Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bkercso

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #27483136 #252 üzenetére

    Miért változik meg a hangszín a 20 Hz-es tartomány miatt? Ez nekem kínai. Akkor sem változik a hangszín, ha ne fotelba ülök, hanem a földre fekszem. Pedig akkor nő a mélyek mennyisége, nem 2dB-t, hanem 3-at is vagy többet.
    És miért leng nagyobat a membrán ettől? Van egy olyan érzésem, hogy keversz valamit.

    A fázisátvitelből nagyon nehéz meglátni a szétcsúszást, erre inkább a csoportfutás való. Azt is ki tudja rajzolni a TINA.

    Erről a 6-7us meghallásáról tudnál linkelni valami irpdalmat? :R
    Én úgy tudom, hogy a 192kHz-nek elsősirban hangprocesszáláskor van jelentősége, vagyis amikor stúdióban gyúrják a zenét: hogy a keletkező hibák ne essenek a hallható tartományba. Meg akkor is, amikor a DA-konverzió után a digit zajt leszűrjük. 44kHz esetén akkor kapok szép 22kHz-es jelet, ha e fölött mindent véégtelen meredeken levágok. A vágás viszont a köszöbfreki alatt is beleszól a jelbe, pl. fázist tol stb. Sokan ezért nem szűrik a digit zajt a DAC-kimenetéről; van, aki úgy hallja jobbnak a DAC-ot.

    gyulank: Nincs olyan, hogy nem "torzít", meg "nem ad hozzá semmit". Minden torzít. Ha egy jobb walkmanen bejátszva meghallod a minőségromlást, akkor kérj kölcsön egy stúdiódeck-et (pl. attól, aki ilyeneket árul a hificity-n vagy máshol, nyilván fizess érte valamennyit), és játszd be azzal.
    A többi beállítást meghallgathatod, de nem hiszem, hogy egy jó ADC esetén ne lenne elég a 44kHz 16bit.

    [ Szerkesztve ]

  • gyulank

    addikt

    válasz #27483136 #252 üzenetére

    Hát de én nem úgy értettem a frekvenciaátvitelt, ezt én tán frekvenciagörbének hívtam, mikor a hangszóró, és mikrofon specifikációiról írtam. Persze ettől még, hogy van ilyen görbe, attól még ez nem magyarázza meg, hogy mit érek azzal, ha 22050Hz felett is képes az átvitelre. Én a mintavételezési frekvenciára, mint hangformátum gondoltam, hogy a 22050Hz-es formátum másodpercenként 22050 mintát tárol, és ha a 0-22050Hz lefedi a hallható tartományt, akkor mi értelme a magasabb frekvenciának? Ha 44100Hz-es formátumban van felvéve egy hanganyag, amiben a legmagasabb frekvencia 16000Hz, annak mi értelme? Mi értelme rögzíteni a 16kHz-44,1kHz közti űrt? És ugye már 48kHz az alsó határ az újabb formátumokban.
    Nem arról beszéltem, hogy az erősítők rosszul adják a mélyet, pont ezért nehéz jót találni. De a hang erősítőkre többnyire 200Hz-20kHz szokott lenni, és nem 1MHz, és gondolom, ha így írják, akkor illő figyelembevenniük a görbén azt a 30%-ot, és az alapján adják meg. Mert ugye ritkábban van 100Hz-től, 60, 40, és 20Hz-től is. Persze az is lehet, hogy amik lemennek 20-ig azok csak azért teszik, mert hallhatatlan hangerőn, de képes átvinni, vagyis hazugság, de miért ne lehetne kevés ami képes rá?

Új hozzászólás Aktív témák