- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Meggyi001: RTX 5060 - Az új népkártya?
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- bambano: Bambanő háza tája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #27614 üzenetére
1.) Nem az AMD és az NV megoldását hasonlítom össze, hanem az AVFS-t és a DVFS-t. Itt tényszerű előnye van az AVFS-nek.
2.) Mert az AMD hardvere fel van készítve olyan dolgokra, amihez az NV hardvere még csak hozzá sem tud szagolni, és mondjuk az a buszrendszer, ami szükséges az egyes shader modell 6.0-s függvényekhez igen sokat szokott fogyasztani. Viszont a konzolba kérték a megrendelők a tudást, mert az emuláció túl lassú lenne. Az AMD is tudna egyébként csinálni ultramobil specifikációknak megfelelő hardvert, és akkor most emulációt építenének a shader modell 6.0-ra, nem lenne az, hogy bizonyos függvényekre külön utasítást tudnak rendelni. Ez olyan dolog, mint a procinál az Atom és a Core mag különbsége. Ha több Atomot raksz egy lapkára mint Core magot, akkor az összesítésben gyorsabb lesz és kevesebbet fog fogyasztani. Viszont számos dologban nem lesz olyan jó, mint a kevés magos Core. Pró-kontra elv.
3.) Az AMD megoldása is tud frekvenciát növelni és turbózni. A kettő között az a különbség, hogy az NV-nél a turbó máshogy valósul meg, és ezért eléggé lassú a reakcióidő, amíg azt beállítja. Ezt a rendszer binneli, tehát vannak előre konfigurált lépcsők az alapórajel fölött, amelyekre ugrándozik. Az AMD fordítva csinálja, mert például a mostani AVFS implementáció 1-100 MHz között bármekkorát tud ugrani, tehát nincs lépcsőzés, illetve 2 mikromásodpercenként szabad a váltás. Emiatt a működés miatt az AMD hardverén a turbó nem csak egy extra hatás, hanem egy állandó hatás. Tehát amikor az NV-nek a base órajelre már visszaállt a teljesítménye, az AMD megoldása még lehet, hogy a PowerTune maximumon tud maradni. Itt számít a hőtűrés is, mert például a GeForce a programindítástól számítva 5 percig tudja tartani a maximális teljesítményét. Utána valamennyit vissza fog lassulni (alkalmazástól/hardvertől függően 2-8% lehet), mert eléri a BIOS-ban konfigurált kritikus hőmérsékleti paramétert, ami a visszalassulási küszöb. A PowerTune esetében is volt ilyen tényező, amitől a lapkák a futtatási időben nagyjából 6-7 perc után elkezdet lassulni (ez is programfüggő volt, illetve hardverfüggő is, de általánosságban a mértéke 1-5% körüli). A mostani AVFS-sel viszont ez a tényező a PowerTune esetében már nem létezik. Stabilan tudja tartani az órajeleket a rendszer, nem csak az első nagyjából 10 percben. Ezért alkalmaz az AMD másfajta turbó jelölést, szó szerint a PowerTune órajelet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Gigabyte 15 G5 Gamer FHD IPS 144Hz i5-12500H 12mag 4.5Ghz 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Win11 Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS C246M i5 9400F 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1660 Super 6GB Zalman N4 Zalman 600W
- AKCIÓ! FEHÉR ipad pro 13" M4 billentyűzet, VADIÚJ! EU-MAGYAR átvilágítós (lézeresen)
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3041, 96% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest