Hirdetés
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Gurulunk, WAZE?!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
Loha
veterán
A referencia RX 480 semmilyen formában nem mehetett át a PCI-SIG hitelesítésén, és nem is felel meg a szabványnak a szoftveres fixszel sem, mert a kártyán lévő 6 tűs PCIe tápcsati nem szabványos.
Hiányzik az ábrán kékkel jelölt Sense A tüske, helyette föld van:Tehát RX 480-on egy olyan PCIe 6 tápcsati van, ami valójában terhelhetőségben megfelel a 8 tűs PCIe tápcsatinak, mert 3db 12V és 3 föld van benne, de a 2 érzékelő tűt (Sense A, Sense B) lespórolták vmiért.
-
Loha
veterán
No Man’s Skynak van offline módja (No Man’s Sky Offline Mode),
és játszható a Steamet offline -ba rakva is."A Partner alkalmazás" az AMD által adott, csak a benchmarkot tartalmazó Total War: WARHAMMER, amivel teszteltek is? Szerintem azon nincs Denuvo, vagy deaktiválva van a hardver ellenőrzése.
"Games protected by Denuvo require an online re-activation for every hardware upgrade. Denuvo limits activations at 4 hardware upgrades per 24 hours."
-
Loha
veterán
válasz
Locutus
#21231
üzenetére
Más oldalak kértek felmentést a 24 órás limit alól az Origin supporttól.
(#21229) Abu85: Total War: Warhammer csak azért limitálja a hardvercserét, mert Denuvo is van rajta a Steamen felül, a No Man's Sky -on nincs semmi a Steamen kívül, tehát nincs semmilyen 24h hardvercsere limit. Főszabályként amihez az EA-nek köze van, ott van 24h limit, ezek pedig az Origin-es és Denuvo-s játékok.
-
Loha
veterán
válasz
#45997568
#21050
üzenetére
Nem nehéz elfogadnom, hogy az összegzésben szereplő 9 játékból 6 AMD-s és csak 1 NV-s, hanem azt nehéz elfogadnom, hogy teljesen érdektelen játékok vannak a tesztben, SZVSZ csak azért mert AMD-sek, és közben nagyon népszerű (PH!-n is), nagyon jól kinéző játékok hiányoznak.
Ahogy te is felsorolod, a 6-ból 4 játéknak semmi keresnivalója nem lenne a tesztben, mert senkit nem érdekelnek, de felőlem benne is maradhatnának a tesztben, ha nem más játékok elől vennék el a helyet.
Zárt megoldásoknál a világmegváltó Mantle-re gondolsz amivel a tesztben 2 játékot is mértek, vagy az összes tesztben teljesen kikapcsolt GameWorksre?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
"egy bizonyos gyarto termekeinel kevesebb teljesitmenyt veszitenek mint a konkurencia termekei, eddig az volt a mantra hogy az AMD jatekok ugyis jol mennek az NV kartyakon"
Mint például a Hitman?
De ez biztos csak azért mert nagyon korszerű DX12.
A mocskos NV Division-je meg jobban szereti az AMD-t...A GTA V népszerűbb játék, mint az összes többi tesztben szereplő együttvéve.
-
Loha
veterán
válasz
Malibutomi
#21047
üzenetére
Én nem lepődtem meg,
csak nem értek egyet toflehivel abban, hogy lényegében ugyan az az eredmény jött ki a TPU-n, mint a PH!-n.Hogy miért DX11-ben teszteli a Hitmant a TPU: "The game's DirectX 12 implementation, however, is too riddled with bugs to be integrated into our test bench for now."
Itt a topikban is volt téma a Hitman érdekes DX12 -es screenshotjai... -
Loha
veterán
válasz
#65755648
#21043
üzenetére
Amit linkeltél TPU tesztet ott a RX 470 OC -nál 1080p -ben és 1440p-ben is 10%- gyorsabb GTX 970, miközben a PH! tesztben a "referencia" RX 470 egy szinten van a GTX 970 -el.

sixpak: A Quantum Break a Fury X -el is csak 30fps körül megy 1080p-ben Ultrán, de legalább a GTX 1070-et beelőzi.
Szerintem a játék kinézete egyáltalán nem indokolja ezt a gépigényt. -
Loha
veterán
-
Loha
veterán
válasz
cyberkind
#20971
üzenetére
A Steames Quantum Break DX11 -es is lesz:
-
Loha
veterán
válasz
cyberkind
#20533
üzenetére
Feledésbe merültek, de nem tűntek el (még), itt vannak az topikban, lehet rajta nosztalgiázni.
Igazi házigazdához méltó, elfogulatlan megnyilvánulások.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Loha
veterán
válasz
Laja333
#20531
üzenetére
Na akkor végül meglett a Maxwell hatékonyságának a kulcsa, a titkos szósz, ami "herélés" helyett a tile-based immediate mode rendering (TBIM) alkalmazása.
-
Loha
veterán
válasz
Venyera7
#20483
üzenetére
Nem csak a textúra, hanem az egész kép fakó, valszeg azért mert nem ugyan azzal a progival vette fel a két egymás mellé rakott videót.
NV-n gondolom ShadowPlayt használt ami limited RGB-ben veszi fel a videót, AMD-n meg vmi mást, ami full RGB-ben rögzít, aztán a vágóprogiban meg full RGB-nek megfelelő beállításokat használt és elmulasztotta közös nevezőre konvertálni a videókat, és ezért tömörítéskor NV-n kifakult a kép. -
Loha
veterán
válasz
Anubris
#19302
üzenetére
Ennyire hódított egész pontosan május végén Johan Andersson (Technical director - Frostbite) szerint: (vastagon kiemeltem a Battlefield 1 potenciális vásárlóit)
Win10 gamer adoption (64-bit), Steam: 45%, Origin (Battlefront&BF4): 52%.
Többre számított, ami utalás arra, hogy ugrott a Win10 DX12 only előzetes terv:
Expected more to have done the upgrade from Win7 & esp Win8 by now
Minden Battlefield 1 demó DX11-ben futott és a zárt alfában is DX11 az alapértelmezett render, de van egy kapcsoló legfelül a DX12-höz, ami még nem működik.
Ezek alapján nagyon valószínű, hogy a Battlefield 1 futni fog Win7 64biten is, és a DX11 -es render lesz az alapértelmezett, de lesz benne DX12 támogatás is.
-
Loha
veterán
válasz
->Raizen<-
#19039
üzenetére
Ezt majd akkor fogják kitalálni, amikor potenciális vásárlók körében elhanyagolhatóvá válik a gtx 9xx szériás VGA-t használók száma. Ami annak fényében, hogy a 970 messze a legnépszerűbb VGA jelenleg Steamen, ez nem mostanában lesz.
Szerk.: 50 - 60k -ért nagyon frankó VGA-kat lehet venni aprón, amiken simán hozható a konzolok feletti grafikai szint 1080p 60 fps-el.
Szerk.: Malibutomi: Nem értem a gondolatmenetedet.
Ha a többség le is cserélné a 970 -et, azok a kártyák nem a kukában fogják végezni, hanem jórész új tulajokhoz kerülnek, tehát továbbra is ott lesznek a Steam felhasználók gépeiben. -
Loha
veterán
Rise of the Tomb Raider
[07-08-2016] PC Patch notes for patch 1.0.668.1 (Patch #7)
Adds DirectX12 Multi-GPU support.
Adds utilization of DirectX 12 Asynchronous Compute, on AMD GCN 1.1 GPUs and NVIDIA Pascal-based GPUs, for improved GPU performance.
Registryből ki/be kapcsolható az asynch:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Crystal Dynamics\Rise of the Tomb Raider\Graphics
alatt: "AsyncCompute" -
Loha
veterán
Egyáltalán nincs felfújva a dolog, a PCIe slot 12V-on 66W-os terhelhetősége (5 x 1,1A x 12V = 66W) a csatlakozó fizikai korlátja is, nem csak a PCIe szabványé, miközben a PCIe 6 tűs tápkábel csatlakozójának a fizikai korlátja 8A érintkezőnként, ami 2 db 12V-os tüske esetén (2 x 8A x 12V) = 192W.
Nem lenne téma az egész, ha csak a 6 tűs PCIe tápcsatlakozón lépén túl RX 480 a 75W -ot, mert több mint kétszeresen túl van biztosítva, de a PCIe foglalat nincs!
Nem is értem, hogy miért nem 2/3 -ad arányban a PCIe tápcsatlakozót terheli a kártya a jelenlegi 1/1 helyett, mert úgy biztonságosan elmehetne kb. 200W-ig.
-
Loha
veterán
válasz
korcsi
#18743
üzenetére
PCIe slotban 5 db érintkezőn keresztül kapja a 12V-os tápellátást a kártya.
A foglalat gyártója 1,1A-ban adja meg ezek terhelhetőségét, ami 5 x 1,1A x 12V = 66W ehhez jön még a 3,3V-os érintkezők terhelhetősége amivel együtt jön ki a maximális 75W-os fogyasztási limit, amit a PCIe foglalat érintkezői limitálnak.A nem tuningolt ref. RX 480 tartósan 6,5A (x 12V = 78W) vesz fel a PCIe foglalat 12V-os érintkezőiből, 7A-es tüskékkel, a tuningolt 8A fölé is megy.
Azt senki sem tudja, hogy meddig bírja a PCIe foglalat 5 pici érintkezője a specifikációk feletti terhelést, de a 6,5A esetén 1,55V-ra visszaeső (eredetileg 12V-os) feszültség a PCIe foglalat csatlakozóin jó indikátorra annak, hogy a terhelhetőségük határán vannak.
PCper videója: AMD Radeon RX 480 Power Concerns - Detailed Analysis
-
Loha
veterán
AMD szerint nem picivel volt lassabb a korábbi GUI,
és használhatóságán is javítottak:"10x faster start up, and 3X Faster initialization of the display than with the AMD Catalyst driver. It also has new and more intuitive navigation"
Tesztelésre is sokkal komolyabban rágyúrtak, de akkor úgy tűnik teljesen szükségtelenül:
"Compared to AMD Catalyst Omega driver, we had:
2x more Automated Test Cases
25% more Manual Test Cases
15% more Various System Configurations"Szerk. Pug: "nem stability"

-
Loha
veterán
-
Loha
veterán
válasz
#65755648
#17969
üzenetére
"A Keplernél VAN szándékos avultatás."
Annyira unalmas már, hogy az összes "szakmai" topikban folyton előkerül, hogy az NV szándékosan lassítja az új driverekkel a Keplereket, amikor már többen vették a fáradtságot, hogy egyértelműen megcáfolják ezt.
Mutatok három független példát, mindegyikben a ref. GTX 780 Ti (Kepler, GK110B) szerepel:
Nemhogy lassultak, hanem gyorsultak a Keplerek az újabb drivektől!
-
Loha
veterán
Ráadásul a megjelent Total War: Warhammer játékban nincs beépített benchmark, tehát a DX11-es eredmények valós ingame mérések, míg az AMD által rendelkezésre bocsájtott DX12-es preview build meg a játékot nem tartalmazza, csak egy benchmark, tehát a DX11-es és DX12-es eredmények össze sem vethetőek.
-
Loha
veterán
válasz
#85552128
#17268
üzenetére
A PCGAMER az az újság, akivel együtt szervezi az AMD a PC Gaming Showját.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
A játék már megjelent, de nem tartalmaz DX12-es módot, majd egy patch formájában fogja megkapni DX12-őt vmikor júniusban az AMD közreműködésével, tehát amivel itt teszteltek az nem lehet a végleges DX12-es kód.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
"Creative Assembly partnered with AMD, with TWW (Total War: Warhammer) sporting the usual "AMD Gaming Evolved" logo and startup video. As part of this collaboration, there will be a full DX12-compliant patch in the near future—we were told the goal is to release it sometime in June, but we'll see if that happens."
-
Loha
veterán
Tesztelték a ref. 980 -at (165W TDP) meg a ref. 770-et (230W) is anno, és pontosan ugyan úgy viselkednek TDP-től függetlenül mint a 1080, tehát a ref. kártyák ilyen működésre vannak tervezve.
Azért tudod, hogy a 1080 FE-t drágábban adják, mert az NV elárulta előre, és még utalást itt a nevébe, hogy tudjad miért fizeted a felárat: "alapítói kiadás" de jelenthet akár "adományozói kiadás"-t is.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Kommunikálhatták volna azt is egyértelműen, hogy a minőségért fizetsz, de akkor Premium Editionnek hívnák. -
Loha
veterán
"Nem ok nélkül esett le a CB tesztben több játékban a base clockra a sebesség."
Tessék vessed össze a CB 780 referencia tesztjével.
Kb. pont ugyan olyan arányban ment anno a 780 is base clockon a játékokban mint most a 1080, és kb. ugyan úgy 17%-kal van a 780 max boost clockja a base felett, mint most a 1080-é, tehát 1080 FE pontosan ugyan úgy viselkedik a referencia hűtővel, mint anno a 780.Ez nem ideologizálás, az NV minden referencia kártyája így működik jó ideje, ezek a kártyák szerepelnek a tesztekben, és ha az NV-nál mégis esetleg egyet értenének veled abban, hogy béna lett a ventiprofil, bőven van idejük BIOS-t frissíteni az összes kártyán, még mielőtt a boltokba kerülnének.
"A power limit" és a temp target is "ki volt tolva OC-nál is meg az "Über" teszteknél is."
-
Loha
veterán
Korlátozott példányszámban a GTX 770 is elérhető volt ezzel a hűtővel, gyakorlatilag a 1080-al megegyező méretű GPU és fogyasztás mellett. Ezeket a házból kifújós hűtőket a customoknál pont kevésbé zavarja az, ha házban vannak, mert nem melegítik fel bent a levegőt.
Ha nagyobb teljesítményt és egy közepesen hangos kártyát akartak volna, akkor a default power limitet 225W-ra állítják és a 780 Ti ventiprofilját alkalmazzák, de nem tették.
OC-nál feltolták a power limitet?
-
Loha
veterán
ComputerBase tesztje szerint halkabb mint a 980, miközben kb. 20W-al többet fogyaszt, és hozza az elvárt teljesítményt. Kb. 9 kártyán volt eddig ennek a hűtőnek vmelyik változata, nem valószínű, hogy 10.-re rontanák el, egyszerűen ezt ilyenre állították be direkt.
Mitől lenne kisebb a hűtési teljesítménye, ha ránézésre ugyan az a vapor chamberes borda és ventilátor van rajta mint a korábbi kártyákon?Kiküldött kártyákon eltér a GPU-k minősége ami befolyásolja a max boostot, vmin alacsonyabb hőfokon a kisebb a szivárgási áram miatt, kisebb a fogyasztás, ami számít ha power limiten jár a kártya.
-
Loha
veterán
Kepler óta az összes ezzel a hűtővel szerelt referencia kártya így működik, ha kellően nagy terhelést teszel rá csak a base clockot fogja tartani, és nem ezért mert gyenge a hűtés, hanem az NV így állította be, és ilyen beállítás mellett szereplenek az összes tesztben.
Ez egy közepesen hangos 250W-ra méretezett hűtő, amit a 1080-on úgy állítottak be, hogy közepesen hangos helyett, nagyon halk legyen.Nem feltételezés a 70%-on 3000 körüli fordulatszám, az összes változata ennek a hűtőnek 70%-on 3000rpm körül forog, a ref. 980 Ti-t a 225W körüli átlagos fogyasztása mellett ~2600 rpm-en tartja 83C -on.
~3000rpm körül meg a 250W-os power limiten járatva is 80C fok alatt marad a 980 Ti.
A 1080-on maximálisan kitolt power target esetén ~225W-ban van limitálva a fogyasztás.Biztos lehetsz benne, hogy ha nem temp limiten van a kártya (83C), és nem a max boost órajel közelében megy, akkor power limiten van.
Marketing szempontból nem lenne túl okos dolog az NV-től, ha az arcodba mondanák az őszintét az FE feláráról, de utalgattak rá.
-
Loha
veterán
válasz
sutyi^
#16956
üzenetére
Founders Edition az NV által legyártott referencia kártya, ami először lesz elérhető a boltokban mint korábban, a különbség annyi, hogy az első körben legyártott példányokra rádobtak +100 dollárt, mert úgy gondolták, hogy a megcélzott 599 dolláros áron jóval nagyobb lesz rá kezdeti kereslet, mint amennyi kártya rendelkezésre fog állni megjelenéskor.
Ilyenkor általában az történik, hogy amikor a boltok látják, hogy nagyon gyorsan fogy a készlet, szépen ők kezdik el rátenni az extra hasznot a kártyákra, amiknek így ugyan úgy felkúszik az ára jóval az MSRP fölé.
Sokan még azt is el szokták játszani, hogy gyorsan vesznek több kártyát, aztán rádobják a hasznukat és kiteszik jóval drágábban eBayre.
Akiknek a túl alacsony kezdeni ár miatt nem jut kártya, azok meg az NV-t fogják szidni, hogy paper launch meg stb.Azzal, hogy az NV az első körben elérhető kártyák árát feltolta, csökkentette rájuk a keresletet, így nagyobb valószínűséggel fog a kereslet és a kínálat találkozni.
Azzal, hogy csak a FE kártyák árát árát tolták fel, egyrészt szóltak előre, hogy lesz ez még olcsóbb is, másrészt miután a kezdeti lelkesedés lelankad, nem kell majd árat csökkenteniük (ami nem jó marketing), hogy növeljék a potenciális vásárlók számát, mert jönnek a partner kártyák, felfut a termelés és 599$-os áron is jut majd mindenkinek.
-
Loha
veterán
Mi nem százas vele?
Ránézésre a belseje teljesen megegyezik az első Titán referencia hűtőjével, és úgy is teljesít, ami pedig a legjobb házból kifújós hűtő még mindig.
Az alapértelmezett temp targeten (83C) 2300rpm körül forog rajta a venti, mint a ref. 980-on, de picit halkabb annál.[H]-éknál 100%-os ventivel stabilan 2000MHz felett ment a GPU és 1,1GHz felett a memória, miközben a GPU 65C alatt maradt, a fogyasztást meg nem nehéz kitalálni, hogy kitolt power limit mellett folyamatosan 225W körül volt. Ha beállították volna a ventit 70% körüli fordulatra, ami vmivel 3000rpm alatt lehet, akkor olyan 75 fok körül el lett volna a kártya, teljesen tolerálható hangerő mellett.
A +100USD meg nyilván nem nem a hűtő felára, hanem a BBN és a korai elérhetőségé, vmint nem akarnak árversenyt a saját pertnereikkel.
Az NV meg is mondta kerek perec, hogy ez a sima referencia kártya, csak adtak neki egy nevet. -
Loha
veterán
-
Loha
veterán
"A már leszállított programok ezért futnak majd alap módban, mert ott vissza lesz véve az órajel is PS4 szintre."
Akkor azt mondod, hogy a régebbi játékok, amik nem kapnak PS4 Neo patchet, ugyan olyan sebességgel fognak futni az új PS4-en mint a régin, tehát ha nem tudták stabilan tartani a 30 vagy 60 fps-t, az új PS4-en sem fogják tudni stabilan tartani?

oAcido: Ez még idén kiderül, ha a patchet nem kapó játékok mégis jobban futnak majd az új PS4-en, az sok állítást borít...

-
Loha
veterán
Tehát akkor szerinted az új PS4 -be (Neo), nem friss Polaris GPU fog kerülni, hanem marad a régi, és csak megduplázzák a CU-k számát?

A Quantum Break gyakorlatilag simán másolható egyik gépről a másikra, mert önmagában semmilyen védelmet nem nyújt az UWP...

rocket: Egyetértünk.
-
Loha
veterán
A Windows Store még nem kapta meg a beígért, Vsync kikapcsolására lehetőséget adó patchet (sem), tehát kikapcsolhatatlan Vsync mellett készült a teszt, nem exclusive fullscreen módban.
A 60 fps-es limitet a Vsync miatt 144Hz-es monitorral próbálták meg kitrükközni, ha jól értelmezem, de így is maradt egy limit 73 fps-nél (meg ki tudja még hol). A méréseket meg nem tudom hogyan készítették, amikor a szokásos programok nem működnek... -
Loha
veterán
válasz
stratova
#16400
üzenetére
Teljesen jól érzed, de ez csak azért van, mert 8X MSAA -val készült a fenti teszt.
Még egy kis csemege:
“Yes, we’re really excited about DX12 and I think there is going to be a ton of potential with that. However we’re not utilizing Dx12 in Forza Motorsport 6 on Xbox One."
Egyébként a játék nagyon simán fut 1080p-ben, 60 fps-el, középkategóriás kártyákon is ~max grafikán (MSAA nélkül).
-
Loha
veterán
válasz
deadwing
#16105
üzenetére
"Ha tényleg csak a film képéhez akarok nyúlni, akkor azt hol tehetem meg?"
Itt teheted meg (nagyítható):
A Dynamic ranget tegyed Full (0-255) -ra, ha nem jó, akkor próbáld ki a Limitedet (16-235) is.
Abu85:
Ha a film készítői azt szeretnék, hogy sok post-processszel nézd a filmjüket, akkor a stúdióban tesznek rá bőven. -
Loha
veterán
válasz
Malibutomi
#15961
üzenetére
Ha nem Xbox One exkluzív játéknak készült volna a kezdetektől...
Ha nem a megjelenés előtti utolsó pillanatban szól a MS, hogy ki kell adni PC-re...
Ha hagyott volna időt a MS a PC optimalizációra...
Ha már kiforrott online játékbolt lenne a MS Store...
Ha nem MS Store only lenne a játék... -
Loha
veterán
2009 végén jelent meg a Win7 DX11-el, és az első játék ami SZVSZ érdemben ki is használta a DX11 lehetőségeit a BF3 volt 2011 végén.
Quantum Break nagyon esélyes a közelmúlt legrosszabb PC-s portja díjra.
Szerintem ez a kép szemlélteti a legjobban a DCC-t:
Első csík: gyakorlati memória sávszélesség nagyon jól tömöríthető textúrával.
Második csík: gyakorlati memória sávszélesség tömöríthetetlen textúra esetén.Ahol a két csík egyforma, ott nincs semmilyen textúra tömörítés, ahol nagy az eltérés a 2 csík között, ott pedig nagyon hatékony veszteségmentes tömörítés működik.
"Also, our understanding from past reviews was that the R9 290X was limited by ROP throughput in this test. Somehow, the Fury X speeds past the 290X despite having the same ROP count on paper. Hmm. Perhaps we were wrong about what limited the 290X. If so, then 290X may have been bandwidth limited, after all—and Hawaii apparently has no texture compression of note." techreport.com
-
Loha
veterán
válasz
Malibutomi
#15955
üzenetére
Voltak ilyen irányú pletykák, de semmi megerősíthető, nyilván megvizsgálták a HMC-t is mint lehetőséget, a többi találgatás.
-
Loha
veterán
válasz
tailor74
#15943
üzenetére
Melyik DX esetén ömlöttek a játékok ~1 évvel a megjelenés után, és miért lenne ez most másképpen a DX12 esetén?
NV kártyák Keplertől hivatalosan is támogatják a DX12-őt.
"a fejlesztők, azt hitték Copy-paste elég lesz az új játékokhoz"
Nem hitték azt, persze ilyen cikkeket lehetett olvasni itt..."Csak szólok, hogy jelenleg az NV megy technológiában az amd után, és nem fordítva, hiába övé a piac 80%-a. Lásd HBM memória..."
Máshogyan közelíti meg a 2 cég a problémát, csak itt mindig az AMD megoldásai vannak hypeolva.
Az NV szereti a problémákat házon belül megoldani, ha lehetséges.
NV már az első Keplerbe beépítette a Delta Color Compressiont és egy olyan GDDR5 memória vezérlőt, amit órajelben csak a rá aggatott GDDR5 chipek korlátoztak, aztán ez lett továbbfejlesztve a Maxwellben.
Az AMD pl. azért volt kénytelen 512bites memóriát használni a Hawaii kártyáin mert egyik technológiával sem rendelkeztek, és ez nem tett jót a fogyasztásnak, meg a költségeknek sem. Aztán a Tongába be is került egy Kepler szintű DCC... Aztán az egész problémakört megszüntették a HBM-el, de lett helyette más: magas ár, korlátozott memória méret.
Az NV-nak csak hátrányt okozott volna a HBM, az hogy nem építettek rá terméket, nem azt jelenti, hogy nem kísérleteznek vele régóta. -
Loha
veterán
Ajánlom figyelmedbe a Tom Clancy's The Division -ben alkalmazott temporal AA-t, ami minimális erőforrásigény mellett, eltüntet minden temporális zavart.
Szerk.: Még1szer leírom, hogy egy rece sincs a játékban, tehát ennél jobb eredményt nem igazán lehet elérni.
-
Loha
veterán
válasz
füles_
#15651
üzenetére
Ha megnézed azokat a grafikonokat amiket belinkeltél egy kicsit jobban, akkor láthatod, hogy szégyen ahogy a játék fut az összes VGA-n. Mondjuk ez nagyon valószínű, hogy nem a DX12 sara, hanem az UWP-é és a Windows Store-é. Videón 1080p-ben valszeg szemléletesebb, hogy hogyan fut a játék. Ja, és 1080p-nél kisebb felbontásban renderel az engine.
Tesztelők szerint is katasztrofálisan fut a játék PC-n. -
Loha
veterán
válasz
velizare
#14338
üzenetére
"az üzemi bevételük viszont 2%al csökkent, az adózás utáni eredmény szintén csökkent pár (3) százalékkal. de ekkora számoknál pár százalék ide vagy oda könyveléstechnikai kérdés"
Érdemes megnézni a non-GAAP adatokat is, mert abban kevesebb a könyvelési trükközés, ott az éves profit egyből pl. -3% helyett +16%:
GAAP versus Non-GAAP: Which is Closer to Reality?
"Some of the key differences between GAAP and non-GAAP accounting include items like expensing of options and stock grants made to employees, and the amortization of intangible assets acquired through acquisition, which are included in GAAP financials but removed from non-GAAP financials. In general, these are non-cash activities, so investors often favor looking at the non-GAAP measures, on the argument that they provide a more accurate picture of the underlying profitability of the business."
-
Loha
veterán
Már rég multi-thread az AMD driver.
Igen, melyik drivertől kezdve?
Az Intel pont ezért nem csinál multi-thread drivert, mert csak csökken tőle a programhoz felhasználható valós processzoridő, amiért a fejlesztők meg ordibálnak.
LOL

Azért nem csinál, mert Intel GPU mellett, egy szálon sem fognak CPU limitbe futni a játékok.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Loha
veterán
Azt tippelném, hogy nálad a most emlegetett RGB beállításokkal lesz a baj, itt állítsd át limitált RGB-ről teljes RGB-re.
janos666: A YouTube amit feltöltesz még 4-8 Mbit körülire tömöríti/konvertálja 1080p-s videó esetén, ami nem túl sok, ezért fölösleges túlvariálni az ezt megelőző lépéseket.
-
Loha
veterán
válasz
Kolbi_30
#11223
üzenetére
Első linken lévő összehasonlítóban szerintem az NV-s videó ShadowPlayel lett felvéve, az AMD-s meg Elgato HD60 -al, nem tudjuk milyen beállítások mellett, szóval képminőség tekintetében lehet nem reprezentatív a videó.
-
Loha
veterán
-
Loha
veterán
-
Loha
veterán
válasz
velizare
#11177
üzenetére
Az összes GPU-n futó GW effektet teljesen ki lehet kapcsolni minden játékban, a PhysX nem kikapcsolható része 100%-ban procin fut, és elérhető a forráskódja is.
-
Loha
veterán
válasz
Yllgrim
#10974
üzenetére
2 ev egy hiba vs 4 het 3 hiba, melyik driver teamrol beszelsz?
Jól egy lap alá veszed azt, hogy Windows 7 -től 10 -ig, az összes GCN-en, minden konfigban, átméretezek egy ablakot és ~1GB/s-el telenyomja a VRAM-ot a driver, és csak újraindítással lehet helyretenni, az ilyen hibákkal, hogy:
Nem indul az GF Experience, nem megy a ShadowPlay, memory leak SLI-ben, Windows 10-en ez meg amaz nem jó stb...![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Loha
veterán
válasz
daveoff
#10950
üzenetére
Én azt vettem észre, hogy az emberek jelentős része nem rendelkezik annyi beleélő képességgel, hogy a monitor által megjelenített, bill/egér/kontroller által irányított virtuális valóságba bele tudja élni magát, nekik szerintem sokat fog segíteni egy VR sisak.
Akik most is (sokat) játszanak, azoknak valszeg nincs szükségük rá, és nem is fog sokat dobni az élményen.
ez aztán végképp kizökkentene mindenkit a valóságból. Tudom, hogy ez a lényege, virtuális valóság, meg minden, de nem biztos, hogy jó irány ez....
SZVSZ a legtöbb embernek pont arra lenne nagy szüksége, hogy vmi kizökkentse őket a saját kis valóságukból...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Loha
veterán
válasz
daveoff
#10824
üzenetére
Ja, nincs semmi eget rengető egyik kategóriában sem.
Amiből elérhető custom kártya,
abból azt használtak referencia helyett a Techreportnál: -
Loha
veterán
válasz
tibcsi0407
#10711
üzenetére
-
Loha
veterán
válasz
tibcsi0407
#10706
üzenetére
Csak az NV árulja nagyobb haszonkulccsal a kártyái jó részét, és ez sem most kezdődött, hanem már a Keplernél. Ja és a GTX kategóriájú kártyákból többet is adnak el mint korábban...
Igen az 560 (Ti) sokkal közelebb volt az 580-hoz teljesítményben, mint most a 960 a 980 (Ti) -hez.
A 960 és 970 között elég nagy rés van teljesítményben, talán ha megjelenik a 380X akkor az NV is kihoz egy 960 Ti-t. -
Loha
veterán
válasz
tibcsi0407
#10701
üzenetére
GTX 560 (Ti) anno kb. ugyan annyiba került mint most a GTX 960, csak az 560 (Ti) -n kevesebb volt a haszon.
2008-as pénzügyi válság előtt, nem csak a VGA-k voltak olcsóbbak...

-
Loha
veterán
válasz
#45185024
#9909
üzenetére
Sajnos ezeken a grafikonokon nem fog szerepelni a Nano mert a TechPowerUp sem kap tesztpéldányt, ahogy a Techreport sem...

