Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
Új hozzászólás Aktív témák
-
lorcsi
veterán
elképesztő miylen formát tudnak kitalálni ezek az olaszok
fiat 124 spider -
Geri89
aktív tag
Sziasztok! Adott egy 2004-es Punto II/B 1.2 8V autó. Most a hideg beköszöntével vettük észre, hogy a vízhőfok szinte soha nem éri el a normális szintet, a mutató kb. negyedénél megáll. Próbáltam légteleníteni a rendszert (olvastam, hogy esetleg ez is okozhat ilyet), ám a hiba ugyan úgy megmaradt. A légtelenítés közben vettem észre, hogy ahogy melegszik a motor, a hűtőradiátor mindkét végén lévő cső kb. azonos ütemben melegszik. Ha jól sejtem, akkor ez azt jelenti, hogy a termosztát mindig nyitva van. Ezek alapján a hiba egy termosztát cserével orvosolható lenne? Köszi!
-
norbert1998
nagyúr
válasz
nyogo83 #3606 üzenetére
Álló motornál végig lett nyomva a gázpedál, szép egyenletesen emelkedett a TPS jele. Járó motorná lez már kimaradt.
Viszont ma én is vettem egy olyan diagnosztozálót, amivel a szerelő ügyeskedett, azért 3 autóval a családban nem ártana, főeg ha 10 rongy volt alin. Egy drágább helyen ennyi eg diagnosztika/hibakód törlés. Az ELM327-esem meg csak a thalia-t ismerte fel. WOW Snooper -
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3605 üzenetére
Diagnosztival ilyenkor kellene megnezni elo adatokban mit lat a motorvezerlo.
Szepen ki lehet olvasni, hogy az adott problemas fordulatnal mi nem tetszik neki. Egyik gyanusitott az alapjarati motor, ennek a poziciojat kellene figyelni, a masik pedig a pillangoszelep pozicio szenzora (TPS szenzor). Mindkettonek stabil erteken kell allnia ha a gazpedal fix pozicioban van tartva az adott problemas fordulatszamon.
Lehet a TPS szenzor ellenallas csuszkaja van kikopva az adott pozicioban es ezert pont azon a ponton hibasan erzekeli, mennyire is van nyitva. Elo adatban ez latszik.
De igazabol ez a tavgyogyitas igy eleg nehez, ezeken szepen vegig kellett volna zongorazni mikor keznel volt az auto
-
norbert1998
nagyúr
válasz
nyogo83 #3604 üzenetére
A rágás jelensége üresben másképp jelenik meg, mégpedi úgy, hogy nyomom a gázpedált egy helyben tartva, stabilan úgy, hogy olyan 2300 környékén legyen a fordulat, na ekkor ezt csinálja non-stop:
2500-ig elpörög, majd 2000-re visszaesik, aztán ujra 2500-ig felmegy és vissza is esik 2000-re. Menet közben ez nyilván nem érezhető, mert nem tud visszaesni a fordulat, csak motorfékezni tud az autó arra az időre, majd ezután újra gázt adni. Tulajdonképp ez az a rángatás, amiről beszélek, hogy, főleg ennél a fordulatnál (mert ugye ekkor van az említett kis gázas pozícióban pedál) rángat. De egy hangyával feljebb vagy lejjebb van a pedál, akkor nem rángat, viszont ha kijjebb van egy hangyával a pedál, akkor már nem is ad semennyi gázt.Szerelő szerint a benzinyomás nem lehet hibás, mert akkor a felsőbb fordulatok nem lennének hibátlanok.
-
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3602 üzenetére
Alapjarati motoron nem baj ha elforog a vege, az csak ki be "csuszkal", ugy zarja nyitja az alapjarati levego csatornat. Egyebkent az szokott tonkremenni, de annak nem csak a rangatas a jele, hanem nem all be stabilan az alajarat. Hol leesik, hol meg fentragad.
A masik, hogy minden csovezet csinalj meg/cserelj le ahol falsot szivhat meg igenis befolyasolhatja az alapjaratot is, illetve a normalis mukodest.
Tudom, hogy macera de en keresnek egy cartarsat (akar a fiatbravo.hu-n is) a kozelben es mielott felesleges dolgokat kicserlnel jopenzert, a gyertyakabeleket meg esetleg trafot atdobnam egy teszt erejeig.
Ha esetleg a szerelonek van nyomasmero oraja(illene lenni) akkor egy benzinnyomast is mernek.Mas nagyon bonyolult technika nincs azon a motoron ami szivathat. Legtomegmeroje nincs ha jol remlik(1.2-1.4-1.6 Bravokon), csak MAP-szenzora, de az ha doglodik se okoz rangatast.
-
rbalint88
addikt
válasz
norbert1998 #3602 üzenetére
Rengeteg hibalehetoseg van ilyenkor. Pl nekem mikor anlegtomegmerovel volt gond, nem dobott ra hibat, csak elo adatnal latszott, hogy azzal van a problema.
-
norbert1998
nagyúr
Felkerült diagnosztikára a gép, hibakód nem volt benne, a szenzorok nem mutattak furcsa jeleket.
Ma kipucoltuk tenylegesen, mélyrehatóan a fojtószelepet és a lz alapjárati motort. (amúgy az normális, hogy az alapjárati motoron lévő kis műanyag darab a motor tengelyéhez képest kis holt játékkal rendelkezik forgásban? Mert az feltűnt, hogy egy rugó nyomja a motortól el, és oda–vissza tud csúszni). De nem volt az sem koszos.Az alapjárat mintha megjavulgatott volna talán, de a rángatás nem maradt abba.
A szerelő azt is mondta hogy mivel a fojtószelepet megkerülő cső mállik (teljesen be van tekerve szigszalaggal, erősen), ott nincs meg a vakumja, az okozhat rangast. De gondoltam magamba, ha oda akadalytalanul, mindenféle szelep nélkül jut a levegő, akkor kit érdekel ha nem a legszűkebb keresztmetszeténél esetleg egy hangyanyi levegőt be tud szívni?
Bár nem tartom beloszinunek, mert annál jobban szigetelne a szalag, ha szívja a motor. -
nyogo83
senior tag
OBD hibakodot altalaban mindegyik kitud jelezni. Jelen esetben P01XX valami lehet a hibakod.
Azert kerdezem, mert igaz hogy szabvany hibakodok, de sokszor a gyartospecifikus leiras kozelebb visz a megoldashoz.Egyebkent benne van a pakliban, hogy csak siman elfaradt a szonda ("belassult") illetve nem tud a szukseges feszultseg hatarok kozott dolgozni.
Nekem volt ilyen problemam, ott a fogyasztasban kb 1-1,5l ill. volt hogy 2l plusszt okozott. -
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3598 üzenetére
Megy azzal is. Kicsit macerasabb eloszor osszeloni az Elm-et az adapterrel(van hogy a MES nem talalja meg automatikusan) de mukodik vele.
Kommy: Mi a pontos hibakod? (P0130?) Probald meg eloszor torolni a hibakodot es nezd meg visszajon-e.
Tul altalanos ez a leiras, ez alapjan akar doglott szonda is lehet(szakadt) vagy egyszeruen a kabel a szondaig szakadt.
Ha ez a helyzet, akkor azert nem veszel eszre valtozast lehuzott szondaval, mert eleve az ECU a hianyzo szonda jel miatt egy kozepertekkel szamolva mukodik. -
Kommy
veterán
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy rádugtam gépre az autót és lambda szonda hibát ír a következő szöveggel.
Lambda sensor
The oxygen sensor signal indicated by the code is incorrect, out of range or missing. This Lambda sensor monitors the residual Oxygen in the exhaust, after the HC, CO and NOx eliminating reactions, and enables the ECU verify both the converter and the pre-cat. Lambda sensor functions. Depending on system, the sensors may be of the 0-5V or 0-1V type.
Usually, if the system is in good working order there is a small quantity of oxygen in the exhaust and the signal rarely reacts. Mostly, a signal reaction can be seen by e.g. snapping the accelerator quickly several times (strong enrichment).
Before replacing the sensor, check:
- Check the post-cat. Lambda sensor signal behavior from the data parameters or with a Multimeter or Oscilloscope: enrich strongly the mixture with repeated throttle snaps
- the exhaust for excessive O2 with an exhaust analyzer
- the exhaust system for leaks between and near the lambda sensors and at the converter to exhaust joints
- Aux. Air system (if present) for leaks or excessive air supply.Ezután lehúztam a lambda szondát és elindítottam az autót, de semmi változást nem vettem észte, és mintha amúgy sokat fogyasztana. Jól sejtem hogy kéne változásnak lennie ha nincs rádugva a lambda szonda?
-
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3595 üzenetére
Jaaa, androidrol biztos nem. Laptop, aztan leszeded a MES-t innen [link].
Most hirtelen nem vagyok benne biztos, hogy az ingyenes verzioban is engedelyezett-e az alapjarati motor ujratanitas, de valamiert ugy remlik, hogy igen. -
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3593 üzenetére
Mennie kell, van hogy en is azt hasznalok.
-
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3591 üzenetére
Diagot ra kell kotni es Multi EcuScan-ben van ilyen funkcio. Egy kattintas kb.
-
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3589 üzenetére
Az okes, de ha szetszedted, akkor kell az ujratanitas.
Szerk: most latom, hogy meg csak tervezed, hogy szetszeded. Amugy eleg eselyes, hogy az alapjarati motoroddal lesz gubanc.
-
nyogo83
senior tag
válasz
norbert1998 #3586 üzenetére
Jo otlet volt a pucolas.Egyebkent 1.2-esnel surun elofordulo problema ennyi idosen az alapjarati motor hibaja.
Sajnos normalisan nem fogod tudni megcsinalni diag nelkul, mivel takaritas utan ujra kell tanitani az alapjarati motort.
Addig nem lesz tokeletes. -
hobizoli
nagyúr
a motor-valto a legkonnyebben potolhato ezekbe, Ritmo vagy mk1 Uno 1.5SX motor az ugyanaz
a kaszni a nyugos tema inkabb ezeknel
3eve lattam egyet ponyva alatt utcan a 16ker-ben, kilatszott a eleje alola, arrol ismertem fel
megkerdeztem a tulajt 400k-ra tartotta a technikat es le volt mallva rola a festek ugy rohadt
es az csak az 1.3-s 4speed-s volt -
norbert1998
nagyúr
Az a helyzet alakult, hogy valószínűleg a rángatás oka ugyanaz, mint a gyökér alapjarate. Azaz 2-2500 között ugrál, de ranyomok egy max def-et és még a kormányt is forgatom egy helyben, és egyszerre be is áll 800-ra, majd mikor gázt adok, utána nem megy le újra 800-ra,hanem fent marad az alapjárat. És ezt hidegen és elegen is.
Diagnosztikára még egy jó darabig nem kerülhet sor (diagtool hiány).Folytoszelepet teljesen szét szedem, alapjárati motorral együtt, kipucolom, gyertyát cserelek, mindezt holnap és kiderül mire jutok. Mondjuk a gyertya nem igazán lehet ennek oka.
-
nesa
veterán
válasz
norbert1998 #3584 üzenetére
Értem akkor az bovdenes, érdekes nekünk a 16 os az elektromos, a 8 as bovdenes.
#3583) hobizoli
x1/9 nagy kedvenc 2000 korul majdnem vettem is de a közelben elérhető példány gebaszos volt, vagy a váltó vagy a motor, már nem tudom, de nem mertem megvenni mert mind 2 alkatrész csak majdnem ugyanolyan mint amiből ezrével van bontóba, ezekbe fordítva forog a motor.
-
norbert1998
nagyúr
Hát mikor padlón nyomom és mintha nem is nyomnam, az elég jelentős jel, nem?
Azt nem tudom, hogy milyen, az utastérből különböző kanyarokkal, de egy fémpálca megy be és ki a motortérbe, hosszában alternáló mozgással ahogy a pedált nyomkodja az ember, a fojtószelepet meg bowden formájában éri el. Ennyit tudok, annyira nem néztem még.
-
hobizoli
nagyúr
-
nesa
veterán
válasz
norbert1998 #3573 üzenetére
És az nem lehet hogy valóban nem nyomod a gázt csak te képzeled úgy hogy nyomod?
Gázpedál állas jeladó ok?
Az 16v nem bovdenes, a 8v igen. -
hacki87
senior tag
Amikor a 2001 fl bravohoz akartam venni akkor az autós bolt simán akartak adni mert hozta a rendszer... de ebbe már az üzemanyagszivattyú alján lévő fémes rács a szűrő. Fl előtt még volt benne cserélhető a jobb hátsó kerék előtt. Lehet a puntonál is variáltak.
Mondjuk nekem az üzemanyagszivattyút cserélni kellett mert hol volt benne delej hol nem. Az produkált olyat, hogy gázadásra fulladt, rángatott. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
norbert1998 #3578 üzenetére
Ha vettél hozzá szűrőt, akkor miért kérded,hogy hol van? Motorkód alapján vetted,vagy valami általános cucc?
Ha hengeres alakú, akkor a tank oldalán lesz kívül. Az újabbakon van a tankban az úszóház részeként, de az is cserélhető. Nem tudom se az évjáratot, se a motorkódot, csak vízből nem sok mindent lehet főzni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
norbert1998 #3576 üzenetére
Nem kap anyagot. Eldugult az üzemanyag szűrő, hibás az üzemanyag pumpa reléje, vagy maga a pumpa. Szerviz.
Vagy a fojtószelep döglődik.
-
ACAB95
tag
Üdv
Adott egy Fiat Stilo 1.9 Multijet, hidegen nehezen indul. Indítás után semmi gond jól húz, keveset fogyaszt, szépen jár.... Egyik hidegindításnál kijelzett az izzító ikon és jelezte hogy víz van a tartályban... ezt csak 1x produkálta. Gázolajba már töltöttem dízel rendszer tisztítót, cseréltem gázolaj filtert is de semmi eredménye. Másik nagy hátrány, hogy az autó képtelen kommunikálni a számítógéppel, ezért nem tudok rájönni a hiba pontos okára. Köszönöm a javaslatokat. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
norbert1998 #3570 üzenetére
Amikor nem bír menni, remeg a motor, vagy csak fullad? Alapjárat van ilyenkor?
-
rbalint88
addikt
válasz
norbert1998 #3570 üzenetére
sok dologhoz nyúlok én is az autón, de csak akkor kérdezek, ha a keresés (magyarul és angolul, esetleg németül) nem dob eredményt. plusz be kell látni, hogy az embernek vannak korlátai és adott problémák elhárítását szervizre kell bízni. erre egy kitűnő megoldás például, ha márkatopikokban/fórumokban utánanézel ajánlott szervizeknek.
de hogy ne legyek elkönyvelve egy utolsó kecsegének, segítek is: szerintem a motorral van gond
komolyra fordítva: légtömegmérőtől elkezdve tényleg kb bármi lehet, diagnosztika nélkül meg nagyon tippmix, a diag 5-10e Ft, viszont jó eséllyel kiderül egyből a hiba, nem csak a fél motortér cseréje után. -
norbert1998
nagyúr
válasz
rbalint88 #3569 üzenetére
Persze, értem, csak a szerviz nálam az utolsó utáni dolog. Fizetni, hogy szetb@sszak az autót
Van pár tapasztalat a közeli szervizekrol amiket hallottam, olyan eltűnik egy funkció működőképessége, tönkremegy egyszerre 3 alkatrész, eltűnik egy kanna olaj 10 perccel a csere után és hasonlók. Úgyhogy amit lehet, azt magunk.
De ebből diagnosztika kell legyen, igen, sajnos.
Annyit szerettem volna, hogy hátha valaki tud mondani valamit, amin el tudok indulni. Mert így nem igazán megyek semmire.
-
rbalint88
addikt
válasz
norbert1998 #3568 üzenetére
a tiltás szabályzása gyártóként változik.
viszont el kellene vinni egy rendes szervizbe az autót és diagnosztikával kezdeni, nem csak így lövöldözni bele a vakvilágba, mert egyrészt érdemi infokat nem nagyon osztasz meg, ami alapján normálisan tudnánk segíteni, másrészt valaki idejön, akkor azt látja, hogy "na ez a szerencsétlen is mennyit szop az olasz szarával, akkor nem veszek puntót". szóval a legjobb tanácsom az , hogy több gondolkodás, több informálódás (nem kérdezés, hanem guglizás útján először), kevesebb picsogás, kevesebb barkochbázás, több normális szervizelés.
no offense, peace meg minden -
norbert1998
nagyúr
Na, fejlemények. A fojtószelepet nem szedtuk le, mert a csövet lehúzva, be lenézve faja volt és tiszta mint a fene.
A csatlakozókat fémtisztító sprevel befujtuk, kuplungot megcsináltuk.Ma bementem a városba moziba, semmi gond.
Indultam volna hazafelé, nem volt képes feljönni az autó az alsó garázsból (konkrétan fulladt egyben padolgaznal). A dolog úgy volt, hogy mentem szépen felfelé a lejtőn, egyszer csak elkezdett visszafelé esni a fordulat. Adtam egy kicsit több gazt, még intenzívebben csinálta. Kuplung be nyom, gázpedál pockolget majd mikor már képes volt 3000 feletti fordulat elérésére, csúsztatott kuplunggal meg nagy gázzal feljottem.
Egy parkolóban megalltunk hugomra várni, kb 1.5 órát, majd mikor indultam volna, ugyanezt csinálta az autó. De még vízszintes talajon is visszaesett a fordulat. Konkrétan kettőben mentem, de vissza kellett tegyem egybe, és még ott is 1500-ig lement a fordulat, mire visszanyerte az erejét. Utána ment mintha mi sem történt volna.
Utána álltam 10 percet, nem csinálta. Hazajöttem, nem csinálta útközben sem, viszont másfél óra után csinálta, bár akkor nem is melegedett fel a motor, mert kb 3-4 km-t mentem csak.Az egyik gyertyát kivettem, okesnak tűnt, viszont a dugattyú teteje tiszta fekete kátrány szeru trutyi volt. És az autó gond nélkül ment. Ez is, mi?
A rángatás a gázpedál be nem nyomott és épp csak benyomott állapotának küszöbén még mindig jelen van, és pl egyben brutális
Üresben padló gázt nyomni nem kellene, hogy előidézze a tutututututu hangot, nem? Hanem stabil, rendes hangú tiltást elérni. Legalábbis van a családban egy 1.4 i e ibiza, az stabil tiltason, nem tututu
-
norbert1998
nagyúr
Én elf-re szavazok. 190 ezer km óta az van az 1.5 dCi-ben, semmi gondja, ebbe is elfet tettem.
-
nesa
veterán
válasz
hroberto #3562 üzenetére
Ja hogy nem az alfa mito, hanem a mito traktor, annak barmit.
Én 20 éve a zastavaba is helixet használtam, aztán utána a mazdamba is míg meg nem utáltam ....annyira gyűlöltem hogy a TSZ-nél MTZ-böl leengedett olajat is beleraktam (bele a motorba), autót nem gyűlöltem még úgy, többször megfordult a fejembe hogy felgyújtom a picsába hátha az örömet okoz..
Ja és változóan 3 hetente vagy max 2 havonta lecserélem az olajat, tuti ami tuti....
-
rbalint88
addikt
válasz
hroberto #3562 üzenetére
alapvetően nem rossz a mannol, nézd meg van-e olyan gyári speckója, mint pölö a motuloknak. nekem az megy bele, mert legyen az egyik legjobb ("a" legjobbat nem hirdetnék, motortól és hitvallástól is függ, hogy kinek mi, de top 5-ben benne van tutira), az 1.3 jtd meg kényes is az olajra, nem azon spórolnék pár ezrest.
-
hroberto
veterán
A Mannol olajat ismeri valaki? Nagyon jó áron van, de nem tudom bele merjem-e tenni a MiTo-ba.
-
norbert1998
nagyúr
Így néz ki, ami leesett.
Úgy tűnik mégsem rugó lehetett a gombán, inkább valami tengely szerű lehetett az a gomba, mert zsíros. -
válasz
LaptopSystem #3552 üzenetére
Nem csak a találkozókon, csomó amore-s vezette már. Amúgy a honlapjukon is lehet jelentkezni, nem tudom mennyire hatékony. De pont ma lett posztolva még egy tesztvezetési beszámoló: 2247-es hozzászólás
-
zoo8800
veterán
válasz
norbert1998 #3555 üzenetére
Beülök...
be se tudsz majd ülni
-
alázógyík
addikt
válasz
norbert1998 #3553 üzenetére
Megjöttek a hűvösök. Az Olasz gépek nagy ellensége.
-
norbert1998
nagyúr
Ma reggel egy kellemes meglepetés várt. Még szerencse hogy előbb akartam beérni.
Be nyomtam a kuplungot higy elforditsam a kulcsot, és egy koppanas várt a pedalnal, az a fajta, amit akkor hall az ember, amikor nem sikerül az ülés allitojat lyukba tenni és utána beleakad.Ezek után a kuplung nem jött fel, mert a rugó vagy mi nem felfelé , hanem lefelé húzta. Kézzel visszajött a kuplung, és ekkor egy fehér műanyag le is esett onnan.
A műanyag így nézett ki:
Hosszan volt el törve, kb 3-4 cm hosszú volt a darab, és 1 cm széles, 3-4 mm vastag. Egy műanyag téglatest. Viszont az egyik végén volt egy gomba alakú dolog. Feltételezem rugó mehetett arra?A kerdes: tudna valaki linkelni képet egy ép ilyenről, vagy legalább a nevét?
Előre is köszi -
-
válasz
LaptopSystem #3550 üzenetére
De lehet. Alfaamore.hu-n a Giulia meg a 159-es topicban is volt már több beszámoló is róla.
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsó EPYC termékcsaládot prezentált az AMD
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- EA Sports WRC '23
- Autós topik
- Politikai mémek
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- 360 Hz-et ígérő QD-OLED monitorral rukkolt elő a ViewSonic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A32 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PROHARDVER matricás ház ingyen elvihető
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Xiaomi G34WQi 34 UWQHD 180Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest