Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#549) Petykemano válasza Cathulhu (#548) üzenetére


Petykemano
veterán

De és ez a csomó késleltetés ez biztos?
Mert ha igen, akkor az meg is adja a választ arra, hogy a következőkben miért is lenne indokolt imterposer használata. Lezso azt mondta, az IF nem széles, nem szükséges az IP, de az IP miközben rövidít, aközben szélesebb buszt is lehetővé tesz. Ha az irány az IF javításán vezet, akkor az IP a későbbiekben elkerülhetetlen.

Mindenesetre az jó hasonlat, hogy mintha csak közvetlen memóriaelérés nélküli TR lapkák lennének. Az biztos kolönbség, hogy az IF órajele magasabb kell legyen, ez máris csökkenthet a késleltetesen.

Viszont ha ebben igazad van, az megint csak indkolja, hogy az IO lapkán egy bazi nagy cache legyen, hogy egy útvonal minél inkább megúszható legyen. (Eddig: cpu<->ram, most: cpu<->io), amibe a prefetchelést maga az IO lapka végezze. Pont úgy, ahogy a Vega HBCC-nél láttuk. (Lehet, hogy a technológiát ott csak kipróbálták)

Az, hogy ezt a struktúrát fel lehetne használni gpuknál, nem egyedi gondolat. Sőt, kicsit a 4 Shader engine már eleve ez. De mennyivel jobb lenne minden shader enginet külön gyártani és IF-fel össszekapcsonil? Akár külön célra. Akár válogatva.
(Via)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.