Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz totron #109 üzenetére

    Alapvetően én is azt érzem, amit Bambanő írt, "a NAT-ban ez van, ezért ezt tanítom". Nálunk ezt tetézi, a tanárnő hülyesége. Pl. Windows-ban alapból ott van a startmenü mellett a kereső. Kapta a gyerek a feladatot, hogy nyisson meg egy programot. A gyerek beírta a program nevét abba a keresőbe és elindította. Erre le lett ordítva a feje, hogy ne csináljon ilyen hülyeséget, hanem tessék végigbugászni a teljes startmenüt és kikeresni és úgy elindítani.

    ", előremutatást is tartalmaz, hiszen például tényleg nem való összekeverni funkciót és elnevezést - vagy szerinted de?"

    Erre nem tudom jó szívvel azt mondani, hogy egyetértek. Nyilván nem jó összekeverni, de egyrészt az elnevezés nagyon gyakran egybeesik a funkcióval. (Mit csinál az az x a sarokban? bezár, mi a neve a gombnak? bezár.) Van amikor az elnevezés hibás. pl a mellette lévő gombnak a neve teljes képernyő (ez volt a helyes válasz a dolgozatban), de valójában nem teljes képernyő, hanem teljes méret angolban maximize. Így ha erre azt írja valaki, hogy kinagyítás, akkor az pontosabban leírja a valóságot, még akkor is, ha ez is pontatlan.
    Valójában meg a nagyobb probléma, hogy teljesen mindegy hogyan hívják azokat a gombokat, az a fontos hogy mi a funkciója. Persze van az a szakterület, ahol igenis számít, így később nem árt megismertetni a tanulóval, hogy a név nem feltétlenül fedi a funkciót és ez nem csak számítástechnikára vonatkozik.

    "Mintha azt látnám, hogy több fejben még mindig az iskola mindenhatósága játszik,..."

    Szerintem ez félreértés. Arról van szó, hogy ha valami szar arra nem az a megoldás, hogy majd mindenki maga megoldja, hogy jó legyen, meg legyintünk, hogy nekem is szar volt, legyen neki is az. Hanem kijavítjuk.
    Oktatás során különösen rossznak találom, ha feszített ütemterv mellett olyanokra pazarlunk időt (ha komolyabban veszed, nem is keveset), amire már 1 hét múlva se fog emlékezni.

    "Mondom, aki nem techbuzi már kicsinek, annak hidd el, hogy a bemutatás tovaszáll 1.5 másodpercen belül."

    Ha meg megtanulja és ír belőle dolgozatot, akkor 1 hét múlva száll tova és legközelebb majd akkor fog vele találkozni, mikor gimiben megint összefut egy tanárral aki dolgozatot irat belőle. De elcseszett vele egy délutánt és növelte az iskolautálat szintjét. Még azt se mondhatjuk, hogy annak hasznos, aki majd erre a pályára megy.

    "Iterációs- és asszociációs képesség kell, meg rendszerátlátás, nem bemagolandó adat!"

    Én is így gondolom, de a felsorolt tananyagok/kikérdezési módok ezt semmiben nem segítik, sőt pont a bemagolásra megy rá az egész.

    "Szóval lehet, hogy mégsem akkora hülyeség az a sorrend."

    De, a sorrend mindenképpen hülyeség. Annak van haszna, ha van egy csekklistád, hogy minek kell bekapcsolva lennie, hogy működjön, de annak nincs, hogy ezek a bekapcsolások milyen sorrendben történjenek.
    Standby-nál én a monitorra gondoltam. A gépet minden nap kikapcsolom.

    "Nem biztos, hogy szar az a tananyag, mi van, ha pont ezzel a Paintes fogással nevelnek zsenit az utódból?"

    Vagy megutáltatja az egészet és mást se akar tanulni. De múltkor betörtem valaki orrát, aki a kórházban összebarátkozott egy másik emberrel, közösen vállalkozásba kezdtek és ma már gazdagok. Nélkülem tuti nem sikerült volna, így megyek verekedni, hogy másnak is segítsek. :D

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés