Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- droidic: [Memory Leak] Az agy defragmentálása
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bambano: Bambanő háza tája
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#27614
üzenetére
1.) Nem az AMD és az NV megoldását hasonlítom össze, hanem az AVFS-t és a DVFS-t. Itt tényszerű előnye van az AVFS-nek.
2.) Mert az AMD hardvere fel van készítve olyan dolgokra, amihez az NV hardvere még csak hozzá sem tud szagolni, és mondjuk az a buszrendszer, ami szükséges az egyes shader modell 6.0-s függvényekhez igen sokat szokott fogyasztani. Viszont a konzolba kérték a megrendelők a tudást, mert az emuláció túl lassú lenne. Az AMD is tudna egyébként csinálni ultramobil specifikációknak megfelelő hardvert, és akkor most emulációt építenének a shader modell 6.0-ra, nem lenne az, hogy bizonyos függvényekre külön utasítást tudnak rendelni. Ez olyan dolog, mint a procinál az Atom és a Core mag különbsége. Ha több Atomot raksz egy lapkára mint Core magot, akkor az összesítésben gyorsabb lesz és kevesebbet fog fogyasztani. Viszont számos dologban nem lesz olyan jó, mint a kevés magos Core. Pró-kontra elv.
3.) Az AMD megoldása is tud frekvenciát növelni és turbózni. A kettő között az a különbség, hogy az NV-nél a turbó máshogy valósul meg, és ezért eléggé lassú a reakcióidő, amíg azt beállítja. Ezt a rendszer binneli, tehát vannak előre konfigurált lépcsők az alapórajel fölött, amelyekre ugrándozik. Az AMD fordítva csinálja, mert például a mostani AVFS implementáció 1-100 MHz között bármekkorát tud ugrani, tehát nincs lépcsőzés, illetve 2 mikromásodpercenként szabad a váltás. Emiatt a működés miatt az AMD hardverén a turbó nem csak egy extra hatás, hanem egy állandó hatás. Tehát amikor az NV-nek a base órajelre már visszaállt a teljesítménye, az AMD megoldása még lehet, hogy a PowerTune maximumon tud maradni. Itt számít a hőtűrés is, mert például a GeForce a programindítástól számítva 5 percig tudja tartani a maximális teljesítményét. Utána valamennyit vissza fog lassulni (alkalmazástól/hardvertől függően 2-8% lehet), mert eléri a BIOS-ban konfigurált kritikus hőmérsékleti paramétert, ami a visszalassulási küszöb. A PowerTune esetében is volt ilyen tényező, amitől a lapkák a futtatási időben nagyjából 6-7 perc után elkezdet lassulni (ez is programfüggő volt, illetve hardverfüggő is, de általánosságban a mértéke 1-5% körüli). A mostani AVFS-sel viszont ez a tényező a PowerTune esetében már nem létezik. Stabilan tudja tartani az órajeleket a rendszer, nem csak az első nagyjából 10 percben. Ezért alkalmaz az AMD másfajta turbó jelölést, szó szerint a PowerTune órajelet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Apple iPhone 13 Pro Max 256GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Apple iPhone 15 Pro / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku: 88%
- Samsung 860 Pro 256GB V-NAND SSD
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- VICC ÁR! Dell Precision 7530 - Xeon E2186M (i9-8950HK++) / 32GB RAM 512GB SSD Quadro P2000
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

