Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • erdoke

    titán

    válasz Parci #20 üzenetére

    Részletkérdés, de két ''hagyományos'' feltöltő alkalmazása technikailag nem bonyolultabb, mint egy változó geometriájúé. Ráadásul ez majdnem ugyanaz, mint amikor a 6-8 hengeres dízeleken hengersoronként két feltöltőt alkalmaznak, aminek már sok éves múltja van. ;)
    A vezérlés bonyolultabb talán, de ebben se vagyok biztos, és egyébként is veszett bonyolult már az új turbódízelek vezérlése (különféle elő- és utóbefecskendezések, stb.).

  • erdoke

    titán

    válasz Parci #16 üzenetére

    Más márkáknál is vannak szériahibák, mostmár a Toyotánál is egyre gyakrabban hallani ilyesmit. Nem vagyok BMW fanatikus, sőt, sose vezettem egyet se, de ha visszanézzük az elmúlt Év Motorja választásokat, elég egyértelműnek tűnik a helyzet. ;)

    A hibrid nekem is tetszik, de egyelőre családi autónak kevéssé alkalmas – csomagtartó híján. ;]

    Személy szerint az előbb linkelt 2 literes dízeleket szívesen kipróbálnám. Ha a fogyasztás továbbra is az elődök szintjén marad, durva motorok lesznek.

    [Szerkesztve]

  • erdoke

    titán

    válasz tkazmer #15 üzenetére

    Igazad van, összekevertem valami régebbi 20d-vel, de biztosan volt ilyen, ami valójában 2.2-es volt.

    Erőhöz:

    ''Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.
    Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.
    Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a - könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő - kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.
    Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.
    ''
    [link]

    Ezek se rosszak (2 liter, széria 180 és 190 LE), és mindegyik két, eltérő méretű feltöltőn alapul, akárcsak a Peugeot 2.2-ese:
    [link]

    Ezeknek a lényege nem is a maximális teljesítményen van, hanem a széles tartományban viszonylag egyenletesen rendelkezésre álló forgatónyomatékon. A 173 lovas Renault dízelnek óriási turbólyuka kell, hogy legyen, mivel ezt csak egy nagyméretű feltöltővel érik el, aminek a tehetetlensége is nagy, és hiába változtatják a lapátok geometriáját.

  • erdoke

    titán

    válasz tkazmer #10 üzenetére

    A D5 mostanában frissült, 163 LE-ről 185-re. A BMW 20d-je pedig valójában egy 2.2-es motor, és általában 170 LE fölött mérik fékpadon.
    Szerinted a 2 literes dízelmotorból egyébként kevés a 163 LE manapság? :F SZerintem a 3 literes dízel 286 pacija több mint korrekt, ráadásul az egyenletes, korán éledő nyomatékleadás (tán 560 Nm) még sokat dob rajta.

  • erdoke

    titán

    válasz Parci #11 üzenetére

    Jaja, korrektül viszi 2200 és 3200 rpm között. ;] BTW mennyit vezetted ezt a motort? Én mindkettőt csak egy vagon teszt alapján ítélem meg, személyesen sajna leragadtam a 2.0 közös nyomócsövesnél (Ford-Peugeot-féle).
    Én is ámultam-bámultam a 2.2 D4D teljesítménye láttán, amikor reklámozták. A valóság sajna egészen más, a mindennapi vezethetősége fényévekkel rosszabb egy Peugeot 2.2 HDI motorénál. Utóbbi 1500 rpm-en már 370 Nm nyomatékot ad, és gond nélkül pörög fel 4500 rpm-re... Magyarul turbólyuk szinte semmi, felül pedig nincs kompromisszum a szénné változtatott geometriájú feltöltő miatt. :) Hasonló elven működik a BMW 35-ös d-je (ami valójában 3 literes), két különböző méretű feltöltővel 286 LE, minimális turbólyukkal.

  • erdoke

    titán

    válasz Loha #6 üzenetére

    Az kétezren még nem jó, egyetlen nagyméretű feltöltője van csak. Szóval úgy 2200-ig hatalmas turbólyuk, 3000 fölött meg csörömpöl. Jó kis motor. :D
    Dízelt BMW-től, bár az új 2.2-es Peugeot erőforrás is egészen jó (két eltérő méretű feltöltővel).

Új hozzászólás Aktív témák