Hirdetés
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Intel Arc B580 játék kompatibilitás (2026.01)
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
lordcsaba
csendes tag
Sziasztok!
A segítségeteket kérném MS SQL témában.
Mindenek előtt, szólok, hogy abszolút kezdő vagyok az adatbázisok terén.A lényeg, tömören:
Egy fórumot szeretnék létrehozni, ami phpBB-n és Microsoft SQL Express serveren alapul.
Az SQL Server Management Studióban létrehoztam egy phpBB adatbázist, hogy a fórum adatait majd ebben tároljam (kép 1-es pont).
A phpBB a telepítése közben kiírja, hogy az MSSQL Server csak ODBC-n keresztűl érhető el (kép 2-es pont). (Valójában nem tudom, miért csak odbc-n keresztűl érhető el, de ezt betudom annak, hogy kezdő vagyok és/vagy ez csak egy ingyenes változat... szóval, ez van, ez így működik.)
Az ODBC-ben megcsináltam a teendőket, próbáltam ésszerűen és logikusan. Kiválasztottam, hogy az alapértelmezett adatbázis a - már említett - phpBB nevű adatbázis legyen (kép 3-as pont). OK. A tesztek lefutottak (kép 4-es pont).
Dehát, aztán az, nem úgy van az, kérem szépen: a phpBB fórum telepítője mégiscsak hibát ír ki (kép 5-ös pont).(Ha nem állítom be az alapértelmezett adatbázisnak a phpBB adatbázist, akkor az alapesetben 'mester' adatbázishoz gyönyűrűen csatlakozik a fórum, csak hát abban nincs jogosultságom - szinte - semmihez, ezért nem tudja létrehozni benne a telepítő a kis táblácskáit, meg bejegyzéseit és az 'Access denied' hibával le is áll.)