Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Kórházi ellátás: kuka vagy finom?
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- NASsoljunk: ZyXEL NSA-310 és az FFP
- sh4d0w: StarWars: Felismerés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathulhu
addikt
CPUknal fontos az alacsony latency, ellentetben a GPUkkal, ahol a legfontossab a throughput. Ezert GPUn nem kell akkora cachet alkalmazni, a legtobb adat a nagy latencyvel elerheto global memoryban van, a local memoryk relative kicsik. CPUnal, ami rengeteg kulonbozo taskon dolgozik egyszerre ezzel ellentetben nem jarhato ut, hogy minden egyes adateleres a RAMon keresztul tortenjen, ezert kulonbozo prefetcherek dolgoznak azon, hogy azt az adat szeletet, amt valoszinusithetoen igenyelni fog a CPU, azt mar azelott lekerje a RAMbol, hogy valoban szukseg lenne ra. Ezt elhelyezi fontossagi sorrendben valamelyik cache-ben (L1, L2, L3). A nagyobb cache altalaban mindig extra teljesitmenyt hoz, mivel nem kell minden adatot RAMba irni es RAMbol olvasni, valamint a magok is tudnak egymassal adatot megosztani a kozos L2 vagy L3 cache-en keresztul, szinten megkerulve a RAM szinkronizaciot.
Azzal, hogy bevezetsz egy kulso vezerlot valamilyen szinten noveled a kesleltetest a RAM fele, hiszen a CCX mar nem tudja az adatot a sajat belso memoria vezerlojen keresztul szinkronizalni az o csatornajan levo RAM-mal, hanem mindenkepp egy kulso vezerlot kell erre megkernie. Viszont ha ennek a vezerlonek van egy hatalmas buffere, amibe rengeteg adatot tud prefetchelni (a tobb szaz megabajt hatalmas ebben az esetben), akkor viszont rengeteg esetben nem is kell a RAMhoz fordulnia, hanem azonnal ki tudja szolgalni a CPU-t L4 cachen keresztul, ami joval gyorsabb mint a masik eset.Szvsz pont CPUnal fontos az eDRAM vagy hasonlo megoldas, hiszen a legtobb program nem foglal sok helyet onmagaban, pl jatekoknal is a rengeteg hely a texturaknak kell, amik meg ugyis a GPU iranyaba fognak vandorolni pci-expressen keresztul. Pont GPU melle nem latom ertelmet a kis (pl 32MB-os) eDRAMnak, abbol azonnal kiszalad. Ez volt a kezdeti problema a kozos cache-es APUknal (azt hiszem az intel elso par generaciojanal), hogy a GPU azonnal teleszemetelte a kozos cachet, gyakorlatilag megfojtva ezzel a CPUt.
-
Petykemano
veterán
két lehetőség:
- 2 CCX közötti adatkommukáció meggyorsítása úgy, hogy az adatot ne a memórán keresztül kelljen cserélni (ez a feltétezés jelenleg az alapján, hogy a 2 CCX közötti késleltetés magasabb, mint a memóriahozzáférésé)
- memóriahozzáférés gyorsítása hagyományos cache funckióként.De a L4$ létezése még nem bizonyos.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- BESZÁMÍTÁS! ASRockB450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD STRIX RTX 2070 SUPER 8GB GameMax Aero Mini 700W
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

