Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz tildy #233 üzenetére

    szerintem az lassú lenne eléggé. gyerekeknek elég egy nagyon szűk szókincs (pl nem kell adóhivatallal levelezni elég hamar). a nyelv meg a saját tapasztalatom szerint akkor ragad jól, ha csak ilyen 1-2 ismeretlen szó van, nem pedig félmondatok/bekezdések.

    a "nyelvet érezni kell" igaz, idővel az embernek kialakulnak automatizmusai. nyelvben sok mindent lehet erőltetni, kivéve az automatizmusokat, az tényleg idő.

    nyelvvizsgához pedig grat! :K

  • b0bcat

    addikt

    válasz tildy #233 üzenetére

    "...nem lenne jobb nem anyanyelvi kornyezetben is ugy tanitani a nyelvet, mint ahogyan egy gyerek is tanulja az edesanyjatol az anyanyelvet?"

    Lennenberg óta tudjuk, hogy kb. pubertáskortól ez így nem tud hatékonyan működni. Ezért küzdenek komoly kihívásokkal azok a módszerek, amelyek ezen a feltevésen alapulnak. (Nem, semmiképpen nem jelenthető ki, hogy ez a módszer teljesen használhatatlan - lásd előző kommentem, amiben írom, hogy nem létezik alkalmatlan módszer -, de ne felejtsük el, hogy a tanulóknak egy tekintélyes hányada nagykorú, aki tud írni-olvasni, ez pedig felveti azt a kérdést, hogy miért kisiskolás (sőt: bölcsődés-óvodás) módszerekkel akarnánk tanítani őket... :()

    A te szemszögedből ezt nehéz lehet elhinni, hiszen te saját tapasztalataid szerint az egynyelvű környezetben történő tanulás szuper hatékony (amit nem is von szerintem senki kétségbe), de ez más környezetben (jelesül Magyarországon, olyan környezetben, ahol a diákok túlnyomó része szinte csak az osztályteremben találkozik az angol nyelvvel*) korántsem biztos, hogy jól tudna működni. Hadd segítsek: nem működne/működik jól (meggyőződésem szerint). (Részben erről szólt a diplomamunkám, úgyhogy aránylag sokat vizsgáltam korábban ezt a kérdéskört.)

    *Természetesen a mai fiatalok - a korábbi időkhöz képest, elsősorban az internetnek köszönhetően - rengeteg angol kifejezéssel találkoznak, de sajnos a nagy részük ezzel semmire nem megy gyakorlati szempontból. (Példa: az angolt tanuló - a fenti, megcsillagozott mondatban körülírt kategóriába tartozó - fiatalok jó része azzal nincs tisztában, hogy a "hi"-t NEM "y"-nal írják, valamint simán használják búcsúzáskor, holott kizárólag köszönteni lehet vele az angolban.)

    U.i.: Itt is az igaz, mint megannyi más kérdésben, ami felmerült itt a topikban: vannak olyanok (a - szűk - kisebbség), akik képesek megtanulni angolul a tévéből/internetről, de ez a nagy átlagra nem érvényes. Ha olyan módszereken gondolkodunk, amellyel a magyarországi angol nyelvoktatást szeretnék jobbá tenni, akkor a nagy átlagból kell kiindulnunk. :K

Új hozzászólás Aktív témák