Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#8151) Balazs_


Balazs_
aktív tag

Valakinek GS-es Stalkerje van? Mikor megtudtam, hogy az lesz a teljes játék leszedtem, 1.0006-os patchcsel és magyarítással játszottam, most újra fel van rakva, mentést bemásoltam, erre hibával kilép.

(#8152) dodopek válasza Balazs_ (#8151) üzenetére


dodopek
addikt

A 1.0006 nem csak az amcsiké? Itt az EU -hoz az 1.0005 a legfrissebb tapasz,nem?

(#8153) kutga válasza dodopek (#8150) üzenetére


kutga
nagyúr

CoP nem volt rossz, de könnyebnek éreztem mint a SoC-t, és hiányzott belőle hogy halomra tudtam lőnni a Monolithot. :P

Let the Zone take me if I am.

(#8154) dodopek válasza kutga (#8153) üzenetére


dodopek
addikt

Tudom.Sokadszorra játszom.Ez kicsit gond is, mert az előző(előtti) post óta már mindent megcsináltam Zaton körül, amit csak lehetett.Kicsit kiábrándító, hogy mindennek tudod a helyét.Így túl gyorsan vége lesz a játéknak, karácsony meg még igen messze, hogy kijöjjön a New Vegas magyarítása.

(#8155) Balazs_ válasza dodopek (#8154) üzenetére


Balazs_
aktív tag

Metro2033 karácsonyig nem jó?
Éppen akciós.

(#8156) dodopek válasza Balazs_ (#8155) üzenetére


dodopek
addikt

Annyira nem kötött le.Igaz, nem is sokat játszottam vele.A hangulata nagyon jó, de nekem általában már kevés a sima cső fps.Szóval szerintem majd csak elvegetálok valahogy.Legfeljebb megcsinálom mind a 7 befejezését a SoC-nak... :D

(#8157) PeL válasza dodopek (#8154) üzenetére


PeL
addikt

Tedd fel a Sigerous modot, van benne pár újdonság és nehezítés :)

[ Szerkesztve ]

(#8158) dodopek válasza PeL (#8157) üzenetére


dodopek
addikt

Csak kicsit beszél idegen nyelvül... Magyar nélkül nem játszom... :(

(#8159) PeL válasza dodopek (#8158) üzenetére


PeL
addikt

értem :) Majd lehet segítek a problémán, ha megfelel ékezet nélkül akkor megpróbálhatom lefordítani a modot ha van rá igény.

(#8160) PeL válasza PeL (#8159) üzenetére


PeL
addikt

Bár igazából a legtöbb quest célhelye jelölve van a térképen szóval angol tudás nélkül is át lehet evickélni rajta szerintem :D

(#8161) dodopek válasza PeL (#8159) üzenetére


dodopek
addikt

Biztos hogy lenne rá igény!
Rengeteg ilyen bugris van mint én! :)

(#8162) PeL válasza dodopek (#8161) üzenetére


PeL
addikt

Hát végül nekiálltam Sigerous Mod v1.7 COP fordításnak, megpróbálom normálisan megcsinálni, de nem tudom mikorra lesz kész még kb.-ra sem, rengeteg szöveg van benne... A másik hogy most egy bővített 1.7-es verzió van kint és már érkezőben van a 2.0-s is amit még foltozgatnak a lelkes emberek. És nem tudom ha kijön a 2.0 akkor nem e vész kárba az 1.7-es fordításom, épp az imént kérdeztem rá a hivatalos fórumon hogy érdemes e addig folytatni a fordítást amíg ki nem jön a végleges 2.0 :) Mert lehet az 1.7 fájljait fel tudom használni a 2.0-hoz is :))

[ Szerkesztve ]

(#8163) PeL


PeL
addikt

Úgy döntöttem hogy a nevekből csak a frakció neveit fogom lefordítani, mivel a fegyverek és artifaktok nevei magyarul elég idiótán hangzanának, meg soknak nincs is értelmes magyar megnevezése... És így legalább én sem keveredek bele az utalásoknál :D

(#8164) Vladi válasza PeL (#8163) üzenetére


Vladi
nagyúr

Esetleg nézd meg a többi fordítást, hogy ott mit hogy használnak. Van több szemléletű. A hivatalosan magyarul kiadott Clear Sky-ban pl. magyarra fordították a neveket: Kardán ilyenek.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#8165) dodopek válasza Vladi (#8164) üzenetére


dodopek
addikt

Nagyon várom! :)

(#8166) PeL válasza Vladi (#8164) üzenetére


PeL
addikt

Meggondolom még, annyi a problámám vele hogy ha sok helyen utalnak egy adott dologra és valahol más értelmezésnek fordítom az kavarodáshoz vezethet :) Ahhoz majd utólag át kell néznem még egyszer a teljes fordítást.

[ Szerkesztve ]

(#8167) Vladi válasza PeL (#8166) üzenetére


Vladi
nagyúr

Mivel én már fordítottam, igaz nem játékot, pár tapasztalatot írok neked:
Dönts egy stílus mellett, és ahhoz ragaszkodj. A keveredést kerüld. Tehát ha úgy döntesz, a nevek maradnak eredetiek, akkor ez legyen következetes.
Mindenképpen vonatkoztass el a szöveg fordításától! Arra figyelj, hogy mit jelent amit monda a karakter és akkor próbáld azt mondani magyarul. Nem baj, hogy kicsit nagyon másnak tűnik.

Ne görcsölj rá, csak lazán. Nem baj, ha könnyed, tartsd figyelemben, hogy fiatal játékosoknak készül, akik szórakozni akarnak. Nem a tudományos akadémiára készül, de a helyesírás azért legyen meg. :)

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#8168) PeL válasza Vladi (#8167) üzenetére


PeL
addikt

Természetes, ezek alap dolgok nálam is :D Köszi a tanácsokat ;)

(#8169) PeL válasza PeL (#8168) üzenetére


PeL
addikt

A további részleteket a CoP topikjába írom hogy ne ide offoljak :)

Call of Pripyat topik

(#8170) hajbel


hajbel
addikt

Szavazzatok a Lost Alphára, hátha a legjobban várt mod cím elnyerésével meggyorsíthatjuk a kiadását. a felhívás dezowave oldalán Mos, hogy nem lesz egy jóideig Stalker 2, sokkal jobban várom.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8171) rétisün


rétisün
veterán

link... :O :O

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#8172) balintka


balintka
addikt

Most olvasom, hogy a GSC lehúzta a rolót?? Ne már.

(#8173) hajbel


hajbel
addikt

Az okokról bővebben itt

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8174) Balazs_ válasza hajbel (#8173) üzenetére


Balazs_
aktív tag

Állítólag új irodát nyitnak azért zárják be a régit. Félrefordítások történtek, továbbá kaptak állítólag egy nagy segélyt az országuktól. Szerintem mindez marketing.
Emlékeztek még a GoG.com "marketingjére"?

(#8175) dodopek válasza Balazs_ (#8174) üzenetére


dodopek
addikt

Amen...

(#8176) hajbel válasza Balazs_ (#8174) üzenetére


hajbel
addikt

Twitteren csak annyit írtak, hogy folytatják, de semmi sem biztos.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8177) M@trixfan válasza Balazs_ (#8174) üzenetére


M@trixfan
addikt

Elsőre mellbevágott a hír de aztán pont erre gondoltam én is.

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

(#8178) rétisün válasza hajbel (#8176) üzenetére


rétisün
veterán

csak nem dobnak ki egy majdnem kész(?) játékot :F kár lenne érte. nem kicsit, nagyon :D

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#8179) PeL válasza rétisün (#8178) üzenetére


PeL
addikt

Az nagyon nagy hülyeség lenne a részükről, pláne a korábbi részek sikereire alapozva

(#8180) dodopek válasza rétisün (#8178) üzenetére


dodopek
addikt

Tulajdonképp a SoC is félig volt kész.Azt olvastam, hogy csak a kiadó nyomására tákolták össze játszhatóra, de még éveket elpiszmogtak volna vele...

(#8181) Scholes9 válasza dodopek (#8180) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Ahhoz képet elég jóra "tákolták" össze :)

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#8182) PeL válasza dodopek (#8180) üzenetére


PeL
addikt

Rengeteg dolgot kivágtak belőle utólag, nem véletlen hogy a korábbi buildekből számtalan pályát és mutánst tudtak a modderek összeszedni amik a véglegesbe végül nem kerültek bele...

(#8183) hajbel válasza dodopek (#8180) üzenetére


hajbel
addikt

Eredetileg 2004-ben kellett volna megjelennie, de 2007-ben már a kiadó nem adott több ultimátumot a fejlesztőknek. Néhány terület így kiamradt, amelyek később a Clear Sky-ben debütáltak, vagy kukázva lettek. Nem sikerült optimalizálni a járműhasználatot. Nem tudtak mit kezdeni a gázolással és a még gyalogosan is nehezen észrevehető anomáliák miatti gyakori elhalálozással. Mivel gyakorlatilag az elemek beépítését és a pályák kidolgozását félbehagyva kellett megjelentetni a játékot, így a tesztelésre is kevés idő maradt, ezért volt benne annyi bug. Mondjuk 1.5- ös patchtől felfelé már semmivel nincs több bug benne, mint egy hasonló szabad játékmenetet nyujtó játékban.

Egyébként már egy csomó játékot hagytak félbe, sőt sokkal előrehaladottabb állapotban is állítottak már le projekteket. Simán elképzelhető, hogy nem akarják kiadni konzolra ebben a Csernobili környezetben, és el akarják amerikanizálni, hiszen annakidején USA-ban a kutya meg nem ugatta SoC-ot, és akkor még finoman fogalmaztam... Nem tetszett a jenkiknek, hogy nincs méterenként nyíllal jelölve, hogy merre kell menni, és hogy vissza is lő az ellenség. :))

[ Szerkesztve ]

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8184) stm_ válasza hajbel (#8183) üzenetére


stm_
tag

2003-ban! A 2004-es dátum már egy csúsztatás. Sok terület kimaradt...Lab X-12, Old Cordon, Old Garbage, Dead City, Western Red Forest, Darkscape, Old Swamps, Generators, Pripyat Underground. Utóbbiról még szó is volt a játékban Agyar dokumentumaiban. Ezen felül elemek, karakterek, mutánsok, fegyverek stb.
A 1935-ös Bulidban nagy részük megtalálható volt. Egyébként bármennyire játszhatatlan ez a korai verzió megkockáztatom, hogy jobb AI található benne. Történt, hogy sétált egy stalker..előtte anomália. Gondoltam, hogy jön a Soc féle nyugottan belesétál de ki már nem dolog. De nem! Megállt, kicsit előredőlt, és dobálta a csavarokat :Y kikerülte az anomáliát majd ment tovább! Ehhez hasonló dolgokat talán a CS-ben erőltettek de egyrészük nem jöttt össze. Ami meg igen (fedezék mögül való fegyver kidugás/tűzelés)...háth marha pontosan céloztak ahhoz képest, hogy nem láttak. CoP-ban ilyesmi már nem volt. Ami meg volt mint pl új mutánsként a Burer ill. újdonságként a vérszívó animációja szintén már a 2004-es Bulidban helyett kapott.
Szóval amit a Stalker eredeti fejlesztői elképzeltek azt az új fejlesztők már csak részben voltak képesek elkészíteni. Pripyat városát elérve lehetett nagyon érezni, hogy valami nem kerek, hírtelen egy cső FPS lett. Végre a zóna közepében vagyunk de a pár perces nyomuláson kívűl a szolgálattal meg a Hotelhoz való kitérőn kívűl más dolgunk nincs ott. Pedig lehetne az óriáskeréknél, a szemétkupacot antennaként használó éppen imádkozó monolith tömegnél na meg a Stadionnál ahol még átvezető videó is van. Hiába a sok határidő tologatás, hiába a CS ami elviekben a SoC hátrányait, hiányosságait hozta volna helyre..nem sikerült. COP-nál már talán kicsit a saját elképzelésüket követték és nem annyira a "régi" játék irányába mentek. Az meg, hogy éveken át nem tudták megoldani a járművek használhatóságát meg az anomáliák láthatóságát.. A 2004-es "semeddigsemkész" verzióban pont úgy látszanak az anomáliák mint a megjelentben. A járművel meg ha valakinek nekimegyünk az repül egyet és kifekszik :C

Nekem mindegyik rész tetszik bár azért sajnálom az elsőt mert még a végül megjelent játéknál is lényegesen jobb lehetett volna a 1935-ös Build alapján.

Egyébként szerintem az amcsik is csípik. Még az akkori legendás 8800GTS-t is ezzel a játékkal népszerűsítik.

[ Szerkesztve ]

(#8185) PeL válasza stm_ (#8184) üzenetére


PeL
addikt

Lesz alkalmuk remélhetőleg mindezt pótolni a STALKER 2-ben ;)

(#8186) Vladi válasza PeL (#8185) üzenetére


Vladi
nagyúr

HÁt vagynem. :O

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#8187) stm_ válasza PeL (#8185) üzenetére


stm_
tag

Igen bízunk benne, hogy lesz STALKER 2 :K bár a most megjelent képek alapján illetve az eddig is igen csekély infók alapján tartok attól, hogy sehol sem tart még a játék :(

(#8188) hajbel válasza stm_ (#8184) üzenetére


hajbel
addikt

Annak idején több cikk is arról szólt, hogy az amerikaiak nem fogadták túl jól a játékot, és eygébként is a 2 millió eladott példány csaknem felét a FÁK államaiban értékesítették, és amerikában az első pár hét után nem vették. Szerintem Pripyat azért nem lett cső, de az általad felsorolt hiányosságoknak nyilván van valami köze a később 4A néven újjáalakult GSC-ből kivált fejlesztőknek. Mármint a fejlesztői gárda megcsappanása is okozhatta az említett hiányosságokat. Azt nem tudom, hogy szabad mozgástérrel hogyan lehetett volna megoldani a játék végét, talán sehogy. A járműhasználat bejelentése is egy elhamarkodott döntés volt, mert gyakorlatilag kivitelezhetetlen ebben a környezetben. Attól félek legjobban, hogy a 4A veszi majd át, mert szerintem a Metro nagyon elamerikanizált játék. Nekem egyáltalán nem tetszik. Mondjuk nagysikerű VGA-kat DNF-el is reklámoztak. :O

[ Szerkesztve ]

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8189) stm_ válasza hajbel (#8188) üzenetére


stm_
tag

Talán az amerikai kritikáknak, cikkeknek volt negatív hangjuk és azzal kevered. Többek között az USA-ban is a TOP 10 eladási lista elsője volt úgy, hogy csak PC-re jött ki! Lehet, hogy igazad van, hogy hetek múltán senki sem vette már de azért az eladás nem egyenlő a népszerűséggel! Pripyatot illetően valóban nem a klasszikus "cső játék". Valakinek tetszik valakinek nem.

Első végigjátszáskor számomra csalódás volt a pálya. "Csak ennyi?" Maximum még ha ügyesek vagyunk és megvan Agyar/Fang rejtekhelye lesz még1 kitérő de aztán nincs apelláta. Feladat híján ennyi volt ott a lét. Lehetőséget meg lehet látni a pályában mert szép méretes, ez a momentum a CoP-ban lesz egy küldetés, ide se visz az útunk. Igazából keresni valónk sincs ezeken a helyeken.

Ezek miatt írtam a "cső" jelzőt. Szerintem jól sikerült a Metro 2033 annak ellenére, hogy kötött a játék. Összehasonlítani a Stalkerrel nem túl szerencsés. Vannak hasonlóságok de két különböző játék. Nem gondolom, hogy ha úgyis történne a 4A Games egy viszonylag szabad játékmenetű játékból kötöttet csinálna.

[ Szerkesztve ]

(#8190) hajbel válasza stm_ (#8189) üzenetére


hajbel
addikt

A DNF is tarolt az első héten... Nekem az volt a legrosszabb, hogy a medence kimaradt végül, és mondjuk én is sokkal többet vártam a stadiontól. Lehet, hogy 4A nem csinálná kötöttre a játékot, de biztosan sokkal szájbarágósabb lenne. Én a profitorientáltságot láttam a Metro-ban. Ha pedig azt teljesítenék, amit állítólag a kiadók kérnek, tehát átültetnék amerikai környezetbe, számomra, és szerintem még nagyon sokunk számára elveszítené a varázsát.

"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

(#8191) Plazmacucci válasza stm_ (#8184) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Az Oblivion Lost- moddal, ami a kihagyott cuccokat tenné be a játékba egy régebbi build-ból, azzal mi van? Behalt?
És hozzá lehet jutni valahogy a 1935-ös verzióhoz?

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8192) emre válasza Plazmacucci (#8191) üzenetére


emre
veterán

Nem halt be: dezowave.com :N

1935 link

A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.

(#8193) Plazmacucci válasza emre (#8192) üzenetére


Plazmacucci
félisten

:R
Alig várom.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8194) stm_ válasza hajbel (#8190) üzenetére


stm_
tag

Sajnos a profitorientáltság mindehol ott van és bizony az esetek többségében a játék kárára.

Plazmacucci: A 1935-ről tudni érdemes, hogy érdekességnek jó, játszani nem. Random fagyás, crash biztos lesz. Itt találsz néhány tanácsot a játék kipróbálásához.

(#8195) Plazmacucci válasza stm_ (#8194) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Dánke sör!

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8196) Plazmacucci válasza emre (#8192) üzenetére


Plazmacucci
félisten

Na működik is, nagyon klassz, köszi. Ennek örömére össze is dobtam egy kis szösszenetet :DDD

Stalker GTA

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8197) #21346560


#21346560
törölt tag

Üdv nektek Stalker fanok.
Ma a szeretett jó öreg stalkerem feltettem mert hiányzott a feeling és gondoltam kicsit tolok vele, de telepítés után indításkor a következő kép fogadott: KÉP

A játék eredeti, win7 x64. A konfigommal régen futott rendesen.
Valakinek van valami ötlete mi lehet a probléma megoldása?

(#8198) Plazmacucci válasza #21346560 (#8197) üzenetére


Plazmacucci
félisten

DX-et feldobod ami a lemezen van?

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#8199) #21346560 válasza Plazmacucci (#8198) üzenetére


#21346560
törölt tag

Igen.

(#8200) Plazmacucci válasza #21346560 (#8199) üzenetére


Plazmacucci
félisten

XP mode-ban futtatod? Vagy reinstall. Valami nem tetszik neki. Esetleg vga driver problem. Manapság gyakori. Este megnézem h nekem megy e a legfrissebb driverrel.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.