Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#14551) Mr.Skynet válasza Dantenero72 (#14550) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Hívd fel őket de ne azzal kezd, hogy a ping-ed ramaty, mert az lehet nem hatja meg őket, viszont nem hazudsz, ha azt mondod neki, hogy szinte másodpercenként szakad a neted és nem tudsz dolgozni és ezzel kötelesek foglalkozni, routered nincs, több gépen is próbáltad nem a gépeddel van baj, a több gép miatt 99%-ban kizárható a vírus is, upc speed optimalizáló baromságukat is próbáltad és el vagy keseredve stb. ne is hagyd szóhoz jutni a ügyintézőt ezt így kezd el neki sorolni, hogy ne ő kérdezzen ezekre rá ;)

Szomszédnál egyébként mi újság van, nála is gagyi a net? Mert ha igen akkor a Node halt meg, ha nála jó, akkor meg nálad a modem halt meg. (bár korábban kértem, hogy dobj be a modem signal menüjéről egy képet)

(#14552) Dantenero72 válasza Mr.Skynet (#14551) üzenetére


Dantenero72
aktív tag

Modem signal menu? azmiaz? xD Amugy van routerem de mar évek óta, és ez a pinges cucc 1-2honapja kezdődött szal nem hiszem hogy a router lenne a baj..(legfrisebb firmware stb)

(#14553) Dantenero72 válasza Dantenero72 (#14552) üzenetére


Dantenero72
aktív tag

Ez [link] lenne az?

[ Szerkesztve ]

(#14554) Mr.Skynet válasza Dantenero72 (#14553) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Igen azaz, az SNR (jel zajszint arány) lehetne picit jobb de nem olyan vészes, viszont legalul látod, hogy az összes csomagból mennyi ment gallyra, tehát nem az van, hogy 90%-ba eldobálta a csomikat a modem vagy hibásnak/sérültnek ítélte meg, szóval szerintem a modemeddel nincs baj, tehát a szomszédnál is valszeg ilyen lehet a net...

Routeredet ne említsd, mert akkor azt is egy újabb hibalehetőségként fogják majd értelmezni, és nem a vélhetően hibás Node-al foglalkoznak majd, meg a szerelő kiküldésével, hanem azzal cseszegetnek majd, hogy biztos a routered a rossz és nálad van a hiba stb...

ui.: én 2 hétig szívtam a brutálisan kontakt hibás koax csatlakozóm miatt, csak nálam annyi volt a különbség, hogy vagy 7-15ms volt a ping vagy totál nem volt válasz, szóval 2000ms sosem volt, késsel szépen megkapirgáltam a rész szálat a csatiban és voálá nem szakad a net, röhögnék ha mondjuk a UPC szekrényben a szerelőd megmozgatná a kábeledet és már jó is lenne a neted :DDD

(#14555) eight válasza Mr.Skynet (#14549) üzenetére


eight
senior tag

"Szerintem egyáltalán nem foglalkoznak vele"
:(

Ettől tartottam egy picit, és ezért írtam szemarci-nak hogy "nem tudom hogy a jel frekikkel ilyenkor mi van", mert mindig is éreztem hogy ezt a lépést esetleg néha kihagyhatják a telepítésnél. Pontosan emlékszem a napra amikor kb. 1-5 éve egyszer jöttem haza, és pont akkor ment el a házból a UPC tech emberke, és attól a naptól kezdve volt használhatatlan a netem. Mindig is gyanítottam hogy rákötöttek az én általam is használt node-ra valamit, amit máshova kellett volna rákötniük ;]. Ez egy Pénteki nap volt, és már a következő Vasárnap este 7-kor olyan lett a net mintha kicserélték volna a Webstar- egy kalapáccsal szétvert 9600-s modemre;)
(Most már Január óta megint majdnem tökéletes a net, persze routing Franfurt után most is felejtős, és néha kicsit darabos ha csúcsidő van, de packet loss az már megint zéró, szóval én most meg vagyok elégedve, csak kár hogy az a sok sok terror hónap teljesen leszoktatott az Internetezésről, szinte nem is használom már semmire:( )

Különben nem is értem hogy a mai hardverekben ez a freki-újraosztás még miért nem automatikus (vagy az?:U), hiszen a docsis sem mai gyerek már, valamint ezek az alközpontok nem 32Ft+Áfába kerülnek. Az pedig hogy docsis3-as modelekkel ez elhanyagolhatü még nem elfogadtható magyarázat, mert kellő számú ügyfél esetén úgy is kibújik a szög a zsákból, ha valami nincs rendesen összerakva az nem fogja magát összerakni ;)

Igen sajnos ők sosem áldoztak a routingra meg a p2p-re, ez már akkor is hagyomány volt amikor még nem is voltak Magyarországon, de mivel sosem az igényes "enthusias" réteg volt a "célközönség" szerintem ez számukra nem is probléma. (Ahhoz hogy megnézd mi történt a suttyó-világban vagy hogy hány decibellel ordibált tegnap a Palik, nem kell jó routing, márpedig egy fogyasztói társadalom játékszabályai szerint müködő cégnél mindig is a mainstream-fogyasztókból van bevétel, tehát rájuk kell koncentrálni ;) )

Az Aorta az tényleg nagyon jó cucc, szerintem UPC-nél joggal lehetnek büszkék rá, meghálálta magát hogy nem spóroltak a minőség rovására, sosem az a szűk keresztmetszet. :)

[ Szerkesztve ]

(#14556) Dantenero72 válasza Mr.Skynet (#14554) üzenetére


Dantenero72
aktív tag

Meg írtad hogy az én Cisco-mnak jobbnak kéne lennie,nos igen de nekem
Motorola Surfboard SBV6120 Digital Voicemode modemem van nem pedig a Cisco EPC3212 modem -.-"

(#14557) Mr.Skynet válasza eight (#14555) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

UPC azért egy elég kulturált és nem utolsó sorban korrekt szolgáltató szerintem, tehát pl. náluk még nem láttam szigetelő szalaggal összetákolt elszakadt optikai kábel barkácsolást, mint otthon nálam Komáromban, mikor egy vihar miatti leszakadó faágnak köszönhetően nem volt netünk... meg nem vagyunk Orosházán sem, ahol előfizetsz 2Mbit netre, kapsz betonfix és stabil 1Mbit netet, majd mikor mész reklamálni, hogy soha nincs max sávszél közlik, hogy sajnálják a hálózat túlterhelt és közbe mutogatnak a garantált speed 256Kbit-re a szerződésen... pedig a cfg fájlban van a 1Mbit odavésve, átírtuk 20MBit-re és kiakadt a speedtest 19,8Mbit-en, szóval egyes szolgáltatókat azért bőven lehetne perelni ezzel-azzal, csak mikor az illetékes bement, hogy miért van a konfigjában 1Mbit (áve Haxorware :DDD ) akkor egyből ő volt a gyanúsított, hogy a szerződésnek vagy 8-10pontját sértettel azzal, hogy ilyen adatokhoz hozzáfért... :W Ilyenek, hogy pl. panaszkönyv meg stb semmit sem ér, pl. nemtom próbáltatok-e már a MÁV-tól panaszkönyvet kérni, ugyanis azért nem kapunk, mert "olyan nekünk nincs" van nekik egy "észrevételi lap"-juk amit ha kitöltöttél, amint elköszöntél tőlük már megy is az iratmegsemmisítőbe... :O (BP. Keleti)

BP-en volt nov. végén - dec. elején upc-nek egy elég komoly fejlesztése kidobták a régi kerületenként 8db cmts-t (darabja ~40milla vagy még több) és betették a helyükre a kapható legmodernebb asszem Arris cuccokat, MAC-ből kideríthető de a Motorola Docsis 3.0 modemek ki is írják, hogy mihez kapcsolódnak (Log menü) szóval nem kis mértékben fejlesztenek is néha!

P2P hát most ez megint olyan dolog, hogy szerintem a Node-ok és maga a Docsis szabvány is eléggé véges az iszonyatos mennyiségű csomag mennyiségekkel kapcsolatban, a CMTS-ek még nyilván jól bírják, különben a fél város/kerület lehalna miattuk, ha sokan elkezdenének mondjuk torrentezni... Routing hát tényleg érdekes, hogy miért jó ez így nekik, de nézzük ennek is a jó oldalát, a upc hálózatán belüli adatforgalom nincs számolva tudtommal ;] (már várom a levelet egyébként, kíváncsi leszek jön-e 900Gb után, BP. 8ker)

Szóval én nem feltétneül hibáztatom a UPC-t ha mondjuk éppen takony a szolgáltatási minőségük itt-ott, elég globális méretű szolgáltatóról van szó, talán a hibaelhárítás az egyetlen gyengéjük és ebben nagy mértékben közrejátszik az embereket hülyének néző ügyfélszolgálatuk... az ügyfelek már nem is nagyon tartják érdemesnek a hibabejelentést, mert az esetek többségében úgyis az lesz, hogy az ügyintéző ki sem küldi hozzánk a szerelőt, mert biztos nálunk van a baj, vírusos a gépünk, rossz a routerünk stb-stb... bár azt észrevettem, hogy figyelik, hogy hol jelentettek be hibát, szólok egyedül én: nem történik semmi én vagyok a láma... szólok még 3 szomszédnak szólnak ők is és 1-2 órán belül csenget a szerelő... ;)

(#14558) Mr.Skynet válasza Dantenero72 (#14556) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Teljesen mindegy, mert mindegyik Docsis 3.0 szabványú 8/4-es VoIP modem, de most hirtelen nemtom, hol írhattam neked ilyet :B

Szerk.: itt annyit írtam csak, hogy tiéd jobb mint az enyém, meg ez után volt szó még arról a Cisco-ról, ami után írtam, hogy tök jó az a modem bírna többet is meg telót is stb. majd kali kolléga a gyártói termékinfó pdf-et is belinkelte.

[ Szerkesztve ]

(#14559) Dantenero72


Dantenero72
aktív tag

Meg most néztem hogy a 60/6os net az 5k/hó mig mi 8k/hót fizetünk érte!!!!! Akkor ez most hogy van? Akik mar évek ota ezeknel a mocskoknal vannak azoknak nem lesz olcsobb?(mert mikor bekötettük akkor még 8k/hót irtak anno)

(#14560) eight válasza Mr.Skynet (#14557) üzenetére


eight
senior tag

"szigetelő szalaggal összetákolt elszakadt optikai kábel barkácsolást, mint otthon nálam Komáromban"
:C :W :)) :DD

"UPC azért egy elég kulturált és nem utolsó sorban korrekt szolgáltató " + "szóval nem kis mértékben fejlesztenek is néha"
Egy így is van rendjén, a UPC Európa egyik legnagyobb szolgáltatója, bármit is csinál azt csakis magas szinten szabad tennie, és szvsz azért ez többnyire sikerül is neki (még annak ellenére is ez a véleményem, hogy sokáig nagyon rossz netet kaptam tőlük). Szolgáltató head-admin-okkal dumcsiztam egyszer irc-n és mondták hogy ezen a szinten sajnos már minden létfontosságú hardware 3-4 évenként csere, - és bár az nagyon durva összeg- de ha élesben megy valami tönkre akkor a preztisveszteség meg a járulékos költségek sokkal többe tudnak kerülni.(vajon amit kiszednek az kuka? :U)

"P2P hát most ez megint olyan dolog........."
én a szolgáltatók közötti p2p-re gondoltam nem pedig a felhaszálók közöttire:N Emlékszem egyszer csak az xs4all.nl-en nagyon ramaty lett mindenkinek a ping-je és megkérdeztem az admin-t hogy ezt mégis hogyan gondolták:D Mondta hogy anyagi okok miatt t-online-al meg még egy pár masikkal felmondták a p2p, és most annak a gyümölcsével tud nekünk kedveskedni:)

"a upc hálózatán belüli adatforgalom nincs számolva tudtommal"
szerintem ami kimegy a modemeden azt mind számolják

"talán a hibaelhárítás az egyetlen gyengéjük és ebben nagy mértékben közrejátszik az embereket hülyének néző ügyfélszolgálatuk"
ez egy nagyon nehéz kérdés mert az ügyfélszolgálatra nem ültethetsz be egy fullos rendszergazdát ugyebár, ráadásul szvsz a felhasználók többségének tényleg ugyanolyan háztartási eszköz a számítógép mint a TV, a mikró vagy éppen a hűtőgép. Ezektől az emberektől nem várhatod el hogy értsenek a modemhez vagy a számítógéphez, mert olyan kevés időt töltöttek egész életükben az interneten, hogy még a facebook hatalmas hálózata is meg tudja őket babonázni, tehát tapasztalat az zéró. Bár ugyanolyan okos és értelmes emberek mind bárki más, de számtek ügyben tényleg csak úgy lehet segíteni nekik ha aprólékosan kizárod a modem melletti mikrót meg a többi hihetetlen dolgot.
Talán érdemes lenne megkérdezni minden egyes betelefonálót, hogy saját maga szerint kezdőnek, haladónak, vagy profinak tartja e magát technikai kérdésekben ,és a szerint továbbítani a megfelelő szintű helpdeskeshez vagy végső esetben szakértőhöz, de természetesen ezzel a módszerrel is csak max ritkítani lehetne a hülyéneknézések számát, ráadásul néha a profi is mondhat butaságot :))

(#14561) eight válasza Dantenero72 (#14559) üzenetére


eight
senior tag

Ez nálam is így volt, és sajna nem nagyon dijjazák a régi ügyfeleket. Egy csomószor próbáltam váltani, de neten keresztül sosem lett belőle semmi. Aztán idén kijött egy teljesen normális és rendes ember a upc-től akivel megálapodtam a váltásban, de abból sem lett semmi.
Viszont ha egyszerűen megrendeled online - mintha nem is lenne még neted - akkor fel fogja ismerni a rendszer hogy neked már van, és egyszerűen kapsz egy új szerződést az új tarifával.
Hála az égnek most már csak 4-be kerül :R , de azért félek mi lesz ha majd lejár a hűség, mert a 8 rongy eddig az nekem nagyon sok pénz volt. :(((

[ Szerkesztve ]

(#14562) Mr.Skynet válasza eight (#14561) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Én maximálisan megértem az ügyfélszolgálatos dolgozókat meg azt is, hogy szellemileg mennyire le tud épülni az ember + agyilag zokninak néznek minden embert :R Hálózati informatikát tanulok és ugye volt nyári gyakorlat, ami nekem eszméletlenül bejött, már csak azért is mert, egy haveromék kis 4-5fős dolgozókból álló WiFi internet szolgáltatójánál kötöttem ki (20-30kisebb cég + 300-400lakossági ügyfél), szóval láttam mindenből egy kicsit mi hogyan megy valójában, néha placcon szereltünk, néha állítgattuk az eszközöket helyben vagy távolról, kiszálltunk ügyfélhez is, de a legbrutálisabb azaz ügyfélszolgálati meló, csak 1-2 példa: egy, kettő, három csak ilyen ízelítő, de vannak durvák, munkalap kinyomtatva ülsz a kocsiba nézed hová is mész, olvasod a hibajelenséget, vélhetően hibás a wifi kártya a routerboard-ban, megjegyzés: az "vigyázz az ügyfél nem százas!" :DDD

De mondjuk az se semmi, mikor romlik a jelszint, nő a ping, alig van ép csomag ami célba ér, már alig van sávszél, így 1-2-3nap alatt így romlott minden és 4. nap hív minket az ügyfél kérem szépen jöhetnének már, mert már nincs kapcsolat sem az AP-val... kimentünk és mit látunk? az ügyfél antennája elé telibe épített egy házat a szomszéd és ahogy épült a szomszéd tetője, úgy szállt el szegény ügyfelünk netje is :DDD

(#14563) eight válasza Mr.Skynet (#14562) üzenetére


eight
senior tag

(:C)

[ Szerkesztve ]

(#14564) forrest85 válasza eight (#14563) üzenetére


forrest85
senior tag

"szigetelő szalaggal összetákolt elszakadt optikai kábel barkácsolást, mint otthon nálam Komáromban"

Ugye nem a UPC volt ez a tákolós bagázs?

A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!

(#14565) eight válasza forrest85 (#14564) üzenetére


eight
senior tag

Természetesen nem :)

Elkaptál egy mozzanatot a beszélgetésünkből, csak Mr.Skynet-től idéztem.

(#14566) Dantenero72 válasza Mr.Skynet (#14562) üzenetére


Dantenero72
aktív tag

Ez az ugyanazt az IPt osztotta ki a mikortik 2ügyfélnek EZ MOST KOMOLY?! Ezzel mit lehet tenni? Mert most mondtak nemrég hogy nincs több IP cím!!!! Mert akkor lehet velem is ez van hogy amint Jóska Pista belogol a gépére baxhatom a netet mert neki is ugyanaz az IPje!!!?? De komolyan ilyenkor mit tudok csinalni?

(#14567) Mr.Skynet válasza Dantenero72 (#14566) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Igazából csak a "nem forgó propeller" és a "helyesen kéne beírni a k.rva jelszót" rész miatt tettem be a képeket... egyébként igen 2 ügyfélnek ugyan az az IP ment ki, de ez csak egy pillanatnyi elmezavara a DHCP-nek, mondjuk pár perc után a Mikrotik úgyis rendbe tette volna az IP-t magától is csak hát az ügyfélnek azonnal kellett a net. Annyi lett volna a dolga csórikámnak, hogy a háló kapcsolatnál nyom egy javítást gombot, vagy újraindítja a gépét, vagy parancssorba eldobatja az IP-jét majd kér egy újat, esetleg lan csati ki-be, szóval semmi komoly, csak a telefont felvenni egyszerűbb volt neki... :R
Az az IPv4 címek elfogyott dolog meg egy hatalmas marketing fogás szerintem, talán valaki beparázik és emiatt majd jobban megy a tőzsde vagy nemtom mit balhéznak emiatt. De míg egy teljes IP tartományt (255db IP cím) megkaphatok 30ezerért és a szolgáltatóm nekem itthon 2500FT/db/hó-ért adja addig nem aggódok, továbbá ott van az IPv6 amit persze nem nagyon emlegetnek pedig sok szolgáltató is használja már lakossági ügyfeleknél is, nah most IPv6-al a föld összes atomját is meg lehetne címezni, szóval az meg egyhamar nem fog elfogyni...

Visszatérve az IP ütközéses dologra, az belső hálózati IP volt nem internet felöli külső IP ami el akar fogyni 1-2éven belül. Én jelenleg most egy olyan IP-ről netezek ami a szolgáltatóm szervere IP-je, ez mögött van a koaxos kábel hálón az egész város összes ügyfele így spórol a szolgáltató, nem kell 10 ezer IP-t fizetnie csak 1-et, meg 10-15 fix IP-s előfizetőt! Így ha mondjuk valaki csinálna valami butaságot Komáromból a Prohardveren és kitiltják ezt az IP-t, akkor a PH-t ez a város (kivétel aki ADSL-es) már nem fogja böngészni :B Nincs Dinamikus külső IP-m mint amilyet mondjuk BP-en az áldott jó UPC-től kapok és nagyon örülök neki, a FIX-et meg megvehetem sok-sok pénzért :O Jah meg atomra passzív a net, csak a legszükségesebb portok vannak nyitva, kértem nyissanak már ki nekem 1 portot válasz az volt, hogy vegyek IP-t és nyitva lesz mind... ;]

(#14568) eight válasza Dantenero72 (#14566) üzenetére


eight
senior tag

Ezt azért nem a nagyi kertvégi hálózata, az olyan komoly rendszerekben mint a UPC nagyságú szolgáltatóké, az ilyet szinte már direkt csinálni kéne hogy előforduljon.
Bár nagyon nagyon rövid lease time-ok és kretén caching mellett eméletileg megtörténhet, de az már tényleg a kontárság kategória lenne.
Én nagyon meglepődnék ha UPC esetében ilyesmiről lenne szó.

(#14569) eight válasza Mr.Skynet (#14549) üzenetére


eight
senior tag

"1 szálon is mehetne akár ~42,5/30Mbit"

A UPC nem 8Mhz-et használ?, mert az szvsz elméletileg 56 lefelé nem pedig 43 de végül is mindegy mert ezek úgyis a max és nem pedig normál-üzemi értékek:)
Viszont nem tudod véletlenül hogy ha a downstreamben van külömbség 6Mhz-eshez képest, akkor felfelé miért nincs, mert az mindkét esetben 31Mbit?

[ Szerkesztve ]

(#14570) Mr.Skynet válasza eight (#14569) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

UPC-nél 8Mhz lépcsőkben vannak a DS-ek ez igaz az US-t nem néztem soha, de nem vágom, hogy mit szeretnél a 6-8Mhz-ekkel, meg a sávszélekkel, 10Mbit-nél többet egy szolgáltató sem ad US irányba az tuti... én régebben ezt olvasgattam, hogy legalább értsem, nagyjából hogyan is működik a dolog, viszont ezekbe a frekvencia meg idő osztásos dolgokba nem bonyolódtam bele :B , ha esetleg erre gondoltál.

De ezek a sávszél dolgok is elég érdekesek, mert pl. Motorola sb5100e modemem van otthon, és gyártói adat szerint DS 38Mbit Maximum, nah most ehhez képest kép1, kép2 mondjuk az EuroDocsis szerint 55,62 / 30,72 Mbit-et tud 1/1 szálon a szabvány, de a Cisco 3212 modem adatainál a Docsis szabvány szerinti 340/120Mbit maximum van megadva azt osztottam le 8/4 szállal paraszti módon :DDD Wiki szerint mondjuk ez is más, szerintük "343.04 (304) Mbit/s" / "122.88 (108) Mbit/s" szóval engem már nem nagyon kötnek le ezek a Mbit-ek meg szabványok meg maximumok, működjön és kész :DDD

(#14571) eight válasza Mr.Skynet (#14570) üzenetére


eight
senior tag

"nem vágom, hogy mit szeretnél"
nvm, csak érdekel amit használok, azt kiváncsi vagyok ;)

"ezt olvasgattam"
ezt nagyon köszönöm :R , mindig az a baj hogy magyarul nem tudok semmit megérteni, a múltkor itt valaki post-olt egy ipconfig /all-t és már azt is bámulnom kellett vagy fél percig a magyar szavak miatt :B :(((

"10Mbit-nél többet egy szolgáltató sem ad US irányba az tuti" + "idő osztásos dolgokba nem bonyolódtam bele"
Értem én hogy amennyi US-t adnak arra még a docsis1 3mhz-e is elég, csak kiváncsi voltam miért van különbség eurodocsis és sima között DS-ben és miért nincs US-ben. Én sem mélyedtem bele annyira hogy rávágjam mi az oka, gondoltam hátha te majd tudod:) , de akkor nem marad más utánna kell olvasnom :P

(#14572) Mr.Skynet válasza eight (#14571) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Nos nekem viszont az angol tudásomat kellene upgrade-elni szóval már csak ezért se nagyon mélyedtem bele a témába :B

(#14573) kungzi


kungzi
veterán

terhelt a hálózat! nálam nap közben cs-ben 30-as pingem szokott lenni, ami fix 5-ös latency. este 7-10 között nekem is megugrik a pingem. nem bírja a node ezt a nagy terhelést. vagy újakra kellene cserélni vagy nem tom, de ez elég gáz

(#14574) [CS]Blade2 válasza eight (#14561) üzenetére


[CS]Blade2
addikt

plz írd le, hogy csináltad, mert most hívtuk őket, és azt mondja, hogy nem lehet.
Van egy szerződés a TV+telefon-ra, és 1 a netre, és azt mondja, hogy ha összevonom, akkor dupla annyi lesz a telefon, mert eddig fél áron volt a TV miatt, a netet pedig 8000Ft-os Fiber 60-ról hiába telt le a hűség, csak felfele módosíthatom 120-asra 6-ért.
Mondtam, hogy akkor kiköttetem, és aztán megrendelem a 60-ast 5000-ért, de azt mondja, hogy nem lehet, ugyanúgy 8-ért adnák, mert csak az új ügyfeleknek van 5-ért.
:(((

(#14575) kungzi válasza [CS]Blade2 (#14574) üzenetére


kungzi
veterán

ez hülyeség, neten kell rendelni és akkor ok.

De ha itt utána kérdezel valaki biztos tud válaszolni

Üdv

(#14576) eight válasza [CS]Blade2 (#14574) üzenetére


eight
senior tag

Szia,

Nekem csak netem van (TV-t és telefont nem használok). Hűség már nagyon rég lejárt, nem tudom hogy ha most lenne akkor mi volna a helyzet.
Egyszerűen csak megrendeltem online mintha még nem is lenne semmim UPC-től. Postán kaptam egy új szerződést, viszont csekket azt még nem. Most az a baj hogy nem tudom hova kéne utalnom, mert eddig postán küldték a csekkeket, de a levélben azt irták (apró betüvel) hogy ez mostantól felejtős és online kell majd fizetnem.

(#14577) KTTech válasza eight (#14568) üzenetére


KTTech
veterán

Hamarabb van az, hogy az okos előfizető átmaszkolja a MAC address-ét olyanra, ami már létezik a hálón, így egymást lökdösik le az okosok... akivel ütközik az jogosan panaszkodik, mert kb. 15 percig van csak nete, és nem érti miért... mert Ő tényleg nem csinált semmit, a UPC a hülye.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14578) KTTech válasza eight (#14576) üzenetére


KTTech
veterán

Igen, regisztrálnod kell a Díjnetnél, oda kapod a számlákat. Online megrendelésnek ez a feltétele, így kapod a kedvezményes árakat. Ez ott van a megrendelésnél is.

A Díjnetnél felveszed a UPC-t, mint szolgáltatót, megadod az ügyfélszámod, és oda érkeznek a számláid elektronikusan, illetve onnan tudod kiegyenlíteni őket.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14579) KTTech válasza Dantenero72 (#14550) üzenetére


KTTech
veterán

Hát, nem véletlenül kaptad a kitiltást... ha folytatod azt a stílust, újra kapni fogsz.

De látom még mindig nem sikerült megérteni: vedd fel a telefont és hívd a 1221-et, mert csak ott tudnak neked segíteni, akárhogy sírsz itt. Itt a fejeden is pöröghetsz, akkor se fog veled érdemben senki sem foglalkozni... mivel még azt sem tudjuk, hogy ki vagy. Ha esetleg ez nagy fáradtság (bár erre csak annyit tudok mondani, hogy aki nem akarja, hogy segítsenek neki, annak nem is fognak segíteni), privátban add meg az ügyfélszámod és megnézem, ha lesz egy kis időm. De ha olyan a gond, úgyis azt fogom mondani, hogy telefonálj, tegyél webformon bejelentést stb. mert az a hivatalos út.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14580) eight válasza KTTech (#14578) üzenetére


eight
senior tag

Köszönöm az infót :R . Valami olyanra emlékszem, hogy lehetett megrendelésnél választani, hogy Díjnet, vagy banki utalás, és én az utóbbit választottam amihez az volt hogy email-ben jön majd a számla (bár lehet hogy ez valami más volt és nem is a UPC, szóval ha nem így van akkor sorry)
Mindenesetre akkor csinálok egy ilyen Díjnetes próbát.

ui.: a MAC címes dologgal kapcsolatban, hogy egyazon hálón belül pont valaki máséra maszkolja, az nagyon gáz :(

(#14581) eight válasza KTTech (#14578) üzenetére


eight
senior tag

Mégis kijött ma egy csekk oO, most már tényleg nem értem, de mindegy, az a fontos hogy tudok fizetni, és nem fogok tartozni :) Mondjuk jobb lenne ha lehetne utalni, mert elutalnám egy évre, hogy ne legyen gond vele :K

(#14582) KTTech válasza eight (#14581) üzenetére


KTTech
veterán

Ha már van csekked tudsz utalni, minden adat rajta van az utaláshoz: számlaszám, ügyfélszám :) De nem tudom, hogy mi lehet nálad pontosan, érdemes lenne egyeztetni valakivel a számlázáson, hogy mi a helyzet. A mostani Online akcióknál ugyanis kikötés a Díjnetes fizetés. ("A speciális online ajánlat csak abban az esetben vehető igénybe, ha az előfizető vállalja, hogy UPC számláit e-számlán keresztül rendezi. Ehhez a www.dijnet.hu oldalon kell regisztrálni, melynek díja ingyenes.")

A MAC maszkolás tényleg gáz tud lenni... és nem lehet ellene tenni semmit sem. Ez a hiba a mátrixban, hiszen a DHCP szerver MAC alapján oszt ki IP-t, és egy hálón ugyanaz a MAC soha nem egészséges. Volt olyan is, hogy X efinek volt egy routere és beleklónozta a gépének a MAC-jét, aztán odaadta a havernak, aki szintén UPC-s volt, hogy tesztelje, mert az övé tönkrement. A saját gépét felnyomta közvetlenül a modemre és így egymást lökdösték le... szép halál.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14583) HofiZoli válasza KTTech (#14582) üzenetére


HofiZoli
senior tag

"Ha már van csekked tudsz utalni, minden adat rajta van az utaláshoz: számlaszám, ügyfélszám"
Pontosan így fizetek én is- utalom- nincs sorbaállás, késő befizetés stb..

A hozzászólás elolvasása kizárólag erős idegzetű fórumozóknak ajánlott! A hozzászólás elolvasásából adódó esetleges fizikai és szellemi károkért a hozzászóló nem vállal semmilyen felelősséget!

(#14584) eight válasza KTTech (#14582) üzenetére


eight
senior tag

Igen, tudom hogy tudok utalni, de egyszer régen már megpróbáltam, azt hittem hogy elveszett a csekk, és ezért elutaltam úgy hogy a megjegyzésbe beleírtam az ügyfélszámot, aztán kiderült hogy a csekk is be lett fizetve:U Két hónap telt el és csak a harmadik hónapban kaptam olyan levelet amiben nem volt csekk csak egy 0-ás egyenleg, addig azt hittem hogy az utalás egyszerűen elveszett. Ezért nem mertem "öncéluan" belevágni az utalgatásba újra, mert nem akartam adós maradni még ideiglenesen sem.
Bár most már mindegy mert csináltam egy Díjnet-es account-ot, de azért köszi a segítséget (és HofiZoli-nak is) :R

Az még OK ha "átadták" egymásnak a MAC-et, mert az user-hiba, de az milyen gáz már amikor valaki pont egy másik magyar UPC-s efi MAC-jét trafálja telibe, nem is tudom hirtelen hogy ennek egyáltalán mennyi az esélye, de azt meg pláne nem vágom hogy hogyan lehetne ilyen ellen védekezni a DHCP szerver módosítása nélkül:(

(#14585) Mr.Skynet válasza eight (#14584) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Nem teljesen értem, ki miért aggódik ezen a MAC dolgon, ha esetleg ütköznék valakivel, akkor egy laza mozdulattal, mint mikor szimplán IP-t szeretnék cserélni is, megint átírom a MAC-emet és már ne mis ütközök senkivel...
Egyedül azoknak lehet gáz ez az egész, aki vett magának fix saját IP-t ugye...

(#14586) eight válasza Mr.Skynet (#14585) üzenetére


eight
senior tag

Nem volt aggódás ;)

Te simán átírod mert tudod hogy mit csinálsz, de itt arról van szó, hogy okoskodásból valaki átírja a MAC-jét, mert olvasta a neten hogy az milyen jó dolog:)), és pont egy másik UPC-s által már használt MAC-re írja át (de tényleg, tekintve hogy hány lehetőség van, erre mennyi már az esély:U). Aztán mivel Ő nem válalja be - vagy esetleg el is felejti - senki nem tudja hogy mi a baj. Ez azért gáz, mert hiába is telefonál be a másik emberke hogy hol is van a net-je, erre nem lesz egyből válasz a helpdesktől:N , ezt csak a rendszergazda fogja észre venni és orvosolni.

(#14587) golax


golax
tag

Sziasztok!

Nagyon lámer kérdés, a helpdeskes nem is értette.
Ha megrendelem a fiberpower 15-t miért ne tudnék egy routerrel több gépet is rákötni?
Ha megrendelem a fiberpower 30-at miért fogom tudni?
Mert a UPC nagyon mondogatja, hogy elsőre csak egy gépet, másodikra 3-t tehetünk.

Köszi :)

l

marketinges operaénekes - Erősítő és hangfal gyártás: http://www.vegfok.hu

(#14588) Mr.Skynet válasza golax (#14587) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Szia!

Azért van ez, mert a helpdesk-nek ez van betanítva, marketing, ha az ügyfél beveszi, hogy 3 géphez nagyobb csomag kell akkor a UPC jobban jár, mert többet fizetsz neki /hó... vagy lehet nem tudta a helpdesk, hogy mi a különbség a switch és a router közt.

A sebesség csomagokhoz tartozó konfig tartalmazza, hogy a modem után kötött eszköz(ök) hány db IP címet kaphatnak, valószínűleg a 15-ös csomaghoz 1db IP jár, ezért mondja a helpdesk, hogy 1 gépet köthetsz rá (elméletileg) a 30-ashoz 3db IP jár max...
Esetedben teljesen mindegy, hogy mit mond a helpdesk, mert ha a modemre egy routert kötsz, az 1db gépnek felel meg 1db IP használattal. Az, hogy Te a routered mögé mondjuk teszel még 4db 24port switch-et és 96db gépet mondjuk rákötsz, az a Te magánügyed. Ennek az 1-3-x... IP dolgonak akkor van jelentősége, ha Te minden gépednek saját külső IP-t szeretnél és neked nem tetszik, hogy minden géped 1db IP-n keresztül csatlakozik a netre...

eight: ennek azért valljuk be nem sok értelme van, mi köze a upc-nek ahhoz, hogy én hogyan, hány géppel és mire használom azt az 1db IP-t amit kapok, vagy azt a sávszélt amit maximum enged nekem, 1 géppel is ugyan annyi IP-t használok és maximum ugyan annyi sávszélt, ha a korábbi adatforgalmi limites dologgal lenne esetleg kapcsolatban, hogy 3 géphez akkor 3x300Gb-ot enged, akkor elfogadom, hogy van értelme... :U

[ Szerkesztve ]

(#14589) eight válasza golax (#14587) üzenetére


eight
senior tag

Régen tényleg volt ilyen, és amikor elérted a limitet, akkor regisztrálni kellett az új gépet (MAC-et) ami kitolta a listából a(z egyik) régit. Most már szerintem nincs technikai akadálya, mert nekem három gépen van FP30-al és az egyikben gond nélkül tudtam hálókártyát cserélni a múltkor.
Tehát "csak" egy szabályról van szó, amit be kéne tartanod mert a szerződésben le van írva, de a megszegésének, "csak" jogi és erkölcsi akadályai vannak.

ui.: persze ahogy Mr Skynet írta a router az 1 gépnek számít, szóval az tényleg rendbe kell hogy legyen.

[ Szerkesztve ]

(#14590) golax válasza Mr.Skynet (#14588) üzenetére


golax
tag

Köszönöm a gyors és kimerítő választ!

marketinges operaénekes - Erősítő és hangfal gyártás: http://www.vegfok.hu

(#14591) golax válasza eight (#14589) üzenetére


golax
tag

Félreérthető voltam: mindkettőtöknek :R

marketinges operaénekes - Erősítő és hangfal gyártás: http://www.vegfok.hu

(#14592) zolikum válasza Mr.Skynet (#14588) üzenetére


zolikum
csendes tag

Szerintem az UPC nem tiltja a lakáson belüli megosztást. Az ÁSZF szerint:
"... szolgáltatási csomagok továbbadására, vagy megosztására a Szolgáltató
külön írásos engedélye nélkül - kizárólagosan a hozzáférés helyéül szolgáló Előfizetői ingatlan határain belül kerülhet sor. "

Szóval a szomszédnak nem oszthatod, de magadnak, úgy, ahogy akarod. ;)

És valóban, régen a hálókártya MAC címét kellett regisztrálni, de egy ideje csak a modemet kell beregisztrálni, az első használatkor.

(#14593) eight válasza Mr.Skynet (#14588) üzenetére


eight
senior tag

"ennek azért valljuk be nem sok értelme"
Jogos , ezt hülyén fogalmaztam meg, természetesen nem "gépre" gondoltam :W

(#14594) Mr.Skynet válasza eight (#14593) üzenetére


Mr.Skynet
senior tag

Ahogy nézem én is, de amúgy nekem a upc ászf-el van inkább bajom... :B

(#14595) KTTech válasza golax (#14587) üzenetére


KTTech
veterán

Tippem szerint nem HD-s kollégával beszéltél... Egyébként még az Internet startot is meg lehet osztani routerrel. Persze az FP30-hoz nem kell router, csak switch 3 gépig.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14596) kennyke


kennyke
aktív tag

Kérhetek egy kis felvilágosítást a webtárhellyel kapcsolatban?
Sajnos sehol nem találom...

Mennyi a rendelkezésre álló hely?
És ezt hol lehet elérni?

Köszönöm!!

(#14597) KTTech válasza kennyke (#14596) üzenetére


KTTech
veterán

Milyen csomagod van? egyébként az ÁSZF pontosan tartalmazza (meg a UPC.hu oldal is) az egyes csomagokhoz kapcsolt szolgáltatások paramétereit.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14598) Sanya válasza kennyke (#14596) üzenetére


Sanya
nagyúr

ez engem is érdekelne, meg hogy hjogy tudom elérni, és linkelni?

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#14599) KTTech válasza Sanya (#14598) üzenetére


KTTech
veterán

Hát, látom bonyolult dolog a UPC.hu oldalon egy egyszerű termékleírást megnézni...:

Pl. FiberPower 120-nál:
http://www.upc.hu/kabel-internet/fiber-power-120/

Maximális letöltési sebesség 120 Mbps
Maximális feltöltési sebesség 10 Mbps
Garantált leltöltési sebesség 30720 kbit/s
Garantált feltöltési sebesség 4096 kbit/s
Hálózatra köthető számítógépek 3
E-mail címek 6 + 30 alias
Postafiók mérete 200 MB/db
Webtárhely mérete 200 MB

Webtárhely elérése:
http://www.upc.hu/ugyfelszolgalat/gyorslinkek/
Internet rész alatt katt a webtárhelyre és már kéri is a felhasználónevet és a jelszót az FTP szerver... ha esetleg nem lenne kéznél a szolgáltatás átadásakor átadott ügyfél adat-összefoglaló, ahol természetesen ez is ott van.

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#14600) kennyke válasza KTTech (#14597) üzenetére


kennyke
aktív tag

Sikerült megtalálnom a hozzá tartozó papíros.
Az FTP cím: members.upclive.hu
ide a upcmail-es felhasználónévvel és jelszóval be tudok lépni.

Egyébként fiber 15 van jelenleg. Ez a tárhelyet befolyásolja?

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.