VoIP
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Jamcsabi
tag
Igen, megy. Az iLBC kodek 15 kbit/s körül eszik a sávszélességből.
De van! G711 = PCMA + PCMU
gyula38
tag
Üdv Mkinek! Az 5940-es hozzászólást ajánlhatnám becses figyelmetekbe? Vagy csak az öreg rókák játszanak? Viccet félretéve, van valakinek tapasztalata az említett szolgáltató (Ephone) minőségéről? Az ügyfélszolgálatuk sem méltatott válaszra...
csimpas
tag
ha eddig csak "olvasgattad a fórumot", akkor biztos hogy láttad az egyik hozzászólásom is, amiben hasonló gondokkal küzdöttem,csak nekem 10ből kb 9szer nem csörgött ki...
írtam az ephone-nak, válaszoltak is rá, eme sorokat írták nekem válaszul:
Hívásfigyelés eredménye alapján az Ön eszköze nem elérhető, habár be van
regisztrálva a hálózatunkba. Ilyen problémával akkor találkozunk, ha a
készülékben található "register expires" érték nagyon magas. A legtöbb
készülékben ez a beállítás 3600 (másodperc) vagy 60 (perc/min). Ezt az értéket
kellene megváltoztatnia 300 másodpercnek megfelelő értékre, majd újraindítani a
készüléket.
Amennyiben ez nem oldaná meg a problémát kérem válaszoljon erre az üzenetre!
beállítottam a fentiek szerint a beállításokat, valamivel jobb lett, de most sem az igazi...
írtam válasz üzenetet, hogy még most sem jó, ez után kb 10szer hívtak az ephone-tól, de csak megcsörgettek,
mailre ezek után nem reagáltak.
próbáld ki a fenti beállításokat, ha nem jó, dobj egy mailt az ephonenak
ezen a linken írj nekik, add meg az ügyfélszámod is
[ Szerkesztve ]
Siriusb
veterán
Most ott tartok, mivel úgyis magáncélra használnám, mobilevoip-on regisztrálok, s mivel magyar vezetékes számokat ingyen lehet hívni, visszahívok mindenkit, ha rámcsörögnek. Azt hiszem, ez a legegyszerűbb és leginkább költséghatékony megoldás, pénzéhes telekommunikációs cégek meg mehetnek, ahova akarnak.
Mondjuk már akkor is hülledeztem, amikor matáv bevezette a kapcsolási díjat, amíg más (fejlettebb) országokban helyi hívások alapból ingyen voltak.
Zeki
nagyúr
A Telenornál is van kapcsolási díj.
betyarr
veterán
egy olyan országban,ahol a sarcot is megsarcolják,senki se csodálkozzon,hogy az emberek alternatív lehetőségekhez nyúlnak,mint akik voip szolgáltatást használnak.a minap rálestem a Tréhóm telefonszolgáltatására és az árakra és nem tudtam,hogy sírjak,vagy nevessek...a mobilszolgáltatókról meg nem is beszélek.
[ Szerkesztve ]
Siriusb
veterán
lMost Lelki szemeim előtt megjelentek azok a régi filmekből ismert jelenetek, amikor a kurblit megtekerte a hívó fél és a telefonközpontban ülő asszonyka ide-oda dugdosta a madzagjait, hogy létrejöjjön a kapcsolás. Ha még most is ezt a technológiát használják, akkor megértem a kapcsolási díjat.
(#5956) betyarr
A mobilflottás topikban mostanában beírtak 1-2 külföldi tarifát, tescósat és mást. Tényleg nem tud már mást csinálni az ember, csak röhögni, mert ha nem ezt tenné, kiegyenesítené a kaszát.
[ Szerkesztve ]
instantwater
addikt
Akkor miért fizet valaki a G729 ért ha az ILBC jobb és ingyenes?
Sitib89
csendes tag
Nekem is voltak ilyen problémáim másik szolgáltatónál! Amit az egyik hozzászóló idézett az ügyfélszolgálatostól az oldotta meg nekem is a hibát! a register expires-ben azt adod meg hogy milyen gyakran jelentkezzen be a szolgáltatóhoz az adott eszköz. Ez alapból 1 órára (3600sec) van állítva! Az a baj hogy vannak olyan hálózati eszközök amik ha nem forgalmaznak rajta adatot egyszerűen tétlenbe teszik a netkapcsolatot, azaz ha jönne be egy hívás 2 óra tétlenség után tényleg nem jönnek be e bitek a telóra mert "alszik" a neted. De ha te hívsz valakit úgy jön helyre "felébred", hogy észre sem veszed! Jellemzően a routerek vannak így belőve sajna.
Állítsd át az értéket olyan 100-150 másodpercre, mert olyan 2-3 perc tétlenség után zárják a bejövő adatforgalmat a routerek, és így a gyakori bejelentkezések folyamatosan ébrentarták a neted máshogy nem tudok fogalmazni.
De lehet, hogy más a hiba
gyula38
tag
csimpas, igen, olvastam azt a hozzászólást, de nem teljesen illett az én problémámra, legalábbis szerintem... Kerestem ezt a beállítási lehetőséget a CSIP Simple menüjében az előbb, de nem találtam ilyesmit... Ja, köszi a választ!
gyula38
tag
Sitib89, hol találom ezt a beállítást? A teló menüjében, vagy a kliensében?
gyula38
tag
A Zoiperben megtaláltam, beállítotam a javasolt 300-ra az értéket, remélem, így jó lesz... A CSIP Simple beállításai között viszont nem találtam hasonló jellegűt...
Sitib89
csendes tag
Mobilon nem tudom Én egy Linksys SPA-n tudtam ezt csak beállítani, eddig.
Próbáld meg a routereden beállítani, hogy ne kapcsolja le a netet tétlenség esetén. Telón viszont a wifibeállítások közt tudod megadni a (teló nem router) wifi kikapcsolásának házirendjét: beállítások-->> wifi beállít-->>opciók gomb-->speciális beáll-->>alvási házirend. Remélem tudtam segíteni.
[ Szerkesztve ]
csimpas
tag
ugyan azt írta le ő is amit én.
nyilván nem a készülékben ,hanem a kliensben kell keresni
nekem asztali készülékem van, lehet a csipsimpleben nincs ilyen beállítás.
az is lehet gond, hogy alvó állapotba kerül a telód, olyankor bontja a netet a készüléken, és ezért nem tudsz hívást fogadni (de ez csak az én véleményem)
próbáld ki ezt a klienst
(linket szerkesztettem, erre gondoltam
[ Szerkesztve ]
gyula38
tag
Köszi a tippeket, beállítottam a wifi üzemmódját, remélem, ez is segít a gondomon! A másik kilens meg mindjárt ki is próbálom... Azért kíváncsi vagyok, mivel vígasztal majd az ügyfélszolgálat.
instantwater
addikt
Bemész a fiók szerkesztő nézetbe, helyi menüben change wizard, expert, és akkor megjelenik.
gyula38
tag
A szerkesztő menüben nem találtam ilyet, de más helyen volt hasonló, külön a wifihez, külön a mobilnethez, 40 és 180 közötti beéllításokkal.
instantwater
addikt
Elindítod a csipsimplet, bal alul kulcs ikonnal előhozod a fióklistát. Ott kiválasztod a kívánt fiókot, android menügomb, choose wizard, ott becsukod az országot amit kinyit, Generic wizards szekció, és ott lesz benne az expert.
gyula38
tag
Köszi, megtaláltam. Bejelentkezési időtúllépés a menüpont?
instantwater
addikt
Igen.
Bocsi nekem angolul van minden :-)
gyula38
tag
Akkor jól gondolkoztam, beállítottam 200-ra, így talán jó lesz! Köszönöm a topic helpdesk segítségét!
gyula38
tag
Legjobb percdíjak nevű cég mond valamit nektek? Mp alapú számlázás, voip szolgáltató.
Zeki
nagyúr
Semmit.
Nem akarok 13Ft-ért telefonálni, amikor 4Ft-ért meg 8Ft-ért is tudok, meg ingyen hívom a vezetékest.
Sitib89
csendes tag
Nem ismerős a cég, bár korrektek a percdíjai. Viszont a behívószámokat drágán adják.
gyula38
tag
Azért az a mp alapú számlázás a percdíjakat csökkenti, kb. 30-40 %-al. Persze, hosszabb hívásokra marad az Fvd, na meg a Voipyo... Én a rövidebb hívásaimra sűrűn használom, elég jó a minősége sip és mvoippal is és korrekt a számlázás.
instantwater
addikt
Arra egyébként van valami checklist, hogyha egy bizonyos készülékről hívva egy bizonyos tmobilos számot, akkor visszhangzik, vagy nem hallanak semmit, ugyanonnan egy telenorost hívva minden jó?
Miket lehetne végignézni?
Majd feltolom a csipsimplet arra is, hátha segít.
Amúgy a vpn projekttel van valami előre lépés? Koleszból csipsimplevel nem lehet telefonálni, csak mobilevoippal. Illetve lehet telefonálni csak hang nincs egyik irányba sem, de a számláló ketyeg.
gyula38
tag
Tapasztalatom szerint a hívások minősége abszolút kiszámíthatatlan, néha szinte hd, aztán meg alig hallanak... Na de hát valamit valamiért.
gyula38
tag
A CSIP Simplében az órajel frekvenciát levettem 8 khz-re, így egy picit jobb lett a minőség.
instantwater
addikt
Ezt pontosan hol, és mi ez? :-)
A G729 alapból 8kHz en dolgozik. Vagy ez valami más frekvencia?
Ja az ILBCről csak annyit, hogy FVDnem eszi meg így kilőve.
Zeki
nagyúr
A Nokia sip-jében újra eszi az FVD az iLBC-t.
szilard28
aktív tag
már egy félperces hívás is ezzel 6,5 ft, fvd-vel 3,3-4 ft vagyis olcsóbb.
20 mp alatt egyenlítődik, ki, de annál mindig hosszabban beszélek.
http://legjobbpercdijak.hu/joginyilatkozat/
"dellmont-tal mint szolgáltatóval kötsz szerződést"
miért is lenne jó ez a cég? még a mp alapú számlázásban sem vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
gyula38
tag
Bocsika, az este bealudtam... Az órajel a média beállításoknál található, a beszédhang frekvenciája állítható ezzel. Nekem ez 16 kHz volt eredetileg, ezt levettem 8 kHz-re. Úgy vettem észre, picit érthetőbb a beszéd, engem is jobban, kevésbé visszhangosan hallanak. Egy próbát megér. A Legjobb percdíjra visszatérve, a számlázásuk ténylegesen mp alapú, a híváslistát ugyanúgy meg lehet nézni, mint a nagy Fvd-nél. Ami még lényeges, forintban töltöttem fel és NINCS ÁFA! Számla is jön, korrektek.
gyula38
tag
Mvoippal használva, mivel Dellmont alapú, kijelzi az egyenleget, forintra, fillérre.
instantwater
addikt
Már ne haragudj, de hiába mp alapú, ha drága.
Nekem borzaszó lett 8 kHz órajeltől, pedig a kodek is 8 kHzes, de 16 kHzes órajellel jobb a hank.
Érdekes.
[ Szerkesztve ]
gyula38
tag
Dehogy haragszom, ezt a szolgáltatót csak megemlítettem, az érdekesség kedvéért, mivel itt még nem esett szó róluk és mert magyar cég. Anno töltöttem rá 2000 Ft-ot, szerintem 1600 körül még mindig van rajta...
Zeki
nagyúr
Aki rövideket telefonál, annak ideális.
gabor#
tag
Megadtam FVD -n egy nem EU-s de közeli címet de gyanakszanak... USA címhez kell USA IP is?
For security reasons, we need to verify your phone number in order to validate your account. Please enter your phone number
andatti
senior tag
na ja, akkor 20 mp-ig éri meg az a szolgáltató a 12 Ft-os mp alapú percdíjával... Ezek szerint nekem tutti nem lenne jó...
Most vagy 100 hszt kellett elolvasnom, nagyon termékenyek voltatok...
Szóval ezt az angol-magyar-netes vezetékes szám beállítási mizériát nem igazán értettem...
Ha van net, akkor 3,3 Ft/percdíj mellett lehet telefonálni a sipdiscount-al, vezetékest meg ingyen... FVD-n meg kb. 4 Ft/percért, a többi ugyanaz. Esetleg még a voipjumper, bár az épp a kettő között van mobilhívás díjában, de a vezetékes 1,6 Ft/perc...
Ezt bonyolítottátok túl (most nekem) az angol (és a többi) vezetékes szám ide hozásával.
callback esetén ugye dupla díj van, de ha van vezetékes szám, akkor csökkenthető szimplára. Mivel a mobilon/pc-n elérhető a regelt földrajzi, vagy sima voip vezetékes szám és az csörög ki először callback esetén és akkor csak 1x kell hívni a mobilhívás díját, + kapcsolási díj... /12 Ft/
Ezt el lehet intézni böngészőből simán.
Callback behívószámmal szerintem plusz macera... FVD-ről, ha hívod ingyen a pesti vezetékes számot, akkor ugyan az történik, először kicsörög a mobilra telepített földrajzi, vagy rendes számod és utána a hívandó mobil/vezetékes szám... De kapcsolási díj, akkor is van, 12 Ft. Így hiába hívnám ingyen a pesti behívó számot, a kapcsolási díj nagyon megdrágítja a konstrukciót. Főleg ha csak kicsörög és fel se veszik, akkor csak "elégetem a pénzt". Míg az adott szolgáltatót használva ingyen, vagy max. 4 Ft-ért hívok percenként, de ha nem veszik fel. legalább nem változik az egyenlegem...
Szóval nagyon nem értem ezt a lelkesedést a behívószámért és 3 vezetékes szám telepítését mobilra, vagy pbx-re... Bocsi, biztos nehézfejű vagyok, bocsi, hogy értetlenkedek... de szeretném megérteni... (igaz, nekem 10 esetből 9x csak "égetni" sikerült eddig...)
szilard28
aktív tag
mi az hogy "gyanakszanak"?
instantwater
addikt
Hehe
Azért jó az angol/magyar hívószám, hogy BEFELÉ olcsón hívjanak, ENGEM, bárhol legyek is
A pesti behívó pedig annak jó akinek nincs mobilnet, viszont van ingyen perce vezetékes irányba.
[ Szerkesztve ]
andatti
senior tag
Hogy téged hívjanak olcsón... - Ezt eddig is tudtam, rooming kivédésére és egyebekre én is szoktam ajánlani... Asszem az ephone-nál /fonio, megamax, stb./ van hangposta is, így egy földrajzi számmal megkérve még cégnek is ideális lehet...
annak jó akinek nincs mobilnet, viszont van ingyen perce vezetékes irányba. - Hát ez az... Ők lehetnek pl. a hoppá díjcsomagosok, bár amennyibe az kerül simán kijönne olcsóbbra az általunk ismert technikákkal és NDSL-el. De ettől még az általam leírt "pénzégetés" még vígan fennáll... /Nem is tudok olyat, hogy valaki ingyen hívjon vezetékest, csak a vodafone red és társainál, de akkor meg minek a voip, hisz mindenkit ingyen hívhat... /
gabor#
tag
bocs bennem volt a gyanakvás bármilyen cím esetén, fizetés előtt kell egy telefonszámot megadni
szilard28
aktív tag
a telefonszámnak és az ip-nek semmi köze sincs a lakcímhez, lehetsz te éppen itt nyaraló újzélandi is.
bármilyen full kamu cím és név jó.
Siriusb
veterán
Hoppánál sem tudnak internet alapú telefonszámot hívni ingyen, arra nem él a kedvezmény.
instantwater
addikt
Viszont a 061 es behívót igen.
Siriusb
veterán
Ezen tűnődtem korábban, hogy T-Home figyeli-e, hogy az a budapesti szám internet alapú szolgáltatáshoz tartozik. Szerinted nem tesznek különbséget, csak a 21-es körzetre vonatkoztatják ezt a kitételüket?
szilard28
aktív tag
szvsz nem tehetnek különbséget, hisz te nem tudhatod, hogy a telefonszám mibe is van bekötve, ráadásul a nagy cégek többsége voip alapú belső rendszert használ, ahova a te hívásod is bekerülhet.
instantwater
addikt
Így van, nem tehet különbséget, max körzetszám alapján.
De az átlag user nem tudja, hogy a 21 es az ilyen "büntetett" körzet.
Max az fog neki feltűnni, hogy 7 jegyű
Aki használja ezt a PBXes rendszert, fel tudna villanyozni, hogy a gyakorlatban milyen előnyt nyújt?
Mert egymillió beállítás van rajta...
[ Szerkesztve ]
Téma tudnivalók
● Olvasd el a téma összefoglalót!
● Nyílt egy topic a komolyabb kérdéseknek, ezentúl ott beszéljetek erről:
VoIP - mélyvíz