-
Loha
veterán
válasz
Malibutomi
#9846
üzenetére
Ott van benne a hírben amit linkeltél: 2X the performance per watt
Tehát a következő 250W körüli csúcskártyájuk kb. 2X olyan gyors lesz mint a Titan X, ezt ígérik.Meg persze ott van az is, hogy a 10X hogyan jött ki, és csak egy nagyon specifikus dologra vonatkozik, nem grafikai teljesítményre.
-
Loha
veterán
válasz
Laja333
#9727
üzenetére
Hasonlíts össze a PCperes teszttel, ahol ugyan ezzel a procival is teszteltek csak más VGAkkal.
SZVSZ két CPU szálnál nem használ többet a benchmark és szinte mindenhol procilimites DX12 alatt is, meg sok egyéb baja is van. Simán lehetne vele csinálni 960 vs Fury X tesztet azzal a végkövetkeztetéssel, hogy a 960 hozza a Fury X szintjét...
-
Loha
veterán
válasz
Malibutomi
#9654
üzenetére
SZVSZ annyi szállal érdemes párhuzamosan etetni a GPU-t, ahány szálon az alatta lévő CPU párhuzamos etetésre képes.
-
Loha
veterán
780 Ti-hez viszonyított sebesség látható megjelenéskor és most a legfrissebb driverekkel, 1440p-ben.
A 980 megjelenéskor 5%-kal volt gyorsabb a 780 Ti-nél, most 7%-al gyorsabb.
A 780 Ti megjelenéskor 9%-al volt gyorsabb a 290X-nél, most 6%-al gyorsabb
Ezek az eltérések akár a 3GB vs 4GB VRAM számlájára is írhatóak ilyen beállítások mellett, de a lényeg nem változott megjelenés óta.
Given its 3GB framebuffer and the fact that some newer titles are pushing up against a requirement of well over 3GB at 1440P, the performance results from Kepler’s flagship are actually quite impressive.
-
Loha
veterán
-
Loha
veterán
válasz
FollowTheORI
#5932
üzenetére
Nagyon jól értem, hogy még "framehez kötve" gondolkodtok, de a mai modern játékokban már nagyon sok minden nincs képkockákhoz kötve (de ezt már írtam), egyik nyilvánvaló példa a hang, mert azt ugye eleve nem is kell megjeleníteni
, aztán autós játékokban pl. a gumi kopás/melegedés/tapadás szimulációját, vagy a veled együtt köröző AI versenyzők "gondolatait" sem kell megjeleníteni, csak azok eredményét. Aztán az egész fizikai motornak sem kell a képkockaszámmal azonos frekvencián ketyegnie, nem is ketyeg (de ezt is már írtam). -
Loha
veterán
válasz
FollowTheORI
#5930
üzenetére
Szinkronizálva vannak, csak nem a képkockák számához, hanem az időhöz.
Ha a fejlesztő azt állította be a fizikai motorban, hogy másodpercenként 600x modellezze le a fizikát, akkor 30 és 120 fps esetén is 600 számítást fog végezni a motor, csak egyik esetben két képkocka között 20x számol fizikát a motor, a másik esetben meg 5x. -
Loha
veterán
válasz
FollowTheORI
#5923
üzenetére
A mai modern játékmotorok esetében a fizika, AI, hálózat, hang stb. nincsenek szorosan összekötve a képkockák számával vagy megjelenítésével, tehát ezeknek a számításoknak nem kell várniuk arra, hogy a képkocka megjelenjen, képkockáktól függetlenül a háttérben futnak a processzoron.
-
Loha
veterán
Továbbra is teljesen irreleváns a videó, mert a DX11 limitációiról beszélnek, amik teljesen nyilvánvalóan nem érintik a DX11-re nem támaszkodó Middleware-eket mint pl. a Havok.
Attól, hogy nincs kernel driver még a feladatokat el kell végezni.
Akkor jó, hogy végre egyet értünk, ezt mondtam én is, ez van az MS ábráján is, és igen a user mód driver fogja ezeket elvégezni. -
Loha
veterán
Azért irreleváns, mert az tudjuk hogy a DX11 miért nem tudja kihasználni a mai modern CPU-kat, de arról egy kukkot nem szólnak, hogy egy DX11-től független fizikai motor min pl. a Havok, miért ne tudná a DX11 által parlagon hagyott CPU időt kihasználni.
Azt magyarázd el, hogy miért igényel több processzoridőt az MS ábrája szerint a DX12-es user mód driver, ha nem csinál többet a DX11-es user mód drivernél?
-
Loha
veterán
Sajnos teljesen irreleváns a videó amit linkeltél, aztán meg mellébeszélsz...

Azt indokold meg, hogy pl. egy játék fizikai motorja miért ne tudná kihasználni a DX11-által fel nem használt processzoridőt.
Microsoft ábrája nem én találtam ki, nyugodtan magyarázd el, hogy mit ábrázoltak rajta rosszul.
-
Loha
veterán
Az a processzoridő ami nem hozzáférhető a DX11 számára (kihasználatlan), az nagyon jól hozzáférhető minden számára ami nem a DX11-en keresztül éri el a processzort, pl.: fizikai motor, hálózati kód, extra hang, AI stb.
Az ábrán az UM Driver a felhasználói módban futó VGA driver, a KM Driver pedig a kernel módban futó VGA driver, a csíkok hosszúsága a processzoridő.
Nagyon jól látszik, hogy a DX12-es UM Driver kb. ugyan annyi processzoridőt igényel, mint DX11-ben a KM Driver + UM Driver együtt, csak most már szépen több szálon képes elosztani a terhelést, így nem a CPU egyszálas teljesítménye lesz limitáló tényező.
-
Loha
veterán
Csak az a leggyengébb platformelem nem a PC.
DX11-es játékok esetén mivel a DX11 képtelen az összes processzoridőt felhasználni, ezért rengeteg kihasználatlan processzoridő áll rendelkezésre szinte mindennek ami nem grafika, pl.: fizika, AI, hang stb.A kernel driver pedig azért fog jórészt eltűnni, mert nem több szálasítható ellentétben a user mode driverrel, azért a user mode driver átvesz minden feladatot a kernel mode drivertől, ami ezen az ábrán nagyon jól látszik is.
-
Loha
veterán
Megint leírtad ugyan azt, hogy a fejlesztők lebutítják a fő bevételi forrásuknak számító Xbox Oneos és PS4-es a játékaikat, hogy az NV-s PC-k is elbírják a konzolokénál többször erősebb procival a szimulációt.

Tehát PC-re az NVIDIA miatt nem jött a Halo 3 és sok más Xbox exkluzív cím mint pl. a Forza, mert az NV-s driver szálak miatt nem maradt processzoridő a szimulációra, és még véletlenül sem azért mert ezek Xbox exkluzív címek és a PC nem Xbox.

-
Loha
veterán
Azért ez rendesen ki van csavarva.
Nagyon finoman fogalmazol, és most nagyon finoman fogalmaztam...
Értelmezzük kicsit ezt a 2 mondatot Abu85-től:
A mai multiplatform címek szándékosan rendkívül butítottak a játékmenet szempontjából, hogy maga a szimuláció kevés processzoridőt igényeljen, és az NV driverének is legyen elég szabad erőforrás.
Tehát a fejlesztők lebutítják a fő bevételi forrásuknak számító Xbox Oneos és PS4-es a játékaikat, hogy az NV-s PC-k is elbírják a konzolokénál többször erősebb procival a szimulációt.

A Halo 3 azért nem jött PC-re, mert nem volt elég processzoridő a driver szálak mellett.
Tehát PS3-ra és PS4-re is az NV-s driver szálak miatt nem jött a Halo 3, ahogyan a legújabb Tomb Raider is csak ezért lett Xbox exkluzív, mert az NV-s driver szálak keresztbe tettek a PC-nek és PS4-nek is.

-
Loha
veterán
Azért azt gondolná az ember, hogy amikor kijött a 970 az AMD-nél jól megvizsgálták, de hát úgy látszik nem.
Pár héttel a 970 megjelenése után sokkal jobban feküdt volna az ellenkampány, de az AMD ezt a lehetőséget is kihagyta.A kártyaspecifikus optimalizálás: "4GB=3,5GB"
-
Loha
veterán
Ugyankkor szivacs van, ha valamiért nem megy a driver
Ultra nagy szivacs van az összes VGA-nál gyártófüggetlenül, ha vmiért nem megy a driver...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Műszakilag meg, ha 3,5GB-os VBIOS lenne a 970-en pont olyan lenne mint bármelyik másik VGA.
Egyébként a "hiba" súlyosságát pontosan mutatja, hogy mennyi időbe telt mire kiderült, és az AMD sem vette észre amikor nézegették a 970-et...
-
Loha
veterán
az egyik tesztben a 980Ti azonos órajel és kevesebb unit mellett gyorsabb, mint a T-X. Vagy fake a teszt, vagy jóval magasabbra boostol a tesztben a kisebbik kártya, vagy power / temp limitbe fut a T-X.
Nem hihetetlen, ha azonos a 980 Ti power limitje a TX-el, akkor a -6GB VRAM, vmint a pár letiltott shader miatt magasabb órajelre boostolhat mielőtt belefut a power limitbe, aztán ha a refnél vmi jobb hűtő van a kártyán, akkor temp limitbe sem fog belefutni, ami szintén magasabb boost órajelet eredményez.
TTomax: A maxwell nem csonkítható máshogy a felépítéseból adódóan
Szerintem ez nem igaz, az SMM-ek tiltása független a backendtől, amit a 970-nél csináltak az egy ötletes megoldás volt arra, hogy a backend sérült GM204-es GPU-kat ne kelljen 3GB-os 192 bitesként eladni.
Hamarosan úgy is kiderül, hogy mi az igazság... -
Loha
veterán
Tessék itt egy szemléletesebb GTA V-ös példa:
i3-as procival párosítva a 750 Ti jobban teljesít a városban, mint a 280.
Videó innen van:
What does it take to run GTA 5 at 1080p60? -
Loha
veterán
Innen van az idézet: ComputerBase.de
A Project Cars proci limites AMD jobban mint NV-n, valszeg a sok rajzolási parancs miatt.
Extra olvasni való, hogy miért van ez:
AMD Radeon Catalyst Drivers: High DX11 CPU overhead, very low performance.HSM: Nem az Nv driver vár többet, hanem az NV már egy ideje megkerüli a DX11 rajzolási parancs limitációit (337.50-es driver óta).
-
Loha
veterán
Itt elmagyarázzák hogyan működik a modul, és miért nem ad extra késleltetést.
-
Loha
veterán
Azt próbálom megértetni,
hogy ha olcsó 125C fokra hitelesített MOSFET-ekre nem raknak kellő méretű bordát, és 100C fokon üzemelnek az nem oké,
de ha 175C fokra hitelesített, minőségibb MOSFET-ekre nem raknak nagyobb bordát és 100C fokon mennek, nem túl közel a kondikhoz, az oké.1,6V-os GDDR5 -ön nincs borda nem oké,
1,5V-os GDDR5 -ön nincs borda az oké.Ha a 970-edre az 1,5V-os Samsung helyett 1,55V-os Hynixet raktak borda nélkül, az határeset.

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen okostelefont vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Pánik a memóriapiacon
- TCL LCD és LED TV-k
- Kicsomagoljuk és bemutatjuk a Poco F8 Ultrát
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- Azonnali játékos kérdések órája
- Stratégiai biztonsággal védekeznek a dráguló memóriák ellen a gyártók
- További aktív témák...
- Sapphire Pulse Radeon Rx 5500 XT 4Gb Videókártya ELADÓ
- ASUS RTX 2080 TURBO Super
- XFX Quicksilver AMD Radeon RX 7800 XT Magnetic Air - Arctic White - Alza garancia 2028.02.25.
- MSI RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB - GARANTÁLTAN KIVÁLÓ ÁLLAPOT! - 30 nap próbagarancia!
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 OC Edition 12GB GDDR6
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S25 Ultra Titanium Jetblack Titán dizájn, 120 Hz AMOLED, AI Pro kamera
- Bontatlan iPhone 15 (128 GB) (rendelhető)
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 1TB Nvme SSD
- Apple iPhone 14 pro 128GB,Újszerű,Dobozával, 12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)














, akkor tehát újra:











