Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Évente csak egyszer látod! 11 11 11 11 11
- Szárítógép szösszenet (hogy Te ne járj pórul)
- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
orion1025
őstag
Üdv ismét!
Korábban már érdeklődtem egyik ismerősöm Puntójával kapcsolatban, most újra segítséget kérnék.
A kocsin csináltam egy komplett hátsó felfüggesztés+dobfék cserét még tavaly év végén. A fékkel nem tudom mi történt, a bal hátsó folyamatosan köszörül egy ponton, a dob belső peremébe bele is húzott egy finom vonalat (kb. 2-3cm), enyhe lassításkor, kb. 20km/h alatti tempónál folyamatosan hallani sikáló hangot egy bizonyos ponton, ez az lesz amit nekiállt kikoptatni a dobon. A kérdésem az lenne, hogy kerékcsapágy okozhat-e ilyen jellegű hibát, vagy a dob el tud-e vetemedni valamitől? Menet közben nem hallani búgást, zúgást, miegymást, nem lóg a kerék sem, illetve nem kotyog. Tavaly újra zsíroztam a csapágyakat, még a helyén volt így fél év távlatából a massza, nem volt sem retkes, sem fékporos.
Az automata utánállító működik rendesen, ha nincs a dob felrakva, és nyomkodom a féket, hallani a ricni hangját és vissza is kell tekerni manuálisan.
Ha járt már így valaki, akkor örülnék némi infónak. Illetve ha a fék a hibás, nem a csapágy, akkor vajon valamilyen garanciát lehet érvényesíteni?
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #14947 üzenetére
Élőadatban minden kiderül. Ha az EGR nyitva van, ugyanezek a tünetek, és hát valljuk be őszintén, ez sokkal gyakoribb mint a geo letapadás.
#14951orion1025
A dob ütését ki lehet órázni, össze lehet rakni rosszul is a dobféket. Kerékcsapágy amennyiben ilyet okoz, annak a lógása centiméterben mérhető, ergo megemeled a kereket és hamar meg tudsz róla győződni.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #14952 üzenetére
Terveim szerint majd késő du. teszünk egy kört apummal, ő vezet, én meg lesem a MES-t.
Lehet, érdemes volna megvennem a licencet iOS-re is.
[ Szerkesztve ]
-
gipsztigris
addikt
válasz tboldi #14953 üzenetére
Nem kell lesni az adatokat, hanem MES-ben kiválasztod a vizsgálandó paramétereket, majd grafikon módra váltasz és F10-el vagy "Indítás" gombbal elindul az adatrögzítés. Egyedül is autózhatsz megszokott tempóban, stílusban, majd amikor végeztél F10-el leállítod a rögzítést és "adatok exportálása". Adsz nevet a lognak, és később akár vissza is töltheted a MES-be "importálással", vagy a mentett .csv fájlt excelben is meg tudod nyitni és tudod elemezni az adatokat.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
zolko74
tag
Megvan az EVAP szelep hiba oka. A motorvezérlő tüske elhajlott és 3 milimétert becsúszott a házba. Valószínűleg zárlat is van. Próbáltam visszahúzni, de nem mozdult.
Van ajánlott Bosch motorvezérlő szerviz?
Valaki járt már így? Milyen összegre készüljek? -
Freddy76
addikt
válasz rhunseeker #14948 üzenetére
Szép autó, élvezetes utakat együtt!
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #14952 üzenetére
Nos, az EGR folyamatosan nyitott és zárt a próbakör alatt (2-67% között volt mindenféle érték, jellemzően 30-40 körül volt), viszont a turbónyomás 0,92-1,05 bar között mozog csak, 4000-ig kiforgatva is, holott az ECU 1,6-1,7-et is kérne olyankor.
szerk.: Ha jól rémlik, 1,3-1,4 bar lenne a normális.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #14959 üzenetére
Megbontás nélküli kukucskálással nem láttam semmi feltűnőt, de holnap-holnapután elkezdem szétszedni. Meleg motor mellett nem akartam égési sérüléseket szenvedni.
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Valaki esetleg tudja hogy kb. hány fokos levegőnek kellene kijönnie a szellőző nyílásokon ha üzemel a klíma ?
Nekem a Grande Puntonal 1.4 T-jet nél olyan 13 fokos levegő jön ki. Ez nem meleg egy kicsit ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
nagyúr
válasz rhunseeker #14948 üzenetére
Gratula!
Ez egy nagyon aranyos autócska.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Directors
senior tag
válasz gipsztigris #14963 üzenetére
Akkor jól sejtettem. Nálam akkor valami gond lehet.
Ezt a 13 fokot egyébként alapjáraton produkálta.
Illetve megnéztem a MES-el is az adatokat, és ott 18-19 bár közt mutatja a gáz nyomást. Láttam róla videót hogy valaki töltött a gázra mert csak 7-8 bár volt. Töltés után viszont már 15-16 bár lett neki. Mondjuk azt nem láttam hogy milyen típusú Garnde lehetett. Túl lehet tölteni a rendszert ?
Illetve ha rendben van a hűtő,illetve a pollenszűrő is új, és a pollenszűrő fedele rendesen a helyén van akkor mi okozhat ilyet ?A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
gipsztigris
addikt
válasz Directors #14964 üzenetére
Ha túl magas a nyomás akkor a hőmérséklet emelkedni fog. Hogy mitől nőtt meg a nyomás? Attól, hogy túltöltötték, vagy esetleg az expanziós szelep hibájától, erre csak egy klímás szakember tud válaszolni. Érdemes elvinni olyanhoz aki nem csak gáz töltés-ürítéssel foglalkozik, hanem érti is hogy mitől működik jól egy járműklíma.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
Directors
senior tag
válasz gipsztigris #14965 üzenetére
Esetleg valaki tudna ajánlani egy jó klímást Szolnokon,Cegléden, vagy az M4-es vonalán ?
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
tboldi
nagyúr
válasz gipsztigris #14959 üzenetére
Megvan, a boost controllerről lecsúszott az egyik csövecske.
Köszi a nyomravezetést!
-
Directors
senior tag
válasz gipsztigris #14965 üzenetére
Vagy ha ezen a környéken nem ismertek megbízható klímást akkor jó lehet Pest is.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #14970 üzenetére
haaaat lattam en mar 10-12 eve mar akkoris milliokbol epitett Civic VTI turbon olyat, hogy a benzinnyomas-szabalyzon a vakuumcso az csak ra volt dugva kezzel ilyen extra biztositas nelkul
aztan a toltonyomas kitagithatta a vakuumcsovet (meg melegben kilagyul az is kicsit), leugrott a helyrol, erre a benzinhid relativ nyomas diffije eltunt (3+2bar helyett siman 3bar lett a 2 bar toltonyomas mellett, azaz relativ csak 1 bar lett), es erre olyan szegeny lett a benzin-levego keverek, hogy elolvadt az aranyaru motor belseje vala.......tulaj mondjuk kibirta röhögés nélkül ezt a szitut, de tobbet azt az autot nem lattuk a versenyen soha
(a motorrol voltak kepek egy forumban a szetszereles utan - kuka az egesz)a muki meg aki cinalta az meg: aaaa, hat tunner autora nuku garo...
pedig ez kb az a szint mintha hajtorud csavart nem nyomatekra huzza meg, csak erzesre, aztan lelazul 7500-8000rpm-nel...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
korpas15
tag
Sziasztok!
Giuliettaba szeretném a biztonsági öv csipogását kikapcsolni, mert menet közbe sokszor ugy érzékeli mintha nem lennék bekötve. Elég hozzá az ELM327? Vagy kell hozzá a sárga kábel is? -
LógaGéza
veterán
Alfa 159 1.9JTD 16V-n épp vezérlést cserélünk. Van rögzítő hozzá, lerögzítettük alul-felül, de mikor felmegy a szíj, akkor 1 foggal arrébb van a szíjon a jelölés, mint a vezérműtengely fogaskerekén. Főtengelyen és a nagynyomású szivattyúnál oké, de itt bármit csinálok, nem.
Kérdés, hogy számít ez bármit? Ha le vannak rögzítve jó pozícióba a tengelyek, akkor úgy gondolom nem sokat, hiszen a szíj "csak" egy szíj, és ha átforgatom, akkor úgy is máshol lesznek egyből a jelölések..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gipsztigris
addikt
válasz LógaGéza #14974 üzenetére
Ha bent vannak a rögzítők, akkor a vezérműtengely kerekét fel kell lazítani és úgy kell feltenni a szíjat. Utána megfeszíteni a szíjat és végül a veztengely kerekét is lehúzni (
29-32 Nm + 40°).
Rögzítőket kivenni, majd két fordulatot átforgatni a motort és újból ellenőrizni (szükség szerint korrigálni) a feszítő jelöléseit.
10-ből 9 szerelő baxik fellazítani a veztengely kerekét aztán csodálkozás van, hogy megeszi a szíjat és/vagy a magasnyomásút idő előtt."Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
LógaGéza
veterán
válasz gipsztigris #14975 üzenetére
Erre gondoltam én is, hogy ez lesz a megoldás, viszont nincs sajna veztengely lefogó szerszámom, hogy rögzítsem a fogaskereket ameddig leszedem a csavarját. Van erre esetleg valami "házi praktika"? Értelemszerűen nem akarom beletörni a rögzítőt, mint ahogy sokan mások
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
gipsztigris
addikt
válasz LógaGéza #14976 üzenetére
Vagy veszel egyet (nem túl drága) vagy laposvas, köracél és hegesztőtrafó segítségével obrákolsz egyet. Esetleg kölcsönkérsz valakitől. Bárdiban szoktak lenni bérelhető szerszámok is.
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
tboldi
nagyúr
Megírom ide is.
Az új önindító megoldotta az Ypsilon melegen, pár percen belül történő újra beindításának problémáját. Most, hogy visszatért a turbónyomás, már el mertem menni vele Győrig és vissza.
[ Szerkesztve ]
-
orion1025
őstag
válasz csongi #14972 üzenetére
Köszi a választ! Ha volt is ilyen figyelmetlenség, nem tudom milyen hőmérsékletre melegedhetett fel a dob, hogy ez történjen. Hiába nem nagy érzésre egy ponton a tökösödés, mégis beállíthatatlan így a fék. Tegnap megrendeltem az új dobot+betéteket neki, mert nem egy nagy összeg, de érdekes mindenesetre, ilyet sosem láttam korábban.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
LógaGéza
veterán
válasz gipsztigris #14977 üzenetére
Végül 3 erős kéz, és két hosszabb 12-es csavar megoldotta a problémát
Köszi a tippeketMár csak az olajteknő takarítás van hátra - ahogy látom ez se lesz egyszerű...
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
atee_13
őstag
Mókolt már valaki fl. Brera ülést fl 159-be? Elvileg nem plug & play. Sok a macera?
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Grande Punto
1.4-es T-jet-be ami 5 sebességes jó a MOTUL MOTYLGEAR 75W-80 olaj a váltóba ?A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
hobizoli
nagyúr
hm C514.6 valtora fel tud ugrani a C510-s valtoharangja?
utobbin elol van az onindito (Brava/Stilo 1.6 16v pl)több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
az az erdekes, hogy Stilo-nal C514-s valto volt 1.2-1.4-1.6 motorokon, de a 1.6-n tuti elol van az onindito, mert az a regi "128"-s Zastava blokkra alapulo 16v motor, de a FIRE motoron meg hatul van
1.2-1.4-n 6 sebesseges volt, az 1.6-n csak 5több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #14988 üzenetére
akkor az harang dolog lehet adapter funkciot tolti be a ket megoldas kozott
azert gondoltam, mert ha Stilo 16v blokkra felmegy a 6-s valto, akkor a SOHC-ra is fel kene menjenuuugecc, ezt tudtam volna 10 eve...
sarga PGT-hez kerestunk akkor vmi 6-s valtos megoldast, mert 5.-ben 7300-nal 265-t(!!) ment mar, es kerte volna a 6.-t
de azon C510-s valto volt (asszem) gyarilag
legalabbis a Quaife oldalan PGT-hez Q2DHK LSD az C510-s valtot irarrol meg nuku input volt akkor, hogy melyik 5 sebesseges C510-s valto hosszabb esetleg...
a dizelre tippeltunk, de hasra nem mertuk bevallalni[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
aktív tag
Sziasztok! 2012 es alfa giulietta 1.6jtdm 2 autóba szeretnék komplett vezérlés cserét, de úgy komplett mindent tokkal vonóval (sajnos nem értek hozzá, csak fater mondta hogy ne spóroljak vízpumpán meg ilyeneken, szóval gondolom lehet budget be is megoldani de én ezt most nem szeretném). A vezérlés-ben most lesz 50k de a csapágynak már nyikorgó hangja van így a kövi olajcserénél (5000km múlva) szeretnék mindent kicserélni szíjakat csapágyakat és amit még kell (?). Kovácsautón nem találtam ilyen cakk pakk vezérlés szettet így most azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy
1. Általában egy normális rendes vezérlés csere milyen alkatrészek kicseréléséből áll?
2. Nekem miket kell összerendelnem, es honnan? Olajcseréhez kovácsautóról szoktam. -
gipsztigris
addikt
válasz Xerath404 #14990 üzenetére
Vagy gyári szettet, vagy INA-t vegyél! INA-ból évente 40-50 szettet beépítünk, hibátlan!
INA cikkszám: 530 0561 30 (a képen látható motorkódokhoz jó) Ha más a motorkód, akkor írd meg pm-ben a motorkódot, esetleg alvázszámot és segítek megkeresni a hozzávaló szettet.
Ebben a szettben benne a vízpumpa is. És ezzel majdnem válaszoltam a második kérdésedre, hogy mit kell cserélni vezérléscserekor.
Vízpumpa+feszítő(k)+görgő(k)+fagyálló, ez az alapértelmezett, plusz ha a hosszbordás szíjhajtás elemei közül valamelyik csereérett akkor azt is. Beszéld meg a szerelőddel, hogy vállal-e hozott anyagból munkát, mert nem mindenki vállal.[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
korpas15
tag
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám a 2014 es 2.0jtdm Giuliettámmal hogy az olajszűrő házból folyik az olaj. Ennek az alkatrésznek a cseréjéhez szerintetek kikell venni a motort?
-
korpas15
tag
válasz gipsztigris #14996 üzenetére
Szerencsére sikerült megoldani. Csak az olajszűrőnél volt a tömités a hibás. Már azthittem hogy az egész olajszűrő házat cserélni kell.
-
zolko74
tag
Sziasztok!
A 2018-as Doblomnál kiderült, hogy már security gateway védelem van benne, ezért nem engedi kitörölni a hibakódokat.
Van rá már megoldás? AliExpress-es kábel működik? -
zolko74
tag
válasz gipsztigris #14999 üzenetére
Köszönöm!
Erre a kábelre gondoltam.
Akkor rendelek is egyet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- Windows 11
- Milyen routert?
- EA Sports WRC '23
- Melyik tápegységet vegyem?
- Építő/felújító topik
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- BestBuy topik
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest