- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- sziku69: Szólánc.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
bunnyhu
senior tag
válasz
nortsen #18158 üzenetére
Igen, ez viszont valóban egy komoly gond, bár azt gondolom csupán pénz kérdése, bármilyen optikai hiba kiküszöbölhető elég pénzzel. Hülye hasonlat, de egy normál olvasószemüveg és egy profi átmenet nélküli multifokális szemüveg pont ilyen. Ha van pénzed megfizetni kapsz frankót, ha nincs kapsz olcsót.
VGA vagy szemkövetés: Elnézve a VGA kártyák fejlődését az elmúlt években én a szemmozgás követésre tenném a voksomat. Ami értelmes minőség az szemenként a 4K, tehát 8K-t kellene legalább 90fps-sel stabilan renderelni. Erre egy 2080ti sem képes, nem tudom mennyi kellene, tippemre legalább egy dual, ami ugye legalább 1 de inkább 2 generációs ugrás. És ahogy mostanság jönnek a kártyák az 5-6 év legalább.
A szemmozgás követés meg létezik, egyszerűen ahogy írták csak tömeggyártani kell és olcsóbb lesz.
Persze ez csak egy találgatás, lehet egy teljesen más megoldás lesz, és persze az is hogy a VR ismét feledésbe merül ahogy már megtette, és 10 év múlva a következő fellángolására meg már simán lesz megfelelő GPU ami kiszórja nagy felbontásban is. Vagy lézerrel a retinára vetíti a képet, esetleg jön a Mátrix és nem lesz gond a felbontás
-
nortsen
aktív tag
válasz
nortsen #18119 üzenetére
Akkor én is felteszek egy kérdést. 3D BRripeket iso-ban néz e valaki, tud e valaki normális lejátszót hozzá?
Azaz nem SBS meg Half 3d anyagokat akarok lejátszani, hanem Frame Packed-et, iso-ból.
Én így gyűjtöm a filmeket a TV-m miatt, és nem akarok konvertálgatni mkv-ba.
VLC-t nézegettem, de az csak később fogja támogatni VR-ba, ill amiket néztem, az konvertálgatós. -
#54625216
törölt tag
válasz
nortsen #18067 üzenetére
Csak hogy tisztán lássunk:
Vannak programok, amik a Rifthez járnak ingyen, ezek javarészt akkor jelentek meg, amikor még nem volt Touch a Rift mellé, csak xbox kontroller. Ezek a programok nem kötődnek accounthoz, ha van rifted, akkor bárhova bármikor felrakhatod őket.
Aztán megjelent a piacon a Touch és adtak mellé pár programot, ami ki is használta (Robo Recall, Medium, Quill, Dead and Burried). Ezek viszont csak akkor ingyenesek, ha elsőként regisztrálod a Touch kontrollert, onnantól az accounthoz kötődnek és nem lehet másra átruházni őket.
A legtöbb használt Touch-al ez a gond: az első tulaj felrakta, kipróbálta, eladta, de a szoftverek már az ő accountjához ragadtak. Aztán vagy tisztázta ezt az eladáskor, vagy nem - ha egyáltalán tudott róla.Később megjelent a bundle, így a hmd és a kontroller is ugyanabba a dobozba került, de a rendszer maradt: a Touch-os játékok a kontroller regisztrálásakor kötődnek az accounthoz.
Ha tehát hivatalos viszonteladótól, vadiújként vetted a bundlet, akkor vitán felül járnak a Touch programok, érdemes az Oculusnál reklamálni (kérni fognak szériaszámokat, számlát, stb.).
Nem tudom, hogy a Magyarországon Riftet forgalmazó boltok mennyire számítanak hivatalos viszonteladónak, mert Magyarország elméletileg nem támogatott régió. Azaz ha ipon, alza, stb. akkor simán lehet, hogy lepattintanak azzal, hogy nem olyan hivatalos viszonteladótól vetted, mint mondjuk az amazon.
Ilyenkor érdemes közvetlenül a boltnál verni az asztalt, hogy átvertek, mert használt terméket sóztak rád újnak hirdetve. Azaz vagy vegyék vissza a teljes csomagot és térítsék meg a vételárat, vagy adjanak egy originálos Touch kontrollert, vagy legalább az árát. (Kb. 37000 forintról beszélünk, kár lenne bennük hagyni.) -
K.Andras.Vfx
tag
válasz
nortsen #18024 üzenetére
Pár év és talán elérhető áron lesznek motion szimulátorok is, ma is van már egy kettő ami talán már megfizethető, de persze a többsége ezeknek még mindig horror kategória árban...
Persze nagyon jó lenne erőhatásokat is érezni, de raceframe-ben valódi ülésben ülve is nagyon jó móka ez a VR, pláne jó kormánnyal és pedálokkal.
-
kiskuplung
őstag
válasz
nortsen #17820 üzenetére
Annyira azért nem kell félni, lesz egy rakat játék adag idén is, pl. ezek.
Failspace
Espire 1
Stormland
Defector
Rogan
WolfensteinÉs ugye a legjobb VR játék folytatása, a Lone echo 2
Ezen kívül úgy látom, ez is készülget, én imádni fogom : Project Wingman
Csak győzzétek pénztárcával
szerk: a2d2, Te is úgy fejlesztesz gépet, hogy a ház mindig a régi marad, így el lehet titkolni a fejlesztés tényét az asszony elől?
-
Raymond
titán
válasz
nortsen #17804 üzenetére
Nem szeparaljak hanem arrol van szo hogy a jatek keszitoi nem irnak sajat multiplayer framework-ot hanem a Steam-eset hasznaljak. Igy ha a jatek nem a Steam-rol van akkor az ott termeszetesen nem mukodik. Vagy mas pelda - a Cities Skylines elerheto Origin-en is, de csak a sima verzio mert az osszes mod a Steamworkshop-on keresztul jon ami ott nem letezik.
-
kiskuplung
őstag
válasz
nortsen #17796 üzenetére
"A másik meg, hogy leginkább nem Oculus ad játékokat, hanem az ő store-jukba rakják fel a kiadók. A kiadók meg akkor rakják fel, ha akarják, és megfelel a játék az Oculus feltételeinek."
Pedig izomman1-nek van igaza szerintem, az Oculus (=Facebook) lóvéjából fejlesztik ezeket a játékokat.
Az összes jobbnak mondott játék az Oculus Studios logot lobogtatja az elején (meg a creditsnél is)
Amúgy én is sajnálom, hogy 1 éve még havonta volt egy játék amit fixen megvettem már megjelenéskor, most meg a Marvel óta semmi (és már azt se vettem meg).
-
szente
addikt
válasz
nortsen #17699 üzenetére
Mivel 2 kézzel kell fogni a gépfegyvereket, nekem nagyon idegen volt úgy, hogy nem volt a két touch összekötve egy merevítéssel. Célozni is rosszabb , meg úgy idegen az egész, nem tudtam beleélni magam.
Ugyan nem próbáltam még így, de simán el tudom képzelni, hogy jobb lesz tőle az élmény.
Kb, mint ha autó szimulátoroznál VR-ban bill.-el, vagy kormánnyal. -
zsozsa74
őstag
válasz
nortsen #17622 üzenetére
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy Assetto Corsa Competizione-val mik a VR-os tapasztalataitok? (Nyilván, aki játszik vele). Tudom, hogy még béta, de azért már közel van a megjelenés és nálam a VR valami tragikus. Egyrészt rettentő csúnya, de az csak egy dolog, hanem ugrál és remeg is a kép, ha mozdítom a fejem. Igazi fejfájdítós élmény. Én egy i5 65xx, gtx 1080, 16 giga ram és Oculus Rift cuccal próbálom. Más játékban, mint pCars 2, Assetto Corsa, nagyon szépen megy minden egész durva beállításokkal is. Ja és független a dolog a graf beállításoktól, végigpróbálgattam minden szintet. Van, akinél rendesen fut ez a része? Kellett valamit mókolni vele? Nálam már a kezdetektől ilyen rossz. Előre is köszi! -
Mayan
csendes tag
válasz
nortsen #17525 üzenetére
Ne már, a szombat délutánt erre szántam! Hol írnak a csúszásról? Én mindenhol a ma estét látom.
Coming to PC on January 18, 2019
Available: 18 January
This game will unlock in approximately 7 hoursNem vagyok egy vonat fanatikus, de ennek a demójával is elszórakoztam jópár órát. Valahogy nagyon ráéreztek a VR kezelésére.
Ja, és ha segítenétek kicsit a fejlesztőket, akkor kövessétek őket youtubeon, facebookon, stb. [link]
-
kiskuplung
őstag
válasz
nortsen #17509 üzenetére
Én is cseréltem, mert 1 év után úgy nézett ki a gyári mintha kutya szájából húzták volna ki. Nem is beszélve a penetráns homeless-szagtól, ami elkezdte belengeni, annak ellenére, hogy kb naponta törölgettem antibakteriális kendővel.
A VrCover sokkal konnyebb tisztítható, lassan 1 éve megvan, és pont úgy néz ki, mint új korában.
Plusz nem folyik a szemembe az izzadság BoxVR közben. -
Raymond
titán
válasz
nortsen #17348 üzenetére
Az volt a nagy hir tavaly hogy a megjelenes utan egy honappal mar 100e peldanyt eladtak. Ez kozel 2 milla brutto forgalom es akkor meg csak a Steam-en volt elerheto. Nem rossz egy 3 emberes cegnek
Meg ugy is hogy a bevetelbol lemegy az AFA es a Valve 30%-a, igy is majdnem 1.2M-rol van szo. Az elso honapban.
-
-
Joshi
titán
válasz
nortsen #17339 üzenetére
Értem, de a nagy bevétel a nagy címekből vannak. Ha megnézed a Steam választékát, nagyjából tizedelni lehetne kapásból, mert amúgy hulladék programokkal van tele. Egyébként nem én találtam ki ezt, ez egy trend azóta mióta a Steam a Half Life 2 óta kitalálta ezt a modellt. Működött egy darabig (sok-sok évig), aztán egyszer csak már nem akkora biznisz. Lehet hogy előbb-utóbb megmarad pont a kis játékfejlesztők platformjának ami tök jó, de ez már nem arról szól.
-
-
-Solt-
veterán
válasz
nortsen #5303 üzenetére
Én nem veszem a szívemre, sőt az ellenvéleménnyel sincs semmi bajom, csupán annyi lenne az elvárásom, hogy az ellenvélemény egy korrekt eszmefuttatás legyen. A lényeges információk ignorálása utáni károgó végkövetkeztetések nem tartoznak ebbe a kategóriába szerintem. Arra sincs szükség, hogy a topikból hitgyülekezete legyen, de arra sincs, hogy károgó trollok gyűjtőhelye legyen. Utóbbi megjegyzést ne vedd magadra, általánosságban írtam.
-
Raymond
titán
válasz
nortsen #5298 üzenetére
Oculus Rift es HTC Vive 10 honapja van a piacon. Eszmeletlen draga mindketto, a legdragabb mainstream grafikus kartya (GF1080) aranal tobb, meg a legdragabbmainstream CPU (i7-7700K) aranak is tobb mint ketszerese, ez nem kis osszeg egy VR PC egyetlen komponenseert. PSVR meg csak 4 honapja van a piacon es a kozollal egyutt kerul annyiba mint a Rift es a Vive magaban. Ez a harom van most. Az MS VR cuccai kulonbozo kivitelekben kb. PSVR aron (fele a Rift/Vive aranak) a partnerek alltal majd masodik felevben jonnek valamikor. MS konzol ami VR-hez is jo lesz majd 2017 ev vegen jon. Picit korai temetni a dolgokat szvsz, de termeszetesen te lehetsz mas velemenyen.
-
-Solt-
veterán
válasz
nortsen #5298 üzenetére
A világért sem szeretnék a lelkedbe gázolni, de ha választani kell egy Gabe Newell interjú hitelessége, vagy a te bullshit az egész benyögésed között, akkor én maradnék az elsőnél még abban az esetben is, ha az említett úriember sem tökéletes.
Egyébként mint az köztudott, minden "új" technológia az első 1-2 évben robbantott ugyebár... Volt egy várakozásuk, amiket az eladások felülmúltak, ennyi a cikk lényege, és nem az, hogy XY PH tagnak mik voltak az idei elvárásai VR témában.
Eleve nem értem, hogy ez a nagy durranás várás mire van alapozva, amikor még az EU jó részén mindig nem rendelhető egyik komolyabb HMD sem hivatalosan.
-
izomman1
senior tag
válasz
nortsen #5182 üzenetére
Ez az én is ezt gyanítom… +100 e fejlesztésbe nem szívesen ölnék bele ha még eredménye se lenne nagyon steam VR -ban (mert csak abban játszom)
A konzolommal picit megszívtam, mert nem pont olyan méretű amilyen a gyári… először az volt a terv, hogy csak a műanyag alját rendelem meg el is készült, de a menet nem volt megfelelő rá..
ok akkor mondom berendelem a menetes csavar részt rá (szárral pedig átteszem a szenzort) , de ! sajnos átesik a csavar fejen a gyári szárral rendelkező golyó! Szóval ma berendelem a golyót is… és majd megpróbálom összehozni, hogy a szárat is (egy levágott fejű csavarból ) beleteszem.
Ha kész majd képeket csinálok róla.., de nem pont gyári méret így aki ilyet csinál egészet rendelje be ne variáljon, mert úgyse lesz jó a többi gyári alkatrésszel… -
izitom
tag
válasz
nortsen #4337 üzenetére
Mindenkitől elnézést kérek, de krónikus időhiányban szenvedek
OSVR HDK2-Tegnap volt időm újra összerakni egy másik gépen.Szerintem jó
Képminőség kb. az Oculus 85%-a, ha minden igaz valamilyen Tosi panel van benne, szerintem nem OLED,
legalábbis látni a kis színes "pöttyöket", de igazából nem zavaró.
Szoftveresen, az elmúlt hónapokban sokat fejlődött, van már felhasználó barát komplett telepítője, SteamVR- on keresztül tökéletesen fut, felismeri 1 kamera, 1 HMD-nek
Ergonómiája inkább DK2, lencséket lehet állítani egyenként egy csúszkával (-2-től +4-ig), így szemüvegeseknek alapból jobb lehet.
Amivel még mindig küzd egy kicsit az a fejkővetés, a kamerát jól kell elhelyezni, többször nem árt bekalibrálni,
de utána nekem szimulátorokban már jól működött.
Hozzáteszem Oculust egy erős gépen, összes játék specifikus szoftveres trükkel használom, OSVR-t
i5-GTX970-es gépen próbáltam, teljesen elég volt neki a teljesítmény, valószínű lehet még finomítani a képminőségen (csak az időhiány).
Saját vélemény:Szerintem jelenleg elég lenne az OSVR, ezzel már kihúznám a következő generációig,
lencse, sweetspot elég jó, folyamatosan fejlődik, fejkövetésen lehet javítani(láttam már Kinect-tel, árulnak 2.
kamerát 80 dodóért, ennek van a legnagyobb esélye hogy lesz hozzá 4K-s panel, amennyivel drágább a
másik kettő, annyival nem jobbak, de ki tudja 17-ben milyen kínai HMD jönnek ki?!
Üdv T. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
nortsen #4135 üzenetére
Köszi az infót!
Képzeljétek, elmentem a multimediatowerbe, beszéltem az ottani srácokkal időpontkérés miatt mivel náluk is ki lehet próbálni a Vive-ot. Mondtam nekik, hogy testvéremmel ketten mennénk és hogy ha nem gond szeretnénk levideózni amit majd megvágok és youtube videót szeretnék belőle készíteni amolyan első alkalmas élményként. Olyan rendesek voltak, hogy azt mondták menjünk zárás után és ottmaradnak velünk így a vevők sem lesznek útban és több idő is jut így nekünk 10 percnél. Vittünk laptopot, faja logitech webcamot, egy Nikon D3300-at, mikrofont szóval mindent ami kellett. Még azt is megengedték, hogy feltegyem a gépükre az OBS-t és rögzítsem a gameplay-t hogy ne csak facecam legyen!
A vége az lett, hogy valami 2 órát Vive-oztunk, este fél 9 kor mentünk haza és fejenként 3 játékot próbáltunk ki (TheLab, valami 2. vh-s nácishooter, hullámvasút). Hihetetlen élmény volt az tuti ezt nem felejtjük el egy darabig. Bátyámnak ez volt az első VR élménye, rajtam volt már DK2 és DK 2 is, de ez mindent überel. Kár, hogy egy ideje anyagi kátyúban van a család de az tuti, hogy amint lesz rá keret rendelni fogom a Vive-ot vagy a Riftet. Mondjuk azért is tudok türelemmel lenni mert kíváncsi vagyok a touch visszhangjára de a nyomásérzékelős Vive is érdekesnek tűnik. Legkésőbb jövő tavasszal menni fog a rendelés valamelyikre addig is viszont az a véleményem, hogy akinek ez túl pixeles vagy finnyáskodik az meg is érdemli, hogy várjon még 2-3 évet ezekre az élményekre.
UI.: Nem értettem miért tartja mindenki annyira aranyosnak a The Lab-es robotkutyát amíg nem láttam "élőben"...
-
Segal
veterán
válasz
nortsen #3647 üzenetére
Semmi baj a kritikáddal régen (F1 challenge, rfactor, F1 2002 stb.) én is elég sokat játszottam online de sajna a mostani liga futamok rendre hétvégén szoktak lenni az meg sehogy sem egyeztethető össze a vendéglátóiparral. Ott ha azt mondod hogy szeretnél minden második hétvégét akkor kiröhögnek... (jó ha havi 1 hétvége 2 részletbe összejön)
Az online versenyek többségébe mindig van legalább 1 troll aki nyugodtabban fekszik le aludni este ha tönkretette a többiek versenyét így marad az AI amivel akkor rajtolunk és olyan körülmények közt amilyet én szeretnék. Cserébe ennek is megvannak a hátrányai sajnos. -
BiP
nagyúr
válasz
nortsen #3468 üzenetére
A gyakorlat mégis azt mutatja. Hiába 4 pixel ad ki 1 pixelt, hiába pixelhelyes, mégis tök ronda.
Nem tudom, milyen tartalmat néztél eddig a 4K tévén, filmen ez nem nagyon látszik, de pl. játékban vagy windowsban a fullHD felskálázása tök homályos. Windowsban (Win10) pedig a nem vektorgrafikus elemek 200%-os nagyításon tök kockásak. 27"-os 4k monitoron, tehát még azt sem lehet mondani, hogy elefánt méretűek lennének a pixelek.
Nem hányja le az ember, tök használató marad, de elmarad a natív fullHD képminőségétől.Az én tapasztalatom az, hogy pixelhelyesség ide vagy oda, a legjobb minőséget a natív felbontás adja. Ezután pedig a minél nagyobb felbontás adja. (értsd: 4K>1440p>1080p). Hiába gondolná azt az ember, hogy a natív 4K után a pixelpontos pontosan negyedakkora fullHD jönne minőségben, de nem. A fullhd az fullhd monitoron mutat csak jól.
-
BiP
nagyúr
válasz
nortsen #3463 üzenetére
"Tehát szerinted egy 4K-s monitoron nézni 2K-s tartalmat az rosszabb minőséget produkál, mint a 2K-s tartalmat nézni 2K-s kijelzőn."
Ha 4K kijelzőn a felbontás nincs natívra állítva, hanem csak pl. fullHD, játéknál egyértelműen rosszabb, mint egy fullHD monitoron natívban), ill. ugyanígy pl, a windowsnál vagy szövegnél is ront a minőségen az ilyenfajta nagyítás.
Filmnél gondolom ez kevésbé észrevehető, a lejátszók szépen skáláznak.
(szerintem minőségbeli különbség is lehet aközött, ha egy 4K-ra állított kijelzőn a videolejátszó nagyítja ki a fullHD tartalmat, vagy fullHD-ra állítod a felbontást, és úgy nézed.) -
válasz
nortsen #3463 üzenetére
"hogy volt már erre példa dvi-al"
Mire? 4K 60/90/120 Hz-re szabvány DVI-on?"Szerintem van tér a 4K kijelzős VR-re, szerinted meg nem jött még el az ideje. A jövő eldönti hamarosan ezt a kérdést."
A jövő nem fogja eldönteni melyikünknek lesz igaza, mert mindketten biztosak vagyunk benne hogy a jövőben nőni fog a felbontás. Én a jelen kompromisszumáról beszélek. Ami az ár/minőség/elérhetőség/kihajthatóság kombóból értendő.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
nortsen #3456 üzenetére
Bizony-bizony! A téma tudnivalókban található rift szimulátorban is jól látszik, hogy egy nagyobb felbontás sokkal többet jelent bármilyen grafikai csilli-villinél. Szerintem is ebbe az irányba lenne érdemes elmenni még akkor is ha rengeteg környezeti vagy árnyék hatást csökkentett minőségben implementálnak, de a modellek részletessége is nyugodtan lehet kisebb. Simán lehetne olyan tartalmat gyártani amit 4K-n megenne a Rift jelenlegi követelménye is, csak grafikailag nem lenne annyira részletgazdag, mint pl az Elite, PCars vagy a EVE Valkyrie. (Szerintem olyan szintű játékok, mint a Turok, Severance: Blade of Darkness simán mennének picit magasabb poligonszámú modellekkel és kicsit szebb textúrákkal.)
Összességében szerintem a felbontás (és a folyamatos megjelenítés) sokkal többet hozzátesz az immerzióhoz, mint bármi más, ezért remélem a jövőben ezt fogják követni a next gen HMD-k. Tartok tőle, hogy ennek ellenére sem a 4K lesz a következő gen felbontása, hanem csupán a WQHD vagy UWQHD szerű felbontás.
Remélem nem lesz igazam.
Picikét úgy érzem, hogy a tripla A gyártók már nem játékokat, hanem játék tartalommal is rendelkező tech demókat hoznak ki.
-
válasz
nortsen #3456 üzenetére
"Mi az, hogy ki venné meg?"
"Megsúgom, hihetetlen sok ember"Szóval azt mondod, ha a géped képtelen lenne megfelelően meghajtani, te mégis megfizetnéd a felárat a magasabb felbontású képernyőért, mikor a jelenlegi ár sem egyszerű? Azt meg mind tudjuk hogy milyen 4k-s monitoron nézni egy alacsonyabb felbontású képet, hát még ha nagyítod vagy ténylegesen közelebbről nézed.
Arról nem is beszélve hogy mi az a port, ami képes jelen pillanatban 4320x3840-as felbontású video folyamot 90-120 hz-en vinni? A HDMI 2.0 a fele ekkora felbontást tud 60 hz-en. Az 1.4-es displayportba is 4k-t 120 hz-en tud, tehát jó közelítéssel két darab 4k-s kijelzőt 60-on tudna.Én részemről maradnék a realitások talaján.
Hihetetlen sok ember... ofc... -
izitom
tag
-
izitom
tag
válasz
nortsen #3305 üzenetére
Ez 90-es panel HDK 1.3,1.4 otthoni upgradhez, nemzetközi szállítás egyenlőre e-bayen keresztül megy.
[e-bay]
Viszont a HDK2-őt már szállítják, az európai premier állítólag elcsúszott augusztus 12.-re.
Razerstore-ban elő lehet rendelni, kb. 170 ezer kiszállítva.
Nekem volt DK1, DK2, HDK1.4 (egy kicsit jobbnak tűnik a DK2-nél, csak egyenlőre szoftveresen többet kell
molyolni vele, de SteamVR-on keresztül végül is működnek a dolgok)
Ha szerencsésen alakulnak a körülmények, akkor talán augusztus közepén össze tudom hasonlítani a
HDK2-őt a CV1-el, majd leírom a személyes tapasztalatokat. -
BiP
nagyúr
válasz
nortsen #3197 üzenetére
Ja, értem. Csak nagyon sokan az 1440p-t hívják 2K-nak, ezért kérdeztem vissza. A 4K negyede az 1080p.
De sajnos nálam a monitoron nagyon nem szép, tök homályos.
Mint amikor fullHd monitoron pl. HD readyt állítasz be.
Desktop alatt,amelyik progi meg nem akar interpolálni, az meg kockás. -
zsolti_20
senior tag
válasz
nortsen #2852 üzenetére
Ezekben, csupán egy kijelző van, ami FULL HD, de csak 60fps-t tudnak. Nemtudom hirtelen hogy a HTC vive vagy az oculus kijelzője hány PPI de ezek "csak" 401. Elképzelhető hogy kicsit pixeles lenne a dolog. Sajnos nemtudok véleményt mondani ezzel kapcsolatban. Talán van itt valaki aki tudja hogy a DK2-ben pontosan milyen kijelző van. Ez alapján már lehetne találgatni.
-
dualview
csendes tag
válasz
nortsen #2528 üzenetére
En is inkabb ezt valasztnam (downscale) ha lenne ra lehetoseg, de majd 2 ev mulva. Es amilyen arakert toljak meg mindig a dk2-t, nem hiszem, hogy nem lesz erteke a mostani ketyereknek a kovetkezo generacio megjelenesekor.
Persze jo esellyel ontani fogjak a kinaiak a nagyobb felbontassal rendelkezo kijelzosdit, de eloszor nagyon nagy esellyel pont olyan lesz, mint a kinai telefonok, hogy 40 magos, meg 100 giga ram, aztan az elso generacios samsung galaxy gyorsabb volt a 3 evnel frissebb kinai teloknal a specifikacio ellenere. A kijelzokrol nem is beszelve. Szoval a minoseg itt nem masodlagos. Aztan lesz egy utanhuzos filleres kijelzo, vagy valami ocska szar lencse benne.Bar konkretan nem a valve-tol fugg, hogy milyen hmd-t tamogat es milyen modon a megjeleno jatek, de egy tolvonas nekik azt
mondani, a steamen csak vive-os jatekokat arulnak, akkor a fel vilag ki is esett mint potencialis vasarlo ez sem mindegy, annak ellenere, hogy az openvr toluk szarmazik, ha jol tudom.A lencse szerepe most nem is olyan egyertelmu szamomra, mert gyakorlatilag 1 szememet becsukva is full 3d-s elmenyt kapok,
ha leginkabb a latoszog novelese, meggorbitese, akkor latom ertelmet mondjuk a starvr nagyobb latszogenek, ha lencse nelkul mukodne az egesz, amit ketlek.
De ha van lencse, akkor azon ok hogy fognak tul lennedulni, hogy csak a nezoter kozepe az eles, tehat mindegy mekkora a latotert, ha ugyis odaforditod a fejed az eles kepert Az is erdekes, hogy segitene a szemkovetes a szamitas csokkentesen, hiszen most sem a jatek miatt homaly a kep szele, hanem a lencse miatt, igy igy is ugyis forditanod kell a fejed, tehat most is belehetne vetni azt a technikat, hogy kozepen eles csak minden, mindenfele szemkovetes nelkul.Szoval lehet jobb latoszog, ha nem letezik olyan lencse, ami elosegiti a nagyobb latoszogben az elesebb kepet.
Anno nezve a pakold ossze magad headsetet es majd kesobb tudod cserelni a kijelzot, az sem volt am nagysagrenddel olcsobb mint egy oculus es jelenleg rosszabb felbontasu kijelzovel ajanlottak, igy nem is ertettem a celjukat. Vilag eletemben az alternativakat kerestem, es a jovobeli moddolhatosagot, de valahogy ennyi ev magam szopatas, igergetes, kamu reklam es varakozas utan, nagynehezen maskepp alltam mar a dolgohoz, hogy inkabb hasznalom a leheto legjobbat ami van, mint almodozom.
Legegyszerubben talan ugy lehetne leirni mi okoz szedulest, sulyosabb esetben hanyingert, (a tartos szedules volt a jellemzo nalam mindenkinel) hogy minden olyan jatekbeli mozgas ami azt imitalja, hogy te csinalod, de megsem, az gyakorlatilag ezt okozza. Igy BARMILYEN jatek, demo stb-nel elojon ez az erzes, amikor a szemedtol kapott informaciot a tobbi erzekszerved, nem tamasztja ala, gyakorlatilag a szekben ulos jatekok 90 %-a.
Ezert is talaltak ki nagyon okosan, es gyakorlatilag az osszes vive-os jatekba utolag is beepitik a jatekosok keresere a teleporgalgatos mozgast, (oda mutatsz ahova menni akarsz, gomb, es ott teremsz) ami eloszor furcsanak tunik, de par ora utan olyan termeszetes lesz, mintha valoban jarkalnal, mindez minden rosszullet nelkul. -
dualview
csendes tag
válasz
nortsen #2524 üzenetére
Nem neztem, hogy az utolso oculus sdk-vel megy-e az arma3, ha fps-t, keresel. Vannak rola fent videok is.
De (engem meg pont ez a tema nem mozgat annyira, igy csak amit a neten lattam) gyakorlatilag az osszes fps ala, be tudtak mokolni az oculust, ha ilyen elmenyre vagysz. Ahogy nezem az uj doom-mal is toljak. Nem tudom milyen hianyossagok vannak, ha vannak. Belegondolva eleg ciki ha alapbol nem tamogatja a doom, mint john carmack gyermeke.Ebben igazad van, ha en be tudom kapcsolni az SS-t bizonyos egyszerubb jatekokban a meghuztott 7970-nel, akkor egy erosebb kartyanal plane, na majd a kovetkezo generacio.
De egy "mai" grafikas jatek eseteben, Mondjuk egy elite-ot elinditva, mar igen keves a kartyam,barmit barhova kapcsolok es mivel ez is pont a "szimulator" kategoria, igen lelomboz a sok rece, vegig kapcsolva az osszes elsimitos eljarast amit tamogat, igy a jovoben sem fogom eroltetni. Pedig itt is megvolt a besza-behu erzes, amikor a bazisrol kirepultem.Hamarosan kiderul mennyi igaz az uj nvidia kartyaknal a 2x sebesseg a vr jatekoknal, felteve, ha a fejleszto hasznalja az nvidia altal irt zart szutykat, de remenykedunk.
Valaki meselte, valamelyik vidamparkban van/lesz vr tamogatas, ott megkapod a fizikai mozgast is, a grafika melle, ahol mondjuk capak harapdalnak mikozben megy alattad a kocsi, . Ott tuti nem lesz motion sickness, azt gondolnam, felteve ha alapesetben nem hanyod el magad egy hullamvasuton.
Lassan lesz idom sok orat ulni autos jatekok elott, egy par orat beleolok kivancsisagbol, hogy megszokom-e vagy sem. De az olyan jatekoknal, ahol rohangalsz a talajon, windlands, astral domine stb, vagy iranyitoval fordulsz, pont ugyanez a rossz erzes fogja el az embert.
Most nezem mar tobb mint 30 fele kulonbozo jatekot kiprobaltam amugy.(mind alapbol tamogatja a vive-ot,) Tudom mi fekszi meg a gyomrom, szerencsere amik erdekelnek, azok nem.
-
válasz
nortsen #2298 üzenetére
én a fov alatt a játékbeli fov-ot értettem, és úgy értettem a "nem valószínűt" hogy ha a szemüveg rajtad a két kijelzővel 210 foknyi látóteret foglal el, akkor ha erre beteszel egy 130-150 fokosat vagy egy 100 fokos képet (renderelt fov) akkor bizony 210 fokra jut 100/130/150 foknyi ingame fov. Az meg nem jó. De akkor ha nem értem, kifejthetnéd kissé alaposabban (vagy valaki más). Mert jössz hogy "nem fov-ról beszélek (pedig de) hanem látószögről (ami megint csak fov).
"Attól mert 4k kijelződ van, nem feltétlen kell kihasználni..."
most itt arra utalsz hogy egy negyed képernyőnyi méretű ablakban is nézhetem, míg a többi rész feketeség? vagy hogy a fullhd-t skálázzuk fel 4k-ra? Csak hogy fogalmazz már légy oly kedves akkor számomra is egyértelműen, mert valahogy nem értem mire célzol ellenkező esetben."Attól mert 4K TV-d van, attól még HD-ban nézed a legtöbb filmet"
Jah, felskálázva. Tehát a kép 3/4-edét megpróbála kitalálni a levegőből. Köszi de kösz nem."Attól mert van 210 fokod, attól még 90-el is megy..."
Megint... Van két kijelző adott dőlésszögben a szemem előtt. Ez így adja ki a 210 fokot. Ha 90 fokot akarok, két lehetőségem van: szétnyújtom a 90 fokos képet az én 210 fokos képernyő lefedettségemre, vagy csak 90 foknyi képet látok, ergo a képernyő 60%-a fekete...Melyikre gondoltál?
-
válasz
nortsen #2292 üzenetére
"akkor tökmind1 mekkora kijelző van benne, az gyakorlatilag csak a maximumot adja meg"
Heh? Azért ez túlzás. Pl nálam DOOM-ban ahol 90 fokos FOV mellett 80-90 fps van, ott 130 fokos mellett 70-80. Pedig gyakorlatilag 1,5x-esére növeltem a fov-ot. Szóval azért az erős túlzás, hogy 210 fokos látószög esetén elég levenni a fov-ot.No meg ha van rajtad egy vr szemüveg ami 210 fokos látóteret biztosít, de arra te csak 90-100 fokot teszel, szerinted milyen érzés lesz? Nem valószínű hogy jó. Természetesenek meg aztán pláne nem természetes. Szóval nem lehet itt annyit nyerni mint gondolod."de ahogy látom nem lehet olyan cédulát kirakni rájuk, amit ne vennének meg..."
A fenét. Már most is sokan azért nem ugrottak bele mert sokallják a 600-800 dolláros árat, ha erre még jön a Playstation VR 400 dollárjával, elviszi a maradék vr-ozni vágyó réteget. Baromira nem mindegy hogy mennyiért és mit adnak el vr-ban sem, akármennyire is hype szó most. -
válasz
nortsen #2285 üzenetére
A kijelzőméretet (azaz a látószöget) azért hoztam fel, hogy kontextusba helyezzük hogy hiába a nagy felbontás, ha nagy a látószög, a végeredmény pixelesebb lehet mint a sokkal kisebb felbontású, de kisebb látószögön elterülő rift vagy vive esetében. Semmi egyebet. Ez pedig puszta matek, ha 10 cölöpöd van és azt 10 méteren kell elhelyezni, akkor méterenként egy jut, viszont hiába van 20 cölöpöd, ha azt 25 méteren kell elhelyezni, akkor nem jut méterenként egy.
"pedig jó pár más dolog van, amiben lehet jobb VR-t csinálni a jelenlegi két éllovasénál"
Természetesen senki sem mondta hogy ne lehetne jobbat csinálni mint amit ők. Gyanítom már nekik is van a kiadottaknál jobb termékük a saját laborjaikban. Itt arról van szó hogy milyen minőségben és áron lehet mekkora piacot lefedni. Mert hiába jó minőségű és korrekt az ár, ha olyan gép kell neki ami minden ezredik vagy tízezredik pc gamernek van, míg mondjuk a riftet meghajtó gépek mondjuk minden századik embernek adottak. Ez az 5120x1440 90 fps mellett baromi erős gépet igényel. A HTC és az Oculus sem azért döntött végül a 2160x1200 mellett mert nem tudtak volna nagyobbat beletenni, hanem mert az egyensúlyozásban hogy kellően jó minőségű is legyen, ugyanakkor kellően alacsony legyen a gépigény hogy több emberhez eljuthasson, itt húzták meg az egyensúlyt. Nagyobb felbontás esetén kevesebb potenciális vásárlónak lenne hozzá gépe, alacsonyabb esetén pedig nem elég jó a minőség. A StarVR-nak biztos baromi jó a látótere, már lehet nem lesz olyan érzés mintha búvárszemüvegben járkálnánk, de nem érünk vele sokat, ha alig lesz valaki aki megengedhessen magának olyan gépet ami meg bírja hajtani, márpedig ha kevesen vannak, kevesen veszik, és akkor ráfizetés a cégnek.Vagy kihoznak rá baromi egyszerű programokat, amik viszont a többi platformon elérhető címekhez képest nem lesz vonzó. Mert ugye itt arról is van szó hogy a tartalomnak is kellően vonzónak kell hozzá lennie.Egy szóval sem mondtam hogy hülye gyerekek dolgoznának rajta. Csak szerintem ez még nem a jelen technológiája, hanem majd pár év múlva talán már elterjedtebbek lesznek azok a gépek amik bírják. Addigra viszont az Oculus és a HTC is lépni fog. Mellesleg amúgy manapság mindenki vr hardvert fejleszt, és nem vagyok meggyőződve hogy mindegyik esetben alaposan átgondolt tervezés állna mögötte
-
-
válasz
nortsen #2279 üzenetére
Nem, nem arról. Arról szólt a beszélgetés, hogy milyen minőséget nyújthat majd amikor megjelenik, és mi kell majd ahhoz hogy fejlődjön. Illetve hogy hány ember mondhatja majd el magáról hogy ki tudja hajtani. Ezt pedig az adatok alapján jó eséllyel meg lehet saccolni, elvégre egészen biztosan nem lesz olyan hogy 8k felbontást egy mobiltelefon proci kinyomjon 90 fps-sel úgy, hogy közben valami nagyon szép játékot számolgat. Szóval nem levegőből kapott következtetések ezek, hanem A->B->C->D
wolfhgb: még mindig a tömeggyártásról és a programozhatóságáról van szó. De, nagy volumenben drága és baromi komplikált lenne ilyen kijelzők gyártása. Ezt garantálom. Ha mond neked valamit a koordináta szó, akkor elég könnyű belegondolni hogy ha egy koordináta rendszerben a 100,100-tól 500,100-ig terjedő egyenes valóban egyenes, és a hossza 400 egység, míg ha az origóhoz közel sűrűbben vannak a függőleges és vízszintes egységek, később pedig egyre ritkábban, akkor sem a hossza, sem pl az egyenessége nem biztosítható. Vagy mi lenne szerinted a koordinátája annak a pontnak, ahol épp két pixel helyett már csak egyet használsz?
Köralakú képernyőnél is probléma ez, vagy használsz hengerkoordináta rendszert (programozzon benne a halál) vagy baromira bekorlátozod a progamozhatóságát és kimondod hogy pl a 320x320-as képernyőn pl a 10, 10-es koordináta nem is látszik, de még a 140, 5 sem, vagy épp az 5, 140. Ugye ilyen esetben a 320x320-as felbontásnak csak 78%-a látszik (pi/4)
"de vannak mindig olyan hatalmas egyenek"
Ez nem arról szól hogy hatalmas vagy sem. Különböző sulikat is végeztem, egyetemet is, a munkám is szoftverfejlesztő, ráadásul hobbim a játékfejlesztésről tanulgatni, olvasgatni. Ez nem sok, de talán mégis elegendő rálátást biztosít szerintem ahhoz, hogy lássam az erősen problémás dolgokat az elképzelésben. Nem intézem el annyival hogy "ha elég nagy az igény, biztos megcsinálják, bármi is legyen az". Annál azért pár nagyságrenddel nagyobb probléma és tucatnyi helyen "ereszt" a koncepció.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Lexus, Toyota topik
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- BestBuy topik
- E-roller topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nyaralás topik
- MIUI / HyperOS topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3054, 96% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3052, 96% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 1TB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3051
- HP DL380 G7 /2x X5660, 9GB DDR3, 7x600GB SAS, 2x10G SPF+/
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3050, 96% Akkumulátor
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 4790K / 16GB DDR3 / RX 5700XT 8GB / 512GB SSD
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Villámgyors teljesítmény és 10 év nyugalom!
- NYÁRI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest