Hirdetés

2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#97901) werszomjas válasza Qru (#97898) üzenetére


werszomjas
őstag

:DDD

Nem vág témába, csak most eszembe jutott, ha már összkerék, meg tél, meg hó leejtőn való elindulás RWD-vel és AWD-vel (Nem emlékszem már milyen gumi volt az autón, ilyen félig nyári, félig téli).

+ Egy elindulás havon/jegen (Itt főleg azt próbálgattuk, mennyire hasznosak a 3 betűsök, az ESP pl nagyon hasznos jószág :K )

[ Szerkesztve ]

üdv

(#97902) tboy93 válasza hobizoli (#97900) üzenetére


tboy93
nagyúr

Azért egy kicsit árnyaltabb a helyzet, mivel sokat használja rövidtávon, így nem biztos hogy fel tud tölteni rendesen az akku, míg egy kisebb teljesítményűt nagyobb valószínűséggel tölt tele. Azért szerintem az akksinak az se lehet jó, ha "félig üres" mert nincs eleget használva ahhoz az autó, hogy "tele" legyen.

(#97903) Tsebacsi


Tsebacsi
nagyúr

Nepperünk árulja a kis rakétát. Mennyire vágytam egy ilyenre, de max ha járnék pályázni :(

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#97904) tboy93 válasza Tsebacsi (#97903) üzenetére


tboy93
nagyúr

a dupla szárny elég ratyi :(

(#97905) TayRol válasza Tsebacsi (#97903) üzenetére


TayRol
veterán

Lesz róla (pont erről a kocsiról) teszt majd TotalCaron, elvileg.

(#97906) Tsebacsi válasza TayRol (#97905) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Onnan jövök én is :K Nem azért mondtam, sőt, jó ha jönnek ilyen kafa infók! :))

(#97904) tboy93: Nekem is kicsit szúrja a szemem, amúgy - deszíp :)) -

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#97907) TayRol válasza Tsebacsi (#97906) üzenetére


TayRol
veterán

Akkó nem szóltam.:)

(#97908) tboy93 válasza Tsebacsi (#97906) üzenetére


tboy93
nagyúr

egy ilyen kéne typeR-ben :))

(#97909) runner 125 válasza werszomjas (#97901) üzenetére


runner 125
nagyúr

Látványos a különbség, de azt tegyük hozzá, h az alapból hátsókerekes, minden féle menetstabilizáló nélküli autók (főleg a mikrobuszok), sokkal nehezebben indulnak el havas, letaposott emelkedőn.
FWD hajtással nem így nézett volna ki az indulás.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#97910) tboy93 válasza runner 125 (#97909) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ja, emlékszem tavaly télen vasúti átjáróban meg kellett állnom. Erős emelkedő, tükörjég, 1.0 swift téligumival. Sehogy sem bírtam elindulni felfele, se óvatosan, se csúsztatott kuplunggal, se kettesben, sehogy :Y Vissza kellett gurulnom 20 métert és "nekifutásból" felmenni.

(#97911) MunezXBK válasza werszomjas (#97901) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem inkább ASR?

(#97912) TaaT válasza mycso (#97867) üzenetére


TaaT
veterán

Tényleg jó áron vannak, már csak az a kérdés hogy felrakható-é valamelyik az enyémre. :)

Give them hell Ukraine!

(#97913) TaaT


TaaT
veterán

Szóljon valaki Leno-nak nehogy leégjen a picsába az egész hóbelebanca

Ja és szóljon nekem is valaki... [link]

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#97914) kalmanchris válasza HoaryFox (#97852) üzenetére


kalmanchris
tag

Én az 1.6 8 szelepes verziókat nézegetném. Figyelni kell a hátsó hídra.Ne üljön a hátulja és ne dőljenek befele túlságosan a kerekek. Valamint út közben ne nyikorogjon. Ha ezek valamelyike fenn áll, 50-100ezres javítással kell számolni.

(#97915) Tsebacsi válasza TaaT (#97913) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Leno kontááár :DDD (De a garázsa kéne, persze a belsejével együtt!)

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#97916) Declare válasza TaaT (#97913) üzenetére


Declare
őstag

Ilyen a töltöm nekem is, mar csak a vasat kellene kicserelni, amiböl kilog a kabel :DDD

(#97917) fokukac


fokukac
nagyúr

az olasz autók már az olaszoknak sem elég jók :D

Pleased to meet you - hope you guess my name

(#97918) Qru válasza MunezXBK (#97911) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az övében egybe van integrálva a kettő (VDC).

mod:

De amúgy jogos, asr.

mod2:

werszomjas: :C

Declare: Teljesen igazad van.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#97919) footy válasza fokukac (#97917) üzenetére


footy
addikt

Pedig a Fiat500 kiraly gep, meg igy heteroszexualis ferikent is.

(#97920) Tom1939


Tom1939
őstag

Megalkudtam egy iq-ra (feltételesen ha szervíz is ok). Szép és jó gondoltam megbeszélem hogy pénteken elviszem szervízbe megnézetni. Minden pesti toyota szervíz 21-éig betáblázva (vagy fel sem veszi a telefont, van egy ilyen, de az konzekvens és mailre sem válaszol).

Tudtok véletlenül jó toyota szakit akivel meg lehet nézetni egy gépet nem két hetes határidővel?

Előre is köszönöm.

(#97921) hobizoli válasza fokukac (#97917) üzenetére


hobizoli
nagyúr

ja...hat lehet csak tankolnia kellett volna bele :P :DDD

több drón kell ;P

(#97922) Laraxior


Laraxior
titán

Ha időközönként kivillan a töltésjelző akkor mennyire valószínű hogy szénkefe a generátorban a hiba oka? A feszültségszabályzó nem olyan régen lett cserélve benne, a szénkefe kb 3 éve...
Az akksi feltöltött, mentem vele vagy 30km-t és bevillant a töltésjelző. :W
Meg már ezelőtt is párszor, csak most nem használtam egy ideje az autót.

[ Szerkesztve ]

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#97923) szőröscica válasza Laraxior (#97922) üzenetére


szőröscica
addikt

Laguna 2-nél ez lehet műszeregység hiba is.

(#97924) Laraxior válasza szőröscica (#97923) üzenetére


Laraxior
titán

Az ami méri a feszt? Akkor ki kellene mérni amikor jelez hogy nincs meg az akkufesz? Mert amikor nem jelzett akkor rámérettem, akkor minden rendben volt, felkapcsoltam minden fogyasztót, akkor sem volt gond, gondolom így hébe-hóba nem mehet tönkre :D
Csak kicsit tartok a dologtól, mert az elején ugye generátor gond volt, és ott le is állt az autó ahogy lemerült az akkum, most nem nagyon szeretnék megállni a főút kellős közepén két város között :B
Mondjuk most jelenleg el sem merek vele indulni, még nem tudom, hogy oldom meg.

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#97925) szőröscica válasza Laraxior (#97924) üzenetére


szőröscica
addikt

Ha újra kiírja, csapj rá egy nagyot az óracsoportra. Ha eltűnik a hibajelzés, esélyes, hogy a műszeregység kezd elhalálozni.

(#97926) Laraxior válasza szőröscica (#97925) üzenetére


Laraxior
titán

Jamm próbálkoztam, generátor biztosan megy, mert a klímát bekapcsoltam az okés. Szerzek majd holnap egy multimétert, amíg jelez rámérek. :R
Még jó, hogy holnap kellett volna az autó,csessze meg. :W

[ Szerkesztve ]

"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."

(#97927) .mf


.mf
veterán

Sziasztok!
Néha elgondolkozok, hogy nekem is kéne valami verda. Belvárosban lakok, garázs nincs, parkoló az utcán is ritka, ezért motor és bringa a praktikus megoldás. Viszont télire vagy utassal sokcsomaggal praktikus lenne valami négykerekű. De nem sima történet
- motoros vagyok, Ninjám van, kocsiban ált. csak unatkozni szoktam
- nagyon szeretem a hegyeket, szerpentineket, kilátást
- szeretek kanyarogni, játszós gép kéne
- gép-érzete legyen, ne csak valami műanyag repülőszőnyeg

Eddig egyszerűnek tűnik, valami jól vezethető, jó felfüggesztésű, jó fékrendszerű, jó súlyeloszlású, könnyű, sportos gép. Na de van tovább is.

- szeretek fotózni, kevésbé járt helyekre menni, különleges kilátású helyeket keresni, még ha el is fogy az aszfalt és a végén már csak a félméteres fűben egy pár traktor- / terepjáró-kerék köves nyomvonal mint "út" (Ninjával, vágott slickekkel is ;] )

Itt borul az előbb kikristályosodott kép. Nagyobb hasmagasság, és talán összkerék sem árt.
Tehát talán valami rallisabb jellegű?

Meg az sem mellékes, hogy 192 cm vagyok, ami néhány kocsinál kizáró tényező.
Egyéb kívánságok:
- megbízható, nem túl karbantartás-igényes, de bírja a blokk a terhelést
- nem szétrohadó kasztnis
- japán, német preferált
- lehetőleg szívómotor, vagy ha feltöltős, akkor inkább kompresszor
- balkormányos (sajnos a régi Lancer Evok mind jobbosok)
- légkondi jó ha van, de megvagyok nélküle is
- egérmozis szórakoztató központ se kell
- négyüléses
- szedán / coupé

Tippeket örömmel fogadok, bevallom, inkább motortípusokhoz értek, mint a kocsikhoz :B

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#97928) runner 125 válasza .mf (#97927) üzenetére


runner 125
nagyúr

Benzinből max ccm - fogyi elvárás? Évjáratban elvárás? Max autóra szánt összeg?

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#97929) tboy93 válasza .mf (#97927) üzenetére


tboy93
nagyúr

subaru impreza :))

(#97930) Tothgera30 válasza tboy93 (#97929) üzenetére


Tothgera30
Ármester

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#97931) tboy93 válasza Tothgera30 (#97930) üzenetére


tboy93
nagyúr

izgalmas gep kell neki nem?! :DDD

(#97932) szőröscica válasza .mf (#97927) üzenetére


szőröscica
addikt

Szerintem motor után minden autó unalmas lesz.
Vegyél egy szívó benzines első generációs X-Trailt. Motorikusan remek, terepen jó gumikkal szinte bárhol elmegy (no offense, de az autó valószínűleg többre képes, mint amit Te tudsz offroadon), praktikus és szerintem jól is néz ki.

(#97933) ABE válasza tboy93 (#97849) üzenetére


ABE
őstag

Lehetőségek:

a) a barátnőd
b) az autó használója
c) az autó

- nem mond igazat.

(#97934) TayRol válasza .mf (#97927) üzenetére


TayRol
veterán

Nem kell neked kocsi. Inkább utazd, és fotózd el az árát. :D

(#97935) Tothgera30 válasza tboy93 (#97931) üzenetére


Tothgera30
Ármester

De egy pickup ésszerűbb lenne, arra bőven fér csomag, motorhoz alkatrész, bútor, termény, meg miegymás. Egy összkerekes cupe vagy szedán állatság lenne, főleg garázs nélkül hamarabb rohad mint egy alvázas teherhordó. A továbbiakban pedig városban, télen, és hegyi utakra is egyértelműen jobb egy terepjáró.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#97936) tboy93 válasza ABE (#97933) üzenetére


tboy93
nagyúr

tanúja voltam amikor 1400km-t mentünk Franciába 5-en cuccokkal nyaralni, 130-nál 5.5-öt evett a 2.0 dízel galaxy

Tothgera30 jó az ;]

[ Szerkesztve ]

(#97937) vogelzsig válasza Tsebacsi (#97903) üzenetére


vogelzsig
újonc

Ez aztán a szervizkönyv!

(#97938) ABE válasza tboy93 (#97936) üzenetére


ABE
őstag

Én azt javaslom, hogy adják vissza a Fordnak jó pénzért, mert a fizika megb@szásának esete lóg a levegőben.

(#97939) tboy93 válasza ABE (#97938) üzenetére


tboy93
nagyúr

ilyen van nekik

Katalógus adatok:
Városi fogyasztás: 8,2 l/100km
Országúti fogyasztás: 5,5 l/100km
Vegyes fogyasztás: 6,5 l/100km

spritmonitor
5.38 min, 7.28 az átlag, 10.52 a max

nem egyedüli eset :))

[ Szerkesztve ]

(#97940) runner 125 válasza Tothgera30 (#97935) üzenetére


runner 125
nagyúr

Meg arra lehet ekét is kötni, nem? Teljesen ra vagy kattanva a pickupra.
De most őszintén, miért pont egy lomha, fapados, pattogos, sokat fogyasztó, hátul kinpaddal szerelt teherautó az ideális választás ilyen elvarasokkal? :F
Nincs 10 hektár kaposztaultetvenye, vagy erdeje.
Pont ezért releváns a fentebbi pár kérdés, mert ha nem szeretne 10-12 literes fogyasztást es 2000ccm feletti motort, akkor a SUV-ok 90%-a ki is esik.

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#97941) ABE válasza tboy93 (#97939) üzenetére


ABE
őstag

Tudom, olvastam, stb. Ebbol ugye nem azt derivalod le, hogy az 5.5 realis megrakva, hajtva? Mert a minimum 5.38 atlag az egy tojashejas vezetes. Igen, nekunk ugyanezzel a motorral van 2011-es Mondeo, ami alapbol 300 kiloval konnyebb, 1-2 szemellyel bakajalja 130-nal a 6-6.5 litert gond nelkul. A Pug 206 1.4 HDI-m megeszi 130-nal az 5.5-ot, szoval ne amitsuk egymast, es ne vezessunk felre masokat, mert senkinek nem szarmazik belole elonye.

[ Szerkesztve ]

(#97942) Tothgera30 válasza runner 125 (#97940) üzenetére


Tothgera30
Ármester

Bevallom, eléggé...

De ha ésszerűen nézzük:

"...kevésbé járt helyekre menni, különleges kilátású helyeket keresni, még ha el is fogy az aszfalt és a végén már csak a félméteres fűben..."

Mondtam volna CR-V-t, Rav4-et, Grand Vitara-t, X-Trail-t, stb. de őszintén szólva terepen nem teljesen ajánlottak. Az viszont, hogy lomha, fapados, stb. már nem igaz egy ilyen gépre... sőt.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#97943) giigz válasza tboy93 (#97939) üzenetére


giigz
veterán

Spritmonitor alapján is a legsűrűbb értékeket kell kivenni, abból lehet következtetni, hogy nagyjából milyen tartományban fog mozogni a fogyasztás átlag használat mellett. Egyrészt a 7,3-as átlag is egy jó következtetés, másrészt a 6,5-8 liter is szépen behatárolja :)

(#97944) tboy93


tboy93
nagyúr

de hát ott voltam és telitank-telitankkal számoltunk :Y nem akarok én félrevezetni senkit :N

[ Szerkesztve ]

(#97945) ABE válasza tboy93 (#97944) üzenetére


ABE
őstag

Szerintem első megközelítés gyanánt maradjunk ebben: [link]
...aztán mindenki levonja a konklúziót. ;)

Érdekesség gyanánt az én autóm: [link]

[ Szerkesztve ]

(#97946) .mf válasza runner 125 (#97928) üzenetére


.mf
veterán

Max ccm - függ attól is, hogy szívó vagy feltöltős. Mondjuk 2.5-3 alatt?
Fogyasztás - mint ahogy motornál csuklónként változó, gondolom itt is lábanként. Lendületből motorozok, nyugis egyenletes gázzal és kevés fékkel, a teljes átlagom sokaknak meglepően alacsony 5.5 -- nekik hasonló ccm mellett 6-7. Mondjuk 10-12 nem gyilkolós, de kanyargós városon kívüli használattal?
Évjáratban ezredforduló utáni, lehetőleg 10 éves vagy fiatalabb
Összeg, mondjuk max 4-5?
Egyelőre még csak játszok a gondolattal, lehet, hogy csak hónapok-évek után szánom rá magam.

Tboy: nézegettem a WRX / WRX STI-ket is, de néhánynak a formájával nem igazán tudok megbarátkozni - a fenti évjáratok és keret pedig pont a gülüszemű második gen.
Zavar még az is, hogy az újabbaknál a teljesítmény kb. azonos, de a tömeg csak nő, a hasmagasság meg csökken (ez mondjuk sajnos általános). :U
A legújabb WRX STI-ről meg kifejezetten rosszakat olvasok, hogy a kezelhetőség rovására megy az eljátszott rally-autós keménység. Ez kicsit a most leköszönő Yamaha R1-generációra emlékeztet, arról is az járja, hogy jó vas, de nagyon hepciás a kanyar-technikára, vagy nagyon szépen veszed, vagy küzelmes lesz minden egyes kanyar. Ez nekem inkább mazochizmusnak hat, nem hétvégi széles vigyorú kanyargást. Akkor inkább az R6R, ha már Yamaha: hiába van már asszem 2006 óta forgalomban, még mai napig keresett, mivel nagyon jó a futóműve, a féke, gyári felszreltsége, súly, megbízhatóság, mindenféle, még talán most is a legkönnyebben versenygéppé faragható széria-alap. Kicsit bőlé lett, de remélem átjön. Az újabb gépek közül koncepcióra tetszik a GT86: kompakt, könnyű, sportosnak elegendően erős, futóműve és fékei pályán sem jönnek zavarba; csakhát az csak aszfaltra való, másrészt még túl új, hogy a keretbe beférjen.

Roli: ebben is van valami :)
F@szom, veszek még egy endurot is és kész, mehetek terepre is :))

Joa, Gera: pickupra, SUVra egyáltalán nem vágyom, valahogy az egész böhömnagy de valójában korlátozottan terepképes "városi terepjáró"-kategóriától borsódzik a hátam. Oké, lehet, hogy az X-trail terepképes a többivel szemben. De ránézésre 0 élvezet-faktora van azt közúton vezetni. Akkor már inkább valami csak simán aszfaltra való sportos autó (á la GT86), és az erdőbe meg begyaloglok vagy bringázok.

[ Szerkesztve ]

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#97947) m3tr0 válasza .mf (#97946) üzenetére


m3tr0
senior tag

Ha a Subaru nem jön be akkó' EVO mondjuk. :C
Bárcsak lenne ennyim autóra. :D

(#97948) endruboy1


endruboy1
senior tag

Üdv!

Használt, kicsi és kis fogyasztású autót szeretnék venni első saját autómnak. Nem használnám napi szinten, hetente 2-3x legfeljebb, akkor is utanként városban ~10 km. Ezen felül vidékre havi 1-2x 150km oda-vissza. Szempontok:
- klíma
- légzsákok lehetőleg mindkét oldalon
- autópályán tűrhető gyorsulás, tudja a 130-at és ne süketüljek meg e közben
- magyar papírok

Korban nekem mindegy, viszont legyenek hozzá elérhetőek aránylag olcsón alkatrészek akár használtan. De a legjobb ha nem kellenek alkatrészek hanem simán csak megbízható.
Keret: max. 700 ezer.

Amiket néztem: Audi A3/A4 1.6 (2000-es évjárat körül), Golf IV (szintén 2000 körül), Toyota Corolla (~2000), VW Polo 1.2 (~2005)

A preferencia sorrendem is hasonló. Nekem az Audi tetszik messze a legjobban, viszont nem tudom ilyen idősen mennyi baja lehet és mennyire kerül sokba megcsináltatni. Szóval mennyi szervizelésre számíthatok mondjuk 1-2 éven belül reálisan?

Kíváncsi lennék a Ti véleményetekre, ti mit vennétek akár a felsoroltakon kívül és miért?

Köszi!

(#97949) Balupapa válasza endruboy1 (#97948) üzenetére


Balupapa
senior tag

De a legjobb ha nem kellenek alkatrészek hanem simán csak megbízható.
Keret: max. 700 ezer.

Amiket néztem: Audi A3

nagyon erősen gondold át a listádat.

_-=*WheelWhores*=-_

(#97950) endruboy1 válasza Balupapa (#97949) üzenetére


endruboy1
senior tag

Van ennyiért bőven kínálat belőle. A felsoroltakból mind néztem már többet is ilyen ár környékén. Nem ez a kérdés, hanem hogy jó-e szerintetek?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.