Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Kalandor: Habemus papam
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Új hozzászólás Aktív témák
-
zLegolas
őstag
Nem-nem, gránátvető az! Ezután az eset után vonta ki a honvédség a hadrendből! Szal nagybecsű kollégám használta utoljára kis hazánkban... történt, hogy éjjel durrogtattak a kis kedvessel a Bakonyban, csövenként 20-20-as javadalmazással valami földi célra. Bakk-Bakk-Bakk... a 12.-iknek valahogy sokkal nagyobbnak tűnt a hangja, mondta is a kolléga, hogy neki elég volt, hazamegy. Leszállás után sápadt arcokat látott vadul integetni a piros vonalon (ahol biztosítják a fegyvereket meg ellenőrzik kábé a gépet), oszt begurult az állóhelyre és hazament. Másnap a kapuban várták, vitték a járgányhoz: tenyérnyi lyukak mindenhol. A gránátvető csövében befulladt egy buffancs, az utánna jövő meg meg megpróbálta kitolni... a vége csőrobbanás, a repeszek meg kiliggalták keresztbe-kasul a gépet, közte a kérdéses szendvicset is...
-
zLegolas
őstag
Háppersze, de jó poén... Na meg a Schumacher-módi sem kedvelt mindenki számára (ő időnként verseny közben az overálljába ereszti a kondenzvizet)
Jut eszembe, az elpesált F-16 -os történetét ismeritek?... a történet amerikai hőse se bírta ki a földig...
(Történt vala, hogy hősünkre rájött a kényszer. Az ecélra vésztartalékként rendszeresített céleszköz (kacsa) meg valahol bokamagasságban van a Falcon-okban, lévén, hogy fontosabb műszereknek jutottak a jobb helyek, normál ember úgysem használja mindennap a szerkezetet. Szal majdhogynem elérhetetlen helyre van dugval. A szükség nagy úr: robotpilóta be, heveder kicsatol, láb mellé benyúl, nyújtózkodás-fészkalódás.... a heveder meg beakadt a pilóta jobb oldalán lévő botkormányba. A bot szoftvere úgy van megbarkácsolva, hogy egy erőteljes mozdulatra kikapcsol az automatika, lehet kerülgetni a hegyoldalt pl... Na, szal öv beakad, robot kikapcs, a gép meg kezdi ám a 10g-s fordulókat... a jenkit hol a kabintető lapította, hol meg a térde verte fejbe, pattogott a kabinban össze-vissza. A föld meg egyre gyorsabban közeledett... a pasasnak mákja volt, mert valahogy sikerált magát visszakötnie, de ekkorra már csak annnyit tehetett, hogy jó erősen meghúzta a sárga-fekete csíkos kart -ülésestül távozott. A dolgát a gépe ángoló roncsaitól néhány méterre sikerült befejeznie.
Na, ilyen egy 30 millió dolláros pippentés.
Szal van ilyen, hogy láma/nem láma, a természet az úr! -
zLegolas
őstag
Ők is voltak 'Panyolba' világbajnokságon, motoros sárkánnyal.
Tőlük tudom, hogy mire kell rendkívül vigyázni, ha útvonalrepülés közben rájön az emberre a pipilhetnék - pláne verseny közben... Aki repült motoros sárkánnyal, az el tudja képzelni, hogy nem egyszerű mutatvány:
- heveder kiköt
- overálból szerszám kihámoz
- hátsó ülésből feláll
- kapaszkodik erősen
- slaggol oldalra kifelé
A kritikus része a dolognak (a gép dobálásán és ficánkolásán kívül) a megfelelő oldal kiválasztása: ha nem körültekintő a delikvens, akkor egyenesen a motor légszívó torokba ürít, aminek egyenes következménye a gyors magasságvesztés.
(Állítólag megtörtént...)
-
tildy
nagyúr
protektor. Ha meg magasan vagy akkor a mentoernyo.
kozben kiderult tevedtem, mert az nem nagyvas, hanem kisvas. En nagyvasban ultem:
Bővebben: link -
Engineer -
csendes tag
Nem, pont ez az, hogy amikor szakszóval repülök, akkor én vállalom a felelősséget magamért. De, ha elengedek egy növendéket egyedül iskolázni, akkor az én szakszóm van a szélbe dobva (mert neki nincs), ha valami történik.
Ez a bejelentősdi régen volt, aztán az egységes légtér miatt egy pár éve nem kötelező. De persze senki nem haragszik meg, ha szólsz, hogy kezded az üzemet. Tekintve, hogy a légtérszabályozás miatt le van fixálva a plafon, amúgy sem mehet e fölé senki, és persze nem is hoznak nagy gépet ez (+ elkülönítés) alá.
Tudnom kellene róla, mert ha én vagyok a repvez, akkor ez az infó csak jól jönne..., de nem szükséges. (A Bp-tájékoztató is az útvonalon (motoros) mindig megadja a helyi repterek frekijét, és majd kiderül, hogy van-e üzem vagy sem - mivel a legtöbb reptéren csak start, vagy legfejjebb info van).
Ráadásul egy vitorlázó esetében nem tudsz megadni se pontos útvonalat (csak az indulási helyet és a tervezett(!) érkezési helyet, fordulópontot stb-t), se sebességet, se magasságot, se semmit (majd ahogy kiadja magát az időjárás, nemde?). Lehet, hogy az egész távból nem lesz semmi, vagy kell repülni egy nagy kerülőt, mert az útvonalon sz*r az idő... Módosíthatod a távod útvonalát is, nincs azzal semmi gond, csak onnantól szabad táv és nem zárt pályás, aztán annyi.
Sajnos ponosan tudom, hogy mi van Határhegy és környékén, ez midig probléma volt, amit a (ki)képzetlenség, a szabályok nem ismerete és a hasonlók okozzák...
Ha meg megjeleni a helikopter, akkor sincs semmi, mert a rendőr nem verheti le a hülyéjét, viszont a figura rájött, hogy az MD500-as ból hamarabb kifogy a keró, mint ahogy a termik kifúj, úgyhogy csavart tovább...(gyalogsárkány volt a lelkem) Egy ideig repült, vijjogott a kopter, aztán persze elment. -Mindezt a földről néztem érdeklődve, de a végkifejlet kicsit elszomorított...
Roppantul aggaszt, hogy tök feleslegesen veszélyeztetik a nagygépes forgalmat.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
az biza tilos, mert ott g1 van 750mrel, hátrafele (nyugatram, viszotn már g2, ahol igenis viribolhatnak 1000 környékén , ugyanis az már g2.Bővebben: link
hu jézus , hogy is vannak a magassághatárok? a legalsó az 750, aztán talán 1200?
De ez tán idén lett elbaszarintva, megnehezítve mind a vitorlás, mind a siklóernyős repülést HHH-n.
Sőt van oylan képem is, amin az óbudai felszálló fölött nem sokkalhúz el a nagymadár, holott ez is tilos lenne.
[Szerkesztve] -
Engineer -
csendes tag
Ok, lajstromozás alatt értettem minden számot, betüt, amely a légijármű azonosítását hivatott segíteni. Tehát, olyan nincs, hogy ne legyen valami azonosító ''jel''.
Nem kötelező bejelenteni semmit, csak gondolj a vitorlákra, sikóernyőkre, stb... Egyébként milyen légteret hagysz el? Nem mindenhol van meghatározott légtér.
A kiképzés utáni egyedülrepüléshez sem kell szakszó? Ki vállalja a felelősséget? Se hatósági vizsga se semmi?
Én vitorlával és motorossal repülök 10éve. -
Engineer -
csendes tag
A szakszó nem azért kell, hogy utast vihess, hanem, hogy egyáltalán egyedül repülhess a kiképzés után és saját felelősségedre csinálhasd, ergo ne kelljen hozzá az oktató, aki felelősséget vállal érted.
Lajstromoztatni mindenképpen kell a légijárműveket, függetlenül ttól, hogy ki az üzemeltető.
Nem kell bejelenteni a repülésirányításnak (egyébként ''tájékoztató'') a repülésedet, csak előnyös a kutató-mentő szolgáltatás miatt. Helyi repüléshez, isklolázáshoz nincs értelme -ez csak régen volt. Persze vannak olyan helyek, útvonalak, körülmények, amenyet csak előre leadott repülési tervvel lehet megközelíteni, berepülni stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen videókártyát?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Sorozatok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- One UI zápor szórta meg Európát
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z Fold6 / 256 GB / 12 GB RAM / 1év Garanciával / Gyári Független
- Samsung Galaxy Z Fold5 / 512 GB / 12 GB RAM / 1év Garanciával / Gyári Független
- Samsung Galaxy Z Flip6 / 256 GB / 12 GB RAM / 1év Garanciával / Gyári Független
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Apple iPhone 15 Pro / 128 GB / 100% Akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- Mini PC, tiny PC HP ProDesk 600 G2 i5-6500T, Fujitsu Esprimo i5-7500T
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Beszámítás! Oculus Rift virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- Xerox WorkCentre 3025 hibás/donor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest