Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kalandor: Te mennyit költesz havonta kajára?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
-
tome0001
Topikgazda
válasz
chris0000 #65759 üzenetére
Már jópár hónapja ennyi az ára a CSL DD bázisnak, ha veszel mellé pedált és kormányt is.
Ha a bázis ár/érték arányát nézzük, akkor 200€-s árával nincs társa jelenleg a piacon.
Előny, hogy első körben már tudsz venni hozzá komolyabb pedált, vagy kormányperecet is, később 8Nm-es táppal tunningolható (ezek függenek mennyi pénzt szeretnél rá ellolcsolni). -
Steve1207
veterán
válasz
chris0000 #65609 üzenetére
Ami PS4 kompatibilis az PS5 kompatibilis is 99% ezeknél is. Inkább csak adott oldal van, hogy egyik megoldás Xbo, másik meg PS komp (jelenlegi kormányoknál), az meg hogy előző generáció vagy jelenlegi javarészt nem tesz semmit.
Ettől függetlenül szerintem erre a játékra pénzkidobás a kormány. Emellett nem ajánlanám a Hori-t alkalmira se, másik oldalról nézve meg egy Snowrunner-ben úgyis külsőből nézed a rakodásnál, mi hol akad meg, milyen a terepviszony, legalábbis részemről élvezhetetlen lenne ez kormánnyal, mert külső nézetre kormány, hát na... hiába vacakolnak vele többen úgy.
Maga a Saber eléggé kérdéses a kormányos témákban, én a Dakart konzolra anno megvettem fun csapatásra és ami volt támogatás azt is elrontották. Support reagálásra, hibafelvételre top, de javításra egy év alatt nem csináltak semmit a jelzett hibáimmal, pedig kb fél óra alatt fel is vették a hibalistára és jelezték, hogy jogos.
-
Steve1207
veterán
-
JulesTS
addikt
válasz
chris0000 #62159 üzenetére
Kontrollerben csak rezgető motor van, azzal nagyjából csak annyit tudsz visszajelezni, hogy van valami, vagy nincs.
A kormányok FFB-je ennél jóval többre képes. Ami a szimulátoroknál fontos, az a futómű/gumi/út fizikájából a visszajelzések (van-e még tapadás, megcsúszik, kipörög, blokkol a kerék), aztán vannak az effektek amik "csak" élvezet növelésére vannak: rázókő, váltás, kockásra fékezett gumi, defekt, motor fordulatszám, ütközés, stb.
Ez mind játék függő, hogy mit és hogyan jelez vissza. -
Géjza
őstag
válasz
chris0000 #59510 üzenetére
DD1/DD2-t jó eséllyel kivezetik, kiszórják a maradék készleteket, mielőtt hamarosan bejelenthetik az új nagy DD-ket.
QR2-ből egyelőre csak a base oldali van akcióban. Lehet ezzel generálják majd a nagyobb QR2 perec oldali vásárlásokat (ha perec oldali nem lesz akciózva).
-
f3rdzs0
senior tag
válasz
chris0000 #50031 üzenetére
Csak ez az egy perecem van (de tervezek egy P1-et venni black friday alatt), csak nem tudok máshogy bemászni az ülésbe (legalábbis körülményesebb)
Valszeg a csavaros QR1 stabilabb tud lenni, de ahogy nézem annak is vannak hátrányai, szóval nem érzem, hogy megéri plusz pénzt kiadni érte. Ha meg valahogy tényleg sikerül megrepeszteni vagy eltörni ezt, akkor ahogy láttam, Fana ad kedvezményt vagy ingyenes szállítást, szóval arra játszanék.
-
f3rdzs0
senior tag
válasz
chris0000 #50028 üzenetére
Én 5nm Mclarennel használom a QRL-t és teljesen meg vagyok vele elégedve. Minden ki-beszállásnál leveszem és nem olyan vészes. Persze nagyon menő lenne a QR1 hogy csak megnyomom és lejön, de ahogy látom akkor cserébe kattogni fog. Ez néha recseg ha nem húzom rá rendesen (néha meg túl ráhúzom és akkor nehéz leszedni), de azon felül full meg vagyok vele elégedve, az az extra 5 másodperc amivel tovább tart felrakni nem érzem, hogy megéri az extra költséget.
-
JulesTS
addikt
válasz
chris0000 #50015 üzenetére
Ez a rumbling effect a G923-nál jött be, és a DD is megörökölte. A bázis fiemware-e van felkészítve, hogy rezgető effekttel adjon plusz visszajelzést. Arcade játéknál lehet hogy ad valami pluszt, de szimulátornál nekem arra van szükségem, hogy a jármű fizikán alapuló pontos visszajelzést kapjak...
Effektek nálam a pedálokon és a fotel négy sarkából jönnek a shakerekből, de azok is telemetriai adatok alapján... -
Neck
veterán
válasz
chris0000 #50015 üzenetére
Ez ni, az effektnek TrueForce a neve:
egyelőre csak néhány játék támogatja.
Jules: elvileg ez is olyasmi, bár nyilván a négy bass shaker jobb, de out of the box ez se rossz.
a g923 hozta be, de az nagyon csirke ehhez, a tesztben amit néztem ott azt mondta a youtuber, hogy ebben a cuccban jön ki igazán.
Én ezt a videót láttam róla:
[link] -
JulesTS
addikt
válasz
chris0000 #49799 üzenetére
Most kipróbáltam gyorsan DD1-el. Mindent hagytam alap beállításon, de az autó mozgása és az FFB is távol van egy ACC, AC, Raceroom, AMS2, RF2-től. Nekem a Beamng továbbra is egy autó törésteszt szimulátor maradt, csillezni jó, de ha versenyezni szeretnék, akkor mást veszek elő...
-
-
fatal`
titán
válasz
chris0000 #49724 üzenetére
Ez nem előrendelés, csak nincs készlet. A bundlenek ennyi az ára, nem fog változni, de később is egy későbbi dátumra fogsz tudni rendelni, amíg nem csökken az igény.
Azzal tudják korlátozni, hogy a CSL DD-ben nincs benne a sony chipje, ami a PS kompatibilitáshoz kerül és licencdíjas a gyártónak.
Ha PS-re kell, akkor GT DD Pro, de az drágább lesz (a fent említett chip és licencdíj miatt).
-
AcCEsS
senior tag
válasz
chris0000 #49668 üzenetére
Simán. Nálam vékonyabb asztallapra van felrögzítve egy CSL DD a gyári szettel, és teljesen jó. Persze nem ideális az asztallapos megoldás, főleg az egymáshoz rögzített váltó+kézifék közelsége problémás (valami távtartón agyalok), de egyelőre ez van...
-
JulesTS
addikt
válasz
chris0000 #45422 üzenetére
Akkor egy kis GT DD Pro 5Nm vélemény/összehasonlítás:
A bázis ugyanolyan mint a CSL DD, de mégis más egy kicsit.
Nincs data port (bármire is kelljen az).
Kikapcsolt állapotban a CSL DD-n nem (vagy alig) lehet megállítani közép állásban, mert vagy jobbra, vagy balra taszítja a mágnes és kb 10..15 fokot elfordul magától, a GT DD-n ez a taszító erő sokkal kisebb, simán megáll középállásban.
A bekapcsoló gomb ledjének a CSL DD-n Xbox, a GT DD-n két féle PS színe van.
5Nm vs 8Nm: 5Nm-en lineáris és 100%-ra állítva az FFB-t a finom visszajelzések túl gyengék, Raceroomban a linearitást 80%-ra véve már jó, de jobb lenne, ha 6Nm meg lenne, szóval kell az a 8Nm...
Asztali tartó: addig nincs vele probléma amíg a kormányt magad felé, vagy lefelé nem húzod, akkor egy kicsit tud billenni.
GT perec, QR: a GT perec jó szorosan megy rá a tengelyre, szerintem ezzel nem lesz lötyögés. Viszont a fiamnak is van izlése, az volt az első dolga, hogy lenyúlta a CSL WRC perecem. A GT perecen tetszik a sok 4+1 irányú gomb, vastag a karika is, jó fogása lenne, ha nem az a kemény gumi bevonat lenne rajta. A WRC alcantara bevonata azért sokkal jobb. Összességében azért nem annyira gáz a GT perec.
CSL pedál (LC fék nélkül): ez se rossz, a fék pedál alatt lévő szivacs ütköző is teszi a dolgát, így a fék olyan mint egy nagyon-nagyon-nagyon puhára hangolt loadcelles fék. Ha csak játszadozni kell, akkor elég ez a két pedál is, de komolyabb köridő kergetéshez kell hozzá a loadcelles fék (plusz valami házibarkács elasztomer készlet). A domború pedál lapok meg annyira nem jönnek be, lehet, hogy érdemes megvenni hozzá a lapos cuccot. De úgyis a CSL Elite + LC fékkel lesz használva...
Összeségében szerintem nem egy rossz csomag, de magamnak 8Nm-res loadcell fékes változatot venném, (plusz egy Formula V2.5 perecet APM-mel)... -
JulesTS
addikt
válasz
chris0000 #45422 üzenetére
Még nem próbáltam, a fiam még nem kapta meg. Abban biztos vagyok, hogy a bázis jó, a PS kompatibilitáson kívül ugyanaz mint a CSL DD. Arra viszont kiváncsi leszek, hogy a 8Nm-hez képest mennyire lesz kevés az 5Nm és a wheelstandhez képest mit tud az asztali szorító. A GT perecet a Formula V2-vel meg CSL WRC-vel tudom majd összehasonlítani, a loadcell nélküli CSL pedálokat, meg CSL Elite LC-vel meg, CSP V3-mal (tudom, hogy az új pedál így hátrányból indul, de a gáz/kuplung így is összehasonlítható).
-
GalaHU
addikt
válasz
chris0000 #45096 üzenetére
Én Podium DD PS-el próbálgatom, egy XO-Hub on keresztül, de gondolom nagyon hasonló. A beállításoknál pont ezt a konfigot nem ismeri, de minden alapfunkció működik. Érdekes, hogy néha az új GT-s DD-nek mutatja, néha a régebbi CSL-nek…
Az FFB nem egetrengető, inkább csak az alapokat tudja, szóval ezért kár a 8Nm-est venni. A H-s váltót, kéziféket kezeli de a V3 pedálok rezgőmotorjait már nem.
Kétségtelenül hozzáad az élményhez, néhány jogsit aranyra szerintem nem is lehet mással megcsinálni (igen, rád nézek szúrós szemmel IA8!
) de továbbra is érződik, hogy a kontis tömegek játéka, akik tömött assisstokkal végigballagnak rajta.
A játék maga nálam a “Meh…”-től a “Zseniálisig” terjed, attól függ mit vizsgálunk.
-
blountex
senior tag
válasz
chris0000 #44411 üzenetére
Ez ilyen. Tudni lehetett, hogy olyan a perec mint a TM GT-nél, ezen semmi meglepő nincs.
Aki nem tud a seggén várni meg is érdemli a +150 eurót gyors szállítást. Én ezzel a felárral szemben a nagyobb tápot választottam.
Arányaiban ha a T-GT II (280e) és a 1000 eurós DD load celles szettet nézzük nem kérdés melyik éri meg.
Az más kérdés hogy ha még jobb minőséget és élményt akarsz elérni akkor perec és pedál csere (v3 + performance kit) kötelező. -
-
Krisz0418
őstag
válasz
chris0000 #43210 üzenetére
Az biztos hogy sokkal jobb lesz. Viszont meg azt se tudom mik azok a jatekok amik valamilyen szinten tenyleg ugy mukodik mint a valosag. Most a project cars 2 es ams2 megy. Ac es acc is megvan, ott viszonz erezhetoen sokkal nehezebb vezetni a jarganyt. Rfactort es iracinget meg nem probaltam.
-
blountex
senior tag
-
GalaHU
addikt
válasz
chris0000 #42489 üzenetére
Ha nem vagy beleszerelmesedve a WRC perecbe, akkor a BMW tényleg jobb, és azon gyárilag rajta van a QR.
De ahhoz a biztonság kedvéért a nagyobb tápos Base-t válaszd, mert nagyobb a tömege, kicsit több nyomatékot kíván. Mivel “nem-promóter” még nem tesztelte az új CSL DD-t persze simán lehet hogy bírná, de később sokkal drágább külön megrendelni. -
válasz
chris0000 #42479 üzenetére
Asztalra en nem biztos, hogy annyira vennek boost kit-et, viszont a clamp kell hozza, mert az nincs a csomagban.
https://fanatec.com/eu-en/cockpits-mounting/csl-dd-table-clamp
WRC kormanyhoz en tuti nem vennek QR plate-et kulon, 300 ejrot nem er az a kormany. Ha mar 300-ert akarsz venni rim-et, akkor BMW GT inkabb. Elsore kuplung felesleges.
-
mmdms
addikt
válasz
chris0000 #40420 üzenetére
Igaz G27em van, de sztem a szerkezet ugyanaz lehet, és csak pcars-al játszok, de néhány pályán nekem is ezt produkálja. Most pölö a watkins glenen. Így én nem merem használni, nem hiszem el hogy nem megy tönkre. Ilyenkor szoktam a ffb beállításoknál a smoothingot kicsit megemelni addig h ez megszűnjön, hallani ne lehessen csak érezni a vibrációt.
-
Danecay
addikt
válasz
chris0000 #40420 üzenetére
Nekem egy G29-em volt korábban de az nem volt ilyen hangos. Bár megtévesztő lehet némileg a videó mert nekem is volt váltóm hozzá, de azt sem hallottam ilyen hangosnak élőben mint itt a videóban a Tiedet. Van ez a Zoom Microphone fícsör, lehet az még inkább erősíti azt amit meg akartál mutatni, így viszont az jutott eszembe, hogy hogyan bír ki ez a szerkezet egy napnél többet, miközben nekem is 3 évig volt meg a G29 és mint tudjuk vagy sejtjük, a 2 kormány között nem találták fel Logitech-éknél a spanyol viaszt.
-
mrgregory7
újonc
válasz
chris0000 #32049 üzenetére
Én is nézegetem őket, szállítási költséget mutatja, ha kosárba teszed a termékeket, még megrendelés előtt be tudod állítani, hogy hova (ország), s kalkulálja.
Én igazából azt nem tudom eldönteni, hogy nem profiként van-e érzékelhető különbség CSL Elite+, CSW 2.5 és esetleg a podium között (utóbbi mondjuk elég borsos). A nyomaték nyilván, de az kevésbé érdekel, a pontossága, érzésre, stb. Vagy ennek csak a profibbak érzik előnyét, de hobby célra (ha úgyse használom ki a nyomatékot) nincs jelentősége?
-
koanla
aktív tag
válasz
chris0000 #31395 üzenetére
Nem veszem támadásnak, mert nem a személyem ellen szól. Legalábbis így értem
Szóval fel lehet sorolni egy rakás dolgot és az iPhone is egy jó példa szerintem. Dzsunka-művekben fillérekért szerelik össze, szinte drágább lehet a szállítása mint az összeszerelés. Mégis, ennyiért megveszik az emberek, tehát ha közgázilag nézzük, akkor ennek az a reális ára, amennyiért megveszik. Mint ahogy minden másnak is.
De tudod, mit, mondok más példát, amit akár csak itt nálunk, Magyarországon is megvesznek négymillióan, pedig iszonyat túl van árazva: autó.
Szerinted reális egy középkategóriás újautóért 10-12 millát fizetni? Egy átlagember 85 hónapig csak erre keres. És akkor nem evett, nem ruházkodott, nem közlekedett, nem csinált semit. Mégis, nézd meg, mennyi szaladgál az utakon. És tulajdonképpen a használtautó sem sokkal jobb sztori. Mégis, kifizetik a népek ezt is. (Azt már nem is érdemes említeni, hogy annyira erőn felül veszünk autót, hogy sírni lehetne miatta: fenntartani nem vagyunk képesek, szerviz, kopó-fogyók csengetése esetén kamillázás, ha törik, akkor apokalipszis, stb.) Ezért nem háborog senki? Ráadásul, amíg csak háborgás van, de továbbra is megveszik annyiért, addig a lőtéri kutyát sem hatja meg az esetleges háborgás.ezt csak azért írom, mert nálam tavasz óta aktuális az autó kérdése, de csak a negyedét adnám annak, amit a piac kifizet. Ergo, marad a régi. De látod, a piac mégis így árazza az autót és nem tudok vele mit tenni, csak alkalmazkodom.Profit, kapzsiság: minden cég a profitért dolgozik, nincs abban semmi rossz.
Ez a kapzsiságos dolog meg szerintem elég pátoszos. Azt hiszem, senki nem a munkáltatója két szép szeméért dolgozik az adott munkahelyén és ha valaki ráigérne, akkor a legtöbben vennék is a sátorfájukat. Csak valahogy a cégeket okés ekézni, szegény fogyasztókat meg valahogy nem. Pedig bizony, van, ahol mi is szolgáltatók vagyunk. És ha olyankor nagyobb haszonra tehetünk szert, akkor nem fogunk habozni. -
drsanya
aktív tag
-
frelife
aktív tag
válasz
chris0000 #31329 üzenetére
Igazábol kell! És nem a nyomaték miatt. Gyorsabb és azonnali vissza jelzést ad a tengely, igy a kormány vezérlése, reakciója is gyorsabb, pontosabb.
Az erő vissza csatolás nem azért kell hogy 100% ffb-vel használd, hanem hogy nehezebb rim/kormánykereket is mozgatni tudjon megfelelő sebességgel és akkor még ott van a kezed/karod ellenállása is.
Amugy vannak profik akik az fbb-t kikapcsolják.
Persze bazi drága, de kell.
Én g920-rol válltottam cswb v2.5 re. Nos nagyon más az érzés. Kisebb ffb melkett is megrázza az Atesz féle erősített pittet. Marha nagy élmény. És mellesleg gyorsabb a kormány, pontosabb. Nincs holtjáték/ffb lyuk középen. A nagyok azt mondják hogy a csw bázis és a DD között akkora az ugrás mint az enyim és a g920 között. Szoval oriási.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hővezető paszták
- Milyen routert?
- Nyomtató topik
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- Milyen Blu-ray írót?
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kamerában erősíthet a Pixel 10
- További aktív témák...
- Életre szóló garancia Bennem bízhatsz!
- Expressz kézbesítés 5 percen belül e-mailben!
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Windows 11 Pro + AJÁNDÉK AAA játék!
- Akció! Dell Latitude 7410 Üzleti Strapabíró Profi Fémházas Ultrabook 14" -80% i7-10610U 16/256 4K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest