Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .tnm

    addikt

    válasz XbandX #54 üzenetére

    az eax, ha jól tudom, egy utasításkészlet hangok előállításához, térhangzás, effektek számításához

    a thx egy Lucasart által adott minősítés a hangzásra -ergó ez semmilyen technikai eljárást nem takar, kb olyasmi mint a motoroknál a különböző "euro" minősítések

    a dolby digital és a dts (illetve ezeknek a különböző generáció) egymással versengő szabványok arra, hogy milyen kódolással tároljuk, közvetítjük digitális a hanginformációt

    ilyen szabvánnyal vannak a filmekhez hozzá keverve a többcsatornás hangok, ezek már kész adatfolyamok, így ezekkel lejátszáskor nincs sok dolog, csupán a kész jelsorozatot rá kell ültetni a digitális kimenetre (ez gyakorlatilag egy szoftveres kapcsoló -mint ahogy ez pl. az ac3filter nevű codec beállításai között is látható)

    azonban, ha nem előre elkészített adatfolyamokról van szó, és ilyen a játék, hiszen a hangsávra esetlegesen kerülnek fel bizonyos effektek - hogy érthető legyen: egy filmnél biztosan tudjuk, hogy a 4561-ik képkockánál elkezdődik egy puskadörrenés hangja, akkor annak a hangnak minden egyes alkalommal ott kell lennie, ezt így egyben el is menthetjük; ellenben egy játéknál még Te se tudod, hogy akár 1 mp múlva fogsz-e lőni, így ezeket élőben keveri ki a hangkártya amit aztán egy D/A konverter után analóg hullámként ér el a hangszóróidhoz.

    ez az analóg jel ki van téve minden analóg jelekre jellemző veszélynek, ezért ezt lehet kiváltani azzal, hogy még mielőtt a hangkártyában kevert hangadat a D/A átalakítóba kerül, inkább egy olyan egységbe megy, amely azt szabványos Dolby Digital jellé, vagy dts jellé konvertálja, ez a konvertálás azonban bonyolultabb, mint a sima D/A alakítás, ezért ehhez drágább céleszköz kell, hiszen nem engedhető meg, hogy akár csak egy tizedmp késlekedéssel később is jusson el a digitális erősítőbe a hang. ezt a képességet hívják előbbi esetben Dolby Digital Live (ddl) szolgáltatásnak, utóbbi esetben dts connect-nek (dts-c)

    ha digitálisan utazik az erősítő felé a hang, akkor nem a hangkártyán lévő olcsó vacak D/A konverter alakítja valós hullámmá, hanem az erősítőben lévő feltehetően jobb D/A egység, arról nem is beszélve, hogy a kábeles zajoktól is mentes marad

    viszont a Te esetedben, talán azért érdemes egy jobb minőségű hangkártyát venni, mert a bemenő jelhez is talán minőségibb A/D konvertert használnak, mint amit az alaplapi használ (viszont csak ezért fölösleges ilyen kártyát venned, kivéve, ha a digitális bemenetén akarsz hangot felvenni - ami csak akkor jön szóba, ha a jelforrásod rednelkezik digitális kimenettel)

    remélem mostmár válaszoltam mindenre, ha van még kérdésed akkor ajánlom, hogy a wikipedia-ban keress rá a ddl, dts connect kifejezésekre (mert komolyan ennél érthetőbben Isten se magyarázza el Neked, ezután max már csak megmutatni lehet...)

    más:

    úgy tűnik, hogy az asus m2n-sli lapon rajta lévő a1988b chip, a hasonló chip-es nagytestvér (m2n32-sli) legújabb driverével használható dts-connect-re; tekintve, hogy egy elég jól felszerelt am2-es lap br. 22 körül talán néhányaknak értelmes alternatíva -főleg az új konfigurációt építőknek- ezzel az Aureon 7.1 pci-jal szemben, ami most br. 9500 ft oem-es változatban (persze előbbit nem lehet átvinni a következő lapba, de sztem olcsóbb, mint egy jó lap plusz az utóbbi kártya, és így nem lesz a gépedben egy kihasználatlan alaplapi hangkeltő)

Új hozzászólás Aktív témák