Hirdetés

2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18101) bringasisti válasza Mikimano2 (#18100) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Bele de nincs értelme!!! A 120 az más modul fogaskerék nem stimmel a favorit modullal. Tehát a lendkerék is cserére szorulna. Ha baja van a favorit önindítónak meg kell nézni mi a gond és meg lehet csinálni.

BENEFON DELTA--------N8

(#18102) Mikimano2 válasza bringasisti (#18101) üzenetére


Mikimano2
csendes tag

Lassan, vagy egyáltalán nem forgat, mintha zárlatos lenne. A kommutátor résznek kb 3-4mm-es válla van, szerintem az se normális, de mérni nem mértem meg. Gondoltam, minél kisebb ráfordítással ússzam meg, ezért kérdeztem.
Közben találtam egy oldalt és az ottani infók alapján a forgórész és a szénkefe tartó kompatibilis, esetleg, ha a bendix-et le tudom szedni, akkor át lehetne cserélni a favoritéra....

(#18103) peti_s válasza bringasisti (#18099) üzenetére


peti_s
addikt

Köszönöm szépen! :R :R

(#18104) bringasisti válasza Mikimano2 (#18102) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Autó villamossági műhely fel tudja szabályozni és másik bronz kefe. A bendix csere az jó kérdés. Én úgy emlékszem hogy más a tengely átmérő. Ezért ha szétszeded írd meg hogy mi történt mert legközelebb ha kérdezi valaki akkor okosat tudunk mondani.

BENEFON DELTA--------N8

(#18105) Mikimano2 válasza bringasisti (#18104) üzenetére


Mikimano2
csendes tag

Azt gondolom, hogy a felszabályozáshoz ez már túl kopott (biztos van egy minimum átmérő ami alá nem lehet menni) meg szerintem 10e alatt hozzá se nyúlnak.
Majd még utána kérdezek azért. Kössz a hozzászólást!

(#18106) bringasisti válasza Mikimano2 (#18105) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Szétszeded akkor nem lehet egy összeg. FB-n volt Újpesten egy cég akik pont ezt hirdették. Adj visszajelzést hogy okosodjunk.

BENEFON DELTA--------N8

(#18107) bringasisti válasza Mikimano2 (#18105) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Hívd fel telefonon [link]

BENEFON DELTA--------N8

(#18108) HurricaNe


HurricaNe
csendes tag

Sziasztok! :)
Autó vásárlás előtt állok és kinéztem magamnak egy 2007-es Skoda octavia 1.9 pd tdi-t, amibe 390e km ban benne.
BXE motorkódú, így kicsit félek tőle a hajtókarcsapágy miatt, de az lenne az első, amit cseréltetnék.
Beszéltem is a sráccal, hétvégén meg is nézem, de elárult pár hibát, hogy mire számítsak, de nyugtassatok meg, hogy annyira nem vészes. :)
Gyári a kettőstömegű(hideg elindulásnál beremeg)
Klíma elengedi a gázt, amit szerinte csak egy tömítés és újra töltés megoldaná, de ezt kétlem, mert tavasz óta ilyen neki és ha filléres lenne megcsináltatta volna, mert 5e km előtt volt féktárcsa es fékbetét cserélve & 10e km előtt lengőkar + szilent & 20e km előtt kormánymű.
850e-ért hirdeti.
Mire kéne oda figyelnem vásárláskor?
Szerintetek megéri az árát, illetve ezek cseréje mennyibe fájna nekem?
Előre is köszönöm a gyors válaszokat! :R :R :R

(#18109) bringasisti válasza HurricaNe (#18108) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

[link] Amire figyelned kell. Ugyanis mi megragadtunk a múlt században és Favorit és a 120 amihez értünk. Azt halkan mondom hogy hajtókar csapágy csere az nem két perc, ha a főtengely csapágyak is cserélni kell mert sok különbség nincs a kettő között .......:)

BENEFON DELTA--------N8

(#18110) FeniX- válasza bringasisti (#18109) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Max fabia... :) de az is csak azért, mert az ős-motor van benne. :-D (Na jó, majdnem)

(#18111) bringasisti válasza FeniX- (#18110) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Így igaz

BENEFON DELTA--------N8

(#18112) FeniX- válasza bringasisti (#18111) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ha már itt tartunk, egy gyors kérdés:
Az első fékhez a felújító készlet beszerelése mennyire nehéz?
Egy ideje úgy hallom, hogy a bal-első fék kissé befog, hallom a karistoló hangot.
Gondolom karmantyút meg munkahengert kéne cserélni.
Ezt hogy szokták csinálni? Kell hozzá spéci szerszám?
Légtelenítőm van, stb. Itthon elmolyolok vele, ha nem akkora nagy was ist das.

(vagy vegyek egy bontott féknyerget, azon cseréljem ki és azt egyben építsem vissza?)

(#18113) bringasisti válasza FeniX- (#18112) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Így látatlanban szerintem ne csinálj semmit. Le kell venni a kereket és akkor látod hogy a betét a tárcsán csinált e csúnya dolgot. A fékolaj szivárog e. Lehet hogy egy egyszerű betét csere. Ha nem akkor egy fénykép hogy lássuk hogy olyan a féknyereg mint a miénk. A dugattyú szépen mozog? Csavarhúzó segítségével a fékbetétet szét kell feszíteni és mindkét oldalon egyforma erő hatására mozogjon. A felújító készlet egy négyszögletes O gyűrű és egy porvédő. Csak szak szervizben szabad venni utángyártott nem jó. Úszó kengyel szépen mozog ? Ha ezt megnézted kézifék, járó motor és több padlofék míg vissza nem áll az eredeti fék állapot.

BENEFON DELTA--------N8

(#18114) FeniX- válasza bringasisti (#18113) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Hali, más nem nagyon lehet.
A komplett tárcsa-fékbetétek kb. 1 éve voltak cserélve, a fékcsövet a műszaki előtt cseréltem. Azok 99%, hogy még jók.
Valamelyik hétvégén ha lesz hozzá lelkierőm, szétszedem.

(#18115) bringasisti válasza FeniX- (#18114) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Csinálj fényképét. Van olyan betét amire hiába írnak rá különböző hangzatos neveket mikor dolgozik úgy szól mint a villamos mikor kanyarodik! Mindenképp meg kell nézni vásárlás előtt

BENEFON DELTA--------N8

(#18116) peti_s


peti_s
addikt

Yup, no meg Fenix, Neked még mindig kéne egy jó autószerelő. :D

(#18117) bringasisti válasza peti_s (#18116) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Van olyan akit meg is lehet fizetni és korrekt?

BENEFON DELTA--------N8

(#18118) FeniX- válasza peti_s (#18116) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Magamat kéne már kiképezni.. :)
mikor elvégeztem a Csonkát (autószerelői iskola) utána sajnos nem dolgoztam a szakmában, hanem maradt a saját autó 'barkácsolása', ami egy lakótelepi környezetben belefér. (többnyire felülről behajolva, amit el lehet végezni, anélkül, hogy szét kéne kapni az egész motort) :)
De anno a barátnőmmel ketten cseréltünk vízpumpát a felicián, az poén volt. :) A favoritos módszert használtuk, aztán lehet, hogy nem azt kellett volna. (motor leenged, stb., de nem nagyon akart elférni, jól össze is karistoltuk, de végül jó lett) :)
Azóta sem volt még egy ilyen szerelőskedvű barátnőm. :)

[ Szerkesztve ]

(#18119) peti_s válasza bringasisti (#18117) üzenetére


peti_s
addikt

Persze, nem tudom hova valósiak vagytok, de én Pécsen kettőt is tudok. :)

(#18118) FeniX-, értelek de olyan apróságok ezek, hogy órákat el lehet rá szúrni, míg egy valóban jó szerelő megcsinálja töredék idő alatt.

Szerintem jobban megéri ilyen dolgokat rendesen, a jó autószerelőmmel megcsináltatni, miközben én is látom mit csinál, így ha véletlenül gondom lenne vele a jövőben, és sürgős, neki tudok, neki merek állni magam is.

Ha meg ismeretlen eredetű probléma, vagy új, akkor megkérdezlek Titeket, amiért örök hála még mindig. :R

(#18120) bringasisti válasza FeniX- (#18118) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Két kerék a magas járdán a megoldás

BENEFON DELTA--------N8

(#18121) FeniX- válasza peti_s (#18119) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nekem eddig akárhány szerelőm volt, egyik sem szerette, ha nézem, vagy jelen vagyok, amíg ő dolgozik.
Anno kifejezetten volt, hogy direkt skodabolthoz tartozó szervizbe mentem, és előzetesen lebeszéltük, hogy - mivel 50km-re volt a szerviz - odamegyek és ott meg is várom, amíg befejezik, ennek ellenére utólag közölte, hogy nem szereti, ha jelen van az ügyfél is.

Na, megnéztem, szerintem az "úszócsapokkal" van gond, vagy szárazak, vagy elkoptak.
A tárcsa nem vállas, a betétben van még hús.

alt="" title=""

alt="" title=""

Amúgy bp-i vagyok, ill külváros, már majdnem nem bp. :)

[ Szerkesztve ]

(#18122) bringasisti válasza FeniX- (#18121) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Ahhoz van javító készlet és egy kis zsír és működik. Ki kell venni a betétet és megjáratni hátha elég. Azért nem szeretik ha nézed mert láttam már olyant hogy nem volt gömbfej kinyomó és jobbról balról nagy kalapács egyszerre a céges kocsit javította a vállalati szerelő

BENEFON DELTA--------N8

(#18123) FeniX- válasza bringasisti (#18122) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Valóban így van.
Végül hirtelen felindulásomban vettem egy ilyen csúszócsap készletet. 5 rongy volt, végülis nem vészes. Kicseréltem, de mitössze nem szenvedtem mire kivettem a régit. Atomra be volt állva. Szerintem, múltkor mikor összeraktam belül kevésbé zsíroztam meg, mint kívül a gumit. (amit nem is kellett volna) :)
Na, most kész lett, de a bal első kereket nem képes állóra fékezni, a jobb első hamarabb besatuzik.
Összességében persze meg tudok vele állni. Egy húsz percet próbálgattam mellékutakon 50-es, 70-es tempónál beleállva páros lábbal a fékbe. :) Kicsit elhúz jobbra, és a bal elsőt nem fékezi satura. Pedig megnéztem még egyszer, jól raktam össze mindent.
A cicergő hang sem szünt meg, úgyhogy sztem a munkahenger is be lehet beállva.

(#18124) peti_s


peti_s
addikt

Itt teljesen természetes, közben jó hangulatú beszélgetés van, de jobban járok amikor ott hagyom az autót, és hagyom őket dolgozni, mert észrevesznek akkor pár olyan apróságot is, amire nem is gondoltam, és sokat javít a feelingen. :) pl. picit mozgó és zörgő lökhárító, katalizátor hővédő stb. :)

(#18125) FeniX- válasza peti_s (#18124) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nagy kincs akkor az ilyen szerelő, tartsd meg, amíg lehet.
Anno volt egy hasonló autóvillamosságis ismerősünk, apámmal mindig oda hordtuk az autókat, amikor volt valami, mert mindent meg tudott csinálni.
Aztán ő is beleesett abba a hibába, hogy otthon dolgozott a kertjében kialakított műhelyben és egyre életuntabb lett. Nem ragozom, de végül ott kötött ki, hogy mikor a felicián felraktam a ködlámpákat, és csak be kellett volna kötni, és azzal vittem oda, akkor így ránézett az autóra és azt mondta, hogy "ne haragudj, ezt már én nem akarom megcsinálni" .. (Talán 2 méter kábelt meg egy relét kellett volna jó helyre behúzni)
Holott előzőleg még riasztót is kötött be, meg plusz furmányos elektronikai cuccokat.

Gondolom, kiégett, vagy ilyesmi. (A felesége is folyton pumpolta, hogy gyüjtse a pénzt, mert nagyobb házat akart vetetni, meg ilyen nyaralás, a lányának házassági hozomány, miegymás..egyszóval, nem hibáztatom, csak kár, mert ügyeskezű szerelő volt)

Visszatérve a fékre, gondolkoztam, és lehet, hogy azért nem tudja állóra fékezni a bal elejét, mert a sok surlódásban talán már felüvegesedtek a betétek, ezt tegnap meg sem néztem.

(#18126) bringasisti válasza FeniX- (#18123) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

A fékolaj tartály sapka le, egy műanyag zsacskót helyére kell spárgával rögzíteni hogy a folyadék felett vákuum keletkezzen ha szeretsz. Féknyereg le dugattyút fékkel kinyom. Denaturált szesszel ki kell mosni a sok koszt ami a munkahengert belsejében van és a perem résznél lerakódott, fékolajjal bemenni a munkahengert a dugattyút és a légtelenitő csavart kinyitni és a dugattyút vissza nyomni. Cseréld meg a két oldalt a fékbetétet, meg kell koptatni akkor is ferdén fog?

BENEFON DELTA--------N8

(#18127) FeniX- válasza bringasisti (#18126) üzenetére


FeniX-
aktív tag

na, várj, ez egy hosszabb manőver.. :-D
Erre (talán) hétvégén sort kerítek.

(#18128) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Találtam egy régi mókás leírást.
[link]

(#18129) bringasisti


bringasisti
Topikgazda

Ha már fék: tegnap Budaörsi úton jövök és két autó közt állt egy 90 év körüli hölgy és nem tudtam megállapítani hogy hova néz és mi a szándéka. Vettem egy rövidet, de nem vészféket. Hátúl hallom hogy a követő kicsi kereke blokkot. Nyakam merevítettem és már jött is a becsapódás. A fickó azt mondja nincs zebra mért fékeztem cseréljük betétlapot. Mondtam neki cserélhetünk, de rendőrt is lehet hívni hogy ABS kocsinak miért blokkol úgy a fék hogy én is hallom? Már nem is érdekelte a betetlap!

BENEFON DELTA--------N8

(#18130) FeniX- válasza bringasisti (#18129) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Oh, sajnálom! De jó volt az érvelés!
A néni meg gondolom az egészből semmit nem vett észre.
A favoritot törte össze az 'ellenfél' ?

(#18131) bringasisti válasza FeniX- (#18130) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Vonóhorog van hátul, még a műanyag kupak se sérült, viszont a fickó kocsija kicsit megkarcolodott. Mikor rajtam egy métert.

BENEFON DELTA--------N8

(#18132) FeniX- válasza bringasisti (#18131) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nem rossz dolog a vonóhorog. :-)

(#18133) bringasisti válasza FeniX- (#18132) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Van egy nagyon tanulságos része a dolognak. Meggyőződésem hogy a kocsi fék hibás volt mert a rendszámot találta el pont középen a vonó horog, viszont a kormány úgy el volt fordítva hogy a kerék teljesen látható volt hogy vagy téli vagy négy évszak gumival ment. Nekem egy 10 évnél régebbi nyári gumim van amivel esős időben csak óvatosan lehet menni. Mégis jobban fékeztem. Ha működik az ABS akkor elfordított kormány esetén nem közepén kapja a vonóhorgot. Egy ilyen ABS fejegység egy mai autóba annyiba kerül mint 3 kocsim értéke!

BENEFON DELTA--------N8

(#18134) FeniX- válasza bringasisti (#18133) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Sokan ki szokták kötni amúgy az ABS kockát, ha sérült autót állítanak talpra.
Van egy - kinézetre - 5-8 éves 'menő' autója, ami tetőn landolt és gazdasági totálkár volt még fél éve.
Belül meg ki tudja, hogy milyen.

(#18135) bringasisti válasza FeniX- (#18134) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Igen csak ez a vége

BENEFON DELTA--------N8

(#18136) FeniX- válasza bringasisti (#18135) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Itthon, "mutyiországban" ez a legtöbbjét nem érdekli. Vele nem történik baleset - tudod.

(#18137) peti_s


peti_s
addikt

Itt jön az be, hogy sokan olyan autót használnak, amit nem engedhetnének meg maguknak. :)

Olyan autót engedhetsz meg magadnak, amit műszakilag mindig tökéletes állapotban tudsz tartani, meglátásom szerint.
Nos, a különféle "prémiumok" esetében van egy nagyon kedvező, csábító használt piaci ár, viszont fenttartani a tökéletes műszaki állapotra ahogy látom sem pénz, sem motiváció, kedv sincs.

Itt a mi esetünkben szerintem ez kifejezetten pozitív, hogy egy olcsó autót választottunk, amit viszonylag olcsón karban is lehet tartani. :)

Biztos vagyok benne, hogy még büszke is volt magára, hogy megspórolta az új ABS kockát.

(#18138) bringasisti


bringasisti
Topikgazda

Nem volt mosoly az arcukon

BENEFON DELTA--------N8

(#18139) FeniX- válasza bringasisti (#18126) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Halihó, szóval visszatérve a tegnapira, azt mondod, ha fentről vákuumot képzek (egy legumizott zacskóval, valahogy) akkor a dugattyút simán ki tudom úgy nyomni a féknyeregből, hogy nem fog elfolyni jelentősebb fékfolyadék? Akkor érdemes lenne felújító készletet venni ahhoz is, amiben van új dugattyú, karmantyú, stb. Azoknak a visszarakásához kell spéci szerszám? (Egy munkahenger összenyomót amúgyis tervezek venni majd)
+ légtelenítés gondolom, és ezt mindkét oldalon megjátszani.

(#18140) bringasisti válasza FeniX- (#18139) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Igen. A tartály le van zárva akkor nem lesz veszteség. Az úszó csapot oldod fékbetét ki. Nyilván minden patika tiszta! Valaki fékre lép és a dugattyút a kezedbe esik. A tömítés csere szerszám nélkül megy, a porvédő az kicsit mókás. Négyszögletes 0 gyűrű a helyén, és a porvédőt rá kell húzni a dugattyúra hogy a dugó elején lévő beszúrásba a porvédő beugorjon. Ekkor a harmónikát alap helyzetbe vissza kell húzni , a kipucolt hengert és a dugót fékolajjal bemenni a légtelenitő csavart kivenni és KÉT UJJAL a dugót a helyére ütközésig betólni. Csak denaturált szesz amivel tisztitunk mert a fékolaj nem olaj hanem ALKOHOL! A porvédő harmónikát külső részén helyére igazítani. A teljes szerelését kell egy villáskulcs és egy pici csavarhúzó a gumi tömítés szerelését. Más szerszám nem kell

BENEFON DELTA--------N8

(#18141) bringasisti válasza bringasisti (#18140) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Nálam az úszó csap az 13 dugó kulcs és 16 villás kulcsal szerelhető

BENEFON DELTA--------N8

(#18142) FeniX- válasza bringasisti (#18141) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Nálam imbuszos, a légtelenítéshez meg van cuccom. Olyan, ami pótkerékről - nyomás alatt - kinyomja a levegőt, meg rá lehet csavarozni az utántöltő kupakjára.
No, előbb-utóbb rákészülök majd erre... :) köszi!

(#18143) FeniX-


FeniX-
aktív tag

Sziasztok,
1,5 hét használat után olybá tűnik, hogy megszünt a bal első fék cicergése, és mostmár satura be is fog. :)
Gondoltam, az úszócsapokat, meg a gumi "fészket", amit kiszedtem a bal oldalról, megpucolom és a hétvégén a jobb oldalit is újrazsírozom, meg kicserélem ezekre a megpuccevált csapokra.
Viszont, a nagy pucolásban (hideg zsíroldós áztatás, és kis mosogató szivacs + ultra derm) azt vettem észre, hogy a krómos felület megkaristolódott..
Kérdezem, hogy ezt így megzsírozva azért vissza lehet rakni, vagy vegyek oda is újat? Ahogy néztem ez 1-2 mm-t mozog (mármint, maga az úszónyereg).

(#18144) FeniX- válasza FeniX- (#18143) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Ja, meg hogy milyen zsírt vegyek oda? Szilikonosat? Vagy grafitosat?
Vagy olyat, mint amit a doki használ prosztata vizsgálat előtt? :-D
(Képzeljétek el azt a gumikesztyűs mozdulatot, ahogy a doki belekavar egy félkört a vazelines tálba) :)

(#18145) bringasisti válasza FeniX- (#18144) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Én a féltengely csukló által igényelt grafitos zsírt használom de litiumos víztaszító zsír is jó. Ha lazán csúszik akkor szerintem nem kell. Gumi harmonika legyen tökéletes.

BENEFON DELTA--------N8

(#18146) FeniX- válasza bringasisti (#18145) üzenetére


FeniX-
aktív tag

Köszi szépen!

(#18147) FeniX- válasza FeniX- (#18146) üzenetére


FeniX-
aktív tag

A jobboldali csúszócsapokat is "felülvizsgáltam" és azok jók voltak, mozogtak, mert ott a gumi harmonika és a csap között volt egy műanyag lap, amit úgy kell elképzelni, mint egy toll kupakja. Tehát, ez a gumi és a fém között volt még pluszban. Azért biztos, ami biztos alapon kicseréltem a megpucoltakra, és jó alaposan bezsíroztam. :)

(#18148) bringasisti válasza FeniX- (#18147) üzenetére


bringasisti
Topikgazda

Lehet hogy a betét anyaga nem volt homogén és az okozta a problémát.

BENEFON DELTA--------N8

(#18149) Laciskoda


Laciskoda
csendes tag

Sziasztok!
Tegnap a bal első ajtón az ablak lesett a ablakemelő szerkezetről. Annyit tudtunk tenni hogy feltekertem a szerkezetet és rá tettük. Hogy lehet vissza tenni ablakot a sinbe? Előre is köszönöm a válaszokat. 136l

(#18150) Lasso69


Lasso69
újonc

Sziasztok! Hengerfejes az autó (Skoda favorit 136L) Hol tudják megcsinálni? Esetleg motor teljes felújítást, nógrád megye lehetőleg!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.