Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) mityku válasza Batman2 (#100) üzenetére


mityku
aktív tag

Hát én pontos évet nem tudok, de szerintem egy cserét illene megejteni.
Mondjuk én a ladából 11 év után dobtam ki a gyárit ( kemény műanyag bevonatos, hidegben baromira merev). Vettem helyette Master Sport szilikonos trafókábelt, sokkal jobb ( igaz a gyújtást is cseréltem Hallos szettre [nagyfesz trafó miatt, jobb is a szilikonos kábel].)
Szóval szerintem érdemes már cserélni, ennyit megérdemel az autó. :))

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#102) Batman2 válasza mityku (#101) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Minden bizonnyal csereérett már valszeg. :K
Utánanéztem az áraknak, valami Magyar gyártmányú készlet (4db) mindössze 1200Ft, meg van tán német 2300Ft-ért, ennyit már mindenképpen megér !

A vezérmű szíja is 18 éves a járgánynak, azt is ideje cserélni, nem is a kilóméter miatt, hanem tényleg a 18 év, az csak 18év, már gyenge repedezett lehet, az is valami 2300Ft körül van Febi márkában.
Olcsóbb, mint egy motorfelújítás, ha szakad a szíj és csattannak az alkatrészek !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#103) Vevőjelölt válasza Batman2 (#102) üzenetére


Vevőjelölt
tag

Hali.
Az Injektor.hu oldalon találtam egy írást a gyújtásrendszerekről, abból van az alábbi részlet.
"A korszerű szilikon szigetelésű kábelek sokkal nagyobb igénybevételnek is megfelelnek, átütési szilárdságuk elérheti a 40 kV-ot is. A Beru kínálatának csúcsán lévő szilikon kábel pl. 220° tartós hőterhelést visel el, élettartamát 3000 üzemórában határozzák meg. 250 Celsius ° hőterhelést legfeljebb 1 órán át visel el. "

Valószínűleg nekem is ideje lenne lecserélni a kábeleket, mert egyre gyakrabban rángat, akadozik a motor hidegen (a múltkor még le is állt menet közben!). Szerintem ha cseréled a gyertya kábeleket, akkor a trafótól a gyujtáselosztóhoz menőt is ki kellene cserélni velük eggyütt.

[ Szerkesztve ]

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#104) Batman2 válasza Vevőjelölt (#103) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Igen, köszi szépen az infót, szilikonos kábelt veszek ! :F

A készletben 5 kábel van elvileg, tehát benne van a trafótól az elosztóig menő is.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#105) Batman2


Batman2
őstag

Most a vezérmű szíjat fogom cseréltetni a járgányon, állítólag meglehetősen bonyolult a trabant 1,1-nél ez a művelet és ajánlják, hogy vízpumpával együtt cseréltessen, az meg jó drága, így lesz vagy 22 ezer Ft.

Drágábbak az alkatrészei, mint az öreg 123-as mercédeszemhez ! :Y

Meglepő , hogy a szíjat semmi sem feszíti,csak a vízpumpával adnak neki egy kezdeti feszességet és kész, ha később lazul, semmi nem feszít utána !!! :Y

Kész csoda hogy a 20 éves szíj még nem ugrott le a tárcsákról, vagy nem ugrottak át a fogak, legalábbis nem tudunk róla, hogy volt már cserélve, csak a vízpumpa, de az már vagy 3x is ! :(

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#106) FlashR


FlashR
tag

Az első kincsem egy barna Trabant volt :P :B

300 pozitív értékelése van és nincs negatív értékelése

(#107) Batman2


Batman2
őstag

Végülis szilikonos Tesla gyújtókábelt vettem.
A gyújtókábelek cseréje után kiderült, hogy a gyújtáselosztó sem stimmel, a motor, időnként döccent egyet és felfigyeltem egy apró pattanásra minden döccenésnél !

A pattanás az elosztóházból jött, mivel a ház épp nemrég volt cserélve, így inkább a rotorra gyanakodtam.
Véletlen szerűen, időnként földelődött a rotoron keresztül a nagy feszültség és így kimaradt egy gyújtás.
Kicseréltem, és azóta teljesen rendben van ! :)

Szóval kuka volt már a gyújtókábel is, és a rotor is.

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#108) Batman2


Batman2
őstag

Ma kicserélték szervízben a vezérműszíjat és a vízpumpát !
Olyan 3 órás művelet volt, pedig tényleg dolgozott rajta a szerelő.
nagyon nehezen lehet hozzáférni és a szíjtárcsát és a vezérmű temgely tárcsáját is le kell venni, hogy hozzá lehessen férni a vízpumpához, de még a kerék dob belső falának alsó részét is ki kellett kissé hajlítani, hogy kivehessék a vízmpumpát.

De még ez sem volt elég, az alső motortartó bakot is ki kellett a végén oldani, csak azután lehetett a motort annyira megemelni, hogy már könnyen ki lehessen venni azt a fránya vízpumpát.

Mondjuk a vízpumpa végűl úgy tűnt, hogy még üzemképes volt, de mindegy, ki lett cserélve egyúttal, viszont a vezérműtengely szimmeringjét is már ideje volt cserélni, mint kiderült, mert már kezdett olajos lenni kívül is.
Aztán vissza az új pumpa, a belső védő műanyag fedél, a vezérműtárcsa, majd a szíj, aztán bűvészkedés a vízpumpa csavarjaival, hogy megfeszüljön a szíj, majd vissza az ott levő műanyag takaró is, majd a külső műanyag fedő, utána vissza az első motor tartóbak, majd, hűtőre cső vissza, vízzel feltöltés és járatás, míg be nem melegszik teljesen, hogy nyisson a termosztát és levegőtlenedjen a rendszer.

Remélem, egyhamar nem kell hozzányúlni ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#109) Vevőjelölt válasza Batman2 (#108) üzenetére


Vevőjelölt
tag

Ha abból indulunk ki, hogy a motor hasonló a 4T-s Wartburgéhoz, akkor 30000 KM-enként ellenőrizni kell a feszességét és az állapotát, 90000 KM után pedig cserléni a szíjat.
A vízszivatyút azért szokták vele eggyütt cserélni, mert az új szíj jobban feszíti a szivattyú tengelyét, és ezért az gyakran elkezd ereszteni.

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#110) Batman2 válasza Vevőjelölt (#109) üzenetére


Batman2
őstag

Értem, köszi az infót ! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#111) Tatijozsi


Tatijozsi
újonc

Sziasztok. Van egy 1,3-as vareszom. Benzinszagú az olaj :(( , a karburátor körül tiszta trutyi, és baromi sokat fogyaszt :O . Szerelőnél kétszer is volt az elmúlt két hónapban. Megcsinálta, aztán két hét múlva újra kezdődőtt az egész. Tudja valaki, mi lehet a baj?

(#112) Vevőjelölt válasza Tatijozsi (#111) üzenetére


Vevőjelölt
tag

Hali.
Ezekre a hibajelenségekre, én csak a szokásos dolgokat tudom mondani. Ha benzinszagú a motorolaj, akkor lehet, hogy megrepedt a tápszívattyú membránja, vagy nem működik valamelyik henger, ez lehet gyujtógyertya vagy gyertyakábel hiba (ESETLEG kopott a nem működő henger vagy töröttek a dugattyúgyűrűi).

Ha benzin kerül a motorolajba, akkor tanácsos a javítás után olajat+szűrőt cserélni, mert a benzintől felhígult a motorolaj, és az már nem fogja megfelelően kenni az alkatrészeket
Ajánlom figyelmedbe az 56.-os hsz.-t.

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#113) Vevőjelölt válasza Tatijozsi (#111) üzenetére


Vevőjelölt
tag

Már látom, hogy megtaláltad a Trabant-Wartburg klubb fórumját. (Ezesetben fölöslegesen gépeltem... :F )

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#114) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Úgy láttam ma, hogy nagy kiadás készülődik a Wartburgomnál. Úgy néz ki, hogy cserélnem kell a szívótorok és a karburátor közötti gumis közdarabot, mert elöregedett (hatalmas repedések vannak rajta körben). Tavaly érdeklődtem utánna a boltokban, akkor kb. 10000 Ft-ért hozatták volna. :O

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#115) Batman2 válasza Vevőjelölt (#114) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Én karburátor felújitó készletet vettem négyezer valamennyiért !
Van még egy másik csomag is, abban kevesebb cucc van, az valami kétezer körül van.
Most nem emlékszem már, hogy ebben benne van e a 3 gumi tömitő lap, de valamelyikben tudom benne van, amit mutattak !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#116) JetiRulez


JetiRulez
őstag

Hali!
Kedden kaptam születésnapomra egy Trabantot! :C
Tegnap volt rovar írtás, mert tele volt darázzsal. Majd faterral szétkapjuk, kitakarítom és megcsináljuk a műszaki részét, mert évekig állt egy udvaron. Majd alkatrészeket is kell vásárolnom jócskán, de szerintem megéri. Világéletemben szerettem ezt a kicsi kocsit. :K
Már tervezem, hogy pár éven belül lerakom a jogosítványt, de ez még a jövő zenéje. :U

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#117) mityku válasza JetiRulez (#116) üzenetére


mityku
aktív tag

Gratula az autóhoz! Biztos vagyok benne, hogy sok jó élmény / keserűség fog e autóhoz kötni! :))
A véleményem, hogy vezetni igazán e régi autókon lehet megtanulni ( normálisan). Nincsen se ABS, se ESP és egyéb rividítések,mozaikszavak. Jómagam egy 21061-es Ladát nyúzok ( szóval kilógok a topicból :D ), de ezen megtanultam vezetni ( 0 szervó mellett tanul meg igazán parkolni az ember).

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#118) JetiRulez válasza mityku (#117) üzenetére


JetiRulez
őstag

Mondjuk az Audinkban sincs szervó, ABS, meg ilyesmi, de az is egy nagyon jó autó. Nekem a Trabant bőven elég is lesz, főleg hogy még jogosítványom sincs és ha lenne, akkor se járnék el sok helyre (legfeljebb az utcában gyakorlok). Szerintem nyárra meg is lesz a másik Trabi (ez donor lesz, mert az alváz szitává van rohadva) és máris egyenesben leszek. Csak egy indító kéne hozzá, mert elveszett a kulcs és nem tudjuk kipróbálni (körülnézek az apróban). :)

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#119) Batman2


Batman2
őstag

Az biztos, hogy igazán a fapados, legalábbis különböző, a menet tulajdonságokat befolyásoló elektronikus extrák nélküli járgányon lehet igazán megtanulni, hogyan is kell vezetni és ragálni, különböző helyzetekben !!! :K

Még valamikor februárban figyeltem a városban sétálva, ahogy az uj trollijaink egyike ment az egyik utcán, amikor az a nagy hóesés vol és csúszós, jeges volt az út !
A sofőr nyomta neki induláskor, lámpánál, enyhén felfelé egy utcában, a kipörgés gátló pedig állandóan szusszant és visszavette a hajtást, mivel örökké megcsúszott a kerék egy kicsit ! :(

Nem sokat ér, e helyett sokkal finomabban lehetett volna szabályozni, pusztán az érzékeinkkel, minden elektronikus extra nélkül és aakor sincs csúszás és folyamatos a menet ! :K

Nagybátyjámnak egy négyütemű trabicsekje van, nekem meg egy öreg W123-mas mercédeszem, egyiken sincs ilyen extra, csak az enyémen a fék és kormány szervó, de az ekkora autónál már el is kell menetbiztonságilag, de minen mechanikus, az én érzékeimre van hagyva és az én reakcióim szerint viselkedik, ezt szeretem !!! :K

És egyszer régen, valamelyik autós lapban láttam egy olyan cikket is, hogy "Az ABS-nél is van rövidebb fékút", szerintem is ! :K

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#120) Batman2


Batman2
őstag

A dupla torku karburátor az mit jelent ??? :F :F :F

Azt, hogy két torok van függetlenül egymnás mellett, amiből szívja a levegőt, és mindkettőben van fúvóka, aztán majd lejjebb egyesülnek.
Kéttorkú állítólag a Skoda 120-as és a Wartburg 653-as (kétütemű)

vagy azt kell alatta érteni, hogy két szelep van a szívónyíilásban, a felsőt a szivató állítja az alsó pedig a gáz szabályozó ??? :F

és ilyen a négyütemű trabanté,

szóval végülis az a kérdésem, hogy a trabicseké, melyik fajta ?

és a felső szelepnek, amit a félautomata szivató és egy bimetáll állít, annak hideginduláskor és meleg motornál hogy kell állnia, mikor van jobban nyitva ?? :F

Valamelyik kismértékű zárásával lehet csökkenteni a fogyasztását, gondolom, ezzel a felső fojtó szeleppel ?????? :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#121) csibor


csibor
őstag

Újra gyártják a Wartburg-ot a régi helyén,vasárnap volt róla szó a rádióban.Lehet kellene venni megint 1-et :D

(#122) JetiRulez válasza csibor (#121) üzenetére


JetiRulez
őstag

Utána néztem és nagyon kamu szaga van. Sehol se találtam hivatalosan bejelentve és többek szerint egy 2003-as Opel prototípus átszerkesztve. De a kép alapján jól néz ki.
Am megnéztem az Indán a '88-as Trabant versenyt a Hungaroringről, most is lehetne ilyen.

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#123) Batman2 válasza JetiRulez (#122) üzenetére


Batman2
őstag

Linket tudsz adni, vagy rákeresek és megtalálom ?

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#124) Batman2 válasza JetiRulez (#122) üzenetére


Batman2
őstag

Én rögtön arra gondoltam, hogy a régi kétütemű motorral gyártják megint,
dehát naív gondolat, persze hogy négyüteművel, ha egyáltalán tényleg gyártják !

Ha már négyüteművel, akkor legalább már egy különlegességgel, Wankel motorral gyártanák !!! :K

Nem tudom, miért nem fejlesztik tovább azt és miért nem térnek át minden autónál arra a motor típusra, amikor sokkal gazdaságosabb és ezáltal mindenképpen környezetkímélőbb kell legyen, ha egyszer dupla akkora teljesítmény leadására képes azonos űrtartalmú hagyományos, dugattyús motrral összevetve !!! :Y

Elvégre a hagyományos motrokban való le-fel dugattyú mozgás és annak forgómozgássá való átalakítása rengeteg energiát emészt fel, ebből következik egy csomó fölösleges melegedés, stb.

és még egyszerűbb is, fele annyi alkatrészből áll, szóval szerintem mindenképpen megérné !!! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#125) mityku válasza Batman2 (#124) üzenetére


mityku
aktív tag

Nekem is Ladából a Wankel motoros jönne be igazán! :D
De hát abból erre a piacra / szegmensre nem küldtek, csak maradt a belbiztonságiaknak.
Pedíg aztán azokkal lehetett menni, mint a meszes! Belegondolok, ha mondjuk a Ladákat csak Wankel motorral gyártják és micsoda gépek lennének a rally pályákon! Mert ha egy VFTS Ladát veszek, amibe mondjuk egy átdolgozott Lada Niva motor van és beépítenek jó minőségű alkatrészeket, alakítanak a Hf-en, blokkon, hajtókarokon, főtengelyen, vezérműtengelyen és így 160-180 LE-s gépeket tudnak építeni ( 1700-1900 ccm). Na most mit tudnának kihozni egy wankel motorosból??
Biztos pompás ( néző kedvenc) járgány lenne belőle! :))
De hát jelenleg talán csak a Mazda Rx szériába vannak wankel motorok. :O

Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther

(#126) JetiRulez válasza Batman2 (#123) üzenetére


JetiRulez
őstag

Adok linket, tessék. :)

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#127) Vevőjelölt


Vevőjelölt
tag

Hosszas halogatás után, végre megjavítottam a Wartburg világítását. Konkrétan nem működött csak a bal oldali helyzetjelző. A műszerfali világításkapcsolón van egy 2 db. egyforma diódával ellátott valami, amivel az volt a gond, hogy az egyik diódának 3x akkora volt a nyitófeszültsége(?) mint a párjának. Miután ezt a diódát kicseréltem, rendesen működik a helyzetjelző. :K :C

[ Szerkesztve ]

Ha gyereket nevelsz erre gondolj: Ami nem öl meg, az erősebbé tesz.

(#128) JetiRulez


JetiRulez
őstag

Kicsit betegesen hangzik tán, de néha szoktam gurigatni a szétszerelt Trabimat. Jó érzéssel tölt el, hogy végre látom másutt és nem csak ott rohad a kert hátuljában. :B

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#129) JetiRulez


JetiRulez
őstag

Elkészült az új Trabant prototípusa! Tegnap láttam a híradóban is. [link] Bár van egy olyan érzésem, hogy az ötlet halott. Szerintem nem lenne kereset erre az elektro motoros kivitelre.

[ Szerkesztve ]

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#130) JetiRulez


JetiRulez
őstag

Találtam pár jó minőségű videót. Jó szórakozást! ;)
[link] [link]

"Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

(#131) andy83 válasza JetiRulez (#129) üzenetére


andy83
aktív tag

Szerintem jó az ötelt, csak most még egy kicsit drágán tudják megvalósítani, és emiatt nem nagyon fog menni a dolog. Pedig nagyon jól összerakták a kocsit, teljesen látszanak rajta a régi Trabi vonásai! Ha elkezdenék árulni, és pénzem is lenne rá, akkor tuti vennék 1et! :D Hosszútávon meg még az árát is visszahozná...

facebook.com/SzeretekMozizni

(#132) Batman2 válasza JetiRulez (#126) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Nem semmi az a verseny !!! :K

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#133) Batman2 válasza mityku (#125) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

A wankel motor gépen igencsak 350-400 lóerő körül mozognának ebben a méret tartományban ! :)

Igazából fogalmam sincs, hogy miért nem wankel motorokkal gyártják manapság a jágányokat, sokkal gazdaságosabb lenne, legalábbis a vásárlóknak, felhasználóknak,
de persze biztosan vannak gazdasági érdekek a háttérben, ahol nem jó az , hogy kevesebb alkatrész kell ehez a motorhoz (kevesebbet tudnak kihúzni az emberek zsebéből) és az sem jó az olajcégeknek, hogy kevesebbet fogyasztanak, bár ha az olaj ofgyására gondoluink, akkor igazából érdekük lenne, hogy minél tovább kitartson a készletük és az üzletük, de magas ez egy átlag emberi halandónak ! ;)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#134) .Anakin. válasza Batman2 (#120) üzenetére


.Anakin.
tag

az első verzió, 2 független torok:) ha esetleg még azóta se lenne meg a válasz:)

Nem tudjátok h VW Polo 1.3i -ből az injektort belehet-e az 1.1-es trabiba rakni?:)
(úgy h működik is a motortérbe, nem a csomagtartóba gondoltam:D)
Elvileg ugye a motorblokk ugyan az. Vagy esetleg 1.3-as Wartburg motorra?

(#135) Batman2 válasza .Anakin. (#134) üzenetére


Batman2
őstag

No, ez engem is érdekelne !!!

Már én is gondolkodtam rajta, hogy a karburátort jó lenne egy központi befecskendezésre kicserélni ! :K

Valamlyik régebbi, kicsi fiátnak van is ilyen, persze az kérdés, hogyan lehetne a kettőt házasítani ?? :F :F

Lényegesen takarékosabb lehetne akkor a motor, feltételezem ! :)

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#136) Batman2


Batman2
őstag

Bár nem a témához tartozik szorosan, de

azt meg tudja e nekem valaki mondani, hogy egy dízel piezo, gyútjásbeállító stroboszkóp jeladónak mekkora a jelszintje, hány V-otot produkálban csúcsban ?? :F :F

Vagy legalábbis milyen tartományba esik, 1V alatt, vagy fölött ?? :F :F

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#137) .Anakin. válasza Batman2 (#135) üzenetére


.Anakin.
tag

azóta se tudtam megnézni gyakorlatban, de úgy értesültem, h az eredeti szívósorral rámegy.
Persze jó volna tujdni mit kell még melette cserélni. AC pumpát tuti

[ Szerkesztve ]

(#138) Batman2 válasza .Anakin. (#137) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Igen, lehet azt is, meg be kell építeni a kupufogóba is a befecskendezés vezérlő gáz, stb. érzékelőjét is, az biztos !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#139) phillipi


phillipi
újonc

Üdv! Mindenkinek!
Tavasszal vásároltam egy 20 éves 1.1-es trabit friss műszakival.Kívülről kifogástalannak látszik,de belülről akár az alma férgesedik.A sok megtalált és megoldott problémák után most a legújabb,hogy menet közben egyfajta zakatoló-süvítő hangot ad és kb.20 km után/de nem mindig/ elmúlik,valamint ha lassan haladok akkor sem hallatszódik csak egy idő után "bekapcsol"..Átnéztem az ékszíjat,generátort,vezérműszíjat,de nem találtam semmi rendellenességet,mindkettő megfelelően feszes.Úgy tűnik mintha a kerékkel lenne összhangban,de a kerekek stabilak nem kotyognak.Egyszerűen néha megőríjt!Ha esetleg valakinek van célravezető ötlete hol kereshetném még a problémát kérem jelezze!Köszönöm!

(#140) Carlo009 válasza phillipi (#139) üzenetére


Carlo009
tag

Szia!
Azt mondják a nagyokosok,hogy valószínű vízpumpa vagy generátor csapágyas! :K
Nem érzed,hogy kicsit erős a motor ahhoz a kasznihoz?
Üdv!

(#141) Lauda


Lauda
félisten

Olvastatok a cikket?

[A szocialista munka hőse]

:DDD

(#142) Batman2 válasza phillipi (#139) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Én is a vízpumpára tippelek, mert a miénkben is gyakran kellett cserélni és a jelenleginek is egy jellegzetes, csúnya, reszelős, kavaró, nyikorgó hangja van, de már évek óta működik benne, az eredeti sokkal halkabb volt, azzal alig hallatszott, hogy egyáltalán jár a motor alapjáraton !

Műhelyben is azt hallottam, hogy sok a baj a vízpumpával, gyakran tönkremegy, szivárog, és/vagy a csapágy megy szét !

A miénknek a karburátora gyenge már a sok gumi membrán már elöregedett és nem megy már rendesen a vákumos szabályzása, így nem kapcsol a szivató sem és bár indul a járgány hidegen is azonnal, de a felpörgés után hamar le is áll a motor !
Csak ha sűrű apró gázfröccsöket adok, akkor lehet üzemben tartani és ahogy egy picit melegedett a motor, már lesz alapjárata, nem áll le, de még nagyon gyenge.

Vettem már egy karburátor felújító készletet, de még nem cseréltem ki az alkatrészeket, de valszeg még egy készlet kell, mert ebben nincsen benne minden és többféle készlet van.

Egyszer már szedtem szét a karburátorát, teljesen apró darabokra, megpucoltam mindent, de nyilván az említett problémák miatt nem lett lényegesen jobb.

Amúgy nagy az étvágya, városban 10 liter körül ezsik, de sajna országúton, hosszútávon is megeszi gyakorlatilag a 10-et.
Ha a karburátort sikerülne megfelelően felújítanom, és beállítanom, akkor minden bizonnyal javulna a fogyasztása, de a legjobba akkor lenne, ha központi injektort szerelnénk bele karburátor helyett, akkor vélyeményem szerint rendkívül takarékos autó lenne, a kicsi és jó motor és a könnyű karosszéria miatt !!!

Sok sikert hozzá ! :K

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#143) koshmar válasza Batman2 (#142) üzenetére


koshmar
őstag

Nincs valamelyikőtöknek egy udvar végén rohadó Trabantja? Ami eladó persze.

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#144) Batman2 válasza Lauda (#141) üzenetére


Batman2
őstag

Nagyon jó a cikk !!! :K
Köszi !

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#145) Batman2 válasza koshmar (#143) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Járd be a környéketeket, biztosan találsz majd egy-kettőt egy-egy udvar mélyén, vagy a kertbe beállítva műemléknek ! ;)

Felénk előfordulnak.

Persze hogy kiállítási darabon kívüól mire jók az ilyenek, azt nem tudom, mivel szerintem alvázuk már nincs, mert kirohadf alóluk.

Esetleg használtautó hírdetést tudom még ajánlani, nagyobb eséllyel.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#146) koshmar válasza Batman2 (#145) üzenetére


koshmar
őstag

Helló!

Van itt a környéken néhány, csak a makacs "öregurak" kicsit nagyra tartják.
Konkrétan megkérdeztem az egyik bácsit, mert ugye van egy kb. 15 éve álló, de szinte "Új" Trabantja (megvette, néhányszor használta, aztán végleg lerakta.
Azt mondja nekem 60-ért viheted! :Y
Óóó, én 25-ért veszek műszakisat Ott is hagytam.
Jogsi előtt pedig jól jön egy gyakorló autó.
Meg ha rám jön az 5 perc, a belét ki lehet pörgetni, bírja. (egy ideig :DDD )

Jelenleg ez a kínálat.

Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..

(#147) Batman2 válasza koshmar (#146) üzenetére


Batman2
őstag

Végülis a 45ezres 89'-es jónak tűnik, legalábbis korát illetően, a többi már megtekintés kérdése !

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#148) BMWFan


BMWFan
aktív tag

na ez igen :D

(#149) Batman2 válasza BMWFan (#148) üzenetére


Batman2
őstag

Elég érdekes kinézetű !! :U :D
Mire lehet képes,
koncepció autó, vagy ténylegesen megépitett ? :F

Abban azért van kételyem, hogy hogyan lát ki rendesen a sofőr ettől a toronytól :D , meg valahogy az a szélvédő is furcsa, ...mintha tejes lenne ! :U
Persze ez lehet, csak számitógép grafika.

Üdv.

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#150) Batman2


Batman2
őstag

Emberek !

Ki jön augusztusban a Trabant-Wartburg klub által szervezett nyári találkozóra ?? :U
Én tervezem, hogy megyek, igaz nem a trabicsekkel, hanem az öreg w123-assal ! :K

Üdv.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.