- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
-
LOGOUT
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aszamóca
aktív tag
válasz
Nikaré #14189 üzenetére
Na most kezdjük az elején. Egy bejáratós olajcsere miért is szükséges egy autónál?
Az olajcserékre azért van szükség, hogy a bejáratás során a hengerfalról, dugattyúgyűrűkről, csapágyakról és más alkatrészekről leváló finom fémrészecskéket, a motorblokkban maradó mikroszkopikus méretű szennyeződéseket eltávolítsuk. Normál esetben ezek a szennyeződések az olajszűrőben vagy az olajleeresztő csavar mágnesén kötnek ki. De nem mindegy, hogy odáig milyen úton jutnak el. A Toyota tájékoztatása szerint, az új motorokat 200km-es járatással előkoptatják, majd olajat cserélnek. Tehát amit a szalonba újként kapsz, az ilyen bejáratott motor.
Elvben tehát az előírt 15000-res olajcsereperiódus az első olajcseréhez jónak tűnhet.
Azonban az olaj egy faramuci anyag. Az elhasználódása igencsak sokmindenitől függ, elsősorban a felhasználási körülményektől, amik a valós életben nem épp a gyár által előírt ideális esetre hajaznak.
A hidegindítás, a dugóban vánszorgás, a sportos használat, a rövid távok, a hőmérséklet nagymértékű ingadozása, illetve a szélsőséges hőmérsékleti értékek, stb. mind, mind az olaj elhasználódását növelő tényezők. Minél frissebb és jobb az olaj, annál hamarabb jut fel a veszélyeztetett vezérműtengelyig, azaz, annál előbb kezd el kenni. Az elöregedett olaj a hidegindítás mellett, normál üzemben sem tudja megfelelően ellátni feladatát és mindezek mellett még meg kell említeni a „változó minőségű” üzemanyagokat, melyeknek magas kéntartalmuk az olaj tisztító molekuláit pusztítják, és oxidálják a motor alkatrészeit. Ilyenkor motorunkban megjelenik a korom.
Tartsuk észben! Az autógyártók nem jótékonysági intézmények.
Nekik, és a dílereknek is az a jó, ha 5 évente újat veszel. Ennek egyik eszköze a hosszú olajcsere-periódus. Amit tehetünk, hogy hosszú ideig megőrizzük autónk műszaki állapotát, az az előírtnál gyakoribb olajcsere, ami még mindig jóval olcsóbb, mintha a motort kell javítani.Pontosan hol írnak erről a " ne cseréld le a használt olajat, mert az jobb mint a friss amit beleteszel-ről?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Ultimate előfizetések
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- Intel Processzorok sok db : Xeon E5-1620V3, Pentium G4400T, i3 6100, i3-4130, i3-2140T
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Titanium Szíjjal 49 mm Használt, újszerű
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest