a jatek a teszt beolvasassal es a setup-al dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Spórolós topik
- Path of Exile (ARPG)
- ZIDOO médialejátszók
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Búcsúzik a magyar fejlesztésű GFXBench és CompuBench
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- DOOM - The Dark Ages
- További aktív témák...
- Xiaomi 14T /12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3849, 100% Akksi
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bontatlan iPhone 15 (128 GB) (rendelhető)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


