- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
Új hozzászólás Aktív témák
-
lazov
csendes tag
Én tavaly vettem 70-ért egy 69-es turbós Schwalbét. Kipucoltam, gatyába ráztam, agybajt kaptam, mire normálisan ment. Át kellett fúvókázni, gyújtótekercset cserélni, gyertyakábelt cserélni, fékeket állítani, plusz tankmosás, gumicsere, bowdenek, akksi, indexek telepítése. Ez eddig egy ötvenes.
Aztán kb 2 ezer km után szimmeringes lett, ez alkalomból szét lett kapva a blokk. Igazító fúrás, új német főtengely, új német dugó és gyűrűk, FAG csapágyak, szimmeringek. Ez lett 85 ezer.
Eddig tehát 205 ezerben van, plusz egyéb hülyeségek - nem töltött a tekercs, egy akksi kuka; új karburátor, ami utángyártott vacak, ott van a polcon; meg egyebek. Összesen olyan 220-nál vagyok.
Cserébe úgy néz ki, mint egy rakás ócskavas, mert ecsettel átkenték, és a fényezésig még nem jutottam.
Viszont a henger gyári méreten volt, alig megkopva, és a főtengely is oké, csak fel kell újítani, elteszem tartalékba. A blokkot sem bontották még.
Jó üzletet csináltam, de nehéz volt kifogni. -
JHC
tag
Hát srácok nagyon fanatikusnak kell szerintem lenni ahhoz, hogy ennyit ráköltsön valaki egy szimóra. Tavaly szeptemberig én is használtam, immár 27 éven keresztül. Én újan kaptam 90-ben. Ha kicsit letörölgetem még szinte újnak néz ki. Gyári még a festése is, de azért az elmúlt sok év azért meglátszik rajta.
Szeptemberben vettem egy 250-es Piaggio Beverly-t, ha jól beválik ő lesz az új munkábajárós, meg a mindenes motor. Bár én azt vallottam eddig, hogy egy robogó nem igazi motor, de elismerem, hogy vannak előnyei a robogónak is. Nem patika állapotú kívülről, de érzésre a beltartalommal nincs gond. 270-ért vettem a robit, de az első cél egy YBR125 volt. Bár mindenhol azt írják, hogy a YBR125 legendásan elnyűhetetlen, de az én 130kg-hoz, és 190cm magassághoz ez nem sokkal több mint egy Simson.
Anyám mondta adjam el a szimót, mert majd úgysem használom, de mondtam neki ez már hozzám nőtt, úgyhogy megfér az majd valamelyik sarokban, és az évi kötelező biztosítását is ki fogom bírni. Nagyjából 90 ezer km lehet benne, 45-nél volt nagy generál, ami most megint esedékes lesz. Még nem döntöttem el mennyit szánok majd a dologra, mivel már nem sokat megyek vele. A legszükségesebb a hengerfúrás lenne, és akkor lehet vele menni. Ezen kívül cserélni kellene a kuplung lamellákat, és a furulya tengelyt is. 90 ezer után még nem is a kuplung csúszás miatt kell lamellákat cserélni, hanem a lamellák fülei elkoptak, így a kosárban 1,5-2mm holtjáték van, és terhelés váltáskor csattog is. A furulyatengelynél is akkora lehet már a furatok kopása, hogy sokat nem jósolok neki. Viszont a tengely cseréjéhez meg szét kell húznom a blokkot, és persze akkor már lehetne cserélni a csapágyakat is biztosan, bár SKF van benne.
-
TheLázs
tag
Ezen mehetett el a blokkfelújítás is. A szerelő, akire fake néven Ivánként hivatkoztam, jóval csekélyebb típusismerettel és aktuális gyakorlattal rendelkezett annál, mint amit a motorkerékpárom erőforrásának rendbetétele megkívánt.
Feltette az utángyártott gyújtást amit minden bölcsebb tulaj kerül, majd megcsinálta - utángyártott cuccokból. Nem baj, legalább drága volt.
-
TheLázs
tag
-
-
TheLázs
tag
óúúóúóúó! Egy jó simson amivel tényleg törődtek, érték! Mondj árat, és megalkudunk rá
Tudod jól, hogy szeretni fogom, ha visszaolvasod régebbi bejegyzésem, láthatod, mit nem törtem magam szerencsétlen Gertrúdért is...
Máig azt mondom, hiába ment rá annyi pénz, ha minden (nem feleslegesen elszórt) forint ebből a boldogságomat szolgálja... Ez az amit az "ez csak egy simson" hívők talán soha nem értenek meg...
-
Somatom
veterán
Nekem a fék, meg az első futómű volt kevés, úgyhogy tok-vonó lecseréltem egy 125 -ös TS MZ elejére. Amúgy nem értem, hogy mi lehet benne a bonyolulat. Szereltem már hathengeres CBX Honda blokkot, GSX 1100 -at, és pár HD -n is túl vagyok már. Ezekhez képest egy Simson ecccerű, mint a faék. A legnagyobb rákfenéje a gyenge minőségű, utángyártott alkatrészek.
-
Redneck
nagyúr
Persze de ez már sajnos nem fog menni. Ezért is gondoltam hogy hobbistának adjam egy jelképes összegért. A pénzügyi bukót már rég elkönyveltem a motorral kapcsolatban. Megpróbálom kipróbálható állapotba hozni, és aki lát benne fantáziát, az vigye, elvégre nálam úgyis csak porosodik.
-
TheLázs
tag
Az árakkal nagyjából tisztában kell, hogy légy, tudod, hogy ez nem vészes művelet. A felniből mondjuk én ALU hívő vagyok, a kormányt meg horganyozzák, ha csúf. Én maximálisan gyári/gyárias hívő vagyok, ha egyszer véletlenül jönnek a rendszámosító, meg egyéb próbálkozások, biztos közelebb vagy a gyári motorral ahhoz, hogy legálisan nyeregbe pattanj. Persze nagyobb nosztalgia-értéke is van a gyári motornak.
-
Redneck
nagyúr
Köszönöm a tippeket, de inkább olyanra gondoltam aki magának rakná össze saját használtatra.
Az öreg Tábori valóban híres alakja a hazai Simsonos kultúrának. A kétezres évek elején többen panaszkodtak a munkájára, azóta nem nagyon tudom mi a helyzet vele. Ha jól emlékszem átadta a fiának a boltot.Ha lesz egy kis időm tavasszal, lehet több energiát szentelek a dolognak, csak valahogy már évek óta ezt mondom, és sosem tudom hogy és hol kezdjek neki. Ahogy már írtam se hely, se szerszám.
Szerk:
Megpróbálok még egy fórumtársat megkérdezni, ha jól emlékszem ő elég nagy Simsonos, rákeresek.Ami tuti kelleni fog:
-új gumik
-felni és kormány festés
-váltóolaj
-új gyertya
-tank és karburátor mosás
-új benzinszűrő
-gyári vagy gyári átalakított kipufogó-új vagy toldott kábelezés (vagy marad a régi a régi kormánnyal)
Vannak még S51-es idomaim, klasszikus sárvédőm, és pár egyéb alkatrészem.
-
TheLázs
tag
Farkas Tibor, Siófok. Tábori Ferenc, Budapest. Ez a két ember nagy becsben van tartva, és Tiborhoz pl. csak szájhagyomány útján lehet bekerülni. Illetve valaki van, akit egy jó motor még érdekelne is...
-
Redneck
nagyúr
Elnézést ha kicsit csapongó lett az iromány, de elég fájó pont ez a motor az életemben és a pincében.
-
Redneck
nagyúr
Van egy Electric 51-es-em pár S53-as idommal, Enduro. A blokkját a magyar klub elnöke újította fel, mindenből minőségit kapott. A henger 60-as lett, kérésemre hosszabb negyedik fokozattal, a kipufogó ideiglenesen egy utángyártott maradt. Jó erősre sikerült, nagyjából 200-250 kilóméteres bejáratásnál raktam le anno, mikor kitaláltam, hogy kicsit egyedibbé varázsolom.
A blokk maradt a helyén, leszedtem a kerekeket és a kormányt. Le akartam festeni feketére a felniket és
felrakni egy cross kormányt, pedig csak utcai használat volt a cél. Ezzel hamar megállt a dolog, ugyanis a gyári kábel túl rövid volt hozzá, és nem tudtam hogy toldhatnám meg.
Egy költözés után sajnos a projekt feledésbe merült, azóta a pincében porosodik, pókhálósan, kerekek és kormány leszedve...Ennek már 10-12 éve. A blokk azóta is 200-250km-es minőségi felújított, persze kéne rá gumi, és nyilván a váltóolajat és gyertyát cserélni kéne, illetve egy karburátor tisztítás után a bejáratást befejezni. Mondjuk ahhoz szerintem illene egy jó kipufogót is csináltatni hozzá, ami nem fogja vissza semennyire.
Kb. 200 rugómban van és nagyon sajnálom de nem tudom mit kezdjek vele.
Már társasházban lakom, sem szerszámom, sem helyem nincs ahol befejezzem.
Azóta már egy Aprilia RS 50-en is túl vagyok, az napi használatban volt 1-1,5 évig. Arra is sokat költöttem, elég problémás volt, kicsit elegem lett az egészből.
Kéne valaki akinek van helye és összerakja, még árban is meg tudnánk egyezni. Főleg ha tudnám hogy jó helyre kerül.
Szerk:
Pláne azért sajnálom mert azon tanultam motorozni, megjártam Kajászót, Kaposszerdahelyet, és pár egyéb Simsonos rendezvényt. Pedig akkor, a felújítás előtt, egy nettó foshalmaz volt az egész blokk. Sajna átbasztak vele. Ez van 14-15 évesen még nem voltam képben, előtte csak robogóval mentem, azon vizsgáztam.Szerk:
Ha tudtok mondani esetleg egy jó Simsonost, vagy szerelőt aki vállal ilyesmit, rászánom azt a pár tízezer forintot és megcsináltatom, úgyis jön a szezon. Jó lenne vele melóba járni. -
TheLázs
tag
-
TheLázs
tag
Nekem is mákom volt, amikor megvettem a sajátom, de a mákra később a tudatlanságom és naivitásom miatt többször ráfizettem.
50'000 Ft-ot adtam egy eleget futott (40 ezer km körül), de bontatlan /2 Schwalbéért. Még csak érte sem kellett menni.
-
Somatom
veterán
Nekem nagy mákom volt. Gyári Electronicot, vagy Endurot szerettem volna, de persze, sehol sem volt. Lejjebb adtam, és 60 -ért találtam egy lepukkant B -st. Megnéztem, és kiderült, hogy egy Simson analfabéta volt az illető. Az igaz, hogy viseltes volt a moci, viszont egy gyári Endurot árult B -sként. Persze, rögtön megvettem. Nem vagyok Simson fan, használatra vettem, úgyhogy nem volt célom a gyári állapot. Átalakítottam magamnak.
-
Én is akartam venni egy időben simsont. Nem fogok venni, rohadtul túl van árazva. Inkább megcsinálom jövőre az A-t mert akkor leszek 24 (A2-őt nem annyira akartam már) aztán veszek valami normálisabbat. Ha már szoci motor 300-ból jó állapotú MZ-t kapsz műszakival...
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Mérlegeli a csúcstechnológiás chipgyártásból való kilépést is az Intel
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- iPhone topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Bittorrent topik
- További aktív témák...
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- Asus ZenBook Duo UX8406 -14" 3K OLED 120Hz Érintő - Ultra 7 155H - 16GB - 1TB - Win11- 3 év garancia
- PS Plus előfizetések
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!