Új hozzászólás Aktív témák
-
-
miroka
csendes tag
Hidegben, milyen hőmérsékletig használható nyugodtan e fényképezőgép, károsodás nélkül? És a melegre visszatérve mennyi ideig kell várni, hogy bekapcsoljuk mert egy kis párásodást tapasztaltam az objektíven?
-
-
Hydra SR
addikt
Természetesen ez képmanipuláció, lecseréltem a haját
Most már lehet, hogy ennél picivel jobban is meg tudnám csinálni de most sem szívesen állnék neki, nem könnyű meló.
Holnap elvileg meglesz a másik polárom is és játszom velük, az eredményt meg közlöm vagy itt, vagy jobb esetben a digitális fényképeim topicban -
Hydra SR
addikt
Támadt egy ötletem: mivel én imádok hosszú expozíciós fotókat csinálni akár éjjel, akár nappal, sokszor használok ND szűrőt illetve legalább a lineáris poláromat használom annak mert az is több, mint egy fényértéknyit sötétít. (úgy kb 4/3 blendényit).
Ebből jött az ötlet: mivel két polárszűrőt ha megfelelően tekergetünk, elkezdik teljesen kioltani a fényt, elvileg akár vaksötétet is lehet vele csinálni de legalábbis elég jól meg lehet közelíteni. Namármost ezáltal két polárral elvileg () tetszőlegesen állítható ND szűrőt lehet létrehozni. Egyelőre csak egy polárom van de holnap szerzek be még egyet (csak az már cirkuláris lesz). Kíváncsi vagyok, hogy lehet-e megfelelő tekergetéssel nappal 15 másodperces expókat nyomni napsütésben mert szeretnék olyan budapesti tájképet csinálni amin nincs forgalom. Sajna a gépemen 15 sec a maximum de talán már az is elég, 8 másodpercen már egész jó volt de az ff volt mert még színszűrőket is kellett rácsavarnom és vörös lett volna az egész kép. 8 másodpercen még kicsit látszott a villamos.
Másik: Jinxx, íme amit ígértem:
[link]_____________[link]
Hát nem tökéletes de nem kevés meló volt vele, hogy csak ennyire legyen tökéletlen
[Szerkesztve] -
Hydra SR
addikt
Ez egy elég nehéz ügy, én próbálkoztam már olyannal hogy egy lány haját cseréltem le, az egész jól sikerült. Ha hazaértem, belinkelem. A kontraszttal és az élességgel kellett sokat játszani, meg a szín telítettséggel, hogy ne üssön el egymástól az arc, a háttér és a haj. A kijelölést én úgy oldottam meg, hogy a kontrasztot kegyetlenül felnyomtam, posterize effektet küldtem rá és a varázspálcával nagyjából ki tudtam jelölni a hajat. Utána elmentettem a kijelölést és visszatöltöttem az eredeti képet. Betöltöttem az elmentett kijelölést és finomítgattam még rajta manuálisan, majd kivágtam és átpakoltam a másik képre, és ott már csak az élességet, kontrasztot, színt stb kellett addig csesztetni, amíg nem lett nagyjából természetes hatású. Mondjuk azért sem lett annyira természetes mert a lány nagyon fekete típus volt és meg akarta nézni, milyen lenne szőkén. Hát...természetellenes
Talán a PS topicban okosabbat is tudnak rá mondani.
-
Jinxx
senior tag
Hogyan lehet PS-el legegyszerűbben kivágni egy emberi alakot, és utána digitális hátterezni? Próbáltam varázspálcával, mágneses lasszóval, néha kibővítve 1-2 pixellel a kijelölést. Az alakon nem is látszik, hogy gáz, de az emberek hajával egyszerűen nem tudok mit kezdeni és amikor kész a hátterezett kép, nagyon mű hatást kelt, mintha kivágtam volna papírból, és ráragasztottam volna a háttérre. Ezzel mit lehet kezdeni? Válaszokat előre is köszi!
-
Jinxx
senior tag
válasz
Hydra SR #1583 üzenetére
Szerintem próbáld ki mind a két esetben ugyanolyan fényviszonyoknál, témával és beállításokkal. Véleményem szerint minden fényképezőgép máshogy méretezi le, de lehet nem sok különbséget fogsz látni a gép által és az utólag leméretezett képek között. Ha meg nincs látható különbség, akkor egyértelműen a Fuji méretezze le, legalább nem foglal annyi helyet a kártyán 1 kép. Szerintem...De csak és kizárólag szerintem...
-
Hydra SR
addikt
Szerintetek mikor járok jobban képminőség terén? Ha eleve leveszem a megapixelszámot kb akkorára amekkora képet szeretnék, vagy ha maximális méretben fotózom és számítógéppel méretezem le? Figyelembe véve a képzajt is ami csökken, ha géppel méretezem le. Akkor is csökken, ha eleve kevesebb MP-en fotózom?
Fuji S5500-am van. -
drkbl
őstag
Talán ebbe a topikba illik leginkább:
Megújult az IrfanView, itt az újdonságok listája:
- Option to Search files (File menu or Thumbnails, Hotkey: CTRL+F)
- Support for PDF export (PlugIn) (Thanks to ComSquare AG)
- New Thumnails option: Load file list from TXT
- New zoom workwise: Centered zoom or based on old scroll position
- Zooming and scrolling is now possible in slideshow mode
- Many new effects added: Unsharp mask, Fish Eye etc. (Thanks to GENiEBEN)
- New Flash Plugin for Flash 5 or later! (Thanks to Remio)
- Option to transfer files by FTP (Thumbnails window, PlugIn)
- Option to set the Start folder (Properties->Misc 2)
- New image option: Auto adjust colors (Thanks to Andras Horvath, www.log69.com)
- New effect: Chromatic Aberration (Thanks to Thomas Strauss)
- Support for SIF format (Formats PlugIn)
- Support for PVR format (DreamCast Texture, Formats PlugIn)
- Support for AWD format (Artweaver Format, PlugIn)
- Support for VTF format (Valve Texture Format, PlugIn)
- WMF format check added, to avoid WMF vulnerability (Thanks to Jakub Debski)
- New Thumbnails sort options: Sort by portrait/landscape
- Fullscreen option: Use right mouse button for scrolling (Properties -> Misc 1)
- Fullscreen option: Set display multiplier (for wide screen displays)
- New placeholders for EXIF/IPTC: $E, $I => to load all EXIF/IPTC data
- Command line change for /resample! (see i_options.txt for examples)
- New command line options: /resize_long, /resize_short (see i_options.txt)
- New command line option: /panorama=(direction,file1,...,fileN)
- New command line options: /bright=value, /gamma=value
- Command line switch for /info: /fullinfo (write EXIF, IPTC and Comment)
- Updated CRW/CR2 PlugIn, please install newest Canon DLLs (see i_plugins.txt)
- Option to show a warning on ESC thumbnails exit (Thumbnails options)
- New options in dialog: Create custom selection
- Support for MP4 format (Quicktime PlugIn)
- At request of Luratech: JP2/JPM/LWF/LDF are not available in Batch mode
- New Hotkey: SHIFT + P = Copy current filename to clipboard
- Added YUV (4:2:0) format support to Formats PlugIn
- Help file format changed to CHM (Compatible with Windows Vista)
- Several PlugIns are changed/updated, please install the newest versions:
Download from: http://www.irfanview.com/plugins.htm
- Some minor bugs/features fixed/added (add-all button, ANI/CUR loading, batch text)
[Szerkesztve] -
Bencom ™
őstag
nekem akkor szokott nagyon sokáig szarakodni, és berregni a digitális fényképezőm (Kodak EasyShare C330) hogy ha ráadom a zoomot... amúgy sem egy gyors jószág, de ha rajta van a zoom, a záridő és a hangerő kb a 2-3szorosa lesz az amúgy megszokottnak...
az ISO-t automatán használom, mivel annál a funkciónál, amit én használok (portré beállítás) nem lehet manuálisan állítani, és megállapításom szerint ezzel a funkcióval lehet a legjobb képeket csinálni
am nem egy komoly gép és nehéz is vele, de nagy keletje van.. mindíg mindneki kölcsön akarja kérni, és alig fél éves de máris nagyon megviselt szegény
[Szerkesztve] -
BEE
addikt
válasz
ThufirHawat #1569 üzenetére
Csak egy effekt, de néha szép képet ad.
BEE -
drkbl
őstag
válasz
ThufirHawat #1569 üzenetére
Én már használtam értelmes célra is
Hogy mondjam, nem mindig az a képfeldolgozás célja, hogy 10 megapixeles, tűéles, színhű vagy éppen atomvibráló színű képeket fotosoppoljunk (ráadásul én GIMP-et és IrfanView-t használok).
Gondolj például egy weboldal background-img-jére vagy egy progi splash screenjére... -
BEE
addikt
válasz
ThufirHawat #1570 üzenetére
EHHH...
Én értettem félre olvasáskor.
BEE -
BEE
addikt
válasz
ThufirHawat #1565 üzenetére
Hogyan érted azt, hogy csökkented a csúcsfényeket
a szélső értékek bolygatása nélkül ?
A csúcsfény nem szélső érték ?
Más.
Több képen láttam olyan hatást, mintha porcelánra lenne festve.
PSP-hez van is ilyen szűrő.
PS-hez nincs valami ötleted ? Az is valami lágyítás meg telítettség,
de még nem sikerült rájönnöm.
BEE -
ThufirHawat
senior tag
Egy egyszerű PS trükk, Gaussian Blur, Blendig mode, ilyesmi. Meg gombák: [link]
-
drkbl
őstag
válasz
ThufirHawat #1561 üzenetére
Kösz, ez hasznos volt, a Nero fotófeljavítója kínált ilyet minden magyarázat nélkül.
-
ThufirHawat
senior tag
Újabb módosító layer, ezúttal a curves: [link]
Csak a legfontosabbak, de szerintem elindulni elég ennyi... -
Hydra SR
addikt
válasz
ThufirHawat #1557 üzenetére
Igen, a gaussian blur elég agresszív jószág. Ezen a képen pont tudtam használni mert nagy felület volt aminek relatíve homogénnek kellett lennie. Most már tényleg rászánom magam és felteszem a PS-t mert a PSP-vel nem lehet mindent megcsinálni amit szeretnék. Szóval NoiseNinja plugin...THX, ki fogom próbálni
-
Hydra SR
addikt
Ilyen kicsiben nem, de ha van egy éles képem pl a tegnapelőtti Városligetes amiből ez a részlet van, akkor azon elég csúnyán mutat mert a kép 2/3 része a naranccsárga ''égbolt''. Persze mindenféle kijelölős-gaussian blur@radius=4 és társaival el lehet maszatolni, kivéve az ágak között. De akkor megnézem majd a PS zajszűrését is (csak kéne egy PS
) Thx
-
Hydra SR
addikt
Fuhh, most hirtelen nincs olyan képem amit 2 különböző ISO értéken fotóztam mert azokból a rosszabbakat mindig letöröltem. De íme egy részlet egy ISO64-esről. Van rajta olyan zaj is amit le lehet szedni meg olyan is amit sima zajszűréssel nem, azok a lilás-kékes foltok. Meg mintha a jpeg tömörítés is látszana, pedig fine-ban fotóztam.
[link]
Ja, úgy látom az ImageShack kérdés nélkül átkonvertálta a BMP-t PNG-re. A kepfeltoltes.hu meg nem is enged BMP-t feltölteni. -
Hydra SR
addikt
Thx mindkettőtöknek, akkor nem a szemem rossz.
Bemozdulás nem valószínű, állványos képeimen is láttam a jelenséget. -
pitman
őstag
válasz
Hydra SR #1546 üzenetére
Szerintem az lehet, hogy az érzékelő alap érzékenysége a 100, marketing vagy egyéb technikai okok (pl max záridő) miatt belekerült ennél alacsonyabb érték is, de itt már nem teljesít úgy, mint 100-on. Valószínűleg emiatt látod azt, amit.
Ugyanez megfigyelhető a dslr gépek esetén is, ahol a gép a kategóriatársakban használt kezdő érzékenységnél alacsonyabb értéket is lehetővé tesz ugyanolyan típusú lapka esetén. -
werttzui
addikt
válasz
Hydra SR #1546 üzenetére
Pl az én panám iso 100-ra van optimalizálva iso 80-on már ken egy kicsit följebb meg zajosodik lehet,hogy a tiedis 100-ról indul felette zaj alatta ken a digit gépeknél nem pont úgy műxik mint a filmeseknál ott tényleges film érzékenység van a digiteknél ezt proci generálja ill a zajelnyomó progija iso 100 alatt jobban dolgozik míg 100 fölött kevésbé. sz.tem
-
Hydra SR
addikt
Felmerült bennem egy kérdés: Eddig mindig igyekeztem a lehető legalacsonyabban tartani az ISO-t, hogy ne legyenek zajosak a képek. ISO64 a minimum a gépemen. Viszont azt vettem észre, hogy mintha bizonyos helyzetekben ISO100-on élesebbek lennének a képek, és könnyebben eltávolítható a zaj. ISO64-en néha ilyen hülye halvány foltos zaj jelenik meg amit szinte lehetetlen leradízorni, ISO100-on meg kicsit szemcsésebb és azzal jobban megbirkózik a zajszűrő. Lehet ez, vagy valami becsapta a szemem?
(szeretném, ha egyszer egy D200 vagy ilyesmi úgy becsapná a szemem ISO800-on, mintha nem is lenne zaj a képen)
-
ThufirHawat
senior tag
válasz
Jeannie #1530 üzenetére
...de mitől lesz igazán jó és mondanivalója egy képnek, na azt nem tudom meg könyvekből
Nem bizony. A legfontosabb, hogy legyen mondanivalód, hogy legyenek olyan érzéseid, amiket meg akarsz mutatni. Ha ez megvan, akkor már csak azt a módot kell megtanulnod, ahogy létrehozhatod az érzéseid metafóráját, ebben az esetben egy kép formájában (de persze lehetne ez vers, festmény, vagy bármi). Ebbő szinte egyenesen következik, hogy azok a képek, amiknek mondanivalójuk is van, először benned állnak össze, aztán megkeresed, és megcsinálod. Minél kifejlettebb, érettebb, érzékenyebb személyiség vagy, annál több ilyen kész képed lesz a fejedben (lelkedben), így elég gyakran tudsz majd szépet alkotni.
Az, hogy jééé, ott egy rózsabimbó, lefotózom makró előtétemmel, a legritkább esetben működik. A képet néző ránéz és jééé ott egy rózsabimbó. Ennyi.
Sajna nekem alig-alig vannak beszédes képeim, ez talán az egyik legjobb: [link]
Hát, nem tudom, sikerült-e érthetően foglalkoznom. Mindenesetre a layerekről könnyebb írni, holnap talán fel is teszem az oldalamra a curves layer leírását.
Amúgy egy elég gondolatébresztő cikk a témában angolul: [link] Nagyon értékes írás, érdemes komolyan végigolvasni, gondolni... -
Hydra SR
addikt
válasz
Bencom ™ #1539 üzenetére
Ez inkább úgy működik, hogy akinek kérdése van az visszanézi a legutóbbi 1-2 nap hozzászólásait és ha ott nincs válasz akkor felteszi a kérdést. Sok más topiccal ellentétben itt nem anyázunk meg guglit linkelünk ha olyat kérdez valaki ami már korábban felmerült
Kivéve talán ha épp aznap vagy előző nap merült fel.
-
Bencom ™
őstag
hehh, mint amatőr fotós gonodltam benézek ide, hátha tudok valakinek vmilyen témába segíteni, de ahogy elnézem a kérdéseket és válaszokat, kezdem nagyon kezdőnek érezni magam
az én tudásom addig terjed, h bármilyen digitális gépet ha kezembe vezsek, ha akkor először életemben, akkor is tudom kezelni, plusz tudom, h mi az az iso, de amik itt elhangzanak... sajna túl hosszú a topic, h elejétől a végéig elolvassam, és tanulhassak belőle, ezért javaslom egy erre járó moderátornak, h pár lelkes tag segítségével gyűjtsenek ki az első hsz-be egy kis faq-t vagy vmi hasonlót! -
Dare2Live
félisten
Ez a CCD stabilizálás is azért rohamléptekkel fejlődik. Mertugye km, sony alpha 2-3rekesz k10 nél már 3-4et hirdetnek. meg nemcsak balra-jobbra, fel-lre rángatja a ccdt hanem forgatja is, elvégre nemcsak balra-jobbra, fel-le ''mozog-remeg'' a kezünk.
Mind az obi mind a ccd stabilizálásnak megvan a hátránya. Egyiknél +x lencsetag + minden obinál megevszed, másiknál meg, hogy ahogy nő a fokusz úgy csökken a stabi hatékonysága.
Ezért is reménykedek k10dben (ha szarul sikeredik nem is veszek dslrt), mert 500Kból képtelenség kihozni 2stabis obit + alapgépet, ellenben bőven kijön ccd stabi + 2 k* yó obi.
Node ezmár szigorú imho és egyéni szoc prb. ^^ -
BEE
addikt
Itt van néhány hasznos könyv, érdemes elolvasni.
[link]
BEE -
Jeannie
senior tag
válasz
werttzui #1529 üzenetére
Téynleg ez engem is érdekelne, mert azt tudom hogy a legnagyobb méretben fotózzak, amiből aztán lehet vágni, hogy több perspektívából is csináljak mindig képet, harmadolópontok, keretezés a kép előterében, meghogy a növényeket elmoshatom de a gépek legyenek mindig élesek, de mitől lesz igazán jó és mondanivalója egy képnek, na azt nem tudom meg könyvekből
-
BEE
addikt
válasz
werttzui #1526 üzenetére
Na most pont olyat kérsz, amit csak a magad kárán tanulhatsz meg.
Esetleg kapsz pár tanácsot a harmadolásról, meg hasonlókról,
de a nagy titkot nem mondják el.
Legjobb ha jó képeket nézegetsz és megpróbálod megfogalmazni
hogy mitől is jó szerinted. Aztán a tanultakat alkalmazhatod.
Ezért jó a 8Mpix mert abból szinte mindig lehet vágni valami értelmeset.
BEE -
werttzui
addikt
Írhatnátok pár tippet trükköt külömböző téma beállításokhoz téma választáshoz vagy hogy egy elkapott pillanat tényleg visszahozza a hangulatot . A keresőben jobbra balra ill középen legyen ill előtér háttér legyen e élesebb bár ez szituáció függő de konkrét példa érdekelne ki miért így állította be a képet és ki miért pont itt és így vágta meg a képet stb...
-
ThufirHawat
senior tag
Csináltam pár teszt jellegű képet a Photoshop CS2 ''Levels'' layer hatásának bemutatására. [link]
Lesz majd a többiről is. Ha valakit érdekel... -
diegho
nagyúr
hali srácok!
tud valaki valami jó linket ahol leírják mi a különbség a cmos és a ccd szenzorok között? ábrákkal, részletesen.
www.fotovilag.hu/konyv/pdf/186-189.pdf
ezt találtam, ez mennyire valós adatokat közöl? szakdolimhoz kell, mert kamerás megfigyelő rendszerekről írok és gondoltam egy 5 oldalt szánok a digitális képalkotásra is.
progressive scan RGB CCD
progressive scan RGB CMOS
progressive scan CMOS
HAD interlaced
ezekről kellene valami értelmesebb leírás ami biztosan jó és nincsen bennük semmi hülyeség. -
pitman
őstag
válasz
Hydra SR #1517 üzenetére
Pontosan. Ha a téma mozog, az ellen nem tudsz mit tenni. Esetleg követed a mozgást és ha ügyes vagy a téma lesz éles és a háttér elmosódott. A gépekbe/objektívekbe épített stabilizátorok egy része rendelkezik is ilyen helyzetben alkalmazható funkcióval, ekkor csak az ellentétes irányú remegést próbálja kompenzálni.
Persze mindez megint csak az adott gyújtótávolság, tárgytávolság és záridő függvénye, hogy miként fog a kész képre hatással lenni.
[Szerkesztve] -
pitman
őstag
válasz
gyuri10 #1516 üzenetére
A helyzet szerintem nem ennyire egyszerű. A ttl vakuvezérlés sebessége ilyen szempontból érdektelen, nem a kommunikáció sebessége a lényeg, hanem a mechanikai elemek mozgatásáé. Ez nem lehet kvázi nulla idő alatt elvégezni, mint a fénymérést.
Az sem megoldás, hogy az egyik giroszkóp adatait használja fel mindkettő a korrekcióhoz, hiszen az optikai korrekció során eleve megváltozik a fény útja, ha ugyanennyit belekorrigál a ccd-vel is, akkor az feltehetően nem lesz jó. (Egyébként én az optikai stabilizátort választanám fő egységnek és a ccd-st kapocsálnám ki, ha mindkettő jelen van a rendszerben. Ha pedig mégis megoldáják az összehnagolást, akkor a ccd segítene rá az optikai stabilizátorra.) Nem azt mondom, hogy nem lehet megoldani a dolgot, de ha eleve van optikai stabilizátor, akkor ahhoz már a ccd-s nem biztos, hogy túl sokat hozzá tud tenni.
Természetesen érdemes figyelembe venni azt is, hogy van egy határ, amit úgy sem tudnak átlépni, hiszen egy adott záridő esetén (és ez függ az adott gyújtótávolságól) már akkora lesz a kéz remegéséből adódó elmozdulás, amit nem tudnak korrigálni, illetve nem statikus téma esetén érteleme sem lenne.
Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy nem lenne jó egy ilyen dupla stabilizátoros rendszer, mert tényleg az lenne, sől legyen is. A technika úgyis rohamosan fejlődik sok dolog ma már természetes, amiről évekkel ezelőtt még csak álmodni lehetett. Azt senki sem tudja jelenleg megmondani, hogy végülis mi lesz a jövő.
Mellesleg a live view és kihajtható kijelző már régen megoldott dolog, néhány régi Olympus, Pentax és Hp gép is tudta. Ott prizmás elven volt megoldva a kereső, nem volt tükör, volt élőkép (ha kellett), folyamatos volt a kép a keresőben (éjszaka, sorozatképnél, vaku használatkor nagyon jó volt), nem volt az exponálásnak zaja és vibráció... cserébe kicsit sötétebb volt a kereső. Szerintem (és ez megint magánvélemény) ezen a vonalon kellene továbbmenniük, mert az érzékelő porosodási problémáját is rögtön megoldaná. -
Hydra SR
addikt
Még egy kérdés: ezek szerint a képstabilizátorok csak a gép rázkódását tudják kompenzálni, a mozgó téma bemozdulását nem?
-
gyuri10
tag
Jozan paraszti gondolkodasbol kiindulva, elerheto legjobb zarido kompenzacio a ccd/lencse mozgatas sebessegevel es amplitudojaval aranyos. Miutan ez a ket ertek ket parhuzamos rendszerben osszeadodhat vagy ki is olthatjak egymast, ezert szerintem gyakorlatilag is elertheto cel a 3+2 fenyertek kompenzacio. Szvsz, ennek leginkabb a szabvanyositasi problemai vannak mintsem technikai. Az osszehangolas nem egy vadi uj muszaki problema, szamtalan egyeb kornyezetben megjelent mar. Tipikus megoldas, hogy a ket rendszer kozul az egyiket (velhetoen a erzekeloet mert az mindig jelen van) kikialtjak a masternak es a masik mechanikaja slave-kent uzemel a master parancsolgatasaira (a slave giroja meg tetlenkul uldogel). Az adatatviteli sebesseg szinten nem hinnem, hogy gondot okozna, ugyanis a TTL vaku vezerles eseten is hihetetlen gyors kommunikacio szukseges. De ez az egesz osszehangolas nem sokat er, ha a szabvany nem terjed el. Bar mondjuk egy belterjes (pl csak Pentax) szabvanykent meg hasznalhato lehet.
Az a helyzet, hogy mar megint bilibe log a kezem. Amig ezek a gyartok olyan egyszeru primitiv dolgot nem birnak megoldani dslr-eken hogy live-view meg kihajthato kepernyo (tiszetelet az Olynak) addig hogyan varhatnank el komolyabb innovaciot?
[Szerkesztve] -
pitman
őstag
Így van, de logikusan végiggondolva nem sok értelme van a kettőnek együtt, hiszen az optikai stabilizátorok eleve hatékonyabbak, mivel mindkettőt giroszkópok vezérlik, valós időben kellene tudniuk egymás működéséről (melyik éppen merre korrigál), és annak megfelelően valós időben kellene arra reagálni és korrigálni egy esetlegesen rossz irányba indított korrekciót. A mozgatott tömegnek, akármilyen csekély is a tömegetehetetlensége van.
Persze ez csak spekuláció a részemről, könnyen lehet, hogy össze tudják majd hangolni őket. Azt ezért szerintem nem kell várni, hogy ha az optikai tud 3 fényértéket, a ccds 2-őt, akkor a gép 5 fényértéket tud majd kompenzálni. De mint mondottam: ez csak feltevés részemről. -
pitman
őstag
válasz
j.bravo #1501 üzenetére
Egy kis kiegészítés a leírtakhoz:
A ccd-mozgatáson alapuló stabilizátor tényleg előnyös, hogy mindig kéznél van, csak egyszer kell fizetni érte. Annak ellenére, hogy a hatékonysága elmarad az optikai stabilizátorokétól, igen jó szolgálatot tehet. Jó esetben 2-2,5 fényértéket nyerhet vele az ember. Célszerű ebbe azt is beleszámolni, hogy a kompaktokkal ellentétben dslr gép esetén a tükör okozta vibrációt is ki kell kompenzálnia, tehát itt valószínűleg kevésbé lesz hatékony. Továbbá a különböző gyújtótávolság tartományokban eltérő hatékonysággal működik, így ezt is bele kell számolni a használatába.
Az optikai stabilizátorok jobb hatásfokúak, még a régebbi típusok is tudják többnyire hozni a fenti értéket, az új modellek pedig 3, egyes esetlekben akár 4 fényértéknyi előnyt is fel tudnak mutatni. Fontos, hogy ezt mindig az adott objektív paramétereihez hangolják, így mindig azt tudja, amire tervezték. Nagyon fontos előnyük, hogy a keresőképet is stabilizálják ami nem utolsó szempont a komponálásnál (főleg teleobjektív esetén), valamint a helyes fókuszálásnál (manuális élességállítás esetén triviális, hogy miért, AF használatakor pedig azért, hogy egyáltalán a fókuszpontot a témán tudja tartani az ember). -
pitman
őstag
válasz
werttzui #1502 üzenetére
Én ctr-n nézem, nem nagyon üt el a környezetétől.
A tft alapból semmivel sem sötétebb, mint a crt, ha jól van beállítva, esetleg be is van kalibrálva. Egy megfizethetőbb, de igényesebb darab nyugodtan összehasonlítható a crt-kkel. Én személy szerint inkább tft-nézek... -
werttzui
addikt
-
j.bravo
addikt
válasz
Hydra SR #1495 üzenetére
így van, Canon úgy hívja hogy IS, Nikon úgy hogy VR, de ugyanazt az optikai stabi rendszert jelenti (giroszkóp + egyik lencsetag mozgatása)
A ccd-mozgatásos stabi (minolta/sony, pentax k100d/k10d) szintúgy hatékony, bár nyilván az intel-amd (nvidia-ati, canon-nikon, fradi-ute, stb) vita itt is megvan.
Az objektívbe épített valóban kicsit hatékonyabb tud lenni (cserébe minden objektívben kifizeted...), viszont a ccd-s is hozhat a konyhára helyzettől függően 1,5..2,5 fényértéket, néha 3-at is (és egyszer fizeted csak ki, a vázban; és kvázi minden obid stabis).
Engem a Minolta A1-gyel többször kihúzott a sz..ból (bár általában kikapcsoltam hogy tovább bírja az akku), tényleg akár 3szor akkora záridőt is ki tudtam vele tartani.
Mindkettőt azért fejlesztik is (finomítják az érzékelést, a jelfeldolgozást meg a mozgatómechanikát), a Nikonnak pl. van már VR II-je is
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Az OpenAI nem kér Musk 97,4 milliárd dolláros vételi ajánlatából
- OLED monitor topic
- Politika
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Végre bemutatkozott a Google Pixel 4a
- További aktív témák...