Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz luciferc #474 üzenetére

    ''imádom ezt a mentalitást. nekem szar volt, miért ne legyen másnak is az?''
    hát ez jó nagy butaság...
    vedd már észre hogy kalandor mit írt :(
    nem is értem hogy a szavait hogy tudtad erre a gondolat menetre lefordítani, félelmetes..

    ''Valószínűleg neked is jobb lett volna, ha ''csak'' tanulnod kell, ami egyébként a hallgató munkája. Akár tetszik akár nem, a hallgató dolgozik (elvileg, sajnos ez ma nem mindig igaz), így a tanulás melletti munka, az másodállás. Ez a másodállás pedig jó eséllyel a tanulás rovására megy egy normális követelményű rendszerben, aminek egyenes következménye a rossz eredmény.''

    inkább egy erős közepes tanuló már életszaggal és gyakorlattal, mint egy eminens tanuló nulla önállósággal. bocs, de a szép elméletek egy dolog, az élet meg egy másik.

  • Thyb

    senior tag

    válasz luciferc #474 üzenetére

    Részben igazad van, részben pedig nem. Ez épp olyan mint a kormány mostani megszigoritásai, egyik oldalon bohóckodunk, de a másikon nem teszünk semmit. Amig a magyar szakképzés, és itt nem a felsőoktatásra gondolok, hanem a szakmunkásra és a szakközép iskolákra ilyen szinten vannak, addig nem lehet azt elvárni a munkaadóktól, hogy olyan embereket vegyenek fel akiknek gyakorlatilag egy sima érettségiük van (vagy még az sem) teljes szakmai háttértudás nélkül. Abban egyetértek, hogy a tömeg diplomagyártás lerombolja a megszerzett diplomák imidzsét, de ugyanakkor ha a középszintű oktatásban nem lesznek szakemberek képezve akik odatudnak állni az esztergapad vagy a felrakandó fal mellé, akkor ezzel a mostani huzással nem érünk el semmit. A tömeges diplomás képzés csak lehuzza a diploma eszmei értékét. De a mostani lépés mint irtam ezen addig nem fog érdemben változtatni, amik a szakmunkás képzés sehol sincs.

  • Rive

    veterán

    válasz luciferc #474 üzenetére

    le kell csökkenteni a felvettek számát, fel kell emelni a vizsgák színvonalát és meg kell szervezni a hallgatók szakmai gyakorlatát rendesen. ha ez megtörténik, akkor lesz minőségi felsőoktatás
    A többivel nagyjából egyetértek, csak itt van egy kis bibi. Ezt ugyanis központilag nem lehet rendesen megcsinálni. Azaz kell valami direkt, még a jól bejáratott 'elvagyunk a híg fosban' jellegű intézeti hozzáállást is áttörő visszacsatolás a tanulók későbbi sikereiről az intézetnek.

    Erre még a mai formájában is jó úgy-ahogy a tandíj. Még jobb lenne, ha ténylegesen át lehetne alakítani valami utólagos, sikerfüggő formába. De így is jobb, mint a mai 'rendszer'. Ami inkább rendszertelenség.

    A diákok (megfelelő szinvonalú oktatás és számonkérés melletti) terhelését illetően inkább egy megfelelő ösztöndíj- és szociális rendszer lehetne megoldás.

Új hozzászólás Aktív témák