Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Piftuka válasza zsolt_64 (#69) üzenetére


Piftuka
veterán

"Egyébként erősen gondolkodom 1 használt mobilban, amiben simm kártya sincs és arra telepítem a banki appot. és mindig otthon felejtem"

Ez tulajdonképpen egy egészen jó ötlet! :K

Nem is felétlenül szükséges használt mobil... mondjuk én abszolút nem vagyok benne a mobiltelefonok világában, mert örülök, ha nem kell használnom, de emlékszem, amikor 1-2 éve vettem a MM-ban a mobilomat, voltak kitéve mindenféle kínai okostelefonok ~20.000 forintos darab áron.

Az tökéeltesen megfelelő lehet erre a célra. Persze a hardveres token ennél olcsóbb (~8.000 forint évente), de a telefont remélhetőleg csak 1x kell megvenni, és ilyen célra sok évig működik hiba nélkül.

Az viszont biztos, hogy SIM kártya nélkül is fut rajta, és használható a CIB applikáció?

"Aquila non captat muscas."

(#102) fatal` válasza Piftuka (#101) üzenetére


fatal`
titán

Akár még az Android SDK vagy a Visual Studio emulátora is szóbajöhet, mint lehetőség :)

(#103) Piftuka válasza koxx (#91) üzenetére


Piftuka
veterán

A kettő közül a fekete?

Nekem évekig (amit itt fentebb említettem) a kis fehér színű volt. Tökéletesen bevált. Csak a narancssárga gombot kellett megnyomni, és generálta a kódot. (Ami 60 másodpercig volt érvényes.)

- Miben más ez a "mini számológép"? Hogyan működik a gyakorlatban? Miért van ilyen sok gomb rajta?

- És hogyhogy 300 forint? :F Nekem tavaly, amikor kötelezővé tették a mobil alkalmazást a kódgenerálásra, 700 forint havidíjat mondtak. :U :(

300 forint havidíj mellett még meg is tartottam volna a hardveres tokent...

"Aquila non captat muscas."

(#104) fatal` válasza Piftuka (#103) üzenetére


fatal`
titán

"- Miben más ez a "mini számológép"? Hogyan működik a gyakorlatban? Miért van ilyen sok gomb rajta?"
PIN kódot kér, mielőtt generál.

"- És hogyhogy 300 forint? :F Nekem tavaly, amikor kötelezővé tették a mobil alkalmazást a kódgenerálásra, 700 forint havidíjat mondtak. :U :("
Nekem is 700 forint rémlik.

"Nekem évekig (amit itt fentebb említettem) a kis fehér színű volt. Tökéletesen bevált. Csak a narancssárga gombot kellett megnyomni, és generálta a kódot. (Ami 60 másodpercig volt érvényes.)"
EU-s jogszabály miatt már nem használható.

[ Szerkesztve ]

(#105) koxx válasza Piftuka (#103) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Jaja ez a kis fekete számológép. Ok gombbal kapcsolod be, aztán pin kódot kér. A tranzakció jóváhagyás az még egy kicsit macerásabb. Nekem 300forintot mondtak a bankban amikor rákérdeztem, hogy mennyi az annyi. De már e hónap végén visszamegyek mobilappra.

(#106) Piftuka


Piftuka
veterán

Köszi az info-t mindkettőtöknek! :R

Hát bizony ez így "ciki"... pontosabban méltatlan a CIB részéről, felém.

Igaz... eleve annak gondolom, hogy sok-sok év ingyenes hardver token használatának lehetősége eltörlése után gyakorlatilag rákényszerítettek arra, hogy a mobilos applikációt használjam.

Mert elvből nem voltam hajlandó havi 700 forintot fizetni ezért. Igen, nekem ennyit mondott az ügyintéző, amikor felhívott, és tájékoztatott a kötelező változásokról.

Persze 300, de még 3 forint havidíj is méltatlan volna, hiszen korábban sok évig ingyenes volt. (Csak akkor került pénzbe valakinek, ha elhagyta, mert 5.000 forint volt az eszköz pótlása. De én vigyáztam rá. Karcmentes állapotban adtam le a fiókjukban.)

Inkább hálásnak kellene lenniük, hogy már "ezer éve" az ő ügyfelük vagyok.

Ám most már a mobil applikáció (jelszó generálásra) használatának körülményessége miatt, és ha tényleg "csak" 300 forint havonta, már hajlamos vagyok inkább kérni ismét a hardver tokent.

A fentebb említett számítógépes Android emuláció hogyan működik egyébként?

"Aquila non captat muscas."

(#107) zsolt_64 válasza Piftuka (#101) üzenetére


zsolt_64
senior tag

persze, csak wifi elérés kell...
ha meg sms-t kapsz az a másik beregisztrált telefonodra kapod pl aktiváló kód.
De ez nincs még kipróbálva...

Mobilra meg jó 1 használt is , asse baj ha xar az akkuja, és esetleg repedt a kijelzője...

[ Szerkesztve ]

(#108) tlala


tlala
addikt

A mai Cib-es ügyintéző már tudott a tokenről, és azt is tudta, hogy Android 11 alatt használhatatlan a mobilos app.
Előbb azt mondta, hogy a használatbavétele ingyenes, és telefonos segítséget kér, hogy megkérdezze a havidíjat. Megkérdeztem, hogy 22 év banki hűség után létezik-e olyan, hogy méltányosságból elengedik a havidíjat. Mondta, hogy igen, jóváírják - de azt már megint elment megkérdezni, hogy ez hogyan történik. Visszatért, és ekkor már azt mondta, hogy van használatbavételi díj, 1500 Ft, de azt és max. 3 hónap használati díjat jóváírnak. Sajnos rendkívüli vírushelyzet ide vagy oda, nincs lehetőség sem futáros, sem postai kiszállításra üfsz aktiválással. Reméli, hogy 3 hónap múlva helyreáll az app (az előző frissítés több mint 4 hónapja volt...), és akkor majd megint visszaszerződhetek mobil app azonosításra.

Az azonosítással együtt 11 perc és 58 mp volt, amíg ügyintézőhöz jutottam. Megkérdeztem a végén, hogy van-e valamilyen előírás a minőségbiztosításukban arra, hogy max. hány percen belül kell az ügyfelet fogadni.
Megpróbálta elmagyarázni nekem, hogy ez attól függ, hogy hány ügyfél hív azonos időben...
Itt kedvesen elköszöntünk egymástól, és tájékoztattam, hogy én is rögzítettem a felvételt.

(#109) koxx válasza tlala (#108) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Amúgy a droid 11 probléma miatt simán meg lehetne őket qrni. Nem tájékoztatták az ügyfeleket majd egy havidíjas tokenre kényszerítenek amit vagy jóváírnak vagy nem. :o

(#110) kcsa válasza koxx (#109) üzenetére


kcsa
veterán

Egy elfogadhatóan megfogalmazott panaszlevél MNB felé (hívásazonosítóval, stb.), és egy héten belül kész lesz az Android 11 frissítés is, pár havi jóváírással. Ettől minden bank fosik, érthető módon :D

(#111) Piftuka válasza koxx (#109) üzenetére


Piftuka
veterán

Jól értem, hogy szerencsés vagyok, amiért az én mobiltelefonomon régebbi Android fut, és emiatt a mobil applikáció működik?

Akinek "Android 11" OS fut a telefonján, az még csak elindítani sem tudja a CIB mobil app-ot?

"Aquila non captat muscas."

(#112) koxx válasza Piftuka (#111) üzenetére


koxx
MODERÁTOR

Jól. :K
Elindul, de crashel.

(#113) fatal`


fatal`
titán

Ma frissült az app, esetleg, akinek Android 11-e van próbálja ki. Changelogot írni luxus, én még 10-es droidon vagyok.

(#114) kcsa válasza fatal` (#113) üzenetére


kcsa
veterán

Benne van a changelogban pedig:
"... fedezze fel, hogy mit kínálunk Önnek most: Elérhető Android 11 operációs rendszerrel".

(#115) fatal` válasza kcsa (#114) üzenetére


fatal`
titán

Jogos, csak túl sok volt a bullshit előtte és nem olvastam végig :D

(#116) Narxis


Narxis
nagyúr

Megint sz.r ez a sz.r... :W

Thanos was right.

(#117) fatal` válasza Narxis (#116) üzenetére


fatal`
titán

Nekem most jó. Délelőtt még aludtam. :DDD

(#118) koxx


koxx
MODERÁTOR

Holnap elvileg leadom a tokent és újraaktiváltatom az appot, kíváncsian várom milyen szuper lesz :U

(#119) Narxis válasza fatal` (#117) üzenetére


Narxis
nagyúr

A webes felület ahol fizetni kell, 2-szer is errort dobott úgyhogy majd holnap újra megpróbálom kifizetni a heti ebédem e-foodnál. Amúgy nem vagyok CIB-es gondolom a többi része jól működik. :F

Thanos was right.

(#120) fatal` válasza Narxis (#119) üzenetére


fatal`
titán

Na ezt nem tudom, nem vettem ma semmit. Én az appot néztem, mert CIB-es vagyok.

(#121) Piftuka válasza koxx (#118) üzenetére


Piftuka
veterán

No, kellett nekem dicsérni a kiváló Internet Bank felületet, és hogy mindent el tudok intézni onnan...

Nemrég kaptam:

" A CIB Bank Zrt. folyamatosan törekszik szolgáltatásai fejlesztésére, figyelembe véve a változó ügyféligényeket és az új digitális csatornák nyújtotta lehetőségeket. E folyamat részeként 2021. február 2-től a CIB Internet Bankon elérhető Díjnet számlafizetési funkció nem lesz elérhető, azt a továbbiakban a CIB Bank Online, illetve a CIB Bank Mobilalkalmazás felületein biztosítja tovább a CIB Bank. "

:(

És van képük fejlesztésre hivatkozva végrehajtani mindezt...! :(((

Tehát eddig tényleg elég volt egy alkalmazást használnom, ám hamarosan már minimum 2 alkalmazást kell használnom, hogy ugyanazokkal a lehetőségekkel rendelkezzek, mint annak előtte.

Ugye akkor sem járok messze az igazságtól, ha azt gondolom, hamarosan "en bloc" lekapcsolják az Inernet Bank alkalmazást? :U

Ez az egész felháborító!

"Aquila non captat muscas."

(#122) fatal` válasza Piftuka (#121) üzenetére


fatal`
titán

"Ugye akkor sem járok messze az igazságtól, ha azt gondolom, hamarosan "en bloc" lekapcsolják az Inernet Bank alkalmazást?"

Az csúnya lenne, mert a webes felület, meg az app egy csomó mindenre totál alkalmatlan. Kezdve azzal, hogy a partnerek és a beállított utalások/átvezetések sincsenek szinkronizálva, nem lehet látni egy adott napon mennyi volt az egyenleg stb. Többnyire az internetbankot használom, még akkor is, ha elavult.

(#123) Piftuka válasza fatal` (#122) üzenetére


Piftuka
veterán

Hát neked legyen igazad! Én mindig az internetbankot használom.

Mindenesetre ez az egész, ezzel a módosítással már ígyis-úgyis rossz.

Persze, ha már így döntöttek, akkor ennyi erővel a Díjnet felületéről is be tudom fizetni. Ugyanott vagyok...

Nagyon-nagyon kár, ezért a döntésükért! :(

"Aquila non captat muscas."

(#124) Oliverda válasza Piftuka (#121) üzenetére


Oliverda
félisten

Ma jött szembe ez a hirdetés:

:))

"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."

(#125) fatal`


fatal`
titán

Csak én vagyok olyan szerencsés, hogy semmilyen simple payes oldalon nem tudok kártyával fizetni (web, nem app)?

Barion működött múlthéten (már a push üzenetes megerősítéssel). A CIB azt mondja, hogy ha az működött, akkor hívjam a Simple Payt. Simple Payesek meg azt mondták, az jön vissza a banktól, hogy elértem a limitet, vagy nincs egyenleg a számlán, persze egyik sem igaz.

Két kártyám is van (egyik direkt internetes fizetéshez), egyik sem jó.

[ Szerkesztve ]

(#126) fatal` válasza fatal` (#125) üzenetére


fatal`
titán

A gépemmel (ill. Winnel) nem ok valami, chrome alapú böngészőkből nem működik (se Edge, se Chrome, se Vivaldi), más gépen ok (hálózaton belül is).

(#127) kcsa válasza fatal` (#125) üzenetére


kcsa
veterán

Szerintem nálad van a gond, én tegnap is fizettem simple-el. Persze hogy a "nálad" az a cib-et vagy a simple-t jelenti, nem tudnám megtippelni...

(#128) fatal` válasza kcsa (#127) üzenetére


fatal`
titán

Úgy néz ki, hogy vagy a Radeon driver csomag (nem a driverre gondolok, hanem a szoftverére), vagy a benne lévő visual c++ (vagy ezutóbbi önmagában) okozza, hogy chrome motor alatt meghal a simple-ös fizetés. Legalább is windows újratelepítés után így néz ki a történet, felraktam az AMD csomagot, beállítgattam és utána nem ment a simple Edgeből (új Edge). Előtte még jó.

Rohadt érdekes ez az egész, majd meló után még próbálgatom, hogy konkrétan mitől van.

De utána valamit még csinálhattak, mert éjjel leállt a simple teljesen.

(#129) bozont


bozont
veterán

Van akinél működik rendesen az új CIB weboldal? Legalább is nekem új, ritkán kell megnyitnom, de most megakartam nézni hogy hogyan kell aktiválni a mobilbankot telefonváltáskor, de nem nem reagál semmi kattintásra egy menüpont sem. Sőt a legördülő almenü csak egy nagy fekete kocka. Próbáltam FF-el és Edge-el is. :W

(#130) fatal` válasza bozont (#129) üzenetére


fatal`
titán

Nem működött, technikai hiba volt.

Telefonváltásnál online két lehetőséged van, vagy kérsz új kódot a javas Internetbankon és azon keresztül aktiválod, vagy feltelepíted a storeból az új telóra az appot, rányomsz a "már regisztrált" feliratra (elég kicsi a nagy regisztráció gomb mellett) és az első telepítéskor megadott helyreállító kóddal tudod aktiválni.

A harmadik lehetőség a CIB24.

(#131) Vicoo


Vicoo
senior tag

Jelenleg nem tudok online fizetni a 2023ig érvényes kártyámmal :(((

(#132) Pipó válasza Vicoo (#131) üzenetére


Pipó
őstag

Én kaptam egy sms-t, hogy 22-től élesítették ezt a mobilalkalmazást kötelezően, de mivel én még nem töltöttem le, ezért a hard tokennel vásárolhatok.

"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.