Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • laci1128

    tag

    válasz arn #100562 üzenetére

    Bocsi a végtelenül megkésett reakciómért. :B

    Valóban, a Quake és a Quake II is a visszamenőlegesen id Tech 2-nek keresztelt motoron futnak, viszont belekukkantva a két játék forráskódjába (Q1, Q2) látszódik hogy a két id Tech 2 motor nem ugyanabból a kódból áll és a két játék megjelenése közötti időben egyáltalán nem csak malmozás volt. A Quake-re utólag rádobott fejlesztéseket (WinQuake-ből a Windowsra portolás, GLQuake-ből a hardveres 3D gyorsítás, a QuakeWorldből alacsony sávszéllel is működő multiplayer) szépen letisztázták, illetve folyt az útkeresés a játéklogika legegyszerűbb/leggyorsabb/leghatékonyabb reprezentációjának fellelése kapcsán is (Q1 QuakeC szkriptelés vs. Q2 lefordított kódból DLL), szerintem emiatt nem tekinthető a két engine ugyanannak, mivel nincsen átjárhatóság a két játékhoz készített tartalmak jó része között (játéklogika, 3D modellek formátuma, pályák).

    A grafikai megoldások alapvetően (poligon alapú modellek, a szoftver leképző egy jó része, emellett a rengeteg függvényhívással használt ősi OpenGL hardveres gyorsítás) hasonlóak a Q1 és Q2 között, esélyes, hogy ezért vehették utólag egy kalap alá őket. Pl. az id Tech 3 már modernebb és hatékony módon használta az OpenGLt, kevés függvényhívással.

Új hozzászólás Aktív témák