UPC azért egy elég kulturált és nem utolsó sorban korrekt szolgáltató szerintem, tehát pl. náluk még nem láttam szigetelő szalaggal összetákolt elszakadt optikai kábel barkácsolást, mint otthon nálam Komáromban, mikor egy vihar miatti leszakadó faágnak köszönhetően nem volt netünk... meg nem vagyunk Orosházán sem, ahol előfizetsz 2Mbit netre, kapsz betonfix és stabil 1Mbit netet, majd mikor mész reklamálni, hogy soha nincs max sávszél közlik, hogy sajnálják a hálózat túlterhelt és közbe mutogatnak a garantált speed 256Kbit-re a szerződésen... pedig a cfg fájlban van a 1Mbit odavésve, átírtuk 20MBit-re és kiakadt a speedtest 19,8Mbit-en, szóval egyes szolgáltatókat azért bőven lehetne perelni ezzel-azzal, csak mikor az illetékes bement, hogy miért van a konfigjában 1Mbit (áve Haxorware ) akkor egyből ő volt a gyanúsított, hogy a szerződésnek vagy 8-10pontját sértettel azzal, hogy ilyen adatokhoz hozzáfért... Ilyenek, hogy pl. panaszkönyv meg stb semmit sem ér, pl. nemtom próbáltatok-e már a MÁV-tól panaszkönyvet kérni, ugyanis azért nem kapunk, mert "olyan nekünk nincs" van nekik egy "észrevételi lap"-juk amit ha kitöltöttél, amint elköszöntél tőlük már megy is az iratmegsemmisítőbe... (BP. Keleti)
BP-en volt nov. végén - dec. elején upc-nek egy elég komoly fejlesztése kidobták a régi kerületenként 8db cmts-t (darabja ~40milla vagy még több) és betették a helyükre a kapható legmodernebb asszem Arris cuccokat, MAC-ből kideríthető de a Motorola Docsis 3.0 modemek ki is írják, hogy mihez kapcsolódnak (Log menü) szóval nem kis mértékben fejlesztenek is néha!
P2P hát most ez megint olyan dolog, hogy szerintem a Node-ok és maga a Docsis szabvány is eléggé véges az iszonyatos mennyiségű csomag mennyiségekkel kapcsolatban, a CMTS-ek még nyilván jól bírják, különben a fél város/kerület lehalna miattuk, ha sokan elkezdenének mondjuk torrentezni... Routing hát tényleg érdekes, hogy miért jó ez így nekik, de nézzük ennek is a jó oldalát, a upc hálózatán belüli adatforgalom nincs számolva tudtommal (már várom a levelet egyébként, kíváncsi leszek jön-e 900Gb után, BP. 8ker)
Szóval én nem feltétneül hibáztatom a UPC-t ha mondjuk éppen takony a szolgáltatási minőségük itt-ott, elég globális méretű szolgáltatóról van szó, talán a hibaelhárítás az egyetlen gyengéjük és ebben nagy mértékben közrejátszik az embereket hülyének néző ügyfélszolgálatuk... az ügyfelek már nem is nagyon tartják érdemesnek a hibabejelentést, mert az esetek többségében úgyis az lesz, hogy az ügyintéző ki sem küldi hozzánk a szerelőt, mert biztos nálunk van a baj, vírusos a gépünk, rossz a routerünk stb-stb... bár azt észrevettem, hogy figyelik, hogy hol jelentettek be hibát, szólok egyedül én: nem történik semmi én vagyok a láma... szólok még 3 szomszédnak szólnak ők is és 1-2 órán belül csenget a szerelő...