Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Aszpirin

    senior tag

    válasz szkutyi #15505 üzenetére

    Milyen laptop, és min nézed s filmet (pl. telefonon?)? A Remote-hoz a transzkóüdolás igen számításigényes lehet, főleg, ha a film eredetileg 4K-ban van fenn, többcsatornás hanggal. Rendesen meg tudja izzasztani a gépet. A transzkódolás azt jelenti, hogy a kloiens és a szerver leegyeztetik, hogy a kliens hardver mire képes (mekkora.a képernyőfelbontás, milyen hangot képes kiadni), és a szerver lejátszás közben kicsomagolja az eredeti fájlt, kicsinyíti a képet ha kell és adott esetben bele is égeti a feliratot ha kell, átalakítja a hangot ha kell, majd visszatömöríti és vissza is csomagolja, és úgy küldi át, mindezt azért, hogy a lehető legkisebb legyen a megkövetelt felhasznált (mobil)sávszélesség, ezáltal pl. a lehető legkevesebbet fogyasszon a mobiladat-keretedből. Paradox módon, minél kisebb az így elért szükséges sávszélesség, annál "izzasztőbb" feladat ez a szerver számára, ami, ha nem eléggé "bika", akkor nem tud lépést tartani az online lejátszással, és az egész erősen akadozni fog.
    Nem biztos, hogy ez a gond, de nálam a hasonló esetek 100%-ban ez okozta a problémát eddig. Megoldás csak vagy erősebb gép PLEX-szervernek, vagy videó-trsnmszkódolás kikapcsolása a szerverbeállításokban (ez nagy felhasznált mobil-sávszélességet fog eredményezni, de ha pl. korlátlan a mobilneted, akkor nem okoz ilyen problémát, csak, ha nincs meg a megfelelő sávszélesség) , vagy, ha még ez sem segit (audio-transzkódolást nem lehet kikapcsolni tudtommal, és az is izzasztó lehet), akkor az eredeti PLEX-kliens heéyett pl. Infuse-t használni, mert az "behazudja" az eget is a szervernek, így a szerver nem fog transzkódolni, mert azt hiszi, a lejátszókliens mindent tud...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés