Hirdetés
- Garasoskodás
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Filmek / Sorozatok 2024/2025
- Cybertruck Taipeiben
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8903 üzenetére
Gratula! Nagyon szuper járgány! Majd szervezünk topik találkozót, arra remélem elhozod.
Simán meglépném. A 18-as felni könnyebb (kisebb lesz a rugózatlan tömeg) és kvázi váltóméret (1 mm az átmérő különbség, az semmi). A gumi olcsóbb rá és ugye nem keskenyebb tehát tapadásban nem lesz különbség. A nagyobb peressége okán picit lágyabb lesz a rugózás de azt kb észre sem fogod venni, az is nüansznyi különbség.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8901 üzenetére
Üdv!
Képet kérünk a járgányról, hagy csorgassuk a nyálunkat kicsit.
Az ET szám csak a felni szélességének ismeretében releváns adat, a kettőt együtt kell vizsgálni. Azonos szélesség de eltérő ET esetén:
- Szigorúan véve: A gyári ET-nél maradj, mert az agy csak úgy kapja teljesen függőlegesen a terhelést (amit olyan terhelésre terveztek). Ha nem teljesen függőlegesen kapja akkor idő előtt elkopik (észrevehető mert el kezd búgni ahogy a csapágy kopik), ezen kívül (futóműállítás nélkül) félrekoptatja a gumit, szélsőséges esetben instabillá is válhat az autó és feleslegesen nagy mecahnikai terhelést kapnak a futómű elemek aminek idő előtti kopás lesz az eredménye.
- Nem szigorúan véve: Igazából ha nem nagyon nagy az ET különbség akkor egy futómű állítás után korrigálható az eltérő ET okozta futóműgeometria torzulás és ha nem ér bele a kasztniba a gumi, akkor nem lesz gondod. Ha nem lóg túl a sárvédő íven akkor még a rendőr sem köt bele.
Jah és a titkos tipp: ha
negatívpozitív irányba mész ET-ben a gyárihoz képest, akkor azt ellensúlyozhatod nyomtávszélesítővel (ami nem szabályos itthon, csak mellékesen jegyzem meg).Én is ebben a cipőben voltam mert a gyárin kívül alig van ET55-ös felni. Végül gyárit vettem... már vagy 3 éve amit azóta se tettem fel. Vasfelni rulez.
mod:
Jah a kérdésre nem is válaszoltam:
Minél kisebb az eltérés a gyárihoz képest annál jobb. Itt egy jó kalkulátor, itt tudsz játszani a méretekkel: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #8898 üzenetére
Óvatosan, egész héten razzia van! 68-ig jó vagy ilyenkor, a km óra is csal... simán megúszható még. Kb 2 hét és kiderül, hogy jön-e csekk.
Szerémin én is majdnem beleszaladtam múltkor, ha nem villant a szembejövő BMW-s, akkor nem úszom meg.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem manuálissal 10,5-11,5 között eszik forgalomtól függően. Egy modern automata már ott tart, hogy nem kér vele többet az autó mint manuálissal. Szóval tiéd sem verne be 13-at normál közlekedés mellett sztem.
Petester: Jó ha nagyon akarom Kormi is bever 12-t városban. De előtte az 1.8 TSI is bekért lazán 11-12-t. Városban minden sokat eszik. Jó egy hibrid nem. Szóval gyúrhatunk az e-Boxer-re.
MasterMark: Nem néz ki túl jól, annak nem lenne szabad így végigrepednie. Még jó, hogy az enyémnek az egész szívósora fém, azzal sosem lesz ilyen gond.
A pillangószelep viszont szép tiszta lett. Enyémet is meg kéne majd kukkantani lassan...
Az hogy miért ül továbbra is a feneke arra meg tippem sincs...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Nem eri meg foglalkozni vele szvsz. Egy XT-t meg esetleg erdmes megmenteni de ezek kesobb sem fognak igazan sokat erni. Eleszi a rozsda es igazabol mar egy SH foribol atulve is erzed h mas dimenzio, mintha az Ikeas fulesfotel helyett egy hokedlin ulnel. Na most ennyiert boven kapsz SH Forit is...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8872 üzenetére
Jaa, az enyémben nem ilyen, ott kiírja bötűvel. Gondolom a barom amicsik nem ismerik az ikonját (bár ezek szerint én sem ).
Jó túl van árazva amúgy is, csak szemet szúrt. Ez sokkal jobb vétel lenne (igaz ez még nem FL-es) szvsz: [link]
mod:
Aha, igen a TPMS lesz az. Úgy látszik nem költött rá. Bár elég érdekes mert a gyárira 10 év elemgari van... Szóval lehet a nepper eladta belőle külön.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8870 üzenetére
Ehh, az ilyen olyan bosszantó.
Ennél az XV hirdetésnél a 7. képen jól gondolom hogy a világító chcengine van kimaszkolva?
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8868 üzenetére
Ott elég jó árak szoktak lenni. Sosem találtam cuccokat az enyémhez de rájöttem, hogy csak nem jól kerestem. Mert ugyan az enyém nincs benne de a Forester igen. Na most a motor ugyanaz... Simán jó, rendeltem próbaként így légszűrőt és tökéletes (cikkszám szerint is).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Látom közben megérkezett az új 2019-es Levorg is a kereskedésekbe.
Nem, nem elírás az 150 ló... Tényleg az FB20B motor van benne, ugyanis az FB16 DIT nem tudta megugrani az aktuális Euro6 normát.CB: Szép eredmény!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8801 üzenetére
Az, a duplakuplungos de az nem hagyomanyos automata (nincs wandler), hanem a robotizalt kezik csaladjaba tartozik. Keress ra dsg+robotizalt kezi kifejezesekre.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8799 üzenetére
Nem a DSG az egy robotizalt kezi. Persze jol van megirva a szoftver meg kifinomult technika de nem a hagyomanyos wandleres megoldasu automata. Es van benne DMF, ami nem olcso. Kormiban mar doglodik is... Autosban volt rola szo sokat keress ra. Vagy akar a googleban.
Eliras, sor4 az a motor.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Egy fokkal jobb mint a WRX, motorikusan plane. Itt nem a polgari verzio lett felokositva hanem az EVO visszafogva. Hajtaslanc pl azonos (Subarunal csak az Sti-ben van nagyobb difi hatul pl). Szoval egy laza chip es Evo-d van.
Az automata az dsg szarmazek, kenyes az olajcserere de tartos darab. Hatranya h nem igazi automata hanem robotizalt kezi, tehat van benne kettostomegu lendkerek.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8773 üzenetére
Nekem ezek dobja az adatbázis:
7x17 ET55
7.5x17 ET52
7x18 ET55
8x18 ET48mod:
Igen, igazad van, UDM-m méreteket néztem. A 8" szélesre 235/35ZR18-as gumit ír.
Wheel-size.com, nem tévedhetetlen de azért elég biztos forrás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8770 üzenetére
Neked is ET48 a gyári offset-ed 8"-széles felni esetén.
mod:
Petester: Sav az jó, lehozz mindent szépen. Mondjuk én Brigéciol-t használtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Azért most, hogy a kopott gumi került hátra ha nagyobb gázzal állok fel a garázsból kicsit megkaparnak a hátsók. De legalább tudni, hogy a központi difi teszi a dolgát.
mod:
Jah és ma átkompoztunk a Balcsin. [kép] Így még az én szemem is bántja ez a lemezfelni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8760 üzenetére
Nincs baj vele, csak tekintve hogy nem ér semmit én nem fogok erre 200$-t költeni pluszban.
outsiders:
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8755 üzenetére
Nem, gyári 16"-os felnit vettem. Hivatalosan nem is tehetek fel nagyobbat, mert a típusengedélyében csak ez az egy méret szerepel.
Azért mert nem akarok sz@rakodni az átgumizással, főleg úgy, hogy jövőre úgyis eldobós a gumi. Majd ha a mostani cserés lesz akkor az új gumit már az alura rakatom fel és kész (bár addig azt is gatyába kéne rázni).
Egyelőre a TPMS likvidálása felé hajlok.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8735 üzenetére
Nekem nagyon tetszik ennek a gyári felnije. Még azon is elgondolkoztam anno, hogy ilyet veszek az enyémre.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Jah amúgy pont ezen gondolkoztam, hogy mennyire kevés lehet egy ilyen OBK kasztniba a 2.5i motor. Mert lehet szépíteni de még az enyémben sem alakít nagyot, pedig jóval kisebb homlokfelület meg vagy 2 mázsával könnyebb is...
mod:
Petester: Kb 180k ezeknél a vezérléscsere. Vegyük hozzá a gyertyákat meg új hűtőfolyadékot is és akkor talán feltornázható 200k-ra. Az nem sok azért, abban megállapodhatunk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8726 üzenetére
Komolyan meg kéne hirdetnem a gépem, lehet jönne egy veréb és elvinné az enyémet is 4-5M körül, ami azt jelentené, hogy nem hogy buknék rajta de még nyernék is a bizniszen. El vannak szállva az árak, ennyiért vagy kicsit többért inkább új autót vennék már magamnak.
mod:
A Paskálos OBK az UDM csak mondom...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Szvsz itthon nehéz lesz eladnia 5.15M-ért akkor is. Mondjuk 3-3,5M-ért még akár én is rámennék...
Amúgy mi van a topik grillezéssel? Vagy ezt idénre elengedtük?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8716 üzenetére
Mert önszintezős és nincs is utángyártott csak gyári.
mod:
Petester: Igen, picit drágább úgy ha te viszed az anyagot. De legalább beteszik, van ahol nem teszik be a hozott anyagot. Mondjuk a gyári szűrő szvsz pont nem ér dupla árat a Mann-hoz képest. De pl a keréktőcsavarból én is gyárit vettem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Magyarul akkor a Hace nagy generált csinál ennyiért, a Seibiko meg csak egy vezérléscserét.
mod:
Petester: Igen, Hace-ben kicsit drágán mérik az anyagokat. Igaz drágább a rezsióradíj ha magad viszed az anyagot de még úgy is vastagon jobban jársz ha magad viszed. Csak egy példa: 3k náluk a gyári olajszűrő, én 1,6k-ért vettem a Mann-t, ami semmivel sem rosszabb szvsz...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A hegytetőn: [kép]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ezt már linkelted, nem?! Nagyon ismerős. A felszereltségi szintet nem sikerült eltalálni minden esetre, mert se kormányról vezérelhető tempomat, se kormányról vezérelhető rádió nincs benne... se első ködlámpa. Vagy rohadt nagy pofont kapott szemből és bontottan csak ezt találták hozzá olcsón. Ha megnézed az egyik fényszóró vadi új a másik meg fossá van már mattulva. Tehát az eleje tuti sérült volt. Kérdés mennyire... Ha a nyúlványok is kaptak akkor abba a családot már nem ültetném bele, mert a kövi ütközésnél már nem működik az energia elnyelés/elvezetés. Ezek tervezetten egyszer használatosak.
Lehet az automata is kotla benne...
mod:
Most nézem a kilincs és a tükörház is fényezetlen. Ez bizony gyárilag alapfelszereltségű.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8688 üzenetére
Igen, kint a sok dízel ellen ezzel próbálkoztak amíg nem jött az EE20 (bár csak ne jött volna ).
Nem olcsó a gyári cucc vmi 3k € önmagában de nem is ez a lényeg, hanem a karbantartás. Ha van rá szaki (és van) akkor nincs gond de vétel előtt meg kell nézetni ahogy írod.Igen, ennyi a PZEV. Nettó szemfényvesztés az egész, majd jönnek a Toyota féle HSD-s Subaruk de addig is kell(ett) valamit villantani. Ugyanaz a tészta, mint a gázos Subaruk piacra dobása esetén volt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mabandi1 #8682 üzenetére
Nem egy ördög lakat de azért van pár dolog amire érdemes figyelned:
Rozsdára figyelj, főleg a küszöb és a sárvédő ívnél. A lengőkarok is hajlamosak a rozsdásodni, az "szokványos" ennél a típusnál. Ha csak felületi rozsda nem vész, cserébe jó alkualap.
A féket próbáld ki nagyobb 100-120-as tempóról, ha fékezés közben ráz/szitál a kormány akkor cserés a tárcsa és a betét is. Sajnos alulméretezett a fék hűtése, ezért könnyen vetemedik a tárcsa olyan mértékben amin nem segít a felszabályozás sem.
Érdemes odafigyelni a kettős tömegűre (igen sajnos van benne), ha leállításkor csattanó hangot hallasz akkor cserés. A jó hír, az hogy a benzinesben nagyon sokat kibírnak, viszont ha cserés az eléggé zsebbenyúlós. Szerencsére van hozzá olcsóbb egytömegű kiváltószett ha mégis cserés lenne az viszont már örök.
A vezérléscsere kompletten (szíjjak, gyetyák, hűtőfolyadék), olyan 200k-s tétel (5 év vagy 100 ezer km-enként cserés) az jó alkulap ahogy írták előttem is ha esedékes és még nem cserélték hitet érdemlően (számla legyen, bemondásra ne hidd el).
Az AWD rendszert is érdemes megvizsgálni. A difiknek csendben kell dolgozniuk, ne búgjon menet közben még autópálya tempónál se. Ha fel tudod emeltetni érdemes megforgatni 1 kereket, az összes többi keréknek azonos módon kell vele együtt forognia akadás mentesen. Ha nem tudod felemelni akkor egy nagyobb placcon lassan, erősen kitekert kormánnyal jobbra aztán balra körözve nem szabad, hogy rángatva guruljon. Sajnos a központi difi nagyon drága, nincs csak gyári belőle ha az hibás akkor az nagyon-nagyon zsebbenyúlós.
Motorokat tekintve a 2.0R (165 ló) a legjobb választás. A régebbi 2.0i csak 137 ló azzal nem olyan vérmes, az állandó 4kerék miatt (elég sok a hajtási veszteség). A 2.5i nem erősebb de nyomatékosabb (196 Nm vs 230) cserébe hajlamos a hengerfejesedésre. Ha ilyet vennél ezt nagyon meg kell nézni (olaj ne legyen "vizes", a hűtőkörben/tartályban ne legyen olaj), a kipuff gáz ne legyen vízgőzös (fehér), se olajos (kékes-feketés). A 3.0i potens de azzal sem versenyautó azért, cserébe nagyon tartós. Igaz ez is hajlamos hengerfejesedni (elégtelen hűtés miatt megég/olvad a lehúzógyűrű).
A benzin-gázosok elég kényesek, nem sokan értenek a karbantartásához, itthon ha arra van szakid vállalható amúgy meg okozhat kellemetlen és költséges meglepiket később (helytelen keverékszabályozás miatt szelepbeégés pl).
Dízelt az engedd el, ezek boxerdízelek sajnos sz@rok. Ha mégis akkor az a ényeg, hogy minél későbbi legyen de semmiféle képpen se Euro4-es (tehát 2010 utáni legyen).Automata váltó nem háklis de a rendszeres olajcserét kéri, ez él a manuálisra is. A gyári intervallum 120k km de érdemes lefelezni és minőségi 75W90-es olajat tenni bele (meg a difikbe is).
Hirtelen ennyi jutott eszembe...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8676 üzenetére
Az más, ott folyamat félre fog kopni a gumi de a gyári futóművest be lehet állítani jól, és nekik ment is mert olyan gépük/szoftverük van amilyen kell. A V mintás gumi ugye hajlamos a fűrészfogas kopásra, ezért nagyobb odafigyelést igényel de az enyém szépen egyenletesen kopik.
Háát, nem túl bizalom gerjesztő, ezektől a PZEV-es verzióktól amúgy is lábrázást kapok, mert elég sok plusz hibaforrást rejt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8672 üzenetére
Kikopnak a kontárok? Hahaha, ezen jót nevettem.
Az utóbbi időben 2 különböző gumisnál voltam, az első helyen 1 keréktőcsavart törtek el, a második helyen már 2-t a szakszerűtlen munkájuknak köszönhetően.
mod:
Inkább ad meg a gumisod elérhetőségét.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, muszáj volt, mert a függönylégzsák az A oszlopból indul és a indító patron (ami rossz és cserélni kell) az oszlop tövében van de ahhoz nem férsz hozzá, csak ha kiemeled kicsit a műszerfalat... Ahol nincs függönylégzsák ott sokkal egyszerűbb/gyorsabb a csere. Jazz-ben is cserélni kellett ott kb 1 óra volt de abban nincs függönylégzsák.
blasko: FB-on már láttam, ment is a like rá. Csini, jól mutat!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #8642 üzenetére
Igen jól mondja Petester, engem a Duná-ban be is engedtek a kocsihoz (mondjuk eleve van egy üvegfal és mindet látsz az ügyféltérből is). Nagyon rendesek voltak.
Az EF-ből viszont vissza sem jelezetek mikor időpontot kértem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #8626 üzenetére
Felettébb gyanús, egy szar váltó elég nagy bukó (neked pont nem kell ecsetelni), ha HF-ejes akkor az egy 6 dugós motornál már elég tetemes összeg gatyába rázni. Nem is tudom van-e gyári túlméretes dugó a 3.6R motorhoz... Ha nincs akkor perselyeztetni is kell és kérdés a vezérlés mennyire gatya, nem volt-e vízkáros (random elektromos hibák), stb. A kasztni általános állapota meg csak hab lehet a tortán.
Szóval jó pár akna van amire rá lehet lépni, akár egymás után/egyszerre is.mod:
Jorus: Mit kell csinálni? Hace Car nem játszik? Bár neked ők elég messze vannak...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